REŠENJEO OBRAZOVANJU KOMISIJЕ ZA KOORDINACIJU INSPEKCIJSKOG NADZORA NAD POSLOVIMA IZ IZVORNE NADLEŽNOSTI GRADA SREMSKA MITROVICA("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 19/2016) |
I
Obrazuje se Komisija za koordinaciju inspekcijskog nadzora nad poslovima iz izvorne nadležnosti grada Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: Komisija).
Cilj obrazovanja Komisije je obuhvatniji i delotvorniji nadzor i izbegavanje preklapanja i nepotrebnog ponavljanja inspekcijskog nadzora, kao i usklađivanje inspekcijskog nadzora između inspekcija koje vrše inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti grada Sremska Mitrovica.
II
Inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti u gradu Sremska Mitrovica vrše:
1) Komunalni inspektori u sastavu Gradske uprave za saobraćaj, komunalne i inspekcijske poslove;
2) Inspektor za saobraćaj i puteve u sastavu Gradske uprave za saobraćaj, komunalne i inspekcijske poslove;
3) Inspektor naplate u sastavu Gradske uprave za budžet i lokalni ekonomski razvoj;
4) Budžetski inspektor u sastavu Gradske uprave za budžet i lokalni ekonomski razvoj.
III
Poslovi i zadaci Komisije su:
1) da razmatra i daje mišljenje na predloge planova inspekcijskog nadzora, koje dostavljaju inspekcije;
2) da prati dostignuti nivo koordinacije inspekcija, inicira mere, utvrđuje smernice i daje uputstva u cilju unapređenja koordinacije inspekcija i delotvornosti inspekcijskog nadzora, prati njihovu realizaciju, a naročito:
- za usklađivanje planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija;
- za razmenu informacija u vršenju inspekcijskog nadzora;
- za unapređenje inspekcijskog nadzora na osnovu informacija iz godišnjeg izveštaja o radu inspekcija;
- za razvoj informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora;
3) da razmatra i daje mišljenje na nacrte odluka i predloge drugih propisa kojima se uređuju pitanja inspekcijskog nadzora;
4) da razmatra mišljenja, direktive, metodološke materijale i priručnike za rad inspekcije, analizira praksu inspekcijskog nadzora i zauzima stavove u cilju ujednačavanja postupanja inspekcije u istim ili sličnim situacijama prema svim nadziranim subjektima, i objavljuje te stavove;
5) da učestvuje u analizi potreba za finansiranjem, tehničkom opremljenošću i stručnim usavršavanjem inspektora, kao i utvrđivanju programa stručnog usavršavanja inspektora, podnosi inicijative nadležnim organima koji se odnose na finansiranje, tehničku opremljenost i programe obuka i drugih oblika stručnog usavršavanja inspektora;
6) da daje stručno mišljenje o predlozima kontrolnih lista, kao i njihovih izmena i dopuna;
7) da se stara da se na službenoj internet stranici grada Sremska Mitrovica objavljuju propisi, akti i dokumenti koji se odnose na inspekcijski nadzor;
8) da na upit zainteresovanih lica, pruža obaveštenja koja se odnose na delokrug inspekcija u nadležnosti grada Sremska Mitrovica, najkasnije u roku od sedam radnih dana;
9) da u skladu sa potrebom, podnosi izveštaje Gradskom veću i Skupštini grada i daje predloge za preduzimanje mera iz njihove nadležnosti;
10) da se stara da se na službenoj internet stranici grada Sremska Mitrovica objavljuju informacije o svim nosiocima poslova inspekcijskog nadzora, a naročito podaci o njihovim nadležnostima, adresama, telefonima i adresama elektronske pošte, kao i o njihovim rukovodiocima;
11) da preduzima odgovarajuće aktivnosti u vezi sa obraćanjem podnosioca pritužbe na rad inspekcije koji je nezadovoljan odlukom o pritužbi;
12) da razmatra izveštaj o radu unutrašnje kontrole inspekcije;
13) da obavlja druge poslove i zadatke utvrđene ovim rešenjem.
IV
Komisiju čini predsednik, zamenik predsednika, četiri člana i četiri zamenika člana Komisije koji su iz reda rukovodilaca inspekcija i rukovodilaca zaduženih za poslove privrednog razvoja.
Predsednik Komisije rukovodi njenim radom, usklađuje rad članova i saziva i vodi sednice Komisije.
Predsednika Komisije za vreme njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenjuje zamenik predsednika Komisije.
V
U Komisiju se imenuju:
1. za predsednika Komisije:
- Stevan Savčić, član Gradskog veća
za zamenika predsednika Komisije:
- Bogdan Kuzmić, pomoćnik Gradonačelnika za oblast socijalne i zdravstvene zaštite
2. za članove:
1) Ljubomir Vujčić, Gradska uprava za saobraćaj, komunalne i inspekcijske poslove
2) Mirjana Roljić, Gradska uprava za budžet i lokalni ekonomski razvoj
3) Milica Bojanić, Gradska uprava za budžet i lokalni ekonomski razvoj
4) Miloš Mišković, zamenik sekretara Skupštine grada
3. za zamenike članova:
1) Miroslav Čajka, komunalni policajac
2) Milena Janković, Gradska uprava za saobraćaj, komunalne i inspekcijske poslove
3) Branko Jakovljević, pomoćnik Gradonačelnika za oblast poljoprivrede i zaštite životne sredine
4) Branislav Petaković, Gradska uprava za infrastrukturu i imovinu.
VI
Inspekcije su dužne da se pridržavaju smernica i uputstava iz tačke III. ovog rešenja.
Član Komisije koji nije saglasan sa ovim smernicama i uputstvima može da podnese predlog Gradskom veću grada Sremska Mitrovica, da zauzme stav povodom ovog pitanja, odnosno preduzme mere i radnje iz svog delokruga.
Poslove iz tačke III. podtačka 2) alineja 4 ovog rešenja Komisija obavlja u saradnji sa Službom za informacione i komunikacione sisteme gradske uprave, koja obavlja stručne poslove u vezi uspostavljanja i održavanja informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora.
VII
Stručno-tehničke i administrativne poslove za Komisiju obavlja Gradska uprava za saobraćaj, komunalne i inspekcijske poslove.
VIII
U okviru Komisije obrazuju se radne grupe i stručni timovi za određenu oblast, odnosno određena pitanja inspekcijskog nadzora.
Radnom grupom, odnosno stručnim timom rukovodi član Komisije, a u radu radne grupe, odnosno stručnog tima mogu učestvovati predstavnici inspekcija koje nemaju članove u sastavu Komisije, komunalne policije, javnih i komunalnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač grad Sremska Mitrovica, udruženja, komora i drugih asocijacija, naučnih i obrazovnih ustanova, kao i drugih organizacija čiji je rad povezan sa sistemom i poslovima inspekcijskog nadzora u gradu Sremska Mitrovica.
IX
Komisija je ovlašćena da od nadležnih organa i imalaca javnih ovlašćenja zahteva podatke, obaveštenja, isprave i izveštaje koji su joj potrebni za obavljanje njenih poslova i zadataka.
X
Komisija donosi poslovnik o svom radu, kojim se bliže uređuju pitanja od značaja za njen rad.
XI
Komisija usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti grada Sremska Mitrovica, obezbeđivanjem koordinacije i međusobne saradnje inspekcija grada Sremska Mitrovica u utvrđivanju planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija i saradnje u postupku vršenja samostalnog ili zajedničkog inspekcijskog nadzora.
Saradnja između inspekcija iz stava 1. ove tačke ostvaruje se u skladu sa oblicima saradnje utvrđenim zakonom i drugim propisima kojima se uređuju državna uprava i lokalna samouprava, Zakonom o inspekcijskom nadzoru i posebnim zakonima, i naročito obuhvata međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje pomoći i zajedničke mere i radnje od značaja za inspekcijski nadzor, kao i druge načine unapređenja delotvornosti inspekcijskog nadzora u nadležnosti grada Sremska Mitrovica.
U okviru svog delokruga, u skladu sa odlukom kojom se uređuje gradska uprava, Odeljenje inspekcije i komunalne policije, Odeljenje lokalne poreske administracije usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti grada Sremska Mitrovica.
XII
Komisija podnosi izveštaj o radu Gradskom veću grada Sremska Mitrovica, najmanje jednom godišnje, kao i vanredne izveštaje po potrebi, i redovno ih objavljuje na internet stranici.
XIII
Ovo rešenje stupa na snagu danom donošenja a biće objavljeno u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".