PRAVILNIK

O DODELI PODSTICAJNIH SREDSTAVA PUTEM KONKURSA ZA SUFINANSIRANJE UREĐENJA ATARSKIH PUTEVA I OTRESIŠTA U 2017. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 14/2017)

Opšte odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se postupak (namena, konkurs, pravo učešća, postupak s prijavama, razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi za dodelu sredstava, odlučivanje, ugovaranje, praćenje realizacije i završne odredbe) dodele podsticajnih sredstava putem konkursa za uređenje atarskih puteva i otresišta, po Programu zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2017. godini ("Službeni list APV", broj: 69/16), u daljem tekstu - Program.

Program iz stava 1. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je putem nadležnog sektora za realizaciju Programa.

Namene za koje se mogu koristiti sredstva

Član 2

Putem konkursa, sredstva se dodeljuju za sufinansiranje radova na uređenju nekategorisanih atarskih puteva i prilaznih atarskih puteva sa izradom završnog sloja od čvrstih kompaktnih materijala-najmanje do nivoa tucanika ili struganog asfalta i uređenje otresišta.

- Pod atarskim putem podrazumeva se saobraćajna površina koja je dostupna većem broju korisnika, koju nadležni organ proglasi nekategorisanim putem i koja je upisana u katastar nepokretnosti kao nekategorisan put, a koja doprinosi racionalnom korišćenju poljoprivrednog zemljišta

- Pod otresištem se podrazumeva površina neposredno pre priključka nekategorisanog puta sa javnim putem više kategorije, a koja je uređena na taj način da se na njoj uklone sve nečistoće sa vozila čije bi iznošenje na javni put ugrozilo bezbednost saobraćaja

- Namena sredstava za sufinansiranje jesu troškovi radova i materijala za uređenje atarskih puteva i otresišta, a u koje spadaju pripremni, zemljani radovi i radovi na izgradnji kolovozne konstrukcije od čvrstih kompaktnih materijala.

U okviru uređenja atarskih puteva i prilaznih atarskih puteva sufinansiraće se uređenje atarskih puteva tucanikom, struganim asfaltom i asfaltom.

U okviru uređenja otresišta sufinansiraće se uređenje otresišta kamenom, betonom i sličnim materijalima, u dužini do 60 metara.

Konkurs je otvoren zaključno sa 24.03.2017. godine.

Konkurs za realizaciju aktivnosti

Član 3

Sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa koji se objavljuje u dnevnom listu "Dnevnik", na internet stranici Sekretarijata i u "Službenom listu AP Vojvodine".

Obavezni elementi teksta konkursa jesu:

- visina sredstava koja se dodeljuju;

- namena za koju se sredstva mogu koristiti;

- ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje po jednoj prijavi;

- dokumentacija koja se podnosi uz prijavu;

- rok za prijavu na konkurs;

- zaključivanje ugovora s korisnicima sredstva;

- sredstva obezbeđenja

- obrazac prijave;

- drugi elementi od značaja za realizaciju konkursa.

Pravo učešća na konkursu i dokumentacija koja se podnosi na konkurs

Član 4

Pravo učešća na konkursu imaju jedinice lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine.

1. Prijava na konkurs;

2. Kopija aktuelne odluke ili drugog akta nadležnog organa jedinice lokalne samouprave kojim se površina za koju se podnosi prijava, proglašava nekategorisanim putem. Ukoliko u navedenom aktu nisu precizno nabrojani i određeni nekategorisani putevi, tada je podnosilac prijave uz isti dužan da dostavi kopija aktuelne odluke ili drugog akta nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, kojim se definiše održavanje, korišćenje i ostala pitanja vezana za nekategorisane puteve u kojima su jasno navedeni i određeni nekategorisani putevi koji su predmet apliciranja na konkurs. Potrebno je dostaviti integralnu verziju akta sa svim važećim izmenama i dopunama;

3. Izvod iz lista nepokretnosti kojim se dokazuje da je upisan nekategorisan put ili dokaz o podnetom zahtevu Katastru nepokretnosti za upis nekategorisanog puta;

4. Pregled atarskih puteva i otresišta čije se uređenje planira (priprema se u formi tabele koja je data na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo u okviru prijave na konkurs);

5. Dokaz da je jedinica lokalne samouprave obezbedila sopstvena sredstva (izvod iz budžeta), odnosno, ukoliko nema navedena sredstva, neophodno je dostaviti izjavu nadležnog organa potpisanog od ovlašćenog lica o tome da će ista obezbediti najkasnije u roku od mesec dana od dana zaključenja ugovora;

6. Tehničku dokumentaciju koja sadrži:

a. Opšti deo

b. Projektni zadatak

v. Opis radova sa predmerom i predračunom radova na uređenju nekategorisanog atarskog puta sa tvrdom podlogom za svaku pojedinačnu deonicu, kao i jedinstven predmer i predračun za sve deonice na teritoriji jedinice lokalne samouprave koje su predmet prijave (ukoliko ima više deonica), overen i potpisan od strane odgovornog projektanta;

g. Situacioni plan pregledne razmere (R 1:2.500) sa obeleženom stacionažom, deonicama putnog pravca, cevastih propusta i prečnikom, kao stacionažama odvodnih jarkova sa jedne i druge strane puta, overen od strane odgovornog projektanta;

d. Tehnički opis radova overen od strane odgovornog projektanta;

đ Karakteristične poprečne profile razmere (r 1:50)

Navedenu tehničku dokumentaciju pre početka izvođenja radova overava gradski odnosno opštinski organ nadležan za poslove saobraćaja. Zakonski rok za otpočinjanje radova po ovoj overi je godinu dana.

Postupanje s prijavama

Član 5

Podnete prijave razmatra komisija.

Članove komisije je rešenjem imenovao pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo.

Razmatranje prijava, bodovanje i kriterijumi

Član 6

Komisija neće uzimati u razmatranja prijave:

- podnete od lica koja nemaju pravo da učestvuju na konkursu;

- koje su podnete nakon isteka roka propisanog konkursom.

Nepotpune prijave neće biti odbačene nego će podnosioci tih prijava biti pozvani da u roku od 3 (tri) dana od prijema zahteva za dopunu dostave nedostajuću dokumentaciju. Ukoliko podnosioci prijava ne dostave dokumentaciju u roku od 3 (tri) dana od dana prijema poziva za dopunu, prijava će biti odbačena kao nepotpuna. Poziv podnosiocima prijave biće upućen putem elektronske pošte i rok za dostavu tražene dokumentacije će se računati od momenta slanja poziva za dopunu.

Član 7

Kriterijumi za ocenu prijava:

Broj naseljenih mesta na teritoriji lokalne samouprave

broj naseljenih mesta ≤ 3

5 bodova

broj naseljenih mesta 4-5

10 bodova

broj naseljenih mesta ≥ 6

15 bodova

Visina procentualnog učešća lokalnih samouprava u sufinansiranju

Učešće lokalne samouprave

50-51,99%

5 bodova

Učešće lokalne samouprave

52-55,99%

10 bodova

Učešće lokalne samouprave

56-59,99%

15 bodova

Učešće lokalne samouprave

≥ 60%

20 bodova

Komisija je dužna da se sastane najkasnije u roku od 3 dana od dana zaključenja konkursa i razmotri pristigle prijave.

Nakon izvršenog pregleda svih prijava, Komisija donosi zapisnik o prihvaćenim, odbačenim i odbijenim prijavama, te izrađuje predlog odluke o dodeli sredstava.

Odluka

Član 8

Odlukom o dodeli sredstava utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po korisniku.

Konačnu odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar. Odluka je konačna i protiv nje ne može se izjaviti žalba, niti se može voditi upravni spor.

Odlukom će takođe biti nabrojani podnosioci prijave, čije su prijave odbijene ili odbačene, kao i razlozi za takvo postupanje.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 9

Nakon donošenja odluke o dodeli sredstava, pokrajinski sekretar u ime Sekretarijata zaključuje s korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava.

Obavezni elementi ugovora jesu:

- iznos dodeljenih sredstava;

- namena za koju se dodeljuju sredstva;

- prava i obaveze davaoca i korisnika sredstava;

- rok za realizaciju ugovorene obaveze: korisnik sredstava je dužan da u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora sa Sekretarijatom, započne postupak javnih nabavki, a rok za završetak investicije je 12 meseci od momenta zaključenja ugovora nakon sprovedenog postupka javne nabavke;

- korisnik sredstava je dužan da davaocu sredstava dostavi odluku o pokretanju postupka javne nabavke, kao i ugovor nakon sprovedenog postupka;

- pravdanje dodeljenih sredstava;

- ostali elementi od značaja za realizaciju ugovorenih aktivnosti.

Praćenje realizacije ugovora

Član 10

Kontrolu i praćenje realizacije ugovorenih obaveza sprovodi nadležna služba Sekretarijata.

Završne odredbe

Član 11

Pravilnik stupa na snagu danom potpisivanja od strane pokrajinskog sekretara.