PRAVILAO PROMENI SNABDEVAČA("Sl. glasnik RS", br. 65/2015 i 10/2017) |
Ovim pravilima uređuju se uslovi i postupak promene snabdevača koji snabdeva krajnjeg kupca po ugovoru o potpunom snabdevanju električnom energijom ili prirodnim gasom u skladu sa zakonom koji uređuje oblast energetike, kao i prava, obaveze i rokovi za postupanje operatora sistema, snabdevača i krajnjeg kupca u postupku promene snabdevača.
Pojedini izrazi koji se koriste u ovim pravilima imaju sledeće značenje:
1) Mesto primopredaje - mesto na kome snabdevač predaje a krajnji kupac preuzima električnu energiju ili prirodni gas, a koje je, u skladu sa zakonom koji uređuje oblast energetike (u daljem tekstu: Zakon), bliže određeno propisima koji uređuju uslove isporuke i snabdevanja električnom energijom, odnosno prirodnim gasom;
2) Novi snabdevač - snabdevač sa kojim je krajnji kupac zaključio ili sa kojim namerava da zaključi ugovor o potpunom snabdevanju električnom energijom ili prirodnim gasom;
3) Operator sistema - operator prenosnog sistema električne energije, operator distributivnog sistema električne energije, operator zatvorenog distributivnog sistema električne energije, operator transportnog sistema prirodnog gasa i operator distributivnog sistema prirodnog gasa na čijem sistemu se nalazi mesto primopredaje krajnjeg kupca;
4) Promena snabdevača - postupak koji se vodi na zahtev krajnjeg kupca radi utvrđivanja ispunjenosti uslova za prestanak snabdevanja od strane trenutnog snabdevača i istovremeno otpočinjanje snabdevanja od strane novog snabdevača (postupak prelaska snabdevanja krajnjeg kupca sa trenutnog na novog snabdevača);
5) Snabdevač - imalac licence za obavljanje energetske delatnosti snabdevanja električnom energijom, snabdevanja prirodnim gasom ili javnog snabdevanja prirodnim gasom, kao i energetski subjekt koji je, u skladu sa Zakonom, određen da pruža javnu uslugu snabdevanja;
6) Trenutni snabdevač - snabdevač koji snabdeva krajnjeg kupca na mestu primopredaje u trenutku pokretanja postupka promene snabdevača.
Ostali pojmovi upotrebljeni u ovim pravilima imaju isto značenje kao u Zakonu o energetici ("Službeni glasnik RS", broj 145/14).
3.1. Krajnji kupac električne energije ili prirodnog gasa koji se u smislu Zakona snabdeva po ugovoru o potpunom snabdevanju (u daljem tekstu: kupac), ima pravo da izabere novog i promeni trenutnog snabdevača pod uslovima utvrđenim Zakonom i propisima donetim na osnovu Zakona, zakonom koji uređuje obligacione odnose, važećim ugovorom o potpunom snabdevanju i ovim pravilima.
Ispunjenost propisanih uslova za promenu snabdevača na mestu primopredaje, na zahtev kupca, ispituju operator sistema, novi i trenutni snabdevač, u postupku propisanom ovim pravilima.
Ako kupac ispunjava propisane uslove za promenu snabdevača, operator sistema obezbeđuje merne podatke za dan u kome prestaje ugovor o potpunom snabdevanju sa trenutnim snabdevačem i evidentira promenu snabdevača na mestu primopredaje.
Dan promene snabdevača u smislu ovih pravila (u daljem tekstu: dan promene snabdevača) je dan za koji operator sistema obezbeđuje merne podatke za mesto primopredaje kupca iz stava 3. ove tačke.
3.2. Promena snabdevača električnom energijom, odnosno prirodnim gasom je besplatna za kupca.
Promena snabdevača ne može trajati duže od 21 dan (tri nedelje) od dana predaje urednog zahteva.
3.3. Ova pravila se ne primenjuju za slučaj kada kupac, zbog prestanka snabdevanja od strane trenutnog snabdevača, otpočne da koristi javnu uslugu snabdevanja električnom energijom ili prirodnim gasom po sili Zakona ili po posebnom zahtevu podnetom rezervnom snabdevaču prirodnog gasa, u kom slučaju kupac pravo na korišćenje javne usluge garantovanog, javnog, odnosno rezervnog snabdevanja ostvaruje po automatizmu, pod uslovima i na način utvrđen Zakonom i propisima koji uređuju uslove isporuke i snabdevanja električnom energijom, odnosno prirodnim gasom.
Ova pravila, u skladu sa Zakonom shodno primenjuje i operator zatvorenog distributivnog sistema električne energije, novi i trenutni snabdevač kupca koji zahteva promenu snabdevača na mestu primopredaje za objekat priključen na zatvoreni distributivni sistem električne energije.
Ova pravila se primenjuju i u slučaju kada kupac zahteva promenu uslova i cene snabdevanja kod energetskog subjekta koji je istovremeno i imalac licence za snabdevanje električnom energijom, odnosno prirodnim gasom i energetski subjekt određen da u skladu sa Zakonom pruža javnu uslugu garantovanog, javnog ili rezervnog snabdevanja, pod uslovom da kupac, kod ovog pravnog lica koji je njegov trenutni snabdevač, zahteva ugovaranje drukčijih uslova i cene snabdevanja radi:
1) otpočinjanja garantovanog snabdevanja električnom energijom, odnosno javnog snabdevanja prirodnim gasom, uz istovremeni prestanak snabdevanja koje je ugovorio na tržištu sa ovim pravnim licem kao imaocem licence za snabdevanje, ili
2) otpočinjanja snabdevanja pod uslovima i cenama koje na tržištu nudi ovo pravno lice kao imalac licence za snabdevanje, uz istovremeni prestanak garantovanog, javnog odnosno rezervnog snabdevanja električnom energijom ili prirodnim gasom.
Kupac iz stava 3. ove tačke, kada zahteva promenu uslova snabdevanja, podnosi zahtev za promenu snabdevača u skladu sa ovim pravilima, a pravno lice iz stava 3. ove tačke u postupku promene učestvuje i istupa i kao trenutni i kao novi snabdevač u smislu Zakona i ovih pravila.
4. Uslovi za promenu snabdevača
4.1. Kupac ima pravo da podnese zahtev za promenu snabdevača u svim slučajevima u kojima se, bilo u ulozi novog, bilo u ulozi trenutnog snabdevača, nalazi imalac licence za snabdevanje električnom energijom i energetski subjekt određen za garantovanog snabdevača električnom energijom, odnosno imalac licence za snabdevanje prirodnim gasom i licence za javno snabdevanje prirodnim gasom.
Kupac kome prestaje ugovor o potpunom snabdevanju na mestu primopredaje ima pravo da za to mesto primopredaje zahteva promenu snabdevača ako podnese uredan zahtev novom snabdevaču najranije 30, a najkasnije 21 dan (tri nedelje) pre dana u kome trenutni snabdevač prestaje da ga snabdeva.
Kupac koji koristi uslugu rezervnog snabdevanja može podneti zahtev za promenu snabdevača u bilo kom trenutku nakon zaključenja ugovora o potpunom snabdevanju sa rezervnim snabdevačem, a najkasnije 21 dan (tri nedelje) pre dana u kome kupcu prestaje pravo na rezervno snabdevanje.
4.2. Pravo da zahteva promenu snabdevača ima kupac koji se trenutno snabdeva po ugovoru o potpunom snabdevanju električnom energijom ili prirodnim gasom ako sa novim snabdevačem ugovori potpuno snabdevanje na mestu primopredaje na kome zahteva promenu snabdevača.
Postupak promene snabdevača vodi se samo sa jednim snabdevačem.
Kupac jednim zahtevom može zahtevati promenu snabdevača za više mesta primopredaje pod uslovom da su sva mesta primopredaje na sistemu istog operatora sistema.
4.3. Kupac ima pravo da promeni snabdevača ako je u smislu Zakona pre promene snabdevača sa trenutnim snabdevačem regulisao obaveze iz ugovora o potpunom snabdevanju.
Regulisanje ugovorenih obaveza iz stava 1. ove tačke je samostalna pravna celina bez čijeg ispunjenja nema uslova za promenu snabdevača.
4.4. Trenutni snabdevač snabdeva kupca tokom trajanja postupka promene snabdevača u skladu sa zaključenim ugovorom o potpunom snabdevanju električnom energijom ili prirodnim gasom, zaključno do dana u kome prestaje ugovoreno snabdevanje.
Trenutni snabdevač kupcu obračunava prodatu električnu energiju, odnosno prirodni gas i izdaje račun za svaki obračunski period u roku ugovorenom u skladu sa propisima, koje račune kupac plaća u roku dospelosti, pri čemu trenutni snabdevač potrošnju koju kupac ima zaključno do dana promene snabdevača obračunava i kupcu izdaje obračun (konačni) najkasnije u roku od šest nedelja od dana promene snabdevača.
5. Postupak promene snabdevača
5.1. Postupak promene snabdevača pokreće kupac podnošenjem zahteva novom snabdevaču.
5.2. Zahtev za promenu snabdevača kupac podnosi u dva primerka, tako da zahtev sadrži:
1) poslovno ime, odnosno naziv kupca, sedište, matični broj, PIB, odgovorno lice (za pravno lice i preduzetnika), odnosno ime i prezime, prebivalište kupca (za fizičko lice);
2) identifikacioni broj mesta primopredaje iz baze mernih mesta i evidencija (šifre) krajnjih kupaca električne energije, odnosno prirodnog gasa;
3) broj, datum i trajanje ugovora o potpunom snabdevanju koji je kupac zaključio sa novim snabdevačem;
4) datum predaje zahteva za promenu snabdevača;
5) poslovno ime, sedište i druge poslovne podatke trenutnog snabdevača;
6) broj, datum i trajanje ugovora o potpunom snabdevanju koji je kupac zaključio sa trenutnim snabdevačem.
Kupac može podneti zahtev za promenu snabdevača i na obrascu koji sačinjava novi snabdevač, u skladu sa ovim pravilima a prema modelu Obrasca PS-1 koji je, kao uputstvo za primenu pravila u ovom delu, objavila Agencija za energetiku Republike Srbije (u daljem tekstu: Agencija) na internet stranici (www.aers.rs).
5.3. Kupac novom snabdevaču uz zahtev prilaže:
1) saopštenje kojim trenutnom snabdevaču otkazuje ugovor o potpunom snabdevanju, ili ga raskida kada na to ima pravo, ako je otkazni rok 30 dana od dana dostave ovog saopštenja;
2) saopštenje kojim rezervnom snabdevaču otkazuje ugovor o potpunom snabdevanju;
3) obaveštenje trenutnom snabdevaču da ugovor o potpunom snabdevanju prestaje na mestu primopredaje zbog isteka roka na koji je zaključen, ili zbog isteka otkaznog roka koji već teče po osnovu ranije saopštenog otkaza, ugovorene izmene ili raskida ugovora (kupac kome prestaje snabdevanje u smislu tačke 4.1. stav 2. ovih pravila).
Dokaz iz stava 1. podtač. 1)-3). ove tačke sadrži podatke o mestu (mestima) primopredaje kako su ona navedena u zahtevu, podatke o datumu zaključenja i trajanju ugovora, odnosno trajanju otkaznog roka, kako je prikazano na Obrascu PS-2 koji je, kao uputstvo kupcu za primenu pravila u ovom delu, objavljen na internet stranici Agencije za energetiku Republike Srbije (www.aers.rs).
5.4. Predaja podnesaka i dostavljanje pismena u smislu ovih pravila vrši se neposredno, preporučenom pošiljkom ili telefaksom.
Smatra se da je dostavljanje uredno izvršeno danom uručenja pismena primaocu, odnosno danom prijema potvrde (telefaksa) primaoca da je pismeno uredno otposlato.
Lice određeno za prijem podnesaka potvrđuje prijem podneska.
Predaja, dostavljanje i potvrda prijema podneska može se vršiti i elektronskim putem ako su ispunjeni propisani uslovi utvrđeni zakonom koji uređuje elektronski potpis, zakonom koji uređuje elektronski dokument i zakonom koji uređuje elektronsku trgovinu.
5.5. Rokovi utvrđeni ovim pravilima računaju se na dane, pri čemu se dan u koji pada događaj od kojeg se računa trajanje roka ne uračunava, već se za početak roka uzima prvi naredni radni dan.
5.6. Novi snabdevač po prijemu zahteva kupca ispituje njegovu urednost.
Ako je zahtev kupca nerazumljiv ili nepotpun, novi snabdevač u roku od tri dana od dana prijema zahteva poziva kupca da formalne nedostatke zahteva otkloni u primerenom roku, uz upozorenje na posledice propuštanja (uređenje zahteva).
U slučaju da kupac, iako uredno pozvan, ne otkloni nedostatke zahteva u ostavljenom roku, novi snabdevač će obavestiti kupca da nema uslova za promenu snabdevača u roku od osam dana od dana proteka ostavljenog roka.
Izuzetno, kada je zahtev podneo, a da sa novim snabdevačem nije ugovorio potpuno snabdevanje, podnosilac zahteva sa novim snabdevačem može zaključiti ugovor u roku od četiri dana od dana podnošenja zahteva, u kom slučaju će istovremeno urediti zahtev upisivanjem podatka iz tačke 5.2. podtačka 3) ovih pravila, a u suprotnom novi snabdevač će obavestiti podnosioca zahteva da nema uslova za vođenje postupka promene snabdevača.
5.7. Kada kupac podnese uredan zahtev novom snabdevaču sa kojim je ugovorio potpuno snabdevanje, novi snabdevač narednog dana od dana prijema urednog zahteva jedan primerak prosleđuje operatoru sistema na dalje postupanje.
5.8. Operator sistema, u roku od tri dana od dana prijema zahteva za promenu snabdevača proverava urednost zahteva i tačnost podataka na osnovu uvida u evidencije kupaca i baze podataka koje vodi za mesto, odnosno mesta primopredaje iz podnetog zahteva.
Kada utvrdi da je zahtev uredan i podaci iz zahteva usklađeni sa podacima iz baza i evidencija koje vodi, operator sistema prosleđuje trenutnom snabdevaču na izjašnjenje dokaz iz tačke 5.3. ovih pravila, najkasnije četvrtog dana od dana prijema zahteva.
Kada utvrdi da je kupac kome prestaje snabdevanje propustio da podnese zahtev u propisanom roku iz tačke 4.1. st. 2. i 3. ovih pravila, operator sistema proslediće trenutnom snabdevaču dokaz iz tačke 5.3. u skladu sa ovim pravilima, bez odlaganja, a najkasnije u roku iz stava 2. ove tačke.
5.9. Ako zahtev sadrži formalne nedostatke, operator sistema o tome obaveštava novog snabdevača koji, u roku ne dužem od tri dana od dana prijema ovog obaveštenja, poziva kupca u skladu sa tačkom 5.6. stav 2. ovih pravila da zahtev ispravi u primerenom roku.
Ako operator sistema na osnovu uvida u baze i evidencije koje vodi, utvrdi da je na mestu primopredaje obustavljena isporuka električne energije ili prirodnog gasa ili da je objekat isključen sa sistema u smislu Zakona ili da podnosilac zahteva nije u bazama podataka evidentiran na mestu primopredaje kao kupac električne energije, odnosno prirodnog gasa, operator sistema obaveštava kupca i novog snabdevača o razlozima zbog kojih nema uslova za postupanje po zahtevu za promenu snabdevača.
Kada operator sistema zaprimi više zahteva od različitih snabdevača za isto mesto, odnosno mesta primopredaje, on poziva kupca da se, u roku od tri dana od dana prijema poziva, izjasni po kom od više podnetih zahteva traži dalje postupanje, uz upozorenje kupcu na posledice propuštanja, pa ako se kupac u ostavljenom roku ne izjasni, operator sistema obaveštava kupca da nema uslova za promenu snabdevača ni po jednom od zaprimljenih zahteva, o čemu obaveštava i sve nove snabdevače koji su prosledili zahteve tog kupca.
5.10. Trenutni snabdevač može da izjavi obrazloženi prigovor u roku od tri radna dana od dana prijema dokaza iz tačke 5.3. ovih pravila ako kupac nije regulisao ugovorene obaveze prema trenutnom snabdevaču.
Trenutni snabdevač koji kupcu prigovora zbog neizmirenja ugovorenih dospelih obaveza za potpuno snabdevanje električnom energijom ili prirodnim gasom, ovaj prigovor može da izjavi samo ako kupac nije regulisao ugovorene obaveze po računima koje je izdao kupcu, ako su oni dospeli na plaćanje najkasnije do dana koji prethodi danu u kome je trenutni snabdevač primio dokaz iz tačke 5.3. ovih pravila.
Ako trenutni snabdevač izjavi prigovor u roku iz stava 1. ove tačke pravila, on ga dostavlja operatoru sistema koji prigovor trenutnog snabdevača prosleđuje na uvid kupcu i novom snabdevaču, najkasnije trećeg dana od dana njegovog prijema.
Danom dostave prigovora kupcu i novom snabdevaču postupak promene snabdevača smatra se sprovedenim u skladu sa ovim pravilima, a kupac i novi snabdevač obaveštenim o razlozima zbog kojih kupac nema pravo da promeni snabdevača.
5.11. Ako trenutni snabdevač ne izjavi prigovor u roku od tri dana od dana uručenja dokaza iz tačke 5.3. ovih pravila, ili prigovor ne obrazloži operator sistema, osmog dana od dana prosleđivanja ovih dokaza trenutnom snabdevaču, obaveštava kupca i novog snabdevača da su ispunjeni uslovi za promenu snabdevača.
Operator sistema obezbeđuje merne podatke za dan u kome prestaje ugovor o potpunom snabdevanju sa trenutnim snabdevačem, odnosno za dan u koji ističe otkazni rok, i na ovom mestu primopredaje evidentira promenu snabdevača u bazama i evidencijama koje vodi.
Danom promene snabdevača u kome prestaje ugovoreno snabdevanje od strane trenutnog snabdevača, otpočinje primena ugovora o potpunom snabdevanju kupca od strane novog snabdevača.
Ugovor o potpunom snabdevanju koji je kupac zaključio sa novim snabdevačem primenjuje se pod uslovom da je, do dana promene snabdevača, novi snabdevač sa operatorom sistema ugovorio i pristup sistemu, odnosno uredio balansnu odgovornost za ovo mesto primopredaje u skladu sa Zakonom i propisima koje operatori donose na osnovu Zakona.
6. Posebne obaveze operatora sistema u postupku promene snabdevača
6.1. Ako u konkretnom slučaju ne bude uslova da se u roku koji je kraći od 21 dana sprovede postupak u skladu sa ovim pravilima (a postupak je vođen po zahtevu koji je kupac propustio da podnese u propisanom roku iz tačke 4.1. st. 2. i 3. ovih pravila), operator sistema na tom mestu primopredaje obezbeđuje merne podatke za dan u kome kupcu prestaje snabdevanje i evidentira garantovanog, javnog, odnosno rezervnog snabdevača ako kupac ispunjava uslove iz Zakona za korišćenje ove javne usluge, a u suprotnom mu obustavlja isporuku.
Operator sistema postupa u skladu sa stavom 1. ove tačke i ako u toku postupka promene snabdevača sazna za stečaj ili likvidaciju trenutnog snabdevača ili od strane Agencije bude obavešten o konačnosti rešenja o prestanku ili oduzimanju licence trenutnom snabdevaču.
U slučajevima iz st. 1. i 2. ove tačke, operator sistema obezbeđuje merne podatke za mesto primopredaje za dan u kome prestaje ugovor kupca i trenutnog snabdevača, odnosno za dan u koji nastupaju pravne posledice otvaranja stečaja ili likvidacije, odnosno konačnost rešenja Agencije o prestanku ili oduzimanju licence trenutnom snabdevaču.
Operator sistema u roku od osam dana od dana saznanja za prestanak snabdevanja obezbeđuje merne podatke za mesto primopredaje i dostavlja ih kupcu, garantovanom, odnosno javnom ili rezervnom snabdevaču, kao i ranijem snabdevaču kupca čiji je ugovor prestao istekom ugovorenog roka, otvaranjem stečaja, likvidacijom, odnosno prestankom ili oduzimanjem licence, uz navođenje datuma na koji se merni podaci odnose.
Kupac koji nije uspeo sa zahtevom za promenu snabdevača iz razloga navedenih u st. 1. i 2. ove tačke pravila, ako je po prestanku snabdevanja otpočeo sa korišćenjem javne usluge garantovanog, javnog ili rezervnog snabdevanja po sili Zakona, može novim zahtevom tražiti promenu trenutnog snabdevača (trenutnog pružaoca javne usluge).
6.2. Ako novi snabdevač u propisanom roku nije obezbedio pristup sistemu, odnosno uredio balansnu odgovornost za mesto primopredaje u skladu sa Zakonom i propisima donetim na osnovu Zakona, ili je od ugovorenog pristupa sistemu odustao pre početka isporuke, operator sistema obezbeđuje merne podatke za mesto primopredaje za dan u kome ugovor o potpunom snabdevanju kupca i trenutnog snabdevača prestaje i na mestu primopredaje evidentira pružaoca javne usluge snabdevanja ako kupac ima pravo na garantovano, javno, odnosno rezervno snabdevanje, u skladu sa Zakonom i propisima koji uređuju uslove isporuke i snabdevanja električnom energijom i prirodnim gasom.
Kupcu iz stava 1. ove tačke koji nema pravo na pružanje javne usluge snabdevanja po sili Zakona ili po posebnom zahtevu rezervnom snabdevaču prirodnog gasa, operator sistema obustavlja isporuku u skladu sa Zakonom.
U slučajevima iz st. 1. i 2. ove tačke operator sistema obaveštava kupca, novog i trenutnog snabdevača, odnosno pružaoca javne usluge snabdevanja o mernim podacima obezbeđenim za mesto primopredaje, kao i o početku korišćenja javne usluge snabdevanja, odnosno obustavi isporuke električne energije ili prirodnog gasa.
7. Obaveze trenutnog snabdevača, novog snabdevača, operatora sistema i kupca
7.1. Imalac licence za snabdevanje električnom energijom i garantovani snabdevač električnom energijom ima pravo da učestvuje u postupku promene snabdevača u svojstvu novog snabdevača, pod uslovom da je uredio balansnu odgovornost u skladu sa Zakonom i propisima donetim na osnovu Zakona.
Imalac važeće licence za snabdevanje prirodnim gasom i imalac licence za javno snabdevanje prirodnim gasom ima pravo da učestvuje u postupku promene snabdevača u svojstvu novog snabdevača.
7.2. Snabdevač, garantovani odnosno javni ili rezervni snabdevač električnom energijom i prirodnim gasom kada objavljuje i na drugi način kupcu čini dostupnim opštu ponudu za zaključenje ugovora o potpunom snabdevanju, formularni ugovor i kontrolnu listu sa praktičnim informacijama o pravima i obavezama ugovornih strana za slučaj prihvatanja ponude, informiše kupca i o njegovom pravu da zahteva promenu snabdevača i upoznaje je ga sa uslovima pod kojima kupac može promeniti snabdevača, imajući u vidu ponuđeno trajanje ugovora i uslove pod kojima ugovor može prestati, uključujući i slučaj promene ugovorene cene snabdevanja.
Operator sistema, trenutni i novi snabdevač, lične podatke i podatke o potrošnji krajnjeg kupca na mestu primopredaje razmenjuju i koriste u skladu sa zakonom i isključivo u svrhe vođenja postupka promene snabdevača.
Ugovorom o potpunom snabdevanju novi snabdevač i kupac po pravilu ugovaraju snabdevanje počev od dana promene snabdevača.
7.3. Trenutni snabdevač ne može kupcu koji zahteva promenu snabdevača uskratiti pravo na otkaz ili raskid ugovora nametanjem obaveza koje nisu ugovorene.
7.4. Operator distributivnog sistema pre dana promene snabdevača o mestu primopredaje obaveštava operatora prenosnog, odnosno operatora transportnog sistema, i operatora distributivnog sistema na čiji sistem je povezan, u skladu sa Zakonom i pravilima koje operatori donose na osnovu Zakona.
Operator sistema, u skladu sa pravilima koja uređuju rad tržišta električne energije, odnosno pravilima koja uređuju rad transportnog sistema, bez odlaganja, a najkasnije u roku od tri dana od dana promene snabdevača, ažurira registar balansne odgovornosti.
Operator sistema, bez odlaganja, a najkasnije u roku od tri dana od dana promene snabdevača ažurira baze podataka koje vodi u skladu sa Zakonom.
7.5. Novi snabdevač, pod uslovima propisanim Zakonom i pravilima koja uređuju rad transportnog, odnosno distributivnog sistema prirodnog gasa, ugovora uslugu transporta prirodnog gasa do mesta primopredaje za kupca čiji je objekat priključen na transportni sistem, odnosno ugovara pristup distributivnom sistemu za prirodni gas ako je objekat kupca priključen na distributivni sistem prirodnog gasa.
O potpunom snabdevanju koje je ugovorio sa kupcem na mestu primopredaje za objekat priključen na distributivni sistem prirodnog gasa, novi snabdevač obaveštava i operatora transportnog sistema, u skladu sa Zakonom i pravilima koja uređuju rad transportnog i distributivnog sistema prirodnog gasa.
Kada operator transportnog sistema oceni da će zbog promene snabdevača nastati potreba za usklađivanjem ugovorenih neprekidnih godišnjih kapaciteta transportnog sistema, on o tome obaveštava snabdevače koji su ugovorili uslugu transporta na tom mestu izlaza, odnosno ulaza i izlaza, i poziva ih da, u skladu sa propisima, usklade ugovore o transportu.
7.6. Kupac ima pravo da zahteva promenu snabdevača za slučaj preseljenja u drugi objekat pod uslovom da je operatoru sistema prethodno podneo prijavu promene prava vlasništva, odnosno prava korišćenja na ovom objektu, u skladu sa propisima koji uređuju uslove isporuke, da je operator sistema, u bazama i evidencijama koje vodi, na ovom mestu primopredaje evidentirao podnosioca prijave kao krajnjeg kupca kao i da na ovom mestu primopredaje nije izvršena obustava isporuke.
8.1. Postupci započeti do dana početka primene ovih pravila nastaviće se po propisima po kojima su započeti.
Ova pravila primenjuje javni snabdevač električnom energijom do dana određivanja garantovanog snabdevača električne energije u skladu sa Zakonom.
Danom stupanja na snagu prestaju da važe Pravila o promeni snabdevača ("Službeni glasnik RS", broj 93/12).
8.2. Ova pravila stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Samostalne odredbe Odluke o izmenama i dopunama
Pravila
o promeni snabdevača
("Sl. glasnik RS", br. 10/2017)
11. Postupci započeti do dana stupanja na snagu ovih pravila nastavljaju se po propisima po kojima su započeti.
12. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".