ODLUKA

O USKLAĐIVANJU OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG PREDUZEĆA ZA PROIZVODNJU I DISTRIBUCIJU TOPLOTNE ENERGIJE NA PODRUČJU GRADA JAGODINE

("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 16/2016 i 18/2016)

Član 1

Ovom Odlukom vrši se promena osnivačkog akta Javnog preduzeća za proizvodnju i distribuciju toplotne energije na području grada Jagodine ("Službeni glasnik opštine Jagodina", broj 12/03 i 13/05 i "Službeni glasnik grada Jagodine", broj 2/08, 2/13 i 4/14), kojim je osnovano javno preduzeće i upisano u Registar agencije za privredne registre, pod brojem BD 90250/2005 od 16.09.2005. godine, radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).

Član 2

Osnivač Javnog preduzeća za proizvodnju i distribuciju toplotne energije "Gradska toplana" Jagodina je grad Jagodina, ulica Kralja Petra Prvog broj 6, matični broj 07115008 (u daljem tekstu: osnivač).

Član 3

Poslovno ime Javnog preduzeća je: Javno preduzeće za proizvodnju i distribuciju toplotne energije "Gradska toplana" Jagodina.

Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je JP "Toplana" Jagodina.

Sedište preduzeća je u Jagodini, ulica Kralja Petra Prvog broj 6.

Poslovno ime i sedište preduzeća ne mogu se menjati bez saglasnosti osnivača.

Član 4

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:

- 35.30 snabdevanje parom i klimatizacija.

Javno preduzeće može obavljati i druge delatnosti ako njihovo obavljanje ne dovodi u pitanje potpuno i blagovremeno izvršavanje delatnosti za čije je obavljanje osnovano, uz saglasnost osnivača.

Javno preduzeće je dužno da delatnosti iz ovog člana obavlja na način koji će obezbediti kontinuirano, uredno i kvalitetno zadovoljavanje potreba korisnika kojima pruža usluge.

Javno preduzeće obavlja delatnosti iz ovog člana na način kojim se štiti životna sredina, u skladu sa propisima koji regulišu ovu oblast.

Član 5

Sredstva za rad Javnog preduzeća čine:

- osnovna sredstva koja se sastoje od nepokretne i pokretne imovine u javnoj svojini i to: toplane "Nova fabrika" i "Sarina međa", kotlarnice "Navip" i "Kajsijar" sa pratećom opremom i razvodnim toplovodom.

Imovinu iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće ne može otuđiti.

Osnovni kapital Javnog preduzeća iznosi 142.387.373,40 dinara, a čini ga nenovčani kapital bliže opisan u stavu 1. ovog člana.

Udeo osnivača u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća iznosi 100%.

Član 6

Javno preduzeće stiče i pribavlja sredstva za obavljanje svoje delatnosti iz:

- sredstava ostvarenih prodajom toplotne energije,

- donacija i priloga domaćih i stranih fizičkih i pravnih lica,

- kredita,

- drugih izvora.

Član 7

Organi Javnog preduzeća su:

- nadzorni odbor i

- direktor.

a) Nadzorni odbor

Član 8

Nadzorni odbor ima 3 člana koje imenuje organ određen statutom osnivača, od kojih se 1 imenuje iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.

Predstavnik zaposlenih u nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen statutom javnog preduzeća i mora ispunjavati sve uslove predviđene Zakonom o javnim preduzećima.

Predsednika i članove nadzornog odbora imenuje i razrešava osnivač.

Mandat predsednika i članova nadzornog odbora traje 4 godine.

Predsedniku i članovima nadzornog odbora mandat prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Predsednik i članovi nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u nadzornom odboru, čiju visinu, odnosno merila i kriterijume za njeno utvrđivanje određuje Vlada Republike Srbije.

Član 9

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) nadzire rad direktora;

7) donosi statut;

8) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;

9) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;

10) zaključuje ugovore o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

11) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.

Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 7) i 9) ovog člana nadzorni odbor donosi uz saglasnost osnivača.

Odluku iz stava 1. tačka 8) ovog člana nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost osnivača.

b) Direktor

Član 10

Direktora Javnog preduzeća imenuje organ određen statutom osnivača, na period od 4 godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Javni konkurs za izbor direktora sprovodi Komisija za sprovođenje konkursa za izbor direktora, koju obrazuje organ koji je statutom osnivača određen kao nadležan za imenovanje direktora.

Direktor javnog preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Direktor zasniva radni odnos na određeno vreme.

Mandat direktora prestaje istekom roka na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem.

Vršilac dužnosti direktora može se imenovati do imenovanja direktora javnog preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora javnog preduzeća iz Zakona o javnim preduzećima.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor javnog preduzeća.

Član 11

Direktor:

1) predstavlja i zastupa javno preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje javnog preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada javnog preduzeća;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) izvršava odluke nadzornog odbora;

9) bira izvršne direktore;

10) bira predstavnike javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik javno preduzeće;

11) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

12) donosi akt o sistematizaciji;

13) vrši druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i statutom javnog preduzeća.

v) Izvršni direktor

Član 12

Za izvršnog direktora javnog preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove iz Zakona o javnim preduzećima.

Javno preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se statutom.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u javnom preduzeću.

Član 13

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa osnivačkim aktom i statutom.

Član 14

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju.

Vlada će podzakonskim aktom odrediti uslove i kriterijume za utvrđivanje i visinu stimulacije iz stava 1. ovog člana.

Akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Akt o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.

Član 15

Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor, bez ograničenja.

Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pismeno punomoćje za zastupanje javnog preduzeća.

Direktor, uz saglasnost nadzornog odbora, može dati i opozvati prokuru, u skladu sa zakonom.

U odsutnosti ili sprečenosti direktora, Javno preduzeće zastupa lice koje on rešenjem ovlasti, u granicama ovlašćenja datog tim rešenjem.

Direktor kao zakonom ovlašćeni zastupnik, može ovlastiti i druga lica za zastupanje - punomoćnika, pismenim punomoćjem, čiju vrstu, sadržaj, obim i trajanje određuje sam u okviru svojih ovlašćenja saglasno zakonu.

Punomoćnik ne može bez pristanka direktora svoje punomoćje preneti na drugo lice.

Pristanak direktora na prenos punomoćja, mora biti u pismenom obliku.

Član 16

Javno preduzeće se zadužuje na osnovu odluke direktora, uz saglasnost nadzornog odbora i osnivača.

Javno preduzeće je u obavezi da sprovede odgovarajuću zakonsku proceduru prilikom nabavke finansijskih usluga, u skladu sa zakonom, drugim propisima i opštim aktima.

Član 17

Javno preduzeće raspolaže stvarima u javnoj svojini, koje su prenete u svojinu javnog preduzeća, samo uz saglasnost osnivača.

Član 18

Opšti akti Javnog preduzeća su osnivački akt, statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom i kao takvi ne smeju biti u suprotnosti sa odredbama Zakona o javnim preduzećima.

Statut Javnog preduzeća donosi nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Druge normativne akte donosi direktor Javnog preduzeća.

Član 19

Zaposleni u Javnom preduzeću ostvaruju pravo na štrajk u skladu sa zakonom kojim se uređuju uslovi za organizovanje štrajka, kolektivnim ugovorom (pravilnikom o radu) i drugim aktom.

U slučaju da se u Javnom preduzeću ne obezbede uslovi za ostvarivanje minimuma procesa rada, nadležni izvršni organ osnivača preduzima neophodne mere, ako oceni da mogu nastupiti zakonom predviđene štetne posledice, i to sledeće mere:

- uvođenje radne obaveze,

- radno angažovanje zaposlenih iz drugih teničko-tehnoloških sistema ili zapošljavanje i radno angažovanje novih lica,

- pokretanje postupka za utvrđivanje odgovornosti direktora i predsednika i članova nadzornog odbora Javnog preduzeća.

Član 20

Dobit Javnog preduzeća odlukom nadzornog odbora, uz saglasnost osnivača, raspodeljuje se:

- za pokriće gubitaka iz ranijih godina,

- za rezerve Javnog preduzeća u skladu sa statutom,

- osnivaču, na račun propisan za uplatu javnih prihoda,

- zaposlenima u Javnom preduzeću, na ime dela zarada po osnovu ostvarene dobiti, u skladu sa opštim aktom Javnog preduzeća

- druge namene.

Javno preduzeće dužno je da deo ostvarene dobiti uplati u budžet osnivača, po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 2. ovog člana utvrđuje se zakonom, odnosno odlukom o budžetu za narednu godinu.

Gubici Javnog preduzeća odlukom nadzornog odbora, uz saglasnost osnivača, mogu se pokriti iz dobiti ostvarene ranijih godina ili ostati nepokriveni.

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Član 21

Javno preduzeće ima dužnost da obezbeđuje uslove za zaštitu životne i radne sredine, da sprečava štetne posledice koje dovode u opasnost život i zdravlje zaposlenih, kao i drugih građana.

Nadzorni odbor i direktor Javnog preduzeća redovno će informisati zaposlene, nadležne organe i druge organizacije o merama, aktivnostima i problemima koji se javljaju u vezi sa zaštitom životne i radne sredine, kako bi se na tom planu ostvarivala saradnja u skladu sa zakonom.

Član 22

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju javnog preduzeća za proizvodnju i distribuciju toplotne energije na području grada Jagodina ("Službeni glasnik opštine Jagodina" br. 12/03 i 13/05 i "Službeni glasnik grada Jagodine" br. 2/08, 2/13 i 4/14).

Član 23

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o usklađivanju osnivačkog akta Javnog preduzeća za proizvodnju i distribuciju toplotne energije na području grada Jagodine

("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 18/2016)

Član 3

Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".