ODLUKAO OSNIVANJU JEDINICE ZA INTERNU REVIZIJU("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 27/2013 i 38/2016) |
Ovom odlukom osniva se Jedinica za internu reviziju (u daljem tekstu: Jedinica), uređuju se njen rad i ovlašćenja, kao i druga pitanja od značaja za rad Jedinice.
Jedinica se uspostavlja kao organizaciono i funkcionalno nezavisna od zakonom određenih subjekata interne revizije.
Funkcionalna nezavisnost Jedinice obezbeđuje se samostalnim odlučivanjem o:
- području revizije na osnovu procene rizika,
- načinu obavljanja revizije i
- izveštavanju o obavljanju revizije.
Jedinica pruža savetodavne usluge koje se sastoje od saveta, smernica, obuke, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja kod subjekata interne revizije, upravljanja rizicima i kontrole.
Jedinica pomaže subjektu interne revizije u postizanju njegovih ciljeva primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:
1. identifikovanje rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom od strane rukovodioca korisnika javnih sredstava,
2. usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima,
3. pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija,
4. efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja,
5. zaštitu informacija,
6. izvršenje zadataka i postizanje ciljeva.
Interna revizija obavlja se prema:
1. strateškom planu za trogodišnji period,
2. godišnjem planu,
3. planu pojedinačne revizije.
Strateški plan donosi se do kraja tekuće godine za sledeći trogodišnji period, a godišnji plan donosi se do kraja godine za narednu godinu.
Internu reviziju obavljaju interni revizori.
Interni revizori u vršenju funkcije, primenjuju međunarodne standarde interne revizije, etički kodeks interne revizije i principe objektivnosti, kompetentnosti i integriteta.
Interni revizori su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.
Interni revizori su dužni da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, ne rukovodeći se svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.
Prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa, interni revizori ostvaruju u Gradskoj upravi grada Zrenjanina.
Pravilnik o sistematizaciji radnih mesta u Jedinici usvaja Gradsko veće.
Radom Jedinice rukovodi rukovodilac Jedinice.
Rukovodilac Jedinice, za svoj rad i za blagovremeno i zakonito izvršavanje poslova iz nadležnosti Jedinice, odgovara Gradonačelniku.
Interni revizori za svoj rad odgovaraju rukovodiocu Jedinice i Gradonačelniku.
Administrativne i tehničke poslove za potrebe Jedinice obavljaju nadležne organizacione jedinice u Gradskoj upravi grada Zrenjanina.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".
Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o osnivanju Jedinice za internu reviziju
("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 38/2016)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".