ODLUKA
O CENTRALIZACIJI JAVNIH NABAVKI

("Sl. list grada Niša", br. 18/2017)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Gradska uprava Grada Niša (u daljem tekstu: Gradska uprava) sprovodi postupke centralizovanih javnih nabavki radi zaključenja ugovora i okvirnih sporazuma za potrebe direktnih i indirektnih korisnika budžetskih sredstava Grada Niša, i drugih pravnih subjekata čiji je osnivač Grad Niš, odnosno korisnika budžetskih sredstava Grada.

Gradska uprava će, u cilju realizacije ove Odluke, doneti interni akt kojim će bliže urediti uslove i način sprovođenja centralizovanih javnih nabavki.

Služba za javne nabavke (u daljem tekstu: Telo za centralizovane javne nabavke), obavljaće poslove centralizovanih javnih nabavki za organe Grada, posebne i stručne službe, ustanove, javna preduzeća, ostala preduzeća i organizacije čiji je osnivač Grad, kao i za osnovne i srednje škole u delu u kome se javne nabavke finansiraju iz budžeta grada Niša.

Član 2

Telo za centralizovane javne nabavke u sastavu Gradske uprave, obavljaće poslove centralizovanih javnih nabavki u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima iz oblasti javnih nabavki, ovom odlukom, kao i aktima iz ove oblasti koje donose organi Grada.

Član 3

Direktni indirektni korisnici budžetskih sredstava Grada Niša, i ostale ustanove, preduzeća i organizacije čiji je osnivač Grad Niš, osnovne i srednje škole na teritoriji Grada (u daljem tekstu: naručioci), za čije potrebe Gradska uprava sprovodi centralizovane javne nabavke u obavezi su da Telu za centralizovane javne nabavke dostavljaju predloge potreba za predmetima javne nabavke kao i Godišnji Plan javnih nabavki, radi sprovođenja centralizovanih javnih nabavki, na način utvrđen internim aktom, navedenim u članu 1. ove odluke.

O poslovima centralizovanih javnih nabavki Gradska uprava je u obavezi da Gradonačelniku Grada Niša (u daljem tekstu: Gradonačelnik), dostavlja šestomesečne izveštaje.

II USLOVI

Član 4

Telo za centralizovane javne nabavke može da pokrene postupak centralizovane javne nabavke ukoliko su ispunjeni sledeći uslovi:

1) da je javna nabavka predviđena u Planu centralizovanih javnih nabavki za tekuću godinu,

2) da su za javnu nabavku predviđena sredstva u budžetu Grada Niša, kao i u finansijskim planovima, odnosno u programima poslovanja naručilaca i planovima nabavki naručilaca i

3) da je su naručioci, za čije potrebe se sprovodi postupak centralizovane javne nabavke, određeni posebnim aktom Gradonačelnika.

Član 5

Plan centralizovanih javnih nabavki priprema Telo za centralizovane javne nabavke na osnovu planova javnih nabavki svih naručilaca.

Plan centralizovanih javnih nabavki sadrži sve javne nabavke za koje je u planovima naručilaca navedeno da se sprovode kao centralizovane javne nabavke.

Naručioci su u obavezi da nacrte planova javnih nabavki dostave najkasnije u roku od pet dana od dana prijema zahteva za dostavljanje planova, odnosno da usvojene planove javnih nabavki dostave u elektronskom i štampanom obliku dostave najkasnije do 31. januara tekuće godine.

Telo za centralizovane javne nabavke, u roku od sedam dana po prijemu usvojenih planova naručioca, priprema predlog plana centralizovanih nabavki i isti dostavlja Gradonačelniku na saglasnost, najkasnije do 10. februara tekuće godine.

Gradonačelnik u roku od tri dana od dana prijema predloga, daje saglasnost na predlog plana centralizovanih javnih nabavki.

Telo za centralizovane javne nabavke u roku od dva dana objavljuje na internet strani Grada Niša, izvod iz plana centralizovanih javnih nabavki, koji obuhvata predmete javnih nabavki i okvirni datum pokretanja postupaka.

Plan centralizovanih javnih nabavki, sve odluke i rešenja u postupcima i okvirne sporazume potpisuje rukovodilac tela za centralizovane javne nabavke.

Član 6

Nabavke koje su naručioci planirali u svojim planovima javnih nabavki kao centralizovane, a koje, iz objektivnih razloga ne budu obuhvaćene postupkom centralizovane javne nabavke, naručioci će sprovesti samostalno u odgovarajućem postupku ili zajednički sa drugim naručiocima u skladu sa zakonom.

III NAČIN SPROVOĐENJA POSTUPKA

Član 7

Telo za centralizovane nabavke sprovodi isključivo otvoreni i restriktivni postupak za centralizovane javne nabavke i dužno je da uvek, kada je to moguće, obrazuje nabavku po partijama, na način da omogući učešće malih i srednjih preduzeća, a u cilju zaštite konkurencije na tržištu.

Telo za centralizovane javne nabavke može sprovesti pregovarački postupak sa objavljivanjem poziva za podnošenje ponuda, ukoliko je u prethodnom otvorenom ili restriktivnom postupku dobilo sve neprihvatljive ponude, pod uslovom da se prvobitno određeni uslovi za učešće u postupku, tehničke specifikacije i kriterijumi za dodelu ugovora, kao i ostali delovi konkursne dokumentacije ne menjaju. Ukoliko se u pregovaračkom postupku pozove u samo i svi ponuđači koji su učestvovali u prethodnom otvorenom ili restriktivnom postupku, da dopune svoje ponude i tako ih učine prihvatljivim, ne postoji obaveza objavljivanja poziva za podnošenje ponuda. Ponuđena cena u pregovaračkom postupku ne može biti veća od ponuđenih cena datih u otvorenom ili restriktivnom postupku.

Član 8

Nakon uspešno sprovedenog postupka centralizovanih nabavki zaključuje se okvirni sporazum sa izabranim ponuđačima.

Na osnovu zaključenog okvirnog sporazuma, naručioci mogu zaključiti pojedinačne ugovore u granicama propisanim okvirnim sporazumom, sa izabranim ponuđačima, sa kojima je zaključen okvirni sporazum, ili pozvati ponuđače da dostave konkretne ponude, postupajući u svemu kao u drugoj fazi restriktivnog postupka.

Naručioci su u obavezi da prate izvršenje svakog ugovora zaključenog na osnovu okvirnog sporazum. Primerak ugovora, zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma, naručioci su dužni da dostave Telu za centralizovane javne nabavke, radi praćenja izvršenja okvirnih sporazuma i vođenja jedinstvene elektronske evidencije dobavljača.

Član 9

Telo za centralizovane javne nabavke, primenjivaće, kad je to moguće, i sistem dinamične nabavke kao i elektronsku licitaciju, po uspostavljanju odgovarajućeg informacionog sistema u Gradskoj upravi.

IV SPISAK PREDMETA JAVNIH NABAVKI ZA KOJE TELO ZA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE SPROVODI POSTUPAK CENTRALIZOVANIH NABAVKI

Član 10

Obavezuje se Gradonačelnik da, najkasnije do 15. decembra tekuće budžetske godine, donosi rešenje kojim se utvrđuje tačan spisak predmeta nabavki za koje će Telo za centralizovane javne nabavke sprovoditi postupke centralizovanih nabavki u narednoj budžetskoj godini.

Izuzetno od stava 1 ovog člana, za budžetsku 2017. godinu, Gradonačelnik će najkasnije do 25. marta 2017. godine, donosi rešenje kojim se utvrđuje spisak predmeta nabavki za koje će Telo za centralizovane javne nabavke sprovoditi postupke centralizovanih nabavki u 2017. godini.

V SPISAK NARUČILACA ZA ČIJE POTREBE TELO ZA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE SPROVODI POSTUPAK CENTRALIZOVANIH NABAVKI

Član 11

Obavezuje se Gradonačelnik da, najkasnije do 15. decembra tekuće budžetske godine, donese rešenje kojim se utvrđuje spisak naručilaca za čije potrebe će Telo za centralizovane javne nabavke sprovoditi postupke centralizovanih nabavki u narednoj budžetskoj godini.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, za budžetsku 2017. godinu, Gradonačelnik će najkasnije do 25. marta 2017. godine, doneti rešenje kojim se utvrđuje spisak korisnika budžeta grada Niša u 2017. godini, kao naručilaca za čije potrebe će Telo za centralizovane javne nabavke sprovoditi postupke centralizovanih nabavki u 2017. godini.

VI PRELAZNA I ZAVRŠNA ODREDBA

Član 12

Započeti postupci javnih nabavki na dan stupanja na snagu ove odluke, okončaće se po propisima koji su važili do dana njenog stupanja na snagu.

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".