PRAVILNIKO SUFINANSIRANJU PROJEKATA ZA OSTVARIVANJE JAVNOG INTERESA U OBLASTI JAVNOG INFORMISANJA("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 2/2017) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuje sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja i propisuje obrazac za prijavljivanje za projektno sufinansiranje i obrazac za podnošenje narativnog i finansijskog izveštaja.
Radi ostvarivanja javnog interesa u oblasti javnog informisanja Grad Vranje obezbeđuje iz svog budžeta sredstva za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja.
Visina sredstava za sufinansiranje programa i projekata iz člana 2. ovog Pravilnika utvrđuju se svake godine Odlukom o budžetu grada Vranja.
Javni konkurs se može sprovesti samo ako su Odlukom o budžetu grada Vranja predviđena sredstva.
Sredstva za sufinansiranje projekata i programa iz člana 2. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu javnog konkursa.
Odluku o konkursima koji se raspisuju u toku kalendarske godine (u daljem tekstu: odluka), donosi Odeljenje za društvenu delatnost, Odsek za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu, i informisanje uz prethodno pribavljenu saglasnost Gradskog veća.
Ako sredstva opredeljena za konkurs nisu u celosti raspodeljena, organ iz stava 1. ovog člana, može da raspiše novi konkurs za raspodelu preostalih sredstava do kraja iste kalendarske godine.
Sredstva koja se raspodeljuju na osnovu sprovedenog javnog konkursa, raspodeljuju se u skladu sa pravilima o dodeli državne pomoći.
Konkurs se raspisuje za projekte:
1) proizvodnje medijskih sadržaja;
2) organizovanja i učešća na stručnim, naučnim i prigodnim skupovima, kao i unapređivanja profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja.
Konkurs se raspisuje za sufinansiranje projekata čija realizacija ne može biti duža od tri godine.
Odobrena sredstva, za projekte koji traju duže od godinu dana, isplaćuju se u godini za koju je konkurs raspisan.
Učesnik konkursa koji je dobio sredstva za sufinansiranje projekta čija je realizacija duža od godinu dana dostavlja narativni i finansijski izveštaj o realizaciji projekta za svaku kalendarsku godinu, do kraja te godine, organu koji mu je odobrio sredstva.
Narativni i finansijski izveštaj, podnosi se na Obrascu 2, koji je sastavni deo ovog Pravilnika.
Konkurs se raspisuje u obliku javnog poziva i objavljuje se na veb-sajtu grada Vranja, kao i najmanje u jednim dnevnim, odnosno nedeljnim novinama koje se distribuiraju na području nadležnosti organa koji raspisuje konkurs.
Prijava na konkurs podnosi se na Obrascu 1, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo i objavljuje se na zvaničnom sajtu grada Vranja.
Obaveštenje o javnom pozivu iz stava 1. ovog člana mora biti vidljivo sve vreme trajanja konkursa na zvaničnom sajtu grada Vranja.
Javni poziv za učešće na konkursu sadrži:
1) namenu sredstava za ostvarivanje javnog interesa, tj. javni interes koji će se konkursom sufinansirati;
2) iznos sredstava koja su opredeljena za konkurs;
3) najmanji i najveći iznos sredstava koja se odobravaju po projektu;
4) koji subjekti imaju pravo učešća;
5) kriterijume za ocenu projekta na osnovu kojih će se dodeljivati sredstva;
6) precizne rokove u kojima se konkurs sprovodi;
7) informaciju o dokumentaciji koju prilaže podnosilac projekta;
8) poziv novinarskim i medijskim udruženjima kao i medijskim stručnjacima zainteresovanim za rad u komisiji.
Proveru dokumentacije podnete na konkurs, vrši Odeljenje za društvenu delatnost, Odsek za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje.
Provera dokumentacije iz stava 1. ovog člana odnosi se na ispunjenost uslova za učešće na konkursu i poštovanje rokova.
Učesnik konkursa koji je podneo projekat sa nepotpunom ili neprecizno popunjenom dokumentacijom, obaveštava se da nedostatak otkloni u naknadno određenom roku.
Projekat učesnika konkursa koji u naknadno određenom roku ne dostavi traženu dokumentaciju, ne razmatra se.
Učesniku konkursa koji nije podneo nijedan propisani dokument naveden u javnom pozivu za učešće na konkursu, osim obrasca za prijavu, ne dostavlja se obaveštenje iz stava 1. ovog člana i njegov projekat se ne razmatra.
Projekat koji je dostavljen nakon propisanog roka za podnošenje, ne razmatra se.
Na konkursu može učestvovati (u daljem tekstu: učesnik konkursa):
1) izdavač medija čiji medij je upisan u Registar medija, koji se vodi u Agenciji za privredne registre;
2) pravno lice, odnosno preduzetnik, koji se bavi proizvodnjom medijskih sadržaja i koji ima dokaz da će sufinansirani medijski sadržaj biti realizovan putem medija koji je upisan u Registar medija;
3) pravno lice, odnosno preduzetnik, sa projektima organizovanja i učešća na stručnim, naučnim i prigodnim skupovima, kao i sa projektima unapređivanja profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja.
Izuzetno od stava 1. tačka 3) ovog člana, grad Vranje ne može sufinansirati projekat izdavača medija, koji nije upisan u Registar medija.
Pravo učešća na konkursu nemaju izdavači medija koji se finansiraju iz budžeta grada Vranja.
Pravo učešća na konkursu nemaju lica koja su u prethodnom periodu dobila sredstva namenjena projektnom sufinansiranju, a nisu u ugovorom predviđenom roku i propisanoj formi podnela narativni i finansijski izveštaj i lica za koja se utvrdi da su sredstva nenamenski trošila.
Učesnik konkursa može konkurisati samo sa jednim projektom na jednom konkursu.
Pod projektom se podrazumeva zaokružena programska celina ili deo celine (žanrovska i vremenska), kojom se doprinosi ostvarivanju javnog interesa, u skladu sa zakonom.
Ako je učesnik konkursa izdavač više medija, može na konkursu učestvovati sa jednim projektom za svaki medij.
Od ukupno opredeljenih sredstava za konkurs, najmanje 90% iznosa sredstava mora biti namenjen projektima proizvodnje medijskih sadržaja, a najviše 10% iznosa sredstava može biti namenjen projektima organizovanja i učešća na stručnim, naučnim i prigodnim skupovima, kao i projektima unapređivanja profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja.
Učesnik konkursa može podneti zahtev za sufinansiranje projekta u iznosu do najviše 80% vrednosti predloženog projekta, odnosno najviše do iznosa utvrđenog konkursom.
Učesnik konkursa koji je u tekućoj kalendarskoj godini već koristio sredstva namenjena projektnom sufinansiranju u oblasti javnog informisanja na lokalnom nivou, može učestvovati na konkursu za sufinansiranje istog projekta samo još jednom u toj godini, i to u iznosu koji, uz sredstva koja je već dobio, ne prelazi 80% vrednosti projekta.
4. Kriterijumi za ocenu projekta
Kriterijumi na osnovu kojih će se ocenjivati projekti prijavljeni na konkurs su:
1) mera u kojoj je predložena projektna aktivnost podobna da ostvari javni interes u oblasti javnog informisanja;
2) mera pružanja veće garancije privrženosti profesionalnim i etičkim medijskim standardima.
Na osnovu kriterijuma iz stava 1. tačka 1) ovog člana, posebno se ocenjuje:
1. Značaj projekta sa stanovišta:
- Ostvarivanja javnog interesa u oblasti javnog informisanja;
- Ostvarivanje namene konkursa;
- Usklađenosti projekta sa realnim problemima, potrebama i prioritetima ciljnih grupa;
- identifikovanih i jasno definisanih potreba ciljnih grupa;
- zastupljenosti inovativnog elementa u projektu i novinarsko istraživačkog pristupa.
2. Uticaj i izvodljivost sa stanovišta:
- Usklađenost i planiranih aktivnosti sa ciljevima, očekivanim rezultatima i potrebama ciljnih grupa;
- Stepena uticaja projekta na kvalitet informisanja ciljne grupe;
- Merljivosti indikatora koji omogućavaju praćenje realizacije projekta;
- razrađenosti i izvodljivosti plana realizacije projekta;
- stepena razvojne i finansijske održivosti projekta (pozitivni efekti projekta na stavljaju se nakon što se okonča podrška).
3. Kapaciteti sa stanovišta:
- Stepena organizacionih i upravljačkih sposobnosti predlagača projekta;
- Neophodnih resursa za realizaciju projekta;
- stručnih i profesionalnih referenci predlagača projekta, koje odgovaraju predloženim ciljevima i aktivnostima projekta.
4. Budžet i opravdanost troškova sa stanovišta:
- preciznosti i razrađenosti budžeta projekta, koji pokazuje usklađenost predviđenog troška sa projektnim aktivnostima i
- ekonomske opravdanosti predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti.
Na osnovu kriterijuma iz stava 1. tačka 2) ovog člana posebno se ocenjuje:
1. da li su učesniku konkursa izrečene mere od strane državnih organa, regulatornih tela ili tela samoregulacije u poslednjih godinu dana, zbog kršenja profesionalnih i etičkih standarda (podatke pribavlja stručna služba od Regulatornog tela za elektronske medije, za elektronske medije, a od Saveta za štampu, za štampane i onlajn medije);
2. dokaz o tome da su nakon izricanja kazni ili mera preduzete aktivnosti koje garantuju da se sličan slučaj neće ponoviti.
Za svaki raspisani konkurs, u okviru javnog poziva, organ koji raspisuje konkurs, može utvrditi i bliže kriterijume za ocenjivanje projekta (kao što je određivanje prioritetnih tema i sl.).
Ocenu projekata podnetih na konkurs, kao i predlog o raspodeli sredstava sa obrazloženjem donosi stručna komisija (u daljem tekstu: komisija) koju rešenjem imenuje Gradsko veće.
Komisija se imenuje za svaki konkurs posebno.
Za člana komisije imenuje se lice koje je nezavisni stručnjak za medije ili je medijski radnik.
Predložena lica ne smeju biti u sukobu interesa niti obavljati javnu funkciju, u skladu sa pravilima o borbi protiv korupcije.
Komisija ima pet članova.
Javni poziv za učešće na konkursu sadrži obaveštenje kojim se pozivaju novinarska i medijska udruženja, kao i medijski stručnjaci zainteresovani za rad u komisiji da dostave predlog za članove komisija sa biografijom, za svaki konkurs posebno.
Predlozi za članove komisije dostavljaju se najkasnije u roku od 20 dana od dana objavljivanja konkursa.
Većina članova komisije imenuje se na predlog novinarskih i medijskih udruženja, ukoliko takav predlog postoji.
Pravo na predlaganje članova imaju novinarska i medijska udruženja koja su registrovana najmanje tri godine pre datuma raspisivanja konkursa, i koja uz predlog za članove komisije podnose i dokaz o registraciji.
Na osnovu prispelih predloga novinarskih i medijskih udruženja za članove komisije, Gradsko veće bira članove Komisije.
Ukoliko predlozi za članove komisije iz stava 2. ovog člana ne budu dostavljeni u propisanom roku, Gradsko veće imenuje članove komisije iz reda nezavisnih stručnjaka za medije i medijskih radnika.
Odluka o imenovanju komisija donosi se u formi rešenja i objavljuje se na zvaničnom sajtu grada Vranja, za svaki konkurs posebno.
Rešenjem o imenovanju članova komisije utvrđuju se njihova prava i obaveze.
Komisija na prvoj sednici bira predsednika komisije.
Predsednik komisije koordinira rad komisije i vodi sednice.
Organizacione, administrativno tehničke poslove obavlja sekretar Komisije.
Sekretar komisije nije član komisije.
Svaki član komisije, nakon uvida u konkursnu dokumentaciju, daje pismenu izjavu da nije u sukobu interesa i da ne obavlja javnu funkciju.
Ocenjivanje projekta vrši svaki član komisije nezavisno, za svaki projekat i po svakom od kriterijuma.
O radu komisije vodi se zapisnik.
Komisija je obavezna da za svaki projekat koji se razmatra sačini obrazloženje u kome se navode razlozi za prihvatanje ili neprihvatanje projekta.
6. Odluka o raspodeli sredstava
Odluku o raspodeli sredstava sa obrazloženjem donosi Gradsko veće u formi rešenja, a na osnovu predloga komisije o raspodeli sredstava sa obrazloženjem.
Predlog komisije o raspodeli sredstava iz stava 1. ovog člana, potpisuje se od strane svakog člana komisije.
Ukoliko Gradsko veće uoči da je komisija dala predlog suprotno odredbama zakona, ovog pravilnika i uslova utvrđenih u javnom pozivu za učešće na konkursu, ili da sadrži drugu očiglednu grešku, zatražiće pismenim putem od komisije da ispravi nepravilnosti ili greške i ispravi predlog u određenom roku.
Odluka iz stava 1. ovog člana, donosi se najkasnije u roku od 90 dana od dana zaključenja konkursa.
Rešenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.
Odeljenje za društvenu delatnost, Odsek za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje na zvaničnom sajtu grada Vranja, pored rešenja o raspodeli sredstava sa obrazloženjem, objavljuje i predlog komisije o raspodeli sredstava, kratak opis projekata kojima su odobrena sredstva, kao i informaciju za sve učesnike konkursa koji su dobili manji iznos sredstava od traženog, da bez odlaganja dostave novu specifikaciju troškova, u skladu sa dodeljenim sredstvima, odnosno obaveštenje o tome da odustaju od sredstava koja su im dodeljena.
Na osnovu rešenja iz člana 22. ovog pravilnika zaključuje se ugovor, koji je osnov za praćenje realizacije sufinansiranog projekta.
Učesnik konkursa, kome su odobrena sredstva, poziva se da u ostavljenom roku, dostavi potpisan i overen ugovor.
Ukoliko učesnik konkursa kome su odobrena sredstva ne dostavi ugovor, iz stava 2. ovog člana, smatraće se da je odustao od dodeljenih sredstava.
Ugovor iz člana 28. ovog pravilnika, između ostalog, sadrži i:
1) specifikaciju odobrenih troškova;
2) dinamiku realizacije projekta;
3) rokove za dostavljanje narativnog i finansijskog izveštaja;
4) obavezu obaveštavanja javnosti koji je organ sufinansirao projekat uz obavezan tekst: "Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva".
5) obavezu povraćaja sredstava ukoliko sva sredstva nisu iskorišćena, odnosno ako projekat nije realizovan.
Organ koji je raspisao konkurs isplaćuje dodeljena sredstva po dinamici utvrđenoj ugovorom.
Pojedinačno davanje podrazumeva proceduru dodele sredstava na osnovu odluke Gradskog veća, bez sprovedenog javnog konkursa.
Prijava za pojedinačno davanje podnosi se na Obrascu 1.
Sredstva iz člana 29. ovog pravilnika, mogu se dodeliti samo za projekte koji nisu mogli biti planirani u vreme raspisivanja konkursa (vanredne okolnosti, hitnost realizacije itd.).
Sredstva dodeljena putem pojedinačnog davanja odobravaju se u skladu sa pravilima o dodeli državne pomoći.
Za pojedinačna davanja može se opredeliti najviše 5% sredstava, od ukupno opredeljenih sredstava za ostvarivanje javnog interesa putem javnog konkursa.
Ukupnu visinu sredstava za pojedinačna davanja utvrđuje odlukom Gradskog veća.
Iznos sredstava kojim se sufinansira projekat na osnovu pojedinačnih davanja, ne može biti veći od 20% iznosa koji je propisan za javne nabavke male vrednosti.
Dodeljena sredstva iz stava 1. ovog člana ne mogu se kumulirati sa drugim vidovima državne pomoći.
Prijavu za pojedinačno davanje može podneti:
1) izdavač medija čiji je medij upisan u Registar medija, koji se vodi u Agenciji za privredne registre;
2) pravno lice, odnosno preduzetnik, koje se bavi proizvodnjom medijskih sadržaja i koje ima dokaz da će sufinansirani medijski sadržaj biti realizovan putem medija koji je upisan u Registar medija;
3) pravno lice, odnosno preduzetnik, sa projektima organizovanja i učešća na stručnim, naučnim i prigodnim skupovima kao i unapređivanja profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja,
Izuzetno od stava 1. tačka 3) ovog člana, jedinica lokalne samouprave, ne može sufinansirati projekat izdavača medija koji nije upisan u Registar medija.
Pojedinačno davanje ne može se odobriti izdavaču medija koji se finansira iz javnih prihoda, kao ni izdavaču medija koji nije upisan u Registar medija.
Pojedinačno davanje ne može se odobriti licu koje je u prethodnom periodu dobilo sredstva namenjena projektnom sufinansiranju, a nije ispunilo ugovorom preuzete obaveze.
5. Kriterijumi za ocenu projekta
Kriterijumi na osnovu kojih će se ocenjivati projekat podnosioca prijave za pojedinačno davanje, su:
1) mera u kojoj je predložena projektna aktivnost podobna da ostvari javni interes u oblasti javnog informisanja;
2) mera pružanja veće garancije privrženosti profesionalnim i etičkim medijskim standardima.
Na osnovu kriterijuma iz stava 1. tačka 1) ovog člana, posebno se ocenjuje:
1. Značaj projekta sa stanovišta:
- Ostvarivanja javnog interesa u oblasti javnog informisanja;
- Ostvarivanje namene konkursa;
- Usklađenosti projekta sa realnim problemima, potrebama i prioritetima ciljnih grupa;
- identifikovanih i jasno definisanih potreba ciljnih grupa;
- zastupljenosti inovativnog elementa u projektu i novinarsko istraživačkog pristupa.
2. Uticaj i izvodljivost sa stanovišta:
- Usklađenosti planiranih aktivnosti sa ciljevima, očekivanim rezultatima i potrebama ciljnih grupa;
- Stepena uticaja projekta na kvalitet informisanja ciljne grupe;
- Merljivost i indikatora koji omogućavaju praćenje realizacije projekta;
- razrađenosti i izvodljivosti plana realizacije projekta;
- stepena razvojne i finansijske održivosti projekta (pozitivni efekti projekta nastavljaju se nakon što se okonča podrška).
3. Kapaciteti sa stanovišta:
- Stepena organizacionih i upravljačkih sposobnosti predlagača projekta;
- Neophodnih resursa za realizaciju projekta;
- stručnih i profesionalnih referenci predlagača projekta, koje odgovaraju predloženim ciljevima i aktivnostima projekta.
4. Budžet i opravdanost troškova sa stanovišta:
- preciznosti i razrađenost budžeta projekta, koji pokazuje usklađenost predviđenog troška sa projektnim aktivnostima;
- ekonomske opravdanosti predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti.
Na osnovu kriterijuma iz stava 1. tačka 2) ovog člana posebno se ocenjuje:
1. da li su učesniku konkursa izrečene mere od strane državnih organa, regulatornih tela ili tela samoregulacije u poslednjih godinu dana, zbog kršenja profesionalnih i etičkih standarda(podatke pribavlja stručna služba od Regulatornog tela za elektronske medije, za elektronske medije, a od Saveta za štampu, za štampane i onlajn medije);
2. dokaz o tome da su nakon izricanja kazni ili mera preduzete aktivnosti koje garantuju da se sličan slučaj neće ponoviti.
6. Odluka o raspodeli sredstava
Odluku o raspodeli sredstva donosi Gradsko veće, u formi rešenja sa obrazloženjem.
Organ koji dodeljuje sredstva, rešenje dostavlja licu kome su odobrena sredstva i objavljuje ga na veb-sajtu organa.
Rešenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.
Na osnovu rešenja zaključuje se ugovor, koji je osnov za praćenje realizacije sufinansiranog projekta.
Lice kome su odobrena sredstva, poziva se da u ostavljenom roku, dostavi potpisan i overen ugovor.
Ukoliko lice kome su odobrena sredstva ne dostavi potpisan ugovor smatraće se da je odustao od dodeljenih sredstava.
Ugovor iz člana 39. ovog pravilnika, između ostalog, sadrži i:
1) specifikaciju odobrenih troškova;
2) dinamiku realizacije projekta;
3) rokove za dostavljanje narativnog i finansijskog izveštaja;
4) obavezu obaveštavanja javnosti koji je organ sufinansirao projekat uz obavezan tekst: "Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.";
5) obavezu povraćaja sredstava ukoliko sva sredstva nisu iskorišćena, odnosno ako projekat nije realizovan.
Organ koji dodeljuje sredstva isplaćuje dodeljena sredstva po dinamici utvrđenoj ugovorom.
IV NARATIVNI I FINANSIJSKI IZVEŠTAJ
Učesnici konkursa koji su dobili sredstva, kao i lica kojima su odobrena sredstva na osnovu pojedinačnog davanja, izveštaj o realizaciji projekta dostavljaju organu koji je dodelio sredstva, u formi narativnog i finansijskog izveštaja, a u skladu sa zakonom i zaključenim ugovorom.
Izveštaj mora biti potpisan od strane ovlašćenog lica i overen pečatom.
Korisniku sredstava koji ne dostavi u roku i u propisanoj formi narativni i finansijski izveštaj o realizaciji projekta, organ koji dodeljuje sredstva upućuje zahtev za povraćaj sredstava.
Povraćaj sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se u roku koji je predviđen ugovorom.
Informacija o korisnicima sredstava koji nisu dostavili narativni i finansijski izveštaj o realizaciji projekta, odnosno koji nisu izvršili povraćaj sredstava, objavljuje se na veb-sajtu organa.
Odeljenje za društvenu delatnost, Odsek za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje, u obavezi je da u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o dodeli sredstava, Registru medija prijavi podatke o iznosu dodeljenih novčanih sredstava.
Odeljenje za društvenu delatnost, Odsek za obrazovanje, kulturu, sport, omladinu i informisanje, po završetku projektnog sufinansiranja u tekućoj godini, sačinjava analizu kvaliteta podržanih projekata na osnovu izveštaja korisnika, i objavljuje je na veb-sajtu najkasnije do 31. marta naredne godine.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu, merilima i kriterijumima za izbor projekata/programa u oblasti javnog informisanja koji se sufinansiraju sredstvima iz budžeta grada Vranja ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 8/14).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u Službenom glasniku grada Vranja.
Obrasce koji su sastavni deo ovog pravilnika možete pogledati OVDE