PRAVILNIKO ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U GRADU BEOGRADU("Sl. list grada Beograda", br. 5/2017) |
Ovim pravilnikom propisuju se kriterijumi i način odobravanja programa, odnosno projekata kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, dodele sredstava, izgled i sadržina predloga programa i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa i način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa.
Potrebe i interesi građana za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu Grada Beograda u oblasti sporta iz člana 3. stav 1. Odluke o zadovoljavanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Beogradu (u daljem tekstu: odluka) ostvaruje se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata (u daljem tekstu: program) iz sredstava budžeta Grada Beograda (u daljem tekstu: grad), u skladu sa Zakonom o sportu (u daljem tekstu: Zakon), i to:
1. za tač. 1, 2, 3, 5, 6, 8, 10, 12, 13, 14. i 16. na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji programi);
2. za tač. 4, 9, 11, 15. i 17. po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni programi).
II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
Programi kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:
1) predlagača programa;
2) nosioca programa;
3) sadržine i kvaliteta programa;
4) finansiranja programa.
Predloge godišnjih i posebnih programa, u skladu sa odlukom, podnose sledeće organizacije:
1) Sportski savez Beograda - predlog svog godišnjeg programa i godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Beograda;
2) organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Beograda - predlog svog posebnog programa;
3) akreditovane visoko školske ustanove i naučno istraživačke ustanove - predlog svog posebnog programa;
4) vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta - predlog svog godišnjeg programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta.
Nosioci programa koji podnesu godišnji program u kojem su obuhvaćene i aktivnosti od opšteg interesa u oblasti sporta, saglasno članu 3. odluke, ne mogu za iste aktivnosti da podnesu i poseban program po javnom pozivu.
Predlagač programa kojim se obezbeđuje zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima budžeta autonomne pokrajine ili Republike Srbije.
Nosilac programa mora da:
1) bude registrovan u skladu sa zakonom;
2) bude upisan u odgovarajući registar u skladu sa zakonom;
3) isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako zakonom nije drukčije određeno;
4) ima sedište na teritoriji grada;
5) je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;
6) aktivno deluje najmanje godinu dana;
7) je sa uspehom realizovao prethodno odobrene programe;
8) ispunjava uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti koje su u vezi sa predlogom programa u skladu sa Zakonom;
9) raspolaže kapacitetima za realizaciju programa;
10) obavlja sportske aktivnosti i ostvarivanjem programa doprinosi ostvarivanju razvoja sporta na teritoriji grada.
Nosilac programa ne može da:
1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;
2) ima blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;
3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.
Ako je u jednoj sportskoj grani registrovano više gradskih granskih sportskih saveza, finansiraju se programi samo onog gradskog granskog sportskog saveza koji je član Sportskog saveza Beograda, preko koga se ostvaruje opšti interes u toj grani sporta u gradu.
Nosilac programa iz člana 116. stav 6. zakona može da bude organizacija u oblasti sporta koju je namenski i privremeno osnovala za tehničku organizaciju međunarodnog sportskog takmičenja organizacija u oblasti sporta koja ima saglasnost za organizovanje međunarodnog sportskog takmičenja.
Izuzetno od stava 3. ovog člana u oblasti sportske rekreacije više gradskih sportskih saveza mogu imati status nadležnog gradskog sportskog saveza preko koga se ostvaruje opšti interes u oblasti sportske rekreacije.
Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:
- bio u konfliktu interesa;
- namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;
- pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na komisiju iz člana 22. stav 1. ovog pravilnika ili na Sekretarijat za sport i omladinu tokom evakuacionog perioda ili nekog prethodnog postupka dodele sredstava.
Nosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta grada za realizaciju svojih programa dve godine od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstva za realizaciju programa, ili svojim propustom nije postigao u bitnom delu planirane efekte programa.
Nosiocu programa ne mogu biti odobrena sredstava za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj o ostvarivanju i realizaciji odobrenog programa u skladu sa članom 34. stav 8. ovog pravilnika.
Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose predloge programa samostalno ili udružene sa drugim organizacijama.
Partneri organizacija koje učestvuju u realizaciji programa, i njihovi troškovi prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju i za korisnike dodeljenih sredstava.
Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu 13.
U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija biće odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu, tako da mora imati unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.
3. Sadržina i kvalitet programa
Predlog programa mora da zadovoljava sledeće kriterijume:
1) da doprinosi ostvarivanju opšteg interesa u oblasti sporta utvrđenog zakonom;
2) da je u skladu sa zakonom, programom razvoja sporta grada, odlukom o zadovoljavanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u gradu;
3) da je interesa za grad;
4) da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza;
5) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;
6) da se realizuje u gradu, osim programa priprema i učešća na međunarodnim sportskim takmičenjima;
7) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;
8) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u gradu Beogradu;
9) da će se realizovati u tekućoj godini;
10) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;
11) da je, po pravilu, predviđeno fazno (u ratama) finansiranje programa.
Pri odobravanju programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata prioritet imaju programi koji se odnose na sportske objekte sa većom kategorijom u skladu sa Nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata, sportski objekti kojima se obezbeđuje unapređenje školskog sporta i sportski objekti kojima se povećava bavljenje građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom.
Sadržina i kvalitet programa mora biti takva da obezbedi uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke i sl.) koji su neophodni za uspeh programa, ali su u priličnoj meri ili u potpunosti izvan kontrole nosioca programa.
Sportisti, sportski stručnjaci i druga lica angažovana na realizaciji programa moraju ispunjavati uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i sportskih delatnosti utvrđene zakonom, a njihovo angažovanje se mora vršiti u skladu sa zakonom.
Pri planiranju, izradi i upravljanju programskim ciklusom nosilac programa treba da primenjuje usvojene međunarodne standarde za upravljanje programima, a ako je budžet programa veći od 15 miliona dinara, obavezno je korišćenje i matrice logičkog okvira i SWOT analize.
Programi se finansiraju u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.
Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.
Finansijski plan (budžet) programa predviđen predlogom programa treba da bude:
1) ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;
2) obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;
3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;
4) uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;
5) tačan i realan - po svim vrstama troškova.
Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa u vezi zarada i honorara lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.
Opravdani direktni troškovi moraju biti neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.
Opravdani indirektni troškovi prihvatljivi su ako ne obuhvataju troškove koji su finansijskim planom programa namenjeni neposrednoj realizaciji nekog dela programa.
Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta Grada za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.
Troškovi iz stava 1. ovog člana priznaju se po osnovu:
1) za zaradu zaposlenih lica na realizaciji programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou;
2) za honorare lica koja učestvuju u realizaciji određene programske celine programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou za jednu programsku celinu;
3) za troškove putovanja u zemlji (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice i ostali troškovi u vezi putovanja) i inostanstvu (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice, pribavljanja putnih isprava, vakcinacije i lekarskih pregleda i ostali troškovi u vezi sa putovanjima) radi obavljanja programskih aktivnosti lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine troškova priznatih u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike i pod uslovom da su ugovoreni u skladu sa zakonom, s tim da se, izuzetno, mogu priznati i troškovi usluge obezbeđenja ishrane sportista van ugovorenih usluga pod uslovom da se ishrana na pripremama ili takmičenjima usled objektivnih okolnosti ne može realizovati u celosti ili delimično u okviru ugovorenih usluga (bonovi na regatnim stazama, strelištima i sl.);
4) za troškove kupovine opreme i plaćanja drugih usluga - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su u skladu sa tržišnim cenama, odnosno da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Lica koja su zaposlena kod nosioca programa i angažovana kao učesnici u programu ne mogu pored zarade dobijati i honorar za učešće u programu.
Kod godišnjih programa iz člana 137. stav 1. tačka 5) Zakona troškovi iz stava 1. ovog člana za zarade i honorare lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa priznaju se za sledeća lica:
1) u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče individualno - po jedan glavni trener, lični trener sportiste, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i jedno lice koje se bavi administrativno-tehničkim poslovima za potrebe sportista;
2) u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče kolektivno - po jedan glavni trener, pomoćni trener, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i dva lice koje se bavi administrativno-tehničkim poslovima za potrebe tima.
Troškovi programa kojima se ostvaruju i zadovoljavaju potrebe i interesi građana u gradu, moraju se odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece, osim kada je to suprotno prirodi predloženog programa, s tim da se aktivnosti povezane sa sportom dece u programu obavezno definišu kao samostalna programska celina.
Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Grada predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta.
Neopravdani troškovi su naročito: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića, bezalkoholnih gaziranih pića, brze hrane i duvana; parking u zemlji; životno osiguranje; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredaba i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa).
Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.
Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima prema vrsti i podvrsti troškova (navedene jedinice mere, broj jedinica i cena po jedinici), a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja, dnevnica i indirektne troškove.
Nosilac godišnjeg programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog tekućeg računa za realizaciju godišnjeg programa navedenog u predlogu programa, koji će se koristiti isključivo za budžetska sredstva koja dobija od Grada, u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta Grada.
III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI
Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. zakona.
Predlog programa sadrži detaljne podatke o:
1) nosiocu programa;
2) oblasti potreba i interese građana u kojoj se ostvaruje program iz člana 137. stav 1. zakona;
3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;
4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;
5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;
6) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);
7) finansijskom planu (budžetu) programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;
8) dinamičnom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);
9) načinu unutrašnjeg praćenja i kontrole realizacije programa i evaluacije rezultata;
10) prethodnom i budućem finansiranju nosioca programa i programa.
U predlog godišnjeg i posebnog programa unose se odgovarajući podaci o ličnosti iz člana 5. stav 10. zakona lica koja učestvuje u realizaciji programa.
Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:
1) da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene najosnovnije informacije o nosiocu programa i predloženom programu (naziv, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava) i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa;
2) da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom formularu), čitko popunjenom (otkucanom ili odštampanom), jezikom i pismom u službenoj upotrebi.
3) da je potpun, jasan, precizan i sadrži verodostojne podatke;
4) da je podnet u propisanom roku.
Obrasci predloga programa, odnosno aplikacionog formulara, su: Obrazac 1.1 - Prijava programa za granske sportske saveze; 1.2 - Opšti obrazac; Obrazac 1.3 - Takmičenje iz osnovnog programa; Obrazac 1.4 - Rekapitulacija takmičenja iz osnovnog programa; Obrazac 1.5 - Programi stručnog usavršavanja i osposobljavanja; Obrazac 1.6 - Program pripreme sportista; Obrazac 1.7 - Nabavka opreme, sprava i rekvizita; Obrazac 1.8 - Program testiranja sportista; Obrazac 1.9 - Rad kancelarije; Obrazac 1.10 - Ukupni troškovi sa strukturom prihoda; Obrazac 1.11 - Kvartalni izveštaj o realizaciji programa; Obrazac 1.12 - Izveštaj opšti; Obrazac 1.13 - Izveštaj takmičenja; Obrazac 1.14 - Izveštaj o stručnom usavršavanju; Obrazac 1.15 - Izveštaj pripreme; Obrazac 1.16 - Izveštaj nabavke opreme; Obrazac 1.17 - Izveštaj testiranje; Obrazac 1.18 - Izveštaj rada kancelarije; Obrazac 1.19 - Izveštaj završni finansijski; Obrazac 1.20 - Specifikacija rashoda za realizaciju programa; Obrazac 2.1 - Prijava programa - Velika međunarodna sportska takmičenja i sportska takmičenja od posebnog značaja; Obrazac 2.2 Završni izveštaj o realizaciji programa takmičenja; Obrazac 3.1 - Obrazac prijave takmičenja Trofej Beograda; Obrazac 3.2 - Obrazac izveštaja takmičenja Trofej Beograda; Obrazac 4.1 - Obrazac prijave programa beogradska sportska društva; Obrazac 4.2 - Obrazac izveštaja beogradska sportska društva; Obrazac 5.1 - Prijava godišnjeg programa za opštinski nivo školskog sporta; Obrazac 5.2. - Izveštaj o realizovanom programu školskog sporta na opštinskom nivou; Obrazac 5.3. - Prilog uz obrazac izveštaja o realizovanom programu školskog sporta na opštinskom nivou; Obrazac 5.4. - Obrazac izveštaja o utrošku sredstava o realizovanom programu školskog sporta na opštinskom nivou; Obrazac 5.5. - Prilog uz obrazac izveštaja o utrošku sredstava za realizovan program školskog sporta; Obrazac 5.6. - Prijava godišnjeg programa za gradski nivo školskog sporta; Obrazac 5.7. - Izveštaj o realizovanom programu školskog sporta na gradskom nivou; Obrazac 5.8. - Prijava programa ostalih programa školskog sporta; Obrazac 5.9. - Izveštaj o realizaciji ostalih programa školskog sporta; Obrazac 6.1.1 - Opšti podaci Multi sportovi; Obrazac 6.1.2 - Opšti obrazac programi sportske rekreacije; Obrazac 6.1.3 - Manifestacije - takmičenja iz programa sportske rekreacije; Obrazac 6.1.4 - Programi stručnog usavršavanja u sportskoj rekreaciji; Obrazac 6.1.5 - Kampovi sportske rekreacije; Obrazac 6.1.6 - Nabavka opreme sprava i rekvizita za realizaciju sportske rekreacije; Obrazac 6.1.7 - Testiranje učesnika u programima sportske rekreacije; Obrazac 6.1.8 - Rad kancelarije u programima sportske rekreacije; 6.1.9 - Ukupni troškovi programa sportske rekreacije; Obrazac 6.2.2 - Izveštaj opšti obrazac sportske rekreacije; Obrazac 6.2.3 - Izveštaj sa manifestacije - takmičenja sportske rekreacije; Obrazac 6.2.4 - Izvešta program stručnog usavršavanja u sportskoj rekreaciji; Obrazac 6.2.5 - Izveštaj o realizaciji programa kampa sportske rekreacije; Obrazac 6.2.6 - Izveštaj nabavke opreme za program sportske rekreacije; Obrazac 6.2.7 - Izveštaj testiranja učesnika u programima sportske rekreacije; Obrazac 6.2.8 - Izveštaj rada kancelarije u programima sportske rekreacije; Obrazac 6.2.9 - Izveštaj godišnji - Završni finansijski o realizaciji programa sportske rekreacije; Obrazac 6.2.10 - Izveštaj sa specifikacijom rashoda za realizaciju programa sportske rekreacije; Obrazac 7.1 - Prijava posebnih programa; Obrazac 7.2 - Izveštaj posebnih programa; Obrazac 8.1 - Prijava programa za zimski raspust; Obrazac 8.2 - Izveštaj programa za zimski raspust; Obrazac 9.1 - Prijava programa za letnji raspust; Obrazac 9.2 - Izveštaj programa za letnji raspust; Obrazac 10.1 - Predlog godišnjeg programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta kroz izgradnju, opremanje i održavanje sportskih objekata; Obrazac 10.2 - Završni izveštaj o realizaciji programa izgradnje - opremanja - održavanja sportskih objekata; Obrazac 11 - Tabela vrednovanja kvaliteta godišnjih i posebnih programa; Obrazac 12 - Vrednovanje (ocena) predloženog programa; Obrazac 13 - Izjava o partnerstvu; Obrazac 14 - Tabela vrednovanja kvaliteta godišnjeg programa kategorisanih sportskih organizacija.
Navedeni obrasci objavljuju se na zvaničnoj internet stranici Grada Beograda www.beograd.rs.
Uz predlog programa, podnetom na propisanom obrascu, podnosi se dokumentacija utvrđena ovim pravilnikom, i druga dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost zakonom i ovim pravilnikom propisanih bližih kriterijuma za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, i pisana izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa, da ne postoje prepreke iz člana 5. ovog pravilnika.
Obrazac predloga programa i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti popunjeni i dostavljeni u dva primerka, s tim da obrazac predloga programa treba biti dostavljen i u elektronskoj formi (CD, fleš).
Sva obavezna i prateća dokumentacija, kao i CD, moraju biti dostavljeni sekretarijatu za sport i omladinu (u daljem tekstu: sekretarijat) u zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično, na adresu sekretarijata.
Predlog programa za koji je prijava poslata u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir.
Prednja strana koverte sa predlogom programa mora sadržati najmanje sledeće podatke; 1) naziv godišnjeg/posebnog programa kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta; 2) naziv podnosioca predloga; 3) adresa podnosioca predloga; 4) naziv programa; 5) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva (kod posebnih programa).
Ukoliko primljeni predlog programa nije podnet na način propisan u st. 1-3. ovog člana, ovlašćeno lice sekretarijata ukazaće bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku od sedam dana.
Obrazac za prijavljivanje predloga programa dostupan je u sekretarijatu i na internet-sajtu Grada.
Kada predlog programa podnosi nadležni teritorijalni sportski savez za grad, objedinjeno za svoj program i programe organizacija u oblasti sporta, predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa (poseban obrazac za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. zakona), uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga prema nosiocima programa.
Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj programskim kalendarom iz člana 117. stav 1. zakona.
Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenom javnim pozivom.
Saglasno zakonu, sekretarijat može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuju potrebe i interesi građana u oblasti sporta i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje opšteg interesa u sportu, a podnose ga nosioci programa iz člana 138. zakona ili kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu s programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od određenog nosioca programa.
Predlog programa može se, izuzetno, odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno, s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.
Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.
Realizacija, odnosno nastavak programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.
IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
Godišnji program izvršava se prema dinamici utvrđenoj članom 117. zakona.
Javni pozivi i javna obaveštenja u smislu ovog pravilnika objavljuju se na internet-sajtu Grada Beograda.
U javnom pozivu navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi sa javnim pozivom.
Broj posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način: 1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa od jednog nosioca programa; 2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan; 3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na ovim programima (različiti programski timovi); 4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim programima.
Javni pozivi i javna obaveštenja u smislu ovog pravilnika objavljuju se na internet sajtu grada.
Sekretarijat može da utvrdi u javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa projektne, odnosno programske zadatke, za podnošenje programa.
Projektni, odnosno programski zadatak se definiše u skladu sa principima upravljanja projektnim ciklusom i obezbeđuje jasan opis: obrazloženja za preduzimanje određenog zadatka (uvodni deo); zadatka (ciljeve i rezultate) i pitanja koja treba proučiti, odnosno rešiti; očekivane metodologije i plana rada (aktivnosti), uključujući vreme kada će se one desiti i njihovo trajanje; očekivanih zahteva u pogledu resursa, posebno u pogledu osoblja; zahteva u vezi sa izveštavanjem; kriterijuma odabira programa; potrebne dokumentacije kao priloga.
Rešenjem vršioca dužnosti zamenika načelnika Gradske uprave Grada Beograda - sekretara Sekretarijata za sport i omladinu (u daljem tekstu: sekretar) mogu biti određeni i maksimalno dozvoljeni iznosi po programu za pojedine oblasti opšteg interesa u oblasti sporta.
Sportski savez Beograda utvrđuje rok do koga im nadležni granski sportski savezi i njihovi članovi, dostavljaju svoje predloge godišnjih i posebnih programa čiji su oni, u skladu sa zakonom, ovlašćeni predlagači sekretarijatu i o tome ih pisano obaveštavaju.
Sportski savez Beograda može od predlagača programa iz stava 9. ovog člana, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga sekretarijatu, tražiti dodatno objašnjenje ili korigovanje programa od podnosioca programa.
Za ocenu godišnjih i posebnih programa gradonačelnik grada, saglasno zakonu i odluci, obrazuje stručnu komisiju u kojoj, pored predstavnika sekretarijata, učestvuju i predstavnici Sportskog saveza Beograda, istaknuti sportski stručnjaci ili lica koja su se istakla radom u oblasti sporta (u daljem tekstu: komisija).
Komisija ima predsednika i šest članova.
Komisija iz stava 1. ovog člana sastoji se od lica koja imaju iskustvo u upravljanju sistemom u oblasti sporta i programima u oblasti sporta.
Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu zakona, odluke i ovog pravilnika i dostavlja sekretaru odluku o odobravanju i finansiranju programa, na osnovu koje sekretar donosi rešenje.
Komisija može o određenom pitanju da zatraži i pribavi pisano stručno mišljenje od istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.
Na osnovu rešenja, sekretar gradonačelniku grada dostavlja predlog zaključka za odobravanje i finansiranje programa.
Komisija može da, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama, pre dostavljanja odluke sekretaru, traži dodatno objašnjenje od podnosioca, odnosno nosioca programa.
Predlog programa komisija procenjuje prema sledećim kriterijumima:
1) ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova koje treba da ispuni predlog programa;
2) ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca, odnosno nosioca programa utvrđenih zakonom i ovim pravilnikom;
3) usklađenosti ciljeva programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta, ciljevima nacionalne strategije razvoja sporta u Republici Srbiji i ciljevima programa razvoja sporta u gradu;
4) vrednovanje kvaliteta predloga programa.
Prioritet pri davanju predloga komisije za odobravanje sredstava imaju programi koji su bolje ocenjeni prema kriterijumima iz stava 1. tač. 3) i 4) ovog člana, ako zakonom ili ovim pravilnikom nije drukčije određeno, i koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada Beograda postignu nameravani rezultati.
Pri davanju predloga za odobravanje programa kojim se realizuju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, komisija mora voditi računa da prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim priredbama, prioritet imaju programi koji se odnose na sportske priredbe višeg ranga, u skladu sa zakonom.
Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa, uključujući i finansijski plan programa, biće sprovedena u skladu sa kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom.
Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: kriterijume za selekciju i kriterijume za dodelu sredstava.
Kriterijumi za selekciju programa obuhvataju elemente kojima se vrši evaluacija finansijskih i operativnih sposobnosti nosioca programa kako bi se obezbedilo da ima potrebna sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebne za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.
Kriterijumi za selekciju godišnjih programa obuhvataju i vrednovanje kapaciteta organizacije u oblasti sporta, nosioca programa, za dugoročno zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i realizovanje predloženog programa.
Kriterijumi za odobravanje sredstava obuhvataju elemente utvrđene ovim pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimiraju opšte efekte realizacije programa.
Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa organizacija u oblasti sporta, osim godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, vrši se prema kriterijumima iz tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih i posebnih programa, koja je data na Obrascu 11 koji je sastavni deo ovog pravilnika, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 - 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.
Kriterijumi evaluacije obuhvataju:
1) sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranje) - maksimalno 20 bodova;
2) sekcija 2 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u gradu koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;
3) sekcija 3 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;
4) sekcija 4 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;
5) sekcija 5 - Finansijski plan i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.
Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.
Ako je ukupan zbir u sekciji 2, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.
Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.
Smatra se da Sportski savez Beograda i organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada koje su od posebnog značaja za grad u skladu zakonom ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi finansijskog i operativnog kapaciteta iz stava 2. tačka 1) ovog člana.
Procena kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija vrši se prema kriterijumima iz tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, koja je data na Obrascu 14 koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 - 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro, osim sekcije 1 koja ima bodove od 1 - 100, u zavisnosti od broja bodova koji sportska organizacija ima na osnovu svog rangiranja.
Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg programa iz stava 1. ovog člana obuhvataju:
1) sekcija 1 - Rang sportske organizacije prema kategorizaciji sportskih organizacija u gradu - maksimalno 100 bodova;
2) sekcija 2 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa, - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranje) - maksimalno 20 bodova;
3) sekcija 3 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u gradu, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;
4) sekcija 4 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;
5) sekcija 5 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;
6) sekcija 6 - Finansijski plan i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.
Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.
Ako je ukupan zbir u sekciji 3, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.
Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova u sekcijama 2-6 biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.
Smatra se da sportske organizacije sa sedištem na teritoriji grada koje su od posebnog značaja za grad u skladu sa članom 137. stav 5. zakona, ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom iz stava 2. tačka 2) ovog člana.
Postupak odobravanja programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze.
U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti propisanih uslova i kriterijuma u pogledu organizacije podnosioca predloga programa, odnosno nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa, utvrđenih zakonom, ovim pravilnikom i javnim pozivom kada su u pitanju posebni programi.
Prvu fazu sprovode ovlašćena lica, zaposlena u sekretarijatu.
U drugoj fazi vrši se vrednovanje kvaliteta programa prema kriterijumima utvrđenim u tabeli vrednovanja iz čl. 25. i 26. ovog pravilnika, i utvrđuje predlog odluke za odobrenje programa.
Odluka o odbijanju finansiranja, odnosno sufinansiranja posebnog programa donosi se, u drugoj fazi, ukoliko je predlog programa isključen iz evalucionog procesa u skladu sa članom 25. st. 3. i 4. i članom 26. stav 3. ovog pravilnika.
Drugu fazu sprovodi komisija.
O radu komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi komisije.
Ako je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi komisija donosi odluku o odobravanju programa, o čemu se obaveštavaju podnosioci programa.
U trećoj fazi, na osnovu odluke komisije, sekretar sekretarijata donosi rešenje o odobravanju i finansiranju programa, o čemu se obaveštavaju podnosioci predloga programa u roku utvrđenom zakonom. Nakon donošenja rešenja sekretara, sekretarijat upućuje predlog zaključka gradonačelniku grada. Gradonačelnik grada donosi zaključak o odobrenju programa i dodeli sredstava.
Podnosilac programa koji smatra da ispunjava utvrđene uslove i kriterijume, a program mu nije odobren, može na rešenje odobravanju programa podneti prigovor, u roku od tri dana od dana prijema rešenja.
Sekretar odlučuje rešenjem o podnetom prigovoru u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i ukoliko je prigovor osnovan može izmeniti rešenje.
Nepotpuni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga.
Vrednovanje kvaliteta programa vrši se tako što svaki član komisije vrši ocenjivanje dostavljenih programa prema tabelama vrednovanja, a ukupan broj bodova se utvrđuje na osnovu prosečnih ocena u okviru pojedinih sekcija, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno.
Komisija može jednoglasnom odlukom odlučiti da se ocenjivanje prema tabelama vrednovanja kvaliteta programa vrši glasanjem članova komisije na sednici komisije.
Vrednovanje programa vrši se na Obrascu 11 koji je sastavni deo ovog pravilnika.
Na osnovu izvršenih vrednovanja kvaliteta programa, komisija utvrđuje odluku za odobrenje programa.
Komisija svaki predlog programa obeležava i sledećim komentarima: "Ne zahteva dodatne pregovore" ili "Zahteva dodatne pregovore". Ukoliko se preliminarnim predlogom za odobrenje programa predviđaju manja sredstva nego što su budžetom predloga programa predviđena, program se obavezno označava komentarom: "Zahteva dodatne progovore".
U slučaju komentara da predlog programa zahteva dodatne pregovore, Komisija ustanovljava okvir za pregovore i vodi pregovore, s tim da se tokom pregovora obavezno definiše i koje će se programske aktivnosti realizovati, ukoliko se programu trebaju odobriti manja sredstva od onih utvrđenih budžetom predloga programa.
Prednost u pregovorima daje se programima koji su prema oceni komisije boljeg kvaliteta.
Rezultat pregovora može biti pozitivan i negativan. Pozitivan ishod pregovora ne mora da znači automatsko odobravanje sredstava.
Nakon završenih pregovora, komisija donosi konačnu odluku.
Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva komisija daje u sledećim slučajevima, vodeći računa o ukupno raspoloživim budžetskim sredstvima za finansiranje programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta:
1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja ciljeva utvrđenih nacionalnom strategijom razvoja sporta ili programom razvoja sporta grada;
2) drugi programi su prioritetniji, u skladu sa članom 138. stav 7. zakona;
3) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;
4) program je lošijeg kvaliteta, odnosno dobio je manji broj bodova tokom procene kvaliteta predloga programa u odnosu na odabrane predloge programa;
5) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.
Nepotpuni predlozi programa se ne vraćaju podnosiocu predloga.
Sa nosiocima odobrenog programa, u skladu sa zakonom, sekretarijat zaključuje ugovor o realizovanju programa.
Sekretarijat zaključuje sa nosiocem godišnjeg programa ugovor za svaku od oblasti sporta iz člana 137. stav 1. zakona za koju je podnet predlog programa.
Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, saglasno zakonu, smatraće se da je odustao od predloga programa.
Ako su odobrenom programu, prema kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom, dodeljena manja sredstva za realizaciju od sredstava navedenih u budžetu predloga programa, nosilac programa, pre zaključenja ugovora, usklađuje budžet programa sa visinom raspoloživih sredstava i dostavlja sekretarijatu dopunu, odnosno izmenu budžeta predloga programa, ili dokaz da je obezbedio dodatna sredstva za realizaciju programa, a u suprotnom će se smatrati da je odustao od zaključenja ugovora.
Ugovor o realizovanju programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu zaključen suprotno odredbama zakona i ovog pravilnika ništav je, u skladu sa članom 138. stav 9. zakona.
Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se organizaciji koja realizuje program u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta Grada.
V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA
Nosioci odobrenih programa obavezni su da sekretarijatu, na njegov zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada.
Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa.
Sekretar može zatražiti da se uz periodični izveštaj dostavi i celokupna dokumentacija u vezi sa izvršenim plaćanjima (izvodi, računi i dr.).
Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave periodični izveštaj.
Nosilac odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).
Sekretarijat može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako podnosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom.
Nosilac programa je u obavezi da u roku od 30 dana od završetka realizacije programa i isplate sredstava, dostavi sekretarijatu završni (konačni) izveštaj o raelizaciji programa.
Sekretarijat može zatražiti da se uz završni izveštaj dostavi i celokupna dokumentacija u vezi sa izvršenim plaćanjima (izvodi, računi i dr.).
Sekretarijat razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.
Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj, mora da upućuje na stavku (deo) izveštaja na koji se odnosi, odnosno dokumentacija koja se odnosi na utrošak sredstava mora da upućuje na konkretni trošak iz finansijskog plana programa.
Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj a odnosi se na utrošak sredstava podnosi se u celosti, numerički se označava i u prilogu se ređa uzlaznim redosledom.
Sekretarijat vrši, u toku realizacije programa, procenu obavljenih aktivnosti i do tada postignutih rezultata, a po završetku programa analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, sa ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava; da li je obezbeđena održivost.
Sekretarijat može angažovati i odgovarajuće stručnjake za spoljnu evaluaciju realizacije odobrenih programa.
Sportski savez Beograda kao predlagač programa iz člana 138. stav 5. Zakona dužan je da, u skladu sa zakonom i svojim statutom, prati realizaciju odobrenih programa i da na kraju realizacije programa podnese izveštaj sekretarijatu o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa i pre toga.
Gradski granski sportski savezi kao nosioci programa obavezni su da Sportskom savezu Beograda, kao predlagaču programa, pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti u vezi sa realizacijom programa, kao i da im dostavljaju u isto vreme kada i sekretarijatu, primerak izveštaja o realizaciji programa.
Nosioci programa koji ne utroše odobrena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traže odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period, uz podnošenje dokaza da se sredstva nalaze na računu nosioca programa.
Nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj neutrošenih sredstava na kraju godine u budžet Grada.
Izuzetno, sekretarijat može, ukoliko objektivne potrebe i okolnosti to zahtevaju, da odobri da se neutrošena sredstva na godišnjem nivou koriste za avansne uplate aktivnosti za narednu godinu, za iste namene, s tim da se, po istom osnovu, ne zahtevaju dodatna sredstva za program u tekućoj godini, i vodeći računa da su avansne uplate nužne za nesmetanu realizaciju programa, kao i da ne ugrožavaju osnovni cilj programa i ne narušavaju namensko korišćenje sredstava.
Nosioci odobrenog programa u roku od 15 dana od dana usvajanja završnog izveštaja o realizaciji programa čine dostupnim javnosti izveštaj o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju sekretarijatu.
Izveštaj iz prethodnog stava objavljuje se i na internet sajtu nosioca programa i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.
Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruje potrebe i interesi građana u oblasti sporta mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada.
VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA
Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju sekretarijatu sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.
Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa, deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.
Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima sekretarijata omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta u vezi sa realizacijom ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.
Nosilac programa je u obavezi da omogući sekretarijatu uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.
Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada.
Sredstva dobijena iz budžeta grada za realizovanje programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta moraju se vratiti u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima utvrđenim članom 133. st. 1-3. zakona.
Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Realizovani troškovi su prihvatljivi ako već nisu finansirani iz drugih javnih prihoda, ako su direktno povezani sa odobrenim programom, ako su nastali u periodu realizacije programa, ako su registrovani kroz odgovarajuću knjigovodstvenu dokumentaciju, ako se mogu potkrepiti sa originalnom dokumentacijom sa jasno navedenim datumom i iznosom i ako se slažu sa maksimalnim vrednostima odobrenih troškova u finansijskom planu programa.
Izmene u pogledu odobrenih sredstava za realizaciju programa, mogu se izvršiti ako se:
1) time ne ugrožava osnovni cilj programa;
2) sredstva kompenzuju u okviru određene vrste troška, kao i između različitih vrsta troškova, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 10% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake vrste troška.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može da tokom realizacije programa izvrši izmenu finansijskog plana programa i da o tome obavesti sekretarijat.
U svim drugim slučajevima, mora da se unapred podnese pisani zahtev sekretarijatu za odobrenje odstupanja, uz dodatno objašnjenje, s tim da se takav zahtev može podneti do 1. decembra, kada su u pitanju godišnji programi, a za posebne programe u toku realizacije programa ili pre utvrđenog krajnjeg roka za realizaciju programa.
Finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako nosilac programa:
1) na zahtev sekretarijata, kao i u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada;
2) upotrebljava sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;
3) ne poštuje dinamiku realizovanja programa ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju obezbeđenja realizacije programa;
4) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu zakona i ovog pravilnika potrebni za odobrenje programa;
5) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;
6) ne dostavi Sportskom savezu Beograda, kao ovlašćenom predlagaču godišnjih programa, potrebne informacije, odnosno ne omogući uvid u dokumenta i aktivnosti u vezi sa realizacijom godišnjeg programa;
7) u drugim slučajevima očigledno ne može da realizuje program u bitnom delu kako je planirano.
Nosilac neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa, ukoliko do neizvršenja dođe usled elementarnih nepogoda, naloga državnih organa, i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara nosioca programa.
Izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava objavljuje se ne internet stranici Grada.
U skladu sa zakonom, sekretarijat vrši, po završetku odobrenog programa, analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata i, u slučaju da oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa, nosilac programa je u obavezi da održi skupštinu u roku od 60 dana, radi utvrđivanja odgovornosti lica koja su realizovala program i lica koja su učestvovala u donošenju odluka koje su dovele do nepostizanja planiranih efekata programa.
Nosilac programa dužan je da obavesti sekretarijat o datumu održavanja skupštine i odlukama koje su donete u pogledu utvrđivanja odgovornosti u skladu sa stavom 1. ovog člana.
VII KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I KONTROLE PROGRAMA IZGRADNJE, ODRŽAVANJA I OPREMANJA SPORTSKIH OBJEKATA
U postupku odobravanja programa, odnosno projekata izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata, pored kriterijuma utvrđenih u članu 8. ovog pravilnika, ceni se ispunjenost sledećih kriterijuma:
1. da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;
2. da je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;
3. da sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa zakonom;
4. da je sportski objekat kategorisan u skladu sa nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata;
5. da je sportski objekat upisan u matičnu evidenciju sportskih objekata, u skladu sa zakonom;
6. da je u pitanju kapitalno održavanje sportskog objekta (rekonstrukcija, dogradnja, adaptaciju i sanacija);
7. da su radovi na izgradnji i kapitalnom održavanju sportskih objekata predviđeni odgovarajućom planskom dokumentacijom;
8. da je premer i predračun radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta urađen i overen od stručnog lica;
9. da je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;
10. da je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično);
11. da nosilac programa iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema, uknjižbe;
12. da se izgradnja i održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno-privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno-privatno partnerstvo;
13. da se ugovorom regulišu sva svojinska i imovinska pitanja u vezi izgradnje i održavanja sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.
Vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta podnosi predlog programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.
Predlog programa izgradnje i kapitalnog održavanja sportskog objekta mogu zajednički da podnesu više ovlašćenih podnosilaca, u slučaju susvojine na zemljištu ili objektu.
Opremanje sportskog objekta podrazumeva opremu koja se ugrađuje u sportski objekat i sa njim čini funkcionalnu tehničko-tehnološku celinu.
Održavanje sportskog objekta, podrazumeva kapitalno održavanje u smislu izvođenja radova na rekonstrukciji, dogradnji, adaptaciji i sanaciji sportskih objekata.
Predlog godišnjeg programa čine pojedinačni projekti, koji se, u skladu sa sadržajem, grupišu u posebne programe:
1) izgradnja sportskih i rekreativnih objekata;
2) kapitalno održavanje sportskih i rekreativnih objekata;
3) izgradnja sportskih objekata za potrebe obrazovanja;
4) kapitalno održavanje sportskih objekata za potrebe obrazovanja;
5) izgradnja i prilagođavanje sportskih objekata za lica sa posebnim potrebama i invaliditetom.
Uz program izgradnje i održavanja sportskog objekta mora biti priložena dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih uslova i kriterijuma prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje, kao i dokumentacija o sprovođenju programa (predračun radova; vlasnički list za zemljište i objekat; ugovor o zajedničkom ulaganju; lokacijska dozvola, građevinska dozvola ili rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na adaptaciji ili sanaciji sportskog objekta; glavni projekat prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje; okončana ili poslednja privremena situaciju za izvršene radove i izveštaj nadzornog organa - kod fazne izgradnje; drugi dokazi).
Godišnji program izgradnje i investicionog održavanja sportskih objekata izvršava se prema dinamici utvrđenoj programskim kalendarom u skladu sa zakonom.
Nosilac programa obrazuje, nakon obaveštenja o odobrenju programa, tim za sprovođenje programa i određuje rukovodioca i njegove članove.
Nosilac programa, po izvršenom tehničkom pregledu i izvršenoj zapisničkoj primopredaji i konačnom obračunu izvedenih radova, dužan je da obezbedi upotrebnu dozvolu.
Postupak odobrenja programa kojim zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u gradu koji je započet, a nije okončan do dana stupanja na snagu ovog pravilnika, okončaće se po odredbama pravilnika koji je bio na snazi do dana stupanja na snagu ovog pravilnika.
Obaveza korišćenja matrice logičkog okvira i SWOT analize iz člana 9. stav 3. ovog pravilnika primenjuje se kod godišnjih programa koji se podnose u 2017. godini.
Sportski savez Beograda podnosi izveštaj sekretarijatu o ostvarivanju ciljeva i efekata godišnjih programa čiji su predlagači, počev od godišnjih programa za 2017. godinu.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".