ODLUKAO JAVNOM LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA SREMSKA MITROVICA("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 1/2017) |
Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: odluka) propisuje se način organizovanja, uslovi obavljanja i uslovi korišćenja javnog linijskog gradskog i prigradskog prevoza putnika (u daljem tekstu: linijski prevoz) na teritoriji grada Sremska Mitrovica, a naročito:
- uslovi za obavljanje linijskog prevoza;
- prava i obaveze prevoznika i korisnika usluga prevoza;
- finansijska sredstva za obavljanje linijskog prevoza i izvori iz kojih se obezbeđuju;
- način obezbeđivanja kontinuiteta u obavljanju linijskog prevoza;
- način postupanja i ovlašćenja grada u slučaju prekida obavljanja linijskog prevoza, nepredviđenih okolnosti (havarije, elementarne nepogode, prekida isporuke energenata za rad ili štrajka), kao i red prvenstva u linijskom prevozu kad usled više sile dođe do smanjenog obima u vršenju linijskog prevoza;
- izrada i kontrola reda vožnje; organizacija sistema praćenja i upravljanja vozilima linijskog prevoza;
- organizacija sistema naplate usluge prevoza, prodaje voznih isprava, kontrole putnika i dr.
Gradski i prigradski prevoz putnika, odnosno, linijski prevoz iz stava 1. ovog člana je komunalna delatnost od opšteg interesa u smislu propisa o zaštiti potrošača.
Pojedini izrazi, u smislu odredaba ove odluke, imaju sledeće značenje:
1) "javni prevoz" je prevoz koji je pod jednakim uslovima dostupan svim korisnicima prevoznih usluga i obavlja se na osnovu ugovora o prevozu;
2) "linijski prevoz putnika" jeste javni prevoz putnika koji se obavlja na određenoj liniji po redu vožnje;
3) "gradski prevoz putnika" je prevoz na teritoriji naseljenog mesta Sremska Mitrovica i naseljenih mesta Laćarak, Mačvanska Mitrovica i Salaš Noćajski;
4) "prigradski prevoz putnika" je prevoz između dva ili više naseljenih mesta na teritoriji grada Sremska Mitrovica, a koji ne spada u gradski prevoz;
5) "linija" je određeni prevozni put od početnog do krajnjeg stajališta, odnosno stanice sa jednim ili više polazaka, odnosno povrataka;
6) "trasa linije" je prevozni put kojim se kreću vozila od početnog do krajnjeg odredišta i određuje se nazivima ulica i puteva;
7) "registar linija" je evidencija elemenata linije sa tekućim izmenama;
8) "red vožnje" je akt kojim se utvrđuje plan obavljanja prevoza na liniji;
9) "prevoznik" je privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik kome je povereno obavljanje delatnosti javnog linijskog prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju;
10) "vozna karta" je isprava kojom putnik dokazuje da je platio cenu usluge prevoza u javnom linijskom prevozu;
11) "pretplatna karta" je isprava na ime i prezime određenog putnika, koja važi određeni vremenski period, kojom putnik dokazuje da je platio ili regulisao plaćanje cene usluge prevoza za navedeni vremenski period i na osnovu koje putnik može dobiti propisane popuste u povlašćenom prevozu.
Gradska uprava grada Sremska Mitrovica nadležna za poslove saobraćaja (u daljem tekstu: nadležna uprava) obezbeđuje organizovano i trajno obavljanje i razvoj linijskog prevoza, stara se o obezbeđivanju ugovorom preuzetih obaveza, organizuje i vrši nadzor nad obavljanjem linijskog prevoza (posebno o izvršenju planiranog reda vožnje i zaštiti i prikupljanju sredstava od prodaje voznih karata, kao i nad korišćenjem ove komunalne usluge).
Pored napred navedenih poslova, nadležna uprava obavlja i sledeće poslove:
- poslove istraživanja i planiranja u domenu mreže linija i redova vožnje, tarife i tarifne politike;
- uvođenje novih podsistema javnog prevoza putnika, novih tehnologija u oblasti naplate, planiranja prodajne mreže, informisanja putnika;
- upravljanje i kontrola rada sistema u domenu kontrole realizacije planiranog reda vožnje, kontrole ostvarenja prihoda, naručivanja i distribucije svih vrsta karata i drugih voznih isprava;
- prikupljanje i raspodela prihoda po prevoznicima, izrada okončanih obračuna, promena tarife, cene rada prevoznika, naplata penala prevoznicima za neispunjenje ugovornih obaveza, priprema odluka, rešenja i drugih akata.
Na osnovu izvršenih istraživanja i prikupljenih podataka sa terena (uključujući i pisane zahteve korisnika usluge javnog prevoza), nadležna uprava vrši stalno ocenjivanje prevoza i po potrebi daje predloge za izmene i dopune.
II ORGANIZACIJA LINIJSKOG PREVOZA
Linijski prevoz se obavlja autobusima (u daljem tekstu: vozila) na unapred utvrđenim linijama i prema utvrđenom redu vožnje, uz unapred utvrđenu tarifu i ostale uslove prevoza u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Nadležna Uprava organizuje i usklađuje obavljanje linijskog prevoza.
Linijski prevoz na teritoriji Grada Sremska Mitrovica, u smislu odredaba ove odluke, obavlja se kao gradski i prigradski prevoz.
Linije se utvrđuju u skladu sa potrebama stanovništva, prostornim razvojem grada, razmeštajem zona atraktivnosti (zone rada poslovne aktivnosti, školske ustanove, zdravstvene ustanove, ustanove kulture) i saobraćajno- tehničkim uslovima.
Linije se određuju godišnjim planom linija koji priprema nadležna uprava, a donosi ga Gradsko veće u poslednjem tromesečju tekuće za narednu godinu.
Plan linija sadrži:
- broj i naziv linije;
- dužinu linije;
- trasu linije;
- broj angažovanih vozila po tipu vozila (zglobno, vozilo standardne dužine, minibus);
- broj polazaka radnim danom, subotom i nedeljom za letnji i zimski red vožnje;
- stajališta i
- vrstu linijskog prevoza (G-gradski, P-prigradski).
Izmena i dopuna plana vrši se po potrebi, po postupku predviđenom za njegovo donošenje, uz analizu opravdanosti.
Uspostavljanje nove linije ili izmena trase postojeće linije vrši se aktom o uspostavljanju koji u formi rešenja donosi nadležna Uprava.
Rešenje iz prethodnog stava mora da sadrži sve elemente predviđene planom linija.
Način i uslovi za obavljanje javnog linijskog prevoza putnika
Linijski prevoz putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju može obavljati privredno društvo, drugo pravno lice i preduzetnik koje je registrovano za obavljanje javnog linijskog prevoza putnika, koje je upisano u akt kojim se utvrđuje ispunjenost uslova za otpočinjanje i obavljanje javnog prevoza putnika, koje poseduje licencu i izvod licence za obavljanje linijskog prevoza i vlasnik je najmanje 3 registrovana autobusa (u daljem tekstu: prevoznik).
Na osnovu sprovedenog odgovarajućeg postupka, grad će ugovorom poveriti obavljanje linijskog prevoza prevozniku koji ima potreban broj registrovanih autobusa za vršenje navedene delatnosti, obezbeđen parking za sva vozila kojima obavlja prevoz, odgovarajući prostor, opremu i kadrove za poslove redovnog održavanja vozila i kontrolu tehničke ispravnosti vozila.
Odluku o poveravanju obavljanja linijskog prevoza putnika donosi nadležna uprava, na osnovu postupka sprovedenog u skladu sa odredbama zakona kojim je propisano obavljanje komunalne delatnosti.
Na osnovu odluke iz stava 1. ovog člana, grad Sremska Mitrovica zaključuje ugovor o poveravanju obavljanja javnog linijskog prevoza putnika sa prevoznikom, koji u ime grada potpisuje gradonačelnik grada Sremska Mitrovica.
Ugovor o poveravanju linijskog prevoza putnika, pored elemenata propisanih zakonom, obavezno sadrži: linije koje se poveravaju i uslove pod kojim se poveravaju, vremenski period na koji se vrši poveravanje, rok otpočinjanja linijskog prevoza, način obrazovanja, obračuna i naplate naknade za obavljanje javnog linijskog prevoza, međusobna prava i obaveze ugovornih strana, način rešavanja sporova između ugovornih strana, kaznene odredbe- penale za neizvršenje ugovorenih obaveza, uslove raskida ugovora pre vremena na koji je zaključen i prava i obaveze koje iz toga proističu.
Ugovor se može jednostrano raskinuti pre vremena na koji je zaključen u slučaju da prevoznik ne ispunjava svoje ugovorne obaveze.
Poveravanje obavljanja javnog linijskog prevoza putnika na način propisan članom 8. ove odluke vrši se na period od jedne do tri godine.
U slučaju kada nije moguće sprovesti izbor prevoznika na način određen članom 6. i 7. ove odluke (na konkurs nije podneta nijedna prijava, prekid obavljanja delatnosti zbog nepredviđenih okolnosti, raskid ugovora pre isteka ugovorenog roka i sl.), Gradsko veće može privremeno, a najduže na period od šest meseci, izvršiti poveravanje linijskog prevoza prikupljanjem ponuda ili neposrednom pogodbom.
Registraciju linija linijskog prevoza vrši nadležna uprava.
Promene na uspostavljenim linijama linijskog prevoza kao što su: produženje, skraćenje, izmena trase i drugo odobrava nadležna uprava i o tome donosi odgovarajuće rešenje.
Rešenje o uspostavljanju i ukidanju stajališta, na predlog nadležne uprave, donosi Gradsko veće.
Nadležna uprava vodi Registar linija linijskog prevoza.
Registar linija iz prethodnog stava sadrži:
1) akt o uspostavljanju linije;
2) podatke o prevozniku (naziv prevoznika, izvod iz registra o vršenju delatnosti javnog linijskog prevoza putnika, važeće rešenje za otpočinjanje i obavljanje javnog linijskog prevoza putnika nadležnog ministarstva i licencu za obavljanje linijskog prevoza i potpisan ugovor).
Akt o uspostavljanju linija iz člana 11. ove odluke sadrži: broj i naziv linije; vrstu linije; trasu i dužinu linije; registrovani red vožnje za radne dane, subotu i nedelju - za zimski i letnji red vožnje; naziv i lokacije stajališta na liniji u oba smera; međustajališna rastojanja; naziv autobuske stanice; tarifni sistem u kojem se obavlja prevoz na liniji; napomene (datum promene elemenata linije sa datumom primene, promene tarifne zone, datum primene reda vožnje i sl.).
Promene u planu linija, nadležna uprava unosi u Registar linija.
Red vožnje je akt kojim se utvrđuje plan obavljanja prevoza na liniji i sadrži:
1) broj i naziv linije;
2) vrstu linije (G - gradski, P- prigradski);
3) naziv sezonskog reda vožnje sa periodom važenja (letnji od 01. jula do 31. avgusta i zimski od 01. septembra do 30. juna naredne godine;
4) početak važenja reda vožnje;
5) vreme polaska u gradskom (radni dan, subota, nedelja i u dane državnih i verskih praznika, odnosno vreme polaska, dolaska i prolazna vremena sa svih stajališta u prigradskom linijskom prevozu (radni dan, subota, nedelja i u dane praznika);
6) vreme rada linije;
7) oznaka tarifnog sistema;
8) broj i tip vozila na radu i napomene.
Izuzetno, nadležna uprava, u slučaju potrebe može izmeniti akt iz stava 1. ovog člana.
Akt iz stava 1. ovog člana može biti izrađen u elektronskom obliku pod uslovom da je sačinjen kao elektronski dokument u skladu sa propisima kojima se uređuje elektronski dokument i elektronski potpis.
Prevoznik započinje obavljanje linijskog prevoza po prijemu rešenja o uspostavljanju linije i overenog reda vožnje za period važenja plana linije.
Overa reda vožnje podrazumeva stavljanje pečata, datum overe i potpis ovlašćenog lica nadležne Uprave, a kad je red vožnje sačinjen kao elektronski dokument potpisuje se kvalifikovanim elektronskim potpisom.
III NAČIN OBAVLJANJA LINIJSKOG PREVOZA
Linijski prevoz se može obavljati kao dnevni prevoz sa polascima u periodu od 04,00 do 24,00 časa i kao noćni prevoz sa polascima u periodu od 00,00 do 04,00 časova.
Linijski prevoz se obavlja na:
- stalnim linijama - svakodnevno, u toku godine;
- sezonskim linijama - u određenom periodu u toku godine (izletnička i sl.);
- privremenim linijama - za vreme održavanja sajmova, manifestacija iz oblasti sporta i kulture, vanrednih događaja, prekida saobraćaja zbog više sile, izvođenja radova zbog rekonstrukcije puta, probna linija i sl.
Probne linije su linije privremenog karaktera koje se uspostavljaju u skladu sa potrebama linijskog prevoza i zahtevima stanovništva.
Period testiranja opravdanosti uvođenja probne linije ne može biti duži od šest meseci.
O potrebi uspostavljanja probne linije odlučuje gradonačelnik na predlog nadležne uprave.
Po isteku probnog perioda i utvrđivanja opravdanosti pokreće se postupak za unošenje u Plan linija i izbor prevoznika koji će na liniji raditi.
Izuzetno od odredbe stava 3. ovog člana, period testiranja probne linije se može produžiti za dodatnih šest meseci, do okončanja postupka za poveravanje prevoza na ovoj liniji u skladu sa odredbama ove odluke.
Objekti infrastrukture u linijskom prevozu
Objekti infrastrukture neophodni za obavljanje linijskog prevoza koji se vrši autobusima su: autobuska stajališta (u daljem tekstu: stajalište), i autobuske stanice sa svojom infrastrukturom.
Stajalište mora biti vidno obeleženo stajališnom oznakom, a na kolovozu oznakom "BUS".
Stajališna oznaka sadrži naziv stajališta, broj stajališta i broj linije.
Stajališna oznaka, pored podataka iz stava 2. ovog člana, može da sadrži i druge podatke od interesa za bolje informisanje putnika.
O uspostavljanju i ukidanju stajališta, na predlog nadležne Uprave, odlučuje Gradsko veće.
Stajalište može biti opremljeno i drugim sadržajima za potrebe putnika, kao što su:
- nadstrešnica;
- informacioni pano - koji se može postaviti na važnijim saobraćajnim čvorovima (terminusima više linija, tačke presecanja na mreži gde se susreće više linija, stajališta sa značajnom izmenom putnika i frekvencijom vozila javnog prevoza), može biti štampanog ili izmenjivog sadržaja, kao nezavisna konstrukcija ili u skladu stajališne oznake, odnosno nadstrešnice, koji sadrže podatke od interesa za bolje informisanje putnika;
-ostala saobraćajna oprema i druga oprema u funkciji javnog prevoza - na pojedinim stajalištima nadstrešnica može da sadrži i objekat za prodaju novina, cigareta i pratećeg pribora.
O održavanju stajališta i postavljanju i održavanju opreme stajališta stara se Preduzeće za održavanje ulica i puteva "Sirmijum put" d.o.o. (u daljem tekstu: upravljač puta).
Poslove iz stava 2. ovog člana upravljač puta može obavljati preko javnog komunalnog preduzeća, odnosno drugog privrednog društva ili preduzetnika kome poveri ove poslove.
Ulazak i izlazak putnika iz vozila vrši se samo na označenim i registrovanim stajalištima.
Nadležna uprava, aktom iz člana 5. ove odluke, bliže uređuje saobraćajno- tehničke uslove za izgradnju, održavanje i korišćenje stajališta.
Vozila kojima se obavlja linijski prevoz putnika moraju ispunjavati uslove propisane zakonom kojim se reguliše obavljanje prevoza u drumskom saobraćaju.
Konkursnom dokumentacijom- Pravilnikom o vozilima biće bliže definisani tehnički opisi za vozila u javnom prevozu, kao i potrebna dopunska oprema.
Vozila kojima se obavlja linijski prevoz putnika moraju biti pre upućivanja u saobraćaj čista i provetrena i obojena prepoznatljivom bojom prevoznika, ako ugovorom kojim se prevoz poverava nije drugačije određeno.
Vozila kojima se obavlja linijski prevoz putnika u zimskom periodu, kada je spoljna temperatura ispod 10 stepeni C moraju biti zagrejana. U letnjem periodu vozila moraju biti provetrena, a kada spoljna temperatura pređe 25 stepeni C moraju biti rashlađena.
Vozilo kojima se vrši prevoz putnika mora biti vidno obeleženo oznakama od značaja za informisanje putnika, i to:
1) na prednjoj strani ispisan broj i naziv linije, a na zadnjoj i ulaznoj strani vozila ispisan broj linije na promabigilnom promenjivom elektronskom displeju;
2) na bočnoj strani vozila ispisan naziv i sedište prevoznika (dimenzija 800x550 mm, slova visine 100 mm).
3) na desnoj prednjoj i zadnjoj strani vozila (na sredini između branika i vetrobranskog stakla) i sa desne strane vozila ispred prednjih vrata identifikacioni broj vozila koji izdaje nadležna organizaciona jedinica.
Kada se vozilom ne vrši redovan prevoz ili se ne primaju putnici, na prednjoj strani vozila postavlja se odgovarajuća oznaka "vanredna vožnja", "za garažu" ili "u kvaru".
Spoljašnost vozila (bočne strane) može biti oslikana reklamnim porukama u skladu sa propisima kojima se reguliše oglašavanje.
Reklame i drugi natpisi ne smeju se nalaziti na staklenim površinama (vrata i prozori) ili mestima na kojima zaklanjaju vidik ili prekrivaju propisane oznake i obaveštenja o prevozu.
Reklame se mogu postavljati i u unutrašnjosti vozila na posebnim konstrukcijama u zoni vrata, koje moraju da budu bezbedne i bez oštrih ivica kako ne bi bila ugrožena bezbednost putnika u vozilu.
IV PRAVA I OBAVEZE PREVOZNIKA I KORISNIKA PREVOZA
Prevoznik je dužan:
- da linijski prevoz putnika vrši u svemu prema elementima linije sadržanim u registru i redu vožnje, osim u slučaju da je aktom gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja određeno drugačije u skladu sa odredbama članova 41. i 42. ove odluke;
- da prilikom obavljanja linijskog prevoza putnika u svakom vozilu poseduje izvod iz overenog reda vožnje, koji može biti u elektronskom obliku, u skladu sa odredbama ove odluke;
- da u obavljanju linijskog prevoza putnika primenjuje tarifni sistem iz člana 36. i cenu usluge prevoza iz člana 35. ove odluke;
- da postupa u skladu sa odlukama nadležne uprave donetim na osnovu člana 22. ove odluke, kao i
- da poštuje sve preuzete obaveze iz potpisanog Ugovora kojim se poverava obavljanje linijskog prevoza putnika.
Vozač je dužan:
- da vozilo zaustavlja na svim stajalištima prema registrovanom redu vožnje i da prilikom zaustavljanja otvori vrata;
- da dozvoli ulazak i izlazak putnika samo iz prva dva vozila, ukoliko dužina stajališta omogućava istovremeno zaustavljanje više vozila;
- da vozilo zaustavi na posebno određenoj i obeleženoj površini na terminusu i da omogući putnicima ulazak u vozilo odmah po pristajanju, osim u vozilu koje je u rezervi ili u kvaru i zaustavljeno na za to rezervisanoj površini;
- da za vreme stajanja na terminusu preduzme odgovarajuće radnje u cilju obezbeđenja vozila od nekontrolisanog kretanja;
- da se pridržava reda vožnje na liniji, osim u slučajevima iz člana 41. i 42. ove odluke;
- da pokrene vozilo tek kada se uveri da su sva vrata zatvorena;
- da ne puši u vozilu;
- da se prema putnicima ophodi sa pažnjom i predusretljivo;
- da se stara o održavanju reda u vozilu, kao i
- da prodaje i na propisan način overava karte u vozilu;
- obavlja i druge poslove predviđene Ugovorom.
Vozač neće dozvoliti ulazak u vozilo:
1) licu koje vidljivo pod uticajem alkohola;
2) licu obolelom od zarazne bolesti;
3) detetu do šest godina starosti ako nije u pratnji roditelja;
Vozač ne sme dozvoliti boravak drugih lica u prostoru izdvojenom i namenjenom vozaču.
Za vreme vožnje vozač ne sme razgovarati sa putnicima, niti koristiti mobilni telefon.
Korisnik prevoza - putnik je lice koje se zatekne u vozilu linijskog prevoza, osim voznog osoblja.
Putnik je dužan da za korišćenje usluge linijskog prevoza u vozilu ima važeću i ispravnu voznu kartu ili važeću i ispravnu pretplatnu kartu na osnovu koje ostvaruje pravo na prevoz.
Putnik je dužan da voznu kartu ili pretplatnu kartu iz stava 2. ovog člana pokaže i ustupi na zahtev vozača, kontrolora ili drugog ovlašćenog službenog lica.
Po ulasku u vozilo linijskog prevoza, kontrolor i drugo ovlašćeno službeno lice se predstavlja legitimacijom.
Kontrolor, odnosno drugo službeno lice u kontroli može zatražiti pomoć komunalne policije.
Putnik koji ne poseduje važeću i ispravnu voznu kartu ili važeću i ispravnu pretplatnu kartu na osnovu koje ostvaruje pravo na prevoz, na zahtev komunalnog policajca, dužan je da pokaže ličnu kartu ili drugu identifikacionu ispravu i da naknadno kupi odgovarajuću voznu kartu, radi završetka započete vožnje.
Ukoliko putnik odbije da kupi odgovarajuću voznu kartu, dužan je da napusti vozilo na prvom narednom autobuskom stajalištu.
Prilikom ulaska u vozilo i zauzimanja mesta za sedenje, prednost imaju invalidi, trudnice, lica sa malom decom i nemoćne osobe.
Za lica iz stava 1. ovog člana moraju biti obezbeđena i rezervisana mesta za sedenje u zoni prednjih vrata.
Putnik može u vozilo uneti lični prtljag, dečja kolica, invalidska kolica, lovačku i sportsku opremu (pušku u futroli bez naboja, skije, pribor za ribolov i sl.) i drugi prtljag koji svojim dimenzijama i svojstvima ne ugrožava sigurnost putnika.
Putnik je dužan voditi brigu o svom prtljagu.
Stvari koje se ne smatraju ručnim prtljagom ne mogu se smeštati u delu vozila u kome se nalaze mesta za prevoz putnika.
U vozilo nije dozvoljeno unositi:
1) eksplozivne, lako zapaljive, otrovne, radioaktivne, nagrizajuće, zarazne materije i predmete i organske perokside;
2) predmete koji mogu ugroziti život, zdravlje i imovinu putnika i vozno osoblje;
3) predmete koji mogu ozlediti, isprljati, oštetiti ili uznemiriti putnike u vozilu ili vozno osoblje;
4) životinje, izuzev pasa vodiča za slepa lica;
5) posmrtne ostatke.
Putnicima je zabranjeno:
1) unositi u vozilo prtljag, stvari ili životinje suprotno odredbama ove odluke;
2) ometati vozača, odnosno drugo ovlašćeno lice u vozilu, u obavljanju službe;
3) bacati otpatke ili na drugi način zagađivati ili uništavati opremu vozila, vozilo ili njegove oznake;
4) pušiti u vozilu;
5) ometati naplatu ili kontrolu vozne karte, ulaženje ili izlaženje iz vozila i smeštaj putnika u vozilo;
6) ulaziti u vozilo na vrata koja nisu obeležena oznakom za ulaz u vozilo, odnosno izlaziti iz vozila na vrata koja nisu obeležena oznakom za izlaz iz vozila;
7) ulaziti ili izlaziti iz vozila u pokretu, voziti se ili hvatati se na spoljnom delu vozila;
8) onemogućavati otvaranje ili zatvaranje vrata, kao i nasilno otvarati vrata na vozilu;
9) prosjačiti ili prodavati robu u vozilu.
Vozač, odnosno ovlašćeno lice u vozilu, dužno je da opomene lice, odnosno putnika koji postupa suprotno odredbama iz stava 1. tačka 1. - 9. ovog člana, a ukoliko ono i pored opomene izvrši neku od navedenih radnji, vozač će pozvati lice, odnosno putnika da napusti vozilo.
Stvari nađene u vozilu predaju se vozaču ili ovlašćenom licu koji su dužni da nalazaču izdaju potvrdu u koju će upisati ime i prezime, odnosno naziv prevoznika, broj linije, registarski broj vozila, vreme pronalaska stvari, opis stvari i ime, prezime i adresu nalazača.
Ako se za vreme vožnje ne javi vlasnik nađene stvari, službeno lice kome je stvar predata dužno je, odmah po završetku vožnje, da stvar preda službi prevoznika.
V SREDSTVA ZA OBAVLJANJE PREVOZA
Sredstva za obavljanje linijskog prevoza obezbeđuju se iz prihoda od prodaje usluge prevoza i iz budžeta grada Sremska Mitrovica.
Cena usluge prevoza iz stava 1. ovog člana utvrđuje se posebnim aktom koji donosi gradonačelnik grada Sremska Mitrovica na osnovu načela i elemenata za određivanje cena komunalnih usluga propisanih zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti, na predlog gradske uprave nadležne za poslove saobraćaja.
Gradsko veće grada Sremska Mitrovica posebnim aktom utvrđuje tarifni sistem linijskog prevoza na teritoriji grada, koji obuhvata:
- načela i principe na kojima se zasniva tarifni sistem;
- područje primene (granice zona i dr.);
- sistem karata u linijskom prevozu (pojedinačne, pretplatne i dr.);
- uslove korišćenja prevoza, kategorije korisnika usluga, način i postupak izdavanja i plaćanja cene voznih isprava;
- način i postupak za korekciju cena;
- sistem naplate;
- sistem prodaje usluga (prodajna mreža i dr.).
VI OBEZBEĐIVANJE KONTINUITETA U OBAVLJANJU LINIJSKOG PREVOZA
Prevoznik je dužan da svoj rad i poslovanje organizuje tako, da kontinuirano i nesmetano pruža uslugu linijskog prevoza korisnicima, u skladu sa odredbama ove odluke i potpisanim Ugovorom, kao i da obezbedi propisani obim, vrstu i kvalitet usluge.
Prevoznik je dužan da na osnovu pisanog naloga nadležne uprave vrši i vanredne poslove u vezi sa obavljanjem linijskog prevoza, za koje se obezbeđuju dodatna novčana sredstva.
U slučaju iznenadnog zastoja ili kraćeg poremećaja u saobraćaju prevoznik je dužan da organizuje prevoz na način da putnici u najmanjoj mogućoj meri osete posledice poremećaja, odnosno da u što kraćem roku preduzme mere za ponovno uspostavljanje redovnog prevoza.
U slučaju prekida saobraćaja zbog kvara vozila prevoznik je dužan da omogući putnicima da istim kartama nastave započetu vožnju drugim vozilom.
Prevoznik se obavezuje da u slučaju neispravnosti vozila, isto ukloni sa trase linije u roku od 120 minuta.
Odstupanja od registrovanog reda vožnje na liniji u smislu skraćenja, produženja, delimične izmene trase i izmene u ponuđenom kapacitetu linije, kao i zamene tipa vozila, mogu se vršiti izuzetno, iz opravdanih razloga.
Pod opravdanim razlozima, u smislu stava 1. ovog člana, smatraju se elementarne nepogode (snežni nanosi, posledice poplave i sl.), znatna oštećenja ulica, puteva i putnih objekata, saobraćajne nezgode, manifestacije, radovi na putu i sl., čime je onemogućeno redovno odvijanje prevoza na liniji i preraspodela kapaciteta na druge linije zbog izmene saobraćajne situacije u gradu usled mera nadležnog organa, dok ti razlozi postoje.
Organizaciona jedinica gradske uprave nadležna za inspekcijske poslove, utvrđuje da li je prevoznik morao odstupiti od registrovanog reda vožnje.
Kad organizaciona jedinica iz stava 3. ovog člana utvrdi da prevoznik nije morao odstupiti od registrovanog reda vožnje, postupiće u skladu sa propisanim ovlašćenjima i odredbama iz potpisanog ugovora.
Ako usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti da dođe do poremećaja ili prekida u obavljanju linijskog prevoza, prevoznik mora bez odlaganja preduzeti mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida.
Mere koje prevoznik preduzima u slučajevima iz stava 1. ovog člana su:
1) radno angažovanje zaposlenih na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u pružanju usluge linijskog prevoza;
2) hitne popravke vozila kojima se obezbeđuje obavljanje linijskog prevoza;
3) preduzima i druge mere koje utvrdi nadležna organizaciona jedinica.
VII NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA GRADSKE UPRAVE U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU LINIJSKOG PREVOZA
Prevoznik je dužan da, u slučaju prekida u obavljanju linijskog prevoza nastalog u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija, elementarne nepogode i dr.), ili štrajka, kao i kad usled više sile dođe do smanjenog obima linijskog prevoza, o tome obavesti organizacionu jedinicu gradske uprave iz čl. 37. stav 3. ove odluke.
Kada nadležna organizaciona jedinica primi obaveštenje o prekidu, odnosno smanjenom obimu linijskog prevoza, dužna je da bez odlaganja:
1) odredi red prvenstva i način obavljanja linijskog prevoza u skladu sa potrebama, preraspodelom preostalih kapaciteta i uvođenjem rezervnih vozila prevoznika;
2) preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere za pružanje usluge linijskog prevoza;
3) angažuje drugog prevoznika za obavljanje linijskog prevoza neposrednom pogodbom, do otklanjanja poremećaja, kao i da
4) utvrdi razloge i eventualno postojanje odgovornosti za prekid, odnosno poremećaj nastao iz drugih razloga u pružanju usluge, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete i primeni kaznene odredbe propisane ovom odlukom i ugovorom.
U slučaju prekida linijskog prevoza usled štrajka prevoznika, prevoznik je u obavezi da obezbedi minimalno 75% od planiranog obima rada u obavljanju linijskog prevoza u skladu sa aktom grada Sremska Mitrovica, odnosno zaključenim ugovorom.
Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke i akata donetih na osnovu ove odluke vrši nadležna Uprava putem saobraćajnog inspektora, po unapred utvrđenom planu rada.
U vršenju inspekcijskog nadzora saobraćajni inspektor ima pravo i dužnost da:
1) pregleda vozila kojima se obavlja linijski prevoz;
2) kontroliše važeće i overene redove vožnje;
3) utvrđuje identitet prevoznika, vozača i drugih lica odgovornih za obavljanje linijskog prevoza kontrolom ličnih karata ili drugih odgovarajućih isprava;
4) kontroliše prevozna dokumenta u obavljanju linijskog prevoza;
5) kontroliše ispunjenje ugovorenih obaveza propisanih ugovorom;
6) pregleda opšte i pojedinačne akte, evidenciju i druga dokumenta prevoznika.
U vršenju inspekcijskog nadzora saobraćajni inspektor je ovlašćen i dužan da:
1) naredi prevozniku da u određenom roku otkloni uočene nedostatke i nepravilnosti u radu, ako prevoznik obavlja linijski prevoz suprotno odredbama ove odluke, akata donetih na osnovu ove odluke i ugovora;
2) izda prekršajni nalog za prekršaje ustanovljene ovom odlukom.
3) preduzima i druge mere na koje je ovlašćen zakonom.
Kontrolu i održavanje komunalnog reda u ovoj oblasti obavlja komunalna policija.
Komunalni policajac je ovlašćen da u vršenju komunalno policijskih poslova, prisustvom na licu mesta:
- u saradnji sa prevoznikom kontroliše prevozne isprave korisnika prevoza;
- sprečava narušavanje komunalnog reda propisanog ovom odlukom;
- uspostavlja narušeni red primenom svojih ovlašćenja utvrđenih zakonom;
- izdaje prekršajni nalog za prekršaje za koje je predviđena novčana kazna u fiksnom iznosu, u skladu sa odredbama ove odluke i Zakona o prekršajima;
- preduzima druge mere u skladu sa svojim ovlašćenjima propisanim zakonom.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj prevoznik - pravno lice, ako:
1) otpočne sa obavljanjem linijskog prevoza suprotno odredbama člana 14. stav 1. ove odluke;
2) postupa suprotno odredbama člana 19. ove odluke;
3) linijski prevoz obavlja vozilima koja ne ispunjavaju uslove propisane odredbama člana 21. ove odluke;
4) vozilo ne obeleži i opremi na način predviđen odredbom člana 22. ove odluke;
5) reklame i druge natpise postavi suprotno odredbama člana 22. sta v 4. i 5. ove odluke;
6) linijski prevoz ne obavlja prema elementima linije iz registra (član 23. stav 1. alineja 1. ove odluke);
7) prilikom obavljanja linijskog prevoza ne poseduje u vozilu fotokopiju izdatog i overenog reda vožnje (član 23. stav 1. alineja 2. ove odluke);
8) ne obavlja prevoz u skladu sa tarifnim sistemom iz člana 34. ove odluke i ne primenjuje cenu iz člana 33. ove odluke;
9) linijski prevoz obavlja suprotno odredbi člana 35. ove odluke;
10) prevoz ne organizuje na način propisan odredbom člana 36. stav 1. ove odluke;
11) ne omogući putnicima da u slučaju prekida saobraćaja ili kvara vozila započetu vožnju nastave drugim vozilom (član 36. stav 2. ove odluke);
12) ne postupi saglasno odredbi člana 36. stav 3. ove odluke;
13) o odstupanjima i razlozima odstupanja od registrovanog reda vožnje ne obavesti nadležnu organizacionu jedinicu Gradske uprave (član 39. ove odluke);
14) ne preduzme mere utvrđene odredbama člana 38. ove odluke;
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 15.000 dinara kazniće se odgovorno lice prevoznika - pravnog lica.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000 dinara, za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se prevoznik - preduzetnik.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj prevoznik - pravno lice ako onemogući ili ometa saobraćajnog inspektora u vršenju službene dužnosti, ili ne dostavi tražene podatke u određenom roku, ili dostavi netačne podatke, ili ako u određenom roku ne izvrši rešenje saobraćajno inspektora.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 kazniće se za prekršaj iz prethodnog stava ovog člana odgovorno lice prevoznika.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana prevoznik - preduzetnik.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara kazniće se za prekršaj vozač ako:
1) vozilo ne zaustavlja na svim stajalištima prema registrovanom redu vožnje i prilikom zaustavljanja ne otvara vrata (član 24. stav 1. alineja 1);
2) dozvoli ulazak i izlazak putnika iz vozila, suprotno odredbi člana 24. stav 1. alineja 2 ove odluke;
3) postupi suprotno odredbi člana 24. stav 1. alineja 3. ove odluke;
4) postupi suprotno odredbi člana 24. stav 1. alineja 4. ove odluke;
5) se ne pridržava reda vožnje na liniji, osim u slučajevima iz člana 40. i 41. ove odluke;
6) postupi suprotno odredbi člana 24. stav 1. alineja 6. ove odluke;
7) puši u vozilu (član 24. stav1. alineja 7);
8) postupi suprotno odredbi člana 24. stav 1. alineja 8. ove odluke;
9) ne stara se o održavanju reda u vozilu (član 24. stav 1. alineja 9. ove odluke);
10) ne prodaje i na propisan način overava karte u vozilu (član 24. stav 1. alineja 10).
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice - korisnik prevoza ako:
1) u vozilo unosi eksplozivne, lako zapaljive, otrovne, radioaktivne, nagrizajuće, zarazne materije i predmete i organske perokside (član 30. stav 1. tačka 1) ove odluke);
2) u vozilo predmete koji mogu ugroziti život, zdravlje i imovinu putnika i vozno osoblje (član 30. stav 1. tačka 2) ove odluke);
3) u vozilo unosi predmete koji mogu ozlediti, isprljati, oštetiti ili uznemiriti putnike u vozilu ili vozno osoblje (član 30. stav 1. tačka 3) ove odluke);
4) u vozilo unosi životinje, izuzev pasa vodiča za slepa lica (član 30. stav 1. tačka 4) ove odluke);
5) u vozilo unosi posmrtne ostatke (član 30. stav 1. tačka 5) ove odluke).
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice - korisnik prevoza ako:
1) unosi u vozilo prtljag, stvari ili životinje suprotno odredbama člana 31. stav 1. alineja 1. ove odluke;
2) ometa vozača, odnosno drugo ovlašćeno lice u vozilu, u obavljanju službe (član 31. stav 1. alineja 2. ove odluke);
3) baca otpatke ili na drugi način zagađuje ili uništava opremu vozila, vozilo ili njegove oznake (član 31. stav 1. alineja 3. ove odluke);
4) puši u vozilu (član 31. stav 1. alineja 4. ove odluke);
5) ometa naplatu ili kontrolu vozne karte, ulaženje ili izlaženje iz vozila i smeštaj putnika u vozilo (član 31. stav 1. alineja 5. ove odluke);
6) ulazi u vozilo na vrata koja nisu obeležena oznakom za ulaz u vozilo, odnosno izlazi iz vozila na vrata koja nisu obeležena oznakom za izlaz iz vozila (član 31. stav 1. alineja 6. ove odluke);
7) ulazi ili izlazi iz vozila u pokretu, vozi se ili hvata se na spoljnom delu vozila (član 31. stav 1. alineja 7. ove odluke);
8) onemogućava otvaranje ili zatvaranje vrata, kao i nasilno otvara vrata na vozilu (član 31. stav 1. alineja 8. ove odluke);
9) prosjači ili prodaje robu u vozilu (član 31. stav 1. alineja 9. ove odluke).
U periodu do uvođenja sistema za daljinsko upravljanje i kontrolu saobraćaja prevoznik je obavezan da nadležnoj upravi dostavlja izveštaje o realizaciji planiranog reda vožnje na osnovu kojih će se utvrđivati stepen realizacije. Detalji izveštaja biće definisani ugovorom koji zaključuju prevoznik i grad Sremska Mitrovica.
Po uspostavljanju sistema za daljinsko upravljanje i kontrolu saobraćaja, nadležna uprava će utvrđivati stepen realizacije planiranog reda vožnje na osnovu izveštaja dobijenog od sistema.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Sremska Mitrovica ("Sl. list grada Sremska Mitrovica" br. 2/2016).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".