PROGRAMODRŽAVANJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE ZA 2017. GODINU("Sl. list grada Kragujevca", br. 3/2017) |
1. Programom održavanja komunalne infrastrukture za 2017. godinu (u daljem tekstu: Program), uređuje se održavanje komunalne infrastrukture, obim poslova održavanja i finansijska sredstva potrebna za realizaciju Programa.
2. Program je izrađen u skladu sa Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2017. godinu, kao i Rešenjem Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije: broj: 400-58-/17-II od 19.01.2017. godine i Rešenje Gradonačelnika broj 400-155/17-II od 2. februara 2017. godine
3. Realizacija ovog Programa vršiće se na osnovu godišnjeg Plana nabavki Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove, zaključenih ugovora, odluka Gradskog veća i rešenja Gradonačelnika za odgovarajuće poslove sa JKP i drugim preduzećima, kojima su poslovi povereni u skladu sa ovim Programom, pri čemu će Grad izvršavati svoje obaveze saglasno likvidnim mogućnostima budžeta Grada.
Nadzor nad realizacijom Programa, vrši Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, izvršioci koji su ugovorima određeni za nadzorne organe.
Ukoliko u toku 2017. godine dođe do izmena planiranih sredstava u budžetu grada Kragujevca ili drugih propisa u okviru komunalne oblasti, a radi usaglašavanja sa odobrenim aproprijacijama sa JKP i drugim preduzećima, kojima su poslovi povereni u skladu sa ovim Programom, biće zaključeni aneksi ugovora u zavisnosti od mogućnosti realizacije planiranih poslova.
U okviru sredstava planiranih za realizaciju ovog Programa, dopuštena je preraspodela sredstava, odnosno izmena visine i namene sredstava u skladu sa aktom Gradskog veća.
Plaćanje za realizovane poslove vršiće se po ispostavljenim situacijama odnosno računima, overenim od strane nadzornih organa koji prate realizaciju Ugovora i načelnika Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove, kao rukovodioca direktnog budžetskog korisnika.
Radi realizacije ovog Programa, načelnik Gradske uprave za komunalne i inspekcijske poslove, po ovlašćenju Gradonačelnika, broj 035-43/17-II od 23.01.2017. godine zaključuje ugovore o poveravanju komunalnih poslova JKP i dr. u skladu sa odobrenim aproprijacijama u budžetu Grada.
4. Sredstva za realizaciju ovog Programa, opredeljena su članom 9. Odluke o budžetu grada Kragujevca za 2017. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 42/16) i Rešenjem Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije broj: 400-58/17 od 19.01.2017. godine i Rešenjem Gradonačelnika broj 400-155/17-II od 2. februara 2017. godine od na sledeći način:
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 7 -Organizacija saobraćaja i saobraćajna infrastruktura, Programska aktivnost 0002 Održavanje saobraćajne infrastrukture, Funkcija 451 - Drumski saobraćaj, broj aproprijacije 107, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge u iznosu od 230.600.000,00 dinara i broj aproprijacije 109 ekonomska klasifikacija 482 - Porezi, obavezne takse i kazne u iznosu od 37.200.000.000,00 dinara, odnosno u ukupnom iznosu 267.800.000,00 dinara
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0002 Održavanje javnih zelenih površina, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, broj aproprijacije 112, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - komunalno održavanje javnih zelenih površina u iznosu od 81.000.000,00 dinara (nakon umanjenja za 9.000.0000,00 din na osnovu Rešenja Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije, broj 400-58 /17-II od 19.01.2017. godine);
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0003, Održavanje čistoće na površinama javne namene, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, broj aproprijacije 114, ekonomska klasifikacija 421 - Stalni troškovi - usluge čišćenja - javna higijena u iznosu od 90.000.000,00 dinara
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0004 Zoohigijena, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, broj aproprijacije 116, ekonomska klasifikacija 424 - Specijaliozvane usluge u iznosu od 6.520.000,00 dinara (nakon uvećanja za 320.000,00 dinara na osnovu Rešenja Gradonačelnika o Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije, broj 400-58- /17-II od 19.01.2017. godine);
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0006 Održavanje grobalja i pogrebne usluge, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, broj aproprijacije 118, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge - komunalno održavanje gradskih grobalja u iznosu od 5.520.000,00 dinara(nakon umanjenja za 130.000,00 dinara na osnovu Rešenja Gradonačelnika o Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije, broj 400-58 /17-II od 19.01.2017. godine);
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0008 Upravljanje i snabdevanje vodom za piće, Funkcija 630 - Vodosnabdevanje, broj aproprijacije 121, ekonomska klasifikacija 421 Stalni troškovi - javne česme i fontane, iznos 1.710.000,00 (nakon umanjenja za 190.000,00 dinara na osnovu Rešenja Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije, broj 400-58 /17-II od 19.01.2017. godine)
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0008 Upravljanje i snabdevanje vodom za piće, Funkcija 630 - Vodosnabdevanje, broj aproprijacije 122, ekonomska klasifikacija 424 Specijalizovane usluge - komunalno održavanje javnih česmi i fontana, iznos od 500.000,00 dinara,
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost aktivnost 0009 Ostale komunalne usluge, Funkcija 620 - Razvoj zajednice, broj aproprijacije 120, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge, u iznosu od 30.485.000,00 dinara (nakon umanjenja za 3.300.000,00 dinara na osnovu Rešenja Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije, broj 400- 58/17-II od 19.01.2017. godine);
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0001 Upravljanje/održavanje javnim osvetljenjem, Funkcija 640 - Ulična rasveta,, broj aproprijacije 123, ekonomska klasifikacija 421 - Stalni troškovi, u iznosu od 311.300.000,00 dinara (nakon uvećanja za 11.300.000,00 dinara na osnovu Rešenja Gradonačelnika o Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije, broj 400-58 /17-II od 19.01.2017. godine i Rešenja Gradonačelnika broj 400-155/17-II od 2. februara 2017. godine);
- Razdeo 8 Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove, Program 2 - Komunalna delatnost, Programska aktivnost 0001 Upravljanje/održavanje javnim osvetljenjem, Funkcija 640 - Ulična rasveta, broj aproprijacije 124, ekonomska klasifikacija 424 - Specijalizovane usluge, u iznosu 36.000.000,00 dinara,(nakon uvećanja za 11.000.000,00 dina na osnovu Rešenja Gradonačelnika o Gradonačelnika o izmeni visine aproprijacije, broj 400-58/17-II od 19.01.2017. godine);
Ukupan iznos sredstava za realizaciju Programa iznosi 830.835.000,00 dinara.
5. Sredstva iz tačke 4. ovog Programa uključuju PDV-e saglasno Zakonu o porezu na dodatu vrednost i raspoređuju se za poslove održavanja komunalne infrastrukture, a prema opisu i obimu poslova utvrđenog ovim Programom i po Cenovniku usluga održavanja komunalne infrastrukture, koji donosi Gradsko veće.
6. Raspored i namena sredstava održavanja komunalne infrastrukture po pojedinim poslovima dati su u Tabeli br. 1.
7. Opis, obim i rokovi za izvršenje radova po ovom Programu, saglasno planiranim sredstvima, po pojedinim poslovima dati su u poglavlju II ovog Programa.
II OPIS I OBIM POSLOVA ODRŽAVANJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
Ovim Programom utvrđuju se izvori i namena sredstava za održavanje komunalne infrastrukture.
U smislu ovog Programa, pojam održavanje komunalne infrastrukture obuhvata:
1. održavanje gradskih ulica,
2. održavanje zelenih površina,
3. održavanje čistoće javnih površina,
4. kontrolu i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka u okviru komunalne delatnosti zoohigijene
5. održavanje gradskih grobalja,
6. javne česme i fontane - utrošak vode,
7. održavanje javnih česmi i fontana,
8. Ostale komunalne usluge
8.1. dekoracija grada,
8.2. održavanje putnih prelaza,
8.3. postavljanje tabli sa nazivima ulica, trgova i sl.
8.4. Ostali komunalni poslovi
9. javno osvetljenje - utrošak i
10. javno osvetljenje - održavanje.
Učešće Grada u realizaciji projekata uređenja parkovskih i ostalih javnih površina koji se finansiraju iz sredstava Republike ili donacija na ozelenjavanju, sanaciji, zanavljanju, zameni elemenata javne rasvete, pojačanom održavanju i sl., realizuje se iz planiranih sredstava za realizaciju ovog Programa, na osnovu akta Gradskog veća.
Za programsku aktivnost 0002 Održavanje saobraćajne infrastrukture koja obuhvata redovno održavanje gradskih ulica, zimsku službu, opremanje gradskih ulica, vertikalnu, horizontalnu i saobraćajnu signalizaciju, sanaciju trotoara i sl. planirana su sredstva u budžetu grada Kragujevca za tekuću godinu, na osnovu godišnjih operativnih planova i programa nosioca ove delatnosti, kao i za neizmirene obaveze iz 2016. godine koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2017. godini i dr. u iznosu od 230.600.000,00 dinara, koja su uvećana za sredstva planirana u okviru aproprijacije za plaćanje PDV-a, u iznosu od 37.200.000,00 dinara, što je ukupno: 267.800.000,00 dinara.
Program održavanja gradskih ulica izrađuje se prema postojećoj kategorizaciji ulica.
1.1. Redovno održavanje gradskih ulica
Redovno održavanje obuhvata saniranje udarnih rupa na kolovozima i trotoarima, popravku ulegnuća, ivičnjaka i drugih oštećenja koja su nastala od dotrajalosti, kao i dovođenje raskopanih javnih površina (asfaltiranih ulica i trotoara) u tehnički ispravno stanje, nakon raskopavanja zbog planskih radova ili hitnih intervencija na komunalnoj infrastrukturi.
Redovno održavanje gradskih ulica na području Grada obuhvata sledeće radove:
- krpljenje udarnih rupa i popravke manjih površina na kolovozu (2.500 t asfaltne mase AB8 i 1.000 t asfaltne mase AB16),
- popravke trotoara,
- popravke oštećenja ulica,
- popravka trgova,
- popravke oštećenih parkinga.
Izuzetno, po nalogu Gradskog veća u okviru ovog Programa, izvode se radovi na održavanju ulica i puteva na kojima je zbog dotrajalosti i oštećenja asfaltnog i ostalog zastora ugrožena bezbednost saobraćaja, kao i na linijama gradskog i prigradskog prevoza, radi sanacije oštećenja (udarnih rupa, naprslina i sl.), po zahtevima Gradske agencije za saobraćaj doo Kragujevac, prevoznika, Mesnih zajednica i naloga po zapisniku inspektora za saobraćaj i puteve.
Planirana sredstva : 60.000.000,00 din. (bez PDV-a)
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Čistoća"
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonu o porezu na dodatu vrednost.
1.2. Zimska služba
Planirana sredstva iskazana su prema potrebama Programa rada Zimske službe za saobraćajnice na redovnom održavanju u zimskim uslovima, a pregled ulica koje se održavaju tokom rada Zimske službe, po prioritetima, daje se u Programu Zimske službe, čija realizacija u celosti zavisi od vremenskih uslova.
Program rada Zimske službe usklađen je sa MUP-om i prosečnim zimskim uslovima čime se omogućava održavanje saobraćajnica u voznom stanju.
Ukupna vrednost: 35.000.000,00 din.
Izvršenje: u periodu rada Zimske službe
Poslovi povereni: JKP "Čistoća"
1.3. Opremanje gradskih ulica (odbojnici, zaštitne ograde, stubići i dr.)
Saniranje oštećenja postojećih odbojnika, zaštitnih ograda i stubića izazvanih saobraćajnim nesrećama sprovodiće se do nivoa planiranih sredstava sa uračunatim PDV-om:
- popravka ograde (nakon saobraćajnih udesa),
- popravka čeličnih odbojnika,
- nabavka i postavljanje stubića,
- izrada i postavljanje ograde,
- popravka zaštitne ograde na stepeništima,
- popravka zaštitne ograde.
Ukupna vrednost: 2.000.000,00 din (bez PDV-a).
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Parking servis Kragujevac" i JKP "Čistoća"
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonom o porezu na dodatu vrednost.
1.4. Saobraćajna signalizacija
Programom su planirani poslovi obnove horizontalne, vertikalne i svetlosne signalizacije.
1.4.1. Horizontalna signalizacija
Planirana sredstva obuhvataju radove vezane za obnovu 2/3 postojeće horizontalne signalizacije. Prioritet u obnovi horizontalne signalizacije se određuje prema zahtevima sigurnosti i bezbednosti saobraćaja na ulicama.
Ukupna vrednost: 17.000.000,00 din. (bez PDV-a)
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Parking servis Kragujevac" i JKP "Čistoća"
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonom o porezu na dodatu vrednost.
1.4.2. Vertikalna signalizacija
Za održavanje postojeće vertikalne signalizacije (2.500 saobraćajnih znakova) planiraju se sredstva za zamenu postojećih oštećenih i dotrajalih saobraćajnih znakova i za manje preregulacije saobraćaja.
Ukupna vrednost: 5.000.000,00 din. (bez PDV-a)
Izvršenje: tokom godine
Povereni poslovi: "Parking servis Kragujevac" i JKP "Čistoća"
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonu o porezu na dodatu vrednost.
1.4.3. Svetlosna signalizacija
Održavanje svetlosne signalizacije na semaforskim raskrsnicama podrazumeva obezbeđenje stalne ispravnosti i funkcionalnosti navedenih uređaja.
Ukupna vrednost: 6.000.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Parking servis" i JKP "Čistoća"
1.5. Sanacija trotoara
Planirana sredstva su namenjena za sanaciju trotoara, trgova, pešačkih staza i sl. odnosno za radove na dovođenju javnih površina u tehnički ispravno stanje.
Ukupna vrednost: 20.000.000,00 din. (bez PDV-a)
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: javnom nabavkom
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonom o porezu na dodatu vrednost.
1.6. Sanacija ulica
Planirana sredstva su namenjena za sanaciju ulica odnosno za radove na dovođenju raskopanih površina u tehnički ispravno stanje.
Ukupna vrednost: 40.000.000,00 din. (bez PDV-a)
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: javnom nabavkom (u partijama)
Navedena sredstva se uvećavaju za obračunati PDV u skladu sa Zakonom o porezu na dodatu vrednost.
1.7. Obaveze iz 2016. godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza sa kamatom, po osnovu ugovorenih i izvedenih radova koji se odnose na održavanje gradskih ulica u 2016. godini sa JKP "Čistoća", JKP "Parking servis Kragujevac", uvećanih za kamatu zbog neblagovremenog plaćanja, u vrednosti 26.000.000,00 dinara, uvećane za PDV.
1.8. Nepredviđeni radovi
Sredstva u iznosu 19.600.000,00 dinara namenjena su za nepredviđene, odnosno vanredne radove na sanaciji i održavanju gradskih ulica, trotoara, trgova, pešačkih staza i drugih javnih površina, kao i nepredviđene troškove (kamate i sl.).
Izvršenje: po potrebi
Poslovi povereni: JKP "Čistoća", odn. JKP "Parking servis Kragujevac"
1.9. Planirana sredstva za uplatu poreza za dodatu vrednost, u kojima je Grad naručilac poslova iz oblasti građevinarstva, uključujući obaveze iz 2016. godine (3.700.000,00 dinara), iznosi 37.200.000,00 dinara.
Izvršenje: Gradska uprava za komunalne i inspekcijske poslove
2. ODRŽAVANJE JAVNIH ZELENIH POVRŠINA
Održavanje javnih zelenih površina na području grada Kragujevca sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0002 Održavanje javnih zelenih površina. U budžetu grada Kragujevca, za navedene namene i kao i za neizmirene obaveze iz 2016. godine koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2017. godinu i dr. planirana su sredstva u iznosu 81.000.000,00 dinara.
Programom je utvrđen obim održavanja zelenih površina na teritoriji Grada, izražen u odgovarajućim jedinicama mere i to:
2.1. Održavanje zelenih površina - redovan program
Redovno održavanje javnih zelenih površina, uključujući Veliki i Mali park, obuhvata sve radove koje je tokom godine potrebno izvoditi u cilju zadržavanja dostignutog nivoa uređenosti, kao što su košenje i čišćenje travnjaka (ukupne površine od 665.534,25 m2), održavanje sezonskih cvetnih površina, održavanje ostalih dekorativnih površina (održavanje šiblja, ruža, perena), orezivanje drvoreda, drveća i preduzimanje mera zaštite hemijskim sredstvima itd.), kao i održavanje zelenih površina u naseljima.
Ukupna vrednost: 31.000.000,00 din
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"
2.2. Održavanje park šuma i jezera u Šumaricama
Održavanje park šuma obuhvata košenje trave i orezivanje drveća na sledećim površinama:
- park šuma (kompleks prostora jezero - 71 538,50 m2, Pivarski park - 13 643 m2, park u Ilinoj vodi - 71 500 m2), jezera u Šumaricama - 23 550 m2.
Ukupna vrednost: 5.000.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"
2.3. Održavanje Spomen parka Šumarice
Podrazumeva poslove koji se odnose na košenje i čišćenje travnjaka na ukupnoj površini od 291.036,50 m2, održavanje sezonskih cvetnih površina, održavanje ostalih dekorativnih površina, održavanje popločanih staza i uređenje prostora na humkama i oko njih.
Ukupna vrednost: 7.150.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"
2.4. Održavanje zelenih pojaseva oko vodotokova
Održavanje regulisanih vodotokova obuhvata košenje određenih deonica reka i potoka i to:
- reke Lepenice od železničkog mosta do uliva Sušičkog potoka u reku Lepenicu 92 380 m2
- Sušički potok od vodenice ispod brane jezera u Šumaricama do uliva u Lepenicu ukupne površine 30 126 m2.
- Erdoglijski potok od humke "Nade Naumović" u Šumaricama do "Bulevara kraljice Marije" ukupne površine 5 064 m2.
Ukupna vrednost: 2.800.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"
2.5. Interpolacija - zamena dugotrajnih zasada
Programom se predviđa održavanje drvoreda, seča suvih i sklonih padu stabala, zamena srušenih - bolesnih stabala, kao i sadnja lišćarskih i četinarskih sadnica.
Ukupna vrednost: 1.100.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"
2.6. Održavanje neuređenih zelenih površina pored saobraćajnica - prilaza Gradu.
Programom se predviđa košenje neuređenih zelenih površina pored saobraćajnica - prilaza Gradu, kao i po nalogu MUP-a, na površini od 437.194,00 m2.
Ukupna vrednost: 9.500.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"
2.7. Zimska služba
Planirana sredstva se odnose na održavanje trotoara, platoa, trgova, staza, u zimskim uslovima, u skladu sa Programom Zimske službe.
Ukupna vrednost: 1.650.000,00 din.
Izvršenje: po potrebi u periodu trajanja Zimske službe
Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"
2.8. Radovi - po nalogu
Planirana sredstva su namenjena za dodatne radove, po nalogu člana Gradskog veća za komunalne i inspekcijske poslove, a čije je izvođenje od interesa za Grad.
Ukupna vrednost: 7.700.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"
2.9. Uništavanje ambrozije
Planirana sredstva su namenjena za uništavanje ambrozije u periodu cvetanja, mehaničkim putem i košenjem.
Ukupna vrednost 3.000.000,00 din.
Izvršenje: po potrebi
Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"
2.10. Parkovska I stambeno-blokovska galanterija
Planirana sredstva su namenjena za održavanje, odnosno popravku parkovske galanterije u uređenim parkovima, kao i stambeno-blokovske galanterije o kojima se stara JKP "Zelenilo".
Ukupna vrednost: 3.100.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"
2.11. Obaveze iz 2016. godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2016. godini, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije za 2017. godinu, a koji se odnose na održavanje javnih zelenih površina, u iznosu od 3.700.000,00 din.
2.12. Nepredviđeni radovi
Sredstva za nepredviđene, odnosno vanredne radove na sanaciji javnih zelenih i ostalih površina o kojima se stara JKP "Zelenilo", iznose ukupno 5.300.000,00 dinara.
Izvršenje: po potrebi
Poslovi povereni: JKP "Zelenilo"
3. ODRŽAVANJE ČISTOĆE JAVNIH POVRŠINA
Usluge održavanja javne higijene i odvođenja atmosferskih voda, sprovode se u okviru Programske aktivnosti 0003 Održavanje čistoće na površinama javne namane. U budžetu grada Kragujevca, za navedene namene i kao i za neizmirene obaveze iz 2016. godine i dr. koje se izvršavaju na teret planirane aproprijacije u 2017. godini i dr. planirana su ukupna sredstva u iznosu od 90.000.000,00 dinara.
3.1. Održavanje čistoće javnih površina - redovan program
Obuhvata čišćenje javnih površina (saobraćajnica, trotoara, platoa, staza, zelenih površina i drugih površina u naseljima), mašinskim čišćenjem, ručnim čišćenjem, pročišćavanjem i sakupljanjem otpadaka kao i održavanje: trotoara, platoa, trgova i staza u zimskom periodu, a u skladu sa Programom zimske službe.
Program održavanja čistoće javnih površina obuhvata: mašinsko čišćenje, ručno čišćenje, mašinsko i ručno čišćenje, pročišćavanje i pranje ulica, pročišćavanje trgova staza i trotoara, sakupljanje otpadaka sa zelenih površina, sakupljanje otpadaka i pročišćavanja u naseljima i sl.
Procena tretiranih površina predviđenih Programom (karakteristične pozicije):
- ručno čišćenje - oko 35.000.000 m2 godišnje;
- ručno pročišćavanje - oko 65.000.000 m2 godišnje;
- sakupljanje otpadaka - oko 60.000.000 m2 godišnje;
- mašinsko čišćenje saobraćajnica - redovan program - oko 10.500.000 m godišnje;
- mašinsko čišćenje saobraćajnica - prolećno - oko 1.200 x godišnje.
Ukupna vrednost: 37.000.000,00din.
Izvršenje: po programu
Poslovi povereni: JKP "Čistoća"
3.2. Odvođenje atmosferskih voda
Sistem za prikupljanje i odvođenje atmosferskih voda čine ulični kanali, kanalske rešetke, slivnici, cevovodi i šahte kišne kanalizacije. Redovno održavanje svodi se na periodično čišćenje taložnika, Programom obuhvaćenih slivnika kišne kanalizacije, kao i intervencije u slučaju začepljenja, kako bi pomenuti objekti bili u funkcionalnom stanju.
Planirana sredstva namenjena su za:
- redovno i periodično čišćenje taložnika 4104 slivnika i rešetki kišne kanalizacije na javnim površinama, obuhvaćenih planom;
- odvoz mulja i blata iz očišćenih taložnika slivnika i rešetki;
- rad specijalizovane cisterne na probijanju i ispiranju nastalih zapušenja cevovoda i šahti kišne kanalizacije.
Ukupna vrednost: 4.000.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
Poslovi povereni: JKP "Čistoća"
3.3. Uklanjanje novonastalih deponija smeća i ostalog otpada sa javnih površina po nalogu nadzornog organa i zahtevu Komunalne inspekcije
Ukupna vrednost: 2.600.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
Poslovi povereni: JKP "Čistoća"
3.4. Pranje ulica po završetku rada Zimske službe i redovno (noćno) pranje ulica - pranje saobraćajnica i trotoara po završetku rada Zimske službe, koje su definisane Programom zimske službe, kao saobraćajnice I i II prioriteta - 500.000 m2
- redovno noćno pranje saobraćajnica po programu oko 9.000.000 m2 godišnje
Ukupna vrednost: 19.500.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
Poslovi povereni: JKP "Čistoća"
3.5. Jesenje pranje ulica
Planirana sredstva su namenjena za radove na jesenjem pranju ulica, platoa, trotoara i trgova.
Ukupna vrednost: 3.200.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
Povereni poslovi: JKP "Čistoća"
3.6. Radovi po nalogu
Planirana sredstva su namenjena za dodatne radove na održavanju čistoće javnih površina i čišćenje čije je izvođenje od interesa za Grad.
Ukupna vrednost: 5.700.000,00 din.
Izvršenje: po programu i potrebi
Povereni poslovi: JKP "Čistoća"
3.7. Obaveze iz 2016. godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2016. godini, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2017. godini, koji se odnose na održavanje čistoće javnih površina, u vrednosti 16.300.000,00 od din.
3.8. Nepredviđeni radovi
Sredstva u iznosu od 1.700.000,00 din. su namenjena za nepredviđene, odnosno vanredne radove na održavanju čistoće javnih površina i odvođenja atmosferskih voda, koji se nisu mogli predvideti, a čije rešavanje je od interesa za Grad.
4. KONTROLA I SMANJENJE POPULACIJE NAPUŠTENIH PASA I MAČAKA LUTALICA U OKVIRU KOMUNALNE DELATNOSTI ZOOHIGIJENE
Učešće u finansiranju dela troškova zoohigijene, odnosno angažovanja zaposlenih na realizaciji Programa humanog uklanjanja pasa i mačaka lutalica JKP "Čistoća" za 2017. godinu i obaveze iz 2016. godine planirano je u okviru Programske aktivnosti 0004 Zoohigijena. Za ove namene planirano je ukupno ukupno 6.520.000,00 dinara.
4.1.Kontrola i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka lutalica sprovodi se na osnovu posebnog programa JKP "Čistoća" u skladu sa Zakonom o komunalnim delatnostima i Zakonom o dobrobiti životinja.
Ukupna vrednost: 5.000.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Čistoća"
4.2. Obaveze iz 2016. godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza iz 2016. godine po osnovu ugovorenih obaveza koje se terete odobrenu aproprijaciju za 2017. godinu, u iznosu 1.520.000,00 din.
5. ODRŽAVANJE GRADSKIH GROBALJA
Ovi radovi i usluge su planirani u okviru Programske aktivnosti 0006 Održavanje grobalja i pogrebne usluge. Za radove i dr. planirana su sredstva u iznosu od 5.520.000,00 dinara.
5.1. Održavanje čistoće i uređenje zelenih i ostalih površina gradskih grobalja obuhvata poslove na sledećim grobljima i to:
- Varoško groblje površine 6,82 ha,
- Sušičko groblje površine 0,37 ha,
- Palilulsko groblje površine 2,51 ha i
- groblje Bozman površine 19,48 ha.
Ukupna vrednost: 5.500.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Gradska groblja"
5.3. Nepredviđeni troškovi
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje nepredviđenih troškova, u iznosu od 20.000,00 dinara.
6. JAVNE ČESME I FONTANE-UTROŠAK VODE
Utrošak vode za javne česme i fontane i za neizmirene obaveze iz 2016. godine, planirana su sredstva je u okviru Programske aktivnosti 0008 Upravljanje i snabdevanje vodom za piće, u iznosu 1.710.000,00 dinara.
6.1. Utrošak vode za javne česme i fontane navedene u tački 7.1. i 7.2.
Ukupna vrednost: 1.500.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Vodovod i kanalizacija"
6.2. Obaveze iz 2016. godine
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza iz 2016. godine koje se terete odobrenu aproprijaciju za 2017. godinu, a koje se odnose na utrošak vode sa česmi i fontana, uvećan za kamatu, u iznosu od 210.000,00 din.
7. ODRŽAVANJE JAVNIH ČESMI I FONTANA
Održavanje javnih česmi i fontana na području grada Kragujevca sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0008 Upravljanje vodom za piće. Za ove namene, uključujući i neizmirene obaveze iz 2016. godine i dr., planirano je ukupno 500.000,00 dinara.
7.1. Program obuhvata održavanje sledećih fontana i javnih česmi:
1. Veliki park - česma
2. Veliki park - fontana "Ranjenik"
3. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Socijalnog"
4. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Krsta"
5. ul. Kralja Petra I - česma u "Pešačkoj zoni"
6. ul. Kralja Petra I - fontana kod "Borova"
7. ul. Kralja Petra I - javna česma na "Cvetnom trgu"
8. ul. Miloja Pavlovića - česma kod "Zelengore"
9. ul. Knez Mihajlova - česma na "Trgu Mala Vaga"
10. ul. Zorana Vasića - česma kod "Sokolane"
11. ul. dr Zorana Đinđića - česma na "Trgu slobode"
12. ul. Božidara Milosavljevića - česma u parku "Ilina voda"
13. ul. Neznanog Junaka - česma u naselju Aerodrom
14. ul. Prijateljstva - česma u naselju Sunčani breg
15. u ul. Ilindenskoj - "Kap krvi"
7.2. Program obuhvata održavanje sledećih česmi za navodnjavanje cvetnih zasada, drvoreda i zelenih površina na sledećim lokacijama:
1. "Trg Narodnog fronta"
2. Grobnica kod "Krsta"
3. "Trg slobode" kod Peka
4. Veliki park kod fontane
5. Trg kod štafete
6. "Trg Jovana Ristića",
7. Lepenički bulevar (znak FIAT)
8. Spomenik Jevrejima (kod DIS-a)
kao i utrošak vode u javne svrhe na drugim javnim česmama i točećim mestima.
Navedene fontane i česme će raditi neprekidno 7 meseci i to u periodu od 01.04. do 31.10. (a po potrebi i duže), uz periodično podešavanje protoka i uklanjanje nastalih kvarova i drugih oštećenja tokom godine.
Ukupna vrednost: 500.000,00 din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: JKP "Vodovod i kanalizacija"
8.1. Dekoracija grada
Dekoracija grada sprovodi se u okviru
Programske aktivnosti 0009 Ostale komunalne usluge.
Planirana su ukupna sredstva u iznosu od 7.170.000,00 dinara.
8.1.1. Dekorativna rasveta povodom novogodišnjih i božićnih praznika
Ukupna vrednost: 5.000.000,00 din.
Izvršenje: decembar 2017. godine
Poslovi povereni: javnom nabavkom
8.1.2. Obaveze
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorene nabavke i izvedenih radova iz ranijih godina, na postavljanju svetlećih ukrasnih elemenata za novogodišnje i Božićne praznike, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2017. godini, u iznosu 2.170.000,00 dinara.
8.2. Održavanje putnih prelaza
Održavanje putnih prelaza (pružnih) sprovodi se u okviru Programske aktivnosti 0009 Ostale komunalne usluge. Sredstva za ove namene uključujući i obaveze planirana su u iznosu 11.300.000,00 dinara.
8.2.1. Program predviđa održavanje i osiguranje bezbednog i nesmetanog saobraćaja na putnim prelazima u Gradu, na osnovu Zakona o železnici i Zakona o bezbednosti saobraćaja i zaključenog Ugovora sa "Infrastruktura železnica Srbije" ad.
Ukupna vrednost: 10.000.000,00 din
Izvršenje: tokom godine
8.2.2. Obaveze
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i izvedenih radova u 2016. i prethodnim godinama koji se odnose na održavanje putnih prelaza, koje terete odobrenu aproprijaciju za 2017. godinu, u iznosu od 1.300.000,00 din.
8.3. Postavljanje tabli sa nazivima ulica, trgova i sl.
U skladu sa izvršenim izmenama Zakona o državnom premeru i katastru, u obavezi grada kao jedinice lokalne samouprave je da se stara o postavljanju tabli sa nazivima ulica, trgova i sl. Sredstva za ove namene planirana su u okviru Programske aktivnosti 0009 Ostale komunalne usluge.
Ukupna vrednost: 500.000,00 din.
Izvršenje: po programu i nalogu
Poslovi povereni: nabavka na koju se ne primenjuje ZJN
8.4. Ostali komunalni poslovi
Ostali komunalni poslovi - u slučajevima koji nisu mogli da se predvide ovim Programom, a koji su od interesa za Grad i realizuju se po nalogu Gradskog veća preko JKP u skladu sa Cenovnikom usluga održavanja komunalne infrastrukture. Takođe, ovim su obuhvaćena i sredstva za finansiranje troškova refundacije utroška električne energije u 2017. godini, uključujući i neizmirene obaveze iz 2016. godine koje terete odobrenu aproprijaciju u 2017. godini, za javnu rasvetu privremene saobraćajnice za FAS u Kragujevcu. Sredstva za ove namene planirana su u okviru Programske aktivnosti 0009 Ostale komunalne usluge.
Ukupna vrednost: 11.515.000,00 din
Izvršenje: po nalogu i aktu Gradskog veća
Poslovi povereni: JKP "Energetika" d.o.o. (refun. struje) ili javnom nabavkom
9. JAVNO OSVETLJENJE - UTROŠAK
Sredstva za ove namene odobrena su u ukupnom u iznosu od 311.300.000,00 dinara u okviru Programske aktivnosti 0001 Upravljanje/održavanjem javnim osvetljenjem (stalni troškovi).
Planirana sredstva namenjena su za sprovođenje postupka javne nabavke dobara - električne energije za javno osvetljenje na teritoriji grada Kragujevca (gradsko i seosko područje) i izmirenje obaveza prema EPS Snabdevanju doo Beograd doo i EPS Distribuciji doo Beograd.
Sporazumima o odlaganju duga koje zaključuje Gradonačelnik sa JP"Elektroprivreda Srbije" biće definisani rokovi izmirenja obaveza za isporučenu električnu energiju.
13.1. Potrošnja električne energije
Potrošnja električne energije za javno osvetljenje planira se na nivou potrošnje iz ranijih godina (u punom obimu tokom cele godine sa utroškom oko 11.000.000 KWh električne energije godišnje za rad 14.000 različitih rasvetnih tela) za gradsko i 3.500.000 KWh električne energije za seosko područje.
Raspoloživa sredstva za javnu nabavku električne energije iznose 50.300.000,00 dinara za period od 01.04.2017. godine -30.06.2017. godine, sredstva za period 01.07.2017. godine do 31.12.2017. godine biće naknadno obezbeđena iz sredstva budžeta Grada.
Ukupna vrednost: 50.300.000,00din.
Izvršenje: tokom godine
Poslovi povereni: javnom nabavkom
13.2. Obaveze
Odobrena sredstva, obuhvataju izmirenje preuzetih obaveza u ukupnom iznosu od 261.000.000,00 dinara i to:
- EPS Snabdevanju doo Beograd po osnovu Sporazuma o odlaganju plaćanja duga,
- Elektrošumadiji odnosno Elektroprivredi Srbije po osnovu ranije potpisanih Sporazuma o reprogramu duga,
- izmirenje obaveza po osnovu Ugovora sa Elektroprivredom Srbije koje se realizuju na teret aproprijacije za 2017. godinu,
- obračunate kamate za neblagovremeno plaćanje po Ugovoru,
- ispostavljenih računa po osnovu utrošene električne energije za period 1.01.-31.03.2017. godine.
10. JAVNO OSVETLJENJE - ODRŽAVANJE
Sredstva za ove namene odobrena su u ukupnom iznosu od 36.000.000,00 dinara u okviru Programske aktivnosti 0001 Upravljanje/održavanje javnim osvetljenjem (specijalizovane usluge),
Pod održavanjem javne rasvete podrazumeva se zamena ili otklanjanje nedostataka na uređajima javne rasvete, radi održavanja u stanju funkcionalne ispravnosti. Broj uređaja javne rasvete, zbog nove izgradnje, svake godine se povećava, što uz zamenu kvalitetnim rasvetnim elementima, utiče na rast troškova.
Podzemnom i nadzemnom elektroenergetskom mrežom, uređajima za merenje koji se nalaze u okviru trafo stanica, upravlja Elektrodistribucija.
Ovim Programom se planiraju sredstva za održavanje javnog osvetljenja na seoskom i gradskom području, kao i obaveze zaključno sa 31.12.2016. godine koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2017. godini.
10.1. Održavanje javnog osvetljenja
U okviru ove stavke realizovaće se redovno održavanje na gradskom i seoskom području prema raspoloživim sredstvima u budžetu Grada i to:
- zamena pregorelih sijalica,
- zamena dotrajalih svetiljki,
- zamena delova oštećenih svetiljki i
- dodatni radovi na održavanju javnog osvetljenja
Ukupna vrednost: 6.000.000,00 dinara
- održavanje javnog osvetljenja gradsko područje (od 1.04.2017. god): 4.000.000,00 din
- održavanje javnog osvetljenja seosko područje (od 1.04.2017. godine): 2.000.000,00 din
Izvršenje: po programu, ugovoru i nalogu
Poslovi povereni: javnom nabavkom (u dve partije)
10.2. Obaveze
Planirana sredstva su namenjena za izmirenje preuzetih obaveza po osnovu ugovorenih i realizovanih poslova na održavanju javne rasvete na gradskom i seoskom području na dan 31.12.2016. godine, koje se izvršavaju na teret odobrene aproprijacije u 2017. godini, u ukupnom iznosu od 30.000.000,00 dinara.
UKUPNA VREDNOST: 830.835.000,00 dinara.
III PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj Program donosi se za 2017. godinu, a objaviće se u "Službenom listu grada Kragujevca".