PRAVILNIKO POSTUPKU DODELE BESPOVRATNIH PODSTICAJNIH SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE REALIZACIJE PROJEKATA ŠTEDLJIVE RASVETE("Sl. list AP Vojvodine", br. 20/2017) |
Broj: 143-401-1049/2017-02 od 29.03.2017. godine
Pravilnikom o postupku dodele bespovratnih podsticajnih sredstava za sufinansiranje realizacije projekata štedljive rasvete (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja od značaja za realizaciju programa Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj dodele bespovratnih podsticajnih sredstava za:
A) sufinansiranje projekata javnih ustanova1 sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: AP Vojvodina) u cilju realizacije projekata štedljive unutrašnje rasvete. Sredstva se dodeljuju javnim ustanovama, koje je osnovala Republika Srbija, AP Vojvodina, odnosno jedinica lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine.
B) sufinansiranje projekata jedinica lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine u cilju realizacije projekata štedljive javne rasvete2. Sredstva se dodeljuju jedinicama lokalnih samouprave sa teritorije AP Vojvodine.
Sredstva su obezbeđena u Budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2017. godinu i vode se na posebnom budžetskom razdelu u Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Sekretarijat).
______________
1 Javne ustanove su ustanove
koje se osnivaju radi obezbeđivanja ostvarivanja prava utvrđenih zakonom
i ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa u oblasti: obrazovanja,
nauke, kulture, fizičke kulture, učeničkog i studentskog standarda, zdravstvene
zaštite, socijalne zaštite, društvene brige o deci, socijalnog osiguranja,
zdravstvene zaštite životinja - član 3. Zakona o javnim službama ("Sl.
glasnik RS", br. 42/91, 71/94, 79/2005 - dr. zakon, 81/2005 - ispr.
dr. zakona, 83/2005 - ispr. dr. zakona i 83/2014 - dr. zakon).
2 Pod javnom rasvetom u smislu
ovog Pravilnika podrazumeva se osvetljavanje sledećih javnih površina: ulica,
trgova, mostova, pešačkih površina pored stambenih i drugih objekata, parkova,
površina u stambenim naseljima i blokovima, groblja, uređenih rečnih obala,
školskih dvorišta, dečijih igrališta i drugih površina
Namene za koje se mogu koristiti bespovratna podsticajna sredstva
Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, mogu se koristiti za sufinansiranje realizacije projekata
A) štedljive unutrašnje rasvete u javnim ustanovama, koje je osnovala Republika Srbija, AP Vojvodina ili jedinica lokalne samouprave (opština/grad) sa teritorije AP Vojvodine, za zamenu unutrašnje rasvete i to:
1. zamenu postojećih svetiljki i montažu svetiljki sa štedljivim izvorima svetlosti i pripadajuće opreme
B) jedinica lokalne samouprave sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine za rekonstrukciju javne rasvete i to za:
1. zamenu postojećih svetiljki i montažu svetiljki sa štedljivim izvorima svetlosti i pripadajuće opreme
2. zamenu postojećih svetiljki i montažu svetiljki sa štedljivim izvorima svetlosti i nabavku i montažu sistema za upravljanje javnom rasvetom, sa pripadajućom opremom.
Sredstva koja se dodeljuju ne mogu se koristiti za:
1. kupovinu polovnih materijala i opreme;
2. poreze, uključujući i porez na dodatu vrednost;
3. carinske, uvozne i ostale vrste administrativnih taksi;
Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, mogu se koristiti za sufinansiranje projekata iz člana 1. ovog Pravilnika, koji imaju za cilj:
A) Projekti štedljive unutrašnje rasvete kod javnih ustanova sa teritorije AP Vojvodine, koje je osnovala Republika Srbija, AP Vojvodina, odnosno jedinica lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine
• podsticanje javnih ustanova za preduzimanje mera i aktivnosti koje dovode do proverljivog i merljivog ili procenjivog povećanja energetske efikasnosti u oblasti unutrašnje rasvete, u skladu sa standardom koji propisuje kvalitet osvetljenja SRPS EN 12464-1 i preporukama Srpskog društva za osvetljenje;
• poboljšanje energetske efikasnosti unutrašnje rasvete kroz smanjenje potrošnje energije za isti obim i kvalitet pruženih usluga ili povećanje obima i kvaliteta pruženih usluga;
• unapređenje sistema unutrašnje rasvete u skladu sa standardom koji propisuje kvalitet osvetljenja SRPS EN 12464-1 i preporukama Srpskog društva za osvetljenje;
• smanjenje troškova rukovanja, održavanja i kontrole neophodne za unutrašnju rasvetu u javnim ustanovama na teritoriji AP Vojvodine;
• smanjenje emisije štetnih gasova u okolinu;
• afirmaciju primene mera energetske efikasnosti.
B) Projekti štedljive javne rasvete kod jedinica lokalnih samouprava sa teritorije AP Vojvodine
• podsticanje jedinica lokalne samouprave za preduzimanje mera i aktivnosti koje dovode do proverljivog i merljivog ili procenjivog povećanja energetske efikasnosti u oblasti javne rasvete, u skladu sa standardom sa preporukama Srpskog društva za osvetljenje;
• poboljšanje energetske efikasnosti kroz smanjenje potrošnje energije za isti obim i kvalitet pruženih usluga ili povećanje obima i kvaliteta pruženih usluga;
• unapređenje sistema javne rasvete u skladu sa preporukama Srpskog društva za osvetljenje;
• smanjenje troškova rukovanja, održavanja i kontrole neophodne za pružanje usluge javne rasvete;
• smanjenje emisije štetnih gasova u okolinu;
• povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju, kao i samog stanovništva u jedinicama lokalne samouprave na teritoriji AP Vojvodine
• afirmaciju primene mera energetske efikasnosti.
Bespovratna podsticajna sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa. Tekst konkursa se objavljuje u ‚‘Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Sekretarijat) http://www.psemr.vojvodina.gov.rs/ kao i u jednom od dnevnih glasila koje se distribuiraju na celoj teritoriji AP Vojvodine.
Obavezni elementi teksta konkursa su:
1. ukupna visina sredstava koja se dodeljuju po konkursu
2. maksimalan iznos sredstava koji se dodeljuje za realizaciju projekta
3. namena sredstava
4. ciljevi projekata
5. uslovi za učešće na konkursu i dokumentacija koja se podnosi uz prijavu
6. rok za prijavu na konkurs
7. način podnošenja prijave na konkurs
8. postupak odlučivanja po konkursu
9. zaključivanje ugovora sa korisnicima kojima su dodeljena sredstva u skladu sa odlukom i drugi podaci koji su od značaja za realizaciju konkursa.
Pravo učešća na konkursu i dokumentacija koja se podnosi na konkurs
Pravo učešća na konkursu imaju:
A) javne ustanove sa teritorije AP Vojvodine, koje je osnovala Republika Srbija, AP Vojvodina ili jedinica lokalne samouprave (opština/grad) sa teritorije AP Vojvodine za projekte štedljive unutrašnje rasvete.
B) jedinice lokalne samouprave (gradovi i opštine) sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine za projekte štedljive javne rasvete.
Dokumentacija koja se podnosi na konkurs:
A) Javne ustanove:
1. Popunjena, potpisana i pečatom overena Prijava za učešće na Konkursu (obrazac se preuzima se sa sajta Sekretarijata);
2. Fotokopija rešenja o poreskom identifikacionom broju (potvrda o izvršenoj registraciji poreskih obveznika);
3. Ovlašćenje za zastupanje javne ustanove (overeni potpisi lica ovlašćenih za zastupanje);
4. Broj računa otvorenog kod Uprave za trezor (fotokopija kartona deponovanih potpisa);
5. Potvrda o izvršenoj registraciji (izvod iz odgovarajućeg registra);
6. Uverenje nadležne Poreske uprave Ministarstva finansija i uverenje odeljenja lokalne poreske administracije odgovarajuće opštinske/gradske uprave da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda, ne starija od 30 dana od dana objave konkursa;
7. Idejni projekat sa predmerom i predračunom (ukoliko se realizuje deo/faza projekta, neophodno je dostaviti predmer i predračun za taj deo/fazu projekta, za koji se podnosi prijava na konkurs za dodelu sredstava); projektno-tehnička dokumentacija mora biti izrađena u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", br. 72/2009, 81/2009 - ispr., 64/2010 - odluka US, 24/2011, 121/2012, 42/2013 - odluka US, 50/2013 - odluka US, 98/2013 - odluka US, 132/2014 i 145/2014).
8. Obavezni elementi idejnog projekta su:
a. Opis postojeće rasvete: u predmetnom objektu (za svaku prostoriju u objektu navesti naziv i namenu prostorije, tip izvora svetlosti, električnu snagu svetiljke (W), ukupan broj svetiljki u prostoriji, ukupnu električnu snagu svih svetiljki u predmetnom objektu).
b. Opis projektom predviđene rasvete: u predmetnom objektu (za svaku prostoriju u objektu navesti naziv i namenu prostorije, tip izvora svetlosti, električnu snagu svetiljke (W), ukupan broj svetiljki u prostoriji, ukupnu električnu snagu svih svetiljki u predmetnom objektu).
c. Fotometrijski proračun: za svaku prostoriju u predmetnom objektu (ukoliko su prostorije identične po dimenzijama i broju svetiljki, dovoljno je obraditi jednu prostoriju i navesti nazive svih identičnih prostorija), za svaku prostoriju prikazati srednji nivo osvetljenosti i ravnomernost rasprostiranja osvetljaja na radnim površinama.
d. Predmer i predračun radova i materijala: za svaki tip svetiljke koja je predviđena i obrađena u fotometrijskom proračunu navesti električnu snagu svetiljke (W), tip izvora svetlosti, temperaturu boje svetlosti (K), svetlosni fluks (lm), indeks reprodukcije boja (CRI/Ra), radni vek svetiljke (h), proizvođača svetiljke, tačan naziv svetiljke (kataloški broj).
e. Grafičku dokumentaciju: Osnova objekta na kojoj su ucrtane sve prostorije objekta, dispozicija svih predviđenih svetiljki u njima, broj i vrsta svetiljki.
f. Prilog projekta gde je potrebno da se dostavi izvod iz kataloga za svaku specificiranu svetiljku u projektu na kome se vide svi podaci o svetiljci napisani u predmeru i predračunu radova (električna snaga svetiljke (W), tip izvora svetlosti, temperatura boje svetlosti (K), svetlosni fluks (lm), indeks reprodukcije boja (CRI/Ra), radni vek svetiljke (h), proizvođač svetiljke, tačan naziv svetiljke (kataloški broj)).
g. Dokaz o garantnom roku za projektovane svetiljke: Izjava proizvođača o garanciji
9. Studija opravdanosti ili tehno-ekonomske analize isplativosti ugradnje savremenih svetiljki sa štedljivim izvorima svetlosti, odnosno svetiljki sa štedljivim izvorima svetlosti; u studiji opravdanosti ili tehno-ekonomskoj analizi moraju biti dati sledeći podaci (osim tekstualnog dela i proračuna, obavezno dati i tabelarni prikaz): ukupna godišnja potrošnja električne energije sa postojećim i novim rešenjem (u kWh), ukupna godišnja ušteda električne energije primenom novog rešenja (u kWh i u %), ukupna godišnja emisija CO2 sa postojećim i novim rešenjem (u tonama), ukupno godišnje smanjenje emisije CO2 primenom novog rešenja (u tonama i u %), ukupna vrednost investicije u svetiljke sa štedljivim izvorima svetlosti i montažu istih, odnosno ukupna vrednost investicije u svetiljke sa štedljivim izvorima svetlosti i opremu za upravljanje i montažu istih, vrsta, broj i snaga postojećih i novih izvora svetlosti (pojedinačna snaga svetiljke u svakoj prostoriji objekta u W i ukupna snaga svih svetiljki u kW), kao i period otplate investicije; ukoliko je cilj realizacije projekta podizanje obima i kvaliteta unutrašnje rasvete, tada i to iskazati kroz odgovarajuće parametre (stepen osvetljenosti, povećanje broja svetiljki…)
10. Predmer i predračun radova sa rekapitulacijom radova, overen i potpisan od strane odgovornog projektanta, ne stariji od šest meseci od datuma objavljivanja konkursa, sa numerisanim stranama (dokument obavezno sadrži datum izrade);
11. Izjava podnosioca zahteva da nema neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu, po osnovu ranije potpisanih ugovora, čiji je rok za realizaciju istekao (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata - Obrazac 1);
12. Izjava da se protiv podnosioca zahteva ne vodi parnični, odnosno krivični postupak po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata - Obrazac 2);
13. Izjava o dosadašnjem korišćenju sredstava Pokrajinskog sekretarijata energetiku i mineralne sirovine i Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, u poslednje 4 godine (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata - Obrazac 3);
14. Izjava podnosioca zahteva (nalazi se na sajtu Sekretarijata - Obrazac 4):
a) da su, uz sredstva dobijena po ovom Konkursu, obezbeđena/biće obezbeđena preostala finansijska sredstva za realizaciju projekta;
b) da će se namenski i u skladu sa važećom zakonskom regulativom (Zakon o budžetskom sistemu, Zakon o javnim nabavkama, Zakon o planiranju i izgradnji i dr.) utrošiti dodeljena sredstva;
c) da će se Sekretarijatu dostavljati izveštaji u skladu sa ugovornim obavezama.
15. Sredstvo finansijskog obezbeđenja kojim podnosilac prijave obezbeđuje ispunjenje svojih ugovornih obaveza NE PODNOSI SE UZ PRIJAVU (Podnosilac prijave kome je dodeljen ugovor dužan je da, prilikom zaključenja ugovora, dostavi sredstvo finansijskog obezbeđenja u skladu sa Zakonom).
B) Jedinice lokalne samouprave
1. Popunjena, potpisana i pečatom overena prijava za učešće na konkursu (obrazac prijave se može preuzeti sa sajta Sekretarijata);
2. Fotokopija rešenja o poreskom identifikacionom broju;
3. Ovlašćenje za zastupanje opštine/grada (fotokopija kartona deponovanih potpisa);
4. Uverenje Poreske uprave da je izmirio dospele javne prihode, ne stariji od 30 dana od dana objavljivanja konkursa;
5. Broj računa otvorenog kod Uprave za trezor (uplatni račun za kapitalne transfere, u užem smislu, od AP Vojvodine i poziv na broj);
6. Overena fotokopija izvoda iz akta o planu ili programu rekonstrukcije javne rasvete;
7. Idejni projekat sa predmerom i predračunom (ukoliko se realizuje deo/faza projekta, neophodno je dostaviti predmer i predračun za taj deo/fazu projekta, za koji se podnosi prijava na konkurs za dodelu sredstava); projektno-tehnička dokumentacija mora biti izrađena u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", br. 72/2009, 81/2009 - ispr., 64/2010 - odluka US, 24/2011, 121/2012, 42/2013 - odluka US, 50/2013 - odluka US, 98/2013 - odluka US, 132/2014 i 145/2014).
8. Obavezni elementi idejnog projekta su:
a) Opis postojeće rasvete: za predmetni objekat javne rasvete (za svaku površinu navesti tačan naziv, katastarsku parcelu i namenu površine javne namene, postojeći tip izvora svetlosti, električnu snagu svetiljke (W), ukupan broj svetiljki na površini javne namene, ukupnu električnu snagu svih svetiljki na predmetnom objektu javne rasvete).
b) Opis projektom predviđene rasvete: za predmetni objekat javne rasvete (za svaku površinu javne namene navesti, tip izvora svetlosti koji se predviđa, električnu snagu svetiljke (W), ukupan broj svetiljki na površini javne namene, ukupnu električnu snagu svih svetiljki na predmetnom objektu javne rasvete).
c) Fotometrijski proračun: objekat javne rasvete (potrebno je uraditi proračune za sve karakteristične površine koje se osvetljavaju gde je montirana javna rasveta, u zavisnosti od visine montaže svetiljki, udaljenosti svetiljke od površine gde se vrši proračun, udaljenosti dve svetiljke, tipa svetiljke, snage svetiljke), za svaku karakterističnu površinu prikazati srednji nivo osvetljenosti i ravnomernost rasprostiranja osvetljaja.
d) Predmer i predračun radova i materijala: za svaki tip svetiljke koja je predviđena i obrađena u fotometrijskom proračunu, napisati električnu snagu svetiljke (W), tip izvora svetlosti, temperaturu boje svetlosti (K), svetlosni fluks (lm), indeks reprodukcije boja (CRI/Ra), radni vek svetiljke (h), proizvođača svetiljke, tačan naziv svetiljke (kataloški broj).
e) Grafička dokumentacija: predmetna javna površina (na kojoj su ucrtani svi objekti javne rasvete, dispozicija svih predviđenih svetiljki u njima, broj i vrsta svetiljki).
f) Prilog projekta gde je potrebno da se dostavi izvod iz kataloga za svaku specificiranu svetiljku u projektu na kome se vide svi podaci o svetiljci napisani u predmeru i predračunu radova (električna snaga svetiljke (W), tip izvora svetlosti, temperaturu boje svetlosti (K), svetlosni fluks (lm), indeks reprodukcije boja (CRI/Ra), radni vek svetiljke (h), proizvođača svetiljke, tačan naziv svetiljke (kataloški broj)).
g) Dokaz o garantnom roku za projektovane svetiljke: Izjavu proizvođača od garanciji
9. Studija opravdanosti ili tehno-ekonomske analize isplativosti ugradnje savremenih svetiljki sa štedljivim izvorima svetlosti, odnosno svetiljki sa štedljivim izvorima svetlosti i sistema za upravljanje spoljašnjom javnom rasvetom; u izvodu u studiji opravdanosti ili tehnoekonomskoj analizi moraju biti dati sledeći podaci (osim tekstualnog dela i proračuna, obavezno dati i tabelarni prikaz): ukupna godišnja potrošnja električne energije sa postojećim i novim rešenjem (u kWh), ukupna godišnja ušteda električne energije primenom novog rešenja (u kWh i u %), ukupna godišnja emisija CO2 sa postojećim i novim rešenjem (u tonama), ukupno godišnje smanjenje emisije CO2 primenom novog rešenja (u tonama i u %), ukupna vrednost investicije u svetiljke sa štedljivim izvorima svetlosti i montažu istih, odnosno ukupna vrednost investicije u svetiljke sa štedljivim izvorima svetlosti i opremu za upravljanje i montažu istih, vrsta, broj i snaga postojećih i novih izvora svetlosti (pojedinačna snaga svetiljke u svakom objektu javne rasvete i upravljačkog uređaja u W i ukupna snaga svih svetiljki i upravljačkih uređaja u kW) i karakteristike sistema upravljanja (ukoliko postoji), kao i period otplate investicije; ukoliko je cilj realizacije projekta podizanje obima i kvaliteta unutrašnje rasvete spoljašnje javne rasvete, tada i to iskazati kroz odgovarajuće parametre (stepen osvetljenosti, povećanje broja svetiljki…)
10. Predmer i predračun radova sa rekapitulacijom radova, overen i potpisan od strane odgovornog projektanta, ne stariji od šest meseci od datuma objavljivanja konkursa, sa numerisanim stranama (dokument obavezno sadrži datum izrade);
11. Izjava podnosioca zahteva da nema neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu, po osnovu ranije potpisanih ugovora, čiji je rok za realizaciju istekao (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata - Obrazac 1);
12. Izjava da se protiv podnosioca zahteva ne vodi parnični, odnosno krivični postupak po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata - Obrazac 2);
13. Izjava o dosadašnjem korišćenju sredstava Pokrajinskog sekretarijata energetiku i mineralne sirovine i Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, u poslednje 4 godine (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata - Obrazac 3);
14. Izjava podnosioca zahteva (nalazi se na sajtu Sekretarijata - Obrazac 4):
a. da su, uz sredstva dobijena po ovom Konkursu, obezbeđena/biće obezbeđena preostala finansijska sredstva za realizaciju projekta;
b. da će se namenski i u skladu sa važećom zakonskom regulativom (Zakon o budžetskom sistemu, Zakon o javnim nabavkama, Zakon o planiranju i izgradnji i dr.) utrošiti dodeljena sredstva;
c. da će se Sekretarijatu dostavljati izveštaji u skladu sa ugovornim obavezama.
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Prijave na Konkurs mogu se podneti lično, predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave u Novom Sadu, Bulevar Mihajla Pupina br. 16, ili se upućuju poštom, obavezno u pisanoj formi, isključivo na konkursnim obrascima, koji se mogu preuzeti u Sekretarijatu ili sa internet prezentacije Sekretarijata. Prijave se podnose overene i potpisane od strane ovlašćenog lica podnosioca prijave, u zatvorenoj koverti sa naznakom ‚"NE OTVARATI", nazivom i adresom podnosioca prijave i nazivom konkursa, na adresu:
Pokrajinska sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj
Bulevar Mihajla Pupina broj 16
21000 Novi Sad
Postupanje sa prijavama koje se ne smatraju urednim
Komisija neće uzimati u razmatranje prijave koje se ne smatraju urednim i to:
• neblagovremene prijave (prijave koje pristignu nakon isteka roka predviđenog u konkursu)
• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one prijave koje se ne odnose na konkursom predviđene namene)
• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave u kovertama koje nisu obeležene prema zahtevu iz Pravilnika, prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama i neupisanim zahtevanim brojčanim vrednostima u tabeli sa kriterijumima, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućeg broja računa otvorenog kod Uprave za trezor, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke).
Neće se takođe uzimati u razmatranje prijave onih subjekata koji su koristili sredstva Pokrajinskog sekretarijata za energetiku i mineralne sirovine, kao pravnog prethodnika Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, a u slučaju isteka ugovorenog roka nisu podneli Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku i mineralne sirovine, odnosno Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, finansijske i druge obavezne izveštaje o utrošku dodeljenih sredstava.
Odlučivanje o dodeli sredstava
Pokrajinski sekretar za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu komisiju za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom i za izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija). Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eminenti stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.
Komisija sačinjava predlog o dodeli sredstava na osnovu Pravilnika o dodeli bespovratnih podsticajnih sredstava za sufinansiranje realizacije projekata štedljive rasvete u, koji se nalazi na sajtu Sekretarijata www.psemr.vojvodina.gov.rs
Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije za dodelu sredstava i donosi odluku o dodeli sredstava korisnicima. Ova odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.
Odluka o dodeli sredstava korisnicima (rezultati konkursa) objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata.
Kriterijumi za dodelu sredstava
Prilikom donošenja odluke o dodeli sredstava krajnjim korisnicima, vrši se bodovanje pristiglih prijava, uz primenu sledećih kriterijuma:
1. Ušteda električne energije u % na godišnjem nivou |
|
Godišnja ušteda ≥ 70% |
10 bodova |
50% ≤ Godišnja ušteda <70% |
8 bodova |
30% ≤ Godišnja ušteda <50% |
6 bodova |
Godišnja ušteda < 30% |
Prijave se neće razmatrati |
2. Smanjenje emisije CO2 u % na godišnjem nivou |
|
smanjenje ≥ 70% |
10 bodova |
50% ≤ smanjenje < 70% |
8 bodova |
30% ≤ smanjenje <50% |
6 bodova |
smanjenje < 30% |
Prijave se neće razmatrati |
3. Period povrata investicije |
|
Period povrata < 3 godine |
10 bodova |
3 godina ≤ Period povrata < 5 godina |
7 bodova |
5 godina ≤ Period povrata < 8 godina |
4 boda |
Period povrata ≥8 godina |
Prijave se neće razmatrati |
4. Visina traženih sredstava od Sekretarijata po Konkursu (maksimalno 80% od vrednosti investicije bez PDV-a) |
|
Tražena sredstva < 500.000,00 din. |
10 bodova |
500.000,00 din. ≤ Tražena sredstva < 1.500.000,00 din. |
7 bodova |
Tražena sredstva ≥ 1.500.000,00 din. |
4 boda |
5. Finansijska sposobnost javne ustanove - učešće preostalih sredstava potrebnih za realizaciju projekta (bez PDV-a) |
|
Učešće ≥ 40% |
10 bodova |
30% ≤ Učešće < 40% |
7 bodova |
20% ≤ Učešće < 30% |
4 boda |
Učešće < 20% |
Prijave se neće razmatrati |
6. Dosadašnje korišćenje sredstava iz budžeta Pokrajinskog sekretarijata (januar 2013. - januar 2017.) |
|
Nisu korišćena sredstva |
10 bodova |
Korišćena sredstva < 5.000.000,00 din. |
7 bodova |
5.000.000,00 ≤ Korišćena sredstva < 10.000.000,00 din. |
4 boda |
Korišćena sredstva ≥ 10.000.000,00 din. |
0 bodova |
7. Garantni rok svetiljki, sistema za upravljanje i pripadajuće opreme |
|
Garantni rok ≥ 7 godina |
7 bodova |
5 godina ≤ Garantni rok < 7 godina |
4 boda |
Garantni rok < 5 godina |
Prijave se neće razmatrati |
8. Broj radnih sati svetiljki |
|
A) Štedljiva unutrašnja rasveta |
|
Broj radnih sati ≥ 30.000 |
5 bodova |
Broj radnih sati < 30.000 |
Prijave se neće razmatrati |
B) Štedljiva javna rasveta |
|
Broj radnih sati ≥ 45.000 |
5 bodova |
Broj radnih sati < 45.000 |
Prijave se neće razmatrati |
9. Stepen razvijenost jedinice lokalne samouprave u kojoj se nalazi javna ustanova3 |
|
IV grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS ispod 60% republičkog proseka |
10 bodova |
III grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS u rasponu od 60% do 80% republičkog proseka |
8 bodova |
II grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS u rasponu od 80% do 100% republičkog proseka |
6 bodova |
I grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS je iznad republičkog proseka |
4 boda |
Odlukom o dodeli sredstava utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po korisniku.
Nakon donošenja odluke o dodeli sredstava Pokrajinski sekretar zaključuje sa korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava.
Obavezni elementi ugovora su:
• podaci o korisniku sredstava
• iznos dodeljenih sredstava
• namena za koju se dodeljuju sredstva
• period na koji se zaključuje ugovor
• obaveze korisnika sredstava
• izveštaji koji se podnose Sekretarijatu
• ostali elementi od značaja za realizaciju ugovorenih aktivnosti.
Korisnik sredstava je obavezan da Sekretarijatu podnese narativni (opisni) i finansijski izveštaj, na obrascu i prema uputstvu koje se nalazi na internet prezentaciji Sekretarijata, sa priloženom pratećom dokumentacijom o realizaciji projekta i namenskom i zakonitom utrošku sredstava (u daljem tekstu: Izveštaj), najkasnije u roku od 15 dana od ugovorenog roka utvrđenog za realizaciju projekta, sa pripadajućom dokumentacijom.
Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim sredstvima, sa kompletnom dokumentacijom, overenom od strane ovlašćenih lica, kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje dobijenih sredstava, kao i preostalih sredstava potrebnih za realizaciju projekta (dokumentaciju o sprovedenom postupku javnih nabavki, izvode iz Uprave za trezor, fakture, ugovore, i drugu finansijsku dokumentaciju).
Davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja sa priloženim dokumentima.
Pokrajinski sekretar rešenjem može obrazuje posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije Projekata.
Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet Konkursa, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije Autonomne pokrajine Vojvodine.
Korisnici sredstava dužni su da službi budžetske inspekcije omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava po predmetu ugovora.
Korisnici sredstava su dužni da bez odlaganja postupe po zahtevu Pokrajinskog sekretarijata za dodatnom dokumentacijom vezanom za realizaciju projekta.
Korisnici sredstava po javnom konkursu dužni su da kod svih javnih publikacija i objavljivanja o aktivnostima, merama i programima, koji se finansiraju i sufinansiraju po javnom konkursu, navedu da je u finansiranju i sufinansiranju istih učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj.
Pravilnik stupa na snagu danom donošenja.