ODLUKA
O JAVNOM LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA NA TERITORIJI GRADA VRANJA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 8/2017)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Vranja (u daljem tekstu: Odluka) uređuje se organizacija i način obavljanja javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Vranja.

Član 2

Pod javnim linijskim prevozom putnika, u smislu zakona i ove odluke, smatra se:

1) gradski prevoz - na teritoriji grada, odnosno naseljenog mesta; i

2) prigradski prevoz - između naseljenih mesta na teritoriji grada.

Član 3

Javni linijski prevoz putnika u smislu ove odluke je komunalna delatnost od opšteg interesa.

Javni linijski prevoz putnika obavlja privredno društvo, odnosno drugi privredni subjekat (u daljem tekstu: prevoznik) kome Grad poveri obavljanje ove komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Član 4

Javni linijski prevoz putnika može obavljati prevoznik koji je registrovan za obavljanje ove komunalne delatnosti, kojem je izdat akt nadležnog organa o ispunjenosti uslova za otpočinjanje i obavljanje te delatnosti i koje ima u vlasništvu ili lizingu najmanje tri registrovana autobusa.

Autobusi uzeti u lizing za obavljanje javnog prevoza iz stava 1. ovog člana mogu se koristiti u skladu sa propisima kojima se uređuje posao lizinga motornih vozila.

Član 5

Javni linijski prevoz putnika obavlja se autobusima koji ispunjavaju uslove utvrđene propisima kojima se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima i propisima o standardima za pojedine vrste autobusa.

Autobusi za obavljanje javnog linijskog prevoza putnika moraju biti registrovani na teritoriji Republike Srbije.

II ORGANIZACIJA JAVNOG LINIJSKOG PREVOZA PUTNIKA

Član 6

Javni linijski prevoz putnika obavlja se autobusima na unapred utvrđenim linijama i prema utvrđenom redu vožnje, uz unapred utvrđenu tarifu i ostale uslove prevoza, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Linije

Član 7

Javni linijski prevoz putnika obavlja se na:

1) stalnim linijama gradskog i prigradskog prevoza putnika, na kojima se prevoz vrši svakodnevno tokom cele godine;

2) sezonskim linijama gradskog i prigradskog prevoza putnika, na kojima se prevoz vrši u određenom periodu u toku godine;

3) privremenim (vanrednim) linijama gradskog i prigradskog prevoza putnika, na kojima se prevoz vrši za vreme održavanja kulturnih, umetničkih, sportskih i drugih manifestacija, verskih i državnih praznika, prekida saobraćaja zbog više sile, izvođenja radova na revitalizaciji puteva i drugim slučajevima, kada na drugi način nije moguće organizovati funkcionisanje linija na redovnoj trasi.

Član 8

Linije utvrđuje organizaciona jedinica Gradske uprave u čijoj nadležnosti su poslovi saobraćaja (u daljem tekstu: nadležna organizaciona jedinica), uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.

Linije se utvrđuju u skladu sa potrebama stanovništva, razvojem grada, saobraćajno-tehničkim uslovima i ekonomskom isplativošću održavanja pojedinih linija.

Akt o utvrđivanju linija sadrži broj i naziv linije, vrstu linije, trasu i dužinu linije, registrovani red vožnje, naziv i lokacije stajališta na liniji, međustajališna rastojanja, naziv terminusa odnosno autobuske stanice, tarifni sistem u kome se obavlja prevoz na liniji, kao i potreban minimalan broj polazaka.

Trasa linije određuje se nazivima puteva i ulica kojima se kreću vozila, od početnog do krajnjeg stajališta.

Izmene i dopune linija vrše se na način i po postupku predviđenom za utvrđivanje linija.

Nadležna organizaciona jedinica vodi registar o utvrđenim linijama na kojima se obavlja javni linijski prevoz putnika.

Registar linija iz stava 6. ovog člana sadrži naročito: akt o utvrđivanju linija, podatke o prevozniku i podatke o terminusu linije.

Red vožnje

Član 9

Javni linijski prevoz putnika odvija se po registrovanom i overenom redu vožnje.

Redom vožnje se vremenski definišu polasci svih vozila na liniji sa početnog, odnosno završnog autobuskog stajališta.

Red vožnje sadrži naročito:

1) naziv prevoznika;

2) broj, naziv i vrstu linije;

3) trasu, naziv autobuskih stajališta u oba smera, kao i njihova udaljenost;

4) vreme polaska i povratka sa krajnjih autobuskih stajališta na liniji za gradski prevoz, odnosno vreme polaska, dolaska i prolaza sa početnog i svih stajališta u prigradskom prevozu;

5) period važenja reda vožnje.

Član 10

Red vožnje za javni linijski prevoz putnika utvrđuje prevoznik, u skladu sa potrebama, zahtevima korisnika i parametrima nadležne organizacione jedinice.

Registraciju i overu reda vožnje vrši nadležna organizaciona jedinica.

Prevoznik je dužan da zahtev za registraciju i overu reda vožnje iz stava 1. ovog člana dostavi nadležnoj organizacionoj jedinici najkasnije deset (10) dana pre početka primene.

Uz zahtev se podnosi red vožnje iz stava 1. ovog člana, koji naročito sadrži: broj i naziv linije; vrstu linije; početak važenja reda vožnje; vreme polaska, dolaska i prolaza sa početnog i svih stajališta u gradskom i prigradskom prevozu; vreme rada linije; posebne napomene koje se tiču linije.

Član 11

Nadležna organizaciona jedinica je dužna da o zahtevu za registraciju i overu reda vožnje odluči najkasnije u roku od pet (5) dana od dana podnošenja zahteva.

Rešavajući po zahtevu iz stava 1. ovog člana, nadležna organizaciona jedinica može da:

1) izvrši registraciju i overu reda vožnje, ukoliko je zahtev uredan, blagovremen i potpun i sačinjen u skladu sa važećom regulativom ili ugovorom o poveravanju obavljanja javnog linijskog prevoza putnika;

2) donese zaključak o odbacivanju zahteva, ukoliko zahtev nije blagovremeno podnet, uz zahtev nisu podneti propisani dokazi, odnosno zahtev je nepotpun, ili se po njemu ne može postupati zbog formalnih nedostataka;

3) donese rešenje o odbijanju zahteva, ukoliko zahtev nije sačinjen u skladu sa važećom regulativom, ili ugovorom o poveravanju obavljanja javnog linijskog prevoza putnika;

Protiv zaključka, odnosno rešenja iz stava 2. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću, u roku od osam (8) dana od dana prijema zaključka odnosno rešenja.

Član 12

Nadležna organizaciona jedinica vrši registraciju i overu reda vožnje, sa rokom važnosti od jedne godine.

Overa reda vožnje vrši se stavljanjem pečata i štambilja koji sadrži redni broj pod kojim je upisan u registar, datum overe i potpis ovlašćenog lica nadležne organizacione jedinice.

Nadležna organizaciona jedinica vodi registar overenih redova vožnje koji sadrži naročito: redni broj, naziv prevoznika, broj i naziv linije, broj polazaka na liniji, datum overe i registracije reda vožnje, rok važenja reda vožnje.

Član 13

Red vožnje, odnosno polazak iz reda vožnje briše se iz registra reda vožnje u slučajevima utvrđenim zakonom.

Brisanje reda vožnje, odnosno polazaka iz reda vožnje vrši nadležna organizaciona jedinica.

Autobuske stanice i autobuska stajališta

Član 14

Autobuska stanica, u smislu zakona i ove odluke, je saobraćajni objekat u kome se vrši prijem i otprema autobusa, ukrcavanje i iskrcavanje putnika i prtljaga, prodaja i izdavanje voznih karata i drugih prevoznih isprava, davanje obaveštenja o prevozu i pružanje drugih usluga u vezi sa prevozom.

Autobusko stajalište, u smislu zakona i ove odluke, je izgrađen i uređen prostor van kolovoza ili propisno obeležena površina na kolovozu, namenjena za zaustavljanje autobusa radi ukrcavanja i iskrcavanja putnika i utovara i istovara prtljaga.

Član 15

Autobuska stajališta za određenu vrstu javnog linijskog prevoza određuju se posebnom odlukom Skupštine Grada, na predlog nadležne organizacione jedinice.

Nadležna organizaciona jedinica je dužna da u naselju ili naseljenom mestu obezbedi najmanje jedno autobusko stajalište za međumesni prevoz.

Odluka iz stava 1. ovog člana kojom se određuje stajalište za međumesni prevoz donosi se po prethodno pribavljenoj saglasnosti resornog ministarstva.

Odlukom iz stava 1. ovog člana reguliše se izgradnja, uređivanje i održavanje autobuskih stajališta.

Član 16

Autobusko stajalište mora biti vidno obeleženo stajališnom oznakom, a na kolovozu oznakom "BUS".

Stajališna oznaka sadrži naziv stajališta, broj stajališta i broj linije, a na početnim i krajnjim stajalištima-terminusima i izvod iz reda vožnje.

Na terminusima iz stava 2. ovog člana uređuje se bezbedna okretnica za autobuse.

Član 17

Prevoznik je dužan da prijem putnika i iskrcavanje putnika iz autobusa vrši na autobuskoj stanici ili autobuskom stajalištu koje je uneto u red vožnje.

Prijem putnika u autobusu i iskrcavanje putnika iz autobusa dopušten je na autobuskoj stanici ili autobuskom stajalištu dok autobus stoji, osim u slučaju većih zastoja, kada se može, na bezbedan način, vršiti i izvan autobuske stanice ili autobuskog stajališta.

Autobusi

Član 18

Autobus kojim se obavlja javni linijski prevoz putnika mora ispunjavati uslove propisane zakonom kojim se uređuje obavljanje prevoza u drumskom saobraćaju.

Autobus mora biti pre upućivanja u saobraćaj čist i provetren, kao i obojen prepoznatljivim bojama prevoznika, osim ako ugovorom o poveravanju obavljanja javnog linijskog prevoza putnika nije drugačije određeno.

U zimskom periodu, kada je spoljna temperatura ispod 10 stepeni C, autobus mora biti zagrejan, a u letnjem periodu, kada je spoljna temperatura iznad 25 stepeni C, mora biti rashlađen, ukoliko postoji sistem za rashlađivanje.

Član 19

Autobus kojim se vrši javni linijski prevoz putnika mora biti vidno obeležen oznakama od značaja za informisanje putnika, i to:

1) u donjem desnom uglu vetrobranskog stakla i sa strane pored ulaznih vrata, istaknut naziv linije sa naznačenjem najmanje jednog usputnog autobuskog stajališta, koje bliže određuje pravac linije;

2) na bočnoj strani ispisan naziv i sedište prevoznika.

Kada se autobusom ne vrši redovan prevoz ili se ne primaju putnici, na prednjoj strani autobusa postavlja se odgovarajuća oznaka "vanredna vožnja", "za garažu", "u kvaru" i sl.

Autobus može biti oslikan reklamnim porukama.

Reklame i drugi natpisi ne smeju se postavljati na mestima na kojima se zaklanja vidik ili prekrivaju propisane oznake i obaveštenja o prevozu.

Član 20

U autobusu kojim se obavlja javni linijski prevoz putnika mora se nalaziti:

1) putni nalog za vozilo, popunjen na propisan način, potpisan od strane vozača i potpisan i overen od strane ovlašćenog lica;

2) važeći red vožnje, odnosno fotokopija važećeg reda vožnje, overena pečatom i potpisom ovlašćenog lica prevoznika;

3) važeći i overen cenovnik;

4) opšti uslovi prevoza, u skladu sa zakonom;

5) ugovor o radu vozača ili potvrda da je vozač zaposlen kod prevoznika.

III PRAVA I OBAVEZE PREVOZNIKA

Član 21

Prevoznik može otpočeti obavljanje prevoza ako ima ugovor o poveravanju obavljanja delatnosti javnog linijskog prevoza putnika, registrovan i overen red vožnje, kao i dokaz o ispravnosti vozila.

Prevoznik je dužan da o otpočinjanju javnog linijskog prevoza putnika obavesti korisnike prevoza putem medija ili na drugi pogodan način.

Član 22

Prevoznik je dužan da obavljanje delatnosti javnog linijskog prevoza putnika organizuje na način kojim se obezbeđuje:

1) trajno i nesmetano pružanje usluga korisnicima prevoza, pod uslovima i na način utvrđen zakonom, propisima i standardima donetim na osnovu zakona;

2) propisani i ugovoreni obim i kvalitet usluga prevoza, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova i sigurnost korisnika u dobijanju usluga;

3) razvoj i unapređenje kvaliteta usluga prevoza, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Član 23

Prevoznik je dužan da prevoz obavlja po registrovanom i overenom redu vožnje.

Odstupanja od registrovanog reda vožnje na liniji, u smislu skraćenja, produženja, delimične izmene trase i privremenih izmena u registrovanim vremenima polazaka, odnosno privremena obustava prevoza, može se vršiti izuzetno, iz opravdanih razloga.

Pod opravdanim razlozima iz stava 2. ovog člana, smatraju se:

1) elementarne nepogode;

2) znatna oštećenja ulica, puteva i putnih objekata;

3) izvođenje radova na revitalizaciji puta;

4) situacije i mere koje su preduzeli nadležni republički i gradski organi, dok ti razlozi postoje.

Prevoznik je dužan da o odstupanju od registrovanog reda vožnje, odnosno privremenoj obustavi prevoza, bez odlaganja obavesti nadležan gradski organ za registraciju i overu reda vožnje, a korisnike prevoza putem medija.

U slučaju prekida prevoza zbog kvara vozila, prevoznik je dužan da putnicima omogući da sa istim voznim ispravama nastave započetu vožnju drugim vozilom.

Član 24

Prevoznik je dužan da putniku izda voznu kartu i kartu za prevoz ručnog prtljaga, ukoliko se plaća posebna naknada za ručni prtljag.

Prevoznik vrši kontrolu izdatih voznih isprava, odnosno posedovanje istih od strane putnika preko ovlašćenih lica-kontrolora.

Ovlašćeno lice za vršenje kontrole u vozilu dužno je da pre početka kontrole pokaže službenu legitimaciju.

Član 25

Vozač je dužan:

1) da autobus zaustavlja na svim stajalištima prema registrovanom redu vožnje i da prilikom zaustavljanja zaustavi vozilo;

2) da primi na prevoz svakog putnika u granicama raspoloživih mesta za putnike, osim putnika čiji ulazak u autobus nije dozvoljen u skladu sa zakonom i ovom odlukom;

3) da obezbedi prevoz prtljaga zajedno sa putnikom kome prtljag pripada;

4) da dozvoli ulazak i izlazak putnika iz autobusa na bezbedan način i izvan stajališta u slučaju dužeg zastoja;

5) da se pridržava reda vožnje;

6) da pokrene autobus tek kada se uveri da su sva vrata zatvorena;

7) da ne puši u vozilu;

8) da se prema putnicima ponaša sa pažnjom i predusretljivo;

9) da se stara o održavanju reda u autobusu;

10) da prodaje karte u autobusu;

11) da bude obučen u uniformu koju odredi prevoznik.

Član 26

Vozač neće dozvoliti ulazak u autobus:

1) licu koje je vidljivo pod uticajem alkohola, odnosno u napitom stanju;

2) licu obolelom od zarazne bolesti;

3) detetu do šest godina starosti, ako nije u pratnji odrasle osobe;

4) licu čiji prtljag može izazvati povredu putnika ili oštećenje vozila.

Vozač ne sme dozvoliti boravak drugim licima u prostoru izdvojenom i namenjenom vozaču.

Za vreme vožnje, vozač ne sme razgovarati sa putnicima, niti koristiti mobilni telefon.

IV PRAVA I OBAVEZE PUTNIKA

Član 27

Putnik je dužan da za korišćenje usluga prevoza u autobusu ima važeću i ispravnu voznu kartu, ili važeću i ispravnu pretplatnu kartu na osnovu koje ostvaruje pravo na prevoz.

Putnik je dužan da voznu kartu, odnosno pretplatnu kartu pokaže i ustupi na zahtev kontrolora.

Putnik je dužan da čuva voznu ispravu do završetka vožnje.

U slučaju potrebe, kontrolor može zatražiti pomoć policijske uprave ili komunalne policije.

Putnik koji ne poseduje važeću i ispravnu voznu kartu ili važeću i ispravnu pretplatnu kartu na osnovu koje ostvaruje pravo na prevoz, dužan je da vozaču ili kontroloru pokaže ličnu kartu ili drugu identifikacionu ispravu i da plati doplatnu kartu, radi završetka započete vožnje.

Ukoliko putnik ne postupi po zahtevu kontrolora u smislu stava 5. ovog člana, kontrolor će uručiti putniku pisanu opomenu koja sadrži: podatke o putniku (ime, prezime, matičan broj i sl), visinu naknade; datum dospeća; liniju javnog prevoza; datum izdavanja i potpis i službeni broj kontrolora.

Putnik je po uručenju opomene iz stava 6. ovog člana dužan da napusti autobus na prvom narednom autobuskom stajalištu.

Član 28

Prilikom ulaska u autobus i zauzimanja mesta za sedenje, prednost imaju invalidi, trudnice, lica sa malom decom i nemoćne osobe.

Član 29

Putnik može u autobus uneti lični prtljag, dečija kolica, invalidska kolica, lovačku i sportsku opremu i drugi prtljag koji svojim dimenzijama i svojstvima ne ugrožava sigurnost putnika.

Putnik je dužan da vodi brigu o svom prtljagu.

Stvari koje se ne smatraju ručnim prtljagom ne mogu se smeštati u delu autobusa u kome se nalaze mesta za prevoz putnika.

Član 30

U autobusu nije dozvoljeno unositi:

1) vatreno oružje;

2) eksplozivne, lako zapaljive, otrovne, radioaktivne, nagrizajuće, zarazne materije i predmete i organske perokside;

3) predmete koji mogu ugroziti život, zdravlje i imovinu putnika i voznog osoblja;

4) predmete koji mogu ozlediti, isprljati, oštetiti ili uznemiriti putnike u vozilu ili vozno osoblje.

Izuzetno od stava 1. tač. 1) ovog člana, pripadnicima Policije i Vojske Srbije, kada su na službenom zadatku, dozvoljeno je da u autobus unose lično naoružanje, i to na način utvrđen posebnim propisima.

Član 31

Putnicima je zabranjeno:

1) ometati vozača, odnosno drugo ovlašćeno lice u vozilu u obavljanju službe;

2) bacati otpatke ili na drugi način zagađivati i uništavati opremu autobusa, autobus i njegove oznake, pisati po unutrašnjosti autobusa;

3) pušiti u autobusu;

4) zadržavati se u delu vozila na način kojim se ometa naplata vozne karte, onemogućuje ili otežava pravilan raspored putnika u autobusu, odnosno ulazak ili izlazak iz autobusa;

5) onemogućavati otvaranje i zatvaranje vrata kao i nasilno otvarati vrata na autobusu;

6) ulaziti i izlaziti iz autobusa u pokretu, hvatati se ili voziti na spoljnjem delu autobusa;

7) prosjačiti ili prodavati robu u autobusu.

Vozač, odnosno ovlašćeno lice u autobusu, dužno je da opomene putnika koji postupa suprotno odredbama iz stava 1. ovog člana, a ukoliko i pored opomene putnik izvrši neku od navedenih radnji, vozač će pozvati putnika da napusti autobus.

Član 32

Stvari nađene u autobusu predaju se vozaču ili ovlašćenom licu koji su dužni da nalazaču izdaju potvrdu u kojoj će upisati ime i prezime, odnosno naziv prevoznika, broj linije, registarski broj vozila, vreme pronalaska stvari, opis stvari i ime, prezime i adresu nalazača.

Ako se za vreme vožnje ne javi vlasnik nađene stvari, službeno lice kome je stvar predata dužno je da, odmah po završetku prevoza, stvar preda službi prevoznika.

Prevoznik je dužan da nađene stvari preda u roku od sedam dana ustanovi koja se stara o nađenim stvarima.

Sa nađenim stvarima postupa se u skladu sa propisima o nađenim stvarima.

V SREDSTVA ZA OBAVLJANJE JAVNOG LINIJSKOG PREVOZA PUTNIKA

Član 33

Sredstva za obavljanje javnog linijskog prevoza putnika obezbeđuju se iz prihoda od prodaje usluga prevoza i budžeta Grada.

Cenu usluga prevoza, odnosno cenu vozne i pretplatne karte, utvrđuje prevoznik, uz saglasnost Gradskog veća, na osnovu načela i elemenata za određivanje cena komunalnih usluga propisanih zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti.

Gradsko veće može posebnim aktom odrediti kategoriju korisnika koji plaćaju subvencioniranu cenu usluge javnog prevoza kao i iznos subvencije za svaku kategoriju korisnika.

U slučaju iz stava 3. ovog člana, Grad je dužan da prevozniku dostavi spisak tih korisnika, kao i da nadoknadi subvencionirani deo cene.

Način i uslovi isplate povlašćenog prevoza uređuju se ugovorom između Grada i prevoznika, koji se zaključuje svake godine.

Ugovorom o obavljanju javnog linijskog prevoza može se predvideti subvencionirani iznos cene za određene kategorije korisnika koji se neće nadoknađivati prevozniku.

VI OVLAŠĆENJA ORGANA GRADA U SLUČAJU PREKIDA U OBAVLJANJU LOKALNOG JAVNOG LINIJSKOG PREVOZA

Član 34

Prevoznik je dužan da u slučaju prekida ili smanjenja obima u obavljanju javnog linijskog prevoza putnika nastalog usled nepredviđenih okolnosti (havarija, elementarne nepogode i sl), o tome odmah obavesti nadležnu organizacionu jedinicu uprave i Gradsko veće i da uz obaveštenje dostavi predlog načina obavljanja prevoza u skladu sa potrebama i mera za otklanjanje nastalih posledica, kao i mere za nastavak pružanja usluga.

U slučaju prekida ili smanjenja obima obavljanja javnog linijskog prevoza putnika nastalog zbog štrajka, prevoznik je dužan da uz obaveštenje dostavi odluku o stupanju u štrajk, izjavu o načinu obezbeđivanja minimuma procesa rada i redove vožnje za vreme trajanja štrajka.

Na osnovu obaveštenja iz stava 1. i 2. ovog člana, Gradsko veće, na predlog nadležne organizacione jedinice uprave, dužno je da bez odlaganja:

1) odredi red prvenstva i način obavljanja linijskog prevoza u skladu sa potrebama, preraspodelom preostalih kapaciteta i uvođenjem rezervnih vozila prevoznika;

2) preduzme mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere za pružanje usluga,

3) angažuje drugog prevoznika za obavljanje javnog linijskog prevoza putnika neposrednom pogodbom, do otklanjanja poremećaja;

4) utvrdi eventualnu odgovornost za prekid, odnosno poremećaj nastao iz drugih razloga u pružanju usluga prevoza, kao i odgovornost za naknadu učinjene štete.

Član 35

U slučaju prekida linijskog prevoza usled štrajka prevoznika, prevoznik je dužan da obezbedi minimalno 75% od planiranog obima rada u obavljanju linijskog prevoza.

VII NAČIN OBAVLJANJA JAVNOG LINIJSKOG PREVOZA PUTNIKA

Poveravanje obavljanja javnog linijskog prevoza putnika

Član 36

Grad poverava obavljanje javnog linijskog prevoza putnika prevozniku koji ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje javni prevoz putnika u drumskom saobraćaju.

Javni linijski prevoz putnika na pojedinim linijama mogu da vrše dva ili više prevoznika.

Na postupak poveravanja obavljanja javnog linijskog prevoza putnika primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje javno-privatno partnerstvo i koncesije.

Koncesioni akt o poveravanju javnog linijskog prevoza putnika donosi Skupština Grada, na predlog Gradskog veća, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Nacrt koncesionog akta iz stava 4. ovog člana priprema nadležna organizaciona jedinica.

Član 37

Poveravanje obavljanja javnog linijskog prevoza putnika vrši se ugovorom, na osnovu javnog poziva za prikupljanje ponuda, osim za slučajeve za koje je zakonom i ovom odlukom drugačije određeno.

Obavljanje javnog linijskog prevoza putnika poverava se na vreme do pet (5) godina, osim za slučajeve za koje je zakonom drugačije određeno.

O poveravanju obavljanja javnog linijskog prevoza putnika odlučuje Gradsko veće.

Ugovor o poveravanju obavljanja javnog linijskog prevoza putnika, u ime Grada, zaključuje Gradonačelnik.

Član 38

Gradsko veće, pre sačinjavanja predloga za donošenje koncesionog akta, imenuje stručni tim za izradu konkursne dokumentacije, studije opravdanosti davanja koncesije, odnosno poveravanja obavljanja javnog linijskog prevoza putnika i preduzimanje svih ostalih radnji koje prethode poveravanju u skladu sa zakonom kojim se uređuje javno-privatno partnerstvo i propisima kojima se uređuje javni prevoz putnika.

Javni poziv

Član 39

Po donošenju koncesionog akta, postupak poveravanja obavljanja javnog lokalnog linijskog prevoza putnika počinje danom objavljivanja javnog poziva u "Službenom glasniku Republike Srbije", a okončava se donošenjem konačne odluke o izboru najpovoljnije ponude i dodelom ugovora o poveravanju, ili donošenjem konačne odluke o poništaju postupka poveravanja obavljanja ove komunalne delatnosti, u skladu sa Zakonom i Odlukom o komunalnim delatnostima na teritoriji grada Vranja.

Javni poziv za dostavljanje ponuda objavljuje se u istovetnom tekstu u "Službenom glasniku Republike Srbije", u jednom listu koji se distribuira na teritoriji grada ili u jednom listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike Srbije, kao i na zvaničnoj internet stranici Grada, sa navođenjem dana kada je javni poziv objavljen u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Ponude se dostavljaju u pisanom obliku, u zatvorenoj koverti, sa adresom nadležnog organa Grada, naznakom postupka za poveravanje obavljanja lokalnog linijskog prevoza putnika, naznakom "ne otvaraj" i adresom ponuđača.

U toku roka za dostavljanje ponuda ponuđač može menjati ili dopunjavati svoju ponudu, na način koji je određen za podnošenje ponuda.

Rok za dostavljanje ponuda iznosi 60 dana od dana objavljivanja javnog poziva u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Član 40

Odluku o raspisivanju javnog poziva za dostavljanje ponuda za poveravanje obavljanja javnog linijskog prevoza putnika dodelom ugovora o poveravanju donosi Gradsko veće, koje i raspisuje javni poziv.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana sadrži naročito: kontakt podatke organa koji raspisuje javni poziv; naziv linije u javnom linijskom prevozu putnika; vreme na koje se poverava obavljanje javnog linijskog prevoza putnika; tehničke, organizacione, kadrovske i druge uslove propisane za obavljanje te delatnosti, kao i isprave kojima se dokazuje njihovo ispunjenje; uslove pod kojim Grad poverava obavljanje te delatnosti; obavezu ponuđača da dostavi bankarsku garanciju za ozbiljnost ponude; organ kome se podnose ponude i rok za podnošenje ponuda; kriterijume za izbor najpovoljnijeg ponuđača; način objavljivanja rezultata učesnika po javnom pozivu; ostale podatke u skladu sa zakonom.

Član 41

Postupak po javnom pozivu za dostavljanje ponuda za poveravanje obavljanja javnog linijskog prevoza putnika dodelom ugovora o poveravanju sprovodi stručni tim

Stručni tim je u obavezi da najkasnije u roku od 30 dana od dana isteka roka za dostavljanje ponuda dostavi Gradskom veću izveštaj o sprovedenom postupku sa obrazloženim predlogom odluke o izboru ponuđača koji je dao najpovoljniju ponudu, zapisnikom i drugom dokumentacijom o sprovedenom postupku po javnom pozivu.

Prilikom izbora najpovoljnije ponude stručni tim ceni ispunjenost svih kriterijuma iz javnog oglasa i predlaže ponuđača za koga stručno oceni da će svojom tehničkom, organizacionom i kadrovskom osposobljenošću, kao i ponuđenim drugim uslovima poverene poslove obavljati u skladu sa propisanim uslovima.

Odluka o izboru najpovoljnije ponude

Član 42

Odluku o izboru najpovoljnije ponude za koju će ponuditi potpisivanje ugovora o poveravanju obavljanja linijskog prevoza, donosi Gradsko veće, na obrazložen predlog stručnog tima.

Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži naročito: naziv donosioca odluke, sa brojem i datumom donošenja odluke; naziv ponuđača; prirodu, obim i mesto obavljanja javnog linijskog prevoza putnika; rok trajanja obavljanja javnog linijskog prevoza putnika; rok u kojem je najpovoljniji ponuđač obavezan da potpiše ugovor o poveravanju obavljanja javnog linijskog prevoza putnika; rok u kojem Gradsko veće može pozvati sledeće ponuđače da potpišu ugovor u slučaju nepotpisivanja ugovora od strane najpovoljnijeg ponuđača; obrazloženje razloga za izbor ponuđača; pouka o pravnom sredstvu; druge odgovarajuće podatke u skladu sa konkursnom dokumentacijom, podnetom ponudom, kao i posebnim propisima kojima se uređuje obavljanje javnog linijskog prevoza putnika.

Rok za donošenje odluke o izboru najpovoljnije ponude iznosi 60 dana od dana isteka roka za dostavljanje ponuda.

Gradsko veće je u obavezi da odluku o izboru najpovoljnije ponude, sa kopijom zapisnika o otvaranju i oceni ponuda, bez odlaganja, dostavi svakom ponuđaču, preporučenom poštom sa povratnicom ili na drugi način kojim dostavljanje može biti dokazano.

Ako Gradsko veće ne donese odluku o izboru najpovoljnije ponude i ne dostavi je ponuđačima u propisanom roku, ponuđači mogu podneti zahtev za zaštitu prava, u skladu sa propisima kojim se uređuju javne nabavke.

Konačna odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača, u smislu odredaba ove Odluke, objavljuje se u "Službenom glasniku grada Vranja".

Poništaj postupka poveravanja obavljanja javnog linijskog prevoza putnika vrši se pod uslovima propisanim zakonom.

Ugovor o poveravanju obavljanja javnog linijskog prevoza putnika

Član 43

Gradonačelnik potpisuje ugovor o poveravanju obavljanja javnog linijskog prevoza putnika nakon saglasnosti Gradskog veća na predlog teksta ugovora.

Gradonačelnik ne može potpisati ugovor pre isteka perioda mirovanja koji iznosi 15 dana od dana dostavljanja odluke o izboru najpovoljnije ponude svakom ponuđaču.

Po isteku perioda mirovanja iz stava 2. ovog člana dozvoljeno je potpisivanje ugovora, ako zahtev za zaštitu prava nije podnet.

Ako je pokrenut postupak pravne zaštite, ugovor se može zaključiti po donošenju odluke o odbijanju, odnosno odbacivanju zahteva za zaštitu prava, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Ugovor o poveravanju obavljanja javnog linijskog prevoza putnika sadrži naročito: ugovorne strane; datum i mesto zaključenja ugovora; podatke o komunalnoj delatnosti čije se obavljanje poverava; uslove za obavljanje komunalne delatnosti; vreme na koje se zaključuje ugovor, odnosno na koje se vrši poveravanje obavljanja komunalne delatnosti; prava i obaveze ugovornih strana; odredbe o raskidu ugovora; druge podatke u skladu sa zakonom.

Član 44

Ugovor o poveravanju obavljanja javnog linijskog prevoza putnika prestaje:

1) istekom vremena za koje je zaključen;

2) raskidom;

3) prestankom privrednog društva, odnosno drugog pravnog lica kome je poverena ta komunalna delatnost;

4) u drugim slučajevima, u skladu sa zakonom.

Član 45

Ugovor o poveravanju obavljanja javnog linijskog prevoza putnika može se raskinuti:

1) ako se zbog promenjenih okolnosti, koje se nisu mogle predvideti u trenutku zaključenja ugovora, ne može ostvariti svrha ugovora;

2) ako prevoznik ne izvršava ugovorene obaveze, ili ne obavlja poverenu komunalnu delatnost na ugovoreni način;

3) ako prevoznik ne postupa po nalogu nadležnog organa Grada u postupku nadzora i kontrole;

4) u drugim slučajevima, u skladu sa zakonom.

Član 46

U slučaju raskida ugovora, preduzetnik je dužan da nadoknadi nastalu štetu po propisima o odgovornosti za štetu.

Gradsko veće će u slučaju raskida ugovora privremeno poveriti obavljanje ove komunalne delatnosti drugom prevozniku, ugovorom zaključenim po osnovu neposredne pogodbe.

Poveravanje obavljanja javnog linijskog prevoza putnika u smislu stava 2. ovog člana, vrši se za vreme do šest meseci, u kom roku se mora raspisati javni konkurs i okončati postupak po osnovu javnog konkursa prikupljanjem ponuda, u smislu ove odluke.

VIII NADZOR

Član 47

Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši nadležna organizaciona jedinica.

Inspekcijski nadzor nad primenom odredaba ove odluke /izuzev odredaba koje se odnose na poveravanje obavljanja javnog linijskog prevoza putnika/ vrši Odeljenje za inspekcijske poslove Gradske uprave grada Vranja, preko inspektora za drumski saobraćaj (u daljem tekstu: inspektor).

Inspektor ima prava i dužnosti da u vršenju inspekcijskog nadzora:

1) pregleda autobuse kojim se obavlja javni gradski i prigradski prevoz putnika u skladu sa odredbama ove odluke i kontroliše potrebnu dokumentaciju za vozila;

2) kontroliše važeće i overene redove vožnje na osnovu kojih se obavlja javni gradski i prigradski prevoz putnika,

3) utvrđuje identitet prevoznika, posade autobusa i drugih odgovornih lica za obavljanje prevoza kontrolom pasoša, ličnih karata i drugih odgovarajućih isprava,

4) preduzima i druge mere u skladu sa zakonom.

Komunalno-policijski nadzor, vrši Komunalna policija.

U vršenju komunalno-policijskog nadzora, komunalni policajac, pored ovlašćenja utvrđenim zakonom, ovlašćen je i da:

- izda prekršajni nalog za prekršaje ustanovljene ovom odlukom,

- podnosi prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo: i

- obavesti drugi nadležan organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

Član 48

U vršenju inspekcijskog nadzora inspektor dužan je i ovlašćen da:

1) naredi otklanjanje nedostataka u pogledu:

- ispunjenosti propisanih uslova i načina obavljanja javnog gradskog i prigradskog prevoza;

- uredne kontrole tehničke ispravnosti vozila;

- pridržavanja važećeg reda vožnje;

- izvršavanja poslova u obavljanju javnog gradskog i prigradskog prevoza,

- izvršavanja zadataka i poslova posade autobusa,

- izda prekršajni nalog za prekršaje ustanovljene ovom odlukom i zakonom,

- podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka za prekršaje ustanovljene zakonom,

- podnese prijavu za privredni prestup ustanovljen zakonom,

- otklanjanja drugih nedostataka u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

2) zabrani prevoz i upotrebu saobraćajnih sredstava ako se prevoz obavlja, odnosno sredstva upotrebljavaju protivno propisima;

3) naredi prevozniku da u određenom roku otkloni uočene nedostatke i nepravilnosti u radu, ako prevoznik obavlja prevoz putnika suprotno odredbama ove odluke i zakona;

4) podnosi zahtev za brisanje reda vožnje, odnosno polazaka iz reda vožnje kada utvrdi da prevoznik ne obavlja javni gradski i prigradski prevoz u skladu sa registrovanim redom vožnje; i

5) preduzima druge mere u skladu sa zakonom.

Član 49

Prevoznik čiji objekti ili sredstva ili osoblje, odnosno rad podležu inspekcijskom nadzoru, dužan je da inspektoru omogući neometano vršenje inspekcijskog nadzora i da bez odlaganja omogući uvid u zahtevanu dokumentaciju i podatke, kao i nesmetan pristup objektima, sredstvima ili osoblju koji su u vezi sa obavljanjem delatnosti prevoza u gradskom i prigradskom prevozu, u skladu sa odredbama ove odluke.

Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da izvrše naložene inspekcijske mere.

Član 50

Inspektor ima pravo da zaustavlja i pregleda autobuse kojima se obavlja javni gradski i prigradski prevoz putnika, sa isticanjem stop tablice i na osnovi stop tablice koju koristi inspektor ispisan je tekst: "STOP INSPEKCIJA".

Član 51

Vozač je dužan da zaustavi autobus kojim se obavlja javni gradski i prigradski prevoz putnika ako inspektor istakne saobraćajni znak propisan čl. 50. ove odluke.

Član 52

Protiv rešenja inspektora, može se izjaviti žalba resornom ministarstvu u roku od osam dana od dana dostavljanja rešenja.

Žalba ne odlaže izvršenje rešenja.

Član 53

Verodostojnost isprava kojom se dokazuje izvršenje prekršaja, odnosno privrednog prestupa u smislu zakona, smatra se:

1)video ili foto zapis na kome se jasno mogu videti vozilo kojim je izvršen prekršaj, registarske tablice vozila i bitna obeležja prekršaja, odnosno privrednog prestupa,

2) fotokopija dokumentacije u vezi sa prevozom koja se nalazi u autobusu.

Prekršajni nalog

Član 54

Inspektor, odnosno komunalni policajac će izdati prekršajni nalog ukoliko je prekršaj iz njegove nadležnosti otkrio na jedan od sledećih načina:

1) neposrednim opažanjem prilikom kontrole, nadzora i pregleda, kao i uvidom u službenu evidenciju nadležnog organa

2) uvidom u podatke koji su dobijeni uz pomoć uređaja za nadzor ili merenje;

3) prilikom inspekcijskog ili drugog nadzora pregledom dokumentacije, ili na drugi zakonom propisan način.

Prekršajni nalog se izdaje u pisanoj formi, sa sadržajem propisanim zakonom.

Prekršajni nalog se sastoji od originala i dve kopije. Original se uručuje licu protiv koga se izdaje prekršajni nalog, a kopiju zadržava organ koji je izdao prekršajni nalog.

Prekršajni nalog se uručuje prisutnom licu za koga se smatra da je učinilo prekršaj u momentu otkrivanja prekršaja.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog svojim potpisom na odgovarajućem mestu u nalogu potvrđuje njegov prijem.

Ako je lice za koje se smatra da je učinilo prekršaj odsutno i kada okolnosti otkrivanja ili priroda prekršaja to zahtevaju, dostavljanje prekršajnog naloga će se izvršiti putem pošte ili dostavne službe, u skladu sa odredbama o dostavljanju iz zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Ako prisutno lice protiv koga se izdaje prekršajni nalog odbije da primi nalog, inspektor, odnosno komunalni policajac će ga upozoriti na posledice odbijanja prijema, uneti u nalog zabelešku o odbijanju prijema, dan i čas kada je prijem odbijen, čime se smatra da je prekršajni nalog uručen.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog prihvata odgovornost za prekršaj plaćanjem polovine izrečene kazne u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga, čime se oslobađa plaćanja druge polovine izrečene kazne.

Ako lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga ne plati izrečenu kaznu ili ne podnese zahtev za sudsko odlučivanje o izdatom prekršajnom nalogu, smatraće se da je prihvatio odgovornost propuštanjem, a prekršajni nalog postaće konačan i izvršan.

Prekršajni nalog sa konstatacijom konačnosti i zabeleškom da novčana kazna nije plaćena, dostavlja se prekršajnom sudu da izrečenu novčanu kaznu unese u registar i sprovede postupak izvršenja u skladu sa zakonom.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog može prihvatiti prekršajnu odgovornost za prekršaj i nakon isteka roka od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga ako pre postupka izvršenja dobrovoljno plati celokupan iznos izrečene novčane kazne.

IX KAZNENE ODREDBE

Član 55

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj privredno društvo ili drugi privredni subjekat, ako:

1) autobus kojim se obavlja javni linijski prevoz putnika nije registrovan na teritoriji Republike Srbije (čl. 5. st. 2);

2) u autobusu kojim se obavlja javni linijski prevoz putnika nema putni nalog za autobus, popunjen na propisan način, potpisan od strane vozača i potpisan i overen od strane ovlašćenog lica (čl. 20. st. 1. tač 1);

3) prevoznik otpočne obavljati javni linijski prevoz putnika suprotno čl. 21. st. 1. ove odluke:

4) ne izvrši naložene inspekcijske mere iz čl. 48. st. 1. tač. 1) i 3).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara i odgovorno lice u privrednom društvu, odnosno drugom privrednom subjektu

Član 56

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 70.000 dinara kazniće se za prekršaj privredno društvo ili drugi privredni subjekat, ako:

1) javni linijski prevoz putnika obavlja prevoznik koji u vlasništvu ili u lizingu nema najmanje tri registrovana autobusa (čl. 4. st. 1);

2) prevoznik vrši prijem putnika u autobusu i iskrcavanje putnika iz autobusa na autobuskim stanicama i stajalištima koja nisu uneta u registrovani red vožnje (čl. 17. st. 1);

3) u autobusu kojim se obavlja javni linijski prevoz putnika ne nalazi se ugovor o radu vozača ili potvrda da je vozač zaposlen kod prevoznika na koga je registrovan red vožnje (čl. 20. st. 1. tač. 5);

4) ako se ne pridržava registrovanog i overenog reda vožnje (čl. 23. st. 1);

5) prevoznik u slučaju kvara autobusa, ne obezbedi putniku da sa istom voznom kartom nastavi započetu vožnju do odredišne stanice, odnosno stajališta (čl. 23. st. 5);

6) putniku ne izda voznu kartu i kartu za prevoz ručnog prtljaga, ukoliko se plaća posebna naknada za ručni prtljag (čl. 24. st. 1)

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara i odgovorno lice u privrednom društvu, odnosno drugom privrednom subjektu.

Član 57

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 40.000 dinara kazniće se za prekršaj privredno društvo ili drugi privredni subjekat, ako:

1) u autobusu kojim se obavlja javni linijski prevoz putnika ne nalazi se istaknut, u donjem desnom uglu vetrobranskog stakla i sa strane pored ulaznih vrata, naziv linije sa naznačenjem jednog usputnog stajališta (čl. 19. st. 1. tač. 1);

2) autobus kojim se obavlja javni linijski prevoz putnika na bočnim stranama nema ispisano poslovno ime prevoznika (čl. 19. st. 1. tač. 2);

3) u autobusu kojim se obavlja javni linijski prevoz putnika ne nalazi se važeći red vožnje, odnosno fotokopija važećeg reda vožnje overena pečatom i potpisom ovlašćenog lica prevoznika (čl. 20. st. 1. tačka 2);

4) u autobusu kojim se obavlja javni linijski prevoz putnika ne nalazi se važeći cenovnik overen pečatom i potpisom ovlašćenog lica prevoznika (čl. 20. st. 1. tač. 3);

5) u autobusu kojim obavlja javni linijski prevoz putnika nema opšte uslove prevoza (čl. 20. st. 1. tač. 4);

6) ne obavesti korisnike prevoza o početku obavljanja javnog linijskog prevoza putnika (čl. 21. st. 2);

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara i odgovorno lice u privrednom društvu, odnosno drugom privrednom subjektu.

Član 58

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 20.000 dinara kazniće se za prekršaj vozač ako ne zaustavi autobus kojim obavlja javni linijski prevoz putnika kada inspektor istakne saobraćajni znak u smislu čl. 51. ove Odluke.

Član 59

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara kazniće se za prekršaj vozač ako ne postupa u skladu sa čl. 25. st. 1. ove odluke.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 60

Na pitanja koja nisu uređena ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa kojima se uređuje prevoz putnika u drumskom saobraćaju, komunalna delatnost i poveravanje obavljanja komunalne delatnosti, odnosno davanje koncesije za obavljanje delatnosti od opšteg interesa.

Član 61

Odluka o određivanju autobuskih stajališta doneće se u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 62

Prevoznici su dužni da svoje poslovanje usklade sa odredbama ove odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 63

Prevoznici, kojima je do donošenja ove odluke, povereno obavljanje javnog linijskog prevoza putnika, nastavljaju obavljanje javnog linijskog prevoza putnika do isteka vremena na koje im je povereno obavljanje te komunalne delatnosti, u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 64

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji i načinu obavljanja javnog prevoza i prevoza za sopstvene potrebe lica i stvari na teritoriji grada Vranja ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 27/11).

Član 65

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".