REŠENJE

O OBRAZOVANJU KOMISIJE ZA KOORDINACIJU INSPEKCIJSKOG NADZORA NAD POSLOVIMA IZ IZVORNE NADLEŽNOSTI GRADA SUBOTICE

("Sl. list grada Subotice", br. 58/2016)

I. Ovim rešenjem obrazuje se Komisija za koordinaciju inspekcijskog nadzora nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Subotice (u daljem tekstu: Komisija).

Obuhvatniji i delotvorniji nadzor i izbegavanje preklapanja i nepotrebnog ponavljanja nadzora, pored usklađivanja inspekcijskog nadzora između inspekcije koje vrše inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Subotice, obezbeđuje i Komisija.

II. Utvrđuje se da inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Subotice vrše:

1) Komunalna inspekcija u sastavu Sekretarijata za inspekcijsko-nadzorne poslove, Službe za inspekcijsko-nadzorne poslove Gradske uprave Grada Subotice;

2) Inspekcija drumskog saobraćaja u sastavu Sekretarijata za inspekcijske-nadzorne poslove, Službe za inspekcijsko-nadzorne poslove Gradske uprave Grada Subotice u delu inspekcijskog nadzora nad javnim linijskim prevozom putnika na teritoriji Grada Subotice;

3) Inspekcija za javne puteve u sastavu Sekretarijata za inspekcijske poslove, Službe za inspekcijsko-nadzorne poslove Gradske uprave Grada Subotice;

4) Inspekcija za utvrđivanje, kontrolu i naplatu javnih prihoda u sastavu Sekretarijata lokalne poreske administracije, Gradske uprave Grada Subotice i

5) Budžetska inspekcija, organizovana u Službi za budžetsku inspekciju Grada Subotice.

III. Poslovi i zadaci Komisije jesu:

1) da razmatra i daje mišljenje na predloge planova inspekcijskog nadzora, koje dostavljaju inspekcije;

2) da prati dostignuti nivo koordinacije inspekcija, inicira mere, utvrđuje smernice i daje uputstva u cilju unapređenja koordinacije inspekcija i delotvornosti inspekcijskog nadzora, i prati njihovu realizaciju, a naročito:

(1) za usklađivanje planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija,

(2) za razmenu informacija u vršenju inspekcijskog nadzora,

(3) za unapređenje inspekcijskog nadzora na osnovu informacija iz godišnjeg izveštaja o radu inspekcija,

(4) za razvoj informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora;

3) da razmatra i daje mišljenje na nacrte odluka i predloge drugih propisa kojima se uređuju pitanja inspekcijskog nadzora;

4) da razmatra mišljenja, direktive, metodološke materijale i priručnike za rad inspekcije, analizira praksu inspekcijskog nadzora i zauzima stavove u cilju ujednačavanja postupanja inspekcije u istim ili sličnim situacijama prema svim nadziranim subjektima, i objavljuje te stavove;

5) da učestvuje u analizi potreba za finansiranjem, tehničkom opremljenošću i stručnim usavršavanjem inspektora, kao i utvrđivanju programa stručnog usavršavanja inspektora, i podnosi inicijative nadležnim organima koji se odnose na finansiranje, tehničku opremljenost i programe obuka i drugih oblika stručnog usavršavanja inspektora;

6) da daje stručno mišljenje o predlozima kontrolnih lista, kao i njihovih izmena i dopuna;

7) da se stara da se na zvaničnoj internet stranici Grada Subotice objavljuju propisi, akti i dokumenti koji se odnose na inspekcijski nadzor;

8) da, na upit zainteresovanih lica, pruža obaveštenja koja se odnose na delokrug inspekcija u nadležnosti Grada Subotice, najkasnije u roku od sedam radnih dana;

9) da, u skladu sa potrebom, podnosi izveštaje Gradskom veću i Skupštini grada Subotice i daje predloge za preduzimanje mera iz njihove nadležnosti;

10) da se stara da se na zvaničnoj internet stranici Grada Subotice objavljuju informacije o svim nosiocima poslova inspekcijskog nadzora, a naročito podaci o njihovim nadležnostima, adresama, telefonima i adresama elektronske pošte, kao i o njihovim rukovodiocima;

11) da preduzima odgovarajuće aktivnosti u vezi sa obraćanjem podnosioca pritužbe na rad inspekcije koji je nezadovoljan odlukom o pritužbi.

IV. Komisiju čini predsednik, zamenik predsednika i pet članova iz reda javnih funkcionera Grada Subotice i rukovodilaca Gradske uprave.

Predsednik Komisije rukovodi njenim radom, usklađuje rad članova i saziva i vodi sednice komisije.

Predsednika komisije za vreme njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenjuje zamenik predsednika komisije.

U Komisiju se imenuju:

1. Marijana Cupać, pomoćnik Gradonačelnika za oblast komunalnih delatnosti i javnih preduzeća- za predsednika,

2. Marija Ušumović Davčik, Načelnik Gradske uprave - za zamenika predsednika,

3. Vesna Hajnal, sekretar Sekretarijata za inspekcijsko-nadzorne poslove - za člana,

4. Gabriela Fileki (Füleki Gabriella) šef Službe za inspekcijsko-nadzorne poslove - za člana,

5. Anka Trifunović, sekretar Sekretarijata lokalne poreske administracije - za člana,

6. Zoran Kalaba, šef Službe za budžetsku inspekciju - za člana i

7. Arpad Šveler, izvršilac za pravne poslove - za člana.

V. Inspekcije su dužne da se pridržavaju smernica i uputstava iz tačke III. podtačka 2) ovog rešenja.

VI. Poslove iz tačke III. podtačka 2) podtačka (4) ovog rešenja Komisija obavlja u saradnji sa Službom za informatiku, koji obavlja stručne poslove i poslove Gradske uprave koji se odnose na uspostavljanje i održavanje informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora.

VII. Stručno-tehničke i administrativne poslove za komisiju obavlja Sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove.

VIII. U okviru Komisije mogu se obrazovati radne grupe i stručni timovi za određenu oblast, odnosno određena pitanja inspekcijskog nadzora. Radnom grupom, odnosno stručnim timom rukovodi član Komisije, a u radu radne grupe, odnosno stručnog tima mogu učestvovati predstavnici inspekcija koje nemaju članove u sastavu Komisije, komunalne policije, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad Subotica, udruženja, naučnih i obrazovnih ustanova, kao i drugih organizacija čiji je rad povezan sa sistemom i poslovima inspekcijskog nadzora u Gradu Subotici.

IX. Komisija je ovlašćena da zahteva podatke, obaveštenja, isprave i izveštaje koji su joj potrebni za obavljanje njenih poslova i zadataka od nadležnih organa i imalaca javnih ovlašćenja.

X. Komisija donosi poslovnik o svom radu.

XI. Komisija usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti Grada Subotice, obezbeđivanjem koordinacije i međusobne saradnje inspekcija Grada Subotice u utvrđivanju planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija i saradnje u postupku vršenja samostalnog ili zajedničkog inspekcijskog nadzora.

Saradnja između inspekcija iz stava 1. ove tačke ostvaruje se u skladu sa oblicima saradnje utvrđenim zakonom i drugim propisima kojima se uređuju državna uprava i lokalna samouprava, Zakonom o inspekcijskom nadzoru i posebnim zakonima, i naročito obuhvata međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje pomoći i zajedničke mere i radnje od značaja za inspekcijski nadzor, kao i druge načine unapređenja delotvornosti inspekcijskog nadzora u nadležnosti Grada Subotice.

U okviru svog delokruga, u skladu sa odlukom kojom se uređuje Gradska uprava, Sekretarijat za inspekcijsko-nadzorne poslove usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti Grada Subotice.

XII. Komisija podnosi Skupštini grada Subotice godišnji izveštaj najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu, kao i vanredne izveštaje po potrebi, i redovno ih objavljuje na svojoj internet stranici.

XIII. Ovo rešenje objaviti u "Službenom listu Grada Subotice".