PRAVILNIK

O ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE ZADOVOLJAVAJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U GRADU ČAČKU

("Sl. list grada Čačka", br. 1/2017)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se bliže merila, kriterijumi i način odobravanja programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu Čačku i dodele sredstva; izgled i sadržina predloga programa i dokumentacije koja se uz predlog programa podnosi; sadržina i izgled izveštaja o realizaciji i kontroli realizacije odobrenih programa, način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima, odnosno projektima za finansiranje i druga pitanja od značaja za finansiranje programa i projekata u oblasti sporta u gradu Čačku.

Član 2

Potrebe i interesi građana u oblasti sporta za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu grada Čačka kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata (u daljem tekstu: program) utvrđene su Odlukom o odobravanju i finansiranju programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u Čačku ("Službeni list grada Čačka", br. 23 /2016) u skladu sa članom 137. stav 1. i 2. Zakona o sportu ("Službeni glasnik RS", broj 10/16).

Član 3

Postupak podnošenja programa, ocene i odobravanja programa, dodele sredstva za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, izveštavanja i kontrole realizacije odobrenih programa vrše se u skladu sa Zakonom o sportu ("Službeni glasnik RS", broj 10/16) (u daljem tekstu: zakon), Pravilnikom o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta ("Službeni glasnik RS", broj 64/16) i drugim podzakonskim aktima (daljem tekstu: podzakonski akt), Odlukom o odobravanju i finansiranju programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u Čačku ("Službeni list grada Čačka", br. 23 /2016)) (u daljem tekstu: odluka) i ovim pravilnikom.

II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 4

Programi kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta (u daljem tekstu: programi) mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu predlagača programa, nosioca programa, sadržine i kvaliteta programa i finansiranja programa propisanog zakonom, podzakonskim aktima, odlukom i ovim pravilnikom.

1. Predlagač programa

Član 5

Predloge godišnjih i posebnih programa, u skladu sa Zakonom, podnosi nadležni teritorijalni sportski savez grada Čačka predlog svog godišnjeg programa i godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Čačka i organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Čačka u skladu sa zakonom, podzakonskim aktom, odlukom i ovim pravilnikom.

Nadležni teritorijalni sportski savez grada Čačka predloge godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Čačka podnosi u ime tih organizacija.

Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više programskih celina, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji grada Čačka.

Predlog godišnjeg programa nadležnog teritorijalnog sportskog saveza grada Čačka sadrži kao posebnu programsku celinu aktivnosti potrebne za ostvarivanje nadležnosti utvrđenih zakonom, odlukom i ovim pravilnikom.

U odnosu na programe vezane za organizovane vannastavne sportske aktivnosti učenika kroz školske sportske sekcije, školska sportska udruženja i ekipe, organizovano fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta kroz igru i sportske aktivnosti, kao i u odnosu na obavljanje stručnog rada u sportu, predškolske ustanove i škole imaju status organizacija u oblasti sporta, u skladu sa Zakonom.

2. Nosilac programa

Član 6

Nosilac programa mora da ispunjava uslove propisane zakonom, podzakonskim aktom, odlukom i ovim pravilnikom.

Član 7

Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose predloge programa samostalno ili udružene sa drugim organizacijama.

Organizacije koje učestvuju u realizaciji programa kao partneri, i njihovi troškovi prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju za nosioca programa.

Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu 11, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

3. Sadržina i kvalitet programa

Član 8

Predlog programa mora da ispunjava kriterijume propisane zakonom, podzakonskim aktom, odlukom i ovim pravilnikom.

Član 9

Sadržina i kvalitet programa moraju biti takvi da obezbede uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh programa ali su u priličnoj meri ili u potpunosti izvan kontrole nosioca programa.

Sportisti, sportski stručnjaci i druga lica angažovana na realizaciji programa moraju ispunjavati uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i sportskih delatnosti utvrđene zakonom, a njihovo angažovanje se mora vršiti u skladu sa zakonom.

4. Finansiranje programa

Član 10

Programi se finansiraju, u celini ili delimično i u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada postignu nameravani rezultati.

Član 11

Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa u vezi sa zaradama i honorarima lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.

Opravdani direktni troškovi moraju biti neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su finansijskim planom programa namenjeni neposrednoj realizaciji nekog dela programa.

Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta grada Čačka za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Troškovi iz stava 1. ovog člana priznaju se:

1) za zaradu zaposlenih lica na realizaciji programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou;

2) za honorare lica koja učestvuju u realizaciji određene programske celine programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou za jednu programsku celinu;

3) za troškove putovanja u zemlji (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice i ostali troškovi u vezi s putovanjem) i inostranstvu (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice, pribavljanja putnih isprava, vakcinacije i lekarskih pregleda i ostali troškovi u vezi s putovanjem) radi obavljanja programskih aktivnosti lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine troškova priznatih u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike i pod uslovom da su ugovoreni u skladu sa zakonom, s tim da se, izuzetno, mogu priznati i troškovi usluge obezbeđenja ishrane sportista van ugovorenih usluga pod uslovom da se ishrana na pripremama ili takmičenjima usled objektivnih okolnosti ne može realizovati u celosti ili delimično u okviru ugovorenih usluga (bonovi na regatnim stazama, strelištima i sl.);

4) za troškove kupovine opreme i plaćanja drugih usluga - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su u skladu sa tržišnim cenama, odnosno da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Lica koja su zaposlena kod nosioca programa i angažovana kao učesnici u programu ne mogu pored zarade dobijati i honorar za učešće u programu.

Kod godišnjih programa koji se odnose na učešće sportskih organizacija sa teritorije grada Čačka u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima troškovi iz stava 1. ovog člana za zarade i honorare lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa priznaju se za sledeća lica:

1) u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče individualno - po jedan glavni trener, lični trener sportiste, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i jedno lice koje se bavi administrativno-tehničkim poslovima za potrebe sportista;

2) u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče kolektivno - po jedan glavni trener, pomoćni trener, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i dva lica koja se bave administrativno-tehničkim poslovima za potrebe tima.

Član 12

Neopravdani troškovi su naročito: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića, bezalkoholnih gaziranih pića, brze hrane i duvana; parking u zemlji; životno osiguranje; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredaba i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa).

Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.

Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima prema vrsti i podvrsti troškova (navedene jedinice mere, broj jedinica i cena po jedinici), a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja, dnevnica i indirektne troškove.

Član 13

Nosilac godišnjeg programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog tekućeg računa za realizaciju godišnjeg programa navedenog u predlogu programa, koji će se koristiti isključivo za budžetska sredstva koja dobija od grada Čačka, u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta.

III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 14

Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 2. stav 1. odluke i sadrže detaljne podatke propisane zakonom, podzakonskim aktom, odlukom i ovim pravilnikom.

Član 15

Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni formalni kriterijumi propisani zakonom, podzakonskim aktima, odlukom i ovim pravilnikom.

Obrasci predloga programa, odnosno aplikacionog formulara, i to: Obrazac 1 - Predlog godišnjih programa organizacija u oblasti sporta; Obrazac 2 - Predlog godišnjeg programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata; Obrazac 3 - Predlog godišnjeg programa davanja stipendija i novčanih nagrada; Obrazac 4 - Predlog posebnih programa, odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.

Član 16

Uz predlog programa, podnet na propisanom obrascu, podnosi se dokumentacija utvrđena ovim pravilnikom i druga dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost zakonom, podzakonskim aktom, odlukom i ovim pravilnikom propisanih bližih kriterijuma za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i pisana izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa da ne postoje prepreke iz člana 10. odluke.

Obrazac predloga programa i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti u potpunosti popunjeni i dostavljeni u tri primerka, s tim da obrazac predloga programa treba biti dostavljen i u elektronskoj formi (ce-de, fleš).

Sva obavezna i prateća dokumentacija, kao i kompakt-disk ili fleš memorija (ce-de/fleš), moraju biti dostavljeni Gradskom veću u jednoj zapečaćenoj koverti/paketu, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično, na adresu grada Čačka, ul. Župana Stracimira br. 2.

Predlog programa koji je poslat u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir.

Prednja strana koverte sa predlogom programa mora sadržati najmanje sledeće podatke; 1) naziv godišnjeg/posebnog programa kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta; 2) naziv podnosioca predloga; 3) adresu podnosioca predloga; 4) naziv programa; 5) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva (kod posebnih programa).

Ukoliko primljeni predlog programa nije podnet na način propisan u stavu 2. ovog člana, sekretar Stručne komisije za izbor godišnjih, odnosno posebnih programa ukazaće bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku od sedam dana.

Obrazac za prijavljivanje predloga programa dostupan je na internet sajtu grada Čačka i na pisarnici Gradske uprave.

Član 17

Kada predlog programa podnosi nadležni teritorijalni sportski savez grada Čačka, objedinjeno za svoj program i programe organizacija u oblasti sporta, predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa (poseban obrazac za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 2. stav 1. odluke, uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga prema nosiocima programa.

Član 18

Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i odlukom.

Na internet sajtu objavljuje se javno obaveštenje za podnošenje godišnjih programa.

Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenom javnim pozivom u skladu sa zakonom i odlukom.

U skladu sa zakonom i odlukom Gradsko veće može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuju potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 2. stav 1. odluke i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, a podnose ga ovlašćeni predlagači u skladu sa zakonom, i odlukom i kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu sa Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Član 19

Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.

Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.

Realizacija, odnosno nastavak programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.

IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 20

Odobravanje programa i dodela sredstava vrše se na način propisan zakonom, podzakonskim aktom, odlukom i ovim pravilnikom.

Sastav Stručne komisije za izbor godišnjih, odnosno posebnih programa objavljuje se na internet sajtu grada Čačka.

Javni pozivi i javna obaveštenja, u smislu odluke i ovog pravilnika, objavljuju se na internet sajtu grada Čačka.

U javnom pozivu za dostavljanje posebnih programa navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva, krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi s javnim pozivom.

Na rad Komisije shodno se primenjuje poslovnik o radu Gradskog veća.

Član 21

Predlog programa Komisija ocenjuje prema kriterijumima propisanim zakonom, podzakonskim aktom, odlukom i ovim pravilnikom.

Član 22

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa, uključujući i finansijski plan programa, biće sprovedena u skladu sa kriterijumima utvrđenim zakonom, podzakonskim aktom, odlukom i ovim pravilnikom.

Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: kriterijume za selekciju i kriterijume za dodelu sredstava.

Kriterijumi za selekciju programa obuhvataju elemente kojima se vrši evaluacija finansijskih i operativnih sposobnosti nosioca programa kako bi se obezbedilo da ima potrebna sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebne za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.

Kriterijumi za selekciju godišnjih programa obuhvataju i vrednovanje kapaciteta organizacije u oblasti sporta, nosioca programa, za dugoročno zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i realizovanje predloženog programa.

Kriterijumi za dodelu sredstava obuhvataju one elemente utvrđene ovim pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimiraju opšte efekte realizacije programa.

Član 23

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa organizacija u oblasti sporta, osim godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih i posebnih programa, date na Obrascu 5 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg i posebnog programa iz stava 1. ovog člana obuhvataju:

1) sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranja) - maksimalno 20 bodova;

2) sekcija 2 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u gradu Čačku, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;

3) sekcija 3 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;

4) sekcija 4 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;

5) sekcija 5 - Finansijski plan i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Smatra se da nadležni sportski savez grada Čačka i organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Čačka koje su od posebnog značaja za grad Čačak u skladu sa članom 137. stav 5. Zakona, člana 2. stav 1. tačka 8. i člana 3. stav 2. Odluke, ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom iz stava 2. tačka 1. ovog člana.

Član 24

Procena kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija date na Obrascu 6 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro, osim sekcije 1 koja ima bodove od 1 do 100, u zavisnosti od broja bodova koji sportska organizacija ima na osnovu svog rangiranja.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg programa iz stava 1. ovog člana obuhvataju:

1) sekcija 1 - Rang sportske organizacije prema Kategorizaciji sportskih organizacija u gradu maksimalno 100 bodova;

2) sekcija 2 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranja) - maksimalno 20 bodova;

3) sekcija 3 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u gradu Čačku, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;

4) sekcija 4 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;

5) sekcija 5 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;

6) sekcija 6 - Finansijski plan i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 3, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova u sekcijama 2-6 biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Smatra se da sportske organizacije sa sedištem na teritoriji grada Čačka koje su od posebnog značaja za grad Čačak u skladu sa članom 137. stav 5. Zakona, člana 2. stav 1. tačka 8. i člana 3. stav 2. odluke, ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom iz stava 2. tačka 2) ovog člana.

Član 25

Postupak odobravanja programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze u skladu sa podzakonskim aktom, odlukom i ovim pravilnikom.

O radu Stručne komisije za izbor godišnjih, odnosno posebnih programa (u daljem tekstu: Komisija) vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi.

Ako je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi donosi se konačna odluka o odobravanju programa i određenju visine sredstava za realizaciju programa.

U trećoj fazi Gradsko veće odlučuje, na osnovu predloga Komisije.

Član 26

Vrednovanje kvaliteta programa sprovodi se tako što svaki član Komisije vrši ocenjivanje dostavljenih programa prema tabelama vrednovanja, a ukupan broj bodova se utvrđuje na osnovu prosečnih ocena u okviru pojedinih sekcija, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno.

Komisija može jednoglasnom odlukom odlučiti da se ocenjivanje prema tabelama vrednovanja kvaliteta programa vrši glasanjem članova Komisije na sednici Komisije.

Vrednovanje programa vrši se na Obrascu 10 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 27

Na osnovu izvršenih vrednovanja kvaliteta programa, Komisija utvrđuje preliminarni predlog za odobrenje programa.

Komisija svaki predlog programa obeležava i sledećim komentarima: "Ne zahteva dodatne pregovore" ili "Zahteva dodatne pregovore". Ukoliko se preliminarnim predlogom za odobrenje programa predviđaju manja sredstva nego što su finansijskim planom predloga programa predviđena, program se obavezno označava komentarom "Zahteva dodatne progovore".

U slučaju komentara da predlog programa zahteva dodatne pregovore, Komisija ustanovljava okvir za pregovore i vodi pregovore, s tim da se tokom pregovora obavezno definiše i koje će se programske aktivnosti realizovati, ukoliko programu treba da se odobre manja sredstva od onih utvrđenih budžetom predloga programa.

Prednost u pregovorima daje se programima koji su prema oceni Komisije boljeg kvaliteta.

Rezultat pregovora može biti pozitivan i negativan. Pozitivan ishod pregovora ne mora da znači automatsko odobravanje sredstava.

Nakon završenih pregovora, Komisija utvrđuje konačni predlog i dostavlja ga Gradskom veću.

Član 28

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva Komisija daje u sledećim slučajevima, vodeći računa o ukupno raspoloživim budžetskim sredstvima za finansiranje programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta:

1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja ciljeva utvrđenih Nacionalnom strategijom razvoja sporta ili Programom razvoja sporta u gradu Čačku;

2) drugi programi su prioritetniji, u skladu sa članom 138. stav 7. zakona i članom 2. stav 2. odluke;

3) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;

4) program je lošijeg kvaliteta, odnosno dobio je manji broj bodova tokom procene kvaliteta predloga programa u odnosu na odabrane predloge programa;

5) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.

Član 29

Ukoliko je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi donosi se konačna odluka o odobravanju ili neodobravanju programa i određenju visine sredstava za realizaciju programa.

Odluke u trećoj fazi donosi Gradsko veće, na osnovu predloga Komisije.

O odobrenju godišnjih i posebnih programa Gradsko veće odlučuje pojedinačnim rešenjem.

Član 30

Sa podnosiocem odobrenog programa, u skladu sa zakonom i odlukom gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa.

V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 31

Izveštaj o realizaciji programa podnosi se na Obrascu 7, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Izveštaj o realizaciji programa izgradnje/opremanja/održavanja sportskih objekata podnosi se na Obrascu 8, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Gradsko veće razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.

U izveštaj iz stava 1. ovog člana unose se odgovarajući podaci o ličnosti iz člana 5. stav 10. zakona i člana 19. stav 3. Odluke lica koja su učestvovala u realizaciji programa.

Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj mora da upućuje na stavku (deo) izveštaja na koji se odnosi, odnosno dokumentacija koja se odnosi na utrošak sredstava mora da upućuje na konkretni trošak iz finansijskog plana programa.

Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj a odnosi se na utrošak sredstava podnosi se u celosti, numerički se označava i u prilogu se ređa uzlaznim redosledom.

Član 32

Nadležni sportski savez grada Čačka, kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa, dužan je da, u skladu sa zakonom i svojim statutom, prati realizaciju odobrenih programa i da na kraju realizacije programa podnose izveštaj Komisiji i Gradskom veću o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa, i pre toga.

Organizacije u oblasti sporta, nosioci godišnjih programa, obavezni su da nadležnom sportskom savezu grada Čačka, kao predlagaču programa, pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa.

VI POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA STIPENDIRANJA ZA SPORTSKO USAVRŠAVANJE KATEGORISANIH SPORTISTA

Član 33

Finansiranje programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista, vrši se u skladu sa sledećim kriterijumima:

1) da je u pitanju sportista amater, u skladu sa zakonom i sportskim pravilima;

2) da je sportista državljanin Republike Srbije;

3) da je sportista u tekućoj godini rangiran u skladu sa članom 140. stav 2. zakona;

4) da ga njegova sportska organizacija predloži za dobijanje stipendije;

5) da se u tekućoj godini bavi sportskim aktivnostima u sportskim organizacijama u gradu Čačku;

6) da ispunjava obaveze prema nacionalnoj sportskoj reprezentaciji u koju je pozvan;

7) da u tekućoj godini ima status učenika i da je u prethodnoj školskoj godini ostvario minimalno vrlo dobar uspeh - za sportiste uzrasta od 15 do 19 godina;

8) da mu je utvrđena zdravstvena sposobnost za obavljanje sportskih aktivnosti u skladu sa Zakonom;

9) da poštuje antidoping pravila propisana Zakonom o sprečavanju dopinga u sportu;

10) da je njegovo ponašanje na sportskim terenima i izvan njih u skladu sa sportskim duhom i fer plejom.

Pravo na stipendiju prestaje sportisti prestankom ispunjavanja uslova iz stava 1. ovog člana, na osnovu odluke Gradskog veća na predlog.

Gradsko veće posebnom odlukom utvrđuje maksimalni broj stipendija koje mogu dobiti sportisti za sportsko usavršavanje iste sportske organizacije, u zavisnosti od ranga sporta utvrđenog Nacionalnom kategorizacijom sportova, i visinu mesečnog iznosa stipendija u zavisnosti od kategorije sportiste (zaslužni sportista, sportista međunarodnog razreda, sportista nacionalnog razreda, perspektivni sportista, drugi kategorisani sportista).

Sa sportistom kome je odlukom Gradskog veća dodeljena stipendija za sportsko usavršavanje gradonačelnik zaključuje ugovor o odobravanju stipendije, na osnovu koga se sportisti mesečno isplaćuje stipendija i koji obavezno sadrži podatke o novčanom iznosu mesečne stipendije, rokovima isplate, roku važenja ugovora i pravima i obavezama sportiste.

VII POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA PRIZNANJA I NAGRADE ZA POSTIGNUTE SPORTSKE REZULTATE I DOPRINOS RAZVOJU SPORTA

Član 34

Mladim talentima, istaknutim sportistima i sportskim organizacijama dodeljuje se novčana nagrada za postignute rezultate u tekućoj godini.

Mladi talenti su učenici i studenti koji osvoje jedno od prva tri mesta na nacionalnom prvenstvu organizovanom od strane nacionalnog granskog sportskog saveza preko koga se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta u Republici Srbiji, odnosno osvoje jedno od prva tri mesta na nacionalnom nivou takmičenja u oblasti školskog sporta.

Istaknuti sportisti su lica koja kao reprezentativci Republike Srbije učestvuju na Olimpijskim igrama, Paraolimpijskim igrama, Šahovskoj olimpijadi, svetskim i evropskim prvenstvima u olimpijskim i paraolimpijskim sportskim disciplinama, ili budu učesnici DEJVIS Kup-a ili FED Kup-a Međunarodne teniske federacije, odnosno u tekućoj godini ostvare plasman u prvih 1000 tenisera na ATP i WTA rang listi.

Novčana nagrada dodeljuje se sportskoj organizaciji za postignute rezultate u tekućoj godini ukoliko osvoje jedno od prva tri mesta na nacionalnom prvenstvu organizovanom od strane nacionalnog granskog sportskog saveza preko koga se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta u Republici Srbiji.

VIII POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA ODOBRAVANJA KORIŠĆENJA SPORTSKIH OBJEKATA U SVOJINI GRADA ČAČKA

Član 35

U cilju racionalnog i namenskog korišćenja sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik grad Čačak, odnosno koji su u javnoj svojini grada Čačka, sportskim organizacijama se može odobriti njihovo besplatno korišćenje za sportske aktivnosti, odnosno dodeliti besplatni termini za treniranje i obavljanje drugih sportskih aktivnosti ako su pored opštih uslova i kriterijuma utvrđenih ovim pravilnikom ispunjeni i sledeći uslovi:

1) da su sve sportske aktivnosti koje se u sportskom objektu obavljaju besplatne za sve sportiste učesnike u realizaciji programa;

2) da je pretežni deo sportskih aktivnosti treniranja vezan za rad sa decom i mladim.

Gradsko veće utvrđuje ukupan broj slobodnih besplatnih termina (u satima) po pojedinim sportskim objektima, i o finansiranju tih termina zaključuje ugovor sa organizacijom koja upravlja sportskim objektima iz stava 1. ovog člana.

Organizacija iz stava 1. ovog člana obavezna je da sale i sportske objekte u kojima obavlja sportske aktivnosti koristi u skladu sa zakonom, pratećim podzakonskim aktima, sportskim pravilima i ugovorom o realizaciji programa.

IX POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA GODIŠNJIH PROGRAMA ORGANIZACIJA U OBLASTI SPORTA KOJE SU OD POSEBNOG ZNAČAJA ZA GRAD ČAČAK

Član 36

Godišnji program iz člana 137. stav 1. tačka 8. Zakona i člana 2. stav 1. tačka 8. odluke može se odobriti samo organizaciji u oblasti sporta koja pored opštih uslova i kriterijuma utvrđenih ovim pravilnikom ispunjava i uslov da je odlukom Skupštine grada utvrđena kao organizacija u oblasti sporta od posebnog značaja za grad Čačak u skladu sa st. 2-7. ovog člana.

Skupština grada, na predlog Gradskog veća, utvrđuje organizacije u oblasti sporta na teritoriji grada Čačka od posebnog značaja za grad Čačak.

Nadležni teritorijalni sportski savez grada Čačka je kao nadležni teritorijalni sportski savez organizacija u oblasti sporta od posebnog značaja za grad.

Gradsko veće utvrđuje predlog odluke o sportskim organizacijama od značaja za grad na predlog Komisije, uz prethodno pribavljeno mišljenje nadležnog sportskog saveza grada Čačka, u zavisnosti od toga kakva je unutrašnja organizovanost organizacije, koji je rang sportske grane prema Nacionalnoj kategorizaciji sportova, koliki je broj učlanjenih organizacija i sportista, kakva je sportska tradicija i sportski rezultati organizacije, u kojoj meri se unapređuje stručni rad, u kom rangu takmičenja organizacija učestvuje, broj ekipa organizacije koje se takmiče u okviru nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza (i muškarci i žene, u svim kategorijama), članstva u nadležnom nacionalnom sportskom savezu, ispunjenosti uslova za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti u skladu sa Zakonom, u kojoj meri se povećava obuhvat bavljenja građana sportom, posedovanje sportskih objekata, kao i prema tome u kojoj meri se delatnost organizacije uklapa u prioritete utvrđene Programom razvoja sporta u gradu Čačku.

Skupština grada na predlog Gradskog veća donosi odluku da određenoj organizaciji prestaje status organizacije u oblasti sporta čija je delatnost od posebnog značaja za grad Čačak kada organizacija prestane da ispunjava kriterijume na osnovu kojih je stekla taj status.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 37

Izuzetno, Gradsko veće za 2017. godinu će odobriti finansiranje godišnjeg programa za zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji grada Čačka iz člana 2. stav 1., tačka. 1), 2), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) Odluke, na osnovu podnetog predloga programa najkasnije do 15. aprila 2017. godine.

Posebni programi izvršavaju se po javnom pozivu u skladu sa zakonom i odlukom.

Predlog programa iz stava 1. se podnosi Komisiji za sport na obrascu (aplikacionom formularu) koji utvrdi Komisija.

Ukoliko na teritoriji grada Čačka ne postoji registrovan teritorijalni sportski savez, ili sportski savez ne funkcioniše a nije doneto rešenje Ministarstva omladine i sporta iz člana 102. stav 5. zakona, predloge svojih godišnjih programa za 2017. godinu podnose neposredno organizacije u oblasti sporta nosioci programa i drugi učesnici u sistemu sporta u skladu sa zakonom, podzakonskim aktom, odlukom i ovim pravilnikom.

U 2017. godini organizacije u oblasti sporta koje su od posebnog značaja za grad Čačak su organizacije u oblasti sporta utvrđene Odlukom o finansiranju aktivnosti sportskih organizacija od posebnog značaja za grad Čačak ("Sl. list grada Čačka", br. 18/2015 i 22/2015).

Do utvrđivanja kategorizacije organizacija u oblasti sporta sa teritorije grada, sportovi se razvrstavaju u tri grupe:

Prva grupa: Fudbal, Košarka;

Druga grupa: Atletika, Biciklizam, Karate, Konjički sport, Odbojka, Rukomet, Stoni Tenis, Tenis;

Treća grupa: ostali sportovi;

1. Prva grupa obuhvata do 68% sredstava opredeljenih u budžetu Grada za ove namene, i to:

- Fudbal do 60% sredstava opredeljenih za finansiranje ove grupe;

- Košarka do 40% sredstava opredeljenih za finansiranje ove grupe;

2. Druga grupa obuhvata do 20% sredstava opredeljenih u budžetu Grada za ove namene, i to:

- Rukomet do 25% sredstava opredeljenih za finansiranje ove grupe;

- Karate do 16% sredstava opredeljenih za finansiranje ove grupe;

- Atletika do 11% sredstava opredeljenih za finansiranje ove grupe;

- Biciklizam do 11% sredstava opredeljenih za finansiranje ove grupe;

- Tenis do 11% sredstava opredeljenih za finansiranje ove grupe;

- Odbojka do 11% sredstava opredeljenih za finansiranje ove grupe;

- Konjički sport do 10% sredstava opredeljenih za finansiranje ove grupe;

- Stoni tenis do 5% sredstava opredeljenih za finansiranje ove grupe.

3. Treća grupa do 12% sredstava opredeljenih u budžetu Grada za ove namene, i to:

- Klubovi osoba sa invaliditetom do 17% sredstava opredeljenih za finansiranje ove grupe;

- Ostali sportovi do 83% sredstava opredeljenih za finansiranje ove grupe.

Raspodela sredstava u okviru sportova se vrši na osnovu sledećih kriterijuma:

- status sporta na nacionalnom nivou;

- ranga takmičenja;

- postignuti rezultati u protekloj takmičarskoj sezoni;

- broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja;

- broj takmičara u redovnom sistemu takmičenja;

- troškovi takmičenja.

Član 38

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o kriterijumima i postupku dodele sredstava za finansiranje potreba u oblasti sporta ("Sl. list grada Čačka", br. 1/2013, 2/2013, 7/2013, 1/2014, 11/2014 i 2/2015).

Član 39

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".

 

Obrasce 1 do 11, koji su sastavni deo ovog pravilnika, objavljene u "Sl. listu grada Čačka", br. 1/2017, možete pogledati OVDE