ODLUKA
O POSTUPKU I NAČINU REŠAVANJA ZAHTEVA GRAĐANA ZA NAKNADU ŠTETE NASTALE USLED UJEDA PASA LUTALICA

("Sl. glasnik grada Valjeva", br. 18/2016 - sveska 2)

 

Član 1

Ovom odlukom propisuje se postupak i način rešavanja zahteva građana za naknadu štete pretrpljene usled ujeda pasa lutalica na teritoriji grada Valjeva.

Član 2

Pas lutalica u smislu odredaba ove odluke je pas koji nema dom ili koji se nalazi izvan njega i lišen je brige i nege vlasnika, odnosno držaoca i koju je on svesno napustio.

Oštećeni u smislu odredaba ove odluke je građanin koga je ujeo pas lutalica, odnosno lice kome je pas lutalica povredio ili usmrtio domaću životinju (ovce, koze, živinu i sl.).

Član 3

Oštećeni podnosi pisanu prijavu o nastalom ujedu (u daljem tekstu: štetni događaj) nakon ujeda ili napada od strane psa lutalice odeljenju nadležnom za inspekcijske poslove - komunalnoj inspekciji, na Obrascu broj 1. koji je sastavni deo ove odluke.

Član 4

Pisana prijava iz člana 3. ove odluke sadrži sledeće podatke: ime i prezime oštećenog, adresu stanovanja, mesto, datum i čas štetnog događaja, kao i kratak opis kako je došlo do štetnog događaja.

Radi utvrđivanja daljih činjenica vezanih za štetni događaj oštećeni zajedno sa komunalnim inspektorom izlazi na mesto štetnog događaja i fotografiše psa lutalicu i povređene, odnosno usmrćene domaće životinje, ukoliko je isto moguće.

Član 5

Komunalni inspektor je obavezan da u saradnji sa nadležnom službom Zoohigijene organizuje preduzimanje koraka u cilju identifikacije i hvatanja psa lutalice.

Član 6

Oštećeni koga je ujeo pas lutalica je u obavezi da se odmah po nastanku štetnog događaja javi u zdravstvenu ustanovu primarne zdravstvene zaštite.

Oštećeni kome je povređena ili usmrćena domaća životinja je u obavezi da se odmah po nastanku štetnog događaja javi nadležnom veterinaru radi utvrđivanja nastalih povreda ili smrti životinje.

Član 7

Odeljenje nadležno za inspekcijske poslove je dužno da nakon prijave oštećenog sačini zapisnik o štetnom događaju i primerak istog dostavi, odnosno uruči oštećenom.

Član 8

Oštećeni može da podnese zahtev za naknadu štete nastale usled štetnog događaja na Obrascu broj 2. koji je sastavni deo ove odluke.

Član 9

Zahtev iz člana 8.ove odluke se podnosi Komisiji za utvrđivanje osnova i visine naknade štete nastale usled ujeda pasa lutalica (u daljem tekstu: Komisija) nakon štetnog događaja i isti mora da sadrži veran opis samog događaja i njegovu lokaciju, opis psa, a ukoliko je moguće i fotografiju psa, bliži opis pretrpljenih povreda, fotografiju povređene, odnosno usmrćene domaće životinje, sve potrebne podatke o neposrednim svedocima događaja, kao i predlog visine iznosa naknade koja se potražuje, adresu i kontakt telefon i broj tekućeg računa oštećenog.

Član 10

Uz zahtev se podnosi sledeća dokumentacija:

1. fotokopija lične karte,

2. zapisnik sačinjen od strane odeljenja nadležnog za inspekcijske poslove,

3. kompletna medicinska dokumentacija koja se odnosi na povredu u originalu (izveštaj lekara primarne zdravstvene zaštite, izveštaj infektologa ili drugog specijaliste u zavisnosti od vrste povrede), odnosno izveštaj nadležnog veterinara ukoliko je povređena ili usmrćena domaća životinja,

4. fotokopija kartice tekućeg računa oštećenog,

5. drugi dokazi koji mogu biti od značaja za rešavanje zahteva (fotografije mesta ujeda, fotografije povređenih, odnosno usmrćenih domaćih životinja i sl.).

Član 11

Komisiju iz člana 9. ove odluke obrazuje Gradsko veće grada Valjeva, koju čine:

- jedan odbornik Skupštine grada Valjeva - predsednik Komisije,

- jedan predstavnik JKP "Vidrak" Valjevo,

- jedan zdravstveni radnik - doktor medicine,

- jedan predstavnik Zajedničkog pravobranilaštva grada Valjeva i opština Lajkovac, Ljig, Mionica i Osečina (u daljem tekstu: Pravobranilaštvo),

- jedan predstavnik Gradske uprave za lokalni razvoj, privredu, urbanizam i komunalne poslove.

Komisija može angažovati veštaka odgovarajuće specijalnosti u cilju što potpunijeg sagledavanja zahteva oštećenog.

U toku svog rada, u cilju pribavljanja dodatnih informacija i utvrđivanja relevantnih činjenica, Komisija može pozvati oštećeno lice, uzimati izjave od svedoka događaja, konsultovati se sa nadležnim organima i ustanovama.

Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije obavlja odeljenje nadležno za komunalne poslove.

Član 12

Komisija po razmatranju primljenog zahteva sačinjava akt o predloženoj visini naknade štete i isti upućuje oštećenom.

Nakon dobijene saglasnosti od oštećenog na predloženu visinu naknade štete, Komisija sačinjava predlog akta koji sadrži iznos naknade štete, nalog Pravobranilaštvu za zaključenje vansudskog poravnanja i obrazloženje i isti dostavlja Gradonačelniku grada Valjeva.

Po predlogu Komisije iz stava 2. ovog člana, Gradonačelnik grada Valjeva donosi akt kojim se utvrđuje visina naknade štete.

Akt Gradonačelnika grada Valjeva iz stava 3. ovog člana, sa kompletnim spisima, Komisija dostavlja Pravobranilaštvu.

Član 13

Pravobranilaštvo je obavezno da u roku od 7 dana od dana prijema akta Gradonačelnika grada Valjeva obavesti oštećenog o datumu potpisivanja vansudskog poravnanja.

Član 14

Ukoliko je predlog Komisije za naknadu štete veći od 50.000 dinara, Komisija je dužna da pribavi saglasnost Gradskog veća grada Valjeva.

Član 15

Odeljenje nadležno za inspekcijske poslove je u obavezi da vodi evidenciju o podnetim prijavama i da po potrebi sačinjava izveštaj.

Član 16

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o postupku i načinu rešavanja zahteva građana za naknadu štete nastale usled ujeda pasa lutalica ("Službeni glasnik grada Valjeva", broj 4/11).

Član 17

Komisija obrazovana po odredbama Odluke o postupku i načinu rešavanja zahteva građana za naknadu štete nastale usled ujeda pasa lutalica ("Službeni glasnik grada Valjeva", broj 4/11) nastavlja sa radom po odredbama ove odluke.

Član 18

Zahtevi podneti pre stupanja na snagu ove odluke rešavaće se po odredbama ove odluke.

Član 19

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Valjeva".

Obrazac 1.

PRIJAVA O UJEDU-NAPADU PSA LUTALICE

ODELJENJE ZA INSPEKCIJSKE POSLOVE ODSEK ZA INSPEKCIJSKI NADZOR

Predmet: Prijava o ujedu-napadu psa lutalice

Dana _________ u _________ časova, u naseljenom mestu _________________ u ulici _______________ ispred _____________________ (navesti objekat ili adresu gde je do ujeda ili napada došlo) pretrpeo/la sam, odnosno moje maloletno dete ____________________________________ pretrpelo je šte tu nastalu usled ujeda, odnosno da je pas lutalica povredio - usmrtio moju domaću životinju ______________________

Okolnosti vezane za događaj ______________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
(opis psa - obavezno navesti da je pas obeležen ušnom markicom)

Opis događaja:

 

 

 

 

 

 

Svedoci:

 

 

 

(navesti lične podatke o svedocima)

U Valjevu _____________ godine

 

Podnosilac prijave

 

_________________

 

Adresa

 

__________________

 

Telefon

 

___________________

 

Obrazac 2.

ZAHTEV ZA NAKNADU ŠTETE NASTALE USLED UJEDA PSA LUTALICE

KOMISIJA ZA UTVRĐIVANJE OSNOVA I VISINE NAKNADE ŠTETE NASTALE USLED UJEDA PASA LUTALICA

VALJEVO

Predmet: Zahtev za naknadu štete nastale usled ujeda psa lutalice

Izjavljujem pod punom materijalnom, moralnom i krivičnom odgovornošću da sam dana _________________ u ulici _______________________________, pretrpeo/ la, odnosno moje maloletno dete, _______________ (ime i prezime deteta) pretrpelo je štetu nastalu nastalu usled ujeda psa, odnosno da je pas lutalica povredio-usmrtio moju domaću životinju ______________________________________________________:

Opis psa lutalice _______________________________________________

Opis događaja:

 

 

 

 

 

 

Opis povrede:

 

 

 

 

Na ime naknade nastale štete potražujem novčani iznos u visini od:

_____________________________ dinara, koji treba uplatiti na račun
broj: ________________________ koji se vodi kod banke: _____________________

Uz zahtev prilažem:

- overenu fotokopiju lične karte (i izvod iz MKR za maloletno dete), odnosno drugu dokumentaciju,
- zapisnik odeljenja nadležnog za inspekcijske poslove,
- original kompletne lekarske ili veterinarske dokumentacije,
- fotokopiju kartice tekućeg računa oštećenog,
- drugu dokumentaciju (fotografije i sl.): _____________________________

U Valjevu,

 

PODNOSILAC ZAHTEVA

Dana _______________

_______________________

 

(ime i prezime)

adresa: _______________

l. k. br. ________________

PU __________________

_______________________

(svojeručni potpis podnosioca)

_______________________

(broj kontakt telefona)