PRAVILNIKO ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U AP VOJVODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 5/2017) |
Ovim pravilnikom propisuju se kriterijumi i način odobravanja programa, odnosno projekta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u AP Vojvodini i dodele sredstava, izgled i sadržina predloga programa, odnosno projekta i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa i način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa, odnosno projekta.
Potrebe i interesi građana u oblasti sporta u autonomnoj pokrajini (u daljem tekstu: potrebe i interesi u oblasti sporta) iz člana 134. stav 1. Zakona o sportu (u daljem tekstu: Zakon) ostvaruje se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata (u daljem tekstu: program) iz sredstava budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine i to:
1.) za programe navedene u tačkama 2), 4), 5), 7), 8), 11), 13) i 14) na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program):
- promocija i podsticanje bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom, na teritoriji autonomne pokrajine;
- stvaranje uslova za razvoj vrhunskog sportskog stvaralaštva i unapređenje kvaliteta rada sa perspektivnim i talentovanim sportistima na teritoriji autonomne pokrajine;
- školska sportska takmičenja na nivou autonomne pokrajine;
- aktivnosti pokrajinskih sportskih saveza od značaja za autonomnu pokrajinu;
- razvoj sportskih grana koje su od posebnog značaja za autonomnu pokrajinu;
- unapređivanje stručnog rada u organizacijama u oblasti sporta sa teritorije autonomne pokrajine;
- stipendije za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;
- prikupljanje i distribucija podataka u oblasti sporta od značaja za autonomnu pokrajinu, uključujući periodična testiranja i praćenje, u anonimiziranom obliku, stanja fizičkih sposobnosti dece, omladine i odraslih na teritoriji autonomne pokrajine;
2.) za programe navedene u tačkama 1), 3), 9), 10), 12) i 15) po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program):
- izgradnja, opremanje i održavanje sportskih objekata kojima se doprinosi razvoju sporta na teritoriji autonomne pokrajine, odnosno obezbeđuju uslovi za razvoj vrhunskog sporta na teritoriji autonomne pokrajine (sportski objekti od značaja za autonomnu pokrajinu);
- organizacija sportskih takmičenja od značaja za autonomnu pokrajinu;
- sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.) na nivou autonomne pokrajine i unapređenje zaštite zdravlja sportista;
- stručno-sportski skupovi, istraživačko-razvojni i naučnoistraživački projekti i izdavanje sportskih publikacija od značaja za autonomnu pokrajinu;
- nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta u autonomnoj pokrajini;
- druge potrebe i interesi građana u oblasti sporta od značaja za autonomnu pokrajinu, koje utvrdi autonomna pokrajina preko svojih organa.
Potrebe i interesi u oblasti sporta iz člana 134. stav 1. tačka 6) Zakona (delatnost i programi Pokrajinskog zavoda i drugih organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač autonomna pokrajina) ostvaruju se u skladu sa zakonom.
Nadležni pokrajinski sportski savezi za grane i oblasti sporta preko kojih se ostvaruju potrebe i interesi u oblasti sporta, uz predlog godišnjeg programa podnose i predlog programa, odnosno aktivnosti kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi u oblasti sporta za koje se saglasno Zakonu podnosi posebni programi i ne mogu da konkurišu po javnom pozivu.
Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu (u daljem tekstu: Sekretarijat) može da utvrdi u javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa projektne, odnosno programske zadatke za podnošenje programa.
II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
Programi kojima se ostvaruju potrebe i interesi u oblasti sporta u oblasti sporta (u daljem tekstu: Programi) mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:
1) predlagača programa;
2) nosioca programa;
3) sadržine i kvaliteta programa;
4) finansiranja programa.
1) Predlog svog godišnjeg programa i godišnjih programa nadležnih pokrajinskih sportskih saveza za grane i oblasti sporta iz člana 2. stav 1. tačka 1) ovog pravilnika podnosi Sportski savez Vojvodine.
2) Predlog svog posebnog programa i posebnih programa nadležnih pokrajinskih sportskih saveza za grane i oblasti sporta iz člana 2. stav 1. tač. 2) ovog pravilnika podnosi Sportski savez Vojvodine, kao i druge organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji autonomne pokrajine.
3) Vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta - predlog svog posebnog programa (projekta) izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta;
4) Akreditovane visokoškolske ustanove i naučnoistraživačke ustanove - predlog svog posebnog programa iz člana 2. stav 1. tač. 2), alineje 1, 3, 4 i 6 ovog pravilnika.
Predlozi godišnjih programa dostavljaju se u skladu s dinamikom utvrđenom u članu 117. stav 1. Zakona i to:
1. jun - predlagači, odnosno nosioci programa dostavljaju svoje predloge godišnjih programa Sekretarijatu;
1. jul - pokrajinski sekretar obrazuje stručnu komisiju za izbor programa i projekata koja analizira i ocenjuje podnete predloge godišnjih programa;
15. jul - Sekretarijat donosi preliminarnu odluku, na predlog stručne komisije o dodeli sredstava za narednu budžetsku godinu za realizaciju godišnjih programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi u oblasti sporta u AP Vojvodini;
15. decembar - Sekretarijat revidira predloge godišnjih programa i usklađuje ih sa sredstvima utvrđenim u budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za narednu godinu;
30. decembar - Sekretarijat donosi odluku i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po programima i projektima.
Predlozi godišnjih i posebnih programa iz stava 1. ovog člana mogu sadržati aktivnosti učesnika u sistemu sporta koji su članovi nosioca programa.
Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne samostalne programske celine ili više njih, uključujući i samostalnu programsku celinu koja se odnosi na aktivnosti u vezi sa sportom dece, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 134. stav 1. Zakona i za svaku posebnu granu, odnosno oblast sporta.
Predlagač programa kojim se obezbeđuje ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima budžeta Republike Srbije ili jedinice lokalne samouprave.
Nosilac programa mora:
1) biti registrovan u skladu sa zakonom;
2) biti upisan u nacionalnu evidenciju u skladu sa Zakonom;
3) isključivo ili pretežno poslovati na nedobitnoj osnovi, ako zakonom nije drukčije određeno;
4) imati sedište u AP Vojvodini;
5) biti direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;
6) prethodno obavljati delatnost najmanje godinu dana;
7) ispunjavati, u skladu sa Zakonom, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti;
8) ukoliko je bio nosilac programa ranijih godina, predočiti da je odobreni program bio uspešno realizovan;
9) raspolagati kapacitetima za realizaciju programa.
Nosilac programa ne može:
1) biti u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;
2) imati blokadu namenskog računa koji se vodi kod Uprave za trezor u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanja (uplate) budžetskih sredstava na taj račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;
3) biti u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radu s decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.
Ako je u jednoj sportskoj grani, odnosno oblasti sporta registrovano više pokrajinskih granskih sportskih saveza, odnosno više pokrajinskih sportskih saveza za oblast sporta, finansiraju se programi samo jednog nadležnog pokrajinskog granskog sportskog saveza, odnosno nadležnog pokrajinskog sportskog saveza za oblast sporta.
Nosilac programa iz člana 134. stav 1. tačka 3. Zakona može da bude organizacija u oblasti sporta koju je namenski i privremeno osnovana za tehničku organizaciju međunarodnog sportskog takmičenja organizacija u oblasti sporta koja ima saglasnost za organizovanje međunarodnog sportskog takmičenja.
Izuzetno od stava 3. ovog člana u oblasti sportske rekreacije više pokrajinskih sportskih saveza mogu imati status nadležnog pokrajinskog sportskog saveza preko koga se ostvaruju potrebe i interesi u oblasti sporta u oblasti sportske rekreacije.
Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava ako je namerno ili s krajnjom nepažnjom, lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da dostavi sve potrebne informacije.
Nosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta AP Vojvodine za realizaciju svojih programa dve godine od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstva za realizaciju programa ili svojim propustom nije postigao u bitnom delu planirane efekte programa.
Nosiocu programa ne mogu biti odobrena sredstva za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj o ostvarivanju i realizaciji odobrenog programa u skladu ovim pravilnikom.
Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose predloge programa individualno ili udružene s drugim organizacijama u oblasti sporta.
Organizacije koje učestvuju u realizaciji programa kao partneri, kao i njihovi troškovi, prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju za nosioca programa.
U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija je odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu, tako da mora imati unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.
3. Sadržina i kvalitet programa
Predlog programa mora da ispunjava sledeće kriterijume:
1) da doprinosi ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u autonomnoj pokrajini utvrđenih Zakonom;
2) da je u skladu sa Programom razvoja sporta u AP Vojvodini;
3) da je u skladu s programom i sportskim pravilima nadležnog nacionalnog sportskog saveza;
4) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;
5) da se realizuje u AP Vojvodini, osim programa priprema i učešća na međunarodnim sportskim takmičenjima;
6) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u AP Vojvodini;
7) da će se realizovati u tekućoj godini ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno;
8) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa.
Grana sporta u okviru koje se realizuje program treba da je od posebnog značaja za Republiku Srbiju.
Pri odobravanju programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata, prioritet imaju programi koji se odnose na sportske objekte koji su od značaja za razvoj sporta u AP Vojvodini, naročito s obzirom na ravnomernu teritorijalnu pokrivenost, multifunkcionalnost, mogućnost organizovanja sportskih takmičenja, obim korišćenja i broj korisnika, kao i na razvijenost jedinice lokalne samouprave na čijoj teritoriji se nalazi.
Sadržina i kvalitet programa moraju biti takva da obezbede uspeh programa, imajući u vidu faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (npr. situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh programa, ali su prilično ili u potpunosti izvan kontrole nosioca programa.
Sportisti, sportski stručnjaci i druga lica angažovana na realizaciji programa moraju ispunjavati uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i sportskih delatnosti utvrđene Zakonom, a njihovo angažovanje mora biti u skladu sa Zakonom.
Programi se finansiraju - u celini ili delimično - u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta AP Vojvodine postignu nameravani rezultati.
Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od perioda predviđenog za realizaciju programa.
Finansijski plan (budžet) programa, predviđen predlogom programa, treba da bude:
1) ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;
2) obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;
3) uravnotežen - kada su u pitanju planirani troškovi.
Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa koji podrazumevaju zarade i honorare lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, te materijalnih i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi), kao i iz dodatnih opravdanih troškova nosioca programa (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.
Opravdani direktni troškovi moraju biti neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.
Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su finansijskim planom programa namenjeni neposrednoj realizaciji nekog dela programa.
Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.
Troškovi iz stava 1. ovog člana priznaju se:
1) za zaradu zaposlenih lica na realizaciji programa -do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike (obračunato na mesečnom nivou);
2) za honorare lica koja učestvuju u realizaciji određene programske celine programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike (obračunato na mesečnom nivou za jednu programsku celinu);
3) za troškove putovanja u zemlji (smeštaj, ishrana, prevoz, dnevnice i ostali troškovi u vezi s putovanjima) i inostranstvu (smeštaj, ishrana, prevoz, dnevnice, pribavljanje putnih isprava, vakcinacije i lekarski pregledi, kao i ostali troškovi u vezi s putovanjima) radi obavljanja programskih aktivnosti lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine troškova priznatih u skladu s propisima koji važe za državne službenike i nameštenike i pod uslovom da su ugovoreni u skladu sa zakonom, s tim što se, izuzetno, mogu priznati i troškovi usluge obezbeđenja ishrane sportista van ugovorenih usluga, pod uslovom da se ishrana na pripremama ili takmičenjima usled objektivnih okolnosti ne može realizovati u celosti ili delimično u okviru ugovorenih usluga (npr. bonovi na regatnim stazama, strelištima);
4) za troškove kupovine opreme i plaćanja drugih usluga - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su u skladu s tržišnim cenama, odnosno da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Lica koja su zaposlena kod nosioca programa i angažovana kao učesnici u programu ne mogu pored zarade dobijati i honorar za učešće u programu.
Troškovi programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi u oblasti sporta na teritoriji autonomne pokrajine, moraju se odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti u vezi sa sportom dece, osim kada je to suprotno prirodi predloženog programa, s tim što se aktivnosti u vezi sa sportom dece u programu obavezno definišu kao samostalna programska celina.
Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta.
Neopravdani troškovi naročito jesu: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (npr. lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića, bezalkoholnih gaziranih pića, brze hrane i duvana; parking u zemlji; životno osiguranje; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredaba i u skladu s pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa).
Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.
Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima prema vrsti i podvrsti troškova (navedene jedinice mere, broj jedinica i cena po jedinici), a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja, dnevnica i indirektne troškove.
Nosioci programa dužni su da promet budžetskih sredstava vrše preko posebnog računa, koji će se koristiti isključivo za budžetska sredstva, u skladu s propisima kojima se uređuje ova oblast.
III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI
Predlog godišnjih programa i posebnih programa sadrži sledeće detaljne podatke:
1) o nosiocu programa;
2) o oblasti potreba i interesa građana autonomne pokrajine u kojoj se ostvaruje program iz člana 134. stav 1. Zakona;
3) o učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;
4) o ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući u to i podatke o tome koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije, kao i to na koji način će program koristiti;
5) o vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;
6) o tome kako će se ocenjivati uspešnost programa (vrednovanje rezultata programa);
7) o budžetu (finansijskom planu) programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;
8) dinamički plan upotrebe sredstava (period u kom su sredstva potrebna, kao i rokovi u kojima su potrebna);
9) o prethodnom finansiranju nosioca programa.
Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:
1) predlog programa mora biti podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom formularu), koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata;
2) aplikativni formular se ispisuje na jeziku i pismu u službenoj upotrebi;
3) predlog programa mora biti potpun, jasan, precizan i sadržati verodostojne podatke;
4) predlog programa mora biti podnet u propisanom roku.
Uz predlog programa navedenom na propisanom obrascu, podnosi se dokumentacija utvrđena ovim pravilnikom i druga dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost Zakonom i ovim pravilnikom propisanih bližih kriterijuma za ostvarivanje potreba i interesa u oblasti sporta, kao i pisana izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa o tome da ne postoje prepreke iz člana 5. ovog pravilnika.
Obrazac predloga programa i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti u celosti popunjeni, s tim što obrazac predloga programa mora biti dostavljen i u elektronskoj formi (CD, fleš).
Sva obavezna i prateća dokumentacija, kao i kompakt-disk ili fleš-memorija (CD/fleš), moraju biti dostavljeni Sekretarijatu u jednoj zapečaćenoj koverti (ili paketu), zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, na adresu Sekretarijata, ili lično predati u Pisarnici pokrajinskih organa.
Predlog programa koji je poslat u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir.
Prednja strana koverte za predlog programa mora sadržati sledeće podatke: 1) naziv godišnjeg/posebnog programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi u oblasti sporta; 2) naziv podnosioca predloga; 3) adresu podnosioca predloga; 4) naziv programa; 5) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva (kada su u pitanju posebni programi).
Obrasci za prijavljivanje predloga programa dostupni su na internet sajtu Sekretarijata na adresi: www.sio.vojvodina.gov.rs.
Kada predloge godišnjih i posebnih programa podnosi Sportski savez Vojvodine, objedinjeno za svoj program i programe nadležnih sportskih saveza, predlozi programa podnose se na posebnom aplikativnom obrascu u elektronskoj formi, koji se nalazi na internet adresi: https://esavezi.rs i to za svaki pokrajinski granski sportski savez pojedinačno.
Predloge programa iz prvog stava Sportski savez Vojvodine dostavlja i u pisanom obliku, u skladu s članom 17.
Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom iz člana 117. stav 1. Zakona.
Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenom javnim pozivom.
Saglasno Zakonu, Sekretarijat može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuju potrebe i interesi u oblasti sporta iz člana 134. stav 1. Zakona i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje potreba i interesa u oblasti sportu ili kada je reč o programu koji - zbog objektivnih razloga - nije mogao biti podnet u skladu s Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa su takvi da ga uspešno može realizovati samo određeni nosilac programa.
Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem periodu - do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.
Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.
Realizacija, odnosno nastavak programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu sa ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.
IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
Javni pozivi i javna obaveštenja u smislu ovog pravilnika objavljuju se u dnevnim novinama koje izlaze na čitavoj teritoriji AP Vojvodine, Službenom listu AP Vojvodine i na internet sajtu Sekretarijata.
U javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva; visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva; rok do kada moraju biti podneti predlozi programa; uslovi u pogledu podnosilaca programa; potrebna dokumentacija uz predlog programa.
Broj predloga posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način: 1) dozvoljava se da jedan nosilac programa može da podnese samo jedan predlog programa; 2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan predlog programa; 3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više njih može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na tim programima (različiti programski timovi); 4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa.
Odlukom Sekretarijata mogu biti određeni i maksimalno dozvoljeni iznosi po pojedinom programu. Ukoliko je takva odluka doneta, maksimalno dozvoljeni iznos se navodi u javnom pozivu i javnom obaveštenju.
Sportski savez Vojvodine utvrđuje rok do kada mu nadležni pokrajinski sportski savezi - njihovi članovi, dostavljaju svoje predloge godišnjih i posebnih programa, čiji je on ovlašćeni predlagač, u skladu sa Zakonom i o tome ih obaveštava. Ukoliko nadležni pokrajinski sportski savez ne dostavi svoj predlog u utvrđenom roku, ostaviće mu se naknadni rok do deset dana (u opravdanim slučajevima), a ako ni tada predlog ne bude dostavljen, smatraće se da je taj savez odustao od predlaganja svojih programa za finansiranje u godini za koju se programi podnose.
Sportski savez Vojvodine može od predlagača programa, za predloge programa u pogledu kojih postoji potreba za dodatnim informacijama, pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Sekretarijatu, da traži dodatno objašnjenje ili korigovanje programa.
Za ocenu godišnjih i posebnih programa nadležnih pokrajinskih sportskih saveza, pokrajinski sekretar nadležan za sport i omladinu (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar) obrazuje stručnu komisiju u kojoj - pored predstavnika Sekretarijata - učestvuje i po jedan predstavnik Sportskog saveza Vojvodine i Pokrajinskog zavoda za sport i medicinu sporta (u daljem tekstu: Komisija).
Komisija ima predsednika i šest članova.
Komisija iz stava 1. ovog člana sastoji se od lica koja imaju iskustvo u upravljanju sistemom u oblasti sporta i programima u oblasti sporta.
Za posebne programe iz člana 2. stav 1 tačka 2) ovog pravilnika, koji se dostavljaju po javnim pozivima - konkursima, pokrajinski sekretar, za svaki raspisan konkurs, obrazuje Komisiju od tri člana iz reda zaposlenih u Sekretarijatu koji vrednuju pristigle predloge posebnih programa.
Komisija stručno pregleda i ocenjuje podnete predloge, na osnovu Zakona i ovog pravilnika, te dostavlja pokrajinskom sekretaru predlog za odobravanje programa.
Komisija može, za predloge programa u pogledu kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga pokrajinskom sekretaru, da traži dodatno objašnjenje ili korigovanje od podnosioca, odnosno nosioca programa.
Komisija može o određenom pitanju da zatraži i pribavi pisano stručno mišljenje istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija, ustanova ili institucija.
Predlog programa Komisija ocenjuje prema sledećim kriterijumima:
1) ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova koje treba da ispuni predlog programa;
2) ispunjenje uslova koji su u vezi s podnosiocem, odnosno nosiocem programa, utvrđenih Zakonom i ovim pravilnikom;
3) usklađenost ciljeva programa s potrebama i interesima u oblasti sporta, ciljevima sadržanim u Programu razvoja sporta u AP Vojvodini, kao i s ciljevima programa nadležnog pokrajinskog sportskog saveza;
4) vrednovanje kvaliteta predloga programa.
Prioritet pri davanju predloga Komisije imaju programi koji su bolje ocenjeni prema kriterijumima iz stava 1. tač. 3) i 4) ovog člana, ako Zakonom ili ovim pravilnikom nije drugčije određeno, te koji obezbeđuju da se - uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta AP Vojvodine - postignu nameravani rezultati.
Pri davanju predloga za odobravanje programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi u oblasti sporta, Komisija mora voditi računa o tome da prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim priredbama, prioritet imaju programi koji su u vezi sa sportskim priredbama višeg ranga, u skladu sa Zakonom.
Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa, uključujući i finansijski plan programa, sprovodi se u skladu s kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom.
Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: kriterijume za selekciju i kriterijume za dodelu sredstava.
Kriterijumi za selekciju programa obuhvataju elemente kojima se ocenjuju finansijske i operativne sposobnosti podnosioca programa, kako bi se obezbedilo da ima potrebna sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo, koji su potrebni za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.
Kriterijumi za selekciju godišnjih programa obuhvataju i vrednovanje kapaciteta nadležnog pokrajinskog sportskog saveza nosioca programa za dugoročno ostvarivanje potreba i interesa u oblasti sporta i realizovanje predloženog programa.
Kriterijumi za odobravanje sredstava obuhvataju one elemente utvrđene ovim pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimiraju opšte efekte realizacije programa.
Kvalitet godišnjih programa Sportskog saveza Vojvodine, nadležnih pokrajinskih sportskih saveza za oblasti sporta i posebnih programa organizacija u oblasti sporta procenjuje se prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim što svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.
Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta posebnog programa obuhvataju:
1) sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa - maksimalni broj bodova: 20
podsekcije: 1) da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; 2) da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; 3) da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim budžetom programa; 4) da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranje.
2) sekcija 2 - Značaj programa - maksimalni broj bodova: 30
podsekcije: 1) koliko program doprinosi promociji i podsticanju bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom na teritoriji AP Vojvodine; 2) koliko je program usaglašen s Programom razvoja sporta u AP Vojvodini; 3) konzistentnost programa - koliko program zadovoljava potrebe i ima u vidu ograničenja koja postoje u oblasti sporta u AP Vojvodini; 4) koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su u vezi s programom; 5) da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene; 6) da li program poseduje dodatne kvalitete.
3) sekcija 3 - Metodologija - maksimalni broj bodova: 30
podsekcije: 1) da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima; 2) koliko je kompaktan celokupan plan programa; 3) da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni; 4) da li su učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni; 5) da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv; 6) da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati.
4) sekcija 4 - Održivost programa - maksimalni broj bodova: 10
podsekcije: 1) da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj; 2) da li su očekivani rezultati programa održivi.
5) sekcija 5 - Budžet i racionalnost troškova - maksimalni broj bodova: 10
podsekcije: 1) da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući; 2) da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa.
Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od 12 poena, predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.
Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "dobar" (20 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.
Prilikom dodele sredstava, razmatraće se samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova.
Smatra se da Sportski savez Vojvodine u potpunosti ispunjava kriterijume u vezi s finansijskim i operativnim kapacitetom iz stava 2. tačka 1) ovog člana.
Na pokrajinske sportske saveze za oblasti sporta koji se rangiraju prema Pravilniku o kategorizaciji sportskih saveza, neće se primenjivati vrednovanje po sekcijama 1 i 2 ovog člana, jer su ti kriterijumi obuhvaćeni navedenim Pravilnikom, nego će se vrednovanje vršiti na sledeći način: savezi iz prve kategorije - od 41 do 50 bodova; savezi iz druge kategorije - od 31 do 40 bodova; savezi iz treće kategorije - od 21 do 30 bodova; savezi iz četvrte kategorije - od 11 do 20 bodova; savezi iz pete kategorije - do 10 bodova.
Kvalitet godišnjih programa nadležnih pokrajinskih granskih sportskih saveza procenjuje se prema kategorizaciji iz sekcije 1 i kriterijumima sekcija od 2 do 4. Sekcije od 2 do 4 boduju se prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim što svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.
Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg programa obuhvataju:
1) sekcija 1 - Kategorizacija pokrajinskog granskog sportskog saveza - maksimalni broj bodova: 70
savezi iz prve kategorije - od 51 do 60 bodova; savezi iz druge kategorije - od 41 do 50 bodova; savezi iz treće kategorije - od 31 do 40 bodova; savezi iz četvrte kategorije - od 21 do 30 bodova; savezi iz pete kategorije - 10 do 20 bodova; za pokrajinske granske sportske saveze posebno značajne za AP Vojvodinu - dodatnih 10 bodova.
2) sekcija 2 - Značaj programa - maksimalni broj bodova: 10
podsekcije: 1) koliko je program usaglašen s Programom razvoja sporta u AP Vojvodini; 2) da li realizacija programa omogućava postizanje vrhunskih sportskih rezultata i povećanje obuhvata bavljenja građana određenom granom sporta.
3) sekcija 3 - Metodologija - maksimalni broj bodova: 10
podsekcije: 1) da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima; 2) da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv i da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati.
4) sekcija 4 - Budžet i racionalnost troškova - maksimalni broj bodova: 10
podsekcije: 1) da li je odnos između finansijskog plana programa, odnosno procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući; 2) da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa.
Prilikom dodele sredstava, razmatraće se samo predlozi programa koji budu imali više od 30 bodova.
Postupak odobravanja programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze.
U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti uslova i kriterijuma u pogledu nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa, utvrđenih Zakonom, ovim pravilnikom i javnim pozivom. Prvu fazu sprovodi Sekretarijat.
U drugoj fazi vrednuje se kvalitet programa prema kriterijumima iz čl. 25. i 26. ovog pravilnika, te se utvrđuje predlog pokrajinskom sekretaru za odobrenje programa.
Drugu fazu sprovodi Komisija.
O radu Komisije vodi se zapisnik koji potpisuju predsednik i članovi Komisije. Komisija dostavlja predlog za odobravanje programa pokrajinskom sekretaru.
Ako je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi donosi se konačna odluka o odobravanju programa i određenju visine sredstava za njegovu realizaciju.
U trećoj fazi pokrajinski sekretar odlučuje, na osnovu predloga Komisije.
Nepotpuni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga.
Kvalitet programa vrednuje se tako što svaki član Komisije ocenjuje dostavljene programe prema tabelama vrednovanja, a ukupan broj bodova utvrđuje se na osnovu prosečnih ocena u okviru pojedinih sekcija, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno.
Komisija može jednoglasnom odlukom odlučiti da se prema tabelama vrednovanja kvaliteta programa ocenjuje glasanjem članova Komisije, na sednici Komisije.
Vodeći računa o ukupno raspoloživim budžetskim sredstvima za finansiranje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi u oblasti sporta, predlog da se program ne prihvati i da se ne odobre sredstva Komisija daje u sledećim slučajevima:
1) ako program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja ciljeva utvrđenih u članu 8. ovog pravilnika;
2) ako su drugi programi prioritetniji za finansiranje;
3) ako finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;
4) ako je program slabijeg kvaliteta, odnosno ako je dobio manji broj bodova tokom procene kvaliteta predloga programa u poređenju sa odabranim predlozima programa.
Na predlog Komisije, Sekretarijat do 15. jula tekuće godine donosi preliminarnu odluku o dodeli sredstava za narednu budžetsku godinu za realizaciju godišnjih programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi u oblasti sporta.
Sekretarijat do 15. decembra tekuće godine revidira preliminarnu odluku o dodeli sredstava određenom godišnjem programu, usklađujući je sa sredstvima utvrđenim u budžetu AP Vojvodine za narednu godinu.
Sekretarijat do 30. decembra tekuće godine donosi odluku o odobravanju godišnjih programa i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po programima.
O odobrenju godišnjih i posebnih programa pokrajinski sekretar odlučuje pojedinačnim rešenjem.
Rešenja o odobrenju godišnjeg i posebnog programa jesu konačna i protiv njih se može voditi upravni spor. Predmet upravnog spora ne može biti, u skladu sa Zakonom, iznos dobijenih sredstava po osnovu godišnjih i posebnih programa.
U skladu sa Zakonom, s nosiocem odobrenog programa Sekretarijat zaključuje ugovor o realizovanju programa.
Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa, u skladu sa Zakonom.
V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA
Izveštaji o namenskom korišćenju sredstava nosilaca godišnjih programa
Nosioci odobrenih godišnjih programa - savezi i Sportski savez Vojvodine, obavezni su da Sekretarijatu, do 15. jula, dostave informaciju o finansijskom poslovanju za prvo polugodište tekuće godine. Naredna avansna uplata budžetskih sredstava neće se uplaćivati onim nosiocima godišnjih programa koji ne dostave ovu informaciju.
Konačni (godišnji) finansijski izveštaj savezi i Sportski savez Vojvodine dostavljaju do 31. januara za prethodnu godinu, uz prilog overenih kopija računa i uz drugu prateću dokumentaciju, kao i izvode iz banke za sve nastale rashode u protekloj godini.
Podnosioci odobrenog godišnjeg programa u završnom izveštaju o realizaciji programa procenjuju postignute rezultate, sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).
Izveštaj o namenskom korišćenju sredstava iz prethodnog stava podnosi se na obrascu koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata.
Sekretarijat razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.
Odobreno, odnosno započeto finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako podnosilac odobrenog programa, u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj s potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta AP Vojvodine.
Sportski savez Vojvodine - kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa pokrajinskih sportskih saveza - ima obavezu da prati realizaciju odobrenih godišnjih programa i da podnese izveštaj Sekretarijatu o ostvarivanju ciljeva i efekata programa na kraju realizacije programa (ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa, i pre toga).
Savezi su obavezni da Sportskom savezu Vojvodine pruže sve potrebne informacije i da omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti u vezi s realizacijom programa, kao i da dostave primerak izveštaja o realizaciji programa. Sportski savez Vojvodine potom objedinjene finansijske izveštaje godišnjih programa dostavlja Sekretarijatu.
Izveštaji o namenskom korišćenju sredstava nosilaca posebnih programa
Nosilac odobrenog posebnog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta AP Vojvodine.
Nosilac odobrenog posebnog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava sprovodi u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Nosilac realizacije posebnog programa dužan je da blagovremeno, bez odlaganja, obavesti Sekretarijat o svim okolnostima koje ugrožavaju ili onemogućavaju realizovanje projekta, a koje zahtevaju izmenu utvrđene dinamike aktivnosti predviđene ugovorom (produžetak roka realizacije).
Nosilac realizacije posebnog programa u obavezi je da u roku od 15 dana od završetka realizacije projekta dostavi Sekretarijatu izveštaj o njegovoj realizaciji. Uz izveštaj, koji se dostavlja na obrascu koji se objavljuje na internet sajtu Sekretarijata, nosilac projekta dostavlja i fotokopije kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, overene sopstvenim pečatom, kao i izvod iz banke s promenama stanja na računu.
Nosilac je u obavezi da dostavi i evaluacioni list koji je sastavni deo navedenog obrasca za podnošenje izveštaja.
Sekretarijat razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu koji se nalazi na internet sajtu Sekretarijata.
U slučaju da nosilac posebnog programa ne podnese izveštaj u ugovorenom roku, odnosno da dostavi nepotpun izveštaj, zaposleni u Sekretarijatu koji obrađuje taj predmet dostaviće nosiocu opomenu za dostavljanje izveštaja, u kojoj će ga poučiti o načinu podnošenja i o posledicama propuštanja naknadno ostavljenog roka koji ne može biti duži od deset dana. Opomena se dostavlja preporučenom poštom, s dostavnicom.
Ukoliko podnosilac ne postupi ni po opomeni iz prethodnog stava, predmet će se uputiti nadležnom organu (pravobranilaštvo) radi pokretanja postupka povraćaja sredstava.
VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA
Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju Sekretarijatu sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.
Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju u vezi s realizovanjem tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.
Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima Sekretarijata omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta u vezi s realizacijom ugovorenog programa, i da im u postupku kontrole pruži sva potrebna obaveštenja.
Nosilac programa je u obavezi da omogući Sekretarijatu uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su s korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.
Izmene u pogledu odobrenih sredstava za realizaciju programa mogu se izvršiti ako se:
1) ne ugrožava osnovni cilj programa;
2) sredstva kompenzuju u okviru određene vrste troška, kao i između različitih vrsta troškova, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 10% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake vrste troška.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može tokom realizacije programa da izmeni finansijski plan programa i da o tome obavesti Sekretarijat.
Finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako nosilac programa:
1) na zahtev Sekretarijata, kao i u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj s potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta AP Vojvodine;
2) upotrebljava sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;
3) ne poštuje dinamiku realizovanja programa ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi obezbeđenja realizacije programa;
4) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona i ovog pravilnika potrebni za odobrenje programa;
5) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;
6) u drugim slučajevima očigledno ne može da realizuje program u bitnom delu kako je planirano.
Nosilac neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa kada do neizvršenja dođe usled više sile (npr. elementarnih nepogoda), naloga državnih organa, i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara nosioca programa.
VII KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I KONTROLE PROGRAMA IZGRADNJE, ODRŽAVANJA I OPREMANJA SPORTSKIH OBJEKATA
U postupku odobravanja programa, odnosno projekata izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata, pored kriterijuma utvrđenih u članu 8. ovog pravilnika, ceni se ispunjenost sledećih kriterijuma:
1) da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;
2) da je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;
3) da je u pitanju sportski objekat koji je od značaja za razvoj sporta u AP Vojvodini, naročito s obzirom na ravnomernu teritorijalnu pokrivenost, multifunkcionalnost, mogućnost organizovanja sportskih takmičenja, obim korišćenja i broj korisnika, kao i na razvijenost jedinice lokalne samouprave na čijoj teritoriji se nalazi;
4) da je sportski objekat upisan u nacionalnu evidenciju sportskih objekata, u skladu sa Zakonom;
5) da je u pitanju kapitalno (rekonstrukcija, dogradnja, adaptacija i sanacija) ili investiciono održavanje sportskog objekta;
6) da su radovi na izgradnji i kapitalnom održavanju sportskih objekata predviđeni odgovarajućom planskom dokumentacijom;
7) da su predmer i predračun radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta urađeni i da ih je overilo stručno lice;
8) da je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;
9) da je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično);
10) da nosilac programa iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema, uknjižbe;
11) da se izgradnja, održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javnoprivatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno-privatno partnerstvo;
12) da se ugovorom regulišu sva svojinska i imovinska pitanja u vezi sa izgradnjom sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.
Predlog projekta izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta podnosi njegov vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta, uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.
Predlog projekta izgradnje i kapitalnog održavanja sportskog objekta mogu zajednički da podnesu više ovlašćenih podnosilaca, u slučaju susvojine na zemljištu ili objektu.
Opremanje sportskog objekta podrazumeva opremu koja se ugrađuje u sportski objekat ili predstavlja opremu koja služi obavljanju sportskih aktivnosti u tom sportskom objektu.
Održavanje sportskog objekta podrazumeva kapitalno održavanje u pogledu izvođenja radova na rekonstrukciji, dogradnji, adaptaciji i sanaciji sportskih objekata, kao i investiciono održavanje sportskog objekta.
Predlog programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta čine pojedinačni projekti, koji se - u skladu sa sadržajem - grupišu u posebne programe:
1) izgradnja, kapitalno ili investiciono održavanje školskih sportskih objekata;
2) opremanje školskih sportskih objekata;
3) izgradnja, kapitalno ili investiciono održavanje sportskih centara i drugih sportskih objekata;
4) opremanje sportskih centara i drugih sportskih objekata.
Uz projekat izgradnje i održavanja sportskog objekta, mora biti priložena dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih uslova i kriterijuma prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje, kao i dokumentacija o sprovođenju programa (predmer i predračun radova; vlasnički list za zemljište i objekat; lokacijski uslovi, građevinska dozvola ili rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na izgradnji, rekonstrukciji, adaptaciji, sanaciji ili investicionom održavanju sportskog objekta; projekti prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje; okončana situacija ili poslednja privremena situacija za izvršene radove i izveštaj nadzornog organa - kod fazne izgradnje; drugi dokazi).
Nosilac projekta, po izvršenom tehničkom pregledu i izvršenoj zapisničkoj primopredaji i konačnom obračunu izvedenih radova, dužan je da obezbedi upotrebnu dozvolu, odnosno potvrdu stručne komisije da izvedeni radovi čine sportski objekat u tom delu bezbednim i sigurnim za korišćenje.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Postupak odobrenja programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi u oblasti sporta, koji je započet, a nije okončan do dana stupanja na snagu ovog pravilnika, okončaće se po odredbama pravilnika koji je bio na snazi do dana stupanja na snagu ovog pravilnika.
Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o odobravanju i finansiranju projekata i programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u AP Vojvodini ("Službeni list APV", broj 2/2015).
Odredbe članova 4. i 30. ovog pravilnika koje se odnose na dinamiku podnošenja predloga i postupanja po predlozima godišnjih programa Sportskog saveza Vojvodine i pokrajinskih saveza u skladu s članom 117. stav 1. Zakona o sportu, primenjivaće se za predloge godišnjih programa saveza koji će se finansirati počev od 2018. godine.
Predlozi programa iz stava 1. ovog člana, čije se finansiranje predlaže u 2017. godini, dostavljaju se do 30. januara 2017. godine.