PRAVILNIK

O ODOBRAVANJU SREDSTAVA I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJE OPŠTI INTERES U OBLASTI SPORTA NA TERITORIJI GRADA KRUŠEVCA

("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2017)

 

I - OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom propisuju se kriterijumi i način odobravanja programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta i dodele sredstava, izgled i sadržina predloga godišnjeg programa i posebnih programa i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa i način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa odnosno projekata i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima, odnosno projektima za finansiranje.

II - OBEZBEĐIVANJE SREDSTAVA ZA OSTVARIVANJE POTREBA I INTERESA U OBLASTI SPORTA

Član 2

Sredstva za ostvarivanje potreba i interesa u oblasti sporta na teritoriji Grada, utvrđenih Zakonom o sportu (u daljem tekstu: Zakon), obezbeđuju se u budžetu Odlukom o budžetu grada Kruševca za svaku kalendarsku godinu.

Član 3

Sredstva iz člana 2. ove odluke koristiće se u skladu sa Zakonom, za:

1. Realizaciju godišnjih programa i projekata sportskih, odnosno drugih udruženja u oblasti sporta;

2. Realizaciju posebnih programa i projekata sportskih, odnosno drugih udruženja u oblasti sporta;

3. Stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

4. Nagrađivanje i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta i

5. Korišćenje sportskih sala i sportskih objekata koji su u državnoj svojini.

Sredstva za realizovanje opšteg interesa u oblasti sporta iz tačke 3, 4, i 5. obezbeđivaće se u skladu sa posebnim pravilima koje će utvrditi Gradsko veće grada Kruševca.

III - USLOVI I KRITERIJUMI ZA PODNOŠENJE PREDLOGA GODIŠNJIH I POSEBNIH PROGRAMA

3.1. Godišnji programi

Član 4

Na osnovu godišnjih programa, sredstva iz člana 3. tačka 1. ove Odluke obezbeđuju se na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program) za:

1) podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2) izgradnju, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji grada Kruševca, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita;

3) organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za grad Kruševac;

4) učešće sportskih organizacija sa teritorije grada Kruševca u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima;

5) fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);

6) delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Kruševca koje su od posebnog značaja za jedinicu lokalne samouprave;

7) delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač grad Kruševac;

8) edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

9) periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji grada Kruševca, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;

10) unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije grada Kruševca i podsticanje zapošljavanja visoko kvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista.

Član 5

Delatnost i programi organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač lokalna samouprava ostvaruje se u skladu sa Zakonom o javnim službama.

Član 6

Godišnji programi iz člana 4. stav 1, tačka 2. odobravaju se i realizuju po posebnoj proceduri, u skladu sa Programom razvoja grada Kruševca, Odlukom o budžetu grada Kruševca i Programom razvoja sporta na teritoriji grada Kruševca.

Predlog godišnjeg programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta na području grada Kruševca, iz člana 4. stav 1. tačka 2) Pravilnika, uključujući i školski sportski objekat, može se podneti samo od strane vlasnika, odnosno korisnika zemljišta ili sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.

3.2. Posebni programi

Član 7

Na osnovu posebnih programa i projekata, sredstva iz člana 3. tačka 2. ove Odluke, obezbeđuju se za:

1. obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

2. unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

3. sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);

4. racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik grad Kruševac i sportskih objekata u svojini grada Kruševca kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;

Član 8

Posebni programi i projekti iz člana 7. tačka 4. odobravaju se i realizuju po posebnom postupku i Pravilniku, koji donosi Gradsko veće grada Kruševca.

Član 9

Javni poziv (konkurs) za finansiranje posebnih programa raspisuje Komisija, uz saglasnost načelnika Gradske uprave rada Kruševca (u daljem tekstu: Načelnik), u roku usklađenom sa Programskim kalendarom utvrđenim članom 117. Zakona, odnosno najkasnije do 1. februara tekuće godine za tu godinu.

Konkurs traje 30 dana.

Konkurs iz stava 1. ovog člana objavljuje se u sredstvima javnog informisanja i na sajtu grada www.krusevac.rs.

Konkurs iz stava 1. ovog člana sadrži:

- posebne aktivnosti iz člana 21. ovog Pravilnika za koje se konkurs sprovodi,

- datum objavljivanja konkursa,

- ukupan iznos sredstava za realizaciju posebnih programa,

- moguće učesnike konkursa,

- rok za podnošenje prijave na konkurs,

- obrazac prijave na konkurs,

- podatke o dokumentaciji koju je potrebno priložiti uz prijavu na konkurs i

- obaveštenje o načinu popunjavanja obrasca programa i o dokumentaciji koja se prilaže uz prijavu na konkurs.

Član 10

Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.

Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.

Realizacija, odnosno nastavak programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.

3.3. Zajedničke odredbe za godišnje i posebne programe

Član 11

Nosilac odobrenog programa ili projekta obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Član 12

Programi kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta (u daljem tekstu: godišnji i posebni programi) mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:

1) predlagača programa;

2) nosioca programa;

3) sadržine i kvaliteta programa;

4) finansiranja programa.

3.3.1. Predlagač programa

Član 13

Predloge godišnjih programa, u skladu sa Zakonom, podnose sledeće organizacije:

1) Sportski savez grada Kruševca - predlog svog godišnjeg programa;

2) Sportski savez grada Kruševca-predloge godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Kruševca, teritorijalni sportski savez učlanjen u Sportski savez grada Kruševca, za oblasti iz člana 4. stav 1. tač. 1), 3), 4), 5), 6), 8), 9) i 10) Pravilnika;

Sportski savez grada Kruševca predloge godišnjih programa iz stava 1. tačka 2) ovog člana organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Kruševca podnosi u ime tih organizacija.

Organizacije u oblasti sporta mogu svoje aktivnosti realizovati i kao deo programa Sportskog saveza grada Kruševca, sportskog društva ili gradskog granskog sportskog saveza, odnosno sportskog saveza za oblast sporta, osim programa učešća u sportskim takmičenjima.

Organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Kruševca koje su od posebnog značaja za grad iz člana 4. tačka 6) Pravilnika, u predlogu svog godišnjeg programa navode i aktivnosti kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta za koje se, saglasno Zakonu, podnose posebni programi i ne mogu da konkurišu po javnom pozivu.

Predlozi godišnjih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa.

3) Predškolska ustanova i škole, koje imaju status organizacija u oblasti sporta, u skladu sa Zakonom, - za programe vezane za organizovane vannastavne sportske aktivnosti učenika kroz školske sportske sekcije, školska sportska udruženja i ekipe, organizovano fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta kroz igru i sportske aktivnost i, kao i u odnosu na obavljanje stručnog rada u sportu (član 4, tačka 5. i 10. Pravilnika).

4) Predloge posebnih programa iz člana 7. ovog Pravilnika podnose: Sportski savez grada Kruševca i druge organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Kruševca, u skladu sa dinamikom utvrđenom u članu 117. stav 1. ovog Zakona.

Predlozi godišnjih i posebnih programa sastoje se iz jedne ili više programskih celina, a podnose se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 4. i 7. ovog Pravilnika.

Programi iz člana 4. tačka 1, 2, i 5 ovog Pravilnika imaju prioritet pri izboru u odnosu na ostale programe.

Predlog godišnjeg programa Sportskog saveza grada Kruševca sadrži kao posebnu programsku celinu aktivnosti potrebne za ostvarivanje nadležnosti utvrđenih Zakonom i ovim Pravilnikom.

Predlagač programa kojim se obezbeđuje zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima budžeta autonomne pokrajine ili Republike Srbije.

3.3.2. Nosilac programa

Član 14

Sportskom, odnosno drugom udruženju (u daljem tekstu: nosilac programa) mogu da se dodele sredstva iz budžeta Grada, na osnovu podnetog predloga godišnjeg i posebnog programa ili projekta, pod uslovom da ispunjava opšte uslove odnosno kriterijume.

Opšti uslovi su da je nosilac programa:

1. registrovan u skladu sa zakonom,

2. upisan u nacionalnu evidenciju u skladu sa Zakonom o sportu,

3. isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, u skladu sa zakonom,

4. ima sedište i svoju aktivnost realizuje na teritoriji Grada,

5. je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa,

6. je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana,

7. da ispunjava, u skladu sa Zakonom o sportu, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti,

8. je sa uspehom realizovao odobreni program, prethodnih godina, kao nosilac programa,

9. nije u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti,

10. nema blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanje budžetskih sredstava na poslovni račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja,

11. nije u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radu sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu,

12. angažuje najmanje jednog sportskog stručnjaka koji ima zakonom predviđene kvalifikacije za rad u sportu i

13. ima obezbeđen prostor za realizaciju programa,

14. da je podnet od strane ovlašćenog predlagača programa,

15. član odgovarajućeg nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza preko koga se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta.

Član 15

U skladu sa Programskim kalendarom utvrđenim članom 117. Zakona, nosioci programa dostavljaju svoje predloge godišnjih i posebnih programa Komisiji za izbor godišnjih i posebnih programa u oblasti sporta (u daljem tekstu: Komisija).

Član 16

Nosilac godišnjeg i posebnog programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog računa navedenog u predlogu programa.

Član 17

Za podnošenje predloga godišnjih programa objavljuju se javna obaveštenja na sajtu grada Kruševca i sajtu Sportskog saveza grada Kruševca, a za podnošenje posebnih programa, u skladu sa čl. 9. ovog Pravilnika.

3.3.3. Sadržina i kvalitet programa

Član 18

Predlog programa mora da ispunjava sledeće kriterijume:

1. da sadržinom i kvalitetom program doprinosi ostvarivanju opšteg interesa u oblasti sporta kroz povećanje obuhvata dece, unapređenja zdravlja korisnika, povećanje broja grupa, unapređenja stručnog rada;

2. da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza za nosioce programa iz člana 4. tačka 6. kao i kojoj kategoriji sporta pripada iz Odluke o kategorizaciji sporta;

3. da je u skladu sa Programom razvoja sporta u gradu Kruševcu;

4. da se realizuje na teritoriji grada Kruševca;

5. da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u gradu Kruševcu tako da se povećava broj sportista, unapređuje stručni rad, povećava obuhvat građana bavljenjem sportom i sl.;

6. da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa i da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;

7. da će se realizovati u tekućoj godini.

Član 19

Predlozi godišnjih i posebnih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 4. i 7. ovog Pravilnika.

Predlog programa sadrži detaljne podatke o:

1) nosiocu programa;

2) oblasti potreba i interese građana u kojoj se ostvaruje program iz člana 4. i 7. Pravilnika;

3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;

6) tome kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);

7) finansijskom planu (budžetu) programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;

8) dinamičkom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);

9) načinu unutrašnjeg praćenja i kontrole realizacije programa i evaluacije rezultata;

10) prethodnom i budućem finansiranju nosioca programa i programa.

U predlog godišnjeg i posebnog programa unose se odgovarajući podaci o ličnosti iz člana 5. stav 10. Zakona, lica koja učestvuju u realizaciji programa.

Član 20

Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni (administrativni) kriterijumi:

1) da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene osnovne informacije o nosiocu programa i predloženom programu (naziv nosioca programa i naziv programa, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava, oblast opštih potreba i interesa građana iz člana 4. i 7. Pravilnika i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa;

2) da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (aplikacionom formularu), čitko popunjenom (otkucanom ili odštampanom), jezikom i pismom u službenoj upotrebi.

3) da je potpun, jasan, precizan i da sadrži verodostojne podatke;

4) da je podnet u propisanom roku.

Član 21

Uz predlog programa, podnetog na propisanom obrascu, podnosi se dokumentacija utvrđena ovim Pravilnikom i druga dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost Zakonom i ovim Pravilnikom propisanih bližih kriterijuma za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta i pisana izjava lica ovlašćenog za zastupanje predlagača, odnosno nosioca programa da ne postoje prepreke iz člana 14. ovog Pravilnika.

Obrazac predloga programa i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti u potpunosti popunjeni i dostavljeni u tri primerka, s tim da obrazac predloga programa treba biti dostavljen i u elektronskoj formi (CD, fleš).

Sva obavezna i prateća dokumentacija, kao i kompakt-disk ili fleš memorija (CD/fleš), moraju biti dostavljeni Komisiji u jednoj zapečaćenoj koverti/paketu, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično, na adresu grada Kruševca, ul. Gazimestanska bb.

Predlog programa koji je poslat u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir.

Prednja strana koverte sa predlogom programa mora sadržati najmanje sledeće podatke:

1) naziv godišnjeg/posebnog programa kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta;

2) naziv podnosioca predloga;

3) adresu podnosioca predloga;

4) naziv programa;

5) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva (kod posebnih programa).

Ukoliko primljeni predlog programa nije podnet na način propisan u stavu 2. ovog člana, ovlašćeno lice grada Kruševca ukazaće bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku od sedam dana.

Obrazac za prijavljivanje predloga programa dostupan je kod Odeljenja za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kruševca, Sportskog saveza grada Kruševca i na internet sajtu Grada www.krusevac.rs

Član 22

Kada predlog programa podnosi Sportski savez grada Kruševca, objedinjeno za svoj program i programe organizacija u oblasti sporta, predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa (poseban obrazac za svakog nosioca programa i za svaku od oblasti potreba i interesa građana iz člana 4 i 7. Pravilnika), uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga prema nosiocima programa.

Član 23

Predlozi godišnjih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom iz člana 117. stav 1. Zakona.

Predlozi posebnih programa dostavljaju se u roku utvrđenom javnim pozivom.

Saglasno Zakonu, Gradsko veće može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuju potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. Zakona i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta, a podnose ga ovlašćeni predlagači programa iz člana 13. Pravilnika i kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu sa Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

3.1.4. Finansiranje programa

Član 24

Programi se finansiraju, u celini ili delimično i u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta jedinice lokalne samouprave postignu nameravani rezultati.

Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.

Potrebe građana iz člana 4. stav 1. tač. 1), 2) i 5) Pravilnika imaju prioritet pri izboru programa kojim se zadovoljavaju potrebe građana u oblasti sporta u gradu Kruševcu odnosno drugi programi mogu biti odobreni tek nakon što se zadovolje potrebe građana iz člana 4. stav 1. tač. 1), 2) i 5) Pravilnika.

Član 25

Finansijski plan (budžet) programa predviđen predlogom programa treba da bude:

1) ostvariv i objektivan - da su planirani realni iznosi po svim izvorima sredstava i vrstama troškova;

2) obuhvatan - da sadrži sve troškove programa iz svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

4) uravnotežen - u odnosu na planirane troškove;

5) tačan i realan - po svim vrstama troškova.

Finansijski plan sastoji se od direktnih opravdanih i indirektnih opravdanih troškova programa. Direktni troškovi realizacije programa treba da budu opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije programa;

Dodatni (indirektni) opravdani troškovi nosioca programa ne smeju da prelaze 15% od direktnih opravdanih troškova realizacije programa.

Pod opravdanim direktnim troškovima smatra se: zakup prostora za sportske aktivnosti, angažovanje sportskih stručnjaka koji realizuju program redovnih odnosno posebnih aktivnosti, redovne lekarske preglede sportista, osiguranje sportista, nabavku sportske opreme, rekvizita i sprava, transport sportske opreme, prevoz i smeštaj sportista na pripremama i takmičenjima, sudijske takse i kotizacije za takmičenje, štampanje publikacija i materijala, informisanje javnosti.

Pod indirektnim opravdanim troškovima smatra se: naknada za rad lica koja učestvuju u realizaciji programa - najviše dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike; za troškove putovanja i dnevnica lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine uobičajenih troškova, u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike; za troškove kupovine opreme i plaćanja usluga (npr. hotelske usluge) - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih i bezalkoholnih gaziranih pića, brze hrane i duvana; parking u zemlji; životno osiguranje; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredaba i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa).

Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.

Član 26

Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Grada Kruševca predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta, s tim da se troškovi programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u jedinici lokalne samouprave moraju odnositi, po pravilu, najmanje 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece.

IV - NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 27

Godišnji program se izvršava prema dinamici utvrđenoj članom 117. Zakona.

Ukoliko neka od organizacija u oblasti sporta ne dostavi Sportskom savezu grada Kruševca svoj predlog programa do 1. juna, ostaviće im se u opravdanim slučajevima naknadni rok do sedam dana za dostavljanje predloga, a ako ni tada predlog ne bude dostavljen, smatraće se da je ta organizacija odustala od predlaganja svojih programa u tekućoj godini.

Rokovi iz stava 1. ovog člana predstavljaju krajnji rok za preduzimanje utvrđenih radnji.

Javni pozivi i javna obaveštenja, u smislu ovog Pravilnika, objavljuju se na internet sajtu grada Kruševca www.krusevac.rs.

U javnom pozivu za dostavljanje posebnih programa navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva, krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi s javnim pozivom.

Član 28

Za ocenu godišnjih i posebnih programa Gradsko veće obrazuje Stručnu komisiju (u daljem tekstu: Komisija). Komisija ima predsednika i četiri člana, od kojih je jedan član predstavnik Sportskog saveza grada Kruševca.

Komisija iz stava 1. ovog člana sastoji se od lica koja imaju iskustvo u upravljanju organizacijama u oblasti sporta i programima u oblasti sporta.

Gradsko veće može obrazovati i posebnu stručnu komisiju za ocenu programa iz određene oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona.

Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu Zakona i ovog Pravilnika i dostavlja Gradskom veću predlog za odobravanje programa.

Komisija može da, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili pojašnjenjima ili korigovanjima, pre dostavljanja predloga Gradskom veću, traži dodatno objašnjenje ili korigovanje od podnosioca, odnosno nosioca programa.

Komisija može o određenom pitanju da zatraži i pribavi pisano stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.

Imenovanim članovima Komisije može se Rešenjem o obrazovanju Komisije Gradskog veća odrediti naknada za rad, zaključenjem ugovora o delu.

Član 29

Predlog programa Komisija ocenjuje prema sledećim kriterijumima:

1) ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova koje treba da ispuni predlog programa;

2) ispunjenost uslova koji se tiču podnosioca, odnosno nosioca programa utvrđenih Zakonom i ovim Pravilnikom;

3) usklađenost ciljeva programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. Zakona, ciljevima Nacionalne strategije razvoja sporta u Republici Srbiji i ciljevima Programa razvoja sporta u gradu Kruševcu;

4) vrednovanje kvaliteta predloga programa.

Prioritet pri davanju predloga Komisiji za odobravanje sredstava imaju programi koji su bolje ocenjeni prema kriterijumima iz stava 1. tač. 3) i 4) ovog člana, i koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Kruševca postignu nameravani rezultati.

Pri davanju predloga za odobravanje programa kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, Komisija mora voditi računa da prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim takmičenjima, prioritet imaju programi koji se odnose na sportska takmičenja višeg ranga, u skladu sa Zakonom.

Član 30

Procena kvaliteta godišnjih i posebnih programa:

1) organizacija u oblasti sporta, osim godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih i posebnih programa, date na Obrascu 5 koji je odštampan uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni deo, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg i posebnog programa iz stava 1. ovog člana obuhvataju:

1) sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranje) - maksimalno 20 bodova;

2) sekcija 2 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u gradu Kruševcu, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebne ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;

3) sekcija 3 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;

4) sekcija 4 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;

5) sekcija 5 - Finansijski plan i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2 niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Smatra se da Sportski savez grada Kruševca i organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Kruševca koje su od posebnog značaja za grad Kruševac u skladu sa članom 137. stav 5. Zakona ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom iz stava 2. tačka 1) ovog člana.

2) kategorisanih sportskih organizacija vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja kvaliteta godišnjih programa kategorisanih sportskih organizacija, date na Obrascu 6 koji je odštampan uz ovaj Pravilnik i čini njegov sastavni deo, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro, osim sekcije 1 koja ima bodove od 1 do 100, u zavisnosti od broja bodova koji sportska organizacija ima na osnovu svog rangiranja.

Kriterijumi vrednovanja (evaluacije, ocene) kvaliteta godišnjeg programa iz tačke 2. ovog člana obuhvataju:

1) sekcija 1 - Rang sportske organizacije prema Kategorizaciji sportskih organizacija u gradu Kruševcu - maksimalno 100 bodova;

2) sekcija 2 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (podsekcije: da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranje) - maksimalno 20 bodova;

3) sekcija 3 - Značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u gradu Kruševcu, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebne ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete) - maksimalno 25 bodova;

4) sekcija 4 - Metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati) - maksimalno 30 bodova;

5) sekcija 5 - Održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi) - maksimalno 15 bodova;

6) sekcija 6 - Finansijski plan i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa) - maksimalno 10 bodova.

Ako je ukupan zbir u sekciji 2. niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u sekciji 3, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova u sekcijama 2-6 biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

Smatra se da sportske organizacije sa sedištem na teritoriji grada Kruševca koje su od posebnog značaja za grad Kruševac u skladu sa članom 137. stav 5. Zakona ispunjavaju u potpunosti kriterijume u vezi sa finansijskim i operativnim kapacitetom iz stava 2. tačka 2) ovog člana.

Član 31

Nakon izvršene analize i ocene podnetih predloga godišnjih i posebnih programa, Komisija sačinjava obrazložen predlog godišnjih i posebnih programa u oblasti sporta na teritoriji Grada za narednu budžetsku godinu koji mogu da se finansiraju iz budžeta Grada, i predlaže Gradskom veću iznos sredstava za svaki pojedinačni program.

Član 32

Gradsko veće, na predlog Komisije, donosi pojedinačna Rešenja o odobrenju godišnjih i posebnih programa u oblasti sporta na teritoriji Grada, i utvrđuje iznos sredstava za njihovu realizaciju.

Rešenja Gradskog veća o odobrenju godišnjeg i posebnog programa su konačna i protiv njih se može voditi upravni spor. Predmet upravnog spora ne može biti, u skladu sa Zakonom, iznos dobijenih sredstava po osnovu godišnjih i posebnih programa.

Član 33

Godišnji i posebni programi, finansiraju se u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.

Programi iz čl. 4. tačka 1, 2. i 5. ovog Pravilnika imaju prioritet pri izboru programa.

Član 34

Međusobna prava i obaveze između nosioca programa čiji je program odobren Rešenjem iz čl. 32. ovog Pravilnika, uređuju se Ugovorom o dodeli sredstava za realizaciju godišnjeg i posebnog programa koji zaključuje načelnik Gradske uprave i nosioc programa čiji je program odobren Rešenjem.

Član 35

Izuzetno, sportskom, odnosno drugom udruženju mogu da se dodele sredstva za realizaciju programa iz člana 7. i čl. 23. stav 3. ovog Pravilnika i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje opšteg interesa u sportu, a podnose ga nosioci iz člana 138. Zakona, ukoliko program iz objektivnih razloga nije mogao da bude podnet u skladu sa Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Rešenjem o odobrenju programa iz stava 1. ovog člana koje donosi načelnik Gradske uprave na obrazložen predlog Komisije, utvrđuje se i iznos sredstava za njegovu realizaciju.

Međusobna prava i obaveze između sportskog, odnosno drugog udruženja čiji je program odobren rešenjem načelnika Gradske uprave iz stava 2. ovog člana, uređuju se ugovorom o dodeli sredstava za realizaciju programa.

V - ZAKLJUČENJE UGOVORA

Član 36

Sa nosiocem odobrenog godišnjeg odnosno posebnog programa, u skladu sa Zakonom, načelnik Gradske uprave zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, saglasno Zakonu smatraće se da je odustao od predloga programa.

Ako su odobrenom programu, prema kriterijumima utvrđenim ovim Pravilnikom, dodeljena manja sredstva za realizaciju od sredstava navedenih u budžetu predloga programa, pre zaključenja ugovora, podnosilac programa usklađuje budžet programa sa visinom raspoloživih sredstava, odnosno izmenu budžeta predloga programa, ili dokaz da je obezbedio dodatna sredstva za realizaciju programa, najkasnije u roku od osam dana. a u protivnom će se smatrati da je odustao od ugovora.

Ugovor zaključen suprotno ovom Pravilniku i Zakonu ništav je.

Član 37

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se organizaciji koja realizuje program u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta grada, prema dinamici ispostavljene dokumentacije za naplatu.

VI - IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 38

Nosioci odobrenih godišnjih i posebnih programa obavezni su da Komisiji, na njen zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada Kruševca.

Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog meseca odnosno kvartala u toku realizacije programa, na posebnom obrascu, ako ovim Pravilnikom nije drugačije određeno.

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave periodični izveštaj.

Nosioci odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).

Načelnik Gradske uprave, na predlog Komisije, može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom.

Nosilac programa je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa dostavi Komisiji završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, overene sopstvenim pečatom.

Komisija razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.

Član 39

Komisija vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, sa ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava; da li je obezbeđena održivost.

Član 40

Nosioci programa koji ne utroše odobrena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traže odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period.

Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj sredstava u budžet grada Kruševca.

Član 41

Nosilac odobrenog programa najmanje jednom godišnje čini dostupnim javnosti izveštaje o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavlja Komisiji.

Izveštaj iz prethodnog stava može se objaviti i na internet sajtu nosioca programa i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta grada Kruševca.

VII - KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 42

Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju Komisiji sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa je u obavezi da Komisiji odnosno drugim ovlašćenim licima Gradske uprave omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Član 43

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva, dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada Kruševca.

Sredstva dobijena iz budžeta Grada Kruševca za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, na račun budžeta grada, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima utvrđenim u članu 133. st. 1. i 2. Zakona i to:

1) netačno ili nepotpuno obavesti davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa;

2) svojim propustom ne izvrši program u celini ili ga izvrši u nebitnom delu ili ga izvrši sa bitnim zakašnjenjem;

3) upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično,

4) ne pridržava se propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije programa;

4) ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice;

5) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu zakona potrebni za dobijanje sredstava;

6) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera.

U slučaju nastupanja okolnosti iz prethodnog stava, podnosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta Grada dve godine, od dana kada je utvrđeno postojanje okolnosti iz stava 2. ovog člana. Komisija može da predloži Gradskom veću upućivanje nadležnog organa radi vršenja kontrole.

Član 44

Izmene u pogledu odobrenih sredstava za realizaciju programa, mogu se izvršiti ako se:

1) time ne ugrožava osnovni cilj programa;

2) sredstva kompenzuju u okviru budžetske stavke, kao i između njih, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 15% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake budžetske stavke.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može da napravi korekciju u budžetu programa i da o tome obavesti Komisiju.

Odobreno, odnosno započeto finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako podnosilac odobrenog programa, u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada Kruševca.

Član 45

Izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava, Izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava i godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za ostvarivanje opšteg interesa u sportu objavljuju se na internet stranici Grada Kruševca.

Član 46

Sportski savez grada Kruševca, kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa sportskih klubova i saveza, prati realizaciju odobrenih godišnjih programa i na kraju realizacije programa podnosi izveštaj Komisiji o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa i pre toga.

Sportski klubovi i savezi obavezni su da Sportskom savezu grada Kruševca pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da im dostavljaju, u isto vreme kad i Komisiji, primerak izveštaja o realizaciji programa.

Član 47

Komisija, po završetku odobrenog programa i dobijanju izveštaja o realizaciji programa, vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata.

Komisija, nakon izvršene analize programa, sačinjava Izveštaj o realizaciji programa i utrošku sredstava i dostavlja ga Gradskom veću grada Kruševca na usvajanje.

Ako program nije uspešno realizovan, nosilac programa obaveštava Gradsku upravu o merama koje su preduzete radi utvrđivanja odgovornosti zbog neuspešnog realizovanja odobrenog programa.

VIII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 48

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o kriterijumima i postupku dodele sredstava iz budžeta grada Kruševca za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata od javnog interesa u delu koji se odnosi na unapređenje i razvoja sporta ("Sl. list grada Kruševca", broj 10/12).

Član 49

Komisija će utvrditi posebne obrasce prijava za podnošenje godišnjih programa, posebnih programa, periodične i završne izveštaje, i oni će činiti sastavni deo ovog Pravilnika.

Član 50

Postupak odobrenja programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta koji je započet, a nije okončan do dana stupanja na snagu ovog Pravilnika, okončaće se po odredbama Pravilnika koji je bio na snazi do dana stupanja na snagu ovog Pravilnika.

Član 51

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".