REŠENJE

O OBRAZOVANJU KOMISIJE ZA KOORDINACIJU INSPEKCIJSKOG NADZORA NAD POSLOVIMA IZ IZVORNE NADLEŽNOSTI GRADA VRANJA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 2/2017)

1. Ovim rešenjem obrazuje se Komisija za koordinaciju inspekcijskog nadzora nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Vranja (u daljem tekstu: Komisija).

Obuhvatniji i delotvorniji nadzor i izbegavanje preklapanja i nepotrebnog ponavljanja nadzora, pored usklađivanja inspekcijskog nadzora između inspekcija koje vrše inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Vranja, obezbeđuje i Komisija.

2. Utvrđuje se da inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Vranja vrše inspekcijske službe u:

2.1 Odeljenju za inspekcijske poslove:

Građevinska inspekcija,

Inspekcija zaštite životne sredine,

Inspekcija zoo higijene,

Komunalna inspekcija,

Komunalna inspekcijaza poslove trgovine i zaštite potrošača,

Inspekcija za saobraćaj i puteve,

Inspekcija drumskog saobraćaja i

Prosvetna inspekcija,

2.2. Odeljenju za budžet i finansije - Odsek lokalne poreske poreske administracije, i to:

Poreska inspekcija kancelarijske kontrole,

Poreska inspekcija terenske kontrole, i

Inspekcija naplate lokalnih javnih prihoda.

3. Poslovi i zadaci Komisije jesu:

1) da razmatra i daje mišljenje na predloge planova inspekcijskog nadzora, koje dostavljaju inspekcije;

2) da prati dostignuti nivo koordinacije inspekcija, inicira mere, utvrđuje smernice i daje uputstva u cilju unapređenja koordinacije inspekcija i delotvornosti inspekcijskog nadzora, i prati njihovu realizaciju, a naročito:

(1) za usklađivanje planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija,

(2) za razmenu informacija u vršenju inspekcijskog nadzora,

(3) za unapređenje inspekcijskog nadzora na osnovu informacija iz godišnjeg izveštaja o radu inspekcija,

(4) za razvoj informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora;

3) da razmatra i daje mišljenje na nacrte odluka i predloge drugih propisa kojima se uređuju pitanja inspekcijskog nadzora;

4) da razmatra mišljenja, direktive, metodološke materijale i priručnike za rad inspekcije, analizira praksu inspekcijskog nadzora i zauzima stavove u cilju ujednačavanja postupanja inspekcije u istim ili sličnim situacijama prema svim nadziranim subjektima, i objavljuje te stavove;

5) da učestvuje u analizi potreba za finansiranjem, tehničkom opremljenošću i stručnim usavršavanjem inspektora, kao i utvrđivanju programa stručnog usavršavanja inspektora, i podnosi inicijative nadležnim organima koji se odnose na finansiranje, tehničku opremljenost i programe obuka i drugih oblika stručnog usavršavanja inspektora;

6) da daje stručno mišljenje o predlozima kontrolnih lista, kao i njihovih izmena i dopuna;

7) da se stara da se na službenoj internet stranici Grada Vranja objavljuju propisi, akti i dokumenti koji se odnose na inspekcijski nadzor;

8) da, na upit zainteresovanih lica, pruža obaveštenja koja se odnose na delokrug inspekcija u nadležnosti grada Vranja, najkasnije u roku od sedam radnih dana;

9) da, u skladu sa potrebom, podnosi izveštaje Gradskom veću i Skupštini grada i daje predloge za preduzimanje mera iz njihove nadležnosti;

10) da se stara da se na službenoj internet stranici Grada Vranja objavljuju informacije o svim nosiocima poslova inspekcijskog nadzora, a naročito podaci o njihovim nadležnostima, adresama, telefonima i adresama elektronske pošte, kao i o njihovim rukovodiocima;

11) da preduzima odgovarajuće aktivnosti u vezi sa obraćanjem podnosioca pritužbe na rad inspekcije koji je nezadovoljan odlukom o pritužbi;

12) da razmatra izveštaj o radu unutrašnje kontrole inspekcije;

13) da obavlja druge poslove i zadatke utvrđene ovim rešenjem.

4. Komisiju čini predsednik, 7 članova i zamenik predsednika i 7 zamenika članova sastavljene od članova Gradskog veća, pomoćnika gradonačelnika i rukovodilaca organa koji obavljaju poslove inspekcijskog nadzora i inspekcija.

Predsednik Komisije rukovodi njenim radom, usklađuje rad članova i saziva i vodi sednice Komisije.

Predsednika Komisije za vreme njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenjuje zamenik predsednika Komisije.

5. U Komisiju se imenuju:

• za predsednika:

- Dr Slobodan Milenković, gradonačelnik grada Vranja

• za zamenika predsednika:

- Dušan Aritonović, načelnik Gradske uprave u Vranju

• za članove:

1. Slavoljub Stojmenović, pomoćnik gradonačelnika za urbanističke, imovinsko-pravne, komunalne i inspekcijske poslove

2. Danijela Milosavljević, član gradskog veća za socijalnu politiku i lokalnu upravu

3. Ivan Stanković, član gradskog veća za budžet i finansije

4. Boban Antanasijević, rukovodilac odeljenja za inspekcijske poslove

5. Staniša Anđelković, inspektor za drumski saobraćaj

6. Maja Jović, šef odseka lokalne poreske administracije

7. Ljiljana Ljubić, inspektor za zaštitu životne sredine

• za zamenike članova:

1. Stojanče Bogdanović, zamenik načelnika gradske uprave u Vranju

2. Ivica Tašković, načelnik odeljenja komunalne policije

3. Radmila Stanisavljević, inspektor za zaštitu životne sredine

4. Slađan Marković, na poslovima utvrđivanja lokalnih javnih prihoda

5. Vesna Jovanović, građevinski inspektor

6. Dragan Nikolić, komunalni inspektor

7. Saša Stošić, inspektor za saobraćaj i puteve.

6. Inspekcije su dužne da se pridržavaju smernica i uputstava iz tačke 3. stav 2) ovog rešenja.

Član Komisije koji nije saglasan sa ovim smernicama i uputstvima može da podnese predlog Gradskom veću, odnosno Skupštini da zauzmu stav povodom ovog pitanja, odnosno preduzmu mere i radnje iz svog delokruga.

Poslove iz tačke 3. stav 2) podstav (4) ovog rešenja Komisija obavlja u saradnji sa organom gradske uprave nadležnim za poslove informatike i elektronske uprave, koji obavlja stručne poslove i poslove gradske uprave koji se odnose na uspostavljanje i održavanje informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora.

7. Stručno-tehničke i administrativne poslove za Komisiju obavlja Odeljenje za upravljanje ljudskim resursima i informisanje.

8. U okviru Komisije obrazuju se radne grupe i stručni timovi za određenu oblast, odnosno određena pitanja inspekcijskog nadzora.

Radnom grupom, odnosno stručnim timom rukovodi član Komisije, a u radu radne grupe, odnosno stručnog tima mogu učestvovati predstavnici inspekcija koje nemaju članove u sastavu Komisije, komunalne policije, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad Vranje, udruženja, komora i drugih asocijacija, naučnih i obrazovnih ustanova, kao i drugih organizacija čiji je rad povezan sa sistemom i poslovima inspekcijskog nadzora u gradu Vranju.

9. Komisija je ovlašćena da zahteva podatke, obaveštenja, isprave i izveštaje koji su joj potrebni za obavljanje njenih poslova i zadataka od nadležnih organa i imalaca javnih ovlašćenja.

10. Komisija donosi poslovnik o svom radu.

11. Komisija usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti grada Vranja, obezbeđivanjem koordinacije i međusobne saradnje inspekcija grada Vranja u utvrđivanju planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija i saradnje u postupku vršenja samostalnog ili zajedničkog inspekcijskog nadzora.

Saradnja između inspekcija iz stava 1. ove tačke ostvaruje se u skladu sa oblicima saradnje utvrđenim zakonom i drugim propisima kojima se uređuju državna uprava i lokalna samouprava, Zakonom o inspekcijskom nadzoru i posebnim zakonima, i naročito obuhvata međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje pomoći i zajedničke mere i radnje od značaja za inspekcijski nadzor, kao i druge načine unapređenja delotvornosti inspekcijskog nadzora u nadležnosti grada Vranja.

U okviru svog delokruga, u skladu sa odlukom kojom se uređuje gradska uprava Vranje odeljenje za inspekcijske poslove, Odeljenje za finansije - odsek lokalne poreske administracije, usklađuje inspekcijski nadzor iz nadležnosti grada Vranja.

12. Komisija podnosi Skupštini redovne izveštaj o radu najmanje svakih 90 dana, kao i vanredne izveštaje po potrebi, i redovno ih objavljuje na internet stranici.

Komisija podnosi Skupštini i godišnji izveštaj najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu.

13. Rešenje stupa na snagu danom donošenja.

14. Ovo rešenje objaviti u "Službenom glasnik grada Vranja".