ODLUKA
O KANCELARIJI ZA LOKALNI EKONOMSKI RAZVOJ I PROJEKTE

("Sl. list grada Niša", br. 39/2017)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se delokrug rada i uređenja Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj i projekte (u daljem tekstu: "Kancelarija"), naziv rukovodioca Kancelarije, način i uslovi za postavljenje rukovodioca Kancelarije, prava i obaveze u rukovođenju Kancelarijom, unutrašnje uređenje, kao i druga pitanja od značaja za rad Kancelarije.

II DELOKRUG RADA KANCELARIJE

Član 2

Kancelarija obavlja stručne poslove:

• unapređenja lokalnog ekonomskog razvoja,

• poslove jedinice za lokalni ekonomski razvoj i podršku ulaganjima u smislu Zakona o ulaganjima,

• priprema i sprovodi mere za podsticanje konkurentnosti lokalne samouprave kroz iniciranje, pripremu, sprovođenje i upravljanje instrumentima lokalne razvojne politike,

• podstiče privlačenje ulaganja, brine o postojećim ulaganjima i njihovom proširenju, broju i ukupnoj vrednosti ulaganja i kvalitetu ulagača,

• pruža stručnu pomoć i podršku ulagaču u realizaciji ulaganja,

• priprema i sprovodi odluku o merama za podsticanje konkurentnosti lokalne samouprave u privlačenju ulaganja,

• priprema i sprovodi Program lokalnog ekonomskog razvoja grada,

• učestvuje u pripremi i sprovođenju Lokalnog akcionog plana zapošljavanja,

• pruža podršku lokalnoj poslovnoj zajednici i stara se o primeni i unapređenju standarda povoljnog poslovnog okruženja,

• rukovodi procesima strateškog planiranja razvoja Grada, u cilju stvaranja preduslova za povećanje kvaliteta života i ekonomskog razvoja Grada Niša,

• učestvuje u pripremi Programa izgradnje i Programa održavanja,

• priprema i rukovodi sprovođenjem, razvojnih i investicionih projekata,

• razvija i podržava partnerstava kroz institucionalnu saradnju, partnerstva na lokalnom, regionalnom, nacionalnom i međunarodnom nivou,

• učestvuje u pripremi sprovođenju projekata javno - privatnog partnerstva Grada Niša, gradskih opština, javnih i javno komunalnih preduzeća, ustanova i privrednih društava čiji je osnivač Grad Niš,

• pronalazi i identifikuje domaće i međunarodne izvore finansiranja,

• ima nadležnost jedinice za implementaciju projekata i razvojnih programa grada Niša,

• daje mišljenje na usaglašenost sa strategijom razvoja grada, kod projekata kod kojih je nosilac, partner i učesnik Grad Niš, gradske opštine, javna i javno komunalna preduzeća, ustanove i privredna društva čiji je osnivač Grad Niš,

• stara se o sprovođenju razvojnih projekata kod kojih je nosilac, partner i učesnik Grad Niš,

• prati realizaciju projekata koje sprovode gradske opštine, javna i javno komunalna preduzeća, ustanove i privredna društva čiji je osnivač Grad Niš,

• obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

III RUKOVODILAC KANCELARIJE I ORGANIZACIJA KANCELARIJE

Član 3

Radom Kancelarije rukovodi načelnik Kancelarije koga na predlog Gradskog veća, postavlja Skupština grada na period od četiri godine.

Za načelnika Kancelarije postavlja se lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz oblasti prirodno-matematičke nauke, društveno- humanističke nauke ili tehničko-tehnološke nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 4

Načelnik Kancelarije rukovodi i usklađuje rad Kancelarije, predstavlja i zastupa Kancelariju, obavlja najsloženije poslove, organizuje i obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova, daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka, donosi i potpisuje akte Kancelarije u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima, utvrđuje predlog pravilnika kojim su obuhvaćena radna mesta i njihovo razvrstavanje u Kancelariji, raspoređuje rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, kao i druga lica, u skladu sa aktom kojim su obuhvaćena radna mesta i njihovo razvrstavanje, stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad, odgovoran je za zakonitost rada Kancelarije i obavlja druge poslove u rukovođenju Kancelarijom.

Član 5

Načelnik Kancelarije za svoj rad i rad Kancelarije odgovara Gradskom veću Grada Niša i Skupštini grada.

Član 6

Načelnik Kancelarije ima zamenika koji ga u slučaju sprečenosti i odsutnosti zamenjuje.

Zamenik načelnika Kancelarije, postavlja se i razrešava na isti način i pod istim uslovima kao i načelnik.

Član 7

Radi objedinjavanja istih ili sličnih poslova koji su međusobno srodni, uspešnijeg izvršavanja poslova iz utvrđenog delokruga Kancelarije, pune zaposlenosti i odgovornosti zaposlenih u njima, obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice i to: sektori, odseci i grupe.

U Kancelariji se mogu obrazovati unutrašnje organizacione jedinice sa drugim nazivima, ako to više odgovara prirodi poslova koji treba da se obavljaju u tim jedinicama.

Član 8

Sektor se obrazuje da bi vršio međusobno povezane poslove koji predstavljaju zaokruženu oblast rada u Kancelariji ili ako to nalažu priroda i obim poslova.

Odsek se obrazuje da bi vršio međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Grupa se obrazuje da bi vršila međusobno povezane poslove.

Pojedine poslove u okviru Kancelarije mogu da vrše samostalni izvršioci izvan unutrašnje organizacione jedinice, ako to nalažu priroda ili obim poslova.

Član 9

Sektorom rukovodi rukovodilac sektora, odsekom šef odseka, a grupom koordinator grupe.

Rukovodioce sektora, šefove odseka i koordinatore grupa raspoređuje načelnik Kancelarije.

Član 10

Vrste poslova koji se obavljaju u unutrašnjim organizacionim jedinicama, prava i obaveze rukovodilaca unutrašnjih organizacionih jedinica, radna mesta i njihovo razvrstavanje po zvanjima, broj službenika i nameštenika koji čine sektor, odsek i grupu bliže se utvrđuju Pravilnikom kojim su obuhvaćena radna mesta i njihovo razvrstavanje.

IV MEĐUSOBNI ODNOSI KANCELARIJE I SLUŽBI GRADA, ODNOS PREMA ORGANIMA GRADA I GRAĐANIMA

Član 11

Međusobni odnosi Kancelarije i službi Grada i njihov odnos prema organima grada zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Kancelarija i službe grada dužne su da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda posla, kao i da razmenjuju potrebne podatke, informacije i obaveštenja neophodna za rad i realizaciju posla.

Kancelarija je u obavezi da o vršenju poslova iz svoje nadležnosti daje obaveštenja i podatke iz svoje nadležnosti koji su neophodni za rad organa grada i da pruža stručnu i svaku drugu pomoć organima grada.

Član 12

Kancelarija je u obavezi da sarađuje sa građanima i da poštuje njihovu ličnost i dostojanstvo.

Kancelarija je dužna da na zahtev građana daje potrebne podatke i obaveštenja.

V JAVNOST RADA

Član 13

Kancelarija obezbeđuje javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija i održavanjem konferencija za štampu.

Načelnik Kancelarije daje informacije o radu Kancelarije, a u pojedinim slučajevima može ovlastiti i drugo zaposleno lice da to učini u ime Kancelarije.

Kancelarija može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu u skladu sa zakonom.

O uskraćivanju informacije iz prethodnog stava odlučuje načelnik.

VI FINANSIRANJE KANCELARIJE

Član 14

Sredstva za finansiranje Kancelarije obezbeđuju se u budžetu grada.

Kancelarija je direktni korisnik budžeta Grada Niša.

VII KANCELARIJSKO POSLOVANJE I PEČAT KANCELARIJE

Član 15

Propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuju se i na poslovanje Kancelarije.

Kancelarijsko poslovanje obuhvata: primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno-tehničko obrađivanje akata, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta i druge poslove u skladu sa propisima.

Kancelarija ima pečat.

O izradi pečata stara se Gradska uprava koja vodi i evidenciju izrađenih pečata i službenika zaduženih za rukovanje pečatom.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 16

U pogledu pitanja koja nisu uređena ovom odlukom za načelnika, zamenika načelnika, službenike i nameštenike u Kancelariji, primenjuju se odredbe zakona kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u organima jedinica lokalne samouprave.

Na pitanja koja se odnose na proceduru pripreme, izrade, predlaganja i usvajanja pravilnika kojima su obuhvaćena radna mesta i njihovo razvrstavanje u Kancelariji, shodno će se primeniti odredbe odluke o Gradskoj upravi Grada Niša.

Član 17

Stupanjem na snagu ove odluke prestaju da važe odredbe člana 2. u delu koji glasi: "i Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj i projekte"; člana 6.; člana 7. stav 1. u delu koji glasi: "na pet godina na osnovu javnog konkursa,"; člana 7. stav 4.; člana 9. stav 2. i 3. i člana 22. stav 1. u delu koji glasi: "za službenike na položaju," Odluke o službama Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 143/2016).

Član 18

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".