ODLUKA
O UTVRĐIVANJU PROGRAMA OPŠTEG STRUČNOG USAVRŠAVANJA SLUŽBENIKA U POKRAJINSKIM ORGANIMA ZA 2017. GODINU

("Sl. list AP Vojvodine", br. 3/2017)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program opšteg stručnog usavršavanja službenika u pokrajinskim organima uprave (pokrajinski sekretarijati i pokrajinske posebne upravne organizacije), Sekretarijatu Pokrajinske vlade, službama i upravama koje osniva Pokrajinska vlada za 2017. godinu (u daljem tekstu: Program).

Član 2

Program iz člana 1. ove odluke, čini njen sastavni deo.

Član 3

Za realizaciju Programa iz člana 1. ove odluke, sredstva su obezbeđena u budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2017. godinu.

Finansijsku podršku za realizaciju pojedinih obuka iz Programa iz člana 1. ove odluke, mogu obezbediti i druge organizacije.

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".

PROGRAM
OPŠTEG STRUČNOG USAVRŠAVANJA SLUŽBENIKA U POKRAJINSKIM ORGANIMA ZA 2017. GODINU

 

SADRŽAJ

UVOD 10

 

1. NAZIV OBUKE: KURS STRANIH JEZIKA

11

 

1.1. CILJ

11

 

1.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

11

 

1.3. CILJNA GRUPA

11

 

1.4. SADRŽAJ

12

 

1.5. TRAJANJE

12

 

1.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

12

2. NAZIV OBUKE: KURS JEZIKA NACIONALNIH MANJINA - NACIONALNIH ZAJEDNICA

12

 

2.1. CILJ

12

 

2.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

12

 

2.3. CILJNA GRUPA

12

 

2.4. SADRŽAJ

12

 

2.5. TRAJANJE

13

 

2.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

13

3. NAZIV OBUKE: IZRADA AKATA (PRAVNO NORMIRANJE)

13

 

3.1. CILJ

13

 

3.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

13

 

3.3. CILJNA GRUPA

13

 

3.4. SADRŽAJ

13

 

3.5. TRAJANJE

13

 

3.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

13

4. NAZIV OBUKE: UPRAVNI POSTUPAK I UPRAVNI SPOR

14

 

4.1. CILJ

14

 

4.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

14

 

4.3. CILJNA GRUPA

14

 

4.4. SADRŽAJ

14

 

4.5. TRAJANJE

14

 

4.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

14

5. NAZIV OBUKE: REŠENJE KAO AKT REGULISANJA RADNO-PRAVNOG POLOŽAJA ZAPOSLENOG

14

 

5.1. CILJ

14

 

5.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

15

 

5.3. CILJNA GRUPA

15

 

5.4. SADRŽAJ

15

 

5.5. TRAJANJE

15

 

5.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

15

6. PRIMENA PROPISA U VEZI S JAVNIM NABAVKAMA - ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA I PRATEĆI PROPISI

15

 

6.1. CILJ

15

 

6.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

15

 

6.3. CILJNA GRUPA

15

 

6.4. SADRŽAJ

16

 

6.5. TRAJANJE

16

 

6.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

16

7. NAZIV OBUKE: PRIPREMA, PLANIRANJE I IZVRŠENJE BUDŽETA

16

 

7.1. CILJ

16

 

7.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

16

 

7.3. CILJNA GRUPA

16

 

7.4. SADRŽAJ

16

 

7.5. TRAJANJE

16

 

7.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

16

8. NAZIV OBUKE: NAČIN UVOĐENJA FINANSIJSKOG UPRAVLJANJA I KONTROLE I IZRADE INTERNIH PROCEDURA ZA POSLOVNE PROCESE

17

 

8.1. CILJ

17

 

8.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

17

 

8.3. CILJNA GRUPA

17

 

8.4. SADRŽAJ

17

 

8.5. TRAJANJE

17

 

8.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

17

9. NAZIV OBUKE: OCENJIVANJE SLUŽBENIKA

17

 

9.1. CILJ

17

 

9.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

17

 

9.3. CILJNA GRUPA

18

 

9.4. SADRŽAJ

18

 

9.5. TRAJANJE

18

 

9.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

18

10. NAZIV OBUKE: ANALIZA POSLA I PRIPREMA KADROVSKOG PLANA

18

 

10.1. CILJ

18

 

10.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

18

 

10.3. CILJNA GRUPA

18

 

10.4. SADRŽAJ

18

 

10.5. TRAJANJE

18

 

10.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

18

11. NAZIV OBUKE: FUNKCIONISANJE I INSTITUCIONALNI OKVIR EVROPSKE UNIJE

19

 

11.1. CILJ

19

 

11.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

19

 

11.3. CILJNA GRUPA

19

 

11.4. SADRŽAJ

19

 

11.5. TRAJANJE

19

 

11.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

19

12. NAZIV OBUKE: PRIPREMA PROJEKATA ZA FONDOVE EVROPSKE UNIJE

19

 

12.1. CILJ

19

 

12.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

20

 

12.3. CILJNA GRUPA

20

 

12.4. SADRŽAJ

20

 

12.5. TRAJANJE

20

 

12.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

20

13. NAZIV OBUKE: BORBA PROTIV KORUPCIJE - SPREČAVANJE SUKOBA INTERESA I KONTROLA IMOVINE FUNKCIONERA

20

 

13.1. CILJ

20

 

13.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

20

 

13.3. CILJNA GRUPA

20

 

13.4. SADRŽAJ

21

 

13.5. TRAJANJE

21

 

13.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

21

14. NAZIV OBUKE: PREVENCIJA KORUPCIJE - ETIKA I INTEGRITET U JAVNOM SEKTORU

21

 

14.1. CILJ

21

 

14.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

21

 

14.3. CILJNA GRUPA

21

 

14.4. SADRŽAJ

21

 

14.5. TRAJANJE

22

 

14.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

22

15. NAZIV OBUKE: KANCELARIJSKO POSLOVANJE

22

 

15.1. CILJ

22

 

15.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

22

 

15.3. CILJNA GRUPA

22

 

15.4. SADRŽAJ

22

 

15.5. TRAJANJE

22

 

15.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

22

16. NAZIV OBUKE: BEZBEDNOST I ZDRAVLJE NA RADU

22

 

16.1. CILJ

22

 

16.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

23

 

16.3. CILJNA GRUPA

23

 

16.4. SADRŽAJ

23

 

16.5. TRAJANJE

23

 

16.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

23

17. NAZIV OBUKE: MOBING - SPREČAVANJE I ZAŠTITA OD ZLOSTAVLJANJA NA RADU

23

 

17.1. CILJ

23

 

17.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

23

 

17.3. CILJNA GRUPA

23

 

17.4. SADRŽAJ

23

 

17.5. TRAJANJE

24

 

17.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

24

18. NAZIV OBUKE: RAZVOJ PREZENTACIJSKIH SPOSOBNOSTI I VEŠTINE JAVNOG NASTUPA

24

 

18.1. CILJ

24

 

18.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

24

 

18.3. CILJNA GRUPA

24

 

18.4. SADRŽAJ

24

 

18.5. TRAJANJE

24

 

18.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

24

19. NAZIV OBUKE: ZNAČAJ PISMENOSTI U ORGANIMA POKRAJINSKE UPRAVE

24

 

19.1. CILJ

24

 

19.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

24

 

19.3. CILJNA GRUPA

25

 

19.4. SADRŽAJ

25

 

19.5. TRAJANJE

25

 

19.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

25

20. NAZIV OBUKE: KOMUNIKACIJSKE VEŠTINE I VEŠTINE REŠAVANJA KONFLIKATA

25

 

20.1. CILJ

25

 

20.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

25

 

20.3. CILJNA GRUPA

25

 

20.4. SADRŽAJ

25

 

20.5. TRAJANJE

25

 

20.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

26

21. NAZIV OBUKE: TIMSKI RAD, RUKOVOĐENJE I UPRAVLJANJE TIMOM

26

 

21.1. CILJ

26

 

21.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

26

 

21.3. CILJNA GRUPA

26

 

21.4. SADRŽAJ

26

 

21.5. TRAJANJE

26

 

21.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

26

22. NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE VREMENOM

26

 

22.1. CILJ

26

 

22.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

26

 

22.3. CILJNA GRUPA

27

 

22.4. SADRŽAJ

27

 

22.5. TRAJANJE

27

 

22.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

27

23. NAZIV OBUKE: TRENING EMOCIONALNE PISMENOSTI

27

 

23.1. CILJ

27

 

23.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

27

 

23.3. CILJNA GRUPA

27

 

23.4. SADRŽAJ

27

 

23.5. TRAJANJE

27

 

23.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

27

24. NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE STRESOM

28

 

24.1. CILJ

28

 

24.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

28

 

24.3. CILJNA GRUPA

28

 

24.4. SADRŽAJ

28

 

24.5. TRAJANJE

28

 

24.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

28

25. NAZIV OBUKE: POVEĆANJE EFIKASNOSTI RADA PUTEM PODSTICANJA KREATIVNOSTI I INOVATIVNOSTI

28

 

25.1. CILJ

28

 

25.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

28

 

25.3. CILJNA GRUPA

28

 

25.4. SADRŽAJ

28

 

25.5. TRAJANJE

29

 

25.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

29

 

UVOD

Odlukom o Službi za upravljanje ljudskim resursima utvrđeno je da Služba obavlja stručne poslove vezane za upravljanje ljudskim resursima za potrebe pokrajinskih organa uprave (pokrajinski sekretarijati i pokrajinske posebne upravne organizacije), Sekretarijata Pokrajinske vlade, službi i uprava koje osniva Pokrajinska vlada (u daljem tekstu: pokrajinski organi). Osnovni delokrug njenog rada obuhvata organizaciju i koordinaciju stručnog usavršavanja, obučavanja i dodatnog obrazovanja službenika u pokrajinskim organima. Na osnovu iskustva stečenog u dosadašnjem radu na organizovanju stručnog usavršavanja, kao i na osnovu finansijskih mogućnosti, Programom je utvrđeno dvadeset pet obuka iz različitih tematskih oblasti. Odabrane obuke realizovaće se u skladu sa odredbama Pokrajinske skupštinske odluke o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2017. godinu, kojom su sredstva obezbeđena u okviru razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima. Takođe, ukoliko postoji mogućnost, za pojedine obuke sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

Za 2017. godinu utvrđene su sledeće obuke:

1. Kurs stranih jezika;

2. Kurs jezika nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica;

3. Izrada akata (pravno normiranje);

4. Upravni postupak i upravni spor;

5. Rešenje kao akt regulisanja radno-pravnog položaja zaposlenog;

6. Primena propisa u vezi s javnim nabavkama - Zakon o javnim nabavkama i prateći propisi;

7. Priprema, planiranje i izvršenje budžeta;

8. Način uvođenja finansijskog upravljanja i kontrole i izrade internih procedura za poslovne procese;

9. Ocenjivanje službenika;

10. Analiza posla i priprema Kadrovskog plana;

11. Funkcionisanje i institucionalni okvir Evropske unije;

12. Priprema projekata za fondove Evropske unije;

13. Borba protiv korupcije - sprečavanje sukoba interesa i kontrola imovine funkcionera;

14. Prevencija korupcije - lična i profesionalna etika;

15. Kancelarijsko poslovanje;

16. Bezbednost i zdravlje na radu;

17. Mobing - sprečavanje i zaštita od zlostavljanja na radu;

18. Razvoj prezentacijskih sposobnosti i veštine javnog nastupa;

19. Značaj pismenosti u organima pokrajinske uprave;

20. Komunikacijske veštine i veštine rešavanja konflikata;

21. Timski rad, rukovođenje i upravljanje timom;

22. Upravljanje vremenom;

23. Trening emocionalne pismenosti;

24. Upravljanje stresom;

25. Povećanje efikasnosti rada putem podsticanja kreativnosti i inovativnosti.

Opšti cilj svih obuka jeste usavršavanje rada službenika u pokrajinskim organima putem sticanja novih znanja i veština, kao i obnavljanje postojećeg znanja, radi poboljšanja funkcionisanja pokrajinske uprave. Sprovođenjem obuka iz Programa opšteg stručnog usavršavanja službenika u pokrajinskim organima za 2017. godinu, ostvariće se svrha i cilj, utvrđeni Programskom aktivnošću broj 06061002 Opšte stručno usavršavanje, Pokrajinske skupštinske odluke o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2017. godinu ("Službeni list AP Vojvodine", broj 69/16) i Finansijskim planom Službe za upravljanje ljudskim resursima za 2017. godinu, odnosno unapređivanje pokrajinske uprave i podizanje kapaciteta službenika u pokrajinskoj upravi.

Obuke će se izvoditi u raspoloživim salama u zgradama Pokrajinske vlade i Skupštine AP Vojvodine, kao i u drugim objektima koji služe za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar" u Novom Sadu). Takođe, u skladu s potrebama, obuke će se odvijati i van navedenih objekata i van Novog Sada. Okvirni planirani broj polaznika na obukama/seminarima jeste 250, na jezičkim obukama - 50, a prosečna očekivana ocena zadovoljstva pruženim obukama jeste 4.

Predavači i lica angažovana na seminarima biće stručnjaci iz pojedinih oblasti, ali i zaposleni u organima Republike Srbije i pokrajinskim organima, koji imaju znanje i višegodišnje iskustvo u radu. Pretpostavka jeste da na pitanja i nedoumice s kojima se susreću službenici u pokrajinskim organima najbolje mogu da odgovore ljudi sa iskustvima iz prakse.

Pojedine obuke će se organizovati u saradnji s drugim organima Republike Srbije, pokrajinskim organima, nevladinim organizacijama i drugim stručnim institucijama.

Obuke će se izvoditi kao kombinacija predavanja i radionica, što znači da se od učesnika/polaznika očekuje aktivno učešće u radu. U skladu s potrebama i interesovanjem, pojedine obuke organizovaće se više puta u toku godine.

Pravo da se prijave na obuke imaju svi službenici u pokrajinskim organima. Uz zainteresovanost službenika za određenu obuku, konačnu odluku o učešću doneće starešina pokrajinskog organa. Prijave će se podnositi na osnovu poziva koji će se objavljivati: na internet stranici Službe, na intranet stranici i na oglasnim tablama Pokrajinske vlade, putem pisanih poziva upućenih svim pokrajinskim organima, kao i na osnovu poziva koje će službenici dobijati direktno elektronskom poštom, na osnovu podataka prikupljenih putem Upitnika za analizu potreba za stručnim usavršavanjem zaposlenih u pokrajinskim organima u 2017. godini. Na kraju svake obuke/seminara polaznici popunjavaju liste evaluacije radi utvrđivanja ocene zadovoljstva pruženim obukama/seminarima.

Na kraju obuke učesnicima će se dodeliti sertifikat o završenoj obuci.

1. NAZIV OBUKE: KURS STRANIH JEZIKA

1.1. CILJ

Priprema službenika za polaganje ispita iz stranog jezika i njihovo osposobljavanje i usavršavanje za uspešnu komunikaciju na ovim jezicima, u skladu s potrebama pokrajinskih organa.

1.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Priprema službenika u pokrajinskim organima za polaganje ispita iz stranog jezika pred komisijom koju je formirao Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice, u skladu s Pokrajinskom skupštinskom odlukom o ispitu iz stranog jezika i jezika nacionalne manjine za rad u organima uprave ("Službeni list AP Vojvodine", br. 14/03, 2/06 i 18/09 - izmena naziva akta) i Pravilnikom o načinu provere znanja iz stranog jezika i jezika nacionalne manjine ("Službeni list AP Vojvodine", broj 6/04).

Imajući u vidu sve intenzivniji proces međunarodne integracije, kao i sve češću saradnju s međunarodnim organizacijama, znanje stranih jezika predstavlja jedan od osnovnih uslova za efikasno i racionalno obavljanje poslova, naročito za službenike koji često komuniciraju sa strancima.

1.3. CILJNA GRUPA

Službenici u pokrajinskim organima, koje su na obuku uputili rukovodioci organa. Rukovodilac organa upućuje službenike na navedeni kurs u skladu s potrebama posla. Polaznici pohađaju nastavu u skladu s Pravilnikom o pohađanju kursa stranih jezika koji je propisala Služba.

1.4. SADRŽAJ

- priprema za polaganje ispita na svim nivoima (osnovni, srednji, visoki);

- gramatika stranog jezika;

- rad sa specifičnim rečnikom (stručna terminologija iz oblasti prava i uprave);

- pisanje službenih dopisa;

- učestvovanje na sastancima i pregovorima, konverzacija;

- poslovna komunikacija.

1.5. TRAJANJE

Tokom cele školske 2017/18. godine.

1.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Profesori stranih jezika, škole stranih jezika.

2. NAZIV OBUKE: KURS JEZIKA NACIONALNIH MANJINA - NACIONALNIH ZAJEDNICA

2.1. CILJ

Priprema za polaganje ispita iz jezika nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica i njihovo osposobljavanje i usavršavanje za uspešnu komunikaciju na ovim jezicima, u skladu s potrebama pokrajinskih organa.

2.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Priprema službenika za polaganje ispita iz jezika nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica pred komisijom koju je formirao Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, propise, upravu i nacionalne manjine - nacionalne zajednice, u skladu s Pokrajinskom skupštinskom odlukom o ispitu iz stranog jezika i jezika nacionalne manjine za rad u organima uprave ("Službeni list APV", br. 14/03, 2/06 i 18/09 - izmena naziva akta) i Pravilnikom o načinu provere znanja iz stranog jezika i jezika nacionalne manjine ("Službeni list APV", broj 6/04).

Znanje jezika nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica značajno je zbog pune primene prava pripadnika nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica, shodno odredbama Zakona o zaštiti prava i sloboda nacionalnih manjina ("Službeni list SRJ", br. 11/02, "Službeni list SCG", br. 1/03 - Ustavna povelja i "Službeni glasnik RS", br. 72/09 - dr. zakon i 97/2013 - odluka US), kojima je propisano da službena upotreba jezika nacionalnih manjina podrazumeva: korišćenje jezika nacionalnih manjina u upravnom i sudskom postupku, vođenje upravnog postupka i sudskog postupka na jeziku nacionalne manjine, upotrebu jezika nacionalne manjine u komunikaciji organa s javnim ovlašćenjima s građanima, izdavanje javnih isprava i vođenje službenih evidencija i zbirki ličnih podataka i podataka na jezicima nacionalnih manjina i prihvatanje tih isprava na tim jezicima kao punovažnih, upotreba jezika na glasačkim listićima i biračkom materijalu i upotreba jezika u radu predstavničkih tela.

2.3. CILJNA GRUPA

Službenici u pokrajinskim organima na svim nivoima, koje su na obuku uputili rukovodioci organa.

Rukovodilac organa upućuje zaposlene na navedeni kurs u skladu s potrebama posla. Polaznici pohađaju nastavu u skladu s Pravilnikom o pohađanju kursa jezika nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica, koji je propisala Služba.

2.4. SADRŽAJ

- priprema za polaganje ispita na svim nivoima (osnovni, srednji i visoki);

- gramatika jezika nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica;

- rad sa specifičnim rečnikom (stručna terminologija iz oblasti prava i uprave);

- pisanje službenih dopisa;

- učestvovanje na sastancima i pregovorima, konverzacija;

- poslovna komunikacija.

2.5. TRAJANJE

Tokom cele školske 2017/18. godine.

2.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Profesori jezika nacionalnih manjina - nacionalnih zajednica i odgovarajuće škole jezika.

3. NAZIV OBUKE: IZRADA AKATA (PRAVNO NORMIRANJE)

3.1. CILJ

Sticanje novih i obnavljanje postojećih znanja iz normativne delatnosti, pisanje pokrajinskih propisa.

3.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Imajući u vidu to da je normativna delatnost - pravno normiranje sastavni deo rada u pokrajinskim organima, potrebno je upoznati službenike s promenama, kao i razjasniti eventualne nedomice u vezi s pripremom i pisanjem opštih akata koje donose Skupština APV, Pokrajinska vlada i pokrajinski organi uprave. Takođe, s obzirom na to što Skupština APV ima pravo predlaganja zakona i amandmana na zakone, neophodno je da se pravnici/službenici upoznaju sa izradom ove vrste propisa.

3.3. CILJNA GRUPA

Službenici u pokrajinskim organima, prvenstveno pravnici, ali i drugi službenici koji su uključeni u pravno normiranje.

3.4. SADRŽAJ

- Odluka o pravnom normiranju ("Službeni list APV", broj 5/08);

- Jedinstvena metodološka pravila za izradu propisa ("Službeni glasnik RS", broj 21/10);

- opšta pravila - važenje i hijerarhija propisa;

- nomotehnički principi (jezik, stil i način, struktura odluke: članovi, tačke podtačke, odeljak, glava);

- sistematika odluke (pravni osnov, uvodni deo, itd.);

- način pisanja odredbi o izmenama i dopunama;

- priprema materijala za razmatranje na sednici Pokrajinske vlade (pribavljanje mišljenja nadležnih sekretarijata, sadržina obrazloženja, dostavljanje materijala u pisanom obliku i e-dokumentusom);

- Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji;

- objavljivanja odluka i drugih akata.

3.5. TRAJANJE

Dva dana.

3.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u pokrajinskim i republičkim organima koji imaju višegodišnje iskustvo u izradi propisa, univerzitetski profesori i sl.).

4. NAZIV OBUKE: UPRAVNI POSTUPAK I UPRAVNI SPOR

4.1. CILJ

Obnavljanje znanja i otklanjanje nedoumica prilikom rešavanja u upravnim stvarima.

4.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Pokrajinski organi rešavaju u upravnim stvarima u prvom i drugom stepenu. Upravne postupke vode, pre svega, pravnici, ali i lica koja nisu pravnici. Radi unapređivanja vođenja upravnog postupka i otklanjanja nedoumica s tim u vezi, potrebno je sprovesti obuku na dva nivoa: osnovni nivo - za službenike koji imaju teorijsko, ali ne i praktično znanje, te napredni nivo - za službenike koji godinama rade na ovim poslovima, ali imaju određenih nedoumica. Takođe, razlog za održavanje ove obuke jeste ujednačavanje prakse u pokrajinskim organima.

4.3. CILJNA GRUPA

Na osnovnom nivou, ciljna grupa su pravnici, ali i službenici koji nisu pravnici, a koji u svojstvu službenog lica rešavaju u upravnim stvarima ili obavljaju pojedine radnje u postupku.

Na naprednom nivou, ciljna grupa su pravnici koji rešavaju u upravnom postupku.

4.4. SADRŽAJ

Osnovni nivo:

- načela upravnog postupka;

- svojstvo stranke u postupku;

- ovlašćenja organa uprave u donošenju prvostepenog rešenja i rešavanje u drugom stepenu;

- tok upravnog postupka;

- izvršenje upravnog akta;

- smernice za modernizaciju upravnog postupka.

Napredni nivo:

- načela upravnog postupka;

- svojstvo stranke u postupku;

- ovlašćenja organa uprave u donošenju prvostepenog rešenja i rešavanje u drugom stepenu;

- tok upravnog postupka;

- izvršenje upravnog akta;

- rešavanje u postupku zasnivanja radnih odnosa;

- upravni spor.

4.5. TRAJANJE

Osnovni nivo - dva dana.

Napredni nivo - dva dana.

4.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u pokrajinskim i republičkim organima koji imaju višegodišnje iskustvo u vođenju upravnog postupka, sudije Upravnog suda).

5. NAZIV OBUKE: REŠENJE KAO AKT REGULISANJA RADNO-PRAVNOG POLOŽAJA ZAPOSLENOG

5.1. CILJ

Cilj savetovanja jeste da se razmatranjem problematike rešenja, kao osnovnog akta regulisanja radno-pravnog položaja službenika u pokrajinskim organima, obnovi znanje, otklone nedoumice, te da se doprinese stvaranju ujednačene dobre prakse prilikom regulisanja radno-pravnog položaja službenika donošenjem rešenja.

5.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Rešenje iz radnog odnosa jeste osnovni pojedinačni pravni akt kojim se reguliše radno-pravni položaj službenika u pokrajinskim organima. Praksa pokazuje da postoje otvorena pitanja i nedoumice lica koja sastavljaju rešenja kojima se reguliše radno-pravni položaj službenika. Radi unapređivanja rada pri sastavljanju rešenja, te otklanjanja postojećih nedoumica, potrebno je sprovesti savetovanje tokom kog bi se nejasnoće i neujednačena praksa razmatrali, a o otvorenim pitanjima diskutovalo, s ciljem zakonitog, efikasnog, ekonomičnog postupanja.

5.3. CILJNA GRUPA

Ciljna grupa su pravnici, odnosno ostali službenici koji sastavljaju rešenja iz oblasti radnih odnosa, te rukovodioci pokrajinskih organa, koji ta rešenja donose.

5.4. SADRŽAJ

- izvori;

- pojam rešenja;

- odnos rešenja iz ZUP-a i rešenja kao akta regulisanja prava, obaveza i odgovornosti iz radnog odnosa;

- načela za donošenje rešenja;

- forma i sadržina rešenja;

- sadržina rešenja po stavkama;

- pravna sredstva (žalba, komisija za žalbe, rokovi);

- nedoumice pri sastavljanju rešenja.

5.5. TRAJANJE

Dva dana.

5.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u pokrajinskim i republičkim organima koji imaju višegodišnje iskustvo u sastavljanju rešenja iz radnih odnosa, sudije iz oblasti radnih odnosa).

6. PRIMENA PROPISA U VEZI S JAVNIM NABAVKAMA - ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA I PRATEĆI PROPISI

6.1. CILJ

Sticanje i obnavljanje praktičnog znanja u oblasti sprovođenja postupka javnih nabavki po Zakonu o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 124/12, 14/15 i 68/15).

6.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Zakonom o javnim nabavkama, članom 134., propisano je da naručioci treba u sistematizaciji radnih mesta da propišu i radno mesto službenika za javne nabavke, u čijem opisu poslova jeste i sprovođenje javnih nabavki. Službenik za javne nabavke trebalo bi da bude posebno obučen i sertifikovan za tu vrstu poslova. Ova obuka može koristiti kao priprema za polaganje ispita za sticanje sertifikata. Takođe, obukom se omogućava razmena iskustva i otklanjanje nedoumica koje nastaju na poslovima sprovođenja postupka javnih nabavki.

6.3. CILJNA GRUPA

Pravnici, ekonomisti i drugi službenici koji rade na poslovima sprovođenja postupka javnih nabavki, učestvuju u radu komisija za sprovođenje postupka javnih nabavki i na drugim poslovima.

6.4. SADRŽAJ

- plan javnih nabavki;

- vrste javnih nabavki;

- oblik i sadržina (obavezni elementi) poziva za prikupljanje ponuda;

- obavezna dokumentacija koju je potrebno pribaviti od ponuđača;

- kriterijumi za izbor najboljeg ponuđača i odlučivanje;

- obaveze organa nakon sprovedenog postupka (na primer: izrada ugovora, izveštaja, zapisnika, obaveštenja).

6.5. TRAJANJE

Dva dana.

6.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u pokrajinskim i republičkim organima koji imaju višegodišnje iskustvo u sprovođenju postupaka javnih nabavki, licencirani predavači, zaposleni u Upravi za javne nabavke).

7. NAZIV OBUKE: PRIPREMA, PLANIRANJE I IZVRŠENJE BUDŽETA

7.1. CILJ

Unapređivanje znanja polaznika u pogledu pripreme, planiranja i izvršenja budžeta.

7.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Poslovi iz oblasti planiranja i izvršenja budžeta predstavljaju jednu od najznačajnijih oblasti rada. U tom smislu, potrebno je kontinuirano raditi na unapređivanju izvršavanja tih poslova, kao i na otklanjanju eventualnih nejasnoća i nedoumica koje se mogu javiti tokom rada.

7.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima koji obavljaju materijalno-finansijske poslove, kao i ostali službenici koji rade na pripremi i planiranju budžeta.

7.4. SADRŽAJ

- budžetski propisi;

- opšta rešenja u okviru budžetskog sistema;

- izvori finansiranja;

- predlozi prioritetnih oblasti finansiranja za budžetsku godinu i naredne dve fiskalne godine;

- planiranje budžeta;

- izrada finansijskog plana;

- dostavljanje planova;

- priprema i izrada izveštaja o izvršenju budžeta;

- planiranje aktivnosti;

- programsko i rodno budžetiranje;

- nedoumice u svakodnevnom radu.

7.5. TRAJANJE

Dva dana.

7.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u pokrajinskim i republičkim organima koji imaju višegodišnje iskustvo u obavljanju materijalno-finansijskih poslova).

 

8. NAZIV OBUKE: NAČIN UVOĐENJA FINANSIJSKOG UPRAVLJANJA I KONTROLE I IZRADE INTERNIH PROCEDURA ZA POSLOVNE PROCESE

8.1. CILJ

Adekvatno uspostavljanje sistema finansijskog upravljanja i kontrole kod korisnika javnih sredstava.

8.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

U skladu s članom 81. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", broj 54/2009, 73/2010, 101/2010, 101/2011, 93/2012, 62/2013, 63/2013 - ispr., 108/2013, 142/2014, 68/2015 - dr. zakon, 103/2015 i 99/2016), korisnici javnih sredstava su u obavezi da uspostave finansijsko upravljanje i kontrolu. Sistem finansijskog upravljanja i kontrole predstavlja sistem politika, procedura i aktivnosti koje uspostavlja rukovodstvo korisnika javnih sredstava, sa ciljem da se obezbedi razumna uverenost da se ciljevi organizacije ostvaruju: poštovanjem zakona, internih akata i ugovora; pouzdanošću i sveobuhvatnošću finansijskih i operativnih podataka; efektivnošću i efikasnošću operacija; čuvanjem sredstava i podataka.

8.3. CILJNA GRUPA

Rukovodioci i službenici koji su nosioci poslova implementacije finansijskog upravljanja i kontrola.

8.4. SADRŽAJ

- upoznavanje sa zakonskim i podzakonskim aktima, kao i s priručnicima iz oblasti finansijskog upravljanja i kontrole;

- akta za određivanje rukovodioca i članova radne grupe za implementaciju finansijskog upravljanja i kontrole;

- strategija za uspostavljanje i razvoj finansijskog upravljanja i kontrole;

- akcioni plan implementacije finansijskog upravljanja i kontrole;

- pravilnik o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole;

- registar rizika;

- strategija upravljanja rizicima;

- praktična izrada akata i procedura;

- procedure poslovnih procesa (Obrazac 1, Obrazac 2 i Obrazac 3).

8.5. TRAJANJE

Jedan dan - osnovni nivo.

Dva dana - napredni nivo.

8.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

9. NAZIV OBUKE: OCENJIVANJE SLUŽBENIKA

9.1. CILJ

Sticanje znanja službenika iz oblasti planiranja i sprovođenja postupka ocenjivanja.

9.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Zakon o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS", broj 21/2016) koji je počeo da se primenjuje od 1.12.2016. godine je propisao da se u pogledu ocenjivanja službenika primenjuje Uredba o ocenjivanju državnih službenika ("Sl. glasnik RS", broj 11/2006 i 109/2009). Glavni cilj seminara jeste upoznavanje rukovodilaca i službenika sa merilima za ocenjivanje i postupkom ocenjivanja zaposlenih.

9.3. CILJNA GRUPA

Rukovodioci sektora, odeljenja, odseka i grupa u pokrajinskim organima i drugi službenici.

9.4. SADRŽAJ

- osnovni principi i koraci u proceduri ocenjivanja;

- radni ciljevi;

- merila za ocenjivanje;

- popunjavanje obrasca Izveštaja o ocenjivanju;

- evaluacioni razgovor.

9.5. TRAJANJE

Jedan dan.

9.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

10. NAZIV OBUKE: ANALIZA POSLA I PRIPREMA KADROVSKOG PLANA

10.1. CILJ

Unapređivanje znanja i razvoj veština službenika za sprovođenje analize posla, izrade opisa radnih mesta, razvrstavanje radnih mesta i planiranje potreba za kadrovima.

10.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Prema Zakonu o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS", broj 21/2016), popunjavanje radnih mesta vrši se u skladu sa kadrovskim planom. Stoga, važna je obuka pomoću koje bi službenici razumeli značaj i svrhu planiranja kadrova, savladali tehniku planiranja kadrova i razvili sposobnost izrade kadrovskog plana.

10.3. CILJNA GRUPA

Rukovodioci u pokrajinskim organima i drugi službenici.

10.4. SADRŽAJ

- merila za procenu radnih mesta;

- postupak razvrstavanja radnih mesta;

- opis radnog mesta;

- značaj kadrovskog plana organa;

- priprema nacrta i predloga kadrovskog plana;

- donošenje kadrovskog plana;

- nadzor i praćenje sprovođenja kadrovskog plana.

10.5. TRAJANJE

Jedan dan.

10.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

11. NAZIV OBUKE: FUNKCIONISANJE I INSTITUCIONALNI OKVIR EVROPSKE UNIJE

11.1. CILJ

Upoznavanje polaznika s teorijskim i praktičnim znanjima neophodnim u procesu pristupanja Evropskoj uniji, kao i upoznavanje sa istorijatom, pravnim i institucionalnim okvirima u kojima funkcioniše Evropska unija.

11.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Proces stabilizacije i pridruživanja Republike Srbije Evropskoj uniji formalno je započet 2001. godine. Narodna skupština Republike Srbije, 9. septembra 2008. godine, ratifikovala je Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) i Prelazni trgovinski sporazum (PTS), dok je proces ratifikacije SSP u Evropskoj uniji završen 1. septembra 2013. godine, te PTS biva stavljen van snage. Takođe, 22. decembra 2009. godine, Republika Srbija podnela je kandidaturu za članstvo u Evropskoj uniji, a 1. marta 2012. godine dodeljen joj je status kandidata. Pristupni pregovori Republike Srbije i Evropske unije zvanično su počeli 21. januara 2014. godine u Briselu, održavanjem Prve međuvladine konferencije. Nakon formalnog otvaranja pregovora na međuvladinoj konferenciji, sledi faza analitičkog pregleda i ocene usklađenosti nacionalnog zakonodavstva Republike Srbije s pravnim tekovinama Evropske unije (eng. screening). Otvorena su prva dva poglavlja u pregovorima Republike Srbije i Evropske unije, na drugoj Međuvladinoj konferenciji u Briselu, održanoj 14. decembra 2015., čime je počela nova faza u procesu evropskih integracija. S obzirom na to što su evropske integracije strateški prioritet Republike Srbije, kao i na to što Republika Srbija preduzima korake u pravcu članstva u Evropskoj uniji, neophodno je da se zaposleni upoznaju sa institucijama Evropske unije, njihovim nadležnostima, načinom donošenja odluka i neophodnim koracima u procesu pristupanja Evropskoj uniji, kako bi se ojačala institucionalna sposobnost za preuzimanje obaveza prilikom i nakon pristupanja.

11.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima.

11.4. SADRŽAJ

- istorijat Evropske unije;

- organi i institucije Evropske unije i njihove nadležnosti (Evropska komisija, Evropski savet, Evropski parlament...);

- procedure za donošenje propisa i propisi Evropske unije (primarni izvori prava, sekundarni izvori prava, propisi i drugi akti koje donose organi Evropske unije);

- politika proširenja Evropske unije;

- kriterijumi za prijem u članstvo Evropske unije;

- postupak za sticanje statusa članice Evropske unije - pregovori.

11.5. TRAJANJE

Dva dana.

11.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

12. NAZIV OBUKE: PRIPREMA PROJEKATA ZA FONDOVE EVROPSKE UNIJE

12.1. CILJ

Upoznavanje polaznika sa evropskim pretpristupnim fondovima koji su dostupni Republici Srbiji i s pravilima i standardima za pripremu projekata radi konkurisanja za dobijanje sredstava iz raspoloživih fondova.

12.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Evropska unija propisala je formu projekata i procedure za konkurisanje s kojima je neophodno upoznati zaposlene. Obuka će osposobiti učesnike za korišćenje fondova Evropske unije, omogućiće im da samostalno formulišu projekte i strateški ih pozicioniraju u okvire definisanih prioriteta i raspoloživih finansijskih mogućnosti. Tokom obuke, polaznici će razviti veštine i znanja koja su neophodna za preuzimanje aktivne uloge u pripremi i implementaciji razvojnih projekata na lokalnom i regionalnom nivou.

12.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima.

12.4. SADRŽAJ

- upoznavanje s načinom upravljanja, osnovnim karakteristikama i programiranjem raspoloživih fondova u okviru IPA Instrumenta za pretpristupnu pomoć Evropske unije;

- predstavljanje značaja pretpristupnih fondova Evropske unije;

- upoznavanje s konceptima programa prekogranične saradnje i programa Evropske unije, gde korisnici iz Republike Srbije imaju mogućnost učešća;

- upoznavanje sa osnovnim principima upravljanja projektnim ciklusom;

- upoznavanje i praktična primena pristupa logičkog okvira u formulisanju i razvijanju projektnih ideja;

- upoznavanje i osposobljavanje za korišćenje instrumenata koji olakšavaju pripremu projekata (npr. drvo problema, drvo ciljeva, SVOT analiza);

- upoznavanje s principom budžetiranja evropskih projekata;

- upoznavanje s kriterijumima evaluacije kvaliteta projektnih ideja;

- upoznavanje sa strukturom aplikacionih formulara;

- predstavljanje primera uspešnih projekata.

12.5. TRAJANJE

Tri dana.

12.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

13. NAZIV OBUKE: BORBA PROTIV KORUPCIJE - SPREČAVANJE SUKOBA INTERESA I KONTROLA IMOVINE FUNKCIONERA

13.1. CILJ

Upoznavanje s pojmom i vrstama sukoba interesa; upoznavanje s konkretnim obavezama funkcionera u oblasti prijavljivanja imovine funkcionera; upoznavanje sa obavezama organa javne vlasti u pogledu obaveštavanja i vođenja evidencija o poklonima i obaveštavanja o stupanju na funkciju i prestanku funkcije.

13.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Zakonom o Agenciji za borbu protiv korupcije ("Službeni glasnik RS", broj 97/08, 53/10, 66/11 - odluka US, 67/13 - odluka US, 112/13 - autentično tumačenje i 8/15 - odluka US) propisano je da je funkcioner dužan da se pridržava propisa koji uređuju njegova prava i obaveze i da stvara i održava poverenje građana u savesno i odgovorno vršenje javne funkcije. Zato je kontinuirana edukacija u ovoj oblasti veoma važna.

13.3. CILJNA GRUPA

Rukovodioci pokrajinskih organa i lica koja su zadužena za dostavljanje obaveštenja o poklonima funkcionera i stupanju i prestanku funkcije.

13.4. SADRŽAJ

- pojam i vrste sukoba interesa;

- nespojivost i kumulacija funkcija;

- obavljanje drugog posla ili delatnosti;

- obaveza prijavljivanja o postojanju sukoba interesa;

- članstvo u udruženju i organima udruženja;

- zabrana osnivanja privrednog društva ili javne službe za vreme vršenja javne funkcije;

- prenos upravljačkih prava za vreme vršenja javne funkcije;

- nedozvoljeni uticaj na funkcionera;

- postupak utvrđivanja povrede odredaba Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije;

- Registar funkcionera i Registar imovine funkcionera;

- prijavljivanje imovine funkcionera;

- katalog poklona;

- obaveza obaveštavanja Agencije u postupku javne nabavke;

- postupak provere izveštaja o imovini i prihodima javnih funkcionera.

13.5. TRAJANJE

Jedan dan.

13.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u Agenciji za borbu protiv korupcije).

14. NAZIV OBUKE: PREVENCIJA KORUPCIJE - ETIKA I INTEGRITET U JAVNOM SEKTORU

14.1. CILJ

Informisanje i upoznavanje sa ulogom zaposlenog u javnom sektoru, razvijanje profesionalnog integriteta i etičkih kompetencija, sticanje znanja i veština za primenu mehanizama za sprečavanje korupcije, podizanje antikorupcijske svesti.

14.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Edukacije na temu etike sastavni su deo usavršavanja i razvijanja kapaciteta službenika u javnom sektoru s ciljem sprečavanja korupcije. Upravo zato ova vrsta edukacija jeste najčešća mera propisana organima javne vlasti, nakon završenog prvog kruga izrade planova integriteta.

Nacionalnom strategijom za borbu protiv korupcije i akcionim planom za borbu protiv korupcije propisano je da će se zaposleni u javnom sektoru kontinuirano edukovati iz ove oblasti.

14.3. CILJNA GRUPA

Seminar je prvenstveno namenjen rukovodiocima pokrajinskih organa i rukovodiocima srednjeg nivoa (npr. zamenik pokrajinskog sekretara, podsekretar, pomoćnik, načelnik odeljenja, šef odseka, rukovodilac grupe), ali i drugima.

14.4. SADRŽAJ

- definisanje vrednosti zaposlenih u javnom sektoru;

- opis uloge i očekivanog ponašanja javnog službenika;

- jačanje antikorupcijskog ponašanja u javnoj službi;

- promovisanje etičkog kodeksa kao skupa smernica koje definišu etičko ponašanje;

- jačanje profesionalnog integriteta, razvijanjem sposobnosti za identifikovanje i rešavanje etičkih problema u radnom okruženju;

- jačanje sposobnosti zaposlenih da prepoznaju rizične situacije za nastanak korupcije u radnom okruženju i da upravljaju njima;

- osnaživanje kompetencija za etičko postupanje - profesionalno ponašanje;

- razumevanje pojma odgovornost kroz profesionalne uloge zaposlenih u javnom sektoru.

14.5. TRAJANJE

Jedan dan.

14.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. zaposleni u Agenciji za borbu protiv korupcije).

15. NAZIV OBUKE: KANCELARIJSKO POSLOVANJE

15.1. CILJ

Razumevanje osnovnih pojmova, pravila i procedura kancelarijskog poslovanja.

15.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Potreba za usaglašavanjem rada u pokrajinskim organima s načelima i pravilima kancelarijskog poslovanja, od čega zavisi i njihov uspešan i pravilan rad.

15.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima.

15.4. SADRŽAJ

- značaj kancelarijskog poslovanja;

- propisi kojima je regulisano kancelarijsko poslovanje;

- primanje, otvaranje, pregledanje pošte;

- raspoređivanje pošte i klasifikacija predmeta po materiji;

- evidentiranje akata i predmeta;

- omot spisa;

- združivanje akata i rokovnik;

- razvođenje akata;

- otpremenje pošte;

- arhiviranje i čuvanje predmeta;

- službeni akt;

- najčešće greške.

15.5. TRAJANJE

Jedan dan.

15.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

16. NAZIV OBUKE: BEZBEDNOST I ZDRAVLJE NA RADU

16.1. CILJ

Razvijanje svesti službenika za potrebe primene mera za bezbednost i zdravlje na radnom mestu i u radnoj okolini. Upoznavanje sa zakonskim obavezama poslodavca i zaposlenih. Način organizovanja bezbednog i zdravog rada i izrada akta o proceni rizika na radnom mestu i u radnoj okolini.

16.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Potreba osposobljavanja za bezbedan i zdrav rad - u smislu organizovanja u pokrajinskim organima, te upoznavanje odgovornih lica sa obavezama i načinom upravljanja rizikom.

16.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima i rukovodioci organizacionih jedinica u pokrajinskim organima.

16.4. SADRŽAJ

- pojmovi i značenja;

- mere zaštite i smanjenja rizika;

- značaj i ciljevi implementacije;

- planiranje upravljanja rizicima;

- Zakon o bezbednosti i zdravlju na radu: prava, obaveze i odgovornosti činilaca sistema bezbednosti i zdravlja na radu na nivou poslodavca;

- podzakonski propisi kojima su prenete direktive Evropske unije u nacionalno zakonodavstvo;

- procena rizika na radnom mestu i u radnoj okolini;

- poslovi lica za bezbednost i zdravlje na radu.

16.5. TRAJANJE

Jedan dan.

16.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

17. NAZIV OBUKE: MOBING - SPREČAVANJE I ZAŠTITA OD ZLOSTAVLJANJA NA RADU

17.1. CILJ

Upoznavanje službenika sa osnovnim elementima Zakona o sprečavanju zlostavljanja na radu ("Službeni glasnik RS", br. 36/10) i Pravilnika o pravilima ponašanja poslodavaca i zaposlenih u vezi sa prevencijom i zaštitom od zlostavljanja na radu ("Službeni glasnik RS", br. 62/10).

17.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Praksa je pokazala da mnogi zaposleni nemaju jasnu predstavu o tome šta tačno znači mobing. Važno je praviti razliku između prava, obaveza i odgovornosti poslodavca i zaposlenog iz radnog odnosa (odnosno na osnovu rada) i uznemiravanja, diskriminacije, zlostavljanja i lošeg ophođenja prema zaposlenom. Polaznici će imati priliku da na seminaru dobiju odgovore i da razreše nedoumice koje imaju.

17.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima.

17.4. SADRŽAJ

- pojam i manifestacije mobinga;

- problemi prepoznavanja mobinga u radnom okruženju;

- Zakon o sprečavanju zlostavljanja na radu - primena u državnim organima;

- Pravilnik o pravilima ponašanja poslodavaca i zaposlenih u vezi s primenom zakona;

- ostvarivanje prava iz radnog odnosa;

- uloga osobe za podršku;

- iskustva iz prakse.

17.5. TRAJANJE

Dva dana.

17.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

18. NAZIV OBUKE: RAZVOJ PREZENTACIJSKIH SPOSOBNOSTI I VEŠTINE JAVNOG NASTUPA

18.1. CILJ

Razvijanje prezentacijskih sposobnosti i veština javnih nastupa.

18.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Službenici, posebno oni koji su na rukovodećim radnim mestima, često imaju potrebu da govore pred većom grupom ljudi. Budući da su za uspešan nastup potrebni određeno znanje i veštine, neophodno je da se službenici obuče za to.

18.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima. Prednost imaju oni koji u okviru opisa radnih mesta imaju obaveze prezentacija i javnih nastupa, kao i oni koji se nalaze na rukovodećim radnim mestima.

18.4. SADRŽAJ

- priprema prezentacija;

- metode prezentovanja;

- izbor tehničke podrške;

- korišćenje prezentacijskih alata na računaru;

- veština nastupa pred većim brojem lica - javni nastup.

18.5. TRAJANJE

Dva dana.

18.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

 

19. NAZIV OBUKE: ZNAČAJ PISMENOSTI U ORGANIMA POKRAJINSKE UPRAVE

19.1. CILJ

Obnavljanje stečenog i sticanje novog znanja iz oblasti gramatike, pravopisa i dobrog stila. Rešavanje jezičkih nedoumica koje se često javljaju u radu organa uprave. Stručna pomoć u pogledu teškoća i dilema, primetnih u svakodnevnom izražavanju i pisanju.

19.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Potreba za usaglašavanjem pojedinačnih i opštih akata u organima pokrajinske uprave sa standardima srpskog književnog jezika. Neophodnost da se nauči odnosno utvrdi pravilno pisanje i izražavanje. Ukazivanje na rđave odlike birokratskog stila i na potrebu da se jezik pokrajinske administracije uskladi s važećim jezičkim normama.

19.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima koji se pisano i usmeno služe srpskim jezikom, bilo kao maternjim, bilo kao drugim jezikom.

19.4. SADRŽAJ

- birokratizacija standardnog srpskog jezika - razlozi, istorijat, primeri;

- osobine birokratskog jezika: preopširnost, komplikovanost, neodređenost, stereotipnost;

- nasilne promene rečnika;

- birokratske konstrukcije i jezički obrti;

- karakteristične gramatičke, pravopisne i stilske greške u jeziku administracije;

- primena gramatičkih, stilskih i pravopisnih pravila u izradi propisa;

- način rada lektora - procedura slanja zahteva za lekturu, prihvatanje i usvajanje lektorskih izmena (opcija Track Changes).

19.5. TRAJANJE

Dva dana.

19.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

20. NAZIV OBUKE: KOMUNIKACIJSKE VEŠTINE I VEŠTINE REŠAVANJA KONFLIKATA

20.1. CILJ

Upoznavanje službenika s načelima komunikacije i veštinama potrebnim za rešavanje konflikata.

20.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Tokom rada, službenici se susreću s velikim brojem stranaka. Radi poboljšanja komunikacije, potrebno je sprovesti obuku iz ove oblasti, s ciljem zadovoljavanja potreba građana za uslužnom upravom.

Takođe, službenici u radu svakodnevno komuniciraju međusobno. Ponekad je loša komunikacija uzrok konflikata, što utiče na radnu atmosferu, a samim tim i na posao. Da bi se predupredili ovakvi problemi i poboljšala komunikacija, potrebna je ovakva obuka za službenike.

20.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima.

20.4. SADRŽAJ

- pojam i značaj komunikacije;

- osnovni pojmovi asertivne komunikacije;

- asertivna prava;

- empatija;

- davanje i primanje povratne informacije;

- rešavanje konflikata.

20.5. TRAJANJE

Dva dana.

20.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz organizacija koje se bave poslovnom psihologijom, psiholozi i sertifikovani treneri.

21. NAZIV OBUKE: TIMSKI RAD, RUKOVOĐENJE I UPRAVLJANJE TIMOM

21.1. CILJ

Sticanje znanja o formiranju i organizaciji rada u timu, o unapređivanju timskog rada, komunikaciji, zajedništvu; zatim, upoznavanje sa stilovima rukovođenja i s veštinama pregovaranja i odlučivanja.

21.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Timski rad pruža mogućnost efikasnijeg i boljeg obavljanja poslova. Imajući u vidu savremene tendencije - da se izvršenje poslova poverava određenom timu - neophodno je da se rukovodioci upoznaju s principima rukovođenja timom. Takođe, kako su osnovni elementi dobrog timskog rada jedinstven status, dobra komunikacija, učestvovanje, zajedništvo, lični razvoj, pravednost, fleksibilnost, odgovornost i jasna vizija, te isti ciljevi i pravila rada, potrebno je da se i svi službenici uključe u seminare koji se bave ovim temama.

21.3. CILJNA GRUPA

Službenici raspoređeni na rukovodeća radna mesta i svi službenici u pokrajinskim organima.

21.4. SADRŽAJ

- karakteristike tima;

- formiranje i rukovođenje timom;

- odabir članova tima, uloge u timu;

- razvoj tima, faze formiranja;

- priznavanje i nagrade;

- motivacija i zadovoljstvo poslom;

- grupna kohezija;

- komunikacija u timu;

- stilovi rukovođenja;

- veštine pregovaranja;

- veštine odlučivanja.

21.5. TRAJANJE

Dva dana.

21.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci koji se bave poslovnom psihologijom.

22. NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE VREMENOM

22.1. CILJ

Upoznavanje polaznika sa uzrocima i posledicama lošeg upravljanja vremenom, tehnikama povećanja opšte produktivnosti i boljeg iskorišćavanja vremena.

22.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Upravljanje vremenom u osnovi je efikasnog izvršavanja zadataka, smanjuje broj grešaka nastalih u radu, omogućava poštovanje postavljenih rokova. Takođe, upravljanje vremenom jeste važno i u ostvarenju adekvatnih odnosa između službenika, kao i između službenika i rukovodilaca.

22.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima.

22.4. SADRŽAJ

- šta je upravljanje vremenom;

- uzroci lošeg upravljanja vremenom;

- posledice lošeg upravljanja vremenom;

- kradljivci vremena;

- tehnike upravljanja vremenom;

- delegiranje;

- drugo.

22.5. TRAJANJE

Dva dana.

22.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

23. NAZIV OBUKE: TRENING EMOCIONALNE PISMENOSTI

23.1. CILJ

Ciljevi treninga jesu razumevanje principa nastajanja pozitivnih i negativnih emocija, te povezanosti koja postoji između emocija, misli i ponašanja; informisanje o osnovnim greškama u razmišljanju koje su uzrok preteranih, neadekvatnih emocija; učenje prepoznavanja sopstvenih emocija.

23.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Emocionalno pismena komunikacija smanjuje nefunkcionalne konflikte nastale zbog neadekvatnog upravljanja emocijama, poboljšava i unapređuje međuljudske odnose, što vodi većem zavodoljstvu službenika i boljem i kvalitetnijem obavljanju poslova i funkcionisanju u aktivnostima u vezi s poslom.

23.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima.

23.4. SADRŽAJ

- upoznavanje s veštinama slobodnog izražavanja ljubavi i naklonosti prema sebi i drugima;

- uviđanje povezanosti između mišljenja, osećanja i ponašanja;

- razlike između funkcionalnih i nefunkcionalnih neprijatnih osećanja;

- uviđanje pozitivnih funkcija neprijatnih osećanja;

- drugo.

23.5. TRAJANJE

Dva dana.

23.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (npr. psiholozi i sertifikovani treneri).

24. NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE STRESOM

24.1. CILJ

Upoznavanje polaznika s pojmom stresa i njegovim posledicama, te ovladavanje tehnikama za prevenciju i prevazilaženje stresa.

24.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Stres je danas jedan od najčešćih problema koje navode zaposleni. Prevencija stresa jeste izuzetno važna i ima dvostruku korist - za samog zaposlenog i za organizaciju.

24.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima.

24.4. SADRŽAJ

- šta je stres i simptomi stresa;

- vrste stresa;

- uzroci i posledice stresa;

- "sagorevanje" na poslu;

- strategije suočavanja sa stresom;

- tehnike relaksacije.

24.5. TRAJANJE

Dva dana.

24.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

25. NAZIV OBUKE: POVEĆANJE EFIKASNOSTI RADA PUTEM PODSTICANJA KREATIVNOSTI I INOVATIVNOSTI

25.1. CILJ

Identifikovanje prakse i smernica koje razvijaju kreativno razmišljanje i stvaraju inovativno radno okruženje; proizvodnja, vrednovanje i izbor nove ideje; promena navika s ciljem poboljšavanja kreativnosti i inovativnosti; poboljšanje timskog rada, saradnje i radnog učinka; vežbanje kreativnih metoda razmišljanja i generisanja ideja i rešenja.

25.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Dizajn obuke jeste takav da se može koristiti u različitim situacijama na poslu. Obuka pomaže službenicima u razvijanju novih metoda rešavanja problema, novih ideja, u planiranju sastanaka, različitih događaja, u poboljšavanju timskog rada i saradnje i uvođenju inovacija. Primenjuje se kreativno razmišljanje na poslu.

25.3. CILJNA GRUPA

Svi službenici u pokrajinskim organima.

25.4. SADRŽAJ

- definisanje kreativnosti i inovativnosti;

- inovacije efikasnosti, inovacije korišćenja, radikalne inovacije;

- kreativno rešavanje problema;

- analiziranje, vrednovanje i izbor ideje;

- nacionalni sistem vrednosti i organizaciona kultura kao činioci kreativnosti;

- timska kreativnost - timska inovativnost;

- stimulacija kreativnosti;

- GAME model.

25.5. TRAJANJE

Dva dana.

25.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.