ODLUKA

O KOMUNALNOJ INSPEKCIJI

("Sl. list grada Pančeva", br. 2/2013, 6/2014 i 38/2016)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom propisuje se nadzor nad primenom Zakona o komunalnim delatnostima, (u daljem tekstu: Zakon) odluka i drugih propisa koji se odnose na obavljanje komunalnih delatnosti, pružanja komunalnih usluga od značaja za ostvarenje životnih potreba fizičkih i pravnih lica, korišćenje i održavanje komunalnih objekata, uređivanje opštih uslova naseljenih mesta na površinama javne namene i dobra u opštoj upotrebi, kao i druge poslove utvrđene zakonom, odlukama i drugim propisima, koji na teritoriji grada Pančeva obavlja komunalna inspekcija.

Član 2

Osnovni termini korišćeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

"INSPEKCIJSKI NADZOR" - vrsta upravnog nadzora nad aktivnostima državnih i nedržavnih organa i organizacija, kao i nad poslovanjem i postupanjem pravnih lica, preduzetnika i građana u pogledu pridržavanja zakona, drugih propisa i opštih akata.

"INSPEKCIJSKI POSLOVI" - radnje komunalnog inspektora u vršenju nadzora su:

1. preventivne, pod kojima se podrazumevaju mere i radnje radi sprečavanja povrede zakona i drugih propisa.

2. korektivne, koje označavaju izdavanje privremenih naređenja i zabrana i

3. represivne, koje se sastoje u podnošenju prijava nadležnom organu za pokretanje odgovarajućeg postupka ako povreda propisa predstavlja prekršaj ili krivično delo u izricanju mandatnih kazni.

Član 3

Poslove iz nadležnosti komunalne inspekcije vrše komunalni inspektori i komunalni kontrolori.

Komunalni inspektor može biti lice koje ima stečeno visoko obrazovanje drugog stepena, odnosno završene master akademske studije ili visoko obrazovanje stečeno u skladu sa propisima i lice koje ima višu stručnu spremu, položen stručni ispit za rad u organima uprave i najmanje tri godine radnog iskustva.

Komunalni inspektor je samostalan u radu u granicama ovlašćenja utvrđenih zakonom i odlukama Grada Pančeva, a za svoj rad je lično odgovoran.

Komunalni kontrolor može biti lice koje ima stečenu srednju stručnu spremu, položen stručni ispit za rad u organima uprave i najmanje 3 godine radnog iskustva.

II PRAVA, DUŽNOSTI I OVLAŠĆENJA KOMUNALNOG INSPEKTORA

Član 4

Komunalni inspektor ima pravo i dužnost da u vršenju inspekcijskog nadzora:

1) pregleda opšte i pojedinačne akte. evidencije i drugu dokumentaciju vršilaca komunalne delatnosti i drugih pravnih i fizičkih lica;

2) sasluša i uzima izjave od odgovornih lica kod vršilaca komunalne delatnosti i drugih pravnih i fizičkih lica;

3) pregleda objekte, postrojenja i uređaje za obavljanje komunalne delatnosti i poslovne prostorije radi prikupljanja neophodnih podataka;

4) naloži rešenjem da se komunalna delatnost obavlja na način utvrđen zakonom i propisima na osnovu zakona;

5) naloži rešenjem izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka u obavljanju komunalne delatnosti;

6) pregleda objekte, postrojenja i uređaje koji služe korišćenju komunalnih usluga, uključujući i one koje predstavljaju unutrašnje instalacije i pripadaju korisniku komunalne usluge;

7) naloži rešenjem korisniku otklanjanje nedostataka na unutrašnjim instalacijama i da pristupi tim instalacijama prilikom izvršenja rešenja kojim je naloženo otklanjanje nedostataka ili isključenje korisnika sa komunalnog sistema;

8) izdaje prekršajni nalog;

9) podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno prijavu za privredni prestup ili krivično delo ukoliko oceni da je povredom propisa učinjen prekršaj, privredni prestup ili krivično delo;

10) naloži rešenjem uklanjanje stvari i drugih predmeta sa površina javne namene ako su oni ostavljeni protivno propisima;

11) naloži rešenjem uklanjanje, odnosno premeštanje vozila, kao i postavljanje uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila sa površine javne namene ako su ostavljena protivno propisima;

12) zabrani rešenjem odlaganje otpada na mestima koja nisu određena za tu namenu;

13) zabrani rešenjem spaljivanje otpada izvan za to određenog postrojenja;

14) zabrani rešenjem odlaganje komunalnog otpada van za to određenih komunalnih kontejnera;

15) zabrani rešenjem odlaganje komunalnog otpada na mestima koja nisu određena kao registrovane komunalne deponije;

16) zabrani rešenjem odlaganje otpadnog građevinskog materijala, zemlje i ostalog građevinskog materijala van za to određene lokacije;

17) zabrani rešenjem odlaganje otpada i otpadnih materija u vodotoke i na obale vodotoka;

18) zabrani rešenjem bacanje gorećih predmeta u komunalne kontejnere i korpe za otpad;

19) zabrani rešenjem uništenje ograda, klupa i dečijih igrališta;

20) zabrani rešenjem uništenje zelenih površina, i

21) preduzima druge mere utvrđene zakonom i podzakonskim propisima.

Član 5

Komunalni kontrolor obavlja manje složene poslove i radnje u oblasti inspekcijskog nadzora, vrši kontrolu i sačinjava zapisnik koji dostavlja komunalnom inspektoru na dalju obradu, kontroliše stanje komunalnih objekata, kontroliše da li se komunalne usluge pružaju u skladu sa utvrđenim uslovima, vrši prijem stranaka i daje potrebna objašnjenja u vezi sa ostvarivanjem njihovih prava i obaveza i pruža pomoć komunalnom inspektoru u vršenju inspekcijskog nadzora.

Član 6

Kad komunalni inspektor oceni da je povredom propisa učinjen prekršaj, privredni prestup ili krivično delo dužan je da bez odlaganja podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno prijavu za učinjeni privredni prestup ili krivično delo.

Član 7

Prilikom vršenja nadzora, komunalni inspektor i komunalni kontrolor moraju imati legitimaciju kojom dokazuju svojstvo inspektora odnosno komunalnog kontrolora i nose službeno odelo.

Vrsta, izgled i rok trajanja službenog odela, utvrđuje se Pravilnikom o nabavci i korišćenju službenog odela, zaštitne i radne odeće i obuće.

Legitimacija komunalnog inspektora i komunalnog kontrolora izdaje se na propisanom obrascu od strane Sekretarijata za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Pančeva, koja je potpisana od strane ovlašćenog lica.

Komunalni inspektor je dužan da uzme u postupak prijave pravnih i fizičkih lica u vezi sa poslovima iz nadležnosti komunalne inspekcije i da u roku od osam radnih dana o rezultatima postupka obavesti podnosioca prijave.

O svakom izvršenom pregledu i radnjama komunalni inspektor i komunalni kontrolor sačinjavaju zapisnik, u skladu sa zakonom, koji sadrži utvrđeno činjenično stanje.

Zapisnik se obavezno dostavlja vršiocu komunalne delatnosti, odnosno drugom pravnom ili fizičkom licu nad čijim je poslovanjem, odnosno postupanjem izvršen uvid.

Član 8

Nalog komunalnog inspektora daje se u formi rešenja gde se utvrđuje rok za otklanjanje utvrđenih nedostataka i nepravilnosti. Rešenje se obavezno dostavlja preduzeću, odnosno ustanovi i drugoj organizaciji, odnosno građanima nad čijim je poslovanjem, odnosno postupanjem izvršen inspekcijski nadzor.

Pravna lica, ustanove i druge organizacija, odnosno građani pismenim putem obaveštavaju komunalnog inspektora o preduzetim merama naloženim u rešenju, u roku od 8 (osam) dana od dana isteka roka iz rešenja.

Nakon isteka roka za izvršenje naložene, odnosno naređene mere, komunalni inspektor, vrši kontrolni inspekcijski pregled o čemu sačinjava zapisnik.

Član 9

Vršioci komunalne delatnosti, kao i druga pravna i fizička lica dužni su da komunalnom inspektoru omoguće nesmetano obavljanje nadzora, da mu bez odlaganja stave na uvid i raspolaganje potrebnu dokumentaciju i druge dokaze i izjasne se o činjenicama koje su od značaja za vršenje nadzora.

Komunalni inspektor i komunalni kontrolor je dužan, da na zahtev šefa odeljenja, pomoćnika sekretara i sekretara sekretarijata, dostavi pisani izveštaj o radu, u datom roku. Komunalni inspektor je posebno odgovoran:

1. ako u vršenju nadzora ne preduzme, ne predloži ili ne odredi meru za koju je ovlašćen;

2. ako ne predloži ili ne pokrene postupak pred nadležnim organom zbog utvrđene nezakonitosti, odnosno nepravilnosti;

3. ako prekorači granice ovlašćenja.

III VRŠENJE INSPEKCIJSKOG NADZORA

Član 11

Komunalni inspektor u vršenju inspekcijskog nadzora kad utvrdi da se ometa vršenje komunalne usluge ili korišćenje komunalnih objekata ostavljanjem vozila, stvari i drugih predmeta ili na drugi način, narediće rešenjem korisniku, odnosno sopstveniku, ako je prisutan, da odmah ukloni te stvari, odnosno predmete, pod pretnjom prinudnog izvršenja.

Ako se lice iz stava 1. ovog člana ne nalazi na licu mesta, komunalni inspektor će, bez saslušanja stranke, doneti rešenje kojim će naložiti da se vozila, stvari i drugi predmeti uklone u određenom roku, koji se može odrediti i na minute.

Rešenje iz stava 2. ovog člana lepi se na te stvari, odnosno predmete uz naznačenje dana i časa kada je nalepljeno i time se smatra da je dostavljanje izvršeno, a docnije oštećenje, uništenje ili uklanjanje ovog rešenja ne utiče na valjanost dostavljanja.

Ako lice iz stava 1. ovog člana ne postupi po datom nalogu, komunalni inspektor će odrediti postavljanje uređaja kojim se sprečava odvoženje vozila, odnosno odrediće da se vozila, stvari i drugi predmeti uklone o trošku korisnika, odnosno sopstvenika, na mesto koje je za to određeno.

Žalba protiv rešenja iz stava 1. i 2. ovog člana ne odlaže njegovo izvršenje.

1. Rešenje i žalba na rešenje

Član 12

Ako komunalni inspektor prilikom vršenja nadzora utvrdi da propis nije primenjen ili da je nepravilno primenjen, u roku koji ne može biti duži od 15 dana od dana izvršenog nadzora doneće rešenje o otklanjanju utvrđene nepravilnosti i odrediće rok za njeno otklanjanje.

Na rešenje komunalnog inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Pančeva u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja, sem ako zakonom nije drugačije predviđeno. 0 žalbi Gradsko veće grada Pančeva odlučuje u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Rešenje Gradskog veća grada Pančeva je konačno u upravnom postupku i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Žalba ne odlaže izvršenje rešenja komunalnog inspektora.

2. Saradnja sa komunalnom policijom i republičkim inspekcijskim službama

Član 13

Komunalni inspektor u obavljanju poslova sarađuje sa komunalnom policijom i inspekcijskim službama Republike Srbije u skladu sa Zakonom.

Saradnja iz stava 1. ovog člana obuhvata naročito:

1. međusobno obaveštavanje

2. razmenu informacija

3. pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne inspekcije.

Ako u vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor utvrdi povredu propisa čiju primenu kontroliše druga inspekcija, državni organ i organizacija, dužan je da ih obavesti radi preduzimanja mera iz njihove nadležnosti.

Komunalni inspektor je dužan da čuva kao službenu tajnu, podatke do kojih dođe prilikom vršenja nadzora ili koje mu druga inspekcija, državni organ i organizacija dostavi.

Član 14

Komunalni inspektor, u vršenju poslova nadzora, sarađuje sa drugim organima i organizacijama, ustanovama, preduzećima, mesnim zajednicama, organima upravljanja stambene zgrade i drugim zainteresovanim organima, organizacijama i građanima.

Član 15

Vršioci komunalne delatnosti, kao i druga pravna i fizička lica dužni su da komunalnom inspektoru omoguće nesmetano obavljanje nadzora, da mu bez odlaganja stave na uvid i raspolaganje potrebnu dokumentaciju i druge dokaze i izjasne se o činjenicama koje su od značaja za vršenje nadzora.

U postupku vršenja inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor može saslušavati i uzimati izjave od odgovornih i zainteresovanih lica i svedoka, a u skladu sa posebnim propisima može koristiti usluge stručnih organizacija.

Komunalni inspektor može, u slučaju potrebe, zatražiti pomoć od organa unutrašnjih poslova, radi obezbeđenja izvršenja rešenja i sprovođenja drugih radnji.

Komunalni inspektor je dužan da uzme u postupak prijave građana, preduzeća i drugih organizacija u vezi sa poslovima iz nadležnosti komunalne inspekcije i da o rezultatima postupka obavesti podnosioca prijave u što kraćem roku a koji ne može biti duži od 30 dana.

IV KAZNENE ODREDBE

Član 16

Novčanom kaznom u iznosu od 60.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:

- ne omogući komunalnom inspektoru nesmetano obavljanje nadzora, odnosno pregled objekata, postrojenja i uređaja i poslovnih prostorija radi prikupljanja neophodnih podataka (član 15. stav 1.);

- komunalnom inspektoru ne stavi na uvid i raspolaganje potrebnu dokumentaciju i druge dokaze i ne izjasni se o činjenicama koje su od značaja za vršenje nadzora (član 15. stav 1.);

- ne postupi po rešenju komunalnog inspektora kojim je naređeno izvršavanje utvrđenih obaveza i preduzimanja mera za otklanjanje nedostataka (član 12. stav 1.).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara.

Član 17

Novčanom kaznom u iznosu od 30.000 dinara kazniće se preduzetnik ako učini prekršaj iz člana 16.

Član 18

Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 dinara kazniće se fizičko lice ako učini prekršaj iz člana 16.

Član 19

(Brisan)

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o komunalnoj inspekciji ("Sl. list opštine Pančevo", br. 5/04, 9/04 - ispravka, 21/04, 14/07 i "Sl. list grada Pančeva", 13/09).

Član 21

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o komunalnoj inspekciji

("Sl. list grada Pančeva", br. 6/2014)

Član 6

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. marta 2014. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o komunalnoj inspekciji

("Sl. list grada Pančeva", br. 38/2016)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu osmog dana, od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".