PRAVILNIKO DODELI PODSTICAJNIH SREDSTAVA PUTEM KONKURSA ZA SUFINANSIRANJE UREĐENJA ATARSKIH PUTEVA I OTRESIŠTA U 2017. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 14/2017) |
Ovim pravilnikom propisuje se postupak (namena, konkurs, pravo učešća, postupak s prijavama, razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi za dodelu sredstava, odlučivanje, ugovaranje, praćenje realizacije i završne odredbe) dodele podsticajnih sredstava putem konkursa za uređenje atarskih puteva i otresišta, po Programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2017. godini ("Službeni list APV", broj: 69/16), u daljem tekstu - Program.
Program iz stava 1. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je putem nadležnog sektora za realizaciju Programa.
Namene za koje se mogu koristiti sredstva
Putem konkursa, sredstva se dodeljuju za sufinansiranje radova na uređenju nekategorisanih atarskih puteva i prilaznih atarskih puteva sa izradom završnog sloja od čvrstih kompaktnih materijala-najmanje do nivoa tucanika ili struganog asfalta i uređenje otresišta.
- Pod atarskim putem podrazumeva se saobraćajna površina koja je dostupna većem broju korisnika, koju nadležni organ proglasi nekategorisanim putem i koja je upisana u katastar nepokretnosti kao nekategorisan put, a koja doprinosi racionalnom korišćenju poljoprivrednog zemljišta
- Pod otresištem se podrazumeva površina neposredno pre priključka nekategorisanog puta sa javnim putem više kategorije, a koja je uređena na taj način da se na njoj uklone sve nečistoće sa vozila čije bi iznošenje na javni put ugrozilo bezbednost saobraćaja
- Namena sredstava za sufinansiranje jesu troškovi radova i materijala za uređenje atarskih puteva i otresišta, a u koje spadaju pripremni, zemljani radovi i radovi na izgradnji kolovozne konstrukcije od čvrstih kompaktnih materijala.
U okviru uređenja atarskih puteva i prilaznih atarskih puteva sufinansiraće se uređenje atarskih puteva tucanikom, struganim asfaltom i asfaltom.
U okviru uređenja otresišta sufinansiraće se uređenje otresišta kamenom, betonom i sličnim materijalima, u dužini do 60 metara.
Konkurs je otvoren zaključno sa 24.03.2017. godine.
Konkurs za realizaciju aktivnosti
Sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa koji se objavljuje u dnevnom listu "Dnevnik", na internet stranici Sekretarijata i u "Službenom listu AP Vojvodine".
Obavezni elementi teksta konkursa jesu:
- visina sredstava koja se dodeljuju;
- namena za koju se sredstva mogu koristiti;
- ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje po jednoj prijavi;
- dokumentacija koja se podnosi uz prijavu;
- rok za prijavu na konkurs;
- zaključivanje ugovora s korisnicima sredstva;
- sredstva obezbeđenja
- obrazac prijave;
- drugi elementi od značaja za realizaciju konkursa.
Pravo učešća na konkursu i dokumentacija koja se podnosi na konkurs
Pravo učešća na konkursu imaju jedinice lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine.
1. Prijava na konkurs;
2. Kopija aktuelne odluke ili drugog akta nadležnog organa jedinice lokalne samouprave kojim se površina za koju se podnosi prijava, proglašava nekategorisanim putem. Ukoliko u navedenom aktu nisu precizno nabrojani i određeni nekategorisani putevi, tada je podnosilac prijave uz isti dužan da dostavi kopija aktuelne odluke ili drugog akta nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, kojim se definiše održavanje, korišćenje i ostala pitanja vezana za nekategorisane puteve u kojima su jasno navedeni i određeni nekategorisani putevi koji su predmet apliciranja na konkurs. Potrebno je dostaviti integralnu verziju akta sa svim važećim izmenama i dopunama;
3. Izvod iz lista nepokretnosti kojim se dokazuje da je upisan nekategorisan put ili dokaz o podnetom zahtevu Katastru nepokretnosti za upis nekategorisanog puta;
4. Pregled atarskih puteva i otresišta čije se uređenje planira (priprema se u formi tabele koja je data na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo u okviru prijave na konkurs);
5. Dokaz da je jedinica lokalne samouprave obezbedila sopstvena sredstva (izvod iz budžeta), odnosno, ukoliko nema navedena sredstva, neophodno je dostaviti izjavu nadležnog organa potpisanog od ovlašćenog lica o tome da će ista obezbediti najkasnije u roku od mesec dana od dana zaključenja ugovora;
6. Tehničku dokumentaciju koja sadrži:
a. Opšti deo
b. Projektni zadatak
v. Opis radova sa predmerom i predračunom radova na uređenju nekategorisanog atarskog puta sa tvrdom podlogom za svaku pojedinačnu deonicu, kao i jedinstven predmer i predračun za sve deonice na teritoriji jedinice lokalne samouprave koje su predmet prijave (ukoliko ima više deonica), overen i potpisan od strane odgovornog projektanta;
g. Situacioni plan pregledne razmere (R 1:2.500) sa obeleženom stacionažom, deonicama putnog pravca, cevastih propusta i prečnikom, kao stacionažama odvodnih jarkova sa jedne i druge strane puta, overen od strane odgovornog projektanta;
d. Tehnički opis radova overen od strane odgovornog projektanta;
đ Karakteristične poprečne profile razmere (r 1:50)
Navedenu tehničku dokumentaciju pre početka izvođenja radova overava gradski odnosno opštinski organ nadležan za poslove saobraćaja. Zakonski rok za otpočinjanje radova po ovoj overi je godinu dana.
Podnete prijave razmatra komisija.
Članove komisije je rešenjem imenovao pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo.
Razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi
Komisija neće uzimati u razmatranja prijave:
- podnete od lica koja nemaju pravo da učestvuju na konkursu;
- koje su podnete nakon isteka roka propisanog konkursom.
Nepotpune prijave neće biti odbačene nego će podnosioci tih prijava biti pozvani da u roku od 3 (tri) dana od prijema zahteva za dopunu dostave nedostajuću dokumentaciju. Ukoliko podnosioci prijava ne dostave dokumentaciju u roku od 3 (tri) dana od dana prijema poziva za dopunu, prijava će biti odbačena kao nepotpuna. Poziv podnosiocima prijave biće upućen putem elektronske pošte i rok za dostavu tražene dokumentacije će se računati od momenta slanja poziva za dopunu.
Kriterijumi za ocenu prijava:
Broj naseljenih mesta na teritoriji lokalne samouprave
broj naseljenih mesta ≤ 3 |
5 bodova |
broj naseljenih mesta 4-5 |
10 bodova |
broj naseljenih mesta ≥ 6 |
15 bodova |
Visina procentualnog učešća lokalnih samouprava u sufinansiranju
Učešće lokalne samouprave |
50-51,99% |
5 bodova |
Učešće lokalne samouprave |
52-55,99% |
10 bodova |
Učešće lokalne samouprave |
56-59,99% |
15 bodova |
Učešće lokalne samouprave |
≥ 60% |
20 bodova |
Komisija je dužna da se sastane najkasnije u roku od 3 dana od dana zaključenja konkursa i razmotri pristigle prijave.
Nakon izvršenog pregleda svih prijava, Komisija donosi zapisnik o prihvaćenim, odbačenim i odbijenim prijavama, te izrađuje predlog odluke o dodeli sredstava.
Odlukom o dodeli sredstava utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po korisniku.
Konačnu odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar. Odluka je konačna i protiv nje ne može se izjaviti žalba, niti se može voditi upravni spor.
Odlukom će takođe biti nabrojani podnosioci prijave, čije su prijave odbijene ili odbačene, kao i razlozi za takvo postupanje.
Nakon donošenja odluke o dodeli sredstava, pokrajinski sekretar u ime Sekretarijata zaključuje s korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava.
Obavezni elementi ugovora jesu:
- iznos dodeljenih sredstava;
- namena za koju se dodeljuju sredstva;
- prava i obaveze davaoca i korisnika sredstava;
- rok za realizaciju ugovorene obaveze: korisnik sredstava je dužan da u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora sa Sekretarijatom, započne postupak javnih nabavki, a rok za završetak investicije je 12 meseci od momenta zaključenja ugovora nakon sprovedenog postupka javne nabavke;
- korisnik sredstava je dužan da davaocu sredstava dostavi odluku o pokretanju postupka javne nabavke, kao i ugovor nakon sprovedenog postupka;
- pravdanje dodeljenih sredstava;
- ostali elementi od značaja za realizaciju ugovorenih aktivnosti.
Kontrolu i praćenje realizacije ugovorenih obaveza sprovodi nadležna služba Sekretarijata.
Pravilnik stupa na snagu danom potpisivanja od strane pokrajinskog sekretara.