ODLUKAO OSNIVANJU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 17/2011, 6/2014 i 38/2016) |
Ovom Odlukom osniva se Služba za budžetsku inspekciju (u daljem tekstu: Služba), uređuju se njen rad i ovlašćenja, kao i druga pitanja od značaja za rad Službe.
Služba obavlja stručne i organizacione poslove koji se odnose na sprovođenje inspekcije nad:
1. direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta grada Zrenjanina,
2. javnim preduzećima čiji je osnivač grad Zrenjanin, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojim grad Zrenjanin ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda,
3. pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta grada Zrenjanina za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta grada Zrenjanina po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.
Služba obavlja i druge poslove po nalogu Gradonačelnika u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Funkcija Službe je kontrola primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 2. ove odluke.
Služba se organizuje, vrši zadatke i poslove iz svog delokruga kao samostalna stručna Služba, bez unutrašnjih organizacionih jedinica.
Rad Službe je nezavisan i samostalan.
Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, ne rukovodeći se svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.
Prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa, zaposleni ostvaruju u Gradskoj upravi grada Zrenjanina.
Pravilnik o sistematizaciji radnih mesta Službe usvaja Gradsko veće.
Radom Službe rukovodi šef Službe.
Šef Službe, za svoj rad i za blagovremeno i zakonito izvršavanje poslova iz nadležnosti Službe, odgovara Gradonačelniku.
Poslovi kontrole, u skladu sa ovom Odlukom, obavljaju se po Programu rada Službe za budžetsku inspekciju (u daljem tekstu Program) koji donosi Gradonačelnik, na predlog šefa Službe.
U skladu sa Programom iz člana 7a. ove odluke, šef Službe donosi Plan rada Službe budžetske inspekcije za tekuću godinu (u daljem tekstu: Plan rada).
Na osnovu Plana rada i naloga za kontrolu koju izdaje šef Službe, budžetski inspektori obavljaju poslove kontrole.
Nalogom iz stava 2 određuje se budžetski inspektor koji će obaviti kontrolu, organ ili organizacija kod koje će se obaviti kontrola, predmet kontrole, rok kontrole, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje kontrole.
Ukoliko šef Službe obavlja poslove kontrole, nalog za kontrolu potpisuje jedan od budžetskih inspektora.
Izuzetno od člana 7a i 7b ove odluke poslovi kontrole mogu da se vrše i nezavisno od Programa i Plana rada po pismenom zahtevu Gradonačelnika kao vanredne kontrole.
Budžetski inspektor u postupku kontrole svojstvo službenog lica dokazuje službenom legitimacijom, koja je odštampana uz Uredbu o radu, ovlašćenjima i obeležjima budžetske inspekcije ("Službeni glasnik RS", br: 10/2004 i 84/2007) na obrascu LBI.
Administrativne i tehničke poslove za potrebe Službe obavlja Odeljenje za finansije Gradske uprave grada Zrenjanina i druge organizacione jedinice u Gradskoj upravi grada Zrenjanina.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".
Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o osnivanju Službe za budžetsku inspekciju
("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 38/2016)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".