ODLUKA

O OSTVARIVANJU POTREBA I INTERESA MLADIH U OBLASTIMA OMLADINSKOG SEKTORA NA TERITORIJI GRADA NOVOG SADA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 9/2013, 11/2015, 44/2016 i 17/2017)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se ostvarivanje potreba i interesa mladih u oblastima omladinskog sektora na teritoriji Grada Novog Sada (u daljem tekstu: teritorija Grada), bliže se uređuju uslovi i način dodele sredstava iz budžeta Grada Novog Sada za ostvarivanje potreba i interesa mladih i druga pitanja u oblastima omladinskog sektora.

Član 2

Ostvarivanje potreba i interesa mladih u oblastima omladinskog sektora na teritoriji Grada, utvrđenih Zakonom o mladima (u daljem tekstu: Zakon), vrši se kroz:

- Izradu i donošenje Lokalnog akcionog plana politike za mlade Grada Novog Sada (u daljem tekstu: LAP),

- Implementaciju, monitoring i evaluaciju programa i projekata, kojima se ostvaruju ciljevi i mere definisane LAP-om,

- Realizaciju programa ili projekata od značaja za Grad Novi Sad, na osnovu zaključenog protokola o saradnji sa Gradom.

II IZRADA I DONOŠENJE LOKALNOG AKCIONOG PLANA POLITIKE ZA MLADE GRADA NOVOG SADA

Član 3

LAP je dokument koji, na predlog Gradske uprave za sport i omladinu - Kancelarija za mlade (u daljem tekstu: Kancelarija za mlade), donosi Skupština Grada Novog Sada, a kojim se uređuje naročito: aktivno učešće mladih u društvenom životu, obezbeđivanje ostvarivanja prava mladih na jednake šanse, informisanje mladih, podsticanje i vrednovanje tolerancije, demokratije, izuzetnih postignuća mladih, podsticanje i razvijanje formalnog i neformalnog obrazovanja, podsticanje i stimulisanje zapošljavanja i samozapošljavanja mladih i omladinskog preduzetništva, unapređivanje bezbednosti mladih, održivog razvoja i zdrave životne sredine, očuvanje i unapređivanje zdravlja mladih i drugih aktivnosti i oblasti od značaja za mlade.

LAP-om se određuju konkretne mere i aktivnosti čijom realizacijom će se obezbediti podrška:

- podsticanju mladih da aktivno učestvuju u društvenim tokovima kroz afirmaciju i podršku omladinskim aktivnostima, omladinskom radu i neformalnom obrazovanju na teritoriji Grada;

- podsticanju udruženja mladih, udruženja za mlade i saveza da učestvuju u sprovođenju omladinske politike, uključujući izgradnju kapaciteta udruženja mladih, na teritoriji Grada;

- za osnivanje i rad klubova za mlade, omladinskih centara i dr.;

- stvaranje uslova za aktivno i kvalitetno provođenje slobodnog vremena mladih, bavljenje sportom, negovanje zdravih i bezbednih stilova života, sprovođenje volonterskih aktivnosti, organizaciju obuka, seminara i manifestacija od značaja za zapošljavanje i usavršavanje mladih, kao i za potrebe mladih u oblasti kulture, i

- aktivnostima i projektima kojima se podstiče održivi razvoj i zaštita životnog okruženja.

Član 4

U pripremi i realizaciji LAP-a učestvuje Kancelarija za mlade i subjekti omladinske politike u skladu sa Zakonom.

LAP se donosi za period od četiri godine.

Kancelarija za mlade usmerava i prati sprovođenje LAP-a na teritoriji Grada.

Član 5

Kancelarija za mlade, uz saglasnost Gradonačelnika Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik), upućuje javni poziv subjektima omladinske politike i mladima, u skladu sa Zakonom, da podnesu prijavu za učešće u izradi LAP-a.

U roku od 30 dana od isteka roka za podnošenje prijava na javni poziv za učešće u izradi LAP-a, Gradonačelnik donosi akt o obrazovanju i imenovanju stručnog i savetodavnog radnog tela za izradu LAP-a (u daljem tekstu: Komisija za izradu LAP-a).

U Komisiju za izradu LAP-a imenuju se članovi Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće), predstavnici gradskih uprava, kao i osobe koje su podnele prijavu za učešće u izradi LAP-a.

Aktom o obrazovanju i imenovanju Komisije za izradu LAP-a utvrđuju se zadaci, sastav i broj članova, kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Administrativne i tehničke poslove za potrebe Komisije za izradu LAP-a obavlja Kancelarija za mlade.

III DODELA SREDSTAVA ZA OSTVARIVANJE POTREBA I INTERESA MLADIH U OBLASTIMA OMLADINSKOG SEKTORA NA TERITORIJI GRADA

Član 6

Sredstva za ostvarivanje potreba i interesa mladih u oblastima omladinskog sektora na teritoriji Grada, utvrđenih Zakonom, obezbeđuju se u budžetu Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet Grada).

Član 7

Sredstva iz člana 6. ove odluke koristiće se u skladu sa Zakonom, za finansiranje programa i projekata kojima se:

1. Omogućava izrada i donošenje LAP-a:

- Programe i projekte kojima se omogućava donošenje LAP-a i obezbeđuje učešće mladih u izradi i donošenju LAP-a;

- Programe i projekte čijom realizacijom se doprinosi promociji procesa izrade, donošenja i realizacije LAP-a, kao i promociji samog LAP-a;

2. Obezbeđuje implementacija, monitoring i evaluacija programa i projekata kojima se ostvaruju ciljevi i mere definisane LAP-om:

- Programe i projekte kojima se ostvaruju ciljevi definisani LAP-om;

- Programe i projekte kojima se vrši monitoring i evaluacija programa i projekata kojima su dodeljena sredstva iz budžeta Grada, a kojima se ostvaruju ciljevi definisani LAP-om.

3. Realizuju programi ili projekti od značaja za Grad Novi Sad, na osnovu zaključenog protokola o saradnji sa Gradom.

IV USLOVI I NAČIN DODELE SREDSTAVA IZ BUDŽETA GRADA ZA OSTVARIVANJE POTREBA I INTERESA MLADIH U OBLASTIMA OMLADINSKOG SEKTORA NA TERITORIJI GRADA

Član 8

Pravo da konkurišu za dodelu sredstava za finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata iz budžeta Grada za realizaciju programa i projekata iz člana 7. tač. 1 i 2. ove odluke imaju udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovi savezi, ustanove, naučnoistraživački instituti i druga pravna lica sa sedištem na teritoriji Grada (u daljem tekstu: nosioci programa i projekata).

Udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovi savezi ostvaruju pravo iz stava 1. ovog člana pod uslovom da su upisani u Jedinstvenu evidenciju udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza, posluju na nedobitnoj osnovi, imaju sedište i svoju aktivnost realizuju na teritoriji Grada, nisu u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti, nemaju blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja, nisu u poslednje dve godine pravosnažnom odlukom kažnjena za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojom delatnošću i da su direktno odgovorna za pripremu i izvođenje programa ili projekta.

Pravo na dodelu sredstava iz budžeta Grada mogu da ostvare i nosioci programa ili projekta iz člana 7. tačka 3. ove odluke, na osnovu zaključenog protokola o saradnji sa Gradom Novim Sadom.

Član 9

Finansiranje programa i projekata iz člana 7. tač. 1. i 2. ove odluke vrši se na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: Konkurs) koji raspisuje Kancelarija za mlade, uz saglasnost Gradonačelnika, koji se oglašava na zvaničnoj internet stranici Grada Novog Sada i Kancelarije za mlade.

Konkurs obavezno sadrži: oblast od interesa za Grad Novi Sad koja se podstiče, ko može biti učesnik konkursa, rok za podnošenje prijave i predloga programa i projekata, obim sredstava koja se dodeljuju, trajanje programa i projekata, kao i bliža merila i dopunske kriterijume čijom primenom se vrši vrednovanje i rangiranje prijavljenih programa i projekata.

Sastavni deo Konkursa čine Smernice o bližim uslovima Konkursa i Obrazac prijave za Konkurs koje utvrđuje Kancelarija za mlade, i koje se objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada Novog Sada i Kancelarije za mlade.

Obrazac prijava za Konkurs podnosi se Kancelariji za mlade ili na Pisarnici Gradske uprave za opšte poslove Grada Novog Sada.

Prijava na Konkurs podnosi se na Obrascu čiji izgled i sadržinu utvrđuje Kancelarija za mlade.

Uz Obrazac prijave dostavlja se i:

1) predlog programa ili projekta sa prilozima;

2) obaveštenje o uspešnom prijemu poreske prijave za obračun poreza na dobit pravnih lica koje Poreska uprava dostavlja poreskom obvezniku (dostavljaju samo udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovi savezi za dospele obaveze);

3) izjava zastupnika udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza da je ispunjena dospela obaveza dostave redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja;

4) izjava zastupnika udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza da li su ranije korišćena sredstva budžeta Grada i ako jesu, da li su ispunjene ugovorne obaveze;

5) izjava zastupnika udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza da nije bilo promena podataka upisanih u jedinstvenu evidenciju ili da je Ministarstvu omladine i sporta podneta prijava za upis promene evidentiranih podataka.

Član 10

Gradonačelnik rešenjem obrazuje Komisiju za stručni pregled podnetih predloga programa i projekata za finansiranje programa i projekata od interesa za Grad Novi Sad u oblastima omladinskog sektora (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija ima pet članova, od kojih su tri člana predstavnici Grada Novog Sada i dva člana predstavnici udruženja mladih, udruženja za mlade ili njihovih saveza.

Komisija obavlja stručni pregled i vrednuje predložene programe i projekte, u skladu sa uslovima i kriterijumima navedenim u ovoj odluci i Konkursu i dostavlja Gradskom veću predlog za odobrenje programa ili projekta.

Radi potpunijeg sagledavanja kvaliteta predloga programa i projekata Komisija može tražiti pojašnjenja predloga programa i projekta i/ili obaviti intervju sa podnosiocem programa i projekta.

Kancelarija za mlade obavlja stručne i administrativno - tehničke poslove za potrebe Komisije i obezbeđuje uslove za rad Komisije.

Član 11

Prilikom stručnog pregleda i vrednovanja predloženih programa i projekata Komisija utvrđuje predloge za odobrenje programa ili projekta na osnovu sledećih kriterijuma:

1) povezanosti rezultata i efekata programa ili projekta sa ciljevima Konkursa,

2) kapaciteta nosioca programa ili projekta,

3) sadržaja i izvodljivosti predloga programa ili projekta,

4) obuhvata i kriterijuma uključenosti ciljne grupe,

5) održivosti i inovativnosti programa ili projekta,

6) svrsishodnosti i racionalnosti troškova programa ili projekta,

7) vidljivosti programa ili projekta,

8) uspešnosti u realizaciji prethodnih programa ili projekata koje je finansirao Grad Novi Sad.

Komisija utvrđuje Listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa i projekata, u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Lista iz stava 2. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Kancelarije za mlade.

Na Listu iz stava 2. ovog člana učesnici konkursa imaju pravo prigovora, koji podnose Kancelariji za mlade, u roku od pet dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru Komisija donosi u roku od pet dana od dana njegovog prijema.

Na osnovu predloga Komisije Gradsko veće donosi rešenje o izboru programa i projekata koji se finansiraju iz sredstava budžeta Grada i visini sredstava po odobrenom programu i projektu.

Član 12

Kancelarija za mlade na zvaničnoj internet prezentaciji objavljuje rešenje iz člana 11. stav 6. ove odluke.

Sredstva koja se u skladu sa ovom odlukom odobre za realizaciju konkretnog programa ili projekta mogu se koristiti isključivo za realizaciju tog programa ili projekta, u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između Kancelarije za mlade i nosioca programa ili projekta (u daljem tekstu: Ugovor).

Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: naziv odobrenog programa ili projekta, vreme realizacije programa ili projekta, visina dodeljenih sredstava, način praćenja realizacije programa ili projekta i obaveze nosioca programa ili projekta u pogledu realizacije i podnošenja izveštaja o realizaciji programa ili projekta.

Odobreni program ili projekat, sa svim prilozima, sastavni je deo Ugovora.

Član 13

Sredstva iz budžeta Grada za realizaciju programa ili projekta iz člana 7. tač. 1. i 2. ove odluke, prenosiće se nosiocu odobrenog programa ili projekta na osnovu rešenja iz člana 11. stav 6. ove odluke i Ugovora iz člana 12. stav 2. ove odluke, u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.

Nosilac odobrenog programa ili projekta dužan je da po završetku programa ili projekta dostavi završni izveštaj o realizaciji programa ili projekta i utrošku sredstava u roku od 30 dana od njegovog završetka.

Kancelarija za mlade prati sprovođenje i realizaciju odobrenih programa i projekata na osnovu: dostavljenih izveštaja i neposrednog uvida u realizaciju odobrenog programa i projekta, kao i neposrednim kontaktom sa korisnicima odobrenih programa i projekata.

Nosilac programa ili projekta dužan je da u toku realizacije omogući Kancelariji za mlade praćenje sprovođenja programa ili projekta, prisustvo pri realizaciji aktivnosti, kao i uvid u celokupnu dokumentaciju.

Nosilac programa ili projekta dužan je da blagovremeno obavesti Kancelariju za mlade o vremenu i mestu realizacije aktivnosti na programu ili projektu.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 14

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Pravilnik o načinu i postupku ostvarivanja prava na dodelu sredstava iz budžeta Grada Novog Sada za programe iz oblasti politike za mlade ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 11/11 i 28/11).

Član 15

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".