ODLUKA
O PROMENI OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG PREDUZEĆA ZA UPRAVLJANJE GRAĐEVINSKIM ZEMLJIŠTEM ŠABAC

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 30/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom vrši se promena osnivačkog akta - Odluke o promeni osnivačkog akta Javnog preduzeća za upravljanje građevinskim zemljištem Šabac ("Službeni list grada Šapca" broj 10/2013 i 12/2013), upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem br. BD. 49564/2005 od 07.07.2005. godine, radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Sl. glasnik RS", broj 15/2016).

II PODACI O OSNIVAČU

Član 2

Osnivač Javnog preduzeća za upravljanje građevinskim zemljištem je grad Šabac, ul. Gospodar Jevremova broj 6, matični broj 7170122 (u daljem tekstu: osnivač).

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Član 3

Javno preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno preduzeće za upravljanje građevinskim zemljištem Šabac (u daljem tekstu: Preduzeće).

Skraćeno poslovno ime Preduzeća je: JP za upravljanje građevinskim zemljištem Šabac.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost osnivača.

Sedište Preduzeća je u Šapcu, ulica Kneza Miloša, broj 1.

O promeni sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

IV DELATNOST PREDUZEĆA

Član 4

Pretežna delatnost koju Preduzeće obavlja je:

42.99 - izgradnja ostalih nepomenutih građevina

- opremanje parcela potrebnom infrastrukturom (npr. melioracijom, izgradnjom puteva itd.).

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

O promeni delatnosti Javnog preduzeća kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Obavljanje ovih poslova i vršenje drugih poverenih poslova u skladu sa ovom Odlukom za potrebe grada Šapca, preduzeće vrši u skladu sa ugovorom, koji se zaključuje sa izvršnim organom grada.

Član 5

Osim navedene pretežne delatnosti iz člana 4., Javno preduzeće može obavljati i druge delatnosti u svoje ime i za račun grada Šapca, odnosno u ime i za račun grada:

- 43.21 Postavljanje električnih instalacija

- 43.11 Rušenje objekata

- 43.12 Priprema gradilišta

- 69.10 Pravni poslovi

- 43.99 Ostali nepomenuti specifični radovi

- 68.20 iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima

- 71.12 inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje 81.30 usluge uređenja i održavanja okoline -

- obezbeđivanja uslova za uređivanje, upotrebu, unapređivanje, zaštitu građevinskog zemljišta, pripreme i realizacije srednjoročnih i godišnjih programa uređivanja građevinskog zemljišta na teritoriji grada Šapca, održavanje ulica i puteva, kao i delatnost od opšteg interesa i gradi Javne objekte (trotoare, platoe, trgove i ostale javne površine) od posebnog značaja za grad Šabac;

- upravljanja gradskim i nekategorisanim putevima i ulicama na teritoriji grada Šapca kojima se obezbeđuje nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja;

- obezbeđivanje uslova za funkcionisanje sistema javnog osvetljenja, održavanje i unapređivanje objekata i instalacija javnog osvetljenja kojima se osvetljavaju saobraćajne i druge površine javne namene na teritoriji grada Šapca;

- priprema predloge dugoročnih i srednjoročnih planova rada i razvoja na uređivanju građevinskog zemljišta, zaštiti i razvoju puteva kao i godišnji odnosno trogodišnji program poslovanja;

- obavlja stručne poslove u vezi sprovođenja postupka otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta kao i pribavljanje građevinskog zemljišta, priprema ugovore o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta;

- obavlja stručne poslove na pripremanju dokumentacije za pokretanje i vođenje postupaka rešavanja imovinskih odnosa, eksproprijacije, administrativnog prenosa prava korišćenja i prava svojine nepokretnosti u javnoj svojini i pribavljanje neizgrađenog građevinskog zemljišta od vlasnika radi privođenja planiranoj nameni;

- vrši stručne administrativno tehničke poslove i priprema elaborate za otuđenje građevinskog zemljišta iz javne svojine;

- obezbeđuje prostorno-urbanističku i tehničku dokumentaciju (urbanističke planove, projekte parcelacije i preparcelacije, geodetske usluge) u cilju realizacije programa uređivanja građevinskog zemljišta;

- vodi i ažurira informacionu osnovu o objektima i građevinskom zemljištu (pregled lokacija prema nameni. zoniranje, planska dokumentacija, opremljenost lokacije i dr.);

- vrši obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta;

- vrši poslove na upravljanju, korišćenju i unapređenju opštinskih i nekategorisanih puteva i ulica, evidenciju stanja na opštinskih i nekategorisanim putevima i ulicama što obuhvata sledeće poslove: zaštita opštinskih i nekategorisanih puteva; vršenje investitorske funkcije na izgradnji i rekonstrukciji opštinskih i nekategorisanih puteva; organizovanje i obavljanje stručnih poslova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti opštinskih i nekategorisanih puteva; ustupanje radova na održavanju opštinskih i nekategorisanih puteva; organizovanje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom opštinskih i nekategorisanih puteva; planiranje izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite opštinskih i nekategorisanih puteva; označavanje opštinskih i nekategorisanih puteva i vođenje evidencije i o saobraćajno-tehničkim podacima za te puteve;

- održavanje biciklističkih staza i autobuskih stajališta, saobraćajne signalizacije (horizontalne i vertikalne), organizovanje čišćenja snega i leda sa kolovoza opštinskih i nekategorisanih puteva i ulica i vršenje drugih poslova u nadležnosti upravljača puta;

- izdaje saglasnosti;

- za izgradnju odnosno rekonstrukciju priključaka na opštinski put;

- za građenje odnosno za postavljanje vodovodne, kanalizacione i toplovodne mreže, železničke pruge i drugih sličnih objekata, kao i telekomunikacionih i elektrovodova, instalacija, postrojenja i sl. na opštinskim putevima i u zaštitnom pojasu opštinskog puta i ulicama;

- saglasnosti za izmenu saobraćajnih površina, pratećeg sadržaja opštinskog puta i ulica, za održavanje sportske i druge manifestacije na opštinskom putu i ulicama;

- posebne dozvole za obavljanje vanrednog prevoza na opštinskom putu, i odobrenja za postavljanje reklamnih tabli, uređaja za slikovno ili zvučno obeležavanje ili oglašavanje na opštinskom putu, odnosno pored tog puta;

- obavlja poslove stručnog nadzora kod izgradnje investicionih objekata komunalnog sistema za opštinu i druge subjekte, objekata iz programa uređivanja građevinskog zemljišta, zaštite i razvoja opštinskih i nekategorisanih puteva i drugih javnih objekata i površi na (trotoari, staze, trgovi, platoi i sl.);

- obavlja poslove na dekoraciji grada Šapca i naseljenih mesta grada Šapca za novogodišnje i Božićne praznike i druge manifestacije;

- organizuje izradu tehničke dokumentacije i tehničke kontrole;

- obavlja sve stručne, administrativne i tehničke poslove u postupcima javnih nabavki u okviru poslova iz svoje nadležnosti i za druge naručioce;

- priprema predlog godišnjeg programa održavanja javne higijene i javnog zelenila i vrši nadzor nad realizacijom istih;

- obavlja investitorske poslove za treća lica i

- ugovara izvršavanje poslova iz delatnosti Javnog preduzeća.

Za delatnosti nabrojane u ovom članu preduzeće ima isključivo pravo na obavljanje istih na teritoriji grada Šapca.

Javno preduzeće može delatnosti, koje su mu poverene ovom odlukom, vršiti i za druge subjekte na teritoriji grada i na teritoriji drugih opština i gradova pod uslovom da se ne ugrožava redovno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Šapca.

Javno preduzeće obavlja navedene stručne poslove u skladu sa zaključenim Ugovorom sa osnivačem o regulisanju međusobnih obaveza.

V PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA PREMA PREDUZEĆU I PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU

Član 7

Preduzeće je dužno da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje trajno i nesmetano obavljanje delatnosti radi čijeg obavljanja je osnovano, u cilju zadovoljavanja potreba osnivača, kao i korisnika usluga preduzeća na uređivanju, upotrebi, unapređivanju i zaštiti građevinskog zemljišta i opštinskih puteva i ulica, kao dobra od opšteg interesa.

Preduzeće je dužno da obavlja delatnost u skladu sa zakonom, ovom odlukom i statutom preduzeća.

Član 8

Osnivač je dužan da:

1) obezbedi preduzeću materijalne, tehničke i druge uslove za nesmetano vršenje delatnosti;

2) ostvaruje nadzor i kontrolu obavljanja delatnosti;

3) preduzima mere za unapređenje delatnosti.

Član 9

Osnivač ima pravo da u slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, u skladu sa zakonom, preduzima mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad, poslovanje i upravljanje Preduzećem, i to:

1) izvršiti promenu unutrašnje organizacije Preduzeća;

2) razrešiti postojeće organe koje imenuje i imenovati privremene organe Preduzeća;

3) ograničiti pravo raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

4) preduzeti druge mere predviđene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa, drugim zakonom i ovom odlukom.

VI RASPOREĐIVANJE DOBITI, POKRIĆE GUBITAKA I SNOŠENJE RIZIKA

Član 10

Dobit Preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitaka, statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća.

Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet osnivača, po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 3. ovog člana utvrđuje se zakonom, odnosno odlukom o budžetu za narednu godinu.

Član 11

Odluku o načinu pokrića gubitaka donosi Nadzorni odbor Preduzeća, u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitaka, Statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem Preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Član 12

Javno preduzeće, za obavljanje delatnosti koje su mu poverene u skladu sa ovom Odlukom finansira se iz prodaje proizvoda i usluga, budžeta grada i ostalih prihoda u skladu sa zakonom, i odlukama nadležnih organa grada.

Delatnost preduzeća finansira se na osnovu godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja koji donosi Nadzorni odbor preduzeća i programa uređivanja građevinskog zemljišta koji razmatra i usvaja nadležni organ osnivača.

Program poslovanja iz prethodnog stava dostavlja se osnivaču radi davanja saglasnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća. Program poslovanja smatra se donetim kad na njega saglasnost da nadležni organ osnivača.

Član 13

Preduzeće samostalno istupa u pravnom prometu u svoje ime i za svoj račun. Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom. Osnivač ne odgovara za obaveze preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.

VII USLOVI I NAČIN ZADUŽENJA PREDUZEĆA

Član 14

Preduzeće se može zadužiti pod uslovima i na način predviđenim zakonom i programom poslovanja preduzeća.

U smislu odredaba ove odluke, zaduženjem se smatra raspolaganje imovinom Preduzeća.

Odluku o zaduženju preduzeća kod poslovnih banaka, fondova ili drugih finansijskih organizacija donosi Nadzorni odbor.

Na odluku iz stava 3. ovog člana, saglasnost daje osnivač, kada se radi o zaduženju veće vrednosti.

Zaduženje veće vrednosti iz stava 4. ovog člana obuhvata 30% ili više knjigovodstvene vrednosti imovine preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.

VIII OSNOVNI KAPITAL

Član 15

Ukupan upisan osnovni kapital preduzeća iznosi 7.361.348,60 dinara.

Imovinu preduzeća čine pravo svojine na pokretnim stvarima, pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava.

Preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa Zakonom, ovim osnivačkim aktom i statutom.

Član 16

Udeo osnivača u osnovnom kapitalu Preduzeća iznosi 100%.

IX ORGANI PREDUZEĆA

Član 17

Organi preduzeća i njihove nadležnosti su:

- Nadzorni odbor;

- direktor.

Član 18

Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik, koji se imenuju na period od četiri godine.

Predsednika i članove nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada.

Nadzorni odbor čine predsednik i jedan član, koji su predstavnici osnivača, i jedan predstavnik zaposlenih koji se predlaže na način utvrđen Statutom Preduzeća.

Na uslove za imenovanje i prestanak mandata predsednika i članova Nadzornog odbora primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje položaj javnih preduzeća.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru. Visinu naknade, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje nadležni organ osnivača.

Član 19

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog preduzeća, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1) ovog člana;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) donosi Statut Javnog preduzeća;

7) nadzire rad direktora;

8) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

9) donosi odluku o raspodeli dobiti Javnog preduzeća, odnosno načinu pokrića gubitka;

10) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa ovim zakonom, statutom i odlukom osnivača;

11) donosi odluku o davanju ili oduzimanju prokure;

12) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

13) donosi odluku o raspolaganju sredstvima i stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

14) odlučuje o ulaganju kapitala Javnog preduzeća;

15) odlučuje o statusnim promenama Javnog preduzeća;

16) odlučuje o smanjenju i povećanju kapitala Javnog preduzeća;

17) donosi odluku o uslovima i načinu zaduživanja Javnog preduzeća;

18) donosi akt o isplati stimulacije direktora;

19) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.

Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 6), 9), ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost nadležnog organa osnivača;

Odluke iz stava 1. tač. 15). ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost nadležnog organa osnivača.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.

Član 20

Direktora Preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa od strane osnivača.

Postupak za imenovanje i razrešenje direktora Preduzeća vrši se u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

Uslovi za imenovanje direktora Preduzeća propisani su zakonom, a Statutom Preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora.

Direktor preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju. Direktor ne može imati zamenika.

Član 21

Za direktora Javnog preduzeća, može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje, na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

6) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

7) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

8) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

9) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to;

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Uslovi za imenovanje direktora iz stava 1. ovog člana propisani su zakonom, a Statutom Javnog preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora preduzeća.

Direktor javnog preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju. Direktor ne može imati zamenika.

Član 22

Direktor preduzeća:

1) predstavlja i zastupa Preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Preduzeća,

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta grada (subvencije, garancije i druga sredstva);

9) izvršava odluke Nadzornog odbora:

10) bira izvršne direktore;

11) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

12) donosi akt o sistematizaciji;

13) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen Statutom;

14) predlaže Nadzornom odboru donošenje akata o isplati stimulacije gavršnim direktorima;

15) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga;

16) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, pravilnikom o radu i Statutom preduzeća;

17) vrši druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i Statutom preduzeća.

Član 23

Za izvršnog direktora Preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom preduzeća.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Preduzeću.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru i obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i Statutom.

Član 24

Skupština grada može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duže od jedne godine.

Isto lice ne može bita dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora Preduzeća propisane zakonom i Statutom.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Preduzeća.

Član 25

Preduzeće ima Statut, kojim se uređuje organizacija Preduzeća, bliže definišu poslovi i način odlučivanja organa Preduzeća i druga pitanja od značaja za poslovanje Preduzeća u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Statut donosi Nadzorni odbor uz saglasnost osnivača.

X ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 26

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu, u skladu sa zakonom i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.

Način obezbeđivanja uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje Preduzeće u zavisnosti od uticaja delatnosti koju obavlja na životnu sredinu.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 27

Članovi Nadzornog odbora Preduzeća imenovani do stupanja na snagu ove odluke, a koji ispunjavaju uslove za imenovanje propisane Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16), nastavljaju sa radom do isteka mandata.

Član 28

Direktor Preduzeća koji je imenovan na javnom konkursu, u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 119/12, 116/13, 44/14), nastavlja sa radom do isteka mandata.

Član 29

Preduzeće je dužno da usaglasi svoje opšte akte, organizaciju i poslovanje sa zakonom i odredbama ove odluke u roku od 90 dana od dana donošenja ove odluke.

Član 31

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o promeni osnivačkog akta Javnog preduzeća za upravljanje građevinskim zemljištem Šabac ("Službeni list grada Šapca" broj 10/2013 i 12/2013).

Član 32

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja a ima se objaviti u "Službenom listu grada Šapca".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju članova kako je objavljeno u "Sl. listu grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 30/2016.