PRAVILNIK
O USLOVIMA I NAČINU KORIŠĆENJA SREDSTAVA FONDA ZA SOLIDARNU POMOĆ

("Sl. glasnik RS", br. 26/2017)

 

I UVODNA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuju oblici pomoći, uslovi, kriterijumi, visina i dodela pomoći iz sredstava Fonda za solidarnu pomoć (u daljem tekstu: Fond) Ministarstva unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: Ministarstvo).

II OSNOVNI POJMOVI

Član 2

Pojmovi u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

1) zaposleni je lice koje je u radnom odnosu u Ministarstvu na neodređeno ili određeno vreme;

2) poginuli zaposleni je zaposleni Ministarstva koji je poginuo prilikom i u vezi vršenja službene dužnosti (u daljem tekstu: poginuli);

3) ranjeni zaposleni je zaposleni Ministarstva koji je ranjen prilikom i u vezi vršenja službene dužnosti (u daljem tekstu: ranjeni);

4) članovima porodice - uže porodice poginulog, ranjenog zaposlenog, odnosno zaposlenog, smatraju se bračni drug, deca, braća, sestre, roditelji, usvojilac, usvojenik i staratelj, pod uslovom da žive u zajedničkom domaćinstvu sa zaposlenim;

5) redovno školovanje podrazumeva redovno i kontinuirano izvršavanje školskih obaveza, obaveza predviđenih studijskim planom i programom, bez obzira da li se radi o budžetskom ili samofinansirajućem statusu ili studijama na privatnom ili fakultetu čiji je osnivač država, redovno polaganje ispita i redovno upisivanje naredne školske godine po isteku prethodne. Redovnim školovanjem smatra se trajanje školovanja koje je opštim aktom škole odnosno visokoobrazovne ustanove određeno kao vreme potrebno za završetak te škole, odnosno fakulteta u koje se računa i apsolventski staž, a najduže do kraja meseca u kome se prema aktu visokoškolske institucije završava apsolventski staž.

III OBLICI POMOĆI

Član 3

Sredstva za dodelu pomoći članovima uže porodice poginulih, kao i ranjenima, koji su prilikom vršenja i u vezi vršenja službene dužnosti izgubili život ili ranjeni, mogu se dodeliti radi:

1) izdržavanja članova uže porodice poginulog, kada nemaju drugih sredstava za život i nisu sposobni za rad;

2) stipendiranja dece poginulog u toku redovnog školovanja, a najkasnije do navršene 26. godine života;

3) stipendiranja dece ranjenog u toku redovnog školovanja, a najkasnije do navršene 26. godine života;

4) nabavke udžbenika i školskog pribora za decu poginulog;

5) lečenje člana uže porodice poginulog od teže bolesti;

6) lečenje ranjenog od posledica ranjavanja;

7) otplate preostalog duga po stambenom kreditu članovima uže porodice poginulog;

8) dodela sredstava za zakupninu nepokretnosti na ime stanarine članovima uže porodice poginulog i ranjenog, koji nisu imali rešeno stambeno pitanje.

Član 4

Sredstva za dodelu pomoći zaposlenom i članovima njegove uže porodice, mogu se dodeliti radi:

1) lečenja, rehabilitacije, nabavke ortopedskih i drugih pomagala u slučajevima oboljevanja od težih bolesti usled kojih je ugrožen život ili u većoj meri otežan socijalno-ekonomski položaj zaposlenog i njegove porodice;

2) u slučajevima kada je usled elementarnih nepogoda prouzrokovana šteta na stambenom objektu koja ugrožava život.

Zaposleni, odnosno član uže porodice zaposlenog koji je ostvario pravo na pomoć iz stava 1. ovog člana neposrednom isplatom novčanog iznosa, dužan je da Fondu dostavi dokaze da je isplaćena sredstva iskoristio u svrhu u koju su odobrena (računi, izveštaji zdravstvene ili druge ustanove, overena izjava i druga validna dokumentacija, odnosno javna isprava), najkasnije u roku od 90 dana od dana isplate novčane pomoći.

Član 5

Korisnici prava iz čl. 3. i 4. ovog pravilnika mogu ostvariti pravo na pomoć samo jednom u toku kalendarske godine.

Pravo na pomoć utvrđenu ovim pravilnikom isključeno je u slučaju dodele pomoći isplaćene iz sredstava Ministarstva, po drugom osnovu, a za iste potrebe u toku jedne kalendarske godine.

Član 6

Prilikom dostavljanja zahteva za dodelu pomoći iz sredstava Fonda, podnosilac je dužan da uz propisanu dokumentaciju dostavi svoj pisani pristanak za obradu podataka, odnosno pisani pristanak lica na koja se zahtev za obradu podataka odnosi.

Pristanak za obradu podataka o ličnosti dostavlja se Fondu na Obrascu 1. koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

IV USLOVI I NAČIN ZA OSTVARIVANJE PRAVA

Član 7

Pravo na dodelu pomoći iz člana 3. stav 1. tačka 1) ovog pravilnika imaju članovi uže porodice poginulog, koji nisu u radnom odnosu i ne poseduju nepokretnu imovinu.

Član 8

Član uže porodice poginulog je dužan da uz zahtev za dodelu pomoći iz člana 3. stav 1. tačka 1) ovog pravilnika, dostavi dokaz o srodstvu sa poginulim, podatke o ukupnom broju članova zajedničkog domaćinstva, podatke (potvrde) o ukupnim primanja članova porodičnog domaćinstva, dokaz o nesposobnosti za rad članova uže porodice, broj tekućeg računa otvorenog na ime podnosioca zahteva, lične podatke i kontakt telefon.

Član 9

Pravo na dodelu pomoći iz člana 3. stav 1. tačka 2) ovog pravilnika imaju deca poginulog i ono se odnosi na troškove predškolskog vaspitanja u delu koji se ne finansira iz sredstava budžeta Republike Srbije ili lokalne samouprave, troškove redovnog osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja, troškove redovnog obrazovanja na osnovnim akademskim i strukovnim studijama, kao i na master akademskim ili strukovnim studijama, odnosno specijalističkim akademskim ili strukovnim studijama.

Uz zahtev za dodelu stipendije, dete poginulog ili ranjenog, ili njegov zakonski zastupnik dostavlja dokaz o srodstvu, odnosno izvod iz matične knjige rođenih za korisnika stipendije, potvrdu o redovnom školovanju, potvrdu izdatu od strane nadležnih službi o priznatom svojstvu invalida ili ratnog vojnog invalida sa najmanje 80% invaliditeta ukoliko se radi o detetu ranjenog, lične podatke, broj tekućeg računa otvorenog na ime korisnika prava ili zakonskog zastupnika i kontakt telefon.

Član 10

Korisnik stipendije, ili njegov zakonski zastupnik dužan je da Fondu pred početak svake školske godine dostavi potvrdu o redovnom školovanju, broj tekućeg računa otvorenog na ime korisnika prava ili zakonskog zastupnika, lične podatke i kontakt telefon.

Rokove za dostavljanje potvrde iz stava 1. ovog člana određuje Komisija i pisanim putem o tome obaveštava sve organizacione jedinice u Ministarstvu.

Ukoliko dete poginulog ili ranjenog ili njegov zakonski zastupnik ne dostavi potvrdu o redovnom školovanju u roku koji je odredila Komisija, stipendija se isplaćuje od prvog narednog meseca po dostavljanju potvrde Fondu.

Fond neće vršiti isplatu retroaktivno, za period iz stava 3. ovog člana.

Primalac stipendije je dužan da Fondu prijavi svaku promenu, odnosno okolnost koja može da utiče na utvrđeno pravo na stipendiju, u roku od 30 od dana nastanka promene.

Član 11

Zakonski zastupnik deteta koje boravi u predškolskoj ustanovi je dužan da uz zahtev za naknadu troškova boravka, priloži potvrdu o boravku u predškolskoj ustanovi, lične podatke za sebe i dete, dokaz o srodstvu, odnosno izvod iz matične knjige rođenih za dete, broj tekućeg računa podnosioca zahteva i kontakt telefon.

Ukoliko podnosilac zahteva ne dostavi potvrdu iz stava 1. ovog člana, Fond će obustaviti isplatu naknade do dostavljanja potvrde.

Fond neće vršiti isplatu retroaktivno, za period iz stava 2. ovog člana.

Član 12

Pravo na stipendiranje iz člana 3. stav 1. tačka 3) ovog pravilnika imaju deca ranjenih, ukoliko ranjeni, od strane nadležnih službi, ima priznato svojstvo invalida ili ratnog vojnog invalida sa najmanje 80% invaliditeta, kao i potpisano vansudsko poravnanje o naknadi štete sa Ministarstvom.

Vansudsko poravnanje iz stava 1. ovog člana se odnosi na naknadu za pretrpljenu materijalnu i nematerijalnu štetu koja je prouzrokovana ranjavanjem prilikom vršenja i u vezi vršenja službene dužnosti.

Pravo iz stava 1. ovog člana odnosi se na osnovno i srednjoškolsko obrazovanje, obrazovanje na osnovnim akademskim i strukovnim studijama, kao i na master akademskim ili strukovnim studijama, odnosno specijalističkim akademskim ili strukovnim studijama.

Član 13

Pravo na novčanu pomoć iz člana 3. stav 1. tačka 4) ovog pravilnika ostvaruju deca poginulih podnošenjem zahteva uz dostavljanje izvoda iz matične knjige rođenih i potvrde o redovnom školovanju za dete, ličnih podataka, broja tekućeg računa i kontakt telefona zakonskog zastupnika, pred početak svake školske godine.

Rokove za dostavljanje potvrde iz stava 1. ovog člana određuje Komisija i o istom, u pismenoj formi, obaveštava organizacione jedinice u Ministarstvu.

Novčana pomoć radi nabavke udžbenika i školskog pribora odnosi se na osnovno i srednje školsko obrazovanje.

Član 14

Pravo na novčanu pomoć iz člana 3. stav 1. tač. 5) i 6) ovog pravilnika ostvaruje član uže porodice poginulog ili ranjeni uz dostavljanje sledeće dokumentacije: odgovarajuća medicinska dokumentacija izdata od strane referentne zdravstvene ustanove, odnosno lekarske komisije ili od izabranog lekara i lekara odgovarajuće specijalnosti, koja ne može biti starija od šest meseci i potvrda da se nastali troškovi ne mogu refundirati na teret sredstava Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje.

Član uže porodice poginulog ili ranjeni koji je ostvario pravo na pomoć iz stava 1. ovog člana neposrednom isplatom novčanog iznosa, dužan je da Fondu dostavi dokaze da je isplaćena sredstva iskoristio u svrhu u koju su odobrena (računi, izveštaji zdravstvene ili druge ustanove, overena izjava i druga validna dokumentacija, odnosno javna isprava), najkasnije u roku od 90 dana od dana isplate novčane pomoći, odnosno okončanog lečenja.

Ocenu ispunjenosti uslova u pogledu teže bolesti vrši nadležna organizaciona jedinica za ljudske resurse, zadužena za zdravlje zaposlenih i bezbednost na radu.

Član 15

Član uže porodice poginulog, uz zahtev za otplatu preostalog duga po stambenom kreditu iz člana 3. stav 1. tačka 7) ovog pravilnika, a koji je postojao u trenutku pogibije, i kojim se rešavalo do tada nerešeno stambeno pitanje poginulog, dužan je da priloži pravnosnažno ostavinsko rešenje kojim je oglašen za naslednika na predmetnoj nepokretnosti, ugovor o stambenom kreditu, izvod iz katastra kojim se dokazuje trenutni status nepokretnosti, podatke o članovima porodičnog domaćinstva i podatke o ukupnim primanjima članova porodičnog domaćinstva.

Komisija će posle odlučivanja o opravdanosti zahteva za otplatu stambenog kredita, odluku proslediti ministru na saglasnost, ukoliko su obezbeđena finansijska sredstva.

Član 16

Član uže porodice poginulog dužan je da prilikom podnošenja zahteva za dodelu sredstava na ime stanarine iz člana 3. stav 1. tačka 8) ovog pravilnika priloži i izvod iz katastra kojim se dokazuje vlasništvo nepokretnosti za koju se zahteva dodela sredstava, dokaz o prijavi prebivališta na adresi nepokretnosti za koju se zahteva dodela sredstava, dokaz o prijavi prebivališta poginulog na adresi za koju se zahteva dodela sredstava, ugovor sa stanodavcem vlasnikom nepokretnosti overen od strane nadležnog organa, broj tekućeg računa podnosioca zahteva, lične podatke i kontakt telefon.

Ranjeni je dužan da prilikom podnošenja zahteva za dodelu sredstava na ime stanarine iz člana 3. stav 1. tačka 8) ovog pravilnika priloži i izvod iz katastra kojim se utvrđuje vlasništvo nad nepokretnosti za koju se zahteva dodela sredstava, dokaz o prijavi prebivališta na adresi nepokretnosti za koju se zahteva dodela sredstava, ugovor sa stanodavcem - vlasnikom nepokretnosti overen od strane nadležnog organa, potvrdu izdatu od strane nadležnih službi o priznatom svojstvu invalida ili ratnog vojnog invalida sa najmanje 80% invaliditeta, broj tekućeg računa podnosioci zahteva, lične podatke i kontakt telefon.

Komisija ima pravo da vrši proveru stambene situacije korisnika zakupnina bez prethodne najave. Provera se vrši preko organizacione jedinice Ministarstva na čijoj teritoriji se nalazi nepokretnost koja je navedena u dostavljenom ugovoru sa stanodavcem.

Član 17

Uz zahtev za dodelu novčanih sredstava iz člana 4. stav 1. tačka 1) ovog pravilnika, zaposleni dostavlja sledeću dokumentaciju: odgovarajuća medicinska dokumentacija izdata od strane referentne zdravstvene ustanove, odnosno lekarske komisije ili od izabranog lekara i lekara odgovarajuće specijalnosti, koja ne može biti starija od šest meseci, mišljenje referentne zdravstvene ustanove i potvrda da se nastali troškovi ne mogu refundirati na teret sredstava Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje.

Pravo na novčanu pomoć se može dodeliti i za lečenje u drugim zdravstvenim ustanovama, ukoliko se uz zahtev priloži odgovarajuća medicinska dokumentacija referentne zdravstvene ustanove, kojom se potvrđuje da se lečenje ili intervencija ne mogu obaviti u zdravstvenim ustanovama koje se finansiraju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja.

Ocenu ispunjenosti uslova u pogledu teže bolesti vrši nadležna organizaciona jedinica za ljudske resurse, zadužena za zdravlje zaposlenih i bezbednost na radu.

Ocenu ispunjenosti uslova u pogledu socijalno-ekonomskog položaja zaposlenog i njegove porodice vrši nadležna organizaciona jedinica za materijalno-finansijske poslove.

Član 18

Pravo na dodelu sredstava u skladu sa članom 4. stav 1. tačka 2) ovog pravilnika zaposlenom se mogu dodeliti usled elementarnih nepogoda prilikom kojih je prouzrokovana šteta na stambenom objektu koja ugrožava život.

Prilikom podnošenja ovog zahteva neophodno je da zaposleni dostavi dokumentaciju kojom je utvrđeno činjenično stanje nastanka i uzroka uništenja, ili teškog oštećenja imovine, kao i visinu štete, procenjena od strane nadležnog organa.

Ocenu ispunjenosti uslova u pogledu nastale štete vrši nadležna organizaciona jedinica za materijalno-finansijske poslove.

V KRITERIJUMI ZA ODLUČIVANJE PO ZAHTEVU I VISINA POMOĆI

Član 19

Prilikom odlučivanja o osnovanosti zahteva, Komisija će uzeti u obzir celokupni socijalno-ekonomski položaj u kojem se nalazi porodica poginulog, odnosno ranjenog, na osnovu raspoložive dokumentacije.

Kod odlučivanja o visini pomoći koja se dodeljuje podnosiocu, Komisija će uzeti u obzir i trenutne finansijske mogućnosti Fonda i opredeliti prioritete u pogledu dodele sredstava za potrebe poginulih i ranjenih, a ostale zahteve razmatraće po datumu podnošenja.

Komisija može da traži dostavljanje i druge dokumentacije za koju utvrdi da je relevantna za odlučivanje po zahtevu.

Član 20

Isplate pomoći koje su predviđene ovim pravilnikom, a koje se moraju odložiti zbog nedostatka finansijskih sredstava na računu Fonda, realizovaće se prema redosledu podnošenja, čim se za to steknu finansijski uslovi.

Izuzetno od odredbe stava 1. ovog člana, u slučajevima iz člana 3. stav 1. tač. 5) i 6) i člana 4. stav 1. tač. 1) i 2) ovog pravilnika, ukoliko je to neophodno radi neposredne zaštite života ranjenog zaposlenog, zaposlenog ili člana njegove uže porodice, isplata pomoći realizovaće se prioritetno.

Član 21

Iznos pomoći koja se dodeljuje po osnovu člana 3. stav 1. tač. 1) i 8) ovog pravilnika iznosi najviše do polovine jedne prosečne neto plate u Republici Srbiji, prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Iznos pomoći koja se dodeljuje po osnovu člana 3. stav 1. tač. 2, 3) i 4) ovog pravilnika se određuje odlukom Komisije pred početak svake školske godine, izuzev boravak deteta u predškolskoj ustanovi koji se nadoknađuje u punom iznosu troškova boravka deteta.

Iznos pomoći koja se dodeljuje po osnovu člana 3. stav 1. tač. 5) i 6) i člana 4. stava 1. tač. 1) i 2) ovog pravilnika iznosi najviše do tri prosečne neto plate u Republici Srbiji, prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Iznos pomoći koja se dodeljuje po osnovu člana 3. stav 1. tačke 7) ovog pravilnika iznosi najviše do visine preostalog duga po stambenom kreditu.

VI POSTUPAK ZA DODELU POMOĆI IZ SREDSTAVA FONDA

Član 22

Odluku o dodeli, visini i vrsti pomoći iz člana 1. ovog pravilnika donosi Komisija, koju obrazuje ministar.

Komisija se sastoji od predsednika i četiri člana iz sastava zaposlenih u Ministarstvu.

Članovima Komisije ne pripada posebna novčana nadoknada za učešće u radu Komisije.

Mandat članova Komisije traje četiri godine sa pravom ponovnog izbora.

Komisija radi i odlučuje na sednicama.

O svakoj sednici Komisija vodi zapisnik.

Zapisnik potpisuje predsednik i svi prisutni članovi, kao i lice koje je vodilo zapisnik.

Sednice Komisije saziva predsednik Komisije najmanje jednom u tri meseca, a ukoliko postoje neodložni razlozi i češće.

Sednica se može održati ukoliko je prisutna većina članova Komisije.

Komisija odlučuje o osnovanosti zahteva kao i mogućoj visini pomoći na sednici prostom većinom glasova prisutnih članova Komisije.

Izuzetno od stava 5. ovog člana, predsednik Komisije može, bez zakazivanja sednice, samostalno odlučiti o dodeli pomoći odmah po dobijanju Evidencionog lista, u slučaju kada se radi o pogibiji policijskog službenika na radu, pri i u vezi izvršenja službene dužnosti i o svojoj odluci upoznaje članove Komisije na prvoj narednoj sednici Komisije.

Prilikom odlučivanja o zahtevu za dodelu pomoći, Komisija može zahtev usvojiti, odbaciti, odbiti ili odložiti donošenje odluke (do 60 dana), zbog dopune dokumentacije.

U odluci o usvajanju zahteva za dodelu pomoći utvrdiće se iznos pomoći koje se dodeljuje, kao i način isplate.

U slučaju isplate pomoći koja se isplaćuje u intervalima i nije jednokratna, iznos pomoći se može naknadno povećati, smanjiti ili ukinuti uzimajući u obzir promenu troškova života kao i druge promene u socijalno-ekonomskom statusu korisnika.

Zahtev za dodelu pomoći koji je odbijen, može se ponovno podneti ukoliko su bitno promenjene okolnosti radi kojih se pomoć zahteva, u roku od 90 dana od dana nastanka istih, o čemu će Komisija doneti posebnu odluku.

Član 23

Postupak za dodelu pomoći iz sredstava Fonda pokreće se podnošenjem pisanog zahteva Komisiji.

Ukoliko se radi o pružanju novčane pomoći članovima uže porodice poginulog, postupak pokreće član uže porodice preko organizacione jedinice u kojoj je poginuli bio raspoređen, koja Komisiji dostavlja Evidencioni list o pogibiji zaposlenog i odgovarajuću dokumentaciju.

Ukoliko se radi o pružanju novčane pomoći zaposlenom koji je ranjen, postupak pokreće zaposleni preko organizacione jedinice u kojoj je ranjeni raspoređen, koja Komisiji dostavlja Evidencioni list o ranjavanju zaposlenog.

Ukoliko se radi o pružanju novčane pomoći zaposlenom radi lečenja ili pružanja pomoći pri posebnim slučajevima ugroženosti zaposlenog i članova njegove uže porodice usled elementarnih nepogoda, postupak pokreće zaposleni preko organizacione jedinice u kojoj je raspoređen i to dostavljanjem zahteva i odgovarajuće dokumentacije Komisiji.

Razlozi za izuzeće

Član 24

Član Komisije ne može da odlučuje o pitanju u kojima on, njegov bračni drug, njegov usvojitelj ili usvojenik, njegov srodnik po krvi u pravoj liniji, a u pobočnoj do četvrtog stepena zaključno, kao i ako njegov srodnik po tazbini do drugog stepena zaključno, ima pravni interes.

Ukoliko postoje činjenice i okolnosti koje mogu da utiču na objektivnost ili nepristrasnost članova Komisije, o istom su članovi Komisije u obavezni da upoznaju predsednika Komisije i zatraže izuzeće.

O izuzeću predsednika Komisije odlučuje ministar.

Razrešenje

Član 25

Ministar će razrešiti člana ili zamenika Komisije ukoliko svoju dužnost ne obavlja savesno, ako neopravdano i učestalo odsustvuje sa sednica, ili na drugi način ne ispunjava svoje obaveze u Komisiji, ili ukoliko se utvrdi da ima interese suprotne interesima Fonda.

Ministar će rešenjem imenovati novog člana Komisije.

Postupak predlaganja novih članova Komisije pokreće se najmanje 30 dana pre isteka mandata izabranih članova Komisije.

Član 26

Stručne i administrativno-tehničke poslove, poslove vođenja zapisnika sa sednica Komisije, obaveštavanje članova o mestu i vremenu sednica Komisije i sve druge poslove za Komisiju, po nalogu predsednika Komisije vodi nadležna organizaciona jedinica za ljudske resurse Ministarstva.

VII EVIDENTIRANJE PROMENA U OSTVARIVANJU PRAVA

Član 27

Promene koje su bitne za ostvarivanje prava po uslovima i kriterijumima Fonda (pravo na naknadu za školovanje, činjenica zasnivanja radnog odnosa, ostvarivanje prava na stipendiju, promena adrese, promena tekućeg računa i drugo) stranka korisnik naknade ili njegov zakonski zastupnik su dužni da prijave u roku od osam dana od dana nastanka promene.

Lice kome je utvrđeno pravo na zakupninu je dužno da prijavi Fondu u roku od 30 dana svaku promenu koja se odnosi na visinu stanarine, promenu prebivališta ili bilo koju drugu okolnost koja se odnosi na njegov status kao korisnika zakupnine.

U slučaju neprijavljivanja promenjenih okolnosti na osnovu kojih je odlučeno o ostvarivanju prava na zakupninu i od kojih zavisi ostvarivanje istog, licu kome je utvrđeno pravo na zakupninu, ukida se to pravo od momenta saznanja za postojanje tih okolnosti.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 28

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o Fondu za pomoć porodicama poginulih i ranjenih pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova st 09 str. pov. broj 011-4372/98 od 28. juna 1998. godine, 01 str. pov. broj 889/05-2 od 27. januara 2005. godine, 01 str. pov. broj 01 str. pov. broj 889/05 od 31. marta 2005. godine i 01 str. pov. broj 01-14401/11-4 od 21. maja 2012. godine i stavlja se van snage rešenje ministra unutrašnjih poslova broj 01-5701/2001 od 24. septembra 2001. godine.

Fond za solidarnu pomoć preuzima u celosti dokumentaciju Fonda za pomoć porodicama poginulih i ranjenih pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova i nadležan je za dalje ostvarivanje prava prethodnih korisnika Fonda za pomoć porodicama poginulih i ranjenih pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova.

Nadležna organizaciona jedinica Ministarstva za materijalno-finansijske poslove ima obavezu kvartalnog izveštavanja organizacione jedinice Ministarstva nadležne za poslove ljudskih resursa o realizovanim zahtevima za dodelu pomoći iz sredstava Fonda.

Komisija je dužna da u roku od 180 dana od dana donošenja odluke o dodeli sredstava za slučajeve iz čl. 3. i 4. ovog pravilnika, izvrši proveru dodeljenih sredstava za te slučajeve, a u skladu sa odredbama ovog pravilnika.

Član 29

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Obrazac 1

PRISTANAK ZA OBRADU PODATAKA O LIČNOSTI

U skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti ("Službeni glasnik RS", br. 97/08, 104/09, 68/12 - US i 107/12), dajem svoj pristanak da Fond za solidarnu pomoć u Ministarstvu unutrašnjih poslova, obrađuje moje lične podatke navedene u Evidencionom listu, u cilju dodele pomoći iz sredstava Fonda za solidarnu pomoć u Ministarstvu unutrašnjih poslova.

__________________________

 

__________________________

Datum

 

Davalac pristanka

 

__________________________

 

Potpis