ODLUKA

O GRADSKIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA

("Sl. list grada Pančeva", br. 16/2008, 26/2009, 25/2010, 38/2012, 24/2013, 29/2014, 14/2015, 38/2015 i 38/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uvode se gradske administrativne takse (u daljem tekstu: Taksa).

Član 2

Za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise i radnje koje organi grada Pančeva izdaju, odnosno objavljuju u okviru poslova iz nadležnosti Grada, plaćaju se takse po odredbama ove odluke u iznosima propisanim Tarifom gradskih administrativnih taksi, koja je sastavni deo ove odluke (u daljem tekstu: Tarifa).

Član 3

Taksa se ne može naplatiti ako Tarifom nije propisana, niti se može naplatiti u većem ili manjem iznosu od propisanog.

II OBVEZNIK PLAĆANJA TAKSE

Član 4

Obveznik takse (u daljem tekstu: obveznik) je podnosilac zahteva, odnosno podneska kojim se postupak pokreće, odnosno vrši radnja propisana Tarifom.

Ako za propisanu taksu postoji više obveznika, njihova obaveza je solidarna.

Ako zapisnik zamenjuje zahtev, odnosno podnesak iz stava 1. ovog člana, za koji se plaća taksa, obveznik je davalac izjave na zapisnik.

III NASTANAK TAKSENE OBAVEZE

Član 5

Ako Tarifom nije drukčije propisano, taksena obaveza nastaje:

1. za podneske - u trenutku kada se predaju, a za zahteve date na zapisnik - kada se zapisnik sastavi,

2. za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje, i

3. za upravne radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.

Član 6

Taksa se plaća u korist budžeta grada Pančeva, u trenutku nastanka taksene obaveze, ako ovom odlukom nije drukčije propisano.

IV NAČIN PLAĆANJA TAKSE

Član 7

Taksa se plaća u propisanom novčanom iznosu, na račun propisan Pravilnikom o uslovima i načinu vođenja računa za uplatu javnih prihoda i raspored sredstava sa tih računa broj: 840-742241843-03 - gradska administrativna taksa, broj modela 97 sa pozivom na broj 02-226.

Obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio.

Član 8

Pri obračunavanju takse propisane Tarifom u procentu vrši se zaokruživanje tako što se iznos do pet dinara ne uzima u obzir, a iznos preko pet dinara zaokružuje na deset dinara.

Član 9

Ako se na zahtev obveznika po podnetom zahtevu, odnosno u postupku izdaje rešenje, isprava, dokument ili pismeno u više primeraka, za drugi i svaki sledeći primerak plaća se taksa kao za prepis, koja ne može biti veća od takse za prvi primerak.

Za primerke isprava koji se povodom zahteva ili podnesaka obveznika sastavljaju, odnosno izdaju za potrebe organa, taksa se ne plaća.

Član 10

U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena, označava se da je taksa plaćena, iznos takse koji je plaćen i tarifni broj po kojem je taksa plaćena.

Član 11

Ako obveznik koji je dužan da plati taksu, organu neposredno podnese zahtev ili podnesak uz koji nije priložen dokaz o plaćenoj taksi u propisanom iznosu, odgovorno lice za prijem zahteva ili podneska zatražiće od obveznika da podnese dokaz o uplati propisane takse u roku od deset dana od dana podnošenja zahteva i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse, o čemu se na podnetom zahtevu, odnosno podnesku sačinjava zabeleška.

Ako zahtev ili podnesak, uz koji nije priložen dokaz o plaćenoj taksi u propisanom iznosu stigne poštom, odgovorno lice za prijem zahteva pozvaće obveznika pismenom opomenom da, u roku od deset dana od dana prijema opomene, plati propisanu taksu i taksu za opomenu i upozoriti ga na posledice neplaćanja taksi.

Ako obveznik, u roku iz st. 1. i 2. ovog člana, ne podnese dokaz da je taksa uplaćena u propisanom iznosu, naplata propisane takse i takse za opomenu iz stava 2. ovog člana vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena.

Ako obveznik iz st. 1. i 2. ovog člana ne podnese dokaz da je propisana taksa, kao i taksa za opomenu, uplaćena, odgovorno lice za odlučivanje o zahtevu, odnosno podnesku će obavestiti obveznika kada spis bude donet, odnosno radnja izvršena i, ako takse ne budu uplaćene i dokaz o tome dostavljen odgovornom licu za odlučivanje o zahtevu, odnosno podnesku, po isteku deset dana od dana obaveštenja obavestiti osnovnu organizacionu jedinicu nadležnu za kontrolu i naplatu izvornih prihoda i priložiti potrebne dokaze, radi pokretanja postupka prinudne naplate.

Član 11a

Za zahteve, odnosno podneske koji bez priloženog dokaza o plaćenoj taksi u propisanom iznosu stignu poštom iz inostranstva, uručenje zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno saopštenje obvezniku da je radnja izvršena, izvršiće se po prijemu tog dokaza.

Član 12

U pogledu povraćaja, kamate, prinudne naplate, zastarelosti i ostalog što nije propisano ovom odlukom, shodno se primenjuju propisi kojima se uređuje poreski postupak i poreska administracija.

V OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA TAKSE

Član 13

Oslobađaju se plaćanja takse:

1. organi, organizacije i institucije Republike Srbije, autonomne pokrajine i lokalne samouprave;

2. organizacije obaveznog socijalnog osiguranja;

3. ustanove osnovane od Republike Srbije, autonomne pokrajine i lokalne samouprave;

4. Crveni krst Srbije;

5. diplomatsko-konzularna predstavništva strane države, pod uslovom uzajamnosti;

5a. crkve i verske zajednice registrovane u skladu sa zakonom.

Član 14

Ne plaća se taksa za:

1. spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;

2. spise i radnje u postupku za povraćaj više ili pogrešno plaćenih javnih prihoda;

3. spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama;

4. prijave za upis u matične knjige;

5. prijave i priloge uz njih za utvrđivanje javnih prihoda, spise i radnje u postupku za utvrđivanje smanjenja katastarskog prihoda zbog elementarnih nepogoda, biljnih bolesti, štetočina i drugih vanrednih događaja, kao i spise i radnje za ostvarivanje zakonom propisanih poreskih podsticaja i oslobođenja kod plaćanja javnih prihoda;

6. spise i radnje za ostvarivanje prava iz obaveznog socijalnog osiguranja, socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata, odnosno prava u skladu sa propisima kojima se uređuje finansijska podrška porodici sa decom;

7. spise i radnje u vezi sa predškolskim i školskim vaspitanjem i obrazovanjem, obrazovanjem studenata, stručnim usavršavanjem, odnosno prekvalifikacijom;

8. spise i radnje kao i priloge koji se moraju podneti uz zahtev u vezi sa regulisanjem vojne obaveze;

9. spise i radnje u postupku za sahranjivanje;

10. podneske upućene organima za predstavke i pritužbe;

11. spise i radnje u postupku za zasnivanje radnog odnosa i ostvarivanjem prava po tom osnovu;

12. za potvrdu o prijemu zahteva;

13. za potvrdu o pravosnažnosti ili izvršnosti koja se stavlja na upravni akt;

14. spise i radnje za koje je oslobođenje od plaćanja takse uređeno međunarodnim ugovorom.

Član 15

U rešenju, ispravi, dokumentu ili pismenom, koji se izdaje bez plaćanja takse, mora se označiti svrha izdavanja i osnov oslobađanja od takse.

Rešenje, isprava, dokument ili pismeno iz stava 1. ovog člana može se koristiti samo u svrhu za koju je izdato.

Član 16

Ako je postupak pokrenut na zahtev više obveznika, od kojih su neki oslobođeni plaćanja takse, taksu u tom postupku plaća obveznik koji nije oslobođen plaćanja takse.

VI POSEBNE ODREDBE

Član 17

Visina takse utvrđena Tarifom može se menjati jedanput godišnje, i to u postupku utvrđivanja budžeta Grada za narednu godinu.

Izuzetno, visina takse utvrđena Tarifom iz ove odluke može se izmeniti i u slučaju donošenja, odnosno izmene zakona ili drugog propisa kojim se uređuju izvorni prihodi jedinica lokalne samouprave.

VII NADZOR

Član 18

Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši osnovna organizaciona jedinica za poslove opšte uprave.

VIII KAZNENE ODREDBE

Član 19

Novčanom kaznom od 1.000,00 do 25.000,00 dinara kazniće se za prekršaj odgovorno lice ako:

1) u rešenju ili drugoj ispravi, za koju je taksa plaćena, ne označi da je taksa plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kojem je plaćena (član 10.);

2) ne obavesti obveznika koji je zahtev, odnosno podnesak, podneo bez dokaza o plaćenoj taksi u propisanom iznosu, da je dužan da plati propisanu taksu i da o tome podnese dokaz, odnosno ako taksu ne naplati u propisanom iznosu pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena, odnosno ako u propisanom roku ne obavesti osnovnu organizacionu jedinicu nadležnu za kontrolu i naplatu izvornih prihoda, radi pokretanje postupka prinudne naplate takse (član 11);

3) po zahtevima koji, bez dokaza o plaćenoj taksi u propisanom iznosu, stignu poštom iz inostranstva, obvezniku uruči zatraženo rešenje ili drugu ispravu, odnosno saopštenje da je radnja izvršena (član 11a.);

4) u rešenju, ispravi ili pismenu, koji se izdaju bez plaćanja takse, ne označi svrhu izdavanja i osnov oslobađanja od plaćanja takse (član 14.);

5) u postupku pred organima grada Pančeva omogući korišćenje rešenja, isprave ili pismena koje je, u skladu sa Odlukom, izdato bez plaćanja takse, za svrhu za koju nije izdato (član 15. stav 2.).

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o lokalnim administrativnim taksama ("Službeni list opštine Pančevo" br. 30/06 i 9/07).

Član 21

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2009. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Pančeva", br. 26/2009)

Član 9

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2010. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Pančeva", br. 25/2010)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2011. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o gradskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Pančeva", br. 38/2012)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2013. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o gradskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Pančeva", br. 24/2013)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2014. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o gradskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Pančeva", br. 29/2014)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2015. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o gradskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Pančeva", br. 14/2015)

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Pančeva", br. 38/2015)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2016. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o gradskim administrativnim taksama

("Sl. list grada Pančeva", br. 38/2016)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2017. godine.

 

TARIFA GRADSKIH ADMINISTRATIVNIH TAKSI

 

Tarifni broj 1.

 

1.

Za zahtev, molbu, predlog, prijavu i drugi podnesak, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

118,22 din.

2.

Za zahtev za davanje mišljenja o primeni gradskih propisa

503,72 din.

Napomena:

Taksa po ovom tarifnom broju ne plaća se:

1) Za naknadni podnesak kojim obveznik zahteva brže postupanje po ranije podnetom zahtevu, odnosno podnesku;

2) Za zahtev za pristup informacijama od javnog značaja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

Tarifni broj 2.

1.

Za rešenja koja donosi Gradska uprava, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

352,60 din.

2.

Za izdavanje uverenja na osnovu evidencije, ako ovom odlukom nije drugačije propisano (član 161. ZUP-a)

211,76 din.

3.

Za izdavanje uverenja na osnovu sprovedenog postupka (član 162. ZUP-a)

239,52 din.

Napomena:

Ako se donosi jedno rešenje ili izdaje uverenje po zahtevu više lica, taksa iz ovog tarifnog broja plaća se prema broju obveznika kojima se rešenje ili uverenje uručuje.

Tarifni broj 3.

1.

Za žalbu, odnosno prigovor protiv rešenja, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

239,52 din.

2.

Za žalbu protiv zaključka, ako ovom odlukom nije drugačije propisano

211,76 din.

Napomena:

Ako se u istoj upravnoj stvari podnosi jedna žalba protiv rešenja, odnosno zaključka od strane više lica obveznika takse, taksa po ovom tarifnom broju plaća se prema broju rešenja, odnosno zaključaka koja se osporavaju žalbom.

3.

Za uložene vanredne pravne lekove

1.410,41 din.

Tarifni broj 4.

1.

Za obavljanje službenih radnji van službenih prostorija Gradske uprave: overa potpisa, prepisa i autentičnosti rukopisa, uzimanje izjave stranke i vršenje drugih radnji u vođenju postupka

754,55 din.

2.

Za izdavanje potvrde o životu, potvrde o izdržavanju i potvrde o porodičnom stanju koje se koriste u inostranstvu

117,43 din.

3.

Za rešenje o davanju saglasnosti na upotrebu grba i zastave Grada

8.331,94 din.

Tarifni broj 5.

1.

Za razgledanje predmeta - pravosnažnih i arhiviranih

219,99 din.

2.

Za zahtev za uvid u projektnu dokumentaciju koja se nalazi u arhivi

565,40 din.

Tarifni broj 6.

1.

Za opomenu kojom se obveznik poziva da plati dužnu taksu

118,22 din.

Tarifni broj 7.

1.

Za izdavanje taksi dozvole

487,27 din.

2.

Za izdavanje duplikata taksi dozvole

967,34 din.

3.

Za produženje-izmenu podataka o taksi dozvoli

503,72 din.

4.

Za rešenje o utvrđivanju uslova za obavljanje taksi prevoza, za fizička lica i zaposlene kod pravnog lica

832,68 din.

5.

Za rešenje o utvrđivanju uslova za obavljanje taksi prevoza, za preduzetnike

2.350,00 din.

6.

Za rešenje o utvrđivanju uslova za obavljanje taksi prevoza, za pravna lica

2.673,82 din.

7.

Za izdavanje identifikacionih vetrobranskih nalepnica

586,98 din.

8.

Za prijave o privremenom prekidu obavljanja taksi prevoza po Odluci o javnom prevozu putnika u drumskom saobraćaju na teritoriji grada Pančeva

338,21 din.

9.

Za rešenje o utvrđivanju naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta

754,55 din.

10.

Za rešenje o vršenju ugostiteljskih usluga van ugostiteljskog objekta

754,55 din.

11.

Za prijave pružanja ugostiteljskih usluga zaposlenim, odnosno korisnicima i sezonskom poslovanju ugostitelja

338,21 din.

12.

Za izdavanje uverenja o obavljanju delatnosti upisane u registar (osim regulisanja staža)

249,80 din.

13.

Za rešenje o davanju saglasnosti na upotrebu imena "Pančevo"

 

-

za strana lica

83.324,54 din.

-

za domaća lica

   49.984,72 din.

-

za preduzetnike

33.328,00 din.

14.

Za davanje podataka upisanih u registar radnji putem sredstava za elektronsku obradu podataka (po strani)

86,35 din.

15.

Za izdavanje rešenja o dužem radnom vremenu ugostiteljskih objekata

4.177,79 din.

16.

Za izdavanje vodoprivrednih uslova, vodoprivrednih saglasnosti i vodoprivrednih potvrda

832,68 din.

17.

Za davanje mišljenja na elaborat za ostvarivanje prava na umanjenje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta

504,74 din.

18.

Za izdavanje potvrde za ostvarivanje prava na umanjenje naknade za uređenje građevinskog zemljišta

504,74 din.

Tarifni broj 8.

1.

Za zahtev za izlazak službenih lica po zahtevu stranke

369,05 din.

Tarifni broj 9.

1.

Za izdavanje odobrenja za postavljanje reklama, isticanje firmi i dr.

598,29 din.

2.

Za izdavanje odobrenja za postavljanje kioska na javnoj površini

832,68 din.

3.

Za izdavanje odobrenja za postavljanje pokretnih objekata i uređaja

832,68 din.

4.

Za izdavanje odobrenja za postavljanje svetleće i obične vitrine i reklame

832,68 din.

5.

Za izdavanje odobrenja za postavljanje letnje bašte otvorenog tipa

832,68 din.

6.

Za izdavanje odobrenja za postavljanje letnje bašte pokrivenog tipa

832,68 din.

7.

Za zahtev za upotrebne dozvole za letnje bašte pokrivenog tipa

832,68 din.

8.

Za odobrenje za postavljanje javne telefonske govornice i nadstrešnice za autobuska stajališta

832,68 din.

9.

Za zahtev za izdavanje upotrebne dozvole za javne telefonske govornice i nadstrešnice za autobuska stajališta

832,68 din

10.

Za rešenje za rušenje objekta

832,68 din.

Tarifni broj 10.

1.

Za zahtev za donošenje rešenja za iseljenje bespravno useljenih lica

1.116,40 din.

2.

Za zahtev za izvršenje rešenja

1.116,40 din.

Tarifni broj 11.

1.

Za izdavanje informacije o lokaciji

1.117,43 din.

2.

Za izdavanje lokacijskih uslova

1.117,43 din.

3.

Za uvid u planska dokumenta

503,72 din.

4.

Za ustupanje digitalne kopije urbanističkog plana

23.829,04 din.

5.

Za ustupanje digitalne kopije svake izmene i dopune plana

8.382,31 din.

6.

Izrada grafičkih priloga na ploteru (kod izdavanja informacije o lokaciji, lokacijskoj dozvoli, kao i u druge svrhe), i to:

 

-

po dužnom metru u formatu A1

883,05 din.

-

po dužnom metru u formatu A0

1.236,68 din.

7.

Za potvrđivanje projekta parcelacije i preparcelacije

1.667,41 din.

8.

Za potvrđivanje urbanističkog projekta kao urbanističko-arhitektonske razrade lokacije namena za:

 

-

višeporodično stanovanje

19.583,40 din.

-

komercijalna delatnost

    22.847,30 din.

-

proizvodna delatnost

11.750,04 din.

-

ostale namene

14.360,13 din.

9.

Za davanje saglasnosti na elaborat geodetskih radova

1.667,41 din.

Napomena:

Taksa za tačke 6., 7., 8. i 9. iz ovog tarifnog broja ne plaća se za objekte javne namene.

Tarifni broj 12.

1.

Za rešenje o kretanju i zaustavljanju mimo utvrđenog režima saobraćaja

1.667,41 din.

2.

Za rešenje o zaustavljanju i parkiranju teretnog motornog vozila radi snabdevanja - mesečno

1.403,22 din.

3.

Za izdavanje odobrenja za kretanje i zaustavljanje vozila u pešačkoj zoni za posebne potrebe

1.667,41 din.

4.

Za izdavanje odobrenja za kretanje vozila vlasnika koji stanuju u pešačkoj zoni

250,83 din.

5.

Za rešenje o izmeni režima saobraćaja radi izvođenja radova na održavanju javnih puteva

1.667,41 din.

6.

Za rešenje o izmeni režima saobraćaja radi izvođenja radova na podzemnim i nadzemnim instalacijama

1.667,41 din.

7.

Za rešenje o izmeni režima saobraćaja radi održavanja sportske ili druge manifestacije na javnom putu

503,72 din.

8.

Za izdavanje odobrenja za rezervaciju parking mesta

1.667,41 din.

9.

Za izdavanje potvrde o pogodnosti vozila za taksi prevoz

416,34 din.

Tarifni broj 13.

1.

Za prijavu o sklapanju braka

118,22 din.

2.

Za sklapanje braka u službenim prostorijama radnim danom van radnog vremena

832,68 din.

3.

Za sklapanje braka u službenim prostorijama neradnim danima

1.501,90 din

4.

Za sklapanje braka van službenih prostorija Gradske uprave, osim u ustanovama za izdražavanje kazne i bolnicama

7.500,28 din.

5.

Za sklapanje braka uz učešće prevodioca

2.169,08 din.

6.

Za rešenje o ispravci grešaka u MK (kada grešku nije napravila Gradska uprava)

754,55 din.

7.

Za izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjige državljana

103,82 din.

Napomena:

Taksa iz tačke 7. ovog tarifnog broja plaća se u slučajevima navedenim u članu 14. tačkama 6, 7, 8, 9 i 11. ove odluke.