PRAVILNIK
O POSTUPKU ODOBRAVANJA PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U GRADU VRANJU

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 44/2016)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom bliže se uređuju: merila, kriterijumi i način odobravanja programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta (u daljem tekstu: programi) u Gradu Vranju (u daljem tekstu: Grad) i dodele sredstava; izgled i sadržina predloga programa i dokumentacije koja se uz predlog podnosi; sadržina i izgled izveštaja o realizaciji i kontroli realizacije odobrenih programa i druga pitanja kojima se bliže uređuje postupak odobravanja programa i dodele sredstava iz budžeta Grada, kao i prioriteti za odobravanje termina za korišćenje sportskih objekata koji su u vlasništvu Grada, bez naknade, sportskim organizacijama.

NAČIN OBEZBEĐIVANJA SREDSTAVA

Član 2

U budžetu Grada obezbeđuju se sredstva za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu, u skladu sa Zakonom o sportu, ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 10/2016), (u daljem tekstu: Zakon) i to za:

1) podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2) izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita;

3) organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad;

4) obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

5) učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima;

6) fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);

7) delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad;

8) delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada koje su od posebnog značaja za Grad;

9) unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

10) stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

11) sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);

12) edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

13) periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji jedinice lokalne samouprave, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;

14) unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije Grada i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;

15) racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik Grad i sportskih objekata u svojini Grada, kroz odobravanje njihovog korišćenje za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta.

16) nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.

Član 3

Potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 2. ovog Pravilnika ostvaruju se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i to:

1. Za tačke 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10, 12, 13, 14. i 16. na godišnjem nivou (u daljem tekstu : godišnji program);

2. Za tačke 4, 9, 10, 11. i 15. po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).

Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se prema programskom kalendaru u skladu sa Zakonom.

Predlog svog godišnjeg programa i programa svojih članova podnosi teritorijalni sportski savez.

Nosioci programa koji podnesu godišnji program kojim su obuhvaćeni i posebni programi ne mogu za iste aktivnosti da podnesu i poseban program po javnom pozivu.

Predloge posebnih programa po javnom pozivu podnose nosioci tih programa.

Član 4

Javna obaveštenja i javni poziv za predlaganje programa kojim se ostvaruju potrebe i interese građana u oblasti sporta na teritoriji grada raspisuje gradonačelnik.

Javni poziv i javna obaveštenja u smislu ovog pravilnika objavljuju se na zvaničnom sajtu grada i oglasnoj tabli organa grada.

Član 5

Nosilac programa mora da:

1) bude upisan u odgovarajući registar u skladu sa Zakonom;

2) isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako Zakonom nije drugačije određeno;

3) da ima sedište na teritoriji Grada;

4) da je direktno odgovoran za realizaciju programa;

5) da je prethodno obavljao delatnost u oblasti sporta najmanje godinu dana;

6) da je sa uspehom realizovao prethodno odobrene programe, osim u slučaju da program podnosi prvi put;

7) da ispunjava uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti koje su u vezi sa predlogom programa u skladu sa Zakonom i raspolaže kapacitetima za realizaciju programa

Nosilac programa ne može da:

1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) ima blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja i

3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.

Član 6

Predlog programa mora da zadovoljava sledeće opšte kriterijume:

1) da doprinosi ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta utvrđenih Zakonom.

2) da se realizuje na teritoriji Grada Vranja, osim programa priprema i učešća na takmičenjima;

3) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u Gradu;

4) da će se realizovati u tekućoj godini;

5) da je obezbeđeno najmanje 10% od ukupnih troškova programa iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora;

6) da je predviđeno fazno (u ratama) sufinansiranje programa, koji se realizuju u dužem vremenskom periodu.

7) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u Gradu;

8) da će se realizovati u tekućoj godini;

9) da je obezbeđeno najmanje 10% od ukupnih troškova programa iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora;

10) da je predviđeno fazno (u ratama) sufinansiranje programa, koji se realizuju u dužem vremenskom periodu.

Član 7

Za ocenu godišnjih i posebnih programa, Gradsko veće obrazuje Komisiju za ocenu programa u oblasti sporta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu (u daljem tekstu: Komisija), čije članove imenuje iz reda teritorijalnog sportskog saveza, istaknutih sportskih stručnjaka ili lica koja su se istakla radom u oblasti sporta.

Komisija ima predsednika i šest članova.

Rešenjem o obrazovanju Komisije određuje se njen delokrug rada, predsednik i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Komisija može, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama, da traži dodatno objašnjenje od podnosioca, odnosno nosioca programa.

Komisija može u postupku ocenjivanja programa pregovarati sa nosiocima programa.

Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.

Stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja Odsek za obrazovanje, kulturu, sport i omladinu i informisanje.

Član 8

Predlog programa Komisija ocenjuje prema sledećim kriterijumima:

- ispunjenost formalnih uslova

- ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca, odnosno nosioca programa

- usklađenost ciljeva programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta iz člana 2. ovog pravilnika

- vrednovanje kvaliteta predmeta programa.

Programi se finansiraju u celini i delimično, u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.

Pri odobravanju programa, prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim priredbama, prioritet imaju programi koji se odnose na sportske priredbe višeg ranga.

Član 9

Budžet programa predviđen predlogom programa treba da bude:

1) ostvariv - u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci (stvarne cene i standardne tarife) i u smislu kapaciteta organizacije nosioca programa;

2) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove programa i prikaže učešće svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

4) izbalansiran - posebno u odnosu na dopuštene troškove i

5) precizan.

Član 10

Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa u vezi sa zaradama i honorarima lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.

Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se odobriti više od 20% sredstava, od ukupne sume budžeta grada Vranja, koji su predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta, s`tim što troškovi programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interese građana, moraju odnositi po pravilu najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece.

Član 11

Neopravdani troškovi su naročito: dugovi i pokrivanje gubitaka i zaduženja, kamatna zaduženja, stavki koji se već finansiraju iz nekog drugog programa, kapitalna ulaganja, troškovi gubitaka zbog promene kursa valuta na finansijskom tržištu, troškovi otplate rata, rata po osnovu ranije zaključenih ugovora

Član 12

Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći uslovi:

1. da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene informacije o nosiocu programa i predloženom programu, i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa.

2. da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu

3. da je potpun, jasan, precizan i da sadrži verodostojne podatke

4. da je podnet u propisanom roku.

Član 13

Postupak odobravanja programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze:

U prvoj fazi vrši se administrativna provera i ocena ispunjenosti uslova i kriterijuma u pogledu nosioca programa, forme predloga programa i i adekvatnosti predloženih programa.

U drugoj fazi se vrši vrednovanje kvaliteta programa prema kriterijumima utvrđenim ovim Pravilnikom i utvrđuje predlog Gradskom veću za odobrenje programa.

U trećoj fazi Gradsko veće odlučuje na osnovu predloga Komisije.

Član 14

Po izvršenoj oceni programa iz člana 2. tačke 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 14. i 15. ovog Pravilnika, Komisija, u skladu sa Pravilnikom, sačinjava predlog programa kojim se odobravaju ili ne odobravaju programi, sa iznosom sredstava za sufinansiranje odobrenih programa i dostavlja ga Gradskom veću, kome predlaže odobravanje programa.

Član 15

Sa nosiocem odobrenog programa, Gradonačelnik, ili lice koje on ovlasti, zaključuje ugovor o realizovanju programa, kojim se obavezno uređuje: naziv i sedište nosioca programa; vrsta i sadržina programa; vreme realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti; ciljevi i očekivani rezultati; visina dodeljenih sredstava; vremenski plan upotrebe sredstava; način nadzora nad odvijanjem realizacije programa, obaveze nosioca programa u pogledu podnošenja izveštaja o realizaciji programa; dokazivanje realizacije programa, namenskog korišćenja sredstava, medijskog predstavljanja programa i učešća Grada u njegovom finansiranju.

Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa.

Član 16

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se nosiocu programa u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta Grada, a prema likvidnoj mogućnosti budžeta.

Član 17

Izuzetno, sportskoj, odnosno drugoj organizaciji, mogu da se dodele sredstva za realizaciju određenog programa i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, ukoliko program iz objektivnih razloga nije mogao da bude podnet u rokovima utvrđenim Zakonom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Član 18

Nosilac odobrenog programa je u obavezi da Odseku za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje, na njen zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostavi izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada.

Član 19

Nosilac odobrenog programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju Odseku za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava, u obavezi je da Odseku za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa i podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drugačije određeno.

Član 20

Nosilac odobrenog programa dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada.

Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara ili usluga u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Sredstva dobijena iz budžeta Grada za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe građana u oblasti sporta u Gradu moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima utvrđenim Zakonom.

Član 21

Teritorijalni sportski savez, kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa sportskih organizacija, prati realizaciju odobrenih godišnjih programa i na kraju realizacije programa podnosi izveštaj Odseku za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa i pre toga.

Sportske organizacije su u obavezi da teritorijalnom sportskom savezu, kao predlagaču programa, pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da mu dostavljaju, u isto vreme kad i Upravi, primerak izveštaja o realizaciji programa.

STIPENDIRANJE SPORTISTA

Član 22

U budžetu Grada obezbeđuju se sredstva za stipendiranje sportista koji su kategorisani u skladu sa Zakonom i Nacionalnom kategorizacijom sportista, a posebno kao perspektivni sportisti, osim vrhunskih sportista i sportista sa posebnim zaslugama. Kandidat za dodelu stipendija mora da ispunjava i opšte uslove i to:

1) da ima prebivalište ili boravište, ukoliko su izbegla ili interno raseljena lica, na teritoriji Grada najmanje godinu dana;

2) da je član sportske organizacije čije je sedište na teritoriji Grada;

3) da nije korisnik stipendije po drugom osnovu;

4) da nije u radnom odnosu;

5) da nema profesionalni ugovor sa sportskom organizacijom (klubom) i

6) da nema više od 26 godina.

Član 21

Pravo na stipendiranje sredstvima iz budžeta Grada ostvaruju i nekategorisani sportisti.

Kandidat, pored pored opštih uslova iz člana 36 ove odluke, mora da ispunjava i posebne uslove i to:

1) da je reprezentativac u svojoj kategoriji, sa nastupom za nacionalnu selekciju, ukoliko se radi o sportisti sportskih igara (ekipni sportovi);

2) da je na zvaničnim prvenstvima ili kupovima Republike Srbije ili na međunarodnim takmičenjima, osvojio jedno od prva tri mesta u prvoj kategoriji sportova, jedno od prva dva mesta u drugoj kategoriji sportova ili prvo mesto u trećoj ili četvrtoj kategoriji sportova po kategorizaciji Sportskog saveza Srbije, ukoliko se radi o sportisti koji se bavi pojedinačnim sportom i

3) da nema više od 18 godina.

Član 23

Javni poziv za stipendiranje sportista sredstvima iz budžeta Grada, koji raspisuje Komisija, sadrži: opšte i posebne uslove koje kandidati moraju da ispune, dokumentaciju koju podnose, rok za podnošenje prijava, organ preko koga se podnosi i obrazac prijave, način objavljivanja rezultata javnog poziva, rok za ulaganje prigovora na odluku o stipendiranju, slučajeve u kojima se gubi pravo na stipendiju i druga pitanja od značaja za postupak stipendiranja.

Komisija može u javnom pozivu da propiše i druge posebne uslove.

Javni poziv i odluka Komisije o izboru kandidata koji ostvaruju pravo na stipendiju objavljuju se na zvaničnom sajtu Grada, sredstvima javnog informisanja i oglasnoj tabli organa i službi Grada.

Član 24

Predloge za dodelu stipendija mogu podneti teritorijalni sportski savez ili teritorijalni granski sportski savezi i sportske organizacije.

Član 25

Komisija može u postupku izbora kandidata zatražiti stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih institucija ili organizacija u oblasti sporta.

Odluku o iznosu stipendija i izboru kandidata koji ostvaruju pravo na dodelu stipendija po utvrđivanju ispunjenosti uslova iz ovog Pravilnika, donosi Komisija.

Član 26

Učesnik Javnog poziva koji nije zadovoljan Odlukom Komisije može podneti prigovor Gradskom veću preko Odseka za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje u roku od 15 dana od dana objavljivanja odluke.

Član 27

Gradonačelnik, ili lice koje on ovlasti, sa izabranim kandidatima potpisuje ugovore o stipendiranju, kojima se bliže uređuju prava i obaveze ugovornih strana.

Poslove praćenja realizacije ugovora iz stava 1. ovog člana obavlja Odsek za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje

Član 28

Korisnik gubi pravo na stipendiju u slučaju:

1) kada se utvrdi da podaci koji su uslov za dodelu stipendije ne odgovaraju činjeničnom stanju;

2) da više ne ispunjava opšte uslove predviđene ovim Pravilnikom;

3) da prestane da se bavi sportom u grani sporta za koju je dobio stipendiju;

4) da svojim ponašanjem ili učešćem u aktivnostima koje nisu u skladu sa zakonom, sportskim pravilima ili drugim opštim aktima organizacija u oblasti sporta šteti ugledu sporta i na taj način ugledu sportske organiazcije i Grada;

5) da se registruje i ostvari pravo nastupa i takmičenja u sportskoj organizaciji čije sedište nije na teritoriji Grada i u slučaju iz stava 1. tačka 1, 4. i 5. ovog člana korisnik je u obavezi da vrati do tada primljene stipendije.

ORGANIZACIJA I ODRŽAVANJE SPORTSKIH PRIREDBI OD ZNAČAJA ZA GRAD

Član 29

Sportske priredbe organizuju se u obliku sportskih manifestacija (festivali, susreti, smotre, igre i sl.) i sportskih takmičenja.

Organizovanjem sportskih priredaba mogu se baviti sportske organizacije, savezi i druga lica pod uslovima utvrđenim Zakonom i sportskim pravilima.

Član 30

Sportska organizacija sa sedištem na teritoriji Grada, kojoj je nacionalni strukovni savez poverio tehničku ili drugu vrstu organizacije zvanične republičke i međunarodne sportske priredbe, može da ostvari pravo na sufinansiranje njene organizaciju ukoliko je Grad prihvatio pokroviteljstvo i dao garancije nadležnoj sportskoj federaciji da će ispuniti sve potrebne uslove za održavanje takmičenja.

KORIŠĆENJE SPORTSKIH OBJEKATA

Član 31

Sportske organizacije sa sedištem u Vranju i građani mogu da koriste sportske objekte i prostore namenjene za sport i fizičku kulturu.

Sportske objekte iz stava 1. ovog člana sportske organizacije mogu koristiti bez naknade, što predstavlja još jedan vid pomoći sportskim organizacijama, a u skladu sa rasporedom korišćenja sportskih objekata koji sačinjava Odsek za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje.

Sportske objekte iz stava 1. ovog člana drugi subjekti mogu koristiti uz naknadu ili bez naknade u skladu sa rasporedom korišćenja koji sačinjava Odsek za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje.

Član 32

Deo škole, odnosno visokoškolske ustanove namenjen za ostvarivanje nastavnog plana i programa fizičkog vaspitanja učenika, odnosno studenata (školska sportska sala, školski sportski teren i sl.) ima položaj sportskog objekta, u smislu ovog pravilnika.

Školski sportski objekti mogu se, u skladu sa zakonom, davati na korišćenje drugim licima samo kada su zadovoljene potrebe nastavnih i vannastavnih sportskih školskih aktivnosti, u skladu sa godišnjim programom rada škole i važećim propisima.

NAGRADE I PRIZNANJA

Član 32

Grad, za postignute rezultate i doprinos razvoju sporta kojima se afirmiše Grad, dodeljuje nagrade.

VREDNOVANJE I OCENA PROGRAMA

 

1. Prva faza-administrativna provera

Član 34

Pre dostavljanja predloga programa nadležnom teritorijalnom sportskom savezu (u daljem tekstu: Savez), koji obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove za potrebe Komisije za ocenu programa u oblasti sporta kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu (u daljem tekstu: Komisija) ovlašćeni predlagač, odnosno teritorijalni sportski savez, utvrđuje rok do koga mu sportske organizacije sa teritorije Grada dostavljaju svoje predloge programa i o tome ih obaveštava u pisanom obliku.

Teritorijalni sportski savez rok iz stava 1. ovog člana utvrđuje na osnovu roka za prijavljivanje programa sportskih organizacija koji utvrđuje radna grupa sastavljena od predstavnika, Komisije i teritorijalnog sportskog saveza.

U koliko teritorijalnom sportskom savezu sportska organizacija ne dostavi svoj predlog programa izrađen u skladu sa ovim pravilnikom, u utvrđenom roku iz stava 1. ovog člana, ostaviće joj se, u opravdanim slučajevima, naknadni rok do 8 dana za dostavljanje predloga, a ako ni tada predlog ne bude dostavljen, smatraće se da je ta sportska organizacija odustala od predlaganja svojih programa.

Teritorijalni sportski savez može od nosioca programa, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama, pojašnjenjima, korigovanjima ili dopunama, da traži dodatno objašnjenje, korigovanje ili dopunu predloga programa. Ukoliko sportska organizacija ne pruži dodatno objašnjenje, ne izvrši korekciju predlog programa u skladu sa primedbama predlagača ili ne dostavi nedostajuću obaveznu dokumentaciju do roka za dostavljanje predloga programa Savezu, smatraće se da je ta sportska organizacija odustala od predloga svog programa.

Po dobijanju predloga programa od ovlašćenog predlagača, Savez u prvoj fazi vrednovanja programa vrši administrativnu (formalnu) proveru predloženih programa i ocenu ispunjenosti uslova i kriterijuma propisanih Zakonom i ovim pravilnikom, u pogledu organizacije nosioca programa, forme i finansiranja programa.

Samo programi koji ispunjavaju propisane uslove biće uzeti u dalje razmatranje i vrednovani u drugoj i trećoj fazi.

2. Druga faza-ocena programa po Tabeli vrednovanja

Član 35

U drugoj fazi Komisija vrši ocenu programa na osnovu sledeće Tabele vrednovanja, propisane u skladu sa Pravilnikom o odobravanju i sufinansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta:

Sekcija

Maks. rezultat

Ocena

1. Finansijski i operativni kapacitet

20

 

1.1 Da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa?

5

 

1.2 Da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa, (imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom)?

5

 

1.3 Da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete (uključujući osoblje, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim budžetom programa)?

5

 

1.4 Da li nosilac programa ima dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranja?

5

 

2. Relevantnost

25

 

2.1 Konzistentnost programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta u Gradu Vranju utvrđenim Zakonom o sportu i Strategijom razvoja sporta

5

 

2.2 U kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u Gradu Vranju?

5

 

2.3 Koliko su jasno definisani i strateški odabrani subjekti koji su vezani za program, odnosno posrednici, krajnji korisnici, ciljne grupe? - U kojoj kategoriji sporta se godišnji program realizuje?

5

 

2.4 Da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene i da li im program prilazi na pravi način?

5

 

2.5 Da li program poseduje dodatne kvalitete, kao što su: originalnost i inventivnost, zastupanje unapređenja bavljenja sportom u svim segmentima stanovništva, uvođenje strukturnih promena u oblasti sporta, briga o perspektivnim sportistima, omogućavanje dostizanja vrhunskih sportskih rezultata, omasovljenje ženskih sportskih organizacija?

5

 

3. Metodologija

30

 

3.1 Da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima?

5

 

3.2 Koliko je kompaktan celokupan plan programa?

5

 

3.3 Da li je jasno definisan plan za praćenje i procenu ostvarivanja ciljeva i za procenu rezultata programa?

5

 

3.4 Da li je učešće partnera, ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno?

5

 

3.5 Da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv?

5

 

3.6 Da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati?

5

 

4. Održivost programa

15

 

4.1 Da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, dugoročno unapređenje rada nosioca programa i razvoj sporta u Gradu Vranju?

5

 

4.2 Da li će program imati višestruki uticaj, uključujući mogućnost multiplikovanja i produžavanja rezultata aktivnosti kao i daljeg prenošenja pozitivnih iskustava?

5

 

4.3 Da li su očekivani rezultati programa razvojno, institucionalno i finansijski održivi?

5

 

5. Budžet i racionalnost troškova

10

 

5.1 Da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući?

5

 

5.2 Da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa?

5

 

Maksimalni ukupni rezultat

100

 

Ocena programa u skladu sa Tabelom vrednovanja se vrši tako što svaki član Komisije daje ocenu po svakom kriterijumu pojedinačno, a kao ocena programa se uzima prosečna ocena.

Predlog programa može se vrednovati sa najviše 100 bodova.

Samo predlozi programa koji budu vrednovani sa 60 i više bodova po tabeli vrednovanja, biće uzeti u dalje razmatranje i vrednovani u pogledu ispunjenosti bližih i posebnih kriterijuma.

Treća faza-ocena programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu po bližim i posebnim kriterijumima

2.1 Ocena godišnjih programa

 

Član 36

U trećoj fazi se vrši ocena godišnjih programa prema bližim i posebnim merilima i kriterijumima za programe iz člana 2. tačke 5. i 8. i člana 2. tačke 1), 2), 3), 6), 12), 13) i 14) Pravilnika kao i posebnih programa iz člana 2. tačke 4), 9), 11) i 15) Pravilnika.

A) Bliži kriterijumi za vrednovanje Programa iz člana 2. tačke 5) i 8) Pravilnika

Član 37

Bliži kriterijumi i merila za ocenu programa sportskih organizacija kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu iz člana 2. tačke 5) i 8) pravilnika, utvrđuju se za sledeće sportove, u skladu sa nacionalnom kategorizacijom:

OLIMPIJSKI SPORTOVI

atletika

odbojka

badminton

plivanje

biatlon

ragbi

biciklizam

rvanje

bob

rukomet

boks

sankaški sportovi

vaterpolo

sinhrono plivanje

veslanje

skijanje

gimnastika

skokovi u vodu

golf

stonitenis

dizanje tegova

streljaštvo

jedrenje

streličarstvo

kajak-kanu

tenis

karling

tekvondo

klizanje

triatlon

konjički sport (olimpijske i FEI discipline)

fudbal

košarka

hokej na ledu

leteće mete

hokej na travi

mačevanje

džudo

moderni petatlon

 

 

NEOLIMPIJSKI SPORTOVI

Aikido

Polo

Američki fudbal

Powerlifting

Bandi

Praktično streljaštvo

Bejzbol

Ragbi 13

Bilijar

Rafting

Bowling

Racquetball

Bodi bilding

Roller sport

Boćanje

Savate

Bridž

Sambo

Vazduhoplovni sport

Sepaktakraw

Go

Skvoš

Dame

Skijanje na vodi

Dragon boat

Sleddog

Elektronski pikado

Softbol

Karate

Sport osoba sa invaliditetom

Kendo

Sport osoba sa invaliditetom - gluvi i nagluvi

Kik boks

Sport osoba sa invaliditetom - slepi i slabovidi

Korfbol

Sport osoba sa invaliditetom - Specijalna olimpijada

Kriket

Sportski auto moto

Kuglanje

Sportski ribolov

Kuhg fu - vušu

Sportsko penjanje

Life saving

Sportska speleologija

Mai tai

Sumo

Mini golf

Surfing

Moto sport

Tug-of-War

Motonautika

Džu džicu

Netball

Šah

Orijentiring

Fitnes

Pelote bosque

Fistball

Planinarstvo

Florball

Ples (sportski ples)

Flying disk

Podvodni sport

Casting

Peintbol

ostali neolimpijski i multi sportovi

Član 38

Na osnovu nacionalne kategorizacije sportova sportovi se razvrstavaju u pet kategorija:

I kategorija

II kategorija

III kategorija

IV kategor.

V kategorija

Atletika

Biciklizam

Badminton

Aikido

Aerobik

Vaterpolo

Boks

Bodi bilding

Američki fudbal

Biatlon

Veslanje

Vazduhoplovstvo

Dizanje tegova

Bejzbol

Bilijar

Kajak- kanu

Gimnastika

Jedrenje

Boćanje

Bob

Košarka

Karate

Konjički sport (olimpijske i FEI discipline)

Bridž

Bowling

Odbojka

Kik boks

Konjički sport (neolimpijske discipline)

Go

Elektronski pikado

Plivanje

Kuglanje

Mačevanje

Golf

Kriket

Rukomet

Planinarstvo

Motosport

Karling

Kungfu-vu šu

Streljaštvo

Rvanje

Ples

Kendo

Leteće mete

Tenis

Stoni tenis

Savate

Kjokušinkai

Life Saving

Fudbal

Sport osoba sa invaliditetom

Sinhrono plivanje

Klizanje

Moderni petatlon

Univerzitetski sport

Sport osoba sa invaliditetom-gluvi i nagluvi

Skijanje

Korfbol

Peintbol

Školski sport

Sport osoba sa invaliditetom-slepi i slabovidi

Sportski auto moto

Orjentiring

Praktično streljaštvo

 

Sport osoba sa invaliditetom - Specijalna olimpijada

Sportski ribolov

Pikado

Rekreativni sport

 

Tekvondo

Streličarstvo

Podvodni sport

Sankaški sportovi

 

Džudo

Triatlon

Rafting

Seoski sport

 

Šah

Hokej na ledu

Ragbi

Skvoš

 

 

Džet - ski

Ragbi 13

Sokolski sport

 

 

Džu - džicu

Sambo

Softbol

 

 

Fitnes

Skokovi u vodu

Sport u dijaspori

 

 

 

Skijanje na vodi

Sport u policiji

 

 

 

Sportsko penjanje

Sport za sve

 

 

 

Hokej na travi

Sport u firmama (radnički sport)

 

 

 

Tug-of-War

Sport u vojsci

 

 

 

 

Sportski lov

 

 

 

 

Sportska speleologija

 

 

 

 

Tradicionalni sportovi

Član 39

Komisija vrši ocenu godišnjih programa sportskih organizacija iz člana 2. tačke 5) i 8) Pravilnika prema sledećim bližim kriterijumima:

1. status sporta na nacionalnom i međunarodnom planu;

2. tradicija sportske organizacije u Gradu;

3. rang takmičenja;

4. postignuti rezultati;

5. broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja;

6. broj angažovanih stručnjaka sa adekvatnim obrazovanjem.

Član 40

Ocena programa vrši se po sistemu bodovanja za svaki navedeni kriterijum i to posebno za olimpijske sportove, a posebno za neolimpijske sportove.

Maksimalan broj bodova za grupu olimpijskih sportova je 100.

Maksimalan broj bodova za grupu neolimpijskih sportova je 75.

Za sportske organizacije iz grupe olimpijskih sportova svaki od nabrojanih Kriterijuma boduje se sa maksimalnih deset bodova, izuzev kriterijuma "postignuti rezultati" koji se boduje sa maksimalnih 55 bodova i kriterijuma "broj angažovanih stručnjaka sa adekvatnim obrazovanjem" koji se boduje sa maksimalnih 5 bodova.

Za sportske organizacije iz grupe neolimpijskih sportova svaki od nabrojanih kriterijuma boduje se sa maksimalnih deset bodova, izuzev za kriterijum "Status sporta na nacionalnom i međunarodnom planu" gde se boduje sa maksimalnih 5 bodova, za kriterijum "Postignuti rezultati" gde se boduje sa maksimalnih 35 bodova i kriterijuma "broj angažovanih stručnjaka sa adekvatnim obrazovanjem" koji se boduje sa maksimalnih 5 bodova.

Bodovanje se vrši na sledeći način:

Red. br.

Kriterijumi

Maksimalan broj bodova

Olimpijski sportovi

Neolimpijski sportovi

1

Status sporta na nacionalnom i međunarodnom planu

10

5

2

Tradicija sportske organizacije u Gradu

10

10

3

Rang takmičenja

10

10

4

Postignuti rezultati

55

35

5

Broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja

10

10

6

Broj angažovanih sportskih stručnjaka sa adekvatnim obrazovanjem

5

5

 

UKUPNO

100

75

Član 41

Kriterijum"Status sporta na nacionalnom i međunarodnom planu", boduje se tako što se sportskoj organizaciji iz grupe olimpijskih sportova za svaku kategoriju daju po dva boda (od 2 do 10).

Sportskoj organizaciji iz grupe neolimpijskih sportova za svaku kategoriju daje se po jedan bod (od 1 do 5).

Red. br.

Kriterijum

Broj bod.

Maks. broj bodova

 

Sportska udruženja iz grupe olim. sportova

10

1.

Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u I kategoriju

10

 

2.

Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u II kategoriju

8

 

3.

Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u III kategoriju

6

 

4.

Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u IV kategoriju

4

 

5.

Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u V kategoriju

2

 

 

Sportska udruženja iz grupe neolimpijskih sportova

5

1.

Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u I kategoriju

5

 

2.

Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u II kategoriju

4

 

3.

Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u III kategoriju

3

 

4.

Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u IV kategoriju

2

 

5.

Klubovi iz sportskih grana kategorisanih u V kategoriju

1

 

Član 42

Kriterijum "Tradicija sportske organizacije u Gradu" boduje se tako što se za određeni broj godina aktivnog postojanja i takmičenja sportske organizacije dodeljuju po dva boda po skali od 2 do 10 na sledeći način:

Red. br.

Kriterijum

Maks. br. bodova

1.

Sportske organizacije osnovane pre 50 godina i više

10

2.

Sportske organizacije od 25 do 49 godina tradicije

8

3.

Sportske organizacije od 15 do 24 godine tradicije

6

4.

Sportske organizacije od 5 do 14 godina tradicije

4

5.

Sportske organizacije od 3do 4 godine tradicije

2

Član 43

Kriterijum "Rang takmičenja" boduje se posebno za sportove sa ekipnim sistemom takmičenja, posebno za sportove sa pojedinačnim sistemom takmičenja, kako za seniore tako i za juniore, s tim što sportska organizacija može da prijavi samo jednu ekipu ili pojedince iz najvišeg ranga takmičenja u kome se trenutno takmiče u seniorskoj ili juniorskoj konkurenciji za koju se sama opredeli i to na sledeći način:

Red. br.

Ekipni sportovi

seniori

juniori

Poj. sportovi

seniori

juniori

1.

I nivo

10

6

I nivo

10

6

2.

II nivo

8

5

 

 

 

3.

III nivo

6

4

II nivo

6

4

4.

IV nivo

4

3

 

 

 

5.

V nivo

3

2

III nivo

3

2

6.

VI nivo

2

1

 

 

 

U slučaju da u ekipnom sportu postoje samo četiri nivoa takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za 10%, a ukoliko postoje tri nivoa takmičenja maksimalni broj bodova se umanjuje za narednih 10% i td.

U pojedinačnim sportovima, ukoliko postoje dva nivoa takmičenja, maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za 20%, a ukoliko postoji samo jedan nivo takmičenja maksimalni broj bodova se umanjuje za 40%.

Član 44

Kriterijum "Postignuti rezultati" boduje se u ukupnom zbiru za olimpijske sportove maksimalno sa 55 bodova, a za neolimpijske sportove maksimalno sa 35 bodova. Sportska organizacija može da prijavi rezultat iz prethodne takmičarske sezone samo jedne ekipe ili pojedinaca iz najvišeg ranga takmičenja u seniorskoj ili juniorskoj konkurenciji za koju se sama opredeli (sa prvenstva Srbije ili kupa Srbije).

Boduju se najviši postignuti rezultati u seniorskoj ili juniorskoj konkurenciji i to za olimpijske sportove sa ekipnim i pojedinačnim sistemom takmičenja i za neolimpijske sportove sa ekipnim i pojedinačnim sistemom takmičenja.

Bodovanje se vrši na sledeći način:

Ekipni olimpijski sportovi

Red. br.

Ekipni sportovi

Seniori

Juniori

I mesto ili osvajač kupa

plasman u I polovini tabele

plasman u II polovinu tabele

I mesto ili osvajač kupa

plasman u I polovinu tabele

plasman u II polovinu tabele

1

I nivo

50

45

40

35

30

25

2

II nivo

40

35

30

25

20

15

3

III nivo

30

25

20

15

10

5

4

IV nivo

20

15

10

 

 

 

5

V nivo

10

5

 

 

 

 

6

VI nivo

 

 

 

 

 

 

Titula prvaka države ili kupa u seniorskoj/junior. konkurenciji u poslednje četiri godine

5

5

U slučaju da u ekipnom sportu postoje samo četiri nivoa takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za 10%, ukoliko postoje tri nivoa takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za narednih 10% i td.

Pojedinačni olimpijski sportovi

Red. br.

 

Seniori

Juniori

Ekipno prvo mesto ili 4 medalje, od toga 2 zlatne

Ekipno prva polovina tabele ili 3 medalje od toga 1 zlatna

Ekipno druga polovina tabele ili 3 medalje

I mesto ili osvajač kupa

plasman u I polovinu tabele

plasman u II polovinu tabele

1

I nivo

50

45

40

35

30

25

2

II nivo

40

35

30

25

20

15

3

III nivo

30

25

20

15

10

5

Medalja sa: BP, EP, EK, SPi SK u seniorskoj/juniorskoj konkurenciji u poslednje četiri godine

5

5

U slučaju da u pojedinačnim sportovima postoje samo dva nivoa takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za 20%, a ukoliko postoji samo jedan nivo takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za narednih 40%.

Ekipni neolimpijski sportovi

Red. br.

 

Seniori

Juniori

I mesto ili osvajač kupa

Plasman u I polovinu

Plasman u II polovinu

I mesto ili osvajač kupa

Plasman u I polovinu

Plasman u II polovinu

1

I nivo

30

25

20

20

15

10

2

II nivo

20

15

10

15

10

5

3

III nivo

5

 

 

 

 

 

4

IV nivo

 

 

 

 

 

 

5

V nivo

 

 

 

 

 

 

6

VI nivo

 

 

 

 

 

 

Titula prvaka države ili kupa u seniorskoj/juniorskoj konkurenciji u poslednje četiri godine

5

5

U slučaju da u ekipnom sportu postoje samo četiri nivoa takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za 10%, a ukoliko postoje tri nivoa takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za narednih 10% itd.

Pojedinačni neolimpijski sportovi

Red. br.

 

Seniori

Juniori

 

 

Ekipno prvo mesto ili 4 medalje, od toga 2 zlatne

Ekipno prva polovina tabele ili 3 medalje od toga 1 zlatna

Ekipno druga polovina tabele ili 3 medalje

Ekipno prvo mesto ili 4 medalje, od toga 2 zlatne

Ekipno prva polovina tabele ili 3 medalje od toga 1 zlatna

Ekipno druga polovina tabele ili 3 medalje

1

I nivo

30

25

20

20

15

10

2

II nivo

20

15

10

15

10

5

3

III nivo

5

 

 

Medalja sa: BP, EP, EK, SPi SK u seniorskoj/juniorskoj konkurenciji u poslednje četiri godine

5

5

U slučaju da u pojedinačnim sportovima postoje samo dva nivoa takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za 20%, a ukoliko postoji samo jedan nivo takmičenja maksimalni broj bodova po ovom kriterijumu se umanjuje za narednih 40%.

U slučaju da se kod pojedinačnih sportova boduje ekipni plasman, rezultati se priznaju ako je takmičenje održano u konkurenciji minimalno 12 ekipa tog nivoa, seniorske ili juniorske kategorije.

Ostvareni rezultati u pojedinačnim sportovima će se priznati samo ako u disciplini i kategoriji, u takmičenju učestvuje 6 i više sportista.

Kod pojedinačnih olimpijskih sportova u obzir će se uzimati rezultati samo u olimpijskim disciplinama.

Član 45

Kriterijum "Broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja" boduje se od 2 do 10 bodova u zavisnosti od broja prijavljenih ekipa ili pojedinaca u redovnom sistemu takmičenja nacionalnog granskog saveza.

Boduje se ukupan broj ekipa koje učestvuju u zvaničnom sistemu takmičenja i to zbirno muške i ženske ekipe seniora, juniora, kadeta i pionira.

Bodovanje se vrši na sledeći način:

Red. br.

broj ekipa

bodovi

1.

5 i više ekipa

10

2.

4 ekipe

8

3.

3 ekipe

6

4.

2 ekipe

4

5.

1 ekipa

2

Član 46

Kriterijum "Broj angažovanih sportskih stručnjaka sa adekvatnim obrazovanjem" boduje se od 1 do 5 bodova i to prema priloženoj tabeli:

Red. br.

broj angažovanih trenera

bodovi

1.

5 i više trenera

5

2.

4 trenera

4

3.

3 trenera

3

4.

2 trenera

2

5.

1 trenera

1

Pod adekvatnim obrazovanjem sportskog stručnjaka podrazumeva se obrazovanje predviđeno Zakonom i drugim propisima, a angažovanje istog u skladu sa važećim Zakonom i drugim propisima podrazumeva angažovanje u sportskoj organizaciji u prethodnih šest meseci.

Maksimalan broj sportskih stručnjaka po uzrasnoj kategoriji koji se boduju je dva.

Sportski stručnjak koji se boduje može biti prijavljen samo u jednoj sportskoj organizaciji.

B) Posebni kriterijumi za vrednovanje Programa iz člana 2. tačke 5) i 8) Pravilnika

Član 47

Komisija će prilikom ocene programa iz člana 2. tačka 5) i 8) pravilnika, osim broja bodova koje je sportska organizacija ostvarila primenom bližih kriterijuma i merila za ocenu sportskih organizacija, uzeti u obzir i sledeće posebne kriterijume i merila:

- broj neophodnih takmičenja koje propisuje nadležni granski savez;

- obavezan broj takmičara koji učestvuju u takmičenjima prema propozicijama nadležnog granskog saveza, i

- visina sredstava za nabavku neophodne sportske opreme koja se koristi za takmičenja u određenoj sportskoj grani.

Član 48

Kriterijum "Broj neophodnih takmičenja" koje propisuje nadležni granski savez" ocenjuje se tako što se za svako takmičenje dobijaju bodovi:

- za utakmicu ili takmičenje u najvišem nivou 2 boda,

- za utakmicu ili takmičenje u drugom nivou po 1 bod, i

- za utakmicu ili takmičenje u trećem nivou 0,5 bodova.

Član 49

Kriterijum "Obavezan broj takmičara koji učestvuju u takmičenjima prema propozicijama nadležnog granskog saveza" ocenjuje se tako što se dodeljuju:

- za svakog takmičara u najvišem nivou takmičenja po 2 boda,

- za svakog takmičara u drugom nivou po 1, i

- za svakog takmičara u trećem nivou 0,5 bodova.

Član 50

Kriterijum "Visina sredstva za nabavku neophodne sportske opreme koja se koristi za takmičenja u određenoj sportskoj grani" ocenjuje se tako što se dodeljuju:

- za svakog takmičara koji je nastupio na takmičenju u najvišem nivou po 2 boda,

- za svakog takmičara koji je nastupio na takmičenju u drugom nivou po 1 bod, i

- za svakog takmičara koji je nastupio u trećem nivou takmičenja 0,5 bodova.

C) Dodatni kriterijumi za vrednovanje Programa iz člana 2. tačke 8) Odluke

Član 51

Komisija vrši ocenu programa iz člana 2. tačka 8) Pravilnika, odnosno programa onih sportskih organizacija koje su rešenjem Gradskog veća Grada Vranja, na predlog Komisije, određene kao sportske organizacije od posebnog značaja za unapređivanje i razvoj sporta na teritoriji, pored bližih i posebnih kriterijuma za programe iz člana 2. tačke 5) i 8) Pravilnika, i prema sledećim dodatnim kriterijumima:

1. popularnost sporta na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu;

2. masovnost takmičarskog i rekreativnog bavljenja sportom na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu;

3. doprinos afirmaciji Grada na nacionalnom i međunarodnom planu;

4. broj zaposlenih sportskih stručnjaka, stručnjaka u sportu i drugih zaposlenih sa adekvatnim obrazovanjem;

5. postignuti rezultati na međunarodnim klupskim takmičenjima u prošlosti.

Član 52

Bodovanje po dodatnim kriterijumima se vrši na sledeći način:

Za ekipne sportove

Red.br.

Kriterijumi

Maks.br. bodova

1.

Popularnost sporta na:

 

gradskom planu

15

nacionalnom planu

10

međunarodnom planu

10

2.

Masovnost takmičarskog i rekreativnog bavljenja sportom na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu;

20

3.

Doprinos afirmaciji Grada na nacionalnom i međunarodnom planu

10

4.

Broj zaposlenih sportskih stručnjaka, stručnjaka u sportu i drugih zaposlenih sa adekvatnim obrazovanjem broj zaposlenih sportskih stručnjaka, stručnjaka u sportu i radnika sa adekvatnim obrazovanjem 5. broj zaposlenih sportskih stručnjaka, stručnjaka u sportu i radnika sa adekvatnim obrazovanjem

15

5.

Postignuti rezultati na međunarodnim klupskim takmičenjima u prošlosti

20

 

UKUPNO

100

Za pojedinačne sportove

Red.br

Kriterijumi

Maks.br. bodova

1.

Popularnost sporta na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu

10

2.

Masovnost takmičarskog i rekreativnog bavljenja sportom na gradskom, nacionalnom i međunarodnom planu

10

3.

Doprinos afirmaciji Grada na nacionalnom i međunarodnom planu

10

4.

Broj zaposlenih sportskih stručnjaka, stručnjaka u sportu i drugih zaposlenih sa adekvatnim obrazovanjem broj zaposlenih sportskih stručnjaka, stručnjaka u sportu i radnika sa adekvatnim obrazovanjem 5. broj zaposlenih sportskih stručnjaka, stručnjaka u sportu i radnika sa adekvatnim

10

5.

Postignuti rezultati na međunarodnim klupskim takmičenjima u prošlosti

10

 

UKUPNO

50

G) Bliži kriterijumi za vrednovanje Programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6) 12), 13) i 14) Pravilnika

Član 53

Bliži kriterijumi na osnovu kojih Komisija vrši ocenu programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u Gradu, iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6),12), 13) i 14) Pravilnika su:

- kvalitet programa;

- mogućnost kvalitetne realizacije programa;

- uticaj programa na razvoj, afirmaciju i unapređenje sporta u Gradu;

- mogućnost realizacije programa u toku jedne budžetske godine;

- usaglašenost ciljeva sa strateškim dokumentima i

- srazmera između moguće realizacije ciljeva programa i troškova njegove realizacije.

D) Posebni kriterijumi za vrednovanje Programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6) 12), 13) i 14) Pravilnika

Član 54

Posebni kriterijumi na osnovu kojih Komisija vrši ocenu programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6), 12), 13), 14) i 15 Pravilnika utvrđuju se, s obzirom na njihovu specifičnost, pojedinačno za svaku vrstu programa i to za:

1) - Član 2. tačka 1. Pravilnika - Podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom, na osnovu:

- doprinosa stvaranju uslova za zadovoljenje potreba građana za fizičkom aktivnošću, bez obzira na pol, uzrast, rasnu i versku pripadnost, ili invaliditet;

- doprinosa afirmaciji rekreativnog sporta i značaja redovne fizičke aktivnosti;

- broju učesnika koji su obuhvaćeni programom;

- realizacije programa izvan redovnog sistema takmičenja;

- znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka za rad sa decom predškolskog i školskog uzrasta i studentima, ženama i invalidima;

- primene telesnih vežbi kojima se ostvaruje pozitivan uticaj na zdravstveni status učesnika programa;

- pozitivnog uticaj programa na socijalizaciju učesnika programa;

- pozitivnog uticaj programa na zainteresovanost učesnika programa za učešće u sportskim aktivnostima, i

-afirmacije značaja bavljenja sportom učesnika programa i stvaranje uslova za njihovo ravnopravno učešće u sportskim takmičenjima.

2) - Član 2. tačka 2. Pravilnika - Izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita, s obzirom:

- da li za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;

- da li je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;

- da li sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa Zakonom;

- da li je u pitanju sportski objekat koji je od značaja za razvoj sporta na teritoriji Grada, naročito s obzirom na multifunkcionalnost, mogućnost organizovanja velikih sportskih takmičenja, obim korišćenja i broj korisnika;

- da li je sportski objekat kategorisan u skladu sa Nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata;

- da li je sportski objekat upisan u matičnu evidenciju sportskih objekata, u skladu sa Zakonom;

- da li je u pitanju kapitalno održavanje sportskog objekta (rekonstrukcija, dogradnja, adaptaciju i sanacija);

- da li su radovi na izgradnji i kapitalnom održavanju sportskih objekata predviđeni odgovarajućom planskom dokumentacijom;

- da li je predmer i predračun radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta urađen i overen od strane stručnog lica;

- da li je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;

- da li je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično);

- da li nosilac programa iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema i uknjižbe;

- da li se izgradnja, održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno - privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno - privatno partnerstvo, i

- da li su ugovorom regulisana sva svojinska i imovinska pitanja u vezi izgradnje i održavanja sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.

3) - Član 2. tačka 3. Pravilnika - Organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad, na osnovu:

- kapaciteta organizatora za kvalitetnu organizaciju sportskog takmičenja;

- pozitivnog uticaja na razvoj i širenje grane sporta u kojoj se takmičenje organizuje;

- ekonomske opravdanosti;

- zanimljivosti za gledaoce i medijske prenose;

- uticaja na razvoj i afirmaciju vrednosti razvoja sporta u Gradu, i

- postojanja adekvatnog sportskog objekta.

4) - Član 2. tačka 6. Pravilnika - Fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.), na osnovu:

- mogućnosti kvalitetne organizacije i realizacije predškolskih i školskih sportskih takmičenja na bezbedan način, u granama sporta koje su utvrđene propozicijama nadležnog sportskog saveza i nadležnog ministarstva u skladu sa Zakonom;

- znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka da realizuju predškolska i školska sportska takmičenja;

- mogućnosti učešća na svim nivoima školskih sportskih takmičenja u skladu sa kalendarom ministarstva nadležnog za poslove prosvete i propozicijama Saveza za školski sport Srbije, i

- postojanja adekvatnog sportskog objekta.

5) - Član 2. tačka 12. Pravilnika-Edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima, na osnovu:

- znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka i stručnjaka u sportu da organizuju i realizuju programa;

- doprinosa prikupljanju, evidentiranju, obradi i publikovanju podataka o postignutim sportskim rezultatima, značajnim sportskim događajima i o sportskim stručnjacima u okviru grane sporta na teritoriji Grada;

- doprinosa razvoju i unapređenju organizovanosti sportskih organizacija u okviru grana sporta na teritoriji Grada;

- podizanja kvaliteta organizovanja redovnih takmičarskih aktivnosti sportskih organizacija u okviru grane sporta;

- mogućnosti afirmacije i podsticanja stručnog rada u sportu;

- broja učesnika koji je obuhvaćen programom, i

- obuhvata institucija, sportskih organizacija i udruženja građana.

6) - Član 2. tačka 13. Pravilnika -Periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta u Gradu, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija, na osnovu:

-znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka da organizuje i realizuje program;

- broja učesnika koji je obuhvaćen programom;

- unapređenja programa koji omogućavaju formiranje baze podataka koje omogućavaju dalja istraživanja, i

- doprinosa prikupljanju, evidentiranju, obradi i publikovanju podataka.

7) - Član 2. tačka 14. Pravilnika -Unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije Grada i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista, na osnovu:

- znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka da organizuje i realizuje program;

- doprinosa razvoju i unapređenju stručnog rada sportskih organizacija u okviru grana sporta na teritoriji Grada;

- stvaranja uslova za sveukupni razvoj sporta u Gradu i

- mogućnosti afirmacije i podsticanja stručnog rada u sportu.

Član 55

U postupku ocene programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6), 12), 13) i 14) Pravilnika, vrši se pored procena kvaliteta i finansijsko vrednovanje.

U postupku ocene programa iz člana 2. tačke 5) i 8), kao i programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6), 12), 13) i 14) Pravilnika, Komisija svaki predlog programa obeležava sledećim komentarima: "Ne zahteva dodatne pregovore" ili "Zahteva dodatne pregovore".

U slučaju komentara da predlog programa zahteva dodatne pregovore, Komisija ustanovljava okvir za pregovore. Rezultat pregovora može biti pozitivan i negativan.

Pozitivan ishod pregovora ne mora da znači automatsko odobravanje sredstava.

Član 56

Po izvršenoj oceni prispelih programa iz člana 2. tačke 5) i 8), kao i programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6), 12), 13) i 14) Pravilnika, Komisija sačinjava predlog odobravanja programa i dostavlja ga Gradskom veću Grada Vranja.

Predlog iz stava 1. ovog člana sadrži pregled svih pristiglih programa iz člana 2. tačke 5) i 8) pravilnika, sa ocenom "predlaže se odobravanje programa" ili ocenom "ne predlaže se odobravanje programa", kao i listu ostvarenih bodova po bližim, listu ostvarenih bodova po posebnim i listu ostvarenih bodova po dopunskim kriterijumima, kao i pregled svih pristiglih programa iz člana 2. tačke 1), 2), 3), 6), 12), 13) i 14) Pravilnika, sa ocenom "predlaže se odobravanje programa" ili ocenom "ne predlaže se odobravanje programa" sa iznosom sredstava za sufinansiranje odobrenih programa.

3.2 Ocena posebnih programa

Član 57

Na javni poziv za sufinansiranje posebnih programa iz člana 2. tačke 4), 9) i 11), i 15 Pravilnika, nosilac programa može podneti samo po jedan predlog programa za svaku od oblasti propisanih Odlukom.

Član 58

Posebni kriterijumi na osnovu kojih Komisija vrši ocenu programa iz člana 2. tačke 4), 9) i 11) Pravilnika, utvrđuju se, s obzirom na njihovu specifičnost, pojedinačno za svaku vrstu programa i to:

1) - Član 2. tačka 4. Pravilnika - Obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima, na osnovu:

- znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka da organizuje i realizuje program;

- usmerenosti ka povećanju obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima uzrasta do 20 godina;

- broja talentovanih sportista koji je uključen u sportske aktivnosti, i

- postojanja adekvatnog sportskog objekta.

2) - Član 2. tačka 9. Pravilnika - Unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje, na osnovu:

- znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka i stručnjaka u sportu da organizuju i realizuju program;

- broja učesnika koji je obuhvaćen programom;

-obuhvata institucija, sportskih organizacija i udruženja građana;

- uticaja programa na podizanje nivoa svesti o potrebi unapređenja zaštite zdravlja sportista, i

- uticaja na povećanje obuhvata sportista adekvatnim sportsko zdravstvenim obrazovanjem.

3) - Član 2. tačka 11. Pravilnika - Sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.), na osnovu:

- znanja i veština angažovanih sportskih stručnjaka i stručnjaka u sportu da organizuju i realizuju program;

- afirmacije pravih vrednosti u sportu;

- uticaja programa na sprečavanje negativnih pojava u sportu i

- obuhvata institucija, sportskih organizacija i udruženja građana.

Član 59

Po izvršenoj oceni prispelih programa iz člana 2. tačke 4), 9) i 11) Pravilnika, Komisija sačinjava predlog odobravanja posebnih programa i dostavlja ga Gradskom veću Grada Vranja, na davanje saglasnosti.

Predlog iz stava 1. ovog člana sadrži pregled svih pristiglih programa iz člana 2. tačke 4), 9) i 11) Pravilnika, sa ocenom "predlaže se odobravanje programa" ili ocenom "ne predlaže se odobravanje programa" sa iznosom sredstava za sufinansiranje odobrenih programa.

Član 60

Sastavni deo ovog Pravilnika su:

Prilog 1:

Obrazac 1 - Predlog godišnjih programa sportskih organizacija kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Vranju, koji predlaže teritorijalni sportski savez;

Obrazac 2 - Predlog godišnjih programa sportskih organizacija kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Vranju, učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u evropskim klupskim takmičenjima;

Obrazac 3 - Predlog godišnjih programa sportskih organizacija kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Vranju, kroz izgradnju, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita;

Obrazac 4 - Predlog godišnjih programa sportskih organizacija kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Vranju, u vidu organizovanja sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad;

Obrazac 5 - Predlog posebnih programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Vranju;

Obrazac 6 - Predlog posebnog programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Vranju kroz organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista;

Obrazac 7 - Predlog kandidata za dodelu stipendija talentovanim sportistima.

Prilog 2:

Tabela vrednovanja programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Vranju;

Potvrda granskog nacionalnog saveza;

Potvrda granskog nacionalnog saveza za stipendije;

Izjava o partnerstvu.

Prilog 3:

Obrazac 8 - Završni izveštaj o realizaciji programa;

Obrazac 9 - Završni izveštaj o realizaciji programa izgradnje, održavanja i opremanja sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita;

Obrazac 10 - Završni izveštaj o realizaciji programa kampa

Obrazac 11 - Periodični izveštaj o realizaciji programa.

Prilog 4:

Obrazac 12 - Evaluacija predloženog programa.

PRIORITETI ZA DODELU TERMINA ZA KORIŠĆENJE SPORTSKIH OBJEKATA

Član 61

U cilju racionalnog i namenskog korišćenja sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čije je korisnik Grad, odnosno koji su u javnoj svojini grada, sportskim organizacijama se može odobriti njihovo besplatno korišćenja za sportski aktivnosti, odnosno dodeliti besplatni termini, ako ispunjavaju opšte uslove.

Gradsko veće utvrđuje ukupan broj slobodnih besplatnih termina u satima, po pojedinim sportskim objektima i o finansiranju tih termina zaključuje ugovor sa organizacijom u oblasti sporta koja upravlja sportskim objektima iz stava 1 ovog člana.

ZAVRŠNE ODREDBE

Član 62

Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o finansiranju aktivnosti u oblasti sporta na teritoriji grada Vranja "Službeni glasnik grada Vranja" broj: 2/2013 i Pravilnik o kriterijumima i merilima za ocenu programa redovnih i posebnih aktivnosti sportskih i drugih organizacija na teritoriji grada Vranja "Službeni glasnik grada Vranja" broj: 2/2013.

Član 63

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Vranja".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju članova kako je objavljeno u "Sl. glasniku Grada Vranja", br. 44/2016.