PRAVILNIK

O USLOVIMA I NAČINU SPROVOĐENJA POSTUPKA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI OD STRANE TELA ZA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE

("Sl. list grada Niša", br. 35/2017)

 

I OSNOVNA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuju uslovi i način planiranja i sprovođenja postupka centralizovanih javnih nabavki od strane Službe za javne nabavke Gradske uprave Grada Niša kao Tela za centralizovane javne nabavke Grada Niša (u daljem tekstu: Služba).

II USLOVI

Član 2

Služba može da pokrene postupak centralizovane javne nabavke ako su ispunjeni sledeći uslovi:

1) da je nabavka predviđena u Planu centralizovanih javnih nabavki za tekuću godinu;

2) da su za tu nabavku predviđena sredstva u budžetu Grada Niša ili u finansijskom planu naručioca;

3) da se korisnici, za čije potrebe Služba sprovodi postupak centralizovane javne nabavke, određeni u spisku naručilaca, koji donosi gradonačelnik Grada Niša (u daljem tekstu: naručioci).

4) da su predmeti nabavke za koje Služba sprovodi postupak centralizovane javne nabavke nalazi na spisku predmeta nabavki koji utvrđuje gradonačelnik Grada Niša.

Izrada i donošenje plana centralizovanih javnih nabavki

Član 3

Služba, pre početka u cilju prikupljanja potreba za predmetima centralizovanih javnih nabavki, svim naručiocima za čije potrebe sprovodi postupak centralizovane javne nabavke, određenim u spisku naručilaca, dostavlja instrukcije za planiranje, sa obrascima i tabelama za prijavljivanje potreba, najkasnije do 1. oktobra tekuće godine za narednu godinu.

Predlog potreba za centralizovane javne nabavke, pripremljen u pisanom obliku, sa obrascima i/ili tabelama i dokumentacionom podlogom u prilogu, naručioci dostavljaju na zahtev službe, u roku od trideset dana od dana prijema instrukcija za planiranje.

Po prijemu predloga potreba, Služba može zahtevati dodatna objašnjenja (tehničke specifikacije radi standardizacije, količina, procenjene vrednosti i sl.) i daje preporuke vezane za dostavljene predloge.

Naručioci usklađuju predlog potreba sa preporukama Službe, i na osnovu uređenog predloga potreba sačinjavaju predlog plana nabavki na nivou naručioca, u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i podzakonskim aktima, u kojem posebno označavaju centralizovane javne nabavke.

Član 4

Godišnji Plan centralizovanih javnih nabavki izrađuje Služba, na osnovu podataka sadržanih u planovima nabavki svih naručilaca određenih u spisku naručilaca.

Plan centralizovanih javnih nabavki sadrži sve nabavke za koje je u planovima naručilaca navedeno da se sprovode preko tela za centralizovane nabavke.

Naručioci su dužni da planove javnih nabavki dostave u elektronskom i štampanom obliku službi, najkasnije do 15. januara tekuće godine.

Služba, najkasnije do 25. januara, dostavlja gradonačelniku na saglasnost Predlog plana centralizovanih javnih nabavki.

U roku od pet dana od dobijanja saglasnosti gradonačelnika, služba usvaja Plan centralizovanih javnih nabavki, postavlja plan na portal Uprave za javne nabavke.

Služba objavljuje na zvaničnoj internet prezentaciji Grada Niša izvod iz Plana centralizovanih javnih nabavki, koji obuhvata predmet javne nabavke i okvirni datum pokretanja postupka.

Planom centralizovanih javnih nabavki izuzetno, za određenu godinu za koju se plan donosi, može biti obuhvaćen manji obim dobara ili usluga koji se u toj godini mogu sprovoditi kao centralizovane javne nabavke, ako na to upućuju opravdani razlozi na koje služba nije mogla da utiče.

Član 5

Ako određena javna nabavka koju je naručilac planirao kao centralizovanu javnu nabavku ne bude obuhvaćena planom centralizovanih javnih nabavki, naručilac će tu javnu nabavku da sprovede samostalno u odgovarajućem postupku ili zajednički sa drugim naručiocima, u skladu sa zakonom.

III POKRETANJE POSTUPKA CENTRALIZOVANE JAVNE NABAVKE

Član 6

Služba pokreće postupak centralizovane javne nabavke, koja je predviđena Planom centralizovanih javnih nabavki za tekuću godinu, a na osnovu tehničkih specifikacija koje su sačinili naručioci, za čije potrebe sprovodi postupak centralizovane javne nabavke.

Sastavni deo predloga odluke o pokretanju postupka centralizovane javne nabavke čine izjave odgovornih lica naručilaca, koji nisu direktni korisnici budžetskih sredstava, da je naručilac obezbedio potrebna finansijska sredstva za realizaciju predmetne nabavke.

Sastavni deo predloga odluke o pokretanju postupka centralizovane javne nabavke su izjave odgovornih lica naručilaca, koji nisu direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava o saglasnosti da se za njihove potrebe sprovede postupak centralizovane javne nabavke.

Služba, predlog odluke o pokretanju postupka, predlog rešenja o obrazovanju komisije, sa materijalom u prilogu, preko Službe načelnika Gradske uprave, dostavlja Gradonačelniku, na potpisivanje.

Način imenovanja članova Komisije za javnu nabavku, odnosno lica koja sprovode postupak javne nabavke

Član 7

Rešenjem se imenuju članovi i zamenici članova komisije i određuju zadaci komisije.

U postupcima centralizovanih javnih nabavki obrazuje se komisija od najmanje pet članova, od kojih su najmanje dva člana službenici za javne nabavke zaposleni u Službi za javne nabavke, jedan član zaposlen u Službi za poslove Gradonačelnika, a ostala dva člana zaposleni u sekretarijatima Gradske uprave Grada Niša.

U komisiju se ne mogu imenovati lica koja mogu biti u sukobu interesa u konkretnom postupku javne nabavke.

Nakon prijema rešenja, članovi komisije potpisuju izjavu kojom potvrđuju da u predmetnoj javnoj nabavci nisu u sukobu interesa.

IV NAČIN SPROVOĐENJA POSTUPKA

Član 8

Služba sprovodi isključivo otvorene i restriktivne postupke i dužna je da javne nabavke oblikuje po partijama uvek kada je to moguće.

Služba može sprovesti i pregovarački postupak ako su ispunjeni uslovi iz čl. 35. stav 1. tačka 1) Zakona o javnim nabavkama.

Po sprovedenom postupku centralizovane javne nabavke komisija za javnu nabavku izrađuje izveštaj o stručnoj oceni ponuda i predloge odluku o zaključenju okvirnog sporazuma odnosno odluku o dodeli ugovora, ili odluku o obustavi postupka centralizovane javne nabavke.

Služba dostavlja izveštaj o stručnoj oceni ponuda, predlog odluke o zaključenju okvirnog sporazuma odnosno odluke o dodeli ugovora, ili odluke o obustavi, sa odgovarajućim materijalom u prilogu, preko Službe načelnika Gradske uprave, gradonačelniku Grada Niša, na potpisivanje.

Član 9

Na osnovu zaključenog okvirnog sporazuma naručioci mogu, pod uslovima i u granicama propisanim okvirnim sporazumom, zaključiti ugovore sa najpovoljnijim dobavljačem.

Naručioci su dužni da, u roku od tri dana od dana zaključenja ugovora dostave o tome podatke službi, i to:

1) naziv i adresu naručioca;

2) vrednost ugovora;

3) datum zaključenja ugovora i

4) period važnosti ugovora, radi praćenja izvršenja okvirnih sporazuma od strane Službe.

Jedan primerak ugovora, zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma, naručioci su dužni da dostave službi, radi praćenja izvršenja okvirnih sporazuma, kao i vođenja jedinstvene elektronske evidencije dobavljača, s tim što su i naručioci dužni da prate izvršenje svakog ugovora zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma.

Okvirni sporazum mogu koristiti samo naručioci koji su precizno navedeni u okvirnom sporazumu ili se na osnovu okvirnog sporazuma jasno može utvrditi kojim naručiocima je namenjen.

Član 10

Služba objavljuje na Portalu javnih nabavki i internet prezentaciji Grada Niša, sve vrste oglasa i konkursnu dokumentaciju (izmene, dopune, dodatne informacije ili pojašnjenja) u skladu sa odredbama Zakona o javnim nabavkama.

Služba u cilju blagovremenog informisanja naručilaca dužna je da na internet prezentaciji Grada Niša objavljuje:

1) izvod iz godišnjeg plana centralizovanih javnih nabavki;

2) zaključene okvirne sporazume sa potrebnom pratećom dokumentacijom za njihovu realizaciju.

Član 11

Služba će u postupcima centralizovanih javnih nabavki, primenjivati sistem dinamične nabavke i elektronsku licitaciju, kada je to moguće, po uspostavljanju informacionog sistema službe.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 12

Služba će izuzetno za 2017. godinu sprovoditi centralizovane javne nabavke u skladu sa Rešenjem gradonačelnika Grada Niša o utvrđivanju spiska predmeta javnih nabavki ("Sl. List Grada Niša br. 32/2017).

Naručioci dostavljaju podatke o centralizovanim javnim nabavkama iz spiska predmeta u skladu sa rešenjem iz stava 1. ovog pravilnika do 25. aprila 2017. godine.

Služba dostavlja gradonačelniku na saglasnost Predlog godišnjeg plana centralizovanih javnih nabavki za 2017. godinu do 30. aprila 2017. godine.

Član 13

Na uslove i način sprovođenja postupka centralizovanih nabavki koji nisu posebno uređeni ovim pravilnikom, primenjuju se odredbe Pravilnika o bližem uređivanju postupka javnih nabavki u Gradskoj upravi Grada Niša ("Sl. List Grada Niša br. 24/2017).

Član 14

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".