PRAVILNIK

O PRIVATNOM OBEZBEĐENJU LICA I IMOVINE GRADSKE UPRAVE GRADA POŽAREVCA

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 1/2017)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se privatno obezbeđenje lica i imovine (u daljem tekstu: LiI) Gradske uprave Grada Požarevca (u daljem tekstu: Uprava), odnosno fizička i tehnička komponenta sistema obezbeđenja lica, imovine i poslovanja Uprave (u daljem tekstu: sistem obezbeđenja).

Sistem obezbeđenja je skup međusobno povezanih i uslovljenih mera, postupaka i radnji kojima se angažovanjem fizičke komponente uz primenu tehničke komponente i primenom savremenih metoda, načina i organizacije rada, uspešno proaktivno (metodom analize, planiranja, odvraćanja i prevencije) i reaktivno (sanacijom eventualno nastalih posledica), eliminiše i/ili smanjuje mogućnost ugrožavanja lica i neovlašćenog prisvajanja imovine Uprave.

Ovaj pravilnik sadrži sledeće delove:

I

 

Opšte odredbe

II

 

Organizacija i delokrug rada poslova bezbednost i zdravlje na radu, fizičko tehničkog obezbeđenja i protivpožarne zaštite odeljenja za zajedničke poslove

III

 

Uslovi za obavljanje poslova privatnog obezbeđenja

IV

 

Prava, dužnosti i ovlašćenja organa upravljanja i zaposlenih

V

 

Način obavljanja poslova i radnih zadataka

VI

 

Primena ovlašćenja

VII

 

Odgovornost zaposlenih

VIII

 

Prelazne i završne odredbe

Član 2

Termini kojima su u ovom pravilniku označeni nosioci aktivnosti, odnosno odgovorna lica, a izraženi su u gramatičkom muškom rodu, podrazumevaju prirodni muški i ženski rod lica na koja se odnose, u skladu sa načelima i propisima o rodnoj ravnopravnosti.

Član 3

Pojmovi koji se koriste u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

1) korisnik usluga je organizacija ili lice koji koriste usluge privatnog obezbeđenja;

2) pravno lice za privatno obezbeđenje je privredno društvo koje obavlja delatnost privatnog obezbeđenja pod uslovima iz Zakona o privatnom obezbeđenju;

3) preduzetnik za privatno obezbeđenje je službenik obezbeđenja koji samostalno obavlja delatnost privatnog obezbeđenja pod uslovima iz Zakona o privatnom obezbeđenju i koji je, u skladu sa propisima, registrovan kao preduzetnik;

4) delatnosti privatnog obezbeđenja:

(1) procena rizika u zaštiti lica, imovine i poslovanja;

(2) zaštita lica i imovine fizičkim i tehničkim sredstvima, kao i poslovi održavanja reda na javnim skupovima, sportskim priredbama i drugim mestima okupljanja građana u delu koji nije u nadležnosti Ministarstva unutrašnjih poslova (u daljem tekstu Ministarstvo);

(3) planiranje, projektovanje i nadzor nad izvođenjem sistema tehničke zaštite, montaže, puštanja u rad, održavanja sistema tehničke zaštite i obuke korisnika;

(4) obezbeđenje transporta i prenosa novca i vrednosnih pošiljki u delu koji nije u nadležnosti Ministarstva;

5) lica Uprave su sve osobe koje dolaze u neposredni kontakt sa Upravom, odnosno zaposleni Uprave, osobe koje obavljaju volonterski rad u Upravi, stranke Uprave (posetioci, korisnici usluga), poslovni partneri (dobavljači, izvođači radova, stručni saradnici) i druga lica (slučajni prolaznici osobe koje nemaju objektivni razlog za kontakt sa Upravom);

6) imovina Uprave je, sve ono što je Uprava dosadašnjim radom ostvarila: njen naziv, zaštitni znak, korporativni imidž, poslovni podaci i informacije, osnovna sredstva rada (pokretna i nepokretna), rezervni delovi, repromaterijal i tehnologija rada;

7) poslovanje Uprave je svakodnevni aktivni odnos i proces rada usmeren na ostvarivanje boljeg i stabilnijeg položaja Uprave i pružanje što kvalitetnije usluge stanovništvu i privrednim subjektima,

8) procena rizika je analiza i ocena u zaštiti lica, imovine i poslovanja;

9) plan obezbeđenja je dokument sa planiranim uslugama obezbeđenja koje su predviđene u proceni rizika;

10) službenik obezbeđenja je fizičko lice, oba pola, koje vrši poslove privatnog obezbeđenja;

11) legitimacija je javna isprava za legitimisanje lica koja vrše poslove privatnog obezbeđenja;

12) fizička zaštita je usluga obezbeđenja koja se pruža prvenstveno ličnim prisustvom i neposrednom aktivnošću službenika obezbeđenja u određenom prostoru i vremenu, kao i primenom mera i upotrebom sredstava prinude;

13) tehnička zaštita je obezbeđenje lica i imovine koje se vrši tehničkim sredstvima i uređajima, njihovim planiranjem, projektovanjem, ugradnjom i održavanjem;

14) fizičko-tehnička zaštita je obezbeđenje lica i imovine istovremenom ili kombinovanom primenom fizičke i tehničke zaštite;

15) patroliranje je usluga obezbeđenja koju vrše službenici obezbeđenja krećući se u određeno vreme između više međusobno razdvojenih mesta/objekata;

16) štićeni prostor je prostor na kojem se vrše poslovi / usluge obezbeđenja u skladu sa planom obezbeđenja/ obimom ugovorenih obaveza sa pravnim licem ili preduzetnikom za privatno obezbeđenje;

17) licenca je:

(1) rešenje kojim se pravnim licima i preduzetnicima koji ispunjavaju propisane uslove, dozvoljava obavljanje delatnosti privatnog obezbeđenja,

(2) rešenje kojim se fizičkim licima koja ispunjavaju propisane uslove, dozvoljava vršenje poslova privatnog obezbeđenja;

18) samozaštitna delatnost je delatnost obezbeđenja lica, imovine i poslovanja koje organizacija obavlja za sopstvene potrebe. Unutrašnja služba obezbeđenja (samozaštita) je unutrašnji oblik organizovanja obezbeđenja za sopstvene potrebe;

19) bezbednosna provera je provera koju, u skladu sa Zakonom o privatnom obezbeđenju, vrši Ministarstvo.

Član 4

Fizička komponenta sistema obezbeđenja Uprave u širem smislu predstavlja sve zaposlene Uprave, koji su prirodno zainteresovani za bezbedne uslove rada.

Fizička komponenta sistema obezbeđenja Uprave u užem smislu se odnosi na zaposlene /angažovane (rukovodioce i službenike obezbeđenja), koji profesionalno rade na poslovima obezbeđenja LiI Uprave.

Član 5

Tehnička komponenta obuhvata stvaranje tehničkih uslova za sprečavanje ugrožavanja i drugih oblika štetnog delovanja i neposrednu upotrebu tehničkih sredstava za obezbeđenje lica, imovine ili poslovanja, u skladu sa propisima i utvrđenim standardima.

Poslovi tehničke zaštite vrše se upotrebom tehničkih sredstava i uređaja za sprečavanje protivpravnih radnji prema licima, imovini ili poslovanju, a naročito za zaštitu od:

1) nedozvoljenog pristupa u prostore i objekte koji se obezbeđuju;

2) iznošenja, odnosno otuđenja i neovlašćenog korišćenja štićenih predmeta;

3) unošenja oružja, eksplozivnih, radioaktivnih i drugih opasnih predmeta i materija;

4) provale, diverzije i nasilnog napada na objekat ili oduzimanje predmeta;

5) neovlašćenog pristupa podacima i dokumentaciji;

6) zaštitu vozila za transport novca i drugih prevoznih sredstava;

7) drugih identifikovanih rizika.

Član 6

Upotrebom tehničkih sredstava i uređaja za obezbeđenje lica, imovine i poslovanja smatra se primena/ usluge koje se pružaju primenom pojedinačnih ili funkcionalno povezanih perimetarskih mera, uređaja i sistema za: protivprovalnu i protivprepadnu zaštitu, zaštitu od požara, video-obezbeđenje, kontrolu pristupa, socijalne alarme, satelitsko praćenje vozila (GPS), elektrohemijsku zaštitu vrednosti, mehaničku zaštitu i zaštitu podataka.

Tehnička sredstva i uređaji mogu biti povezani u sistem tehničke zaštite.

Tehnička zaštita sprovodi se na području štićenog objekta ili prostora, prilikom obezbeđenja štićenih lica, imovine i poslovanja, ili prilikom obezbeđenja transporta novca i vrednosnih pošiljki.

Tehnička sredstva koja se koriste u obavljanju poslova privatnog obezbeđenja nije dozvoljeno koristiti na način kojim se narušava privatnost drugih.

Član 7

Kada se poslovi zaštite objekta ili prostora koji se koriste za javnu upotrebu vrše uz upotrebu uređaja za snimanje slike, Uprava je dužna da na vidljivom mestu istakne obaveštenje da je objekat ili prostor zaštićen video obezbeđenjem.

Uprava je obavezna da arhivirane snimke čuva najmanje 30 dana i da ih, na zahtev stavi na uvid ovlašćenom policijskom službeniku.

Podaci iz stava 1. ovog člana mogu se koristiti samo u svrhu za koju su prikupljeni.

Zabranjeno je ustupanje trećim licima i javno objavljivanje podataka iz stava 1. ovog člana, osim u slučajevima predviđenim Zakonom.

Planiranje sistema tehničke zaštite vrši se na osnovu procene rizika u zaštiti lica, imovine i poslovanja koju je izradilo pravno ili fizičko lice sa odgovarajućom licencom u skladu sa Zakonom o privatnom obezbeđenju.

Upotrebljena tehnička sredstva moraju, u pogledu kvaliteta, sigurnosti i garancija, ispunjavati zakonske norme i tehničke standarde koji važe u Republici Srbiji.

Uprava je odgovorna za ispravnost i funkcionalnost sredstava iz stava 6. ovog člana, i mora da osigura njihovo održavanje i servisiranje u skladu sa Zakonom o privatnom obezbeđenju.

Raspored postavljanja, rukovanje i održavanje tehničkih sredstava zaštite sadržano je u Planu obezbeđenja.

II ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA POSLOVA BEZBEDNOST I ZDRAVLJE NA RADU, FIZIČKO TEHNIČKOG OBEZBEĐENJA I PROTIVPOŽARNE ZAŠTITE ODELJENJA ZA ZAJEDNIČKE POSLOVE

Član 8

Poslovi privatnog obezbeđenja u Upravi obavljaju se kao organizovana samozaštitna delatnost u okviru poslova zaštite od požara (u daljem tekstu: ZOP) i fizičko tehničkog obezbeđenja (u daljem tekstu: FTO), pri Odeljenju za zajedničke poslove.

Član 9

U odeljenju ZOP i FTO (u daljem tekstu: odeljenje), poslove FTO izvršavaju zaposleni raspoređeni na radnim mestima:

1) rukovodilac odeljenja

2) službenici obezbeđenja.

Poslovi ZOP odeljenja obavljaju se u skladu sa Zakonom o ZOP i Planom ZOP-a Uprave.

Član 10

Za organizovanje FTO odgovorni su načelnik Uprave i rukovodilac odeljenja, a neposredno FTO vrše službenici obezbeđenja.

Broj službenika obezbeđenja se određuje Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi Grada Požarevca, Planom obezbeđenja i potrebama u datom momentu.

Finansijska sredstva potrebna za vršenje poslova FTO, obezbeđuju se finansijskim planom Uprave.

Poslovima PPZ i FTO odeljenja za zajedničke poslove rukovodi rukovodilac odeljenja, a u slučaju njegove sprečenosti, odnosno za vreme odsustvo vanja sa radnog mesta sva prava i ovlašćenja prenose se na zaposlenog koga odredi načelnik Uprave.

Član 11

U suštini, sistem obezbeđenja predstavlja pokušaj eliminisanja ili ublažavanja svih oblika ugrožavanja lica, imovine i poslovanja Uprave i ima značajnu primarnu poslovnu funkciju Uprave.

Poslovi odeljenja su zaštita LiI Uprave fizičkim i tehničkim sredstvima, kao i poslovi održavanja reda na javnim skupovima u Upravi.

Poslovi odeljenja imaju preventivni karakter a organizuju se radi uklanjanja neposrednih uzroka na zaposlene, zaposlenih u Odeljenju, na ugrožavanje, odnosno na svaku situaciju koja je opasna po zdravlje i život lica, i/ili koja može prouzrokovati imovinsku štetu ili krađu imovine, i/ili koja onemogućava redovno odvijanje procesa rada Uprave.

Ugrožavanje bezbednosti može nastati usled raznih asocijalnih ponašanja, kao i nasilnim delovanjem čoveka (oblici ugrožavanja imovine sankcionisani Zakonom: krađe, prevare, utaje, industrijska špijunaža, pronevere, kompjuterski kriminal, diverzije, sabotaže i terorizam), tehničkih sistema (požari, eksplozije, razne havarije) i prirode (zemljotresi, poplave, udar groma, elementarne nepogode).

Član 12

Osnovni poslovi odeljenja su:

- kontrola,

- patroliranje obilazak,

- pratnja i zaštita,

- pregled i

- posebne namene.

III USLOVI ZA OBAVLJANJE POSLOVA PRIVATNOG OBEZBEĐENJA

Član 13

Uprava, radi organizovanja samozaštitne delatnosti, može dobiti jednu ili više licenci za vršenje poslova privatnog obezbeđenja, koje se izdaju u skladu sa Zakonom o privatnom obezbeđenju, ako:

1) ima organizovanu plansku, organizacionu i kontrolnu funkciju poslova samozaštitne delatnosti;

2) je obavljanje tih poslova predviđeno unutrašnjim aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, sa opisom radnih mesta;

3) ima akt o detaljima izgleda uniforme i znaka;

4) odgovorno lice, nadležno za poslove unutrašnje službe obezbeđenja, ispunjava uslove iz člana 15. i člana 17. ovog pravilnika;

5) službenici obezbeđenja ispunjavaju uslove iz člana 16., stav 1., tačka 1. i 2. i člana 17. ovog pravilnika;

6) poslove obezbeđenja vrše sa oružjem i ispunjavaju uslove iz Zakona o privatnom obezbeđenju koji se odnose na oružje;

7) poseduje odgovarajući prostor;

8) poseduje poseban prostor za smeštaj oružja i municije, u skladu sa propisima o uslovima za smeštaj i čuvanje oružja i ZOP, ukoliko poslove privatnog obezbeđenja obavlja sa oružjem.

Uprava ne može pružati usluge obezbeđenja drugima.

Član 14

Posebni uslovi koje treba da ispuni Uprava da bi dobila:

1) licencu za procenu rizika u zaštiti lica, imovine i poslovanja jeste da ima najmanje jednog zaposlenog službenika obezbeđenja sa licencom koja se izdaje fizičkom licu, odnosno sa licencom za procenu rizika u zaštiti lica, imovine i poslovanja;

2) licencu za vršenje poslova fizičko-tehničke zaštite lica i imovine i održavanje reda na sportskim priredbama, javnim skupovima i drugim mestima okupljanja građana jeste da ima zaposlene službenike obezbeđenja sa licencom koja se izdaje fizičkom licu, odnosno sa licencom za vršenje poslova odgovornog lica za zaštitu ili licencom za vršenje osnovnih poslova službenika obezbeđenja bez oružja ili licencom za vršenje specijalističkih poslova službenika obezbeđenja sa oružjem;

Član 15

Poslove rukovodioca odeljenja može obavljati zaposleni pod sledećim uslovima:

1) ako ima najmanje drugi stepen visokog obrazovanja,

2) ako ima licencu za vršenje poslova privatnog obezbeđenja, koja se izdaje fizičkom licu, odnosno licencu za vršenje poslova odgovornog lica za zaštitu;

Član 16

Poslove službenika obezbeđenja može obavljati zaposleni pod sledećim uslovima:

1) ako ima najmanje treći stepen srednjeg obrazovanja;

2) ako ima licencu za vršenje poslova privatnog obezbeđenja, koja se izdaje fizičkom licu, odnosno licencu za vršenje osnovnih poslova službenika obezbeđenja - bez oružja / licencu za vršenje specijalističkih poslova službenika obezbeđenja sa oružjem;

3) ako nije stariji od 30 godina (za lica koja ranije nisu obavljala profesionalno poslove privatnog obezbeđenja).

Član 17

Rukovodilac / službenik odeljenja, licencu za vršenje poslova privatnog obezbeđenja, koja se izdaje fizičkom licu, može dobiti pod sledećim uslovima:

1) ako je državljanin Republike Srbije,

2) ako je punoletan,

3) ako je psihofizički sposoban za vršenje poslova, što dokazuje lekarskim uverenjem nadležne zdravstvene ustanove,

4) ako je prošao odgovarajuću bezbednosnu proveru,

5) ako je obučen za rukovanje vatrenim oružjem, odnosno ako je odslužio vojni rok sa oružjem, ako poslove vrši sa oružjem;

6) ako je savladao odgovarajuću obuku za vršenje poslova privatnog obezbeđenja u skladu sa Zakonom o privatnom obezbeđenju;

7) ako ima položen stručni ispit u Ministarstvu.

Član 18

Za zaposlenog koji poseduje licencu za vršenje poslova privatnog obezbeđenja, koja se izdaje fizičkom licu, dokaz o psihofizičkoj sposobnosti za vršenje poslova privatnog obezbeđenja podnosi se jedanput godišnje.

Uprava dostavlja Ministarstvu lekarsko uverenje o godišnjoj proveri psihofizičke sposobnosti za svakog zaposlenog kome je izdata licenca iz stava 1. ovog člana.

U slučaju da Uprava ne dostavi lekarsko uverenje iz prethodnog stava ovog člana, smatraće se da je zaposleni, za koga isto nije dostavljeno, prestao da ispunjava propisane uslove za vršenje poslova privatnog obezbeđenja.

Licence koje se izdaju pravnom, odnosno fizičkom licu, Ministarstvo izdaje na period od pet godina.

Zahtev za novu licencu Uprava podnosi Ministarstvu najranije 60 dana pre isteka roka važenja prethodno izdate licence.

IV PRAVA, DUŽNOSTI I OVLAŠĆENJA ORGANA UPRAVLJANJA I ZAPOSLENIH

IV-1. Prava zaposlenih u odeljenju

Član 19

Zaposleni u odeljenju imaju sledeća prava:

1) da budu upoznati sa normativnim aktima Uprave: sa Pravilnicima o radu službi, službenoj tajni, ZOP i kućnom redu, kao i sa procenom bezbednosne situacije o ugroženosti objekta koji se obezbeđuje i Planovima obezbeđenja i ZOP objekta,

2) da budu informisani o svim pitanjima od značaja za poslove koje obavljaju,

3) da daju predloge i pokreću inicijativu za unapređenje rada i postizanje većeg stepena efikasnosti u obavljanju poslova FTO,

4) na obuku i stručno osposobljavanje i usavršavanje.

IV-2. Dužnosti organa upravljanja i zaposlenih

Član 20

Gradsko veće u vezi ostvarivanja FTO dužan je da:

1) vrši nadzor nad sprovođenjem mera bezbednosti u Upravi

2) odlučuje o sredstvima potrebnim za ostvarivanje i sprovođenje mera bezbednosti u Upravi

3) odlučuje o sprovođenju kurseva i seminara radi obučavanja zaposlenih iz ove oblasti

4) raspravlja o stanju bezbednosti u Upravi

5) donosi odluke o zajedničkoj saradnji i aktivnostima sa nadležnim organima o sprovođenju mera bezbednosti

6) donosi odluke i obavlja druge poslove iz oblasti FTO, koji su Zakonom i drugim propisima stavljeni u delokrug rada Uprave.

Član 21

Načelnik Uprave dužan je da:

1) preduzme sve potrebne mere za organizovanje i sprovođenje mera bezbednosti Uprave predviđene ovim pravilnikom i Zakonom

2) donese Procenu rizika i Plan obezbeđenja

3) da preko rukovodioca organizacionih jedinica kontroliše sprovođenje mera bezbednosti Uprave

4) da Gradskom veću predlaže odobrenje finansijskih sredstava za primenu mera bezbednosti

5) da utvrđuje odgovornost zaposlenih u Upravi za nepoštovanje i nepreduzimanje mera bezbednosti u skladu sa odredbama ovog Pravilnika

Član 22

Rukovodioci organizacionih jedinica (u daljem tekstu: OJ) dužni su da:

1) kao odgovorna lica obezbede primenu svih mera predviđenih ovim pravilnikom i Planom obezbeđenja

2) lično kontrolišu izvršenje mera bezbednosti koje su utvrđene ovim pravilnikom i Planom obezbeđenja

3) prema potrebi izdaju uputstva i naloge zaposlenima za pravilnu primenu mera bezbednosti i pravilno rukovanje imovinom Uprave

4) da konstantno sarađuju sa Odeljenjem i da na vreme upozoravaju ukoliko je došlo do značajne promene vrednosti imovine, tehnološkog procesa, organizacije rada i drugih činioca koji mogu dovesti do ugrožavanja sigurnosti lica i imovine Uprave kako bi se blagovremeno sprovele mere bezbednosti.

Član 23

Svi zaposleni u Upravi dužni su da:

1) čuvaju i obezbeđuju imovinu Uprave, naročito onu koja im je poverena

2) otkrivaju i sprečavaju pojave za koje saznaju u toku procesa rada, a koje mogu da povećaju rizik od ugrožavanja života i zdravlja lica i nanesu štetu imovini Uprave

3) prilikom napuštanja radnog prostora, pre zaključavanja ulaza, obavezno izvrše bezbedonosni pregled istog (da li su zatvoreni prozori, zaključani ormani, kase, isključeni svi uređaji i instalacije i dr.)

4) sarađuju sa zaposlenima u odeljenju po svim pitanjima bezbednosti

5) se pridržavaju svih mera bezbednosti utvrđenih ovim pravilnikom i Planom obezbeđenja.

Svi zaposleni u Upravi, u ophođenju sa strankama, dužni su da:

1) postupaju profesionalno, ljubazno i pristojno

2) pokažu zainteresovanost i strpljenje, posebno sa neukom strankom

3) blagovremeno i tačno daju podatke i informacije, u skladu sa Zakonima i drugim propisima

4) pruže pomoć i daju informacije o nadležnim organima za postupanje po zahtevima, kao i o pravnim sredstvima za zaštitu prava i interesa

5) rukovode se načelom jednakosti i ne daju privilegije zavisno od bilo kakvih svojstava i ličnih osobina stranke

6) s posebnom pažnjom postupaju prema osobama s invaliditetom i drugim osobama s posebnim potrebama

7) poštuju ličnost i dostojanstvo stranke.

IV-2.1. Dužnosti zaposlenih u odeljenju

Član 24

Rukovodilac odeljenja dužan je da:

1) organizuje rad i vrši sistematski nadzor nad radom službenika odeljenja, stara se o njihovoj efikasnosti i odgovara za stanje i rad odeljenja po svim pitanjima koja su mu stavljanja u nadležnost

2) vrši svakodnevnu procenu i daje predloge načelniku o svim pitanjima i problemima bezbednosti Uprave

3) predlaže organizaciju kontrole ulaska/ izlaska i kretanja kojim se obezbeđuje striktno izvršavanje svih odluka organa upravljanja u pogledu dolaska na posao, odlaska zaposlenih sa posla, kao i ulaska/ izlaska ostalih lica, uključujući tu i pregled stvari koje unose/ iznose po potrebi

4) učestvuje u izradi Procene rizika i Plana obezbeđenja

5) na osnovu normativnih akata donosi procedure rada, i u skladu sa njima programe obuke i provere znanja, službenika obezbeđenja i odgovoran je za njihovo sprovođenje

6) obezbedi prijavljivanje svakog krivičnog dela koje se goni po službenoj dužnosti, a odnosi se na zaštitu LiI Uprave

7) podnosi prijave za utvrđivanje povrede radne obaveze službenika obezbeđenja, kao i za utvrđivanje povreda radnih obaveza ostalih zaposlenih koje se odnose na bezbednost Uprave

8) jednom godišnje podnosi izveštaj načelniku Uprave o stanju sistema obezbeđenja Uprave i predlaže mere za unapređenje sistema obezbeđenja Uprave

9) vrši raspored službenika obezbeđenja po smenama i mestima koja se obezbeđuju (plan, zamene i sl.)

10) neposredno kontroliše rad i obilazi službenike obezbeđenja na terenu u toku i van radnog vremena

11) najmanje jedanput godišnje organizuje i izvrši vežbovno gađanje za službenike obezbeđenja koji rade na poslovima obezbeđenja sa oružjem.

12) najmanje jedanput godišnje organizuje proveru znanja službenika obezbeđenja o poznavanju normativnih akata i procedura odeljenja

13) najmanje jedanput godišnje organizuje proveru znanja službenika obezbeđenja za korišćenje tehničkih sredstava i opreme FTO

14) organizuje obuku i stalno kondiciranje službenika obezbeđenja iz poznavanja veština samoodbrane

15) blagovremeno upućuje svakog zaposlenog, kome je izdata licenca za vršenje poslova privatnog obezbeđenja, koja se izdaje fizičkom licu, na godišnju proveru psihofizičke sposobnosti, i lekarsko uverenje o proveri dostavlja Ministarstvu

16) blagovremeno podnosi Ministarstvu zahtev za nove licence za vršenje poslova privatnog obezbeđenja najranije 60 dana pre isteka roka važenja (pet godina) prethodno izdate licence

17) stara se o ispravnosti tehničkih sredstava i opreme FTO

18) zadužuje i razdužuje službenike obezbeđenja opremom

19) izdaje službenicima obezbeđenja, koji rade na poslovima obezbeđenja sa oružjem, nalog za nošenje oružja

20) vodi evidencije iz člana 45. ovog pravilnika

21) po potrebi sprovodi interne istrage

22) vrši i ostale poslove koje su mu kao rukovodiocu odeljenja stavljeni u nadležnost opštim aktima ili odlukama Uprave.

Za rad odeljenja odgovoran je načelniku Uprave.

Član 25

Rukovodilac odeljenja je posebno dužan da:

1) neposredno sarađuje sa nadležnim državnim organima bezbednosti

2) obavesti pismenim putem Ministarstvo ako nastupi bilo koja promena vezana za službenika obezbeđenja (da je zatican pod uticajem alkohola ili drugih opojnih sredstava, da je narušavao javni red i mir, izvršio neko krivično delo, i sl.) koja nije bila prisutna u vreme dobijanja licence za pomenutog službenika obezbeđenja, odnosno preduzme mere prema zaposlenom u skladu sa Zakonom

3) povremenim obilascima van radnog vremena, noćnim obilascima i uvidom u zapise ugrađenih tehničkih sistema za nadzor objekata vrši kontrolu rada službenika obezbeđenja, o čemu sačinjava izveštaj načelniku Uprave.

Član 26

Službenik obezbeđenja dužan je da:

1) poslove FTO obavlja savesno i stručno i u skladu sa Zakonom i drugim normativnim aktima

2) o svim bezbedonosno interesantnim saznanjima, podacima i problemima pri obavljanju poslova FTO blagovremeno obavesti pretpostavljene

3) se blagovremeno - pre stupanja na dužnost - upozna sa normativnim aktima Uprave, procenom bezbednosti i ugroženosti objekta i Planom obezbeđenja

4) se ponaša u skladu sa normama lepog ponašanja, kućnom (unutrašnjem) redukodeksu, odnosno na način kojim se ne krnji ugled Uprave

5) uredno i na vreme dolazi na posao, a najmanje 15 minuta pre početka radnog vremena

6) na posao dolazi ispravan i uredan za vršenje službe, da nije pod dejstvom alkohola i opijata

7) u slučaju sprečenosti da dođe na posao (bolest ili sl.) blagovremeno (dan ranije, a najkasnije 2 sata pre početka rada) obavesti pretpostavljenog ili drugo odgovorno lice, da bi mu se na vreme obezbedila zamena

8) se, u ophođenju sa licima u Upravi, ponaša pristojno, korektno i ozbiljno

9) na jasan i precizan način daje zainteresovanim licima potrebna obaveštenja, upozorenja i uputstva

10) ne napušta radno mesto bez posebnog odobrenja rukovodioca odeljenja, odnosno tačno utvrđene potrebe, a na kraju smene dok mu ne stigne zamena

11) zamene smene sa drugim službenicima odeljenja vrši samo uz odobrenje rukovodioca odeljenja

12) po završetku smene, obavezno izvrši primopredaju dužnosti sa službenikom obezbeđenja koji ga zamenjuje, prilikom čega ga upoznaje sa svim događajima koji su se na radnom mestu desili za vreme smene, i to konstatuje u knjigu dežurstva

13) vrši kontrolu pristupa lica i vozila u poslovni prostor Uprave

14) vrši redovne i vanredne kontrolne obilaske objekata i kruga Uprave i isto uredno evidentira u registar obilazaka objekata i kruga

15) vrši sprečavanje, otkrivanje, i prijavljivanje postupaka i pojava koje mogu da ugroze zdravlje i život lica Uprave ili da nanesu štetu imovini Uprave

16) vrši otkrivanje i prijavljivanje krivičnih dela i obezbeđuje čuvanje tragova i drugih dokaza nastalih prilikom izvršenja krivičnih dela, požara, povređivanja i samopovređivanja lica

17) u slučaju povrede na radu zaposlenog Uprave, odmah, o istoj obavesti rukovodioca odeljenja lice za BZR radi sprovođenja daljeg postupka

18) štiti ličnu sigurnost zaposlenih na radu i drugih lica od svakog vida uznemiravanja

19) preduzima mere za sprečavanje i suzbijanje požara, drugih tehničko-tehnoloških nesreća, elementarnih nepogoda i slično

20) ukoliko nosi oružje, kod sebe ima nalog za nošenje službenog oružja i, na zahtev ovlašćenog lica Ministarstva, da na uvid oružje i nalog

21) u slučaju potrebe vrši obezbeđenje transporta /prenosa novca od blagajne do banke i nazad, i u toku isplate, t. j. kada se u blagajni nalazi značajna količina novca

22) vrši monitoring nad ugrađenim tehničkim sistemima za nadzor objekata

23) vodi sledeću evidenciju: (1) knjigu dežurstva (dnevnih zapažanja), (2) registar ključeva, (3) registar iznetih pokretnih osnovnih sredstava, rezervnih delova, i repromaterijala, (4) registar izdatih potvrda za unošenje ličnih sredstava zaposlenih i ostalih, (5) registar primopredaje i zaduženja službenog oružja i municije

24) sve službene informacije koje mu budu saopštene prilikom preuzimanja smene, kao i sve službene podatke koje sazna u toku vršenja svoje dužnosti, smatra službenom tajnom i može ih saopštiti samo službeniku obezbeđenja iz sledeće smene, rukovodiocu odeljenja i načelniku Uprave.

Član 27

Službenici odeljenja su dužni da vrše i sve druge poslove utvrđene ovim pravilnikom, Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi Grada Požarevca i Planom obezbeđenja Uprave.

Član 28

Službenik ZOP i FTO, pored dužnosti iz članova 26. i 27. ovog pravilnika, izvršava i sledeće poslove:

1) stalno dežurstvo u okviru ZOP

2) neposredno gašenje požara

3) sprovođenje preventivnih mera ZOP Službenik ZOP i FTO za svoj rad neposredno je odgovoran rukovodiocu odeljenja, a u njegovom odsustvu načelniku Uprave.

IV-3. Ovlašćenja zaposlenih u odeljenju

Član 29

Za vreme vršenja poslova fizičke zaštite, službenik odeljenja je ovlašćen da:

1) proveri identitet lica koje ulazi ili izlazi iz objekta ili prostora koji se obezbeđuje i u samom štićenom prostoru Uprave;

2) pregleda lice ili vozilo na ulazu ili izlazu iz objekta ili prostora i u samom štićenom prostoru Uprave;

3) zabrani neovlašćenim licima ulaz i pristup u objekat ili prostor Uprave koji se obezbeđuje;

4) naredi licu da se udalji iz objekta ili prostora Uprave koji se obezbeđuje, ako se lice tu neovlašćeno nalazi;

5) upozori lice koje svojim ponašanjem ili propuštanjem dužne radnje može ugroziti svoju bezbednost, bezbednost drugih ili izazvati oštećenje i uništenje imovine Uprave;

6) privremeno zadrži lice koje je zatekao u objektu ili prostoru Uprave u vršenju krivičnog dela i težih prekršaja narušavanja javnog reda i mira, do dolaska službenika policije;

7) upotrebi sledeća sredstva prinude:

(1) sredstva za vezivanje,

(2) fizičku snagu,

(3) posebno dresirane pse,

(4) vatreno oružje, pod uslovima utvrđenim Zakonom o privatnom obezbeđenju i Pravilnikom o načinu upotrebe prinude u vršenju poslova privatnog obezbeđenja ("Službeni glasnik RS" br. 30/2015).

8) zabrani ulazak u Upravu zaposlenom Uprave, za koga posumnja da je došao na rad pod uticajem alkohola ili drugog opojnog sredstva, i o tome obavesti rukovodioca OJ u kojoj je pomenuti zaposleni raspoređen;

9) u slučaju da se, nedvosmisleno, utvrdi da je zaposleni Uprave u toku procesa rada, prema rasporedu, pod uticajem alkohola ili drugog opojnog sredstva na zahtev rukovodioca OJ u kojoj je zaposleni raspoređen, zaposlenog udalji iz Uprave;

10) kontroliše unutrašnji saobraćaj kao i parkiranje vozila;

11) sprečava snimanje, skiciranje ili fotografisanje objekata Uprave i unošenje opreme za snimanje i/ili fotografisanje bez posebnog pismenog odobrenja izdatog od strane načelnika Uprave;

12) fotografiše/ snimi službenim fotoaparatom/ kamerom:

(1) nepropisno parkirane automobile, radi sprovođenja prekršajnog postupka,

(2) lice mesta izvršenja krivičnog dela, povrede na radu, tehničko tehnoloških nesreća i drugih oštećenja objekata, opreme i sl., u cilju prikupljanja dokaza u toku sprovođenja unutrašnje istrage

13) pozove službenike Policijske uprave radi intervencije, ukoliko:

(1) prilikom pokušaja primene ovlašćenja (tačke 1., 2., 3., 4., 5., 6., 8., 9., 11., iz stava 1. ovog člana) lice/ više lica prema kome se ovlašćenje primenjuje:

• odbije da izvrši dužnu radnju,

• pruža značajan fizički otpor,

(2) postoje osnovi sumnje da lice kod sebe, u prevoznom sredstvu/ prtljagu koji nosi sa sobom, ima predmete koji mogu poslužiti kao dokaz u prekršajnom/ krivičnom postupku.

Ovlašćenja iz stava 1. ovog člana službenik odeljenja može primeniti i upotrebiti samo u štićenom objektu ili prostoru Uprave, ili van štićenog objekta i prostora kada vrši obezbeđenje transporta i prenosa novca i vrednosnih pošiljki, prilikom patroliranja i kada obezbeđuje lice u skladu sa Zakonom o privatnom obezbeđenju.

Član 30

Primena ovlašćenja iz stava 1. člana 29. mora biti srazmerna zakonitom cilju njihove upotrebe i izvršena na način kojim se ne vređa dostojanstvo, ugled, čast ili drugo zagarantovano ljudsko pravo. Prilikom primene ovlašćenja niko ne sme biti podvrgnut mučenju, nečovečnom ili ponižavajućem postupanju.

Službenik obezbeđenja sme postupati samo na način koji je utvrđen Zakonom o privatnom obezbeđenju i propisima, tako da izvršenje zadataka postiže sa najmanjim štetnim posledicama. Ako je u odnosu na okolnosti dozvoljeno primeniti više ovlašćenja, dužan je primeniti najpre ono koje licu najmanje šteti. Sa primenom ovlašćenja mora prestati onda kada prestanu razlozi zbog kojih su bila primenjena ili onda kada utvrdi da zadatak na taj način neće moći da izvrši.

V UPOTREBA OVLAŠĆENJA ZAPOSLENIH U ODELJENJU

V-1. Provera identiteta

Član 32

Provera identiteta vrši se uvidom u ličnu kartu ili drugi identifikacioni dokument sa fotografijom izdat od nadležnih državnih organa i unošenjem podataka iz pomenutih dokumenata u registar kretanja lica.

Službenik obezbeđenja neće dozvoliti ulaz u štićeni objekat ili štićeni prostor licu koje, na njegov zahtev, odbije da se identifikuje prilikom ulaska.

V-2. Pregled lica i predmeta

Član 33

Službenik obezbeđenja može da izvrši pregled lica i predmeta koje lice nosi sa sobom i prevoznog sredstva koje ulazi ili izlazi iz štićenog objekta ili prostora Uprave.

Pregledom lica smatra se vizuelni uvid u sadržaj odeće i stvari koje lice nosi sa sobom.

Pregled mora vršiti lice istog pola, izuzev kada je neophodan hitan pregled lica radi oduzimanja oružja ili predmeta podobnih za napad ili samopovređivanje.

Pregledom prevoznog sredstva, smatra se pregled otvorenih i zatvorenih prostora saobraćajnog sredstva i predmeta koji se prevoze.

Pregled se može vršiti korišćenjem za to namenjenih tehničkih sredstava.

Službenik obezbeđenja pozvaće lice da samostalno pokaže sadržaj odeće, predmeta ili vozila. Ukoliko lice to odbije, a postoje osnovi sumnje da lice kod sebe, u prevoznom sredstvu ili prtljagu koji nosi sa sobom, ima predmete koji mogu poslužiti kao dokaz u prekršajnom ili krivičnom postupku, službenik obezbeđenja će postupiti u skladu sa članom 35. ovog pravilnika.

V-3. Saopštavanje upozorenja i izdavanje naredbi

Član 34

Upozorenja i naredbe izdaju se glasom, pokretima ruku i tela, svetlosnim ili zvučnim signalom, isticanjem znakova i pisanih upozorenja i zabrana.

Upozorenja moraju biti izdata na jasan i nedvosmislen način.

V-4. Privremeno zadržavanje lica

Član 35

Službenik obezbeđenja će privremeno zadržati lice zatečeno u vršenju krivičnog dela za koje se goni po službenoj dužnosti u objektu ili prostoru koji štiti.

Lice lišeno slobode mora odmah predati službenicima Policijske uprave Požarevac, a ako to ne može da učini, odmah će o privremenom zadržavanju obavestiti službenike Policijske uprave Požarevac.

O privremenom zadržavanju lica sačiniće pisani izveštaj koji će predati službenicima policije u roku od 24 časa.

V-5. Upotreba sredstava za vezivanje

Član 36

Sredstva za vezivanje mogu se upotrebiti prema licu koje se privremeno zadržava po odredbama

Zakona o privatnom obezbeđenju, radi:

1) sprečavanja otpora lica ili odbijanja napada;

2) sprečavanja bekstva zadržanog lica;

3) onemogućavanja samopovređivanja ili povređivanja drugog lica.

Pod upotrebom sredstava za vezivanje smatra se vezivanje, po pravilu ruku, ispred ili iza leđa, službenim lisicama, plastičnim zategama ili drugim sredstvima koja su za to namenjena.

V-6. Upotreba fizičke snage

Član 37

Pod upotrebom fizičke snage podrazumeva se korišćenje veština samoodbrane radi odbijanja napada i savladavanja otpora lica koje fizički napada službenika obezbeđenja, lice Uprave koje se štiti, odnosno imovinu Uprave koja se obezbeđuje.

Fizičku snagu službenik obezbeđenja može upotrebiti u obavljanju poslova obezbeđenja samo ako na drugi način ne može odbiti:

1) istovremeni neskrivljeni protivpravni napad kojim se ugrožava njegov život ili život lica Uprave koje obezbeđuje;

2) istovremeni neskrivljeni protivpravni napad usmeren na uništenje, oštećenje ili otuđenje imovine Uprave koju obezbeđuje.

Član 38

Službenik obezbeđenja može upotrebiti fizičku snagu ako na drugi način ne može da spreči pristup u objekte Uprave neovlašćenim licima, tj. svakom licu koje ometa rad službi i predstavlja opasnost po lica i imovinu Uprave.

Ukoliko takvo lice odbije naređenje da se udalji od ulaza odnosno napusti objekat, službenik odseka će ponoviti naređenje.

Pre upotrebe fizičke snage službenik obezbeđenja mora upozoriti lice da će protiv njega upotrebiti fizičku snagu, osim ako bi time doveo u opasnost sebe ili drugog. Ako se lice i pored toga ne udalji službenik obezbeđenja će ga fizički odstraniti sa ulaza, odnosno iz objekta.

Upotreba fizičke snage mora biti srazmerna napadu koji se odbija i biti obustavljena nakon prestanka napada.

Ne smeju se nanositi udarci očigledno bolesnim, iznemoglim, starim, teškim invalidima, trudnim ženama i deci sem u slučaju da postoje svi zakonski uslovi za upotrebu fizičke snage.

V-8. Nošenje i upotreba vatrenog oružja

Član 39

Službenik obezbeđenja, pri obavljanju poslova fizičke zaštite sa oružjem, oružje i municiju može da nosi samo u štićenom objektu ili prostoru Uprave, ili van štićenog objekta i prostora kada vrši obezbeđenje lica u skladu sa Zakonom o privatnom obezbeđenju.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, službenik obezbeđenja može nositi oružje van štićenog objekta ili prostora koji obezbeđuje:

1) kad vrši i obezbeđuje transport i prenos novca i vrednosnih pošiljki, samo za vreme i na pravcu kretanja transporta;

2) kad vrši prenos novca pešice, samo na pravcu kretanja;

3) tokom intervencije u timu za intervenciju, za vreme interventnog obavljanja poslova u skladu sa Zakonom o privatnom obezbeđenju.

Službenik obezbeđenja, kada poslove vrši van štićenog objekta, dužan je da postupi po naređenju policijskog službenika, osim u slučajevima kada bi tim postupanjem izvršio krivično delo.

Službenik obezbeđenja za vreme vršenja posla ne sme da nosi lično oružje.

Član 40

Pri obavljanju poslova fizičke zaštite sa oružjem, službeniku odeljenja dozvoljeno je da upotrebi vatreno oružje samo u slučaju nužne odbrane i krajnje nužde.

Pre upotrebe vatrenog oružja službenik obezbeđenja mora se identifikovati i izdati jasno upozorenje da namerava da upotrebi vatreno oružje rečima ("stoj, obezbeđenje, pucaću"), osim u slučajevima kada bi takvim postupanjem doveo u životnu opasnost sebe ili lice koje štiti.

V-9. Obaveze nakon upotrebe sredstava prinude

Član 41

Licu koje je povređeno upotrebom sredstava prinude iz člana 29. stav 1. tačka 7) ovog pravilnika, službenik obezbeđenja dužan je da pruži prvu pomoć i odmah obavesti dežurnog lekara urgentne službe.

O upotrebi sredstava prinude iz stava 1. ovog člana, službenik obezbeđenja odmah obaveštava službenike Policijske uprave Požarevac.

Izveštaj o upotrebi sredstava prinude iz stava 1. ovog člana, službenik obezbeđenja do kraja smene, a najkasnije u roku od 12 časova dostavlja rukovodiocu odeljenja.

Rukovodilac odeljenja izveštaj sa mišljenjem dostavlja Policijskoj upravi Požarevac u roku od 48 časova.

V-10. Upotreba službenog fotoaparata

Član 42

Službenik obezbeđenja će fotografisati nepropisno parkirani automobil zaposlenog ili stranke Uprave u momentu kada registruje učinjeni prekršaj, ako se vozač vozila ogluši na usmeno upozorenje/ postavljeni saobraćajni znak, i ponovo nakon 10 minuta, ukoliko se vozilo ne ukloni. Vozilo će fotografisati iz više uglova, tako da se jasno vidi saobraćajni znak zabrane parkiranja/ tabla upozorenja, i registarska oznaka vozila.

Službenik obezbeđenja će fotografisati/ snimiti lice mesta izvršenja krivičnog dela, povrede na radu, tehničko tehnoloških nesreća i drugih oštećenja objekata, opreme i sl., tako što će prethodno upozoriti prisutna lica da ima ovlašćenje da izvrši isto.

V-11. Izveštaj nakon primene ovlašćenja

Član 43

U slučaju primene sledećih mera: 1) legitimisanje (ne odnosi se na redovno legitimisanje na ulazima), 2) upozoravanje, 3) privremeno zadržavanje do dolaska nadležnih službi, 4) pregled lica, vozila i službenih prostorija, 5) privremenog oduzimanja predmeta, 6) fotografisanja/ snimanja kamerom, 7) pozivanja službenika policije i 8) upotrebe sredstava prinude, službenik odeljenja dužan je da do kraja smene o tome podnese pismeni izveštaj rukovodiocu odeljenja.

U izveštaj iz stava 1. ovog člana unose se sledeći podaci:

(1) opis dela koje je učinjeno

(2) vreme i mesto gde je učinjeno delo koje je dovelo do intervencije službenika odeljenja

(3) mera koja je primenjena

(4) lica protiv kojih su primenjene određene mere (prezime, ime, adresa, jedinstveni matični broj građana, broj lične karte)

(5) da li je zatražena pomoć ili saradnja nekog drugog organa ili lica, da li je ona i u kojoj meri ostvarena

(6) da li je zbog opisanog dela došlo do povrede nekog službenika obezbeđenja, drugog lica Uprave

(7) da li je došlo do oštećenja nekog od objekata Uprave ili je učinjena neka druga materijalna šteta Upravi

(8) drugi podaci bitni za utvrđivanje činjeničnog stanja.

Član 44

Rukovodilac odeljenja dužan je da izveštaj, koji je sastavljen shodno odredbama člana 43. ovog pravilnika dostavi načelniku Uprave radi preduzimanja mera u skladu sa Zakonom i drugim aktima Uprave.

V-12. Evidencije

Član 45

Uprava vodi sledeću evidenciju u skladu Zakonom o privatnom obezbeđenju:

1) evidenciju zbirke podataka,

2) evidenciju štićenih objekata i prostora koji se obezbeđuju,

3) evidenciju oružja, municije, opreme i sredstava za rad,

4) evidenciju izdatih naloga za nošenje oružja i građanskog odela,

5) evidenciju održanih vežbovnih gađanja iz vatrenog oružja,

6) evidenciju o primeni sredstava prinude,

7) evidenciju izveštaja o krivičnim delima koja se gone po službenoj dužnosti i prekršajima sa elementima nasilja, dostavljenim nadležnoj policijskoj upravi,

8) evidenciju o izvršenoj stručnoj obuci i stručnom ispitu službenika obezbeđenja.

Evidencije iz stava 1. tač. 3), 4), i 5) ovog člana Uprava ne vodi ukoliko poslove privatnog obezbeđenja ne vrši sa oružjem.

Evidencije iz stava 1. ovog člana vode se ručno ili elektronski u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti i čuvaju se trajno.

VI NAČIN OBAVLJANJA POSLOVA I RADNIH ZADATAKA

VI-1. Oprema

Član 46

Odeljenje ima određenu opremu koja mu omogućava uspešno delovanje - obavljanje dužnosti. Vrsta opreme zavisi od procene ugroženosti Uprave i deli se na:

1. Osnovni objekti rada

1) službene prostorije za rad i boravak,

2) službene prostorije za smeštaj zajedničke i lične opreme (garderoba, magacini, ostave i dr.),

3) centar tehničkog obezbeđenja,

4) čekaonica za stranke i

5) druge prostorije.

2. Zajednička oprema

1) oprema za otkrivanje oružja i eksploziva (metal-detektori i dr.),

2) oprema za alko-testiranje,

3) uređaji za vezu: radio stanice, daljinski i mobilni telefoni i dr.

4) digitalni fotoaparat, kamera

5) reflektor

6) baterijska lampa.

3. Lična oprema

1) uniforma-službeno odelo,

2) opasač sa holsterom,

3) pištaljka,

4) beležnica i

5) druga oprema.

Član 47

Svi službenici obezbeđenja obavezni su da nose uniforme sa oznakom obezbeđenja i zaštitnim znakom (logo)Uprave prilikom vršenja poslova FTO.

Nošenje službenog odela-uniforme van radnog mesta i radnog vremena nije dozvoljeno, osim kada vrše poslove obezbeđenja svečanih prijema i skupova na terenu koji su u organizaciji Gradske uprave i sastavni su deo zvaničnog protokola.

Službena uniforma službenika obezbeđenja Uprave mora se razlikovati od uniforme ovlašćenih službenika MUP-a, Vojske i Uprave carine.

Član 48

Delovi redovne uniforme - službenog odela službenika obezbeđenja jesu:

1) košulja sa kratkim rukavima - plave boje, rok trajanja 12 meseci;

2) košulja sa dugim rukavima - plave boje, rok trajanja 12 meseci;

3) Kravata sive boje, rok trajanja 12 meseci;

4) Džemper sive boje, rok trajanja 24 meseca;

5) jakna-sako-sive boje, rok trajanja 12 meseci;

6) pantalone-sive boje, rok trajanja 12 meseci;

7) kaiškožni-crne boje, rok trajanja 36 meseci;

8) čarape-crne boje, rok trajanja 12 meseci (tri para);

9) plitke cipele-koža-crne boje, rok trajanja 12 meseci;

10) vetrovka-jakna tamno sive boje, rok trajanja 36 meseci;

14) suknja - za službenike obezbeđenja ženskog pola sive boje, rok trajanja 12 meseci.

Izgled službene uniforme dat je u prilogu br. 1

Član 49

Zaštitni znak logo Uprave koju službenik obezbeđenja nosi na spoljnom delu službenog odela - uniforme obavezno sadrži natpis " Obezbeđenje" i reč "Security".

Logo - zaštitni znak Uprave je u vidu značke ovalnog oblika svetlo braon boje veličine 65x50mm. U gornjem delu značke ispisano je Gradska Uprava Požarevac tamno braon bojom, u drugom redu reč OBEZBEĐENJE, u središnjem delu je grb grada Požarevca (25 mm * 20 mm). Ispod grba grada ispisana je reč "SECURITY", a na dnu značke četvoricifreni broj značke crne boje.

Izgled značke dat je u prilogu br. 2

Član 50

Legitimaciju službenika obezbeđenja izdaje Ministarstvo.

Službenik obezbeđenja, prilikom vršenja poslova obezbeđenja mora kod sebe imati legitimaciju i dati je na uvid ovlašćenom policijskom službeniku na njegov zahtev.

Legitimacija sadrži lične podatke, fotografiju i naznaku ovlašćenja službenika obezbeđenja kome je izdata.

Oznaka pripadnosti pravnom licu-Upravi, znak (logo) i natpis obezbeđenje, odnosno Security, moraju biti istaknuti na vidnom delu uniforme službenika obezbeđenja.

Uprava za službenika obezbeđenja kome prestane radni odnos, bude raspoređen na drugo radno mesto bez primene ovlašćenja, dužna je da u roku od sedam dana vrati legitimaciju Ministarstvu.

VI-2. Zaštita lica i imovine

Član 51

Poslovi FTO vrše se neprekidno tokom svih 24 časa. Službenici obezbeđenja koji vrše neposredno obezbeđenje vrše dužnost na mestima i prostoru prema rasporedu smena.

Planom obezbeđenja Uprave utvrđuju se mesta na kojima se izvršavaju poslovi FTO i zona i prostor redovnih i vanrednih obilazaka objekata.

VI-2.1. Kontrola pristupa lica

Član 52

U objekte i prostor Uprave dozvoljen je pristup sledećim licima:

1) zaposlenima Uprave, koji su obavezni da za vreme rada nose vidno istaknutu identifikacionu karticu

2) koja ostvaruju svoja građanska prava u lokalnoj upravi uz ličnu kartu

3) službenicima nadležnih inspekcijskih službi, MUP-a, Ministarstva pravosuđa, Ministarstva odbrane i drugih organa ovlašćenih za kontrolu i nadzor uz službenu legitimaciju

4) zaposlenima u drugim pravnim licima koji obavljaju službene radnje u objektima i prostoru Uprave uz uredan radni nalog i ličnu kartu sa privremenom propusnicom.

Ostalim licima nije dozvoljen pristup u objekte i prostor Uprave.

Član 53

U objekte i prostor Uprave posebno nije dozvoljen pristup sledećim licima:

1) koja su pod uticajem alkohola ili drugih opojnih sredstava,

2) svim licima koja žele da iskažu svoje nezadovoljstvo putem: štrajka, okupljanjem i remećenjem javnog reda i mira i kućnog reda Uprave.

VI-2.1.1. Kretanje zaposlenih i zaposlenih drugih poslovnih subjekata

Član 54

Zaposlenom je dozvoljen ulazak u poslovni prostor Uprave 30 minuta pre početka radnog vremena, odnosno dužan je da napusti poslovni prostor Uprave u roku od 30 minuta po završetku radnog vremena.

Izuzetno se dozvoljava zadržavanje u Upravi i posle završetka radnog vremena zbog izvršenja neodložnog posla, kao i radi prisustvovanja sednicama i drugo. Dozvolu za produženi rad zaposlenom izdaje načelnik Uprave i rukovodioci Odeljenja.

Član 55

Zaposleni koji su pripravni ili određene poslove obavljaju u neradno vreme Uprave i za praznike, moraju imati pismenu dozvolu koju izdaje rukovodilac OJ. U dozvolu rukovodilac OJ upisuje ime i prezime zaposlenog i planirano vreme ulaska i izlaska. Dozvola se ostavlja u službenoj prostoriji odeljenja i službenik obezbeđenja je dužan da dozvoli ulazak u Upravu samo licima naznačenim u dozvoli i u registar upiše vreme ulaska i vreme izlaska.

Član 56

Za vanredni izlazak zaposlenog iz poslovnog prostora Uprave u toku radnog vremena zaposleni pri izlasku iz Uprave se na propisan način evidentira elektronskom karticom za službeni/privatni izlazak-odsustvovanje, o kojem prethodno obaveštava rukovodioca OJ.

Član 57

Kada ima potrebe za radom zaposlenih dužem od redovnog radnog vremena rukovodilac OJ, pre početka planiranih radova, dostavlja u službene prostorije odeljenja tačan spisak zaposlenih koji će raditi u pomenutom periodu.

U poslovne prostorije Uprave van radnog vremena, radi kontrole, mogu ući zaposleni sa posebnim ovlašćenjima i odgovornostima, uz posebnu propusnicu.

Član 58

Kada, na osnovu postignutih sporazuma, zaposleni drugih pravnih subjekata moraju da obavljaju poslove u poslovnim prostorijama Uprave za vreme i posle radnog vremena, rukovodilac OJ koja vrši nadzor i kontrolu nad radom ovih zaposlenih (u daljem tekstu: odgovorni rukovodilac), dužan je da prethodno dostavi spisak zaposlenih rukovodiocu odeljenja sa sledećim podacima:

1) ime i prezime zaposlenog

2) broj lične karte i jedinstveni matični broj građana

3) u kom privrednom društvu je zaposlen

4) u kojoj OJ i u kom objektu Uprave će raditi

5) u kom vremenskom periodu će raditi.

Spisak iz prethodnog stava ovog pravilnika potpisuje odgovorni rukovodilac i dostavlja dan ranije od dana kada treba da počne obavljanje posla.

Na zaposlene iz prvog stava ovog člana odnosi se režim kontrole propisane ovim pravilnikom.

Član 59

Odgovorni rukovodilac dužan je:

1) da zaposlene iz prvog stava člana 58. ovog pravilnika upozna sa merama ZOP i bezbednosti i zdravlja na radu (upotreba otvorenog plamena, zabrana pušenja, zabrane kretanja u drugim prostorijama i sl.)

2) da obezbedi prostoriju za smeštaj materijala i alata

3) da, u okviru OJ kojom rukovodi, imenuje zaposlenog koji izdaje propusnice za iznošenje unetog alata i materijala i kontroliše kretanje tih lica, a u vezi sa sprovođenjem mera FTO Uprave.

Član 60

Ukoliko potreba posla nalaže da zaposleni iz prvog stava člana 58. ovog pravilnika rade subotom, nedeljom i praznikom, odgovorni rukovodilac je dužan da obezbedi kontrolu nad njihovim kretanjem, i u tom smislu obezbeđuje prisustvo potrebnog broja zaposlenih iz svoje OJ.

Član 61

Nadležne inspekcijske službe, službenici MUP-a, Ministarstva pravosuđa, Ministarstva odbrane i drugi organi ovlašćeni za kontrolu i nadzor, imaju pravo pristupa u poslovni prostor Uprave na osnovu službene legitimacije, bez prethodnog najavljivanja svoga dolaska ili posebnog odobrenja od strane odgovornih lica Uprave.

Rukovodilac OJ u čiji prostor službeno dolazi poseta, koja je najavljena i odobrena od strane načelnika Uprave, o tome pismenim putem obaveštava rukovodioca odeljenja.

Član 62

Zabranjena je bilo kakva trgovina ili kupoprodaja robe široke potrošnje u prostorijama Uprave, osim na mestima koja su za to predviđena.

VI-2.1.2. Grupne posete

Član 63

Grupne posete Upravi dozvoljene su samo ako su blagovremeno najavljene i odobrene od strane načelnika Uprave ili gradonačelnika.

Grupne posete se mogu obavljati samo u prisustvu zaposlenog, određenog u svojstvu domaćina, od strane načelnika Uprave i/ili gradonačelnika.

Po završetku grupne posete zaposleni iz prethodnog stava je dužan da posetioce isprati do izlaza iz poslovnog prostora Uprave.

VI-2.1.3. Kretanje stranih državljana

Član 64

Načelnik Uprave ili gradonačelnik posebnim ovlašćenjem će odrediti zaposlene koji mogu primati strane državljane, sa njima voditi razgovore i istupati u ime Uprave.

Član 65

Kada strani državljanin dođe na kontrolno mesto obezbeđenja na ulazu u Upravi, službenik odeljenja je dužan da ga upita kod koga ide, koji pravni subjekt ili instituciju predstavlja i da li je poseta već ranije najavljena, što proverava kod poslovnih sekretara Uprave.

Ako je poseta već najavljena, službenik odeljenja će stranog državljanina sprovesti u Upravu. Ukoliko strani državljanin dolazi u Upravu bez prethodne najave službenik odeljenja će postupiti po nalogu načelnika Uprave i gradonačelnika.

VI-2.2 Kontrola pristupa vozila

Član 66

U prostore - parking Uprave dozvoljen je pristup sledećim vozilima:

1) službenim vozilima Uprave,

2) službenim vozilima ostalih korisnika parking prostora, i to: Braničevski upravni okrug, Regionalni geodetski zavod, Ministarstvo prosvete, Osnovni sud, Gradska biblioteka, Istorijski arhiv, Osnovno javno tužilaštvo, Ministarstvo unutrašnjih poslova - sektor za vanredne situacije, a po dostavljenom spisku korisnika,

3) službenim vozilima poslovnih delegacija, ambasada i drugih koji su u zvaničnim protokolarnim posetama Upravi,

4) privatnim vozilima članova predsedništva, članova gradskog veća i pomoćnika gradonačelnika.

5) Službenim vozilima direktori javnih ustanova i preduzeća, kada su pozvani.

VI-2.3. Zaštita imovine

Član 67

Službenici obezbeđenja na tabli za ključeve/čuvaju ključeve od glavnih i drugih ulaza u objekte i prostorije i ključeve od vozila prema Planu obezbeđenja, ulazak u objekte Uprave u vanredno vreme službenik obezbeđenja posebno evidentira u knjigu raporta i registar.

Član 68

U objekte Uprave nije dozvoljeno unošenje:

(1) vatrenog oružja i municije, osim ovlašćenim službenicima MUP-a, Ministarstva pravosuđa i Ministarstva odbrane u skladu sa Zakonom,

(2) opasnih i štetnih materija, eksplozivnih i zapaljivih materijala i predmeta kojima se može ugroziti život i zdravlje lica i imovina Uprave, izuzev onih koje su predmet redovnih javnih nabavki za potrebe Uprave,

(3) alkoholnih pića i drugih opojnih sredstava. Nije dozvoljeno snimanje, skiciranje ili fotografisanje objekata Uprave i unošenje opreme za snimanje i/ili fotografisanje bez posebnog pismenog odobrenja izdatog od strane načelnika Uprave ili lica koga on odredi.

VI-2.3.1. Kontrola unošenja/ iznošenja imovine

Član 69

Zabranjeno je iznošenje pokretnih osnovnih sredstava, rezervnih delova, i repromaterijala Uprave (u daljem tekstu: sredstva) bez propusnice izdate od strane načelnika Uprave po sledećoj proceduri:

1) propusnica sadrži: (1) naziv sredstva, (2) inventarski broj sredstva/ količina, (3) služba iz koje se iznosi sredstvo, (4) lične podatke o licu koje iznosi sredstvo (prezime i ime, broj lične karte, matični broj), (5) razlog iznošenja, (6) datum iznošenja,

2) jedan primerak propusnice čuvati u arhivi,

3) dva primerka propusnice izdati licu koje iznosi sredstvo,

Na sva pokretna osnovna sredstava pričvrstiti pločicu sa zaštitnim znakom Uprave i inventarskim brojem, na način da se pločica ne može ukloniti bez oštećenja sredstva.

Član 70

U slučaju da zaposleni ili drugo lice želi uneti u Upravu neko lično sredstvo, to čini po sledećoj proceduri:

1) rukovodilac OJ, o potrebi unošenja sredstva, izdaje pisanu saglasnost, u dva primerka

2) jedan primerak saglasnosti lice prilikom ulaska dostavlja dežurnom službeniku obezbeđenja

3) službenik obezbeđenja sačinjava potvrdu u tri primerka sa sledećim podacima: (1) naziv, marka, tip sredstva, (2) količina, (3) služba gde se unosi sredstvo, (4) lične podatke o licu koje unosi sredstvo (prezime i ime, broj lične karte, matični broj), (5) prezime i ime i funkcija lica koje je izdalo saglasnost, (5) datum unošenja sredstva

4) službenik obezbeđenja potvrdu: (1) izdaje na čuvanje licu koje unosi sredstvo, (2) dostavlja rukovodiocu odeljenja, (3) zadržava u knjizi izdatih potvrda.

Lice, koje je unelo lično sredstvo, kada isto želi da iznese, svoj primerak potvrde iz stava 1. tačka 3. ovog člana, dostavlja rukovodiocu OJ, radi izrade propusnice iz člana 68. stav 1. ovog pravilnika.

VII ODGOVORNOST ZAPOSLENIH

Član 71

Za povrede radne obaveze službenici obezbeđenja odgovaraju u skladu sa odredbama Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave (Službeni glasnik RS br. 21/16).

Povrede dužnosti mogu biti lakše i teže i regulisane su članom 137. i 138. Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave.

Član 72

Svi zaposleni uprave dužni su da se upoznaju sa odredbama ovog pravilnika.

Nepridržavanje odredaba ovog pravilnika od strane zaposlenog Uprave smatra se povredom službene dužnosti.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 73

Podaci vezani za organizaciju i Plan fizičkog i tehničkog obezbeđenja Uprave predstavljaju "službenu tajnu" koju su dužni da čuvaju svi zaposleni.

Odavanje tajne iz stava 1. ovog člana predstavlja težu povredu radne obaveze.

Član 74

Izmene i dopune ovog pravilnika vrše se na način i po postupku po kome je i donet.

Član 75

Danom početka primene ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o organizaciji i radu FTO i PPZ br. 01-06-13/98-15 od 29.05.1998. godine.

Član 76

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom donošenja.

Član 77

Pravilnik objaviti u "Službenom glasniku Grada Požarevca" i na oglasnoj tabli Gradske uprave Grada Požarevca.

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. glasniku grada Požarevca", br. 1/2017.