ODLUKA

O USKLAĐIVANJU OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG PREDUZEĆA "UREĐENJE I JAVNO OSVETLJENJE" JAGODINA

("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 18/2016 i 19/2016 - ispr.)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

Ovom Odlukom vrši se usklađivanje sa Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 15/16) i Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/2009, 73/2010, 101/2010, 101/2011, 93/2012, 62/2013, 63/2013-ispravka, 108/2013, 142/2014, 68/2015-dr. zakon i 103/2015), i menja osnivački akt Javnog preduzeća Direkcija za izgradnju Jagodina-Odluke o usklađivanju osnivačkog akta JP Direkcija za izgradnju Jagodina ("Službeni glasnik grada Jagodina", br. 16/16), koje je osnovano Odlukom o osnivanju JP Direkcija za izgradnju Jagodina ("Opštinski službeni glasnik opštine Jagodina", br. 9/96, 10/96, 2/1/01, 2/02, 6/03, 8/03, 20/03, 20/05 i 6/06 i "Službeni glasnik grada Jagodina" br. 2/13, 10/14 i 16/16) i upisano u registar Agencije za privredne registre rešenjem br. BD 53314/2005 od 11.07.2005. godine.

Javno preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ove Odluke.

Član 2

Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina (u daljem tekstu: preduzeće) je osnovano radi trajnog obavljanja delatnosti od opšteg interesa i od značaja i za potrebe grada Jagodina, a posebno:

- obezbeđivanja javnog osvetljenja koje obuhvata održavanje, adaptaciju i unapređenje objekata i instalacija javnog osvetljenja kojima se osvetljavaju saobraćajne i druge površine javne namene, kao i obezbeđivanje i održavanje dekorativne rasvete,

- uređivanja građevinskog zemljišta koje obuhvata izradu Programa uređivanja građevinskog zemljišta, izradu planske i urbanističko-tehničke dokumentacije, izrada projekata za objekte komunalne infrastrukture, stručne poslove na pripremi tehničke dokumentacije za izgradnju objekata komunalne infrastrukture, nadzor nad izvođenjem radova na izgradnji objekata komunalne infrastrukture, nadzor nad izvođenjem radova na objektima visokogradnje za potrebe osnivača, budžetske korisnike grada Jagodina i druge organizacione oblike čiji je osnivač Grad Jagodina, obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, stručne poslove na pripremanju dokumentacije za pokretanje i vođenje postupka rešavanja imovinsko pravnih odnosa, stručne poslove u postupcima pribavljanja i otuđenja građevinskog zemljišta, kao i druge poslove u vezi sa uređivanjem građevinskog zemljišta u skladu sa zakonskim propisima i posebnim odlukama Skupštine grada,

- upravljanje javnim putevima (opštinski putevi i ulice) i upravljanje nekategorisanim putevima koje obuhvata:

* Obezbeđivanje korišćenja i zaštitu javnih puteva (opštinskih puteva i ulica) na teritoriji grada Jagodina izdavanjem potrebnih saglasnosti, dozvola i odobrenja u skladu sa zakonom, izgradnju i rekonstrukciju javnih puteva, organizovanje i obavljanje stručnih poslova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti javnih puteva, ustupanje radova na održavanju javnih puteva, organizovanja vršenja stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom javnih puteva, vođenje evidencije o javnim putevima i o saobraćajno-tehničkim podacima za iste, obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonskim propisima kojima se uređuje oblast javnih puteva.

* Obezbeđivanje korišćenja nekategorisanih puteva izdavanjem saglasnosti za priključak, postavljanje instalacija i dr.; organizovanje i obezbeđivanje uslova za nesmetano odvijanje saobraćaja; organizovanje stručnog nadzora nad održavanjem i zaštitom nekategorisanih puteva; vršenje poslova zaštite nekategorisanih puteva zabranom ili ograničavanjem intervencija na nekategorisanom putu i slično; planiranje razvoja mreže nekategorisanih puteva i utvrđivanje trase puta i pokreće inicijativu za proglašenje novog nekategorisanog puta.

- obezbeđivanja i obavljanja stručnog nadzora na održavanju zelenih površina koje su u opštoj upotrebi: zelene i javne površine na ulicama, skverovima, parkovima, oko školskih zgrada, ustanova, preduzeća i drugih institucija, oko stambenih zgrada i stambenih blokova, zelenilo duž saobraćajnica, obala reka, jezera, industrijskih zona, rekreacionih terena (sportski tereni, igrališta i sl.), zelenila specijalnog karaktera (škola, dečiji vrtići itd.), kao i druge zelene površine u naseljima,

- obavljanja poslova saobraćaja na teritoriji grada Jagodina u skladu sa posebnom odlukom Skupštine grada,

- upravljanja zaštićenim područjima i prirodnim dobrima u skladu sa posebnom odlukom Skupštine grada,

- obavljanja administrativno stručnih poslova Fonda solidarne stambene izgradnje koje obuhvata organizovanje, pripremu i vođenje sednice Upravnog odbora Fonda, knjigovodstvene poslove i druge poslove vezane za poslovanje Fonda i

- sticanja dobiti.

Predmet odluke

Član 3

Ovom odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i ovog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- naziv i sedište osnivača, matični broj osnivača;

- poslovno ime i sedište preduzeća;

- pretežna delatnost preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema preduzeću i preduzeća prema osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;

- uslovima i načinu zaduživanja preduzeća;

- zastupanje preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala;

- podatak o udelima osnivača u osnivačkom kapitalu izraženom u procentima;

- organi preduzeća i njihova nadležnost;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta, odnosno koja budu preneta u svojinu preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koje je osnovano preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog preduzeća

Član 4

Osnivač Preduzeća je:

Grad Jagodina, ulica Kralja Petra I broj 6, 35000 Jagodina, matični broj 07115008.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.

Pravni status javnog preduzeća

Član 5

Javno preduzeće je osnovano na neodređeno vreme.

Preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javnog preduzeća

Član 6

Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Osnivač je dužan da obezbedi da se delatnost od opšteg interesa iz čl. 2. ove Odluke obavlja u kontinuitetu.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 7

Preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

Statutom preduzeća se određuju ostali zastupnici.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE PREDUZEĆA

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 8

Preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno preduzeće "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina.

O promeni poslovnog imena preduzeća odlučuje Nadzorni odbor preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 9

Sedište Preduzeća je u Jagodini ulica Braće Dirak broj 46.

O promeni sedišta preduzeća odlučuje Nadzorni odbor uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća

Član 10

Preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj čiji se izgled i sadržina utvrđuje Statutom preduzeća.

Preduzeće može imati svoj znak, čija se sadržina utvrđuje Statutom preduzeća.

Upis javnog preduzeća u registar

Član 11

Preduzeće je osnovano za obavljanje delatnosti od opšteg interesa, odnosno komunalne delatnosti utvrđene ovom Odlukom i upisano u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 12

Preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova na koji saglasnost daje Gradsko veće.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Član 13

Pretežna delatnost preduzeća je:

43.21 - Postavljanje električnih instalacija

Pored pretežne delatnosti preduzeće obavlja i sledeće delatnosti radi kojih je osnovano:

- 41.10 Razrada građevinskih projekata

- 42.11 Izgradnja puteva i autoputeva

- 68.10 Kupovina i prodaja vlastitih nekretnina

- 68.20 Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima

- 71.11 Arhitektonska delatnost

- 71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje.

- 81.30 Usluge uređenja i održavanja okoline

- 82.19 Fotokopiranje, pripremanje dokumenata i druga specijalizovana kancelarijska podrška.

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom, a koje su utvrđene Statutom na koji je osnivač dao saglasnost.

O promeni delatnosti kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Osnivanje zavisnih društava

Član 14

Preduzeće može, uz prethodnu saglasnost osnivača, da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz člana 2. ove Odluke, kao i društvo kapitala za obavljanje delatnosti koja nije delatnost od opšteg interesa.

Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.

V IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 15

Osnovni uplaćeni i upisani novčani kapital preduzeća iznosi 342.232.000,00 dinara, kao dinarska protivvrednost 24.763.531,00 USD na dan 30.06.2000. godine.

Nenovčanog uloga nema.

Osnovni kapital iz stava 1. ovog člana je udeo osnivača kao jedinog člana sa 100% učešća u osnovnom kapitalu preduzeća.

Imovina javnog preduzeća

Član 16

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Jagodina.

Preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj svojini i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveza preduzeća sa jedne i grada, kao osnivača, sa druge strane.

Preduzeće upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa Zakonom, ovom Odlukom i Statutom.

Član 17

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 18

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala preduzeća odlučuje Skupština grada, kao osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 19

Preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prodajom proizvoda i usluga

- iz kredita

- iz donacija i poklona,

- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije i

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 20

Unapređenje rada i razvoja preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu poslovne strategije i razvoja i godišnjim odnosno trogodišnjim programima poslovanja.

Planovima i programima rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi preduzeće.

Planovi i programi

Član 21

Planovi i programi preduzeća su:

- plan poslovne strategije i razvoja preduzeća,

- godišnji odnosno trogodišnji program poslovanja,

- finansijski plan i

- drugi planovi i programi.

Planovi i programi preduzeća dostavljaju se Skupštini grada u roku predviđenom zakonom.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.

Preduzeće predlaže poseban program za korišćenje sredstava iz budžeta koji sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava i smatra se donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada.

Preduzeće je dužno da dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg odnosno trogodišnjeg programa poslovanja Gradskom veću grada Jagodina u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 22

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu preduzeća, grad, kao osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja preduzećem na način utvrđen Statutom javnog preduzeća;

- pravo na učešće u raspodeli dobiti preduzeća;

- pravo da bude informisan o poslovanju preduzeća;

- pravo da učestvuje u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 23

Radi obezbeđenja zaštite opšteg interesa u delatnosti za koju je preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- statut preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim aktom i ugovorima.

Član 24

Gradsko veće daje prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih, osim ako Zakonom ili podzakonskim aktom nije drugačije određeno.

Uslovi i način zaduživanja preduzeća

Član 25

Javno preduzeće može se zaduživati uzimanjem kredita, odnosno zajma za finansiranje tekuće likvidnosti i finansiranje investicionih projekata.

Odluku o zaduživanju uzimanjem kredita, odnosno zajma za finansiranje tekuće likvidnosti i finansiranje investicionih projekata donosi Nadzorni odbor na koju saglasnost daje Skupština grada.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 26

Preduzeće je dužno da delatnosti za koje je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 27

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno zadovoljavanje potreba osnivača i krajnjih korisnika sa teritorije grada Jagodina.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Raspodela dobiti i pokriće gubitaka

Član 28

Dobit preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.

Poslovni rezultat preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Odluku o raspoređivanju dobiti i načinu pokrića gubitaka donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada.

VIII ORGANI PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 29

Organi preduzeća su:

- Nadzorni odbor

- Direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 30

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom preduzeća.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 31

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

- da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz stava 1. alineja 2 ovog člana;

- da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima preduzeća;

- da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

- da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

- da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

1. obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

2. obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

3. obavezno lečenje narkomana;

4. obavezno lečenje alkoholičara;

5. zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru pored gore navedenih uslova mora ispunjavati i uslove:

- da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja preduzeća u poslednjih pet godina;

- da nije član političke stranke.

Član 32

Nadzorni odbor, direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u nadzornom odboru.

Mandat članova nadzornog odbora

Član 33

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- preduzeće ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima propisanim Zakonom o javnim preduzećima,

- Nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način,

- se utvrdi da deluje na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način

- u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 34

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovaran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) nadzire rad direktora;

7) donosi statut;

8) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

9) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

10) zaključuje ugovore o radu sa direktorom, u skladu sa Zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

11) donosi odluke o raspolaganju, pribavljanju i druge odluke u vezi imovine preduzeća;

12) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

Odluku iz stava 1. tačka 1), 2), 7) i 9) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Skupštine grada.

Odluku iz stava 1. tačka 8) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.

Naknada za rad

Član 35

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u nadzornom odboru.

Visina naknade iz stava 1. ovog člana, odnosno kriterijumi i merila za njeno utvrđivanje određuje se u skladu sa Zakonom i drugim aktima zasnovanim na Zakonu.

2) Direktor

Član 36

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Član 37

Za direktora preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

- da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz stava 1. alineja 2. ovog člana;

- da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima preduzeća;

- da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

- da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

- da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

- da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

- da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

1. obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

2. obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

3. obavezno lečenje narkomana;

4. obavezno lečenje alkoholičara;

5. zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Statutom mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora preduzeća.

Direktor ne može imati zamenika.

Nadležnosti direktora

Član 33

Direktor preduzeća:

- predstavlja i zastupa preduzeće;

- organizuje i rukovodi procesom rada,

- vodi poslovanje preduzeća,

- odgovara za zakonitost rada preduzeća,

- predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

- predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

- predlaže finansijske izveštaje;

- izvršava odluke Nadzornog odbora;

- bira izvršne direktore;

- zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

- donosi akt o sistematizaciji i

- vrši druge poslove utvrđene zakonom, osnivačkim aktom i statutom preduzeća.

Zarada direktora

Član 39

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju.

Odluku o isplati stimulacije donosi Nadzorni odbor uz saglasnost nadležnog organa osnivača.

Mandat direktora

Član 40

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

Razrešenje direktora

Član 41

Skupština grada može razrešiti direktora pre isteka perioda na koji je imenovan pod uslovima predviđen zakonom.

Ostavka direktora

Član 42

Ostavka se u pisanoj formi podnosi Skupštini grada.

Suspenzija direktora

Član 43

Ukoliko protiv direktora bude potvrđena optužnica Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.

Na sva pitanja o suspenziji direktora shodno se primenjuju odredbe o udaljenju sa rada propisane zakonom kojim se uređuje oblast rada.

Vršilac dužnosti direktora

Član 44

Vršilac dužnosti direktora može se imenovati do imenovanja direktora preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od jedne godine i mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor preduzeća.

Izvršni direktori

Član 45

Preduzeće može imati izvršne direktore za određene oblasti u okviru svoje delatnosti.

Statutom preduzeća utvrđuje se broj izvršnih direktora.

Član 46

Za izvršnog direktora preduzeća bira se lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

- da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz stava 1. alineja 2. ovog člana;

- da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

- da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

- da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

1. obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

2. obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

3. obavezno lečenje narkomana;

4. obavezno lečenje alkoholičara;

5. zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti;

- da ima tri godine radnog iskustva na poslovima na koje će biti zadužen u javnom preduzeću;

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u preduzeću.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Za svoj rad izvršni direktor odgovara direktoru preduzeća i obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu odredi direktor.

Član 47

Izvršni direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju.

Odluku o isplati stimulacije na predlog direktora preduzeća donosi Nadzorni odbor uz saglasnost nadležnog organa jedinice lokalne samouprave.

IX POREMEĆAJI U RADU

Poremećaji u poslovanju

Član 48

U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, Skupština grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije preduzeća;

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa preduzeća;

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 49

Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

U preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom.

U slučaju štrajka radnika preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija

Član 50

Statutom, opštim aktima i drugim aktima preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Radni odnosi

Član 51

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se opštim aktom u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 52

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju opštim aktima preduzeća i ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 53

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 54

Rad preduzeća je javan.

Za javnost rada preduzeća odgovoran je direktor.

Dostupnost informacijama

Član 55

Dostupnost informacija od javnog značaja preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji regulišu oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 56

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 57

Opšti akti preduzeća su osnivački akt, statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom i kao takvi ne smeju biti u suprotnosti sa odredbama Zakona o javnim preduzećima.

Drugi opšti akti preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima preduzeća.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 58

Preduzeće je dužno da Statut i druga opšta akta usaglasi sa Zakonom o javnim preduzećima i ovom Odlukom u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, a do tada će se primenjivati odredbe važećih opštih akata preduzeća.

Na pitanja koja nisu uređena ovom Odlukom neposredno će se primeniti odredbe Zakona o javnim preduzećima i drugih zakona kojima se uređuju pitanja obavljanja delatnosti od opšteg interesa i drugih delatnosti utvrđenih ovom Odlukom.

Član 59

Zbog načina poslovanja i finansiranja JP Direkcija za izgradnju, Jagodina u prethodnom periodu sva potraživanja i dugovanja, prava i obaveze nastala zaključno sa 01.12.2016. godine preuzima Grad Jagodina, kao i poslove zastupanja od strane Gradskog pravobranilaštva grada Jagodina u svim sudskim i drugim postupcima u toku i svim budućim postupcima koji nastanu u izvršavanju i u vezi poslova poverenih ovom Odlukom i drugim posebnim odlukama osnivača koji se finansiraju iz budžeta osnivača, a radi zaštite imovinskih prava i interesa grada Jagodina u skladu sa Odlukom o gradskom pravobranilaštvu grada Jagodina, koji se odnose na period do 01.12.2016. godine.

Član 60

Članovi Nadzornog odbora preduzeća, imenovani do stupanja na snagu ove odluke, a koji ispunjavaju uslove za imenovanje propisane Zakonom ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 15/16) nastavljaju sa radom do isteka mandata.

Direktor preduzeća koji je imenovan do stupanja na snagu ove odluke, na javnom konkursu u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 119/12, 116/13 i 44/14) nastavlja sa radom do isteka mandata.

Član 61

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o usklađivanju osnivačkog akta Javnog preduzeća Direkcije za izgradnju Jagodina ("Službeni glasnik grada Jagodina", br. 16/16).

Član 62

Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodina".