ODLUKA
O USKLAĐIVANJU ODLUKE O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "DIREKCIJA ZA URBANIZAM I IZGRADNJU LESKOVAC" SA ZAKONOM O JAVNIM PREDUZEĆIMA

("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 50/2016)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

Ovom Odlukom vrši se usklađivanje sa odredbama Zakona o javnim preduzećima Odluke o promeni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam i izgradnju Leskovac" ("Službeni glasnik grada Leskovca" broj 1/2013, 13/13, 29/14), koje je upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem br. BD 19957 od 13.06.2005. godine.

Osnivanje javnog preduzeća

Član 2

Radi obezbeđivanja uslova za obavljanje komunalne delatnosti i delatnosti od opšteg interesa, delatnosti od značaja i za potrebe grada Leskovca, osnovano je Javno preduzeće "Urbanizam i izgradnja Leskovac" (u daljem tekstu: Preduzeće).

Ciljevi osnivanja

Član 3

Preduzeće posluje radi trajnog obezbeđivanja uslova za obavljanje komunalne delatnosti i delatnosti od opšteg interesa na teritoriji Grada Leskovca, koje se finansiraju iz sredstava budžeta Grada Leskovca. Preduzeće ima isključivo pravo obavljanja delatnosti:

• Uređivanje građevinskog zemljišta

• Upravljanje javnim putevima

• Obezbeđivanje javnog osvetljenja

• Geografski informacioni sistem grada Leskovca

• Prostorno i urbanističko planiranje,

a posebno:

- upravljanje javnim putevima u smislu vršenja javnih ovlašćenja upravljača puta-zaštita javnog puta, izrada projektno tehničke dokumentacije potrebne za izgradnju i rekonstrukciju javnog puta; organizovanje i obavljanje stručnih poslova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju, zaštiti i signalizaciji javnog puta, priprema dokumentacije potrebne za ustupanje radova na održavanju javnog puta; vršenje stručnog nadzora nad izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem, signalizacijom i zaštitom javnog puta, planiranje izgradnje, označavanje javnog puta i vođenje evidencije o javnim putevima i saobraćajno-tehničkim podacima za te puteve,

- prostorno i urbanističko planiranje - izrada prostorne i urbanističke dokumentacije,

- administriranje i održavanje Geografskog informacionog sistema (GIS-a),

- geodetske aktivnosti,

- vršenje stručnog nadzora nad izvršenjem poslova obavljanja komunalnih delatnosti i vršenje stručnog nadzora nad izvođenjem svih radova na objektima niskogradnje i visokogradnje,

- izrada potrebne tehničke dokumentacije za sve objekte niskogradnje i visokogradnje,

- sprovođenje postupaka u okviru objedinjene procedure za potrebe i u ime investitora, kao i ostalih postupaka prema nadležnim organima,

- vođenje postupaka privođenja nameni građevinskog zemljišta koji prethode projektovanju i građenju,

- učešće u izradi planova i vođenju postupaka javnih nabavki koji se odnose na izgradnju, rekonstrukciju, sanaciju i održavanje objekata,

- upravljanje - rukovođenje investicijama,

- vršenje konsultantskih usluga.

Obavljanje ovih poslova za potrebe Grada Leskovca Preduzeće vrši u skladu sa ugovorom koji se zaključuje sa Skupštinom grada Leskovca.

Predmet odluke

Član 4

Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i ovog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- naziv, sedište i matični broj osnivača;

- poslovno ime i sedište preduzeća;

- pretežna delatnost preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema preduzeću i preduzeća prema osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;

- uslovima i načinu zaduživanja preduzeća;

- zastupanje preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;

- organi preduzeća i njihova nadležnost;

- podatak o udelima osnivača u osnovnom kapitalu izraženog u procentima;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju je osnovano preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javnog preduzeća

Član 5

Osnivač preduzećaje:

Grad Leskovac, ulica Pana Đukića broj 9-11, matični broj 06856535.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.

Pravni status javnog preduzeća

Član 6

Preduzeće je osnovano na neodređeno vreme.

Preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javnog preduzeća

Član 7

Preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Osnivač je u obavezi da obezbedi da se delatnost od opšteg interesa iz člana 2. i 3. ove Odluke obavlja u kontinuitetu.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 8

Preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 9

Preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno preduzeće "Urbanizam i izgradnja Leskovac". Skraćeno poslovno ime je JP "Urbanizam i izgradnja Leskovac".

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 10

Sedište preduzeća je u Leskovcu, ulica Trg revolucije broj 45.

O promeni sedišta Preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća

Član 11

Preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište preduzeća. Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište preduzeća i mesto za datum i broj.

Preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište preduzeća, a koji je definisan Statutom preduzeća.

Upis javnog preduzeća u registar

Član 12

Preduzeće za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 13

Preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 14

Pretežna delatnost Preduzeća, na osnovu Uredbe o klasifikaciji delatnosti ("Sl. glasnik RS", br. 54/2010) je:

- 42.99 Izgradnja ostalih nepomenutih građevina opremanje parcela potrebnom infrastrukturom (meli- oracija, izgradnja puteva, vodovoda, kanalizacije, javne rasvete i dr.)

Osim navedene pretežne delatnosti, Preduzeće će se baviti i drugim delatnostima, kao što su:

- 41.10 Razrada građevinskih projekata

- 41.20 Izgradnja stambenih i nestambenih zgrada

- 42.11 Izgradnja puteva i autoputeva

- 42.13 Izgrada mostova i tunela

- 43.11 Rušenje objekata

- 62.01 Računarsko programiranje

- 62.02 Konsultantske delatnosti u oblasti informacione tehnologije

- 69.10 Pravni poslovi

- 70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem

- 71.11 Arhitektonska delatnost

- 71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje

- 74.90 Ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti

- 81.30 Usluge uređenja i održavanja okoline

- 82.11 Kombinovane kancelarijsko - administrativne usluge

- 82.19 Fotokopiranje, pripremanje dokumenata i druga specijalizovana kancelarijska podrška

- 82.30 Organizovanje sastanaka i sajmova

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

O promeni delatnosti preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Osnivačka prava i ulaganje kapitala preduzeća

Član 15

Preduzeće može, uz prethodnu saglasnost osnivača, osnovati društvo kapitala za obavljanje delatnosti od opšteg interesa iz člana 3. ove Odluke, kao i društvo kapitala za obavljanje delatnosti koja nije delatnost od opšteg interesa, u skladu sa zakonom. Preduzeće može ulagati kapital u već osnovana društva kapitala, uz prethodnu saglasnost osnivača. Na odluku Nadzornog odbora iz stava 1. i 2. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.

V IMOVINA JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 16

Osnovni kapital preduzeća je novčana vrednost u iznosu od 100 dinara.

Imovina javnog preduzeća

Član 17

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Leskovca.

Stvarima u javnoj svojini koje je Osnivač uložio u preduzeće prenosom prava korišćenja, bez prenosa prava svojine, preduzeće ne može da raspolaže, niti da ih dalje ustupa na korišćenje, bez saglasnosti Osnivača. Preduzeće upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom i Statutom.

Član 18

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana grad stiče udele u Preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u Javnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 19

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Preduzeća odlučuje Skupština grada, kao osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 20

Preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prodajom proizvoda i usluga,

- iz kredita,

- iz donacija i poklona,

- iz budžeta osnivača i budžeta Republike Srbije, i

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

Unapređenje rada i razvoja preduzeća

Član 21

Unapređenje rada i razvoja Preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu poslovne strategije i razvoja kao i godišnjim odnosno trogodišnjim programima poslovanja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada Preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi preduzeće.

Planovi i programi

Član 22

Planovi i programi Preduzeća su:

- godišnji programa poslovanja,

- srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog Preduzeća,

- dugoročni plan poslovne strategije i razvoja Javnog Preduzeća,

- finansijski planovi i

- drugi planovi i programi (posebni programi za korišćenje subvencije, garancije ili drugih sredstava).

Planovi i programi Preduzeća iz stava 1. alineja 1, 2, 3. i 4. ovog člana, dostavljaju se Skupštini grada najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.

Preduzeće predlaže poseban program za korišćenje sredstava iz budžeta koji sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava i smatra se donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada.

Izveštaji o realizaciji planova i programa dostavljaju se, u skladu sa zakonom, organu određenom Statutom grada Leskovca.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 23

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Preduzeća, grad, kao osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen Statutom Preduzeća;

- pravo na učešće u raspodeli dobiti Preduzeća;

- pravo da budu informisani o poslovanju Preduzeća;

- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 24

Radi obezbeđenja zaštite opšteg interesa u delatnosti za koju je Preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovim aktom;

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom, ovim aktom i ugovorima.

Član 25

Gradsko veće daje saglasnost na:

1. Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

2. Prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.

3. Odluku o cenama.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 26

Preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje redovno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 27

Preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

Poremećaj u poslovanju

Član 28

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje Preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,

- ograničenje prava ogranka Preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Član 29

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Gradsko veće preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje Preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Preduzeća.

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 30

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava redovno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Leskovca.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Raspodela dobiti i pokriće gubitka

Član 31

Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet grada u skladu sa zakonom.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u skladu sa zakonom i Odlukom o budžetu za narednu godinu.

VIII ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 32

Organi Preduzeća su:

1) nadzorni odbor

2) direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 33

Nadzorni odbor preduzeća ima tri člana, od kojih je jedan predsednik.

Predsednika i članove nadzornog odbora Preduzeća, od kojih je jedan član iz reda zaposlenih, imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom, statutom grada i ovom Odlukom.

Član nadzornog odbora iz reda zaposlenih predlaže se na način i po postupku koji je utvrđen Statutom preduzeća.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 34

Za predsednika i člana nadzornog odbora Preduzeća imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;

6) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

7) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Predsednik i članovi nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa Programom za dodatno stručno usavršavanje koji utvrđuje Vlada.

Član 35

Predstavnik zaposlenih u nadzornom odboru mora ispunjavati uslove iz člana 34. Odluke, kao i dodatna dva uslova:

1) da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja preduzeća u poslednjih pet godina i

2) da nije član političke stranke;

Član 36

Nadzorni odbor, direktor i izvršni direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u nadzornom odboru.

Prestanak mandata članova Nadzornog odbora

Član 37

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1) Preduzeće ne dostavi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima propisanim zakonom;

2) Nadzorni odbor propusti da preduzme neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

3) se utvrdi da deluje na štetu preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način;

4) u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana nadzornog odbora, a najduže šest meseci.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 38

Nadzorni odbor:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Preduzeća, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1) ovog člana;

3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;

5) usvaja finansijske izveštaje;

6) donosi Statut Preduzeća;

7) nadzire rad direktora;

8) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

9) donosi odluku o raspodeli dobiti Preduzeća, odnosno načinu pokrića gubitka;

10) donosi investicione programe i kriterijume za investiciona ulaganja;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa ovim zakonom, statutom i odlukom osnivača;

12) donosi odluku o davanju ili oduzimanju prokure;

13) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

14) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, utvrđenih osnivačkim aktom;

15) donosi odluku o visini cena usluga;

16) odlučuje o ulaganju kapitala Preduzeća;

17) odlučuje o statusnim promenama Preduzeća;

18) odlučuje o osnivanju zavisnih društava kapitala;

19) odlučuje o smanjenju i povećanju kapitala Preduzeća;

20) odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini udela, kao i prodaji udela u preduzeću ili kupovini udela ili akcija u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;

21) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora;

22) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.

Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 6), 9), 14), 15, 19), 20), i 22) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Skupštine grada Leskovca.

Odluke iz stava 1. tač. 16), 17) i 18) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine grada Leskovca.

Odluke iz stava 1. tač. 15, 21) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Gradskog veća grada Leskovca.

Član 39

Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova svojih članova.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo na odlučivanje o pitanjima iz svog delokruga na direktora ili drugog zaposlenog u Preduzeću.

Član 40

Predsednik i članovi Nadzornog odbora preduzeća imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u nadzornom odboru.

Visina naknade iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se u skladu sa pozitivnim propisima.

2) Direktor

Član 41

Direktora Preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Direktor zasniva radni odnos na određeno vreme.

Direktor preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Uslovi za izbor direktora

Član 42

Za direktora preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje, na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Preduzeća;

5) da poznaje oblast korporativnog upravljanja;

6) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

7) da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

8) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

9) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti. Uslovi za imenovanje direktora iz stava 1. ovog člana propisani su zakonom, a Statutom preduzeća mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora Preduzeća.

Nadležnosti direktora

Član 43

Direktor Preduzeća:

1) predstavlja i zastupa Preduzeće;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje Preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada Preduzeća, za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine grada Leskovca, gradonačelnika i Gradskog veća grada Leskovca;

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja Preduzeća i odgovoran je za njihovo sprovođenje;

6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Preduzeća i odgovoran je za njegovo sprovođenje;

7) predlaže finansijske izveštaje;

8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta grada (subvencije, garancije ili korišćenje drugih sredstva);

9) izvršava odluke Nadzornog odbora;

10) bira izvršne direktore;

11) bira predstavnike preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik preduzeće, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Skupštine grada Leskovca;

12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;

13) donosi akt o sistematizaciji;

14) predlaže Nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima;

15) predlaže Nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz delokruga direktora;

16) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i Statutom Preduzeća;

17) donosi plan nabavki za tekuću godinu;

18) donosi odluke u postupcima javnih nabavki i nabavki na koje se ne primenjuje zakon o javnim nabavkama;

19) vrši druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.

Izvršni direktor

Član 44

Direktor može birati izvršne direktore za vođenje poslova iz određenih oblasti od značaja za uspešno funkcionisanje Preduzeća.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru.

Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Preduzeću.

Član 45

Za izvršnog direktora Preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno;

2) da ima stečeno visoko obrazovanje, na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;

3) da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;

4) da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;

5) da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;

6) da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:

- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;

- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;

- obavezno lečenje narkomana;

- obavezno lečenje alkoholičara;

- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.

Pored uslova iz stava 1. ovog člana, lice koje se bira za izvršnog direktora mora imati tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u javnom Preduzeću.

Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom Preduzeća.

Zarada direktora i izvršnog direktora

Član 46

Direktor i izvršni direktor imaju pravo na zaradu, a mogu imati i pravo na stimulaciju, u skladu sa podzakonskim aktom.

Odluku o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora donosi Nadzorni odbor preduzeća, uz saglasnost Gradskog veća.

Odluka o isplati stimulacije izvršnog direktora donosi se na predlog direktora.

Postupak imenovanja direktora

Član 47

Direktor Preduzeća imenuje se nakon sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, Statutom grada i ovom Odlukom.

Javni konkurs sprovodi Komisija za sprovođenje konkursa za izbor direktora.

Komisija jedinice lokalne samouprave ima pet članova, od kojih je jedan predsednik.

Komisiju iz stava 3. ovog člana obrazuje Skupština grada Leskovca.

Predsednik i članovi komisije ne mogu biti narodni poslanici, odbornici u skupštini grada Leskovca, kao ni izabrana, imenovana i postavljena lica u organima grada.

Član 48

Odluku o sprovođenju javnog konkursa za izbor direktora Preduzeća donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća grada Leskovca.

Inicijativu za donošenje odluke iz stava 1. ovog člana može pokrenuti i Nadzorni odbor Preduzeća, preko Gradske uprave za urbanizam i stambeno komunalne poslove grada Leskovca.

Nadležna Gradska uprava dostavlja Gradskom veću grada Leskovca tekst oglasa o javnom konkursu.

Oglas o javnom konkursu sadrži naročito: podatke o Preduzeću, poslovima, uslovima za imenovanje direktora Preduzeća, mestu rada, stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere, roku u kome se podnose prijave, podatke o licu zaduženom za davanje obaveštenja o javnom konkursu, adresu na koju se prijave podnose, kao i podatke o dokazima koji se prilažu uz prijavu.

Oglas o javnom konkursu za izbor direktora Preduzeća objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije", u "Službenom glasniku grada Leskovca", u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike Srbije, kao i na internet stranici grada Leskovca.

Rok za objavljivanje oglasa iz stava 4. ovog člana u "Službenom glasniku Republike Srbije" ne može biti duži od osam dana od dana donošenja odluke o sprovođenju javnog konkursa za izbor direktora Preduzeća.

Prijava na javni konkurs za izbor direktora Preduzeća podnosi se u roku od 30 dana od dana objavljivanja javnog konkursa u "Službenom glasniku Republike Srbije". Neblagovremene, nerazumljive i prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, Komisija odbacuje zaključkom protiv koga nije dopuštena posebna žalba.

Član 49

Rešenje o imenovanju direktora je končano.

Rešenje o imenovanju direktora Preduzeća, sa obrazloženjem, objavljuje se u "Službenom glasniku RS", "Službenom glasniku grada Leskovca" i na internet stranici grada Leskovca.

Član 50

Imenovani kandidat dužan je da stupi na funkciju u roku od osam dana od dana objavljivanja rešenja o imenovanju u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Rok iz stava 1. ovog člana, iz naročito opravdanih razloga, može se produžiti za još osam dana.

Mandat direktora

Član 51

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Postupak za imenovanje direktora pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.

Ostavka direktora

Član 52

Ostavka se u pisanoj formi podnosi Skupštini grada Leskovca.

Razrešenje

Član 53

Predlog za razrešenje direktora Preduzeća, podnosi Gradsko veće grada Leskovca.

Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća, preko nadležne Gradske uprave.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen, sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje i dostavlja se direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Pošto direktoru pruži priliku da se izjasni o postojanju razloga za razrešenje i utvrdi potrebne činjenice, Gradsko veće grada Leskovca, predlaže Skupštini grada Leskovca donošenje odgovarajućeg rešenja.

Protiv rešenja o razrešenju žalba nije dopuštena, ali se može voditi upravni spor.

Član 54

Skupština grada razrešava ili može razrešiti direktora Preduzeća pod uslovima predviđenim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 55

Ukoliko u toku trajanja mandata protiv direktora bude potvrđena optužnica, Skupština grada Leskovaca donosi rešenje o suspenziji direktora Preduzeća. Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 56

Skupština grada Leskovca može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora javnog Preduzeća po sprovedenom javnom konkursu ili u slučaju suspenzije direktora.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora. Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora Preduzeća iz člana 42. ove Odluke.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor Preduzeća.

IX POREMEĆAJI U RADU

Poremećaji u poslovanju

Član 57

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, Skupština grada Leskovca, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Preduzeća;

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Preduzeća;

- ograničenje prava pojedinih delova Preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;

- druge mere određene zakonom kojim se određuju delatnosti od opšteg interesa. Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti, u skladu sa odlukom Skupština grada Leskovca može u Preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za grad Leskovac.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 58

U Preduzeću pravo na štrajk ostvaruje se u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija

Član 59

Statutom, opštim aktima i drugim aktima Preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Radni odnosi

Član 60

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 61

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Preduzeća ili ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 62

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom Preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti Preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada preduzeća

Član 63

Preduzeće dužno je da na svojoj internet stranici objavi:

1) radne biografije članova Nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;

2) organizacionu strukturu;

3) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako Preduzeće ima konkurenciju na tržištu;

4) tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;

5) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;

6) druge informacije od značaja za javnost.

Dostupnost informacija

Član 64

Dostupnost informacija od javnog značaja Preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 65

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 66

Opšti akti Preduzeća su, Statut i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.

Statut je osnovni opšti akt Preduzeća.

Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Preduzeća. Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Preduzeća.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 67

Preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa zakonom i ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Ostala opšta akta nadležni organi Preduzeća su dužni da usklade u roku od 30 dana od stupanja na snagu Statuta Preduzeća.

Član 68

Preduzeće nastavlja sa radom u skladu sa ovom Odlukom i Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).

Član 69

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o promeni odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za urbanizam i izgradnju Leskovac" ("Službeni glasnik grada Leskovca" broj 1/13, 13/13, 29/14).

Član 70

Ova Odluka stupa na snagu osmog da od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".