PRAVILNIK
O ZLOUPOTREBAMA NA TRŽIŠTU, ODOBRENJU TRGOVANJA TOKOM PERIODA ZABRANE TRGOVANJA I ISTRAŽIVANJU TRŽIŠTA

("Sl. glasnik RS", br. 15/2017)

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se postupci koji se mogu smatrati zloupotrebama na tržištu, obaveze učesnika na tržištu u cilju sprečavanja i otkrivanja istih, okolnosti u kojima izdavalac može odobriti trgovanje licu koje obavlja dužnosti rukovodioca u periodu zabrane trgovanja i sprovođenje istraživanja tržišta.

I POSTUPCI KOJI SE MOGU SMATRATI ZLOUPOTREBAMA NA TRŽIŠTU I OBAVEŠTAVANJE O SUMNJIVIM TRANSAKCIJAMA

Lažni ili obmanjujući signali i formiranje cena

Član 2

(1) Okolnosti koje utiču na procenu da li je došlo do zloupotreba na tržištu iz člana 85. stav 1. tačka 1), Zakona o tržištu kapitala ("Službeni glasnik RS", br. 31/11, 112/15 i 108/16, u daljem tekstu: Zakon), mogu biti sledeće:

1) da li i u kojoj meri dati nalozi za trgovanje ili izvršene transakcije predstavljaju značajan deo dnevnog obima transakcija relevantnim finansijskim instrumentom na regulisanom, odnosno MTP tržištu, posebno kada te aktivnosti vode do značajne promene cene finansijskog instrumenta;

2) u kojoj meri nalozi za trgovanje koje su izdala lice sa značajnom kupovnom ili prodajnom pozicijom u finansijskom instrumentu ili transakcije koje su ta lica izvršila, vode do značajnih promena cene finansijskog instrumenta ili izvedenih finansijskih instrumenata ili odnosne varijabile, uključene na regulisano, odnosno MTP tržište;

3) da li izvršene transakcije dovode do stvarne promene vlasništva nad finansijskim instrumentom uključenim na regulisano, odnosno MTP tržište;

4) u kojoj meri dati nalozi ili izvršene transakcije obuhvataju izmenu pozicija u kratkom periodu i predstavljaju značajan deo dnevnog obima trgovanja relevantnim finansijskim instrumentom na regulisanom, odnosno MTP tržištu, te da li bi mogli biti povezani sa značajnim promenama cene finansijskog instrumenta uključenog na regulisano odnosno MTP tržište;

5) u kojoj su meri dati nalozi ili izvršene transakcije, koncentrisani u okviru kratkog vremenskog razdoblja tokom dnevnog trgovanja, doveli do promene cene koja je usled toga promenila smer kretanja;

6) u kojoj meri dati nalozi menjaju prikaz najboljih cena ponude ili potražnje finansijskog instrumenta uključenog na regulisano, odnosno MTP tržište, ili prikaz dubine tržišta koja je vidljiva učesnicima na tržištu, a uklonjeni su pre nego što su izvršeni;

7) u kojoj su meri nalozi dati ili transakcije izvršene u specifično vreme (na kraju trgovanja) ili oko specifičnog vremena u kojem se izračunavaju referentne cene (cene zatvaranja) i rade druga izračunavanja, a iste vode do promene cena koje imaju uticaj na referentne cene i izračunavanja.

(2) Okolnosti iz stava (1) ovog člana same po sebi ne znače da se u konkretnom slučaju radi o zloupotrebama na tržištu, niti se podrazumeva suprotno ako neka činjenica ili događaj nije naveden u ovom članu, već se prilikom ocene postojanja zloupotreba na tržištu procenjuju specifične okolnosti svakog pojedinačnog slučaja.

(3) Komisija propisuje listu pokazatelja koji mogu ukazivati na manipulativno ponašanje i istu objavljuje na svojoj internet stranici.

Fiktivni postupci ili drugi oblici obmane ili prevare

Član 3

(1) Okolnosti koje utiču na procenu da li je došlo do zloupotreba na tržištu u smislu člana 85. stav 1. tačka 2) Zakona, mogu biti sledeće:

1) da li datim nalozima ili izvršenim transakcijama prethodi ili sledi nakon njih, širenje neistinitih, lažnih ili obmanjujućih informacija od strane lica koja su naloge dala ili transakcije izvršila, ili lica koja su s njima povezana;

2) da li naloge daju ili transakcije izvršavaju lica koja, pre ili nakon što daju nalog ili izvrše transakciju, distribuiraju, neposredno ili posredstvom lica koja su sa njima povezana, istraživanja tržišta ili preporuke za ulaganje koje su netačne, pristrasne ili očigledno pod uticajem materijalnih interesa.

(2) Okolnosti iz stava (1) ovog člana same po sebi ne znače da se u konkretnom slučaju radi o zloupotrebama na tržištu, niti se podrazumeva suprotno ako neka činjenica ili događaj nije naveden u ovom članu, već se prilikom ocene postojanja zloupotreba na tržištu procenjuju specifične okolnosti svakog pojedinačnog slučaja.

Mere i postupci za otkrivanje i sprečavanje zloupotreba na tržištu

Član 4

(1) Organizator tržišta, odnosno regulisano tržište, investiciono društvo i operater Multilateralne trgovačke platforme (MTP) i lice koje profesionalno dogovara ili izvršava transakcije, dužni su da:

1) uspostave i održavaju mere, sisteme i postupke kojima se obezbeđuje efikasno praćenje primljenih naloga i transakcija, u cilju otkrivanja i sprečavanja zloupotreba na tržištu;

2) dostavljaju Komisiji obaveštenja o sumnjivim nalozima ili transakcijama.

(2) Lica iz stava (1) ovog člana su dužna da obezbede da mere, sistemi i postupci odgovaraju obimu i prirodi njihove delatnosti kao i da se isti redovno proveravaju i ažuriraju, te da dokumentaciju o tome čuvaju najmanje pet godina.

(3) Mere, sistemi i postupci iz stava (1) tačka 1) ovog člana omogućavaju pojedinačnu i uporednu analizu svih izvršenih naloga i transakcija radi otkrivanja aktivnosti koje ukazuju na moguće zloupotrebe na tržištu ili pokušaj zloupotreba, upotrebom softvera ili drugih postupaka.

(4) Upotreba softvera koji će ukazivati na aktivnosti koje zahtevaju dodatnu analizu za potrebe otkrivanja zloupotreba na tržištu ili pokušaja zloupotreba, ne oslobađa zaposlene kod lica iz stava (1) ovog člana od obaveze praćenja i otkrivanja naloga i transakcija koji bi mogli predstavljati zloupotrebe na tržištu ili pokušaj zloupotreba.

(5) Lica iz stava (1) ovog člana su dužna da najmanje pet godina čuvaju informacije na osnovu kojih je sprovedena analiza naloga i transakcija, koji bi mogli predstavljati zloupotrebe na tržištu ili pokušaj zloupotreba, i ove informacije se dostavljaju Komisiji na njen zahtev.

Obaveštenje o sumnjivim nalozima i transakcijama

Član 5

(1) Lica iz člana 4. stav (1), dužna su da Komisiji bez odlaganja dostave obaveštenje o sumnjivim transakcijama i nalozima na obrascu OST (u prilogu Pravilnika) sa sledećim podacima:

1) podaci o podnosiocu obaveštenja;

2) podaci o nalogu/transakciji;

3) razlozi za sumnju;

4) identitet lica koje se prijavljuje;

5) druge informacije;

6) potpis podnosioca obaveštenja.

(2) Ukoliko se obaveštenje o sumnjivim transakcijama dostavlja naknadno, lice iz člana 4. stav (1) ovog pravilnika dostavlja informaciju u vezi sa okolnostima usled kojih je naknadnom analizom utvrđeno postojanje ili pokušaj zloupotreba na tržištu.

(3) Obaveštenje iz stava (1) ovog člana dostavlja se Komisiji elektronski na adresu zloupotrebe@sec.gov.rs.

(4) U izuzetnim situacijama, odnosno u slučajevima koji ne trpe odlaganje, obaveštenje iz stava (1) ovog člana može se saopštiti i telefonom ovlašćenom licu Komisije, s tim da je ovlašćeni učesnik dužan da u roku od 24 časa od trenutka telefonske prijave Komisiji dostavi pismeno obaveštenje.

Član 6

(1) Ovlašćeni učesnik na tržištu koji podleže obavezi obaveštavanja Komisije iz člana 4. ovog pravilnika, o navedenom obaveštenju ne sme da obavesti ni jedno drugo lice, što se posebno odnosi na lice na čije su ime dati nalozi, odnosno obavljene transakcije, ili povezano lice, osim lica kojima se obaveštenje dostavlja na osnovu zakona.

(2) Komisija neće otkriti identitet lica koje je obavestilo o transakcijama ili lica u čije ime se dostavlja obaveštenje, osim u slučajevima propisanim zakonom.

(3) Obavezi obaveštavanja iz člana 4. ovog pravilnika podležu:

1) ovlašćeni učesnici na tržištu koji imaju registrovano sedište u Republici Srbiji;

2) filijala ovlašćenog učesnika na tržištu Republike Srbije koja obavlja usluge i aktivnosti drugoj državi.

(4) Kada Komisija primi obaveštenje iz člana 5. ovog pravilnika od filijale ovlašćenog učesnika koja obavlja usluge i aktivnosti u drugoj državi, isto će odmah dostaviti nadležnom telu države tržišta na koje se obaveštenje odnosi.

II ODOBRENJE TRGOVANJA TOKOM PERIODA ZABRANE TRGOVANJA

Trgovanje u periodu zabrane trgovanja

Član 7

(1) Lice koje obavlja dužnosti rukovodioca kod izdavaoca podnosi obrazložen pisani zahtev izdavaocu za dobijanje odobrenja za prodaju hartija od vrednosti tog izdavaoca tokom perioda zabrane trgovanja, kada su ispunjeni uslovi iz člana 84a stav 2. Zakona i kada ovo lice može da dokaže da se transakacija ne može izvršiti u drugom periodu osim u periodu zabrane trgovanja.

(2) Pisani zahtev sadrži opis predviđene transakcije i obrazloženje u kome se navodi zašto je navedena prodaja jedina mogućnost za pribavljanje potrebnih finansijskih sredstava.

(3) Uz pisani zahtev lice iz stava (1) ovog člana dostavlja dokaz izdavaocu da je određenu transakciju moguće izvršiti samo tokom perioda zabrane trgovanja.

Član 8

(1) Izdavalac, prilikom donošenja odluke o tome da li da dozvoli prodaju tokom perioda zabrane trgovanja, razmatra pisani zahtev iz člana 7. ovog pravilnika i dokaze koje je priložilo lice koje obavlja dužnosti rukovodioca kod izdavaoca.

(2) Izdavalac može da dozvoli prodaju hartija od vrednosti isključivo u izuzetnim okolnostima.

(3) Izuzetnim okolnostima smatraju se okolnosti koje su hitne, nepredviđene i neizbežne, a njihov uzrok nije povezan sa licem koje obavlja dužnosti rukovodioca, niti ovo lice ima uticaj na njih.

Član 9

(1) Prilikom razmatranja zahteva iz člana 7. Pravilnika, izdavalac, pored ostalih pokazatelja, uzima u obzir i sledeće:

1) da li je lice koje obavlja dužnosti rukovodioca u tom trenutku suočeno sa utuživom finansijskom obavezom, i

2) da li lice koje obavlja dužnosti rukovodioca ima obavezu plaćanja trećem licu nastalu pre početka zabrane trgovanja, uključujući poresku obavezu, a istu ne može da ispuni na drugi način osim prodajom hartija od vrednosti.

Član 10

(1) Izdavalac može da odobri licu koje obavlja dužnosti rukovodioca da za sopstveni račun ili za račun trećeg lica vrši transakcije i u sledećim slučajevima:

1) kada se sprovodi otkup akcija u okviru odobrenog plana otkupa za zaposlene, ako lice koje obavlja dužnosti rukovodioca stiče akcije na osnovu prethodno odborenog plana;

2) kada je izdavalac stekao sopstvene akcije radi raspodele zaposlenima u društvu ili povezanom društvu, ili za nagrađivanje članova odbora direktora, odnosno izvršnog i nadzornog odbora, u skladu sa zakonom koji reguliše privredna društva;

3) kod javne ponude kada se hartije od vrednosti nude, dodeljuju ili će biti dodeljene u vezi sa spajanjem društava u skladu sa zakonom koji reguliše privredna društva;

4) kod javne ponude akcija izdavaoca radi povećanja kapitala novim ulozima ili kada izdavalac akcije dodeljuje bez naknade postojećim akcionarima ili kao dividendu isplaćenu u vidu akcija;

5) kod javne ponude dužničkih hartija od vrednosti izdavaoca čije su hartije uključene na regulisano tržište.

(2) Izdavalac, u slučajevima navedenim u stavu (1) ovog člana, može odobriti licu koje obavlja dužnosti rukovodioca da vrši transakcije samo ukoliko su odluke na osnovu kojih su akcije dodeljene ili ponuđene donete pre perioda zabrane trgovanja za lice koje obavlja dužnosti rukovodioca, kao i da ovo lice nema diskreciono pravo kod donošenje predmetnih odluka.

(3) U slučaju iz stava (1) tačka 4) ovog člana, kod javne ponude akcija izdavaoca radi povećanja kapitala novim ulozima, izdavalac može da odobri licu koje obavlja dužnosti rukovodioca da stiče akcije smo po osnovu prava preče kupovine.

Član 11

Izdavalac odobrava licu koje obavlja dužnosti rukovodioca kod izdavaoca deponovanje akcija u postupku ponude za preuzimanje akcija tog izdavaoca ukoliko je datum zatvaranja ponude za preuzimanje u periodu zabrane trgovanja.

III ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA

Član 12

(1) Istraživanje tržišta predstavlja saopštavanje informacija od strane lica iz člana 84b Zakona (u daljem tekstu: Učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje) jednom ili više potencijalnih investitora pre transakcije, sa ciljem da se proceni interes potencijalnih investitora za moguću transakciju i njene uslove.

(2) Učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje ustanovljava i sprovodi odgovarajuće mere i postupke, te vodi evidencije kako bi se osiguralo adekvatno upravljanje aktivnostima istraživanja tržišta i njihova kontrola.

(3) Prilikom obavljanja aktivnosti iz stava (1) ovog člana, učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje posebno vodi računa da ne dođe do nepotrebnog širenja potencijalno osetljivih informacija, te da sva lica koja učestvuju u istraživanju tržišta dobiju iste informacije.

Način sprovođenja istraživanja tržišta

Član 13

(1) Učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje može da licima koja učestvuju u istraživanju tržišta informacije saopšti usmeno, na sastancima, putem telefona, u pisanom obliku, elektronskom poštom, telefaksom ili putem elektronskih komunikacija.

(2) Ukoliko učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje saopštava informacije putem telefona, dužan je da obezbedi snimanje telefonskih razgovora, uz pristanak lica koje učestvuje u istraživanju tržišta.

(3) Ukoliko učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje saopštava informacije usmeno, na sastancima, u pisanom obliku, elektronskom poštom, telefaksom ili putem elektronskih komunikacija, dužan je da obezbedi praćenje elektronske komunikacije, snimak ili zapisnike sa održanih sastanaka, tako da se može utvrditi tačno vreme, informacije koje su razmenjene i identitet lica koja su u tom postupku učestvovala.

(4) Učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje uspostavlja procedure o načinu sprovođenja istraživanja tržišta.

(5) Procedurama iz stava (4) ovog člana učesnik na tržištu bliže uređuje način saopštavanja informacija licima koja učestvuju u istraživanju tržišta, obaveze zaposlenih kod učesnika na tržištu koji vrši objavljivanje, kao i postupke u vezi sa korišćenjem telefona za potrebe istraživanja tržišta.

(6) Procedurama iz stava (4) ovog člana naročito se propisuju obaveze zaposlenih, da radi sigurnosti komunikacija, za potrebe istraživanja tržišta koriste samo opremu, telefonske linije i sredstva elektronske komunikacije, obezbeđene od strane učesnika koji vrši istraživanje.

Standardne informacije u postupku istraživanja tržišta

Član 14

(1) Učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje utvrđuje set standardnih informacija i postupke za razmenu standardnih informacija za svako istraživanje tržišta pre njegovog sprovođenja i vrši objavljivanje standardnih informacija svim licima koja učestvuju u istraživanju tržišta.

(2) Ukoliko će istraživanje tržišta uključivati i objavljivanje insajderskih informacija, standardne informacije koje se pružaju licu koje učestvuje u istraživanju tržišta obavezno uključuju objavljivanje sledećih informacija po navedenom redosledu:

1) izjavu u kojoj se objašnjava da se objavljivanje odvija za potrebe istraživanja tržišta;

2) kod istraživanja tržišta putem telefona, izjavu u kojoj se navodi da se razgovor snima i pristanak osobe koja je učesnik u istraživanju tržišta na snimanje;

3) zahtev da lice s kojim se stupilo u kontakt radi istraživanja tržišta potvrdi da je ovlašćeno od strane potencijalnog investitora za učešće u postupku istraživanja tržišta;

4) izjavu u kojoj se objašnjava da će lice koje učestvuje u istraživanju tržišta dobiti insajderske informacije i da je obavezno da postupa u skladu sa članom 76-78. Zakona;

5) obaveštenje licu koje učestvuje u istraživanju tržišta da je dužno da čuva dobijene informacije kao poverljive;

6) upozorenje na obavezu propisanu u članu 84b stav 8. Zakona;

7) insajderske informacije koje se objavljuju za potrebe istraživanja tržišta, ukoliko je lice pristalo da učestvuje u istraživanju tržišta;

8) procenu o tome kada će informacije prestati da budu insajderske i način na koji će lice koje učestvuje u istraživanju tržišta biti obavešteno o promeni te procene.

Član 15

(1) Ukoliko istraživanje tržišta ne uključuje objavljivanje insajderskih informacija, standardne informacije koje se pružaju licu koje učestvuje u istraživanju tržišta su informacije iz člana 14. stav (2) tač. 1)-3) ovog pravilnika, kao i sledeće:

1) izjava u kojoj se objašnjava da će, ako lice s kojim se stupilo u kontakt pristane da učestvuje u istraživanju tržišta, to lice dobiti informacije koje učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje ne smatra insajderskim i upozorenje na odredbu čl. 84b stav 8. Zakona;

2) zahtev za pristanak lica da učestvuje u istraživanju tržišta i odgovor na taj zahtev;

3) informacije koje se objavljuju za potrebe istraživanja tržišta, ukoliko je lice pristalo da učestvuje u istraživanju tržišta.

Podaci o licima koja učestvuju u istraživanju tržišta

Član 16

(1) Za svako istraživanje tržišta učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje sačinjava listu sa sledećim podacima:

1) podaci o identitetu svih fizičkih i pravnih lica kojima su informacije objavljene tokom istraživanja tržišta;

2) podaci o datumu i vremenu svakog saopštavanja informacija u toku istraživanja tržišta ili nakon njega;

3) kontakt podaci lica koja učestvuju u istraživanju tržišta korišćeni u postupku istraživanja tržišta.

(2) Učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje sačinjava i listu svih potencijalnih investitora koji nisu želeli da učestvuju u istraživanju tržišta.

Postupci za obaveštavanje kada su informacije prestale biti insajderske informacije

Član 17

(1) Kada informacije objavljene u toku istraživanja tržišta prestanu da budu insajderske informacije, učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje dostavlja licu koje je učestvovalo u istraživanju tržišta sledeće podatke:

1) identitet učesnika na tržištu koji vrši objavljivanje;

2) identifikaciju transakcije koja je predmet istraživanja tržišta;

3) datum i vreme istraživanja tržišta;

4) datum kada su informacije objavljene u postupku istraživanja prestale biti insajderske.

(2) Evidenciju o dostavljenim obaveštenjima licima koja su učestvovala u istraživanju tržišta, učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje dostavlja Komisiji u skladu sa članom 84. stav 7. Zakona.

Vođenje evidencija u vezi sa istraživanjem tržišta

Član 18

(1) Učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje dužan je da vodi evidenciju u vezi istraživanja tržišta na trajnom medijumu kojim se osigurava njena dostupnost i čitljivost u periodu najmanje pet godina, a koja sadrži sledeće podatke:

1) svako istraživanje tržišta, sa podatkom o tome da li istraživanje tržišta uključuje objavljivanje insajderske informacije;

2) standardni set informacija koji je objavljen licima koja su učestvovala u istraživanju tržišta, za svako istraživanje tržišta;

3) podatke o licima koja učestvuju u istraživanju tržišta, sa podatkom o identitetu potencijalnih investitora kojima su informacije objavljene, identitetu pravnih i fizičkih lica koja deluju u ime potencijalnih investitora, uključujući sve dokumente koji su dostavljeni licima koja su učestvovala u istraživanju tržišta;

4) datum i vreme svakog objavljivanja informacija;

5) informacije koje su dovele do procene da su informacije koje su objavljene u toku istraživanja tržišta prestale da budu insajderske informacije i datum prestanka;

6) podatke o obaveštenjima licima koja su učestvovala u istraživanju tržišta da su insajderske informacije koje su dobili u postupku istraživanja tržišta prestale da budu insajderske.

(2) Evidencija iz stava (1) ovog člana se na zahtev dostavlja Komisiji.

Član 19

(1) Ukoliko je učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje putem telefona sprovodio postupak istraživanja tržišta, dužan je da čuva snimke telefonskih razgovora, a ukoliko je informacije objavljivao u pisanom obliku, dužan je da čuva kopije poslatih dokumenata.

(2) Ukoliko je učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje, objavljivao informacije tokom sastanaka dužan je da čuva video ili audio snimke tih sastanaka, ukoliko je imao pristanak lica na snimanje, odnosno ukoliko nije vršio snimanje, zapisnike sa sastanaka.

(3) Zapisnik u smislu stava (2) ovog člana obavezno sadrži datum i vreme, identitet lica koja su učestvovala, informacije u vezi sa istraživanjem tržišta koje su razmenjene, spisak dokumenata koji su dostavljeni, kao i potpis učesnika na tržištu koji vrši objavljivanje i lica koje učestvuje u istraživanju tržišta.

(4) Ukoliko u roku od pet radnih dana od dana istraživanja tržišta lice koje učestvuje u istraživanju tržišta ne potpiše zapisnik iz stava (2), učesnik na tržištu koji vrši objavljivanje na zapisniku naznačava ovu činjenicu, potpisuje zapisnik i čuva kopiju ovakvog zapisnika.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 20

Lica iz člana 84b Zakona o tržištu kapitala, koja sprovode istraživanje tržišta, dužna su da usklade svoje poslovanje i donesu odgovarajuća akta u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Član 21

Komisija će objaviti listu pokazatelja iz člana 2. stav (3) ovog pravilnika u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Član 22

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o postupcima koji se mogu smatrati zloupotrebom tržišta i obaveze u cilju sprečavanja i otkrivanja zloupotrebe tržišta ("Službeni glasnik RS", broj 89/11).

Član 23

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Obrazac - OST

OBRAZAC ZA PRIJAVU SUMNJIVIH TRANSAKCIJA

 

PODACI O PODNOSIOCU OBAVEŠTENJA

Ime i prezime/Naziv

 

JMBG/MB

 

Adresa

 

Svojstvo lica koje podnosi obaveštenje

(Navesti u kom svojstvu deluje lice koje podleže obavezi obaveštavanja - na pr: broker, diler, organizator tržišta..)1

Odnos sa licem o kome se podnosi obaveštenje

(Navesti opis okolnosti ili ugovornih obaveza)

Kontakt podaci za dodatne informacije

 

PODACI O TRANSAKCIJI/NALOGU

Opis finansijskog instrumenta

(Navesti naziv, naziv izdavaoca, CFI kod i ISIN)

Datum i vreme naloga ili transakcije

 

Mesto trgovanja

 

Opis naloga ili transakcije

Broj

Cena i količina

Vrsta naloga

Način ispostavljanja naloga

Identitet lica koje je ispostavilo nalog i lica koje je primilo nalog

Podaci o povučenim ili izmenjenim nalozima

RAZLOZI ZA SUMNJU

Priroda sumnje

(Navesti vrstu povrede: manipulacija, trgovanje na osnovu insajderskih informacija, pokušaj manipulacije, pokušaj trgovanja na osnovu insajderskih informacija)

Razlozi za sumnju

(Navesti opis aktivnosti na osnovu kojih je podnosilac obaveštenja primetio slučaj i razlozi za sumnju)

IDENTITET LICA KOJE SE PRIJAVLJUJE

Ime i prezime/Naziv

 

JMBG/MB

 

Adresa

 

Informacije o radnom odnosu

(Navesti radno mesto i funkcija - ako je dostupno)

Broj računa

(Brojevi novčanih računa i računa hartija od vrednosti)

Odnos sa izdavaocem predmetnog finansijskog instrumenta

 

DRUGE INFORMACIJE

Druge informacije koje podnosilac smatra bitnim

(Na pr: veličina portfelja, datum početka poslovnog odnosa sa klijentom, obrasci trgovanja…)

PRILOŽENA DOKUMENTACIJA

Spisak priložene dokumentacije

 

POTPIS I PEČAT PODNOSIOCA OBAVEŠTENJA

 

_________
1 Napomena: Tekst u kurzivu je uputstvo za popunjavanje obrasca i nakon popunjavanja se briše.