UPUTSTVO
O RADU TREZORA GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 2/2017)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Uputstvom uređuje se postupak izvršenja budžeta, budžetsko računovodstvo i izveštavanje i interna kontrola svih finansijskih transakcija trezora grada Niša.

Član 2

Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora su:

1. Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora kod direktnog korisnika budžetskih sredstava:

a) lice ovlašćeno za pripremu predloga ili zahteva za plaćanje,

b) lice ovlašćeno za overu tačnosti knjigovodstvenih isprava na osnovu kojih se podnose zahtevi,

v) rukovodilac organa grada, odnosno rukovodilac organizacione jedinice po ovlašćenju, kao lice koje odobrava zahtev u vezi izvršenja budžeta.

2. Budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora u Sekretarijatu za finansije:

a) sekretar ili pomoćnik sekretara po ovlašćenju,

b) lice koje radi na poslovima kontrole budžeta (kontrolor), lice koje overava plaćanje (koordinator kontrole), lice koje vrši potvrdu ispravnosti rashoda (šef trezora) i lice koje odobrava izvršenje rashoda sa konsolidovanog računa trezora (pomoćnik za trezor) - Sektor trezora.

3. Naredbodavac za izvršenje budžeta je Gradonačelnik grada Niša.

II APROPRIJACIJE

2.1. Definicija

Član 3

Aproprijacija je od strane Skupštine grada Odlukom o budžetu grada, dato ovlašćenje Gradonačelniku za trošenje javnih sredstava do određenog iznosa i za određene namene za budžetsku godinu.

2.2. Svrha

Član 4

Obaveze koje preuzima direktni, odnosno indirektni korisnik budžetskih sredstava moraju odgovarati aproprijaciji odobrenoj za tu namenu tom korisniku za budžetsku godinu.

U roku od 15 dana od dana stupanja na snagu odluke o budžetu, direktni korisnici budžetskih sredstava koji su, u budžetskom smislu, odgovorni za indirektne korisnike budžetskih sredstava, vrše raspodelu sredstava indirektnim korisnicima u okviru svojih odobrenih aproprijacija, i o tome obaveštavaju svakog indirektnog korisnika.

Direktnom korisniku budžetskih sredstava, koji ne postupi u skladu sa stavom 2. ovog člana, neće se vršiti prenos sredstava budžeta, uključujući sredstva za plate.

Član 5

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu potpisanih ugovora.

Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava predviđenog budžetom ili koje su nastale u suprotnosti sa zakonom ili drugim propisom, ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa trezora grada.

Član 6

Ukoliko se naknadno utvrdi da za izvršenje određenog plaćanja nije postojao pravni osnov, direktni korisnik budžetskih sredstava obavezan je da odmah zatraži povraćaj sredstava u budžet.

Ne može se vršiti plaćanje koje nije odobreno u budžetu.

2.3. Evidentiranje aproprijacija i promena u aproprijaciji

Član 7

Evidentiranje aproprijacija i sprovođenje promena u aproprijaciji obuhvata:

1) Godišnju aproprijaciju - Skupština grada donosi Odluku o budžetu za narednu godinu do 20. decembra.

2) Privremeno finansiranje - ukoliko Skupština grada ne donese budžet pre početka fiskalne godine, vrši se privremeno finansiranje u vremenu od najduže prva tri meseca fiskalne godine.

3) Dopunski budžet - Skupština grada, na predlog Gradskog veća, usvaja dopunski budžet kojim se usklađuju primanja i izdaci budžeta.

4) Promene u aproprijaciji koje utiču na tekuću budžetsku rezervu Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe za koje nisu utvrđene aproprijacije, ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da aproprijacije nisu bile dovoljne na osnovu rešenja o korišćenju sredstava tekuće budžetske rezerve, koje na predlog Sekretara sekretarijata za finansije donosi Gradonačelnik grada.

5) Promene u aproprijaciji koje utiču na stalnu budžetsku rezervu - rešenje o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi Gradonačelnik grada na predlog Sekretara sekretarijata za finansije, za finansiranje rashoda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti odnosno drugih vanrednih događaja koji mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili prouzrokuju štetu većih razmera.

6) Promene u aproprijaciji unutar direktnog korisnika budžetskih sredstava (koji se finansiraju iz opštih prihoda budžeta - izvor 01) - Direktni korisnik budžetskih sredstava, uz odobrenje Sekretara sekretarijata za finansije, može vršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenog rashoda do iznosa propisanog Zakonom o budžetskom sistemu za rashod čiji se iznos umanjuje. Za preusmeravanja aproprijacija iz ostalih izvora primeniti Zakon o budžetskom sistemu.

2.4. Interna kontrola

Član 8

Kontrolu postupka evidentiranja i promene aproprijacije vrše budžetski izvršioci konsolidovanog računa trezora:

1. Za evidentiranje godišnjih aproprijacija, aproprijacija dopunskog budžeta i evidentiranje privremenog finansiranja nadležan je Sekretarijat za finansije.

2. Za pripremu obrazaca za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava.

3. Za odobrenje zahteva za promenu u aproprijaciji nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava (Sekretar sekretarijata ili lice koje on ovlasti) i Sekretarijat za finansije - sektor nadležan za planiranje budžeta.

4. Za overavanje obrazaca zahteva za promenu u aproprijaciji nadležan je Sekretarijat za finansije - sektor nadležan za planiranje budžeta.

5. Za unos promena u aproprijaciji i čuvanje zvaničnih podataka o aproprijacijama nadležan je Sekretarijat za finansije - sektor nadležan za planiranje budžeta.

Sektor nadležan za planiranje budžeta vodi registar aproprijacija koji sadrži informacije o svim odobrenim aproprijacijama i promenama u aproprijaciji:

- broj dokumenta aproprijacije,

- datum unete promene u aproprijaciji,

- razlog za promenu,

- šifre transakcije,

- ukupan iznos po aproprijaciji.

Sektor nadležan za planiranje budžeta sačinjava mesečni Izveštaj o aproprijacijama koji sadrži podatke o primljenim obrascima za promenu u aproprijaciji, odbijene obrasce za aproprijacije i promene u aproprijaciji.

2.5. Raspoloživa aproprijacija

Član 9

Obračun raspoložive aproprijacije vrši se na Obrascu ORA na sledeći način:

RA = A ± PA - NPO - R

Slovne oznake imaju sledeće značenje:

RA - raspoloživa aproprijacija

A - Aproprijacija

PA - promene u aproprijaciji

NPO - neizmirene preuzete obaveze

R - rashodi

Obračun raspoložive aproprijacije vrši se u sektoru nadležnom za planiranje budžeta na osnovu zahteva koji podnosi direktni korisnik budžetskih sredstava.

2.6. Zahtev za promenu u aproprijaciji

Član 10

Zahtev za promenu u aproprijaciji unutar direktnog korisnika budžetskih sredstava podnosi direktni korisnik kada se menja aproprijacija koja je evidentirana u sektoru nadležnom za planiranje budžeta.

Zahtev se podnosi na obrascu PA.

Direktni korisnik budžetskih sredstava je pored dostavljanja zahteva u obavezi da dostavi sledeće podatke:

- iznos zahteva za promenu

- razlog zašto je potrebna promena (obrazloženje)

- da li su tekuće aproprijacije dovoljne da finansiraju promenu, ako nisu zašto nisu.

Sektor nadležan za planiranje budžeta vrši kontrolu dostavljenog zahteva, vrši obračun raspoložive aproprijacije proverom izvršenih rashoda i preuzetih obaveza po aproprijaciji i svojim potpisom overava i odobrava zahtev.

Direktni korisnik budžetskih sredstava dužan je da vodi evidenciju podnetih zahteva za promenu aproprijacija.

III PLAN IZVRŠENJA BUDŽETA I KVOTE

3.1. Definicija

Član 11

Plan izvršenja budžeta predstavlja predlog tromesečnog plana za potrebnim sredstvima za svaki kvartal direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Kvota predstavlja visinu tromesečnog izdatka do kojeg, po odobrenju Sekretara sekretarijata za finansije, direktni korisnici budžetskih sredstava mogu da vrše plaćanja u skladu sa tromesečnim planovima izvršenja budžeta i mesečnom dinamikom izvršenja.

3.2. Svrha

Član 12

Plan izvršenja budžeta i kvote imaju za cilj:

1) Poštovanje Zakona o budžetskom sistemu i Odluke o budžetu grada;

2) Stvaranje osnova za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima;

3) Kontrola prekomerne potrošnje putem rezervisanja iznosa u okviru aproprijacija i kvota pre kupovine roba i usluga i pre dospeća računa.

Planovi izvršenja budžeta i kvote utvrđuju se za rashode i izdatke koji se finansiraju prihodima iz budžeta.

3.3. Interna kontrola

Član 13

Radi sprečavanja prekoračenja budžeta, a u cilju osiguranja potrošnje u okviru raspoloživih sredstava, kontrolu procesa vezanih za planove izvršenja budžeta i kvote vrše budžetski izvršioci trezora gradske uprave:

1. Za pripremu obrazaca za plan izvršenja budžeta i za promenu kvota nadležan je budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava.

2. Za odobravanje planova izvršenja budžeta i promene kvote nadležan je budžetski izvršilac trezora direktnog korisnika budžetskih sredstava i budžetski izvršilac trezora u Sekretarijatu za finansije - sektor nadležan za planiranje budžeta i sektor nadležan za trezor.

3. Za overavanje obrazaca za planove nadležan je budžetski izvršilac trezora Sekretarijat za finansije - sektor nadležan za planiranje budžeta i sektor nadležan za trezor.

4. Za unos planova izvršenja budžeta i promena kvota u trezoru i čuvanje zvaničnih podataka o kvotama nadležan je Sekretarijat za finansije - sektor nadležan za planiranje budžeta i sektor nadležan za trezor.

Registar plana izvršenja i zahteva za promenu kvote vodi Sekretarijat za finansije - sektor nadležan za planiranje budžeta i sektor nadležan za trezor.

3.4. Plan izvršenja budžeta - Obrazac TPIB

Član 14

Direktni korisnici budžetskih sredstava podnose svoje predloge tromesečnih planova izvršenja budžeta Sekretarijatu za finansije - Sektoru nadležnom za planiranje budžeta u dva primerka na Obrascu TPIB. Obrazac se podnosi najkasnije do 10. u mesecu koji prethodi tromesečju za koje se predlažu planovi izvršenja budžeta. Tekstualni deo koji se prilaže uz plan bliže objašnjava kako su predloženi mesečni iznosi u planu i obrazloženje potrebnih iznosa.

Član 15

Ukoliko direktni korisnik budžetskih sredstava ne donese plan izvršenja budžeta, Sekretarijat za finansije ne vrši evidenciju odobrenja kvota za tog direktnog korisnika, a sektor nadležan za planiranje budžeta ne dozvoljava preuzimanje obaveza, niti plaćanje na teret sredstava budžeta, sve dok se plan ne odobri i kvote ne unesu.

Član 16

Tromesečni plan izvršenja budžeta po donošenju od strane Sekretarijata za finansije dostavlja se svakom direktnom budžetskom korisniku.

Član 17

Direktni korisnik budžetskih sredstava može da zahteva izmenu tromesečne kvote.

Tromesečne kvote mogu biti jednake, odnosno manje od ukupnog iznosa budžetske aproprijacije.

3.5. Zahtev za promenu kvota - Obrazac PK

Član 18

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava mogu da vrše plaćanje do visine izdataka, za period od tri meseca koje odredi sekretar sekretarijata za finansije.

Određivanje kvote vrši se na osnovu sredstava koja su planirana u budžetu za direktnog korisnika budžetskih sredstava, plana izvršenja budžeta direktnog korisnika i likvidne mogućnosti budžeta.

Član 19

Sekretarijat za finansije obaveštava direktnog korisnika budžetskih sredstava o visini odobrenih kvota najkasnije do 25. u mesecu koji prethodi početku perioda za koji se kvote donose.

Član 20

Zahtev za promenu kvote podnosi se na obrascu PK. Pored zahteva direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da podnese sledeće podatke:

- iznos zahteva za promenu

- razlog zašto je promena neophodna sa obrazloženjem

- obračun, kako je izračunat iznos za promenu kvote.

Član 21

Sekretar sekretarijata za finansije ili sektor nadležan za trezor odobrava promenu visine tromesečne kvote ceneći opravdanost zahteva direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Obaveštenje po podnetom zahtevu dostavlja se direktnom budžetskom korisniku.

Član 22

Registar zahteva za promenu kvota po korisnicima budžetskih sredstava vodi Sektor trezora.

Član 23

Direktni korisnik budžetskih sredstava vodi evidenciju podnetih zahteva za promenu kvote, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.

Član 24

Raspoloživa tromesečna kvota izračunava se na Obrascu ORK na sledeći način:

RK = TK + NK ± PK - PO - R

Slovne oznake imaju sledeće značenje:

RK - raspoloživa kvota

TK - tekuća kvota

NK - neutrošena kvota iz prethodnog perioda

PK - promena kvote

PO - preuzete neplaćene obaveze

R - rashodi

Neutrošena kvota (NK) predstavlja odobrenu a neizvršenu preuzetu obavezu iz prethodnih perioda kojom se uvećava tekuća kvota (TK) perioda u kome se takva obaveza izvršava.

Obračun raspoložive kvote vrši Sektor trezora.

4. Preuzimanje obaveza

4.1. Definicija

Član 25

Preuzimanje obaveza predstavlja rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota od strane direktnih korisnika budžetskih sredstava po osnovu neizvršenog ugovora ili drugog obavezujućeg pravnog akta, od kojeg se u momentu angažovanja opravdano očekuje da dovede do gotovinskog izdatka neposredno ili u budućnosti.

4.2. Svrha

Član 26

Sprovođenje postupka za preuzimanje obaveza služi u sledeće svrhe:

1. Obezbeđivanje poštovanja Zakona o javnim nabavkama;

2. Uvođenje boljeg planiranja nabavke;

3. Rezervisanje budžetskih aproprijacija i kvota u mesecu u kom se očekuje plaćanje preuzete obaveze;

4. Kontrolisanje prevelike potrošnje putem rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota pre kupovine roba, usluga i izvođenja radova i pre dospeća računa;

5. Obezbeđivanje osnove za planiranje i upravljanje gotovinskim sredstvima;

6. Pružanje garancije dobavljačima da će sredstva za plaćanje računa biti obezbeđena.

4.3. Interna kontrola

Član 27

U cilju kontrole procesa preuzimanja obaveza, utvrđuje se nadležnost za proveru radi rezervisanja budžetskih aproprijacija i kvota koje će biti angažovane u momentu gotovinskog izdatka i to:

- pripremu obrasca zahteva za preuzimanje obaveza vrši direktni korisnik budžetskih sredstava;

- overavanje zahteva za preuzimanje obaveza vrši direktni korisnik budžetskih sredstava;

- odobravanje zahteva za preuzimanje obaveza vrši Sekretarijat za finansije (sektor nadležan za planiranje i trezor).

Obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva za preuzimanje obaveza odsek nadležan za trezor dostavlja podnosiocu zahteva.

Sektor nadležan za trezor čuva podatke o odbijenim i vraćenim zahtevima.

Član 28

Zahtev za preuzimanje obaveze popunjava se za sve vrste nabavke ili obaveze plaćanja, osim u sledećim slučajevima:

1) kada je iznos obaveze do visine iznosa na koji se ne primenjuje odredbe Zakona o javnim nabavkama;

2) kada obaveza odgovara nabavci radi obezbeđivanja osnovnih životnih uslova u slučajevima elementarnih nepogoda ili tehničko-tehnoloških nesreća čije posledice ugrožavaju živote ili zdravlje ljudi ili životnu sredinu;

3) kada je preuzeta obaveza na teret šifre ekonomske klasifikacije koja ne zahteva preuzimanje obaveze.

Član 29

Uz zahtev za preuzimanje obaveza podnosi se dokumentacija, tj. dokaz da je ispoštovan Zakon o javnim nabavkama.

Član 30

Direktni korisnici budžetskih sredstava dužni su da zahtev za preuzimanje obaveza podnesu pre početka izvršavanja ugovora, a najmanje 10 radnih dana pre podnošenja zahteva trezoru za plaćanje.

Zahtevi za preuzimanje obaveza u budžetskoj godini mogu da se podnose do kraja kalendarske godine(obrazac PO).

Direktni korisnik budžetskih sredstava vodi evidenciju podnetih zahteva za preuzimanje obaveza, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.

Član 31

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava dužni su da se pridržavaju rokova i uslova plaćanja koje su definisali u zahtevu za preuzimanje obaveza.

Član 32

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava preuzimaju obaveze na osnovu ugovora u pisanoj formi.

Član 33

Preuzete obaveze koje su veće od iznosa sredstava planiranih budžetom ili koje su u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu ne mogu se izvršavati na teret konsolidovanog računa trezora.

5. Plaćanje i transfer sredstava

5.1. Definicija

Član 34

Pod plaćanjem se podrazumevaju sve finansijske transakcije koje dovode do izdavanja naloga za plaćanje, evidentiranje izdataka i smanjenje salda računa.

5.2. Svrha

Član 35

Proces plaćanja ima za cilj:

1. Obezbeđivanje boljeg planiranja gotovinskih sredstava raspoređivanjem plaćanja dobavljačima i primaocima sredstava;

2. Kontrolu prekomernog trošenja;

3. Vođenje tačne evidencije rashoda u finansijskim evidencijama.

Član 36

Plaćanje iz budžeta zasniva se na knjigovodstvenoj dokumentaciji i rešenju o korišćenju sredstava raspoređenih finansijskim planom koje donosi odgovorno lice direktnog korisnika budžetskih sredstava, rukovodilac organa grada, rukovodilac organizacione jedinice po ovlašćenju.

Pravni osnov i iznos preuzetih obaveza koji proističu iz izvorne knjigovodstvene dokumentacije, moraju biti potvrđeni u pisanoj formi pre plaćanja obaveze.

Član 37

U cilju kontrole procesa plaćanja, utvrđuje se nadležnost kako bi se obezbedila odgovarajuća provera:

1. Za pripremu obrazaca za plaćanje nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava.

2. Za overavanje obrazaca za plaćanje nadležan je sekretarijat za finansije i direktni korisnik budžetskih sredstava.

3. Za odobravanje svih obrazaca za plaćanje nadležan je direktni korisnik budžetskih sredstava, rukovodilac organa grada, odnosno rukovodilac organizacione jedinice po ovlašćenju i lice koje odobrava zahtev u vezi izvršenja budžeta u sekretarijatu za finansije.

4. Prijem odobrenih zahteva vrši sektor nadležan za trezor.

5. Za unos dokumenata, odnosno zahteva za plaćanje i vođenje zvanične evidencije o plaćanjima sa konsolidovanog računa trezora zadužen je sektor nadležan za trezor.

6. Registar plaćanja po vrstama zahteva vodi sektor nadležan za trezor.

7. Obaveštenja o izvršenom plaćanju radi sektor nadležan za trezor i dostavlja ih direktnim korisnicima u elektronskom obliku.

Član 38

Direktni korisnik budžetskih sredstava podnosi sledeće zahteve za plaćanje:

1. Zahtev za plaćanje i transfer sredstava sa preuzimanjem obaveza na obrascu ZPT-1 i bez preuzimanja obaveza na obrascu ZPT-2

2. Zahtev za isplatu plata, dodataka i naknada zaposlenih na obrascu ZPTP.

Član 39

Direktni korisnik budžetskih sredstava, odgovorno lice korisnika, tj. Rukovodilac organizacione jedinice po ovlašćenju, ceni da li preuzimanje obaveza i nastalih izdataka predstavlja opravdanu upotrebu novčanih sredstava budžeta i da li je to u funkciji obavljanja poslova za koje je budžetski korisnik zadužen.

Član 40

Direktni korisnik budžetskih sredstava podnosi zahteve za plaćanje uz prateću originalnu dokumentaciju (predračun, račun, otpremnica, obračun kamate, ugovor, rešenje, nalog za putovanje i ostala dokumenta koja mogu biti osnov za plaćanje) za direktnog korisnika budžetskih sredstava i odgovarajuću dokumentaciju sa specifikacijom (broj ugovora ili odluke, broj fakture, valuta plaćanja, naziv poverioca, šifra ekonomske klasifikacije i iznos) za indirektne korisnike i dokaz o sprovedenom postupku javne nabavke u roku od 3 dana po prijemu računa za indirektne korisnike budžetskih sredstava, odnosno najkasnije 10 radnih dana pre datuma dospeća.

Ukoliko je, zbog hitnosti potrebno izvršiti odmah plaćanje, odobrenje daje sekretar Sekretarijata za finansije uz saglasnost Gradonačelnika.

Kada se u prilogu zahteva za plaćanje nalazi predračun sa obrazloženjem razloga za avansno plaćanje, direktni korisnik budžetskih sredstava je dužan da u roku od 10 dana po izvršenom plaćanju dostavi račun Sekretarijatu za finansije.

Član 41

Budžetski izvršilac konsolidovanog računa trezora u Sekretarijatu za finansije po izvršenom prijemu zahteva vrši kontrolu zahteva za plaćanje i transfer sredstava, overava zahtev, potvrđuje overu i odobrava zahtev najkasnije u roku od 3 dana. Evidentiranje svih zahteva vodi se u Sektoru trezora.

Ukoliko se u postupku provere, odnosno kontrole podnetog zahteva za plaćanje i transfer sredstava utvrdi da stvorene obaveze nisu u nadležnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava, kao i da su iznad sredstava odobrenih tromesečnim planom za izvršenje budžeta zahtev neće biti odobren, a direktni korisnik budžetskih sredstava biće obavešten o razlozima za neodobravanje isplate.

U slučaju da direktni korisnik ne prihvati razloge za odbijanje zahteva za plaćanje i transfer sredstava može obavestiti Gradonačelnika i navesti razloge zbog kojih insistira na plaćanju.

Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da vodi evidenciju podnetih zahteva za plaćanje, kao i obaveštenja o odobravanju ili odbijanju zahteva.

Član 42

Pre podnošenja zahteva korisnik budžetskih sredstava koji za određene rashode ili izdatke ostvaruje i prihode iz drugih izvora, obavezan je da izmirenje tih rashoda i izdataka prvo vrši iz prihoda iz drugih izvora. Nakon što utroši sredstva iz drugih izvora, za realizaciju rashoda i izdataka vrši se prenos sredstava iz budžeta.

Za izvršeno plaćanje iz prihoda iz drugih izvora ne može se tražiti refundacija sredstava iz budžeta.

Direktni korisnik budžetskih sredstava u obavezi je da tromesečno, a najkasnije do 20. u mesecu po isteku tromesečja dostavi Sekretarijatu za finansije izveštaj o ostvarenim sopstvenim prihodima indirektnog korisnika budžetskih sredstava i izvršenim rashodima na teret sopstvenih prihoda na obrascu SP.

Član 43

Sekretar za finansije dnevno vrši raspodelu sredstava za overene i odobrene zahteve za plaćanje od strane korisnika budžetskih sredstava kada utvrdi da su potrebna sredstva za plaćanje po zahtevima u skladu sa raspoloživim sredstvima na konsolidovanom računu trezora (obrazac DOS).

Sekretar za finansije može odobriti vanredni zahtev za plaćanje za prenos sredstava ukoliko proceni da neizvršavanje zahteva može izazvati poremećaj u poslovanju direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava, uz saglasnost Gradonačelnika.

U slučaju smanjene likvidne sposobnosti budžeta Gradonačelnik i Sekretar za finansije utvrđuju redosled izmirivanja preuzetih obaveza u skladu sa Zakonom i Odlukom o budžetu.

Član 44

Gradonačelnik grada Niša donosi naredbu za prenos sredstava za namene koje su utvrđene raspodelom sredstava iz člana 43. Uputstva vodeći računa o zakonskom i namenskom trošenju budžetskih sredstava (obrazac naredba).

Član 45

Kod procedure za plaćanje i transfer sredstava kod unošenja poziva na broj zaduženja (šifra plaćanja) unos se vrši na sledeći način:

1. Plaćanje se vrši po modelu 97;

2. Kontrolni broj po modelu 97;

3. Jedinstveni broj budžetskog korisnika direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava (petocifreni broj);

4. Ekonomska klasifikacija (šestocifreni broj iz Pravilnika o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem);

5. Organizaciona klasifikacija (dvocifreni broj)

- za direktnog korisnika (glava)

- za sekretarijat (organizacioni broj)

6. Izvor finansiranja (dvocifreni broj);

7. Funkcionalna klasifikacija (trocifreni broj).

6. Budžetsko izveštavanje

Član 46

Sektor trezora sačinjava dnevni izveštaj o izvršenim plaćanjima sa konsolidovanog računa trezora.

Član 47

Direktni budžetski korisnik je dužan da Sekretarijatu za finansije dostavi dodatne podatke koji su neophodni za izradu izveštaja za potrebe Gradonačelnika i Skupštine grada.

Član 48

Sekretarijat za finansije priprema sledeće izveštaje:

1. Šestomesečni, devetomesečni i godišnji izveštaj o izvršenju budžeta koji Sekretarijat za finansije podnosi Gradskom veću;

2. Ostale finansijske izveštaje.

Član 49

Sekretarijat za finansije do 15. maja priprema nacrt Odluke o završnom računu budžeta grada Niša i podnosi ga Gradskom veću.

Član 50

Sekretarijat za finansije do 15. juna podnosi Upravi za trezor Odluku o završnom računu budžeta grada Niša usvojenu od strane Skupštine grada Niša.

Član 51

Sekretarijat za finansije do 01. jula sastavlja konsolidovani izveštaj grada i podnosi ga Upravi za trezor.

7. Glavna knjiga trezora

Član 52

Glavna knjiga trezora vodi se u Sekretarijatu za finansije.

Član 53

U glavnoj knjizi trezora evidentiraju se sve transakcije i poslovni događaji, uključujući prihode i primanja, rashode i izdatke i stanje i promene na imovini, obavezama i izvorima finansiranja.

Član 54

U glavnoj knjizi trezora vodi se posebna evidencija za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava.

Član 55

Glavna knjiga trezora i glavne knjige direktnih i indirektnih korisnika u okviru glavne knjige trezora vode se u skladu sa Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem.

Član 56

Računovodstvene isprave knjiže se istog dana, a najkasnije narednog dana od dana dobijanja računovodstvene isprave.

Član 57

Usaglašenje knjiženja u glavnoj knjizi trezora vrši se u cilju ispravke i promene stanja računovodstvenih podataka koje ne utiču na stanje sredstava na konsolidovanom računu trezora.

Član 58

Zahtev za ispravku knjiženja podnosi se na obrascu IK u dva primerka.

Po izvršenom usaglašenju vrši se overa zahteva i dostavlja se direktnom ili indirektnom korisniku budžetskih sredstava.

Član 59

Sastavni deo Uputstva o radu trezora grada Niša su obrasci utvrđeni članovima 9, 10, 14, 20, 24, 30, 38, 42, 43, 44. i 58. Uputstva.

Završne odredbe

Član 60

Donošenjem ovog Uputstva prestaje da važi Uputstvo o radu trezora Grada Niša broj 11-418/09 od 17. marta 2009. godine.

Član 61

Ovo Uputstvo stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".

Obrasce koji su sastavni deo ovog uputstva možete pogledati OVDE