PRAVILNIK

O ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE ZADOVOLJAVAJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U GRADU SREMSKOJ MITROVICI

("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 3/2017)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom propisuju se uslovi, kriterijumi, način i postupak odobravanja programa, odnosno projekata kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta i dodele sredstava, izgled i sadržina predloga programa, odnosno projekata i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa, način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa, odnosno projekata i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima, odnosno projektima za finansiranje.

Član 2

Potrebe i interesi građana u oblasti sporta za čije ostvarivanje se obezbeđuju sredstva u budžetu Grada Sremska Mitrovica su:

1) Podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenje građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2) Izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji jedinice lokalne samouprave, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata i nabavka sportske opreme i rekvizita;

3) Organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za grad Sremsku Mitrovicu;

4) Obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

5) Učešće sportskih organizacija sa teritorije grada Sremska Mitrovica u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima;

6) Fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska takmičenja i dr.);

7) Delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač grad Sremska Mitrovica;

8) Delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada Sremska Mitrovica koje su od posebnog značaja za grad Sremsku Mitrovicu;

9) Unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnost sportsko zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

10) Stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

11) Sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilja, nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);

12) Edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu spota o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

13) Periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji jedinice lokalne samouprave, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;

14) Unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije jedinice lokalne samouprave i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;

15) Racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u svojini grada Sremska Mitrovica kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta, i

16) Nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.

Grad Sremska Mitrovica može učestvovati u finansiranju podsticanja programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa u granicama sredstava odobrenih za tu namenu u budžetu Grada Sremska Mitrovica, a na osnovu kriterijuma iz ovog Pravilnika.

Nosioci programa koji podnesu godišnji program u kojem su obuhvaćene i aktivnosti od opšteg interesa za koje je saglasno stavu 4. ovog Pravilnika podnosi posebni program, ne mogu za iste aktivnosti da podnesu i poseban program po javnom pozivu.

Opšti interes u oblasti sporta iz stava 1. ovog člana ostvaruje se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata iz sredstava budžeta grada, i to:

1. Za tačke 1), 2), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) na godišnjem nivou (u daljem tekstu: Godišnji program).

2. Za tačke 4), 9), 11) i 15) po objavljenom javnom pozivu (u daljem tekstu: Posebni program);

3. Programi od posebnog značaja za grad Sremsku Mitrovicu kojim se realizuje opšti interes u oblasti sporta i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje opšteg interesa u sportu, a podnose ga nosioci programa iz člana 5. ovog Pravilnika ili kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu sa Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Potrebe i interesi građana iz stava 1. tačka 7. ovog člana (delatnost i programi organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad Sremska Mitrovica) ostvaruju se u skladu sa zakonom.

II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 3

Programi kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta (u daljem tekstu: programi) mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:

1) predlagača programa;

2) nosioca programa;

3) sadržine i kvaliteta programa;

4) finansiranja programa.

1. Predlagač programa

Član 4

Predloge godišnjih i posebnih programa, u skladu sa Zakonom o sportu (u daljem tekstu: Zakon), podnose sledeće organizacije:

1) Sportski savez Grada Sremske Mitrovice - predlog svog godišnjeg programa i godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada Sremske Mitrovice, ako ovim Pravilnikom nije drugačije utvrđeno;

2) organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada Sremske Mitrovice - predlog svog posebnog programa, ako ovim Pravilnikom nije drugačije utvrđeno.

Predlozi godišnjih i posebnih programa iz stava 1. ovog člana mogu sadržati aktivnosti organizacija u oblasti sporta koje su članovi nosioca programa.

Organizacije u oblasti sporta mogu svoje aktivnosti realizovati i kao deo programa Sportskog saveza Grada Sremska Mitrovica, sportskog društva ili gradskog granskog sportskog saveza, odnosno sportskog saveza za oblast sporta, osim programa učešća u sportskim takmičenjima.

Predloge godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada Sremske Mitrovice podnosi u ime tih organizacija Sportski savez Grada Sremska Mitrovica.

Predlog godišnjeg programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta na području Grada Sremske Mitrovice, uključujući i školski sportski objekat, može se podneti samo od strane vlasnika, odnosno korisnika zemljišta ili sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.

Predlog godišnjeg programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista u skladu sa Zakonom može se podneti samo od strane organizacije u oblasti sporta čiji je sportista član.

Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više programskih celina, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 2. ovog Pravilnika.

Predlog godišnjeg programa Sportskog saveza Grada Sremska Mitrovica sadrži kao posebnu programsku celinu aktivnosti potrebne za ostvarivanje nadležnosti utvrđenih Zakonom i ovim Pravilnikom.

Predlagač programa kojim se obezbeđuje zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima budžeta Republike Srbije ili Autonomne Pokrajine Vojvodine.

Pod nadležnim teritorijalnim sportskim savezom Grada Sremske Mitrovice smatra se onaj sportski savez sa sedištem na teritoriji Grada Sremske Mitrovice koji je učlanjen u Sportski savez Srbije.

Predškolske ustanove i škole imaju status organizacija u oblasti sporta u odnosu na programe vezane za organizovane vannastavne sportske aktivnosti učenika kroz školske sportske sekcije, školska sportska udruženja i ekipe, organizovano fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta kroz igru i sportske aktivnosti, kao i u odnosu na obavljanje stručnog rada u sportu a u skladu sa Zakonom.

2. Nosilac programa

Član 5

Nosilac programa mora:

1) da bude registrovan u skladu sa Zakonom;

2) da bude upisan u nacionalnu evidenciju u skladu sa Zakonom;

3) da isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako Zakonom nije drukčije određeno;

4) da ima sedište na teritoriji Grada Sremske Mitrovice, ako Zakonom ili ovim Pravilnikom nije drugačije utvrđeno;

5) da je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;

6) da je prethodno obavljao delatnost najmanje šest meseci;

7) da ispunjava, u skladu sa Zakonom, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti;

8) da je sa uspehom realizovao odobreni program, ukoliko je bio nosilac programa ranijih godina;

9) da raspolaže kapacitetima za realizaciju programa;

10) da bude član odgovarajućeg nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza.

Nosilac programa ne može da:

- bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

- ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanja (uplate) budžetskih sredstava na poslovni račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;

- bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radu sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.

Član 6

Nosiocu programa neće biti odobren program u postupku dodele sredstava, ako je:

1) bio u sukobu interesa;

2) namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;

3) pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Stručnu komisiju ili na nadležne organe Grada Sremske Mitrovice tokom evaluacionog perioda ili nekog prethodnog postupka dodele sredstava.

Nosilac programa ne može dobiti sredstva iz budžeta Grada Sremske Mitrovice dve godine računajući od dana kada je utvrđeno da je u potpunosti nenamenski upotrebio odobrena sredstva za realizaciju programa ili svojim propustom nije postigao u bitnom delu planirane efekte programa.

Nosiocu programa ne mogu biti odobrena sredstava za realizaciju novog programa pre nego što podnese završni izveštaj o ostvarivanju i realizaciji odobrenog programa u skladu sa ovim Pravilnikom.

Član 7

Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose predloge programa samostalno ili udružene sa drugim organizacijama.

Prihvataju se i troškovi organizacija koje učestvuju u realizaciji programa kao partneri ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju za nosioca programa.

Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu 11 koji čini sastavni deo ovog Pravilnika. U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija, koja je nosilac programa, odgovara za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu, tako da mora imati unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.

3. Sadržina i kvalitet programa

Član 8

Predlog programa mora da ispunjava sledeće kriterijume:

1) da doprinosi zadovoljavanju potreba i interesa građana u oblasti sporta utvrđenih Zakonom;

2) da je u skladu sa Zakonom, Nacionalnom strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji i Programom razvoja sporta u Gradu Sremskoj Mitrovici;

3) da je u skladu sa četvorogodišnjim programom razvoja nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

4) da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

5) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

6) da se realizuje na teritoriji Grada Sremske Mitrovice, odnosno u Republici Srbiji, osim programa priprema i učešća na međunarodnim sportskim takmičenjima;

7) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;

8) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta na teritoriji Grada Sremske Mitrovice;

9) da će se realizovati u godini za koju se program podnosi;

10) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;

11) da je, po pravilu, predviđeno fazno finansiranje programa.

Pri odobravanju programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata prioritet imaju programi koji se odnose na sportske objekte sa većom kategorijom u skladu sa nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata, sportski objekti kojima se obezbeđuje unapređenje školskog sporta i sportski objekti kojima se povećava bavljenje građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom.

Član 9

Sadržina i kvalitet programa moraju biti takvi da obezbede uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh programa ali su u priličnoj meri ili u potpunosti izvan kontrole nosioca programa.

Sportisti, sportski stručnjaci i druga lica angažovana na realizaciji programa moraju ispunjavati uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i sportskih delatnosti utvrđene Zakonom i moraju se angažovati u skladu sa Zakonom.

4. Finansiranje programa

Član 10

Programi se finansiraju u celini ili delimično i u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada Sremska Mitrovica postignu nameravani rezultati.

Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.

Potrebe građana iz člana 2. stav 1. tač. 1), 2) i 6) Pravilnika imaju prioritet pri izboru programa kojim se zadovoljavaju potrebe građana u oblasti sporta u Gradu Sremskoj Mitrovici, odnosno drugi programi mogu biti odobreni tek nakon što se zadovolje ove potrebe.

Član 11

Finansijski plan (budžet) programa predviđen predlogom programa treba da bude:

1) ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;

2) obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

4) uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;

5) tačan i realan - po svim vrstama troškova.

Član 12

Finansijski plan za realizaciju programa sastoji se iz neposrednih troškova realizacije programa u vezi sa zaradama i honorarima lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa, materijalnih troškova i administrativnih troškova realizacije programa (opravdani direktni troškovi) i dodatnih opravdanih troškova nosioca programa (opravdani indirektni troškovi) koji ne mogu biti veći od 15% od opravdanih direktnih troškova.

Opravdani direktni troškovi moraju biti neophodni za realizaciju programa, stvarni, detaljni i lako proverljivi.

Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su finansijskim planom programa namenjeni neposrednoj realizaciji nekog dela programa. Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta Grada Sremske Mitrovice za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Troškovi iz stava 1. ovog člana priznaju se:

1. za zaradu zaposlenih lica na realizaciji programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou;

2. za honorare lica koja učestvuju u realizaciji određene programske celine programa - do visine dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji za prethodnu godinu, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike, obračunato na mesečnom nivou za jednu programsku celinu;

3. za troškove putovanja u zemlji (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice i ostali troškovi u vezi s putovanjem) i inostranstvu (smeštaja, ishrane, prevoza, dnevnice, pribavljanja putnih isprava, vakcinacije i lekarskih pregleda i ostali troškovi u vezi s putovanjem) radi obavljanja programskih aktivnosti lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine troškova priznatih u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike i pod uslovom da su ugovoreni u skladu sa zakonom;

4. za troškove kupovine opreme i plaćanja drugih usluga - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su u skladu sa tržišnim cenama, odnosno da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Lica koja su zaposlena kod nosioca programa i angažovana kao učesnici u programu ne mogu pored zarade dobijati i honorar za učešće u programu.

Kod godišnjih programa troškovi iz stava 1. ovog člana za zarade i honorare lica angažovanih na neposrednoj realizaciji programa priznaju se za sledeća lica:

1. u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče individualno - po jedan glavni trener, lični trener sportiste, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i jedno lice koje se bavi administrativno-tehničkim poslovima za potrebe sportista;

2. u sportskim granama u kojima se sportisti takmiče kolektivno - po jedan glavni trener, pomoćni trener, kondicioni trener, lekar i fizioterapeut i dva lica koja se bave administrativno-tehničkim poslovima za potrebe tima.

Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Grada Sremske Mitrovice predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta, s tim da se troškovi programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u Gradu Sremskoj Mitrovici moraju odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece, osim kada je to suprotno prirodi predloženog programa, s tim da se aktivnosti povezane sa sportom dece u programu obavezno definišu kao posebna programska celina.

Član 13

Neopravdani troškovi su naročito: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića, bezalkoholnih gaziranih pića, brze hrane i duvana; parking u zemlji; životno osiguranje; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredaba i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa).

Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.

Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima prema vrsti i podvrsti troškova (navedene jedinice mere, broj jedinica i cena po jedinici), a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja, dnevnica i indirektne troškove.

Član 14

Nosilac godišnjeg programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko računa otvorenog kod Ministarstva finansija - Uprava za trezor, koji će se koristiti isključivo za budžetska sredstva koja dobija od Grada Sremske Mitrovice, u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava iz budžeta.

III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 15

Predlozi godišnjih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa, a posebni programi i za svaku oblast opšteg interesa građana iz člana 2. st. 1. ovog Pravilnika.

Predlog programa sadrži podatke o:

1) nosiocu programa;

2) oblasti potreba i interese građana u kojoj se ostvaruje program;

3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;

6) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);

7) finansijskom planu (budžetu) programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;

8) dinamičkom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);

9) načinu unutrašnjeg praćenja i kontrole realizacije programa i evaluacije rezultata;

10) prethodnom i budućem finansiranju nosioca programa i programa.

Član 16

Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:

1) da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o nosiocu programa i predloženom programu (naziv nosioca programa i naziv programa, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava, oblast opštih potreba i interesa građana) i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa;

2) da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom/prijavnom formularu), čitko popunjenom (otkucanom ili odštampanom), jezikom i pismom u službenoj upotrebi.

3) da je potpun, jasan, precizan i da sadrži verodostojne podatke;

4) da je podnet u propisanom roku.

Obrasci predloga programa, odnosno aplikacionog formulara, i to: Obrazac 1 - Predlog godišnjih programa organizacija u oblasti sporta; Obrazac 2 - Predlog godišnjeg programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata; Obrazac 3 - Predlog godišnjeg programa davanja stipendija; Obrazac 4 - Predlog posebnih programa, čine sastavni deo ovog Pravilnika.

Član 17

Uz predlog programa, podnet na propisanom obrascu, podnosi se dokumentacija utvrđena ovim Pravilnikom i druga dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost Zakonom i ovim Pravilnikom propisanih bližih kriterijuma za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i pisana izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa da ne postoje prepreke iz člana 5. st. 2. ovog Pravilnika. Obrazac predloga programa i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti u potpunosti popunjeni i dostavljeni u jednom primerku s tim da obrazac predloga programa treba da bude dostavljen i u elektronskoj formi (ce-de, fleš).

Sva obavezna i prateća dokumentacija, kao i kompakt-disk ili fleš memorija (cede/fleš), moraju biti dostavljeni Gradskoj upravi za kulturu, sport i omladinu (u daljem tekstu: Gradska uprava) u jednoj zapečaćenoj koverti/paketu, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično, na adresu: Gradska uprava za kulturu sport i omladinu, Svetog Dimitrija 13, 22000 Sremska Mitrovica.

Predlog programa za koji je poslat u više koverata, tj. paketa, neće se uzeti u obzir. Prednja strana koverte sa predlogom programa mora sadržati najmanje sledeće podatke; 1) naziv godišnjeg/posebnog programa kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta; 2) naziv podnosioca predloga; 3) adresu podnosioca predloga, a kod posebnih programa i 4) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva. Ukoliko primljeni predlog programa nije podnet na način propisan u stavu 2. ovog člana, ovlašćeno lice gradske uprave ukazaće bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku od sedam dana.

Član 18

Kada predlog programa podnosi nadležni teritorijalni sportski savez za Grad Sremsku Mitrovicu, objedinjeno za svoj program i programe organizacija u oblasti sporta, predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa, uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga prema nosiocima programa.

Član 19

Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom iz člana 117. stav 1. Zakona o sportu.

Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenom javnim pozivom.

Saglasno Zakonu, Gradska uprava može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuju potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 2. st. 1. ovog Pravilnika i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, a podnose ga ovlašćeni predlagači programa iz čl. 4. ovog Pravilnika, kao i kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu sa Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Član 20

Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.

Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.

Realizacija, odnosno nastavak programa može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.

IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 21

Godišnji program se izvršava prema sledećoj dinamici:

- do 20. aprila - organizacije u oblasti sporta dostavljaju svoje predloge godišnjih programa Sportskom savezu Grada Sremska Mitrovica, na propisanom obrascu;

- do 1. juna - Sportski savez Grada Sremska Mitrovica razmatra prispele predloge organizacija u oblasti sporta, utvrđuje konačne predloge godišnjih programa koji bi se finansirali iz budžeta Grada Sremske Mitrovice, vrši reviziju predloga i obrasca predloga programa i dostavlja predloge Gradskoj upravi na propisanim obrascima zajedno sa objedinjenom rekapitulacijom predloženih programa;

- do 5. juna - Načelnik gradske uprave obrazuje stručnu komisiju za odobrenje godišnjih programa i javno objavljuje njen sastav;

- do 1. jula - Stručna komisija analizira i ocenjuje podnete predloge godišnjih programa i podnosi predlog Načelniku gradske uprave;

- do 15. jula - Načelnik gradske uprave utvrđuje preliminarni objedinjeni predlog godišnjih programa zadovoljavanja potreba i interesa građana u Gradu Sremskoj Mitrovici za narednu budžetsku godinu na osnovu predloga Stručne komisije;

- do 15. decembra - Načelnik gradske uprave revidira preliminarni objedinjeni predlog godišnjih programa i usklađuje ga sa sredstvima utvrđenim u budžetu Grada Sremske Mitrovice za narednu godinu;

- do 30. decembra - Načelnik gradske uprave odlučuje (donosi rešenje) o odobravanju programa i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po godišnjim programima;

- do 31. januara - Načelnik gradske uprave zaključuje ugovore o realizovanju programa.

Ukoliko neka od organizacija u oblasti sporta ne dostavi Sportskom savezu svoj predlog programa do 1. aprila, ostaviće im se u opravdanim slučajevima naknadni rok do sedam dana za dostavljanje predloga, a ako ni tada predlog ne bude dostavljen, smatraće se da je ta organizacija odustala od predlaganja svojih programa u tekućoj godini.

Rokovi iz stava 1. ovog člana predstavljaju krajnji rok za preduzimanje utvrđenih radnji. Javni pozivi i javna obaveštenja, u smislu ovog Pravilnika objavljuju se na internet stranici Grada Sremske Mitrovice.

U javnom pozivu za dostavljanje posebnih programa navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva, krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi s javnim pozivom.

Broj posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način:

1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa od strane jednog nosioca programa;

2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan;

3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na ovim programima (različiti programski timovi);

4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim programima.

Gradska uprava može da utvrdi u javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa projektne, odnosno programske zadatke za podnošenje programa.

Aktom gradske uprave mogu biti određeni i maksimalno dozvoljeni iznosi po programu za pojedine oblasti opšteg interesa u oblasti sporta. Ukoliko je takav akt donet, objavljuje se na internet stranici Grada Sremska Mitrovica i maksimalno dozvoljeni iznos se navodi u javnom pozivu i javnom obaveštenju.

Sportski savez Grada Sremska Mitrovica može da od predlagača programa, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga gradskoj upravi, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje programa od podnosioca programa.

Gradska uprava može utvrditi okvirni gornji iznos koji se može odobriti iz budžeta Grada Sremske Mitrovice organizacijama u oblasti sporta za realizaciju pojedinih godišnjih programa iz člana 2. stav 1. ovog Pravilnika, taj iznos podeliti brojem bodova koji imaju sve organizacije u oblasti sporta koje su podnele predloge godišnjih programa iz iste oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta i tako utvrditi novčanu vrednost pojedinačnog boda za tekuću godinu.

U slučaju iz prethodnog stava ovog člana određene novčane vrednosti pojedinačnog boda predstavljaju samo okvirni kriterijum za dodelu sredstava za realizaciju programa određenog nosioca programa, a da li će se i u kom obimu će se odobriti sredstva, isključivo zavisi od kvaliteta programa i ispunjenosti kriterijuma utvrđenih Zakonom o sportu i ovim Pravilnikom.

Član 22

Za ocenu godišnjih i posebnih programa Načelnik gradske uprave obrazuje Stručnu komisiju (u daljem tekstu: Komisija). Komisija ima predsednika i četiri člana.

Komisija iz stava 1. ovog člana sastoji se od lica koja imaju iskustvo u upravljanju organizacijama u oblasti sporta i programima u oblasti sporta.

Načelnik gradske uprave može obrazovati i posebnu stručnu komisiju za ocenu programa iz određene oblasti potreba i interesa građana iz člana 2. stav 1. ovog Pravilnika. Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu Zakona i ovog Pravilnika i dostavlja Načelniku gradske uprave predlog za odobravanje programa.

Komisija može da za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Načelniku gradske uprave, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje od podnosioca, odnosno nosioca programa.

Komisija može o određenom pitanju da zatraži i pribavi pisano stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.

Imenovanim članovima Komisije može se Rešenjem načelnika gradske uprave odrediti naknada za rad.

Član 23

Predlog programa Komisija ocenjuje prema sledećim kriterijumima:

1) ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova koje treba da ispuni predlog programa;

2) ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca, odnosno nosioca programa utvrđenih Zakonom i ovim Pravilnikom;

3) usklađenost ciljeva programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta, ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta u Republici Srbiji i ciljevima Programa razvoja sporta u Gradu Sremskoj Mitrovici;

4) vrednovanje kvaliteta predloga programa.

Prioritet pri davanju predloga Komisiji za odobravanje sredstava imaju programi koji su bolje ocenjeni prema kriterijumima iz stava 1. tač. 3) i 4) ovog člana, ako Zakonom ili ovim Pravilnikom nije drugačije određeno i koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada Sremske Mitrovice postignu nameravani rezultati.

Pri davanju predloga za odobravanje programa kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, Komisija mora voditi računa da prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim takmičenjima, prioritet imaju programi koji se odnose na sportska takmičenja višeg ranga, u skladu sa Zakonom.

Član 24

Procena kvaliteta programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: kriterijume za selekciju i kriterijume za dodelu sredstava.

Kriterijumi za selekciju programa obuhvataju elemente kojima se vrši evaluacija finansijskih i operativnih sposobnosti nosioca programa kako bi se obezbedilo da ima potrebna sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebne za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.

Kriterijumi za selekciju godišnjih programa obuhvataju i vrednovanje kapaciteta organizacije u oblasti sporta, nosioca programa, za dugoročno zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i realizovanje predloženog programa.

Kriterijumi za odobravanje sredstava obuhvataju one elemente utvrđene ovim Pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimiraju opšte efekte realizacije programa.

Član 25

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa organizacija u oblasti sporta, osim godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih i posebnih programa, date na Obrascu 5 koji čini sastavni deo ovog Pravilnika, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg i posebnog programa iz stava 1. ovog člana obuhvataju:

1) sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranje) - maksimalno 20 bodova;

2) sekcija 2 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u Gradu Sremskoj Mitrovici, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;

3) sekcija 3 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;

4) sekcija 4 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;

5) sekcija 5 - Finansijski plan i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Smatra se da Sportski savez Grada Sremska Mitrovica i organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada Sremske Mitrovice koje su od posebnog značaja za Grad Sremsku Mitrovicu u skladu sa članom 137. stav 5. Zakona ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom iz stava 2. tačka 1) ovog člana.

Član 26

Procena kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, date na Obrascu 6 koji čini sastavni deo ovog Pravilnika, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro, osim sekcije 1 koja ima bodove od 1 do 100, u zavisnosti od broja bodova koji sportska organizacija ima na osnovu svog rangiranja.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg programa iz stava 1. ovog člana obuhvataju:

1) sekcija 1 - Rang sportske organizacije prema Kategorizaciji sportskih organizacija u Gradu Sremskoj Mitrovici - maksimalno 100 bodova;

2) sekcija 2 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranje) - maksimalno 20 bodova;

3) sekcija 3 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u Gradu Sremskoj Mitrovici, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;

4) sekcija 4 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;

5) sekcija 5 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;

6) sekcija 6 - Finansijski plan i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 3, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova u sekcijama 2-6 biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Smatra se da sportske organizacije sa sedištem na teritoriji Grada Sremske Mitrovice koje su od posebnog značaja za Grad Sremsku Mitrovicu u skladu sa članom 137. stav 5. Zakona ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom iz stava 2. tačka 2) ovog člana.

Član 27

Postupak odobravanja programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze. U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti uslova i kriterijuma u pogledu nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa, utvrđenih Zakonom, ovim Pravilnikom i javnim pozivom kada su u pitanju posebni programi. Prvu fazu sprovodi Komisija.

U drugoj fazi vrši se vrednovanje kvaliteta programa prema kriterijumima utvrđenim u Tabeli vrednovanja iz čl. 25. i 26. ovog Pravilnika, i utvrđuje predlog za odobrenje programa koji se dostavlja Načelniku gradske uprave.

Načelnik gradske uprave u drugoj fazi može doneti odluku o odbijanju predloga programa, na predlog Komisije, ukoliko je predlog programa isključen iz evaluacionog procesa u skladu sa članom 25. i 26. ovog Pravilnika.

Drugu fazu sprovodi Komisija.

O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi Komisije. Ako je predloženi program prošao prethodne dve faze u trećoj fazi Načelnik gradske uprave donosi Rešenje o odobravanju programa i visini sredstava za realizaciju programa.

U trećoj fazi Načelnik gradske uprave donosi Rešenje na osnovu predloga Komisije.

Nepotpuni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga. Tehničku i administrativnu pomoć Komisiji pružaju lica zaposlena u Gradskoj upravi.

Član 28

Vrednovanje kvaliteta programa sprovodi se tako što svaki član Komisije vrši ocenjivanje dostavljenih programa prema tabelama vrednovanja, a ukupan broj bodova se utvrđuje na osnovu prosečnih ocena u okviru pojedinih sekcija, ako ovim Pravilnikom nije drugačije određeno.

Komisija može jednoglasno odlučiti da se ocenjivanje prema tabelama vrednovanja kvaliteta programa vrši glasanjem članova Komisije na sednici Komisije. Vrednovanje programa vrši se na Obrascu 10 koji sastavni deo ovog Pravilnika.

Član 29

Na osnovu izvršenih vrednovanja kvaliteta programa, Komisija utvrđuje preliminarni predlog za odobrenje programa.

Komisija svaki predlog programa obeležava i sledećim komentarima: "Ne zahteva dodatne pregovore" ili "Zahteva dodatne pregovore". Ukoliko se preliminarnim predlogom za odobrenje programa predviđaju manja sredstva nego što su finansijskim planom predloga programa predviđena, program se obavezno označava komentarom "Zahteva dodatne progovore".

U slučaju komentara da predlog programa zahteva dodatne pregovore, Komisija ustanovljava okvir za pregovore i vodi pregovore, s tim da se tokom pregovora obavezno definiše i koje će se programske aktivnosti realizovati, ukoliko programu treba da se odobre manja sredstva od onih utvrđenih budžetom predloga programa.

Prednost u pregovorima daje se programima koji su prema oceni Komisije boljeg kvaliteta.

Rezultat pregovora može biti pozitivan i negativan. Pozitivan ishod pregovora ne mora da znači automatsko odobravanje sredstava.

Nakon završenih pregovora, Komisija utvrđuje konačni predlog i dostavlja ga Načelniku gradske uprave.

Član 30

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva Komisija daje u sledećim slučajevima, vodeći računa o ukupno raspoloživim budžetskim sredstvima za finansiranje programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta:

1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja ciljeva utvrđenih Nacionalnom strategijom razvoja sporta ili Programom razvoja sporta u Gradu Sremskoj Mitrovici;

2) drugi programi su prioritetniji;

3) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;

4) program je lošijeg kvaliteta, odnosno dobio je manji broj bodova tokom procene kvaliteta predloga programa u odnosu na odabrane predloge programa;

5) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod. Nepotpuni predlozi programa se ne vraćaju podnosiocu predloga.

Član 31

Ukoliko je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi donosi se konačna odluka o odobravanju ili neodobravanju programa i određivanju visine sredstava za realizaciju programa.

Odobravanje predloženih programa i sredstava zasniva se na značaju realizacije programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, konzistentnosti programa sa ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta i Programa razvoja sporta u Gradu Sremskoj Mitrovici, kvalitetu programa, očekivanim rezultatima realizacije programa, održivosti programa i racionalnosti, rangu sportskih grana, rangu (kategoriji) sportskih organizacija i ukupne sume predviđene za finansiranje programa u određenoj oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu Sremskoj Mitrovici.

O odobrenju godišnjih i posebnih programa Načelnik gradske uprave odlučuje pojedinačnim rešenjem.

Član 32

Sa podnosiocem odobrenog programa Načelnik gradske uprave zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva smatraće se da je odustao od predloga programa. Ako su nosiocu programa za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa uskladi finansijski plan programa i plan realizacije programskih aktivnosti sa visinom dodeljenih sredstava i odobrenim aktivnostima na realizaciji programa, i da dopunu dostavi Načelniku gradske uprave, odnosno izmenu predloženog programa usaglašenu sa visinom odobrenih sredstava. Ugovor o realizovanju programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Sremskoj Mitrovici zaključen suprotno odredbama Zakona i ovog Pravilnika ništav je.

Član 33

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se organizaciji koja realizuje program u skladu sa ugovorom.

V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 34

Nosioci odobrenih programa obavezni su da Gradskoj upravi, na njen zahtev, kao i u rokovima koji su predviđeni ovim Pravilnikom i ugovorom o realizovanju programa dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada Sremske Mitrovice.

Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa, na Obrascu 9, koji čini sastavni deo ovog Pravilnika, ako ovim Pravilnikom nije drugačije određeno.

Nosioci odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija). Načelnik gradske uprave može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom.

Nosilac programa je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa dostavi gradskoj upravi završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, označene na način koji je dovodi u vezu sa određenom vrstom troškova iz finansijskog plana programa, overene sopstvenim pečatom.

Završni izveštaj podnosi se na Obrascu 7, koji čini sastavni deo ovog Pravilnika. Izveštaj o realizaciji programa izgradnje/opremanja/održavanja sportskih objekata podnosi se na Obrascu 8, koji čini sastavni deo ovog Pravilnika.

Prihvataju se samo oni izveštaji o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.

Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj mora da upućuje na stavku (deo) izveštaja na koji se odnosi, odnosno dokumentacija koja se odnosi na utrošak sredstava mora da upućuje na konkretni trošak iz finansijskog plana programa. Dokumentacija koja se podnosi uz periodični ili završni izveštaj a odnosi se na utrošak sredstava podnosi se u celosti, numerički se označava i u prilogu se ređa uzlaznim redosledom.

Član 35

Gradska uprava vrši po završetku programa analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, s ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava; da li je obezbeđena održivost.

Gradska uprava može angažovati i odgovarajuće stručnjake za spoljnu evaluaciju realizacije odobrenih programa.

Sportski savez Grada Sremska Mitrovica, kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa, dužan je da, u skladu sa Zakonom i svojim statutom, prati realizaciju odobrenih programa i da na kraju realizacije programa podnese izveštaj Gradskoj upravi o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa, i pre toga.

Organizacije u oblasti sporta, nosioci godišnjih programa, obavezni su da Sportskom savezu Grada Sremska Mitrovica, kao predlagaču programa, pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da im dostave u isto vreme kada i gradskoj upravi primerak izveštaja o realizaciji programa.

Član 36

Nosioci programa koji ne utroše odobrena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traže odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period, uz podnošenje dokaza da se sredstva nalaze na njihovom računu.

Nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj neutrošenih sredstava u budžet Grada Sremske Mitrovice.

Izuzetno, Načelnik gradske uprave može, ukoliko objektivne potrebe i okolnosti to zahtevaju, da odobri da se neutrošena sredstva na godišnjem nivou koriste kao avansne uplate za realizaciju aktivnosti iz odobrenog godišnjeg programa za narednu godinu, za iste namene, s tim da se, po istom osnovu, ne zahtevaju dodatna sredstva za program u tekućoj godini i vodeći računa da su avansne uplate nužne za nesmetanu realizaciju programa, kao i da ne ugrožavaju osnovni cilj programa i ne narušavaju namensko korišćenje sredstava.

Član 37

Nosilac odobrenog programa najmanje jednom godišnje čini dostupnim javnosti izveštaje o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavlja gradskoj upravi.

Izveštaj iz prethodnog stava može se objaviti i na internet stranici grada Sremska Mitrovica i nosioca programa i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine. Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada Sremske Mitrovice.

VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 38

Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju ovlašćenim licima gradske uprave sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava. Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima gradske uprave omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac programa je u obavezi da omogući ovlašćenim licima gradske uprave uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.

Član 39

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada Sremske Mitrovice.

Sredstva dobijena iz budžeta Grada Sremske Mitrovice za realizovanje programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima utvrđenim u članu 6 ovog Pravilnika.

Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Realizovani troškovi su prihvatljivi, ako već nisu finansirani iz drugih javnih prihoda, da su direktno povezani sa odobrenim programom, da su nastali nakon potpisivanja ugovora o realizaciji programa, da su registrovani kroz odgovarajuću knjigovodstvenu dokumentaciju, da se mogu potkrepiti originalnom dokumentacijom sa jasno navedenim datumom i iznosom i da se slažu sa maksimalnim vrednostima odobrenih troškova u finansijskom planu programa.

Član 40

Izmene u pogledu odobrenih sredstava za realizaciju programa, mogu se izvršiti ako se: 1) ne ugrožava osnovni cilj programa;

2) sredstva kompenzuju u okviru određene vrste troška, kao i između različitih vrsta troškova, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 10% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake vrste troška.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može da tokom realizacije programa izvrši izmenu finansijskog plana programa i o tome je dužan da obavesti Gradsku upravu.

U svim drugim slučajevima nosilac programa mora podneti pisani zahtev gradskoj upravi za odobrenje odstupanja, uz dodatno objašnjenje, s tim da se takav zahtev može podneti do 1. decembra kada su u pitanju godišnji programi, a za posebne programe u toku realizacije programa ili pre utvrđenog krajnjeg roka za realizaciju programa.

Član 41

Finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako nosilac programa:

1) na zahtev ovlašćenog lica gradske uprave, kao i u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada Sremske Mitrovice;

2) upotrebljava sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično;

3) ne poštuje dinamiku realizovanja programa ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju obezbeđenja realizacije programa;

4) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona i ovog Pravilnika potrebni za odobrenje programa;

5) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;

6) ne dostavi Sportskom savezu Grada Sremska Mitrovica, kao ovlašćenom predlagaču godišnjih programa, potrebne informacije, odnosno ne omogući uvid u dokumenta i aktivnosti vezane za realizaciju godišnjeg programa;

7) u drugim slučajevima očigledno ne može da realizuje program u bitnom delu kako je planirano.

Nosilac neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa, kada do neizvršenja dođe usled elementarnih nepogoda, naloga državnih organa, i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica greške ili nemara nosioca programa.

Član 42

Gradska uprava stavlja na uvid javnosti, u skladu sa zakonom, izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava, izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava, godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u sportu.

Izveštaji iz stava 1. ovog člana obavezno se objavljuju na internet stranici Grada Sremske Mitrovice.

Član 43

U skladu sa Zakonom, gradska uprava vrši, po završetku odobrenog programa, analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata i u slučaju da oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa, zatražiće od nosioca programa da održi sednicu skupštine u roku od 60 dana radi utvrđenja odgovornosti lica koja su realizovala program i lica koja su učestvovala u donošenju odluka koje su dovele do nepostizanja planiranih efekata programa.

Nosilac programa je dužan da obavesti gradsku upravu o datumu održavanja sednice skupštine i odlukama koje su donete u pogledu utvrđivanja odgovornosti, u skladu sa stavom 1. ovog člana.

VII KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I KONTROLE PROGRAMA IZGRADNJE, ODRŽAVANJA I OPREMANJA SPORTSKIH OBJEKATA

Član 44

U postupku odobravanja programa, odnosno projekata izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata, pored kriterijuma utvrđenih u članu 8. ovog Pravilnika, ceni se ispunjenost sledećih kriterijuma:

1) da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija, u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;

2) da je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;

3) da sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa Zakonom;

4) da je sportski objekat kategorisan u skladu sa nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata;

5) da je sportski objekat upisan u matičnu evidenciju sportskih objekata, u skladu sa Zakonom;

6) da je u pitanju kapitalno održavanje sportskog objekta (rekonstrukcija, dogradnja, adaptacija i sanacija);

7) da su radovi na izgradnji i kapitalnom održavanju sportskih objekata predviđeni odgovarajućom planskom dokumentacijom;

8) da je predmer i predračun radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta urađen i overen od strane stručnog lica;

9) da je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;

10) da je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično);

11) da nosilac programa iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema, uknjižbe;

12) da se izgradnja i održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno-privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno-privatno partnerstvo;

13) da se ugovorom regulišu sva svojinska i imovinska pitanja u vezi sa izgradnjom i održavanjem sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.

Član 45

Vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta podnosi predlog projekta izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.

Predlog projekta izgradnje i kapitalnog održavanja sportskog objekta može zajednički da podnese više ovlašćenih podnosilaca, u slučaju susvojine na zemljištu ili objektu. Opremanje sportskog objekta podrazumeva opremu koja se ugrađuje u sportski objekat i sa njim čini funkcionalnu tehničko-tehnološku celinu.

Održavanje sportskog objekta podrazumeva kapitalno održavanje u smislu izvođenja radova na rekonstrukciji, dogradnji, adaptaciji i sanaciji sportskih objekata. Predlog godišnjeg projekta pojedinačni projekti, koji se, u skladu sa sadržajem, grupišu u posebne programe:

1) izgradnja sportskih i rekreativnih objekata;

2) kapitalno održavanje sportskih i rekreativnih objekata;

3) izgradnja sportskih objekata za potrebe obrazovanja;

4) kapitalno održavanje sportskih objekata za potrebe obrazovanja;

5) izgradnja i prilagođavanje sportskih objekata za lica sa posebnim potrebama i invaliditetom.

Član 46

Uz projekat izgradnje i održavanja sportskog objekta mora biti priložena dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih uslova i kriterijuma prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje, kao i dokumentacija o sprovođenju programa (predračun radova; vlasnički list za zemljište i objekat; ugovor o zajedničkom ulaganju; lokacijska dozvola, građevinska dozvola ili rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na adaptaciji ili sanaciji sportskog objekta; glavni projekat prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje; okončana ili poslednja privremena situaciju za izvršene radove i izveštaj nadzornog organa - kod fazne izgradnje; drugi dokazi koje gradska uprava ima pravo da traži).

Član 47

Godišnji program izgradnje i investicionog održavanja sportskih objekata izvršava se prema dinamici utvrđenoj programskim kalendarom u skladu sa Zakonom.

Član 48

Nosilac projekta obrazuje, nakon obaveštenja o odobrenju programa, tim za sprovođenje programa i određuje rukovodioca i njegove članove.

Nosilac projekta, po izvršenom tehničkom pregledu i izvršenoj zapisničkoj primopredaji i konačnom obračunu izvedenih radova, dužan je da obezbedi upotrebnu dozvolu.

VIII POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA STIPENDIRANJA ZA SPORTSKO USAVRŠAVANJE KATEGORISANIH SPORTISTA

Član 49

Finansiranje programa stipendiranja za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista, vrši se u skladu sa sledećim kriterijumima:

1) da je u pitanju sportista amater, u skladu sa Zakonom i sportskim pravilima;

2) da je sportista državljanin Republike Srbije;

3) da je sportista u tekućoj godini rangiran u skladu sa članom 140. stav 2. Zakona;

4) da ga njegova sportska organizacija predloži za dobijanje stipendije;

5) da se u tekućoj godini bavi sportskim aktivnostima u sportskim organizacijama u Gradu Sremskoj Mitrovici;

6) da ispunjava obaveze prema nacionalnoj sportskoj reprezentaciji u koju je pozvan;

7) da u tekućoj godini ima status učenika i da je u prethodnoj školskoj godini ostvario minimalno vrlodobar uspeh - za sportiste uzrasta od 15 do 19 godina;

8) da mu je utvrđena zdravstvena sposobnost za obavljanje sportskih aktivnosti u skladu sa Zakonom;

9) da poštuje antidoping pravila propisana Zakonom o sprečavanju dopinga u sportu;

10) da je njegovo ponašanje na sportskim terenima i izvan njih u skladu sa sportskim duhom i fer plejom.

Predlog godišnjeg programa organizacije u oblasti sporta kojim se ostvaruju interesi i potrebe građana u oblasti sporta kroz davanje stipendija se podnosi na Obrascu 3 koji čini sastavni deo ovog Pravilnika.

Visina mesečnog iznosa stipendija za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista utvrđuje se aktom Načelnika gradske uprave svake kalendarske godine u zavisnosti od sredstava koja u toj godini Odlukom o budžetu Grada Sremska Mitrovica budu opredeljena za ove namene i od ranga koji sportisti imaju u skladu sa nacionalnom kategorizacijom sportova:

1. vrhunski sportista - zaslužni sportista;

2. vrhunski sportista - međunarodni rang;

3. vrhunski sportista - nacionalni rang.

Sa sportistom kome je Rešenjem gradske uprave, a po predlogu stručne komisije dodeljena stipendija za sportsko usavršavanje gradska uprava zaključuje ugovor o stipendiranju, na osnovu koga se sportisti mesečno isplaćuje stipendija i koji obavezno sadrži podatke o novčanom iznosu mesečne stipendije, rokovima isplate, roku važenja ugovora i pravima i obavezama sportiste.

Ugovor o stipendiranju se zaključuje na desetomesečni period, i to počev od marta do decembra u godini za koju se dodeljuje stipendija.

Mesečni iznos stipendije će biti uplaćivan na tekući račun sportiste, i tačno preciziran Ugovorom o stipendiranju.

IX POSEBNI KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I FINANSIRANJA PROGRAMA ODOBRAVANJA KORIŠĆENJA SPORTSKIH OBJEKATA U SVOJINI GRADA SREMSKE MITROVICE

Član 50

U cilju racionalnog i namenskog korišćenja sportskih sala i sportskih objekata u javnoj svojini čiji je korisnik Grad Sremska Mitrovica, odnosno koji su u javnoj svojini Grada Sremske Mitrovice, sportskim organizacijama se može odobriti njihovo besplatno korišćenje za sportske aktivnosti, odnosno dodeliti besplatni termini za treniranje i obavljanje drugih sportskih aktivnosti ako su pored opštih uslova i kriterijuma utvrđenih ovim Pravilnikom ispunjeni i sledeći uslovi:

1) da su sve sportske aktivnosti koje se u sportskom objektu obavljaju besplatne za sve sportiste učesnike u realizaciji programa;

2) da je pretežni deo sportskih aktivnosti treniranja vezan za rad sa decom i mladima. Gradska uprava utvrđuje ukupan broj slobodnih besplatnih termina (u satima) po pojedinim sportskim objektima.

Gradska uprava može podelu besplatnih termina poveriti Sportskom savezu Grada Sremska Mitrovica.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 51

Postupak odobrenja programa kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta koji je započet, a nije okončan do dana stupanja na snagu ovog Pravilnika, okončaće se po odredbama ovog Pravilnika.

Sportski savez Grada Sremska Mitrovica podnosi izveštaj gradskoj upravi o ostvarivanju ciljeva i efekata godišnjih programa čiji je predlagač počev od godišnjih programa za 2017. godinu.

Član 52

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sremska Mitrovica".