ODLUKAO OBRAZOVANJU GRADSKOG ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE("Sl. list grada Vršca", br. 1/2017) |
Za koordinaciju i rukovođenje zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama (organizacija, priprema i sprovođenje zaštite i spasavanja ljudi, materijalnih i kulturnih dobara od elementarnih nepogoda, tehničko-tehnoloških nesreća i katastrofa, hemijskih akcidenata, posledica terorizma, ratnih i drugih nesreća koje mogu zadesiti grad Vršac), obrazuje se Gradski štab za vanredne situacije (u daljem tekstu: Štab za vanredne situacije).
Štab za vanredne situacije obavlja sledeće poslove:
1) rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;
2) rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;
3) rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka obnove, rekonstrukcije i rehabilitacije, uzimajući u obzir potrebe održivog razvoja i smanjenja ugroženosti i rizika od budućih vanrednih situacija;
4) razmatra i daje mišljenje na predlog Procene ugroženosti i predlog Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;
5) prati stanje i organizaciju sistema zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;
6) naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;
7) stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama za smanjenje rizika od katastrofa;
8) razmatra organizaciju, opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite, ovlašćenih, osposobljenih pravnih lica;
9) sarađuje sa nadležnim organima zaštite i spasavanja susednih država u vanrednim situacijama;
10) naređuje pripravnost - spremnost za vanredne situacije;
11) procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;
12) izrađuje predlog godišnjeg plana rada i godišnji izveštaj o radu;
13) sprovodi godišnji plan rada;
14) donosi naredbe, zaključke i preporuke.
Štab za vanredne situacije, pored poslova iz člana 2. ove Odluke, obavlja i sledeće poslove:
1) sarađuje sa štabovima susednih jedinica lokalne samouprave;
2) imenuje poverenika civilne zaštite i zamenika poverenika civilne zaštite u naseljenim mestima;
3) razmatra i predlaže donošenje odluke o organizaciji zaštite i spasavanja na teritoriji jedinice lokalne samouprave, odnosno grada;
4) podnosi skupštini Grada na usvajanje predlog godišnjeg plana rada i godišnji izveštaj o radu;
5) angažuje osposobljena pravna lica i druge organizacije od značaja za jedinicu lokalne samouprave;
6) koordinira akcijama i operacijama zaštite i spasavanja na području grada.
U izvršavanju poslova i zadataka iz svoje nadležnosti, Štab za vanredne situacije donosi, naredbe, zaključke i preporuke.
Naredbom se odlučuje o upotrebi snaga i sredstava zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama i nalaže izvršavanje zadataka, odnosno mera zaštite i spasavanja.
Zaključkom se: utvrđuje određeni stav o pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja, formira stručno operativni tim i utvrđuju se njihovi zadaci, procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije; utvrđuje mišljenje na određena akta koja Štab za vanredne situacije razmatra, odlučuje o drugim pitanjima o kojima se ne odlučuje naredbom.
Preporukom se predlažu mere za poboljšanje stanja i organizacije zaštite i spasavanja, odnosno preporučuje preduzimanje mera, radnji i postupaka kojima se umanjuje rizik od opasnosti.
Štab za vanredne situacije donosi Poslovnik o svom radu i godišnji plan rada.
Poslovnik o radu sadrži način pripremanja sednica Štaba, utvrđivanje dnevnog reda, zakazivanje i vođenje sednica, način rasprave i odlučivanja o donošenju naredbi, zaključaka i preporuka.
Štab za vanredne situacije, pored poslova čini:
- Komandant štaba za vanredne situacije,
- Zamenik komandanta Štaba,
- Načelnik Štaba za vanredne situacije i
- Članovi Štaba za vanredne situacije.
Za članove Štaba postavljaju se sledeća lica:
1) Komandant Štaba za vanredne situacije je Gradonačelnik Grada, po položaju;
2) Zamenik komandanta Štaba za vanredne situacije je zamenik Gradonačelnika Grada ili član Gradskog veća;
3) Načelnik Štaba za vanredne situacije je predstavnik Odeljenja za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih poslova;
4) Članovi Štaba za vanredne situacije su:
a) članovi Gradskog veća Grada u čijem delokrugu su poslovi iz oblasti: zdravlja, poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva, rada i socijalne politike, zaštite životne sredine;
b) predstavnici gradskih organa uprave u čijem delokrugu su poslovi iz oblasti: saobraćaja, građevine, energetike, informisanja, trgovine i usluga;
v) rukovodioci javnih preduzeća, privrednih društava, rukovodioci organizacionih jedinica odbrane, policije, humanitarnih organizacija, udruženja građana, drugih pravnih lica i ustanova u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.
Članove Štaba za vanredne situacije postavlja i razrešava Skupština Grada Vršca.
Za izvršavanje specifičnih zadataka zaštite i spasavanja, Štab za vanredne situacije može obrazovati stručno-operativne timove.
Stručno-operativni timovi, po pravilu, obrazuju se za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja i to: evakuacije; zbrinjavanja; sklanjanja; radiološko-hemijsko-biološke zaštite; zaštita i spasavanje od požara i eksplozija; zaštita i spasavanje od poplava i nesreća na vodi i pod vodom; zaštita i spasavanje od tehničko-tehnoloških nesreća, odnosno udesa; kao i za izvršavanje drugih zadataka zaštite i spasavanja koje naredi nadležni Štab za vanredne situacije.
U sastav stručno-operativnih timova ulaze stručna lica iz Odeljenja za vanredne situacije, državnih organa, Gradske uprave, posebnih organizacija, naučnih ustanova, privrednih društava i drugih pravnih lica u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.
Radom stručno-operativnog tima rukovodi rukovodilac tima kojeg imenuje Štab.
Stručno-operativni tim odgovara Načelniku Štaba.
Stručne i administrativno-tehničke poslove potrebne za rad Gradskog Štaba za vanredne situacije vrši sekretar Skupštine Grada i skupštinska služba u saradnji sa stručnim licem iz Odeljenja za vanredne situacije.
Pozivanje članova Štaba za vanredne situacije, radi ostvarivanja njegove operativne funkcije, naređuje Komandant, a u njegovom odsustvu Zamenik komandanta ili Načelnik Štaba.
Finansiranje aktivnosti Štaba za vanredne situacije se obezbeđuje iz budžeta Republike Srbije, budžeta Grada, Fonda za vanredne situacije, fondacija i drugih donatora.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o formiranju Opštinskog štaba za upravljanje u vanrednim situacijama objavljena u "Službenom listu Opštine Vršac", broj 6/2011.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljena u "Službenom listu Grada Vršca".