PRAVILNIK
O ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA NA TERITORIJI GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 13/2017)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se bliži uslovi, kriterijumi, način i postupak odobravanja programa, odnosno projekata kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad) i dodele sredstava iz budžeta Grada, izgled i sadržina predloga programa, odnosno projekata i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, zaključenje ugovora o realizovanju programa, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa, način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa, odnosno projekata i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima, odnosno projektima za finansiranje, kriterijumi za odobravanje i finansiranje programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, kriterijumi za odobravanje i finansiranje programa odobravanja korišćenja sportskih objekata u svojini Grada, kao i druga pitanja u oblasti sporta.

Projekti i programi iz stava 1. ovog člana odobravaju se organizacijama u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada (u daljem tekstu: sportske organizacije).

Član 2

Potrebe i interesi građana iz člana 137. stav 1. Zakona ostvaruju se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata (u daljem tekstu: program) iz sredstava budžeta Grada, u skladu sa zakonom, i to:

1. za tač. 1, 3, 5, 6, 8, 10, 12, 13, 14. i 16. na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program); i

2. za tač. 4, 9, 11. i 15. po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).

Sportske organizacije koje su od posebnog značaja za Grad iz člana 137. stav 1. tačka 8. Zakona u predlogu svog godišnjeg programa navode i aktivnosti kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta za koje se, saglasno Zakonu, podnose posebni programi i ne mogu da konkurišu po javnom pozivu.

Gradsko veće Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće) utvrđuje koje su sportske organizacije iz stava 2. ovog člana od posebnog značaja za Grad shodnom primenom kriterijuma propisanih članom 120. stav 3. Zakona i na osnovu kategorizacije sportskih organizacija na teritoriji Grada i Programa razvoja sporta na teritoriji Grada Novog Sada.

Ostvarivanje potreba i interesa građana iz stava 1. ovog člana obezbeđuje se uz poštovanje prioriteta utvrđenih Zakonom.

II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 3

Programi kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:

1. predlagača programa;

2. nosioca programa;

3. sadržine i kvaliteta programa;

4. finansiranja programa.

1. Predlagač programa

Član 4

Predloge godišnjih i posebnih programa, u skladu sa Zakonom, podnose sledeće sportske organizacije:

- nadležni teritorijalni sportski savez Grada - Gradski sportski savez Novog Sada (u daljem tekstu: Sportski savez) predlog svog godišnjeg programa i godišnje programe sportskih organizacija iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 5, 6, 8, 10, 12, 13, 14. i 16. Zakona; i

- sportske organizacije predlog svog posebnog programa iz člana 137. stav 1. tač. 4, 9, 11. i 15. Zakona.

Predlozi godišnjih i posebnih programa iz stava 1. ovog člana mogu sadržati aktivnosti sportskih organizacija koje su članovi nosioca programa. Sportske organizacije mogu svoje aktivnosti realizovati i kao deo programa Sportskog saveza, sportskog društva ili gradskog granskog sportskog saveza, odnosno sportskog saveza za oblast sporta, osim programa učešća u sportskim takmičenjima.

Predlog godišnjeg programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista iz člana 137. stav 1. tačka 10. Zakona može se podneti samo od strane sportske organizacije čiji je sportista član.

Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više programskih celina, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona.

Predlog godišnjeg programa Sportskog saveza sadrži kao posebnu programsku celinu aktivnosti potrebne za ostvarivanje nadležnosti utvrđenih Zakonom i ovim pravilnikom.

Predlagač programa kojim se obezbeđuje ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine ili Republike Srbije.

Pod nadležnim teritorijalnim sportskim savezom Grada smatra se, u skladu sa članom 138. stav 6. Zakona, onaj sportski savez sa sedištem na teritoriji Grada koji je učlanjen u Sportski savez Srbije.

Ako na teritoriji Grada nije obrazovan teritorijalni sportski savez ili on ne funkcioniše u skladu sa Zakonom, Sportski savez Srbije privremeno ostvaruje nadležnosti teritorijalnog sportskog saveza Grada, u skladu sa rešenjem Ministarstva omladine i sporta iz člana 102. stav 5. Zakona.

Ukoliko na teritoriji Grada ne postoji registrovan teritorijalni sportski savez a nije doneto rešenje Ministarstva omladine i sporta iz člana 102. stav 5. Zakona, predloge svojih godišnjih programa podnose neposredno sportske organizacije kao nosioci programa.

U odnosu na programe vezane za organizovane vannastavne sportske aktivnosti učenika kroz školske sportske sekcije, školska sportska udruženja i ekipe, organizovano fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta kroz igru i sportske aktivnosti, kao i u odnosu na obavljanje stručnog rada u sportu, predškolske ustanove i škole imaju status sportskih organizacija, u skladu sa Zakonom.

2. Nosilac programa

Član 5

Nosilac programa mora:

- da bude registrovan u skladu sa Zakonom;

- da bude upisan u nacionalnu evidenciju u skladu sa Zakonom;

- da isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako Zakonom nije drukčije određeno;

- da ima sedište na teritoriji Grada;

- da je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;

- da je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana na teritoriji Grada;

- da ispunjava, u skladu sa Zakonom, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti;

- da je sa uspehom realizovao odobreni program, ukoliko je bio nosilac programa ranijih godina;

- da raspolaže kapacitetima za realizaciju programa;

- da bude član odgovarajućeg nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza.

Nosilac programa ne može da:

- bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

- ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizovanju programa i prebacivanja (uplate) sredstava iz budžeta Grada na poslovni račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;

- bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radu sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.

Nosilac programa, čiji program se sastoji u organizovanju velikog međunarodnog sportskog takmičenja iz člana 163. Zakona može da bude sportska organizacija koja ima saglasnost pribavljenu, u skladu sa Zakonom, za organizovanje tog takmičenja, odnosno sportska organizacija koju je namenski i privremeno osnovala, za tehničku organizaciju međunarodnog sportskog takmičenja, sportska organizacija koja ima saglasnost za organizovanje velikog međunarodnog sportskog takmičenja.

Član 6

Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:

- bio u konfliktu interesa;

- namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije; i

- pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Komisiju iz člana 21. stav 1. ovog pravilnika ili na nadležne organe Grada tokom evaluacionog perioda ili nekog prethodnog postupka dodele sredstava.

Nosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta Grada za realizaciju svojih programa dve godine od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstva za realizaciju programa ili svojim propustom nije postigao u bitnom delu planirane efekte programa.

Nosiocu programa ne mogu biti odobrena sredstva za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj o ostvarivanju i realizaciji odobrenog programa iz člana 34. stav 8. ovog pravilnika.

Član 7

Sportske organizacije mogu da podnose predloge programa samostalno ili udružene sa drugim organizacijama.

Sportskim organizacijama iz stava 1. ovog člana, koje učestvuju u realizaciji programa troškovi se prihvataju ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju za nosioca programa.

Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu 11, koji je sastavni deo ovog pravilnika.

U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija je odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na realizaciji programa koja mora da ima unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.

3. Sadržina i kvalitet programa

Član 8

Predlog programa mora da ispunjava sledeće kriterijume:

- da doprinosi ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta utvrđenih Zakonom;

- da je u skladu sa Zakonom, Nacionalnom strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji i Programa razvoja sporta na teritoriji Grada Novog Sada;

- da je u skladu sa četvorogodišnjim programom razvoja nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

- da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

- da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

- da se realizuje na teritoriji Grada, odnosno u Republici Srbiji, osim programa priprema i učešća na međunarodnim sportskim takmičenjima;

- da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;

- da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta na teritoriji Grada;

- da će se realizovati u tekućoj godini;

- da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa; i

- da je, po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa.

Pod granom, odnosno oblašću sporta, smatra se grana sporta utvrđena aktom ministra nadležnog za sport iz člana 120. stav 2. tačka 2. Zakona.

Pod nadležnim nacionalnim sportskim savezom, smatra se nacionalni sportski savez utvrđen aktom ministra nadležnog za sport iz člana 120. stav 2. tačka 1. Zakona.

Član 9

Sadržina i kvalitet programa moraju biti takvi da obezbede uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh programa ali su u priličnoj meri ili u potpunosti izvan kontrole nosioca programa.

Sportisti, sportski stručnjaci i druga lica angažovana na realizaciji programa moraju ispunjavati uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i sportskih delatnosti utvrđene Zakonom, a njihovo angažovanje se mora vršiti u skladu sa Zakonom.

Pri planiranju, izradi i upravljanju programskim ciklusom nosilac programa treba da primenjuje usvojene međunarodne standarde za upravljanje programima, a ako je budžet programa veći od pet miliona dinara obavezno je korišćenje i Matrice logičkog okvira i swot analize.

4. Finansiranje programa

Član 10

Programi se finansiraju, u celini ili delimično i u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.

Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, srazmerno ostvarenim prihodima i primanjima budžeta Grada, a u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.

Potrebe građana iz člana 137. stav 1. tač. 1. i 6. Zakona imaju prioritet pri izboru programa kojim se ostvaruju potrebe građana u oblasti sporta u Gradu, odnosno drugi programi mogu biti odobreni tek nakon što se ostvare navedene potrebe građana.

Član 11

Finansijski plan (budžet) programa predviđen predlogom programa treba da bude:

- ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;

- obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;

- strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

- uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;

- tačan i realan - po svim vrstama troškova.

Član 12

Finansijski plan programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa u vezi sa zaradama i honorarima lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.

Opravdani direktni troškovi moraju biti neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su finansijskim planom programa namenjeni neposrednoj realizaciji nekog dela programa.

Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta Grada za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Troškovi iz stava 1. ovog člana priznaju se:

- za zaradu zaposlenih lica na realizaciji programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou;

- za honorare lica koja učestvuju u realizaciji određene programske celine programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou za jednu programsku celinu;

- za troškove putovanja u zemlji (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice i ostali troškovi u vezi sa putovanjem) i inostranstvu (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice, pribavljanja putnih isprava, vakcinacije i lekarskih pregleda i ostali troškovi u vezi s putovanjem) radi obavljanja programskih aktivnosti lica koja učestvuju u realizaciji programa

- do visine troškova priznatih u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike i pod uslovom da su ugovoreni u skladu sa zakonom, s tim da se, izuzetno, mogu priznati i troškovi usluge obezbeđenja ishrane sportista van ugovorenih usluga pod uslovom da se ishrana na pripremama ili takmičenjima usled objektivnih okolnosti ne može realizovati u celosti ili delimično u okviru ugovorenih usluga (bonovi na regatnim stazama, strelištima i sl.);

- za troškove kupovine opreme i plaćanja drugih usluga - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su u skladu sa tržišnim cenama, odnosno da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Lica koja su zaposlena kod nosioca programa i angažovana kao učesnici u programu ne mogu pored zarade dobijati i honorar za učešće u programu.

Kod godišnjih programa iz člana 137. stav 1. tačka 5. Zakona troškovi iz stava 1. ovog člana za zarade i honorare lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa priznaju se za sledeća lica:

- u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče individualno - po jedan glavni trener, lični trener sportiste, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i jedno lice koje se bavi administrativno - tehničkim poslovima za potrebe sportista;

- u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče kolektivno - po jedan glavni trener, pomoćni trener, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i dva lica koja se bave administrativno - tehničkim poslovima za potrebe tima.

Jednoj sportskoj organizaciji ne može se odobriti više od 20% od ukupne sume sredstava budžeta Grada predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta, s tim da se troškovi programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana na teritoriji Grada moraju odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece, osim kada je to suprotno prirodi predloženog programa, s tim da se aktivnosti povezane sa sportom dece u programu obavezno definišu kao posebna programska celina.

Član 13

Neopravdani troškovi su naročito: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića, bezalkoholnih gaziranih pića, brze hrane i duvana; parking u zemlji; životno osiguranje; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredaba i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa).

Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.

Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima prema vrsti i podvrsti troškova (navedene jedinice mere, broj jedinica i cena po jedinici), a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja, dnevnica i indirektne troškove.

Član 14

Sredstva za realizaciju godišnjeg, odnosno posebnog programa uplaćuju se nosiocu programa na podračun koji je otvoren kod Uprave za trezor Ministarstva finansija.

III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 15

Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona.

Predlog programa sadrži detaljne podatke o:

- nosiocu programa;

- oblasti potreba i interesa građana u kojoj se ostvaruje program iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona;

- učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

- ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;

- vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;

- tome kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);

- finansijskom planu (budžetu) programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;

- dinamičkom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);

- načinu unutrašnjeg praćenja i kontrole realizacije programa i evaluacije rezultata;

- prethodnom i budućem finansiranju nosioca programa i programa.

U skladu sa članom 5. stav 10. Zakona u predlog godišnjeg i posebnog programa unose se odgovarajući podaci o ličnosti lica koja učestvuju u realizaciji programa.

Član 16

Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:

- da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o nosiocu programa i predloženom programu (naziv nosioca programa i naziv programa, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava, oblast opštih potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona) i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa;

- da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom formularu), čitko popunjenom (otkucanom ili odštampanom), jezikom i pismom u službenoj upotrebi;

- da je potpun, jasan, precizan i da sadrži verodostojne podatke;

- da je podnet u propisanom roku.

Obrasci predloga programa, odnosno aplikacionog formulara, i to: Obrazac 1 - Predlog godišnjih programa organizacija u oblasti sporta; Obrazac 3 - Predlog godišnjeg programa davanja stipendija i novčanih nagrada; Obrazac 4 - Predlog posebnih programa, čine sastavni deo ovog pravilnika.

Član 17

Uz predlog programa, podnet na propisanom obrascu, podnosi se dokumentacija utvrđena ovim pravilnikom i druga dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost Zakonom i ovim pravilnikom propisanih bližih kriterijuma za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i pisana izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa, da ne postoje prepreke iz člana 5. ovog pravilnika.

Obrazac predloga programa i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti u potpunosti popunjeni i dostavljeni u dva primerka, s tim da obrazac predloga programa treba biti dostavljen i u elektronskoj formi (ce-de, fleš).

Sva obavezna i prateća dokumentacija, kao i kompakt-disk i fleš memorija (ce-de, fleš), moraju biti dostavljeni Gradskoj upravi za sport i omladinu (u daljem tekstu: Gradska uprava) u jednoj zapečaćenoj koverti/paketu, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično, na adresu Gradske uprave.

Predlog programa koji je poslat u više koverata, odnosno paketa, neće biti uzet u obzir.

Prednja strana koverte sa predlogom programa mora sadržati najmanje sledeće podatke; 1) naziv godišnjeg/ posebnog programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta; 2) naziv podnosioca predloga; 3) adresu podnosioca predloga; 4) naziv programa; 5) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva (kod posebnih programa).

Ukoliko primljeni predlog programa nije podnet na način propisan u stavu 2. ovog člana, Gradska uprava ukazaće bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku od sedam dana.

Obrazac za prijavljivanje predloga programa dostupan je na internet sajtu Grada i Gradske uprave.

Član 18

Kada predlog programa podnosi Sportski savez, objedinjeno za svoj program i programe sportskih organizacija, predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa (poseban obrazac za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona), uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga prema nosiocima programa.

Član 19

Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj u kalendaru iz člana 21. ovog pravilnika.

Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenom javnim pozivom.

Saglasno Zakonu, Gradonačelnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik) može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuju potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, a podnose ga ovlašćeni predlagači programa iz člana 138. stav 5. Zakona i kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu sa kalendarom iz člana 21. ovog pravilnika, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Član 20

Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.

Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.

Realizacija, odnosno nastavak realizacije programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.

IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 21

Godišnji program se izvršava prema sledećoj dinamici:

- Gradsko veće u roku od 60 dana od dana usvajanja budžeta Grada objavljuje javno obaveštenje o maksimalno raspoloživom iznosu u budžetu Grada za finansiranje godišnjih programa i finansiranje posebnih programa, po oblastima potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona;

- od 27. april do 27. maja sportske organizacije dostavljaju svoje predloge godišnjih programa Sportskom savezu, na propisanom obrascu;

- od 28. maja do 14. juna - Sportski savez razmatra prispele predloge sportskih organizacija, utvrđuje konačne predloge godišnjih programa koji bi se finansirali iz budžeta Grada, vrši reviziju predloga i obrasca predloga programa i dostavlja predloge Gradskoj upravi, na propisanim obrascima, zajedno sa objedinjenom rekapitulacijom predloženih programa;

- od 5. juna do 14. juna - Gradsko veće obrazuje Komisiju za ocenu godišnjih i posebnih programa na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Komisija) i javno objavljuje njen sastav;

- od 15. juna do 15. jula - Komisija analizira i ocenjuje podnete predloge godišnjih programa i podnosi predlog Gradskoj upravi;

- od 16. jula do 14. decembra - Komisija i Gradska uprava utvrđuju preliminarni objedinjeni predlog godišnjih programa potreba i interesa građana na teritoriji Grada, za narednu budžetsku godinu;

- od 15. decembra do 29. decembra - Komisija i Gradska uprava revidiraju preliminarni objedinjeni predlog godišnjih programa i usklađuje ga sa sredstvima utvrđenim u budžetu Grada za narednu godinu;

- 30. decembar - Gradsko veće donosi rešenje o odobravanju programa; i

- od 1. januara do 31. januara - Gradska uprava obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po godišnjim programima i zaključuje ugovore o realizovanju programa sa nosiocima programa.

Javni pozivi i javna obaveštenja, u smislu ovog pravilnika, objavljuju se na internet sajtu Grada.

U javnom pozivu za dostavljanje posebnih programa navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva, krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi sa javnim pozivom.

Broj posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način: 1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa od strane jednog nosioca programa; 2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan; 3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na ovim programima (različiti programski timovi); 4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim programima.

Odlukom Gradskog veća mogu biti određeni i maksimalno dozvoljeni iznosi po programu za pojedine oblasti opšteg interesa u oblasti sporta. Ukoliko je takva odluka doneta, maksimalno dozvoljeni iznos se navodi u javnom pozivu i javnom obaveštenju.

Odluka Gradskog veća iz stava 5. ovog člana objavljuje se na sajtu Grada pre početka predlaganja programa.

Sportski savez može da od predlagača programa, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Gradskoj upravi, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje programa od podnosioca programa.

Skupština Grada Novog Sada može utvrditi okvirni gornji iznos koji se može odobriti iz budžeta Grada za sportske organizacije za realizaciju pojedinih godišnjih programa iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona, a taj iznos Gradska uprava može podeliti sa brojem bodova koji imaju sportske organizacije koje su podnele predloge godišnjih programa iz iste oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta, i tako utvrditi novčanu vrednost pojedinačnog boda za tekuću godinu.

U slučaju iz stava 8. ovog člana, određena novčana vrednost pojedinačnog boda predstavlja samo okvirni kriterijum za dodelu sredstava za realizaciju programa određenog nosioca programa, a da li će se i u kom obimu će se odobriti sredstva, isključivo zavisi od kvaliteta programa i ispunjenosti kriterijuma utvrđenih Zakonom i ovim pravilnikom.

Član 22

Za ocenu godišnjih i posebnih programa Gradsko veće obrazuje Komisiju iz člana 21. ovog pravilnika.

Komisija ima predsednika i četiri člana, od kojih je jedan član predstavnik Sportskog saveza.

Komisija iz stava 1. ovog člana sastoji se od lica koja imaju iskustvo u upravljanju sportskih organizacija i programima u oblasti sporta.

Gradonačelnik može obrazovati i posebnu stručnu komisiju za ocenu programa iz određene oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16.Zakona.

Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu Zakona i ovog pravilnika i dostavlja Gradskom veću predlog za odobravanje programa.

Komisija može da, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Gradskom veću, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje od podnosioca, odnosno nosioca programa.

Komisija može o određenom pitanju da zatraži i pribavi pisano stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.

Komisija donosi poslovnik o radu.

Član 23

Predlog godišnjih i posebnih programa Komisija ocenjuje prema sledećim kriterijumima:

- ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova koje treba da ispuni predlog programa;

- ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca, odnosno nosioca programa utvrđenih Zakonom i ovim pravilnikom;

- usklađenost ciljeva programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona, ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta u Republici Srbiji i ciljevima Programa razvoja sporta na teritoriji Grada Novog Sada; i

- vrednovanje kvaliteta predloga programa.

Prioritet pri davanju predloga Komisiji za odobravanje sredstava imaju programi koji su bolje ocenjeni prema kriterijumima iz stava 1. alineja treća i četvrta ovog člana, ako Zakonom ili ovim pravilnikom nije drugačije određeno, i koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.

Pri davanju predloga za odobravanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, Komisija mora voditi računa da prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim takmičenjima, prioritet imaju programi koji se odnose na sportska takmičenja višeg ranga, u skladu sa Zakonom.

Član 24

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa, uključujući i finansijski plan programa, biće sprovedena u skladu sa kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom.

Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: kriterijume za selekciju programa i kriterijume za odobravanje sredstava.

Kriterijumi za selekciju programa obuhvataju elemente kojima se vrši evaluacija finansijskih i operativnih sposobnosti nosioca programa kako bi se obezbedilo da ima potrebna sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebno za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.

Kriterijumi za selekciju godišnjih programa obuhvataju i vrednovanje kapaciteta sportske organizacije, nosioca programa, za dugoročno ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i realizovanje predloženog programa.

Kriterijumi za odobravanje sredstava obuhvataju one elemente utvrđene ovim pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimalno ispunjavaju opšte efekte realizacije programa.

Član 25

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa sportskih organizacija, osim godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih i posebnih programa, date na Obrascu 5 koji je sastavni deo ovog pravilnika, a koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg i posebnog programa iz stava 1. ovog člana obuhvataju:

- sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranja) - maksimalno 20 bodova;

- sekcija 2 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program ostvaruje potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta na teritoriji Grada, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;

- sekcija 3 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;

- sekcija 4 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;

- sekcija 5 - Finansijski plan i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Član 26

Procena kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, date na Obrascu 6 koji je sastavni deo ovog pravilnika, a koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro, osim sekcije 1 koja ima bodove od 1 do 100, u zavisnosti od broja bodova koji sportska organizacija ima na osnovu svog rangiranja.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg programa iz stava 1. ovog člana obuhvataju:

- sekcija 1 - Rang sportske organizacije prema Kategorizaciji sportskih organizacija na teritoriji Grada - maksimalno 100 bodova;

- sekcija 2 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranja) - maksimalno 20 bodova;

- sekcija 3 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program ostvaruje potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta na teritoriji Grada, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;

- sekcija 4 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;

- sekcija 5 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;

- sekcija 6 - Finansijski plan i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 3, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova u sekcijama 2 - 6 biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Član 27

Postupak odobravanja godišnjih i posebnih programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze.

U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti uslova i kriterijuma u pogledu nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa, utvrđenih Zakonom, ovim pravilnikom i javnim pozivom kada su u pitanju posebni programi.

Prvu fazu sprovodi Gradska uprava.

U drugoj fazi vrši se vrednovanje kvaliteta programa prema kriterijumima utvrđenim u Tabeli vrednovanja iz čl. 25. i 26. ovog pravilnika, i utvrđuje predlog za odobrenje programa koji se dostavlja Gradskom veću.

Drugu fazu sprovodi Komisija.

O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi Komisije.

Ako je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi Gradsko veće donosi rešenje o odobravanju sredstava za realizaciju godišnjih programa sportskih organizacija sa teritorije Grada, na osnovu predloga Komisije.

Nepotpuni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga.

Stručno - administrativnu i tehničku pomoć Komisiji pruža Gradska uprava.

Član 28

Vrednovanje kvaliteta programa sprovodi se tako što svaki član Komisije vrši ocenjivanje dostavljenih programa prema tabelama vrednovanja, a ukupan broj bodova se utvrđuje na osnovu prosečnih ocena u okviru pojedinih sekcija, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno.

Komisija može jednoglasnom odlukom odlučiti da se ocenjivanje prema tabelama vrednovanja kvaliteta programa vrši glasanjem članova Komisije na sednici Komisije.

Vrednovanje programa vrši se na Obrascu 10 koji je sastavni deo ovog pravilnika.

Član 29

Na osnovu izvršenih vrednovanja kvaliteta programa, Komisija utvrđuje preliminarni predlog za odobrenje programa.

Komisija svaki predlog programa obeležava i sledećim komentarima: "Ne zahteva dodatne pregovore" ili "Zahteva dodatne pregovore". Ukoliko se preliminarnim predlogom za odobrenje programa predviđaju manja sredstva nego što su finansijskim planom predloga programa predviđena, program se obavezno označava komentarom "Zahteva dodatne pregovore".

U slučaju komentara da predlog programa zahteva dodatne pregovore, Komisija ustanovljava okvir za pregovore i vodi pregovore, s tim da se tokom pregovora obavezno definiše i koje će se programske aktivnosti realizovati, ukoliko programu treba da se odobre manja sredstva od onih utvrđenih finansijskim planom predloga programa.

Prednost u pregovorima daje se programima koji su prema oceni Komisije boljeg kvaliteta.

Rezultat pregovora može biti pozitivan i negativan. Pozitivan ishod pregovora ne mora da znači automatsko odobravanje sredstava.

Nakon završenih pregovora, Komisija utvrđuje konačan predlog i dostavlja ga Gradskom veću.

Član 30

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva iz budžeta Grada Komisija daje u sledećim slučajevima, vodeći računa o ukupno raspoloživim sredstvima budžeta Grada za finansiranje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta:

- program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja ciljeva utvrđenih Nacionalnom strategijom razvoja sporta ili Programa razvoja sporta na teritoriji Grada Novog Sada;

- drugi programi su prioritetniji, u skladu sa članom 138. stav 7. Zakona;

- finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;

- program je lošijeg kvaliteta, odnosno dobio je manji broj bodova tokom procene kvaliteta predloga programa u odnosu na odabrane predloge programa; i

- rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.

Član 31

Odobravanje predloženih programa i sredstava iz budžeta Grada od strane Gradskog veća zasniva se na značaju realizacije programa za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i usklađenosti programa sa ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta i Programa razvoja sporta na teritoriji Grada Novog Sada, kvalitetu programa, očekivanim rezultatima realizacije programa, održivosti programa i racionalnosti, rangu sportskih grana, rangu (kategoriji) sportskih organizacija i ukupnog iznosa sredstava koji je predviđen za finansiranje programa u određenoj oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji Grada.

O odobrenju godišnjih i posebnih programa Gradsko veće odlučuje pojedinačnim rešenjem.

Rešenja Gradskog veća o odobrenju godišnjeg i posebnog programa su konačna i protiv njih se može voditi upravni spor.

Predmet upravnog spora ne može biti, u skladu sa Zakonom, iznos dobijenih sredstava po osnovu godišnjih i posebnih programa.

Član 32

Sa podnosiocem odobrenog programa, u skladu sa Zakonom, načelnik Gradske uprave zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Načelnik Gradske uprave zaključuje sa nosiocem godišnjeg programa ugovor za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona za koju je podnet predlog programa.

Ugovorom o realizovanju programa obavezno se uređuje: naziv i sedište nosioca programa, vrsta i sadržina programa, vreme realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti, ciljeve i očekivane rezultate, visina dodeljenih sredstava, vremenski plan korišćenja sredstava, način nadzora nad odvijanjem realizacije programa, obaveze nosioca programa u pogledu podnošenja izveštaja o realizaciji programa, dokazivanje realizacije programa, odnosno projekta, namenskog korišćenja sredstava, medijskog predstavljanja programa, odnosno projekta i učešće Grada u njegovom finansiranju.

Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora o realizovanju programa u roku od osam dana od dana prijema poziva, saglasno Zakonu, smatraće se da je odustao od predloga programa.

Ako su nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa uskladi finansijski plan programa i plan realizacije programskih aktivnosti sa visinom dodeljenih sredstava i odobrenim aktivnostima na realizaciji programa, i da dostavi Gradskoj upravi dopunu, odnosno izmenu predloženog programa usaglašenu sa visinom odobrenih sredstava.

Ugovor o realizovanju programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu zaključen suprotno odredbama Zakona i ovog pravilnika ništav je.

Član 33

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se sportskoj organizaciji koja realizuje program u skladu sa ugovorom o realizovanju programa i odobrenim sredstvima iz budžeta Grada.

V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 34

Nosioci odobrenih programa obavezni su da Gradskoj upravi na zahtev, kao i u roku koji je predviđen ovim pravilnikom i ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada.

Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa, na Obrascu 9, koji je sastavni deo ovog pravilnika.

Gradska uprava može zatražiti da se uz periodični izveštaj dostavi i celokupna dokumentacija vezana za izvršena plaćanja (izvodi, računi i drugo).

Naredna avansna uplata sredstava iz budžeta Grada neće se uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave periodični izveštaj.

Izveštaj o realizaciji godišnjeg programa sadrži izveštaj po svakoj programskoj celini i po svakoj oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. tač. 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. i 16. Zakona u kojoj se program realizuje.

Nosioci odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).

Gradska uprava može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom.

Nosilac programa je u obavezi da u roku od 30 dana od završetka realizacije programa dostavi Gradskoj upravi završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, označene na način koji je dovodi u vezu sa određenom vrstom troškova iz finansijskog plana programa, overene sopstvenim pečatom.

Uz završni izveštaj o realizaciji programa kome je odobreno više od jedan milion dinara podnosi se i izveštaj revizora (revizija ispunjenja ugovornih obaveza).

Izveštaj iz stava 8. ovog člana podnosi se na Obrascu 7, koji je sastavni deo ovog pravilnika.

Gradska uprava razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.

U izveštaj iz stava 1. ovog člana unose se odgovarajući podaci o ličnosti iz člana 5. stav 10. Zakona, lica koja su učestvovala u realizaciji programa.

Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj mora da upućuje na stavku (deo) izveštaja na koji se odnosi, odnosno dokumentacija koja se odnosi na utrošak sredstava mora da upućuje na konkretni trošak iz finansijskog plana programa.

Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj, a odnosi se na utrošak sredstava podnosi se u celosti, numerički se označava i u prilogu se ređa uzlaznim redosledom.

Član 35

Gradska uprava po završetku programa vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, sa ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava i da li je obezbeđena održivost.

Gradska uprava može angažovati i odgovarajuće stručnjake za spoljnu evaluaciju realizacije odobrenih programa.

Sportski savez kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa, dužan je da, u skladu sa Zakonom i svojim statutom, prati realizaciju odobrenih programa i da na kraju realizacije programa podnosi izveštaj Gradskoj upravi o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa, i pre toga.

Sportske organizacije kao nosioci godišnjih programa, obavezni su da Sportskom savezu, kao predlagaču programa, pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da im dostavljaju u isto vreme kada i Gradskoj upravi primerak izveštaja o realizaciji programa.

Član 36

Nosioci programa koji ne utroše odobrena sredstva iz budžeta Grada po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traže odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period, uz podnošenje dokaza da se sredstva nalaze na njihovom računu.

Nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj neutrošenih sredstava na kraju godine u budžet Grada.

Izuzetno, Gradska uprava može, ukoliko objektivne potrebe i okolnosti to zahtevaju, da odobri da se neutrošena sredstva na godišnjem nivou koriste kao avansne uplate za realizaciju aktivnosti iz odobrenog godišnjeg programa za narednu godinu, za iste namene, s tim da se, po istom osnovu, ne zahtevaju dodatna sredstva za program u tekućoj godini i vodeći računa da su avansne uplate nužne za nesmetanu realizaciju programa, kao i da ne ugrožavaju osnovni cilj programa i ne narušavaju namensko korišćenje sredstava.

Član 37

Nosioci odobrenog programa u roku od 15 dana od dana usvajanja završnog izveštaja o realizaciji programa čine dostupnim javnosti izveštaj o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju Gradskoj upravi.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se i na internet sajtu nosioca programa i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada.

VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 38

Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju ovlašćenim licima Gradske uprave sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa 10 godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drugačije određeno.

Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima Gradske uprave omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac programa je u obavezi da omogući ovlašćenim licima Gradske uprave uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.

Član 39

Nosilac odobrenog programa, kome su preneta sredstva iz budžeta Grada dužan je da namenski koristi.

Sredstva iz stava 1. ovog člana za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od dana prijema sredstava, u slučajevima utvrđenim u članu 133. st. 1, 2. i 3. Zakona.

Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Realizovani troškovi su prihvatljivi, ako već nisu finansirani iz drugih javnih prihoda, da su direktno povezani sa odobrenim programom, da su nastali u periodu realizacije programa, da su registrovani kroz odgovarajuću knjigovodstvenu dokumentaciju, da se mogu potkrepiti originalnom dokumentacijom sa jasno navedenim datumom i iznosom i da se slažu sa maksimalnim vrednostima odobrenih troškova u finansijskom planu programa.

Član 40

Izmene u pogledu odobrenih sredstava za realizaciju programa, mogu se izvršiti ako se:

- ne ugrožava osnovni cilj programa;

- sredstva kompenzuju u okviru određene vrste troškova, kao i između različitih vrsta troškova, imajući u vidu da izmena finansijskih sredstava ne sme da prelazi 10% od prvobitno odobrenih sredstava u okviru svake vrste troška.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može da tokom realizacije programa izvrši izmenu finansijskog plana programa i da o tome obavesti Gradsku upravu.

U svim drugim slučajevima nosilac programa mora unapred podneti pisani zahtev Gradskoj upravi da izvrši izmenu finansijskog plana programa, uz dodatno objašnjenje, s tim da se takav zahtev može podneti do 1. decembra kada su u pitanju godišnji programi, a za posebne programe u toku realizacije programa ili pre utvrđenog krajnjeg roka za realizaciju programa.

Član 41

Finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako nosilac programa:

- na zahtev Gradske uprave, kao i u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada;

- koristi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;

- ne poštuje dinamiku realizovanja programa ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju obezbeđenja realizacije programa;

- prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona i ovog pravilnika potrebni za odobrenje programa;

- spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;

- ne dostavi Sportskom savezu, kao ovlašćenom predlagaču godišnjih programa, potrebne informacije, odnosno ne omogući uvid u dokumenta i aktivnosti vezane za realizaciju godišnjeg programa;

- u drugim slučajevima očigledno ne može da realizuje program u bitnom delu kako je planirano.

Nosilac programa neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizovanju programa, kada do neizvršenja dođe usled elementarnih nepogoda, naloga državnih organa, i drugih okolnosti koje nisu posledica greške ili nemara nosioca programa.

Gradska uprava će zahtevati povraćaj dela dodeljenih sredstava u slučaju iz alineje treće i četvrte stava 1. ovog člana ili u slučaju kada je program izvršen sa zakašnjenjem, ako su realizovanim aktivnostima postignuti bitni efekti Programa.

Gradska uprava će zahtevati povraćaj dela dodeljenih sredstava u slučaju iz alineje druge stava 1. ovog člana ukoliko su sredstva samo delimično nenamenski utrošena, a to nije bitno uticalo na postizanje bitnih efekata programa.

Član 42

Gradska uprava stavlja na uvid javnosti, u skladu sa zakonom: izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava; izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava; godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za ostvarivanje potreba i interesa građana u sportu.

Izveštaji iz stava 1. ovog člana obavezno se objavljuju na internet stranici Grada i Gradske uprave.

Član 43

U skladu sa Zakonom, Gradska uprava, po završetku odobrenog programa vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata i u slučaju da oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa, zatražiće od nosioca programa da održi sednicu skupštine, odnosno drugog organa, u roku od 60 dana radi utvrđivanja odgovornosti lica koja su realizovala program i lica koja su učestvovala u donošenju odluka koje su dovele do nepostizanja planiranih efekata programa.

Nosilac programa je dužan da obavesti Gradsku upravu o datumu održavanja sednice skupštine ili drugog organa i odlukama koje su donete u pogledu utvrđivanja odgovornosti, u skladu sa stavom 1. ovog člana.

VII POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA STIPENDIRANJA ZA SPORTSKO USAVRŠAVANJE KATEGORISANIH SPORTISTA

Član 44

Finansiranje programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista, vrši se u skladu sa sledećim kriterijumima:

- da je u pitanju sportista amater, u skladu sa Zakonom i sportskim pravilima;

- da je sportista državljanin Republike Srbije;

- da je sportista u tekućoj godini rangiran u skladu sa članom 140. stav 2. Zakona;

- da ga njegova sportska organizacija predloži za dobijanje stipendije;

- da se u tekućoj godini bavi sportskim aktivnostima u sportskim organizacijama na teritoriji Grada;

- da ispunjava obaveze prema nacionalnoj sportskoj reprezentaciji u koju je pozvan;

- da u tekućoj godini ima status učenika i da je u prethodnoj školskoj godini ostvario minimalno vrlodobar uspeh - za sportiste uzrasta od 15 do 19 godina;

- da mu je utvrđena zdravstvena sposobnost za obavljanje sportskih aktivnosti u skladu sa Zakonom;

- da poštuje antidoping pravila propisana Zakonom o sprečavanju dopinga u sportu; i

- da je njegovo ponašanje na sportskim terenima i izvan njih u skladu sa sportskim duhom i fer plejom.

Pravo na stipendiju prestaje sportisti prestankom ispunjavanja uslova iz stava 1. ovog člana, na osnovu odluke Gradskog veća.

Gradsko veće posebnom odlukom utvrđuje maksimalni broj stipendija koje mogu dobiti sportisti za sportsko usavršavanje iste sportske organizacije, u zavisnosti od ranga sporta utvrđenog Nacionalnom kategorizacijom sportova, i visinu mesečnog iznosa stipendija u zavisnosti od kategorije sportiste (zaslužni sportista, sportista međunarodnog razreda, sportista nacionalnog razreda, perspektivni sportista, drugi kategorisani sportista).

Sa sportistom kome je odlukom Gradskog veća dodeljena stipendija za sportsko usavršavanje načelnik Gradske uprave zaključuje ugovor o odobravanju stipendije, na osnovu koga se sportisti mesečno isplaćuje stipendija i koji obavezno sadrži podatke o novčanom iznosu mesečne stipendije, rokovima isplate, roku važenja ugovora i pravima i obavezama sportiste.

VIII POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA PRIZNANJA I NAGRADE ZA POSTIGNUTE SPORTSKE REZULTATE I DOPRINOS RAZVOJU SPORTA

Član 45

Godišnje sportsko priznanje Grada dodeljuje se u vidu povelje i novčane nagrade za:

- osvojenu medalju na velikim međunarodnim sportskim takmičenjima;

- osvojeno nacionalno, regionalno ili evropsko klupsko prvenstvo; i

- dugogodišnji izuzetan doprinos razvoju sporta na teritoriji Grada ili Republici Srbiji.

Godišnje sportsko priznanje iz stava 1. ovog člana može se dodeliti sportskoj organizaciji, sportisti ili sportskom stručnjaku.

Gradsko veće utvrđuje visinu novčane nagrade iz stava 1. ovog člana.

Gradsko veće utvrđuje izgled povelje iz stava 1. ovog člana.

U slučaju da sportska organizacija ili sportista, odnosno sportski stručnjak u istoj godini ostvari više sportskih rezultata koji predstavljaju osnov za dobijanje priznanja i nagrada iz stava 1. ovog člana, može se odobriti samo jedno priznanje i novčana nagrada za najbolji (najvredniji) sportski rezultat ostvaren u prethodnoj godini.

Sa sportskom organizacijom, sportskim stručnjakom ili sportistom iz stava 2. ovog člana načelnik Gradske uprave zaključuje, na osnovu odluke Gradskog veća o dodeli sportskog priznanja, ugovor o isplati novčane nagrade.

IX POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA KORIŠĆENJA SPORTSKIH OBJEKATA U SVOJINI GRADA

Član 46

Sportske objekte u javnoj svojini Grada kojima upravlja Gradska uprava za imovinu i imovinsko-pravne poslove i Javno preduzeće "Sportski i poslovni centar Vojvodina" Novi Sad (u daljem tekstu: Centar) mogu da koriste svi građani i sportske organizacije sa teritorije Grada.

U cilju racionalnog i namenskog korišćenja sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik Grad, odnosno koji su u javnoj svojini Grada, sportskim organizacijama se može odobriti njihovo besplatno korišćenje za sportske aktivnosti, odnosno dodeliti besplatni termini za treniranje i obavljanje drugih sportskih aktivnosti ako su pored opštih uslova i kriterijuma utvrđenih ovim pravilnikom ispunjeni i sledeći uslovi:

- da su sve sportske aktivnosti koje se u sportskom objektu obavljaju besplatne za sve sportiste učesnike u realizaciji programa;

- da je pretežni deo sportskih aktivnosti treniranja vezan za rad sa decom i mladima.

Prednost prilikom dodele slobodnih besplatnih termina za treniranje i obavljanje drugih sportskih aktivnosti imaće sportske organizacije koje su u višem rangu takmičenja.

Gradska uprava na predlog Gradske uprave za imovinu i imovinsko-pravne poslove i Centra utvrđuje ukupan broj slobodnih besplatnih termina (u satima) po pojedinim sportskim objektima, a po rešenju o rasporedu korišćenja slobodnih besplatnih termina koje donosi Gradska uprava.

Gradska uprava o korišćenju tih termina zaključuje ugovor sa sportskom organizacijom ili Centrom.

Sportska organizacija iz stava 1. ovog člana obavezna je da sale i sportske objekte u kojima obavlja sportske aktivnosti koristi u skladu sa Zakonom, drugim propisima i sportskim pravilima.

X PRELAZNA I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 47

Obaveza korišćenja Matrice logičkog okvira i SWOT analize iz člana 9. stav 3. ovog pravilnika primenjuje se kod godišnjih programa koji se podnose počev od 2017. godine.

Sportski savez kao predlagač godišnjih programa, podnosi Gradskoj upravi izveštaj o ostvarivanju ciljeva i efekata godišnjih programa do 31. marta tekuće godine za prethodnu godinu.

Član 48

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu i postupku dodele sredstava iz budžeta Grada Novog Sada za programe sportskih udruženja na teritoriji Grada Novog Sada ("Služeni list Grada Novog Sada", broj 1/16).

Član 49

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".