ODLUKA

O SLUŽBAMA GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 143/2016 i 39/2017 - dr. odluka)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se delokrug rada i uređenja službi, nazivi rukovodioca službi, način i uslovi za postavljenje rukovodioca službi, prava i obaveze u rukovođenju službama, unutrašnje uređenje, kao i druga pitanja od značaja za rad službi.

Član 2*

Službe Grada koje se uređuju ovom odlukom su: Služba za poslove Skupštine Grada, Služba za poslove Gradonačelnika, Služba za poslove Gradskog veća.

II DELOKRUG RADA SLUŽBI

Član 3

Služba za poslove Skupštine Grada obavlja poslove pripreme, održavanja i obrade sednica Skupštine Grada i radnih tela Skupštine Grada, stručne, administrativne, organizacione poslove za odbornike i odborničke grupe u Skupštini Grada, obavlja normativno-pravne poslove, poslove preventivne kontrole zakonitosti i međusobne usklađenosti gradskih propisa, poslove odnosa sa javnošću i poslove prijema građana, poslove u vezi sa izradom finansijskog plana i predloga za izvršenje budžeta, poslove protokola za potrebe Skupštine Grada i predsednika Skupštine Grada, poslove prevođenja, poslove saradnje lokalnih samouprava i međunarodne saradnje, priprema i organizacije konferencija za medije, obavlja poslove komunikacije sa medijima, kao i poslove redakcije službenog glasila Grada Niša i upravlja programom važećih propisa Grada Niša u elektronskom obliku.

Član 4

Služba za poslove Gradonačelnika obavlja stručne, administrativne, organizacione i druge poslove za potrebe Gradonačelnika, Zamenika gradonačelnika i pomoćnika Gradonačelnika, normativno-pravne poslove za potrebe Gradonačelnika i Zamenika gradonačelnika, poslove saradnje sa lokalnim samoupravama, poslove međunarodne saradnje, poslove praćenja aktivnosti Gradonačelnika i pripreme izveštaja o radu Gradonačelnika za sednice Skupštine Grada Niša, poslove za oblast razvoja i unapređenja omladinske politike i sprovođenja lokalne politike o mladima, poslove u vezi sa učestvovanjem u internacionalnim, nacionalnim i lokalnim projektima za mlade, poslove saradnje sa dijasporom, poslove pripreme i realizacije projekata iz delokruga Službe za poslove Gradonačelnika u saradnji sa svim sektorima, poslove u vezi sa izradom finansijskog plana, poslove izrade Programa rada i plana javnih nabavki za potrebe Službe za poslove Gradonačelnika i Gradonačelnika Grada Niša, poslove uspostavljanja i održavanja kontakata sa lokalnim samoupravama u zemlji i inostranstvu, poslove zvanične korespondencije sa predstavnicima stranih država, protokolarne poslove, poslove prevođenja, poslove odnosa sa javnošću, poslove praćenja i kontrole korišćenja sredstava koje Grad obezbeđuje za zadovoljavanje potreba funkcionisanja i razvoja sistema zaštite i spasavanja, poslove dnevnog ažuriranja zvanične veb prezentacije Grada Niša, poslove pripreme javnih manifestacija od interesa za Grad Niš, druge poslove za potrebe Gradonačelnika u skladu sa zakonom, Statutom Grada Niša i propisima.

Član 5

Služba za poslove Gradskog veća obavlja poslove pripreme, održavanja i obrade sednica i kolegijuma Gradskog veća, stručne, analitičke, administrativne i organizacione poslove za potrebe Gradskog veća, predsednika Gradskog veća, Zamenika gradonačelnika, članova Gradskog veća, stalnih i povremenih radnih tela Gradskog veća i radnih grupa koje obrazuju članovi Gradskog veća za oblasti za koje su zaduženi, normativno-pravne poslove, poslove formalno- pravne kontrole nacrta akata i utvrđivanja predloga akata, upravno-pravne poslove za potrebe Gradskog veća kada rešava u drugom stepenu o pravima i obavezama građana i pravnih lica, upravno-nadzorne poslove, poslove u postupku kontrole nad radom i aktima organa gradske opštine u vršenju poslova Grada koji su preneti gradskoj opštini, pravne poslove u vezi sa praćenjem rada direktora javnih i javno- komunalnih preduzeća iz delokruga nadležnosti Gradskog veća, prati realizaciju propisa grada i obaveza organizacionih oblika lokalne samouprave u sprovođenju zakona i akata organa grada, poslove podrške radu Stalne konferencije gradova i opština i poslove u vezi sa učešćem lokalne samouprave, saradnje i udruživanja u cilju stvaranja uslova za integraciju i zajedničko delovanje, poslove u vezi sa izradom finansijskog plana, stručne, analitičke i organizacione poslova u vezi sa prijemom građana, prati rad civilnog sektora i učešća udruženja građana, građana i drugih subjekata u projektima koji se finansiraju ili sufinansiraju iz sredstava budžeta grada i druge poslove u oblasti građanskih incijativa, obavlja i druge poslove za potrebe Gradskog veća u skladu sa zakonom, Statutom Grada Niša i drugim propisima.

Član 6*

(Prestao da važi)

III RUKOVODIOCI SLUŽBI I ORGANIZACIJA SLUŽBI

1. Rukovodioci službi

Član 7*

Radom službe rukovodi načelnik službe koga postavlja Gradsko veće osim Službe za poslove Skupštine Grada, kojom rukovodi sekretar Skupštine i koga postavlja Skupština Grada na period od četiri godine.

Za načelnika u Službi za poslove Gradonačelnika može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz oblasti prirodno-matematičke nauke, društveno-humanističke nauke ili tehničko-tehnološke nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Za načelnika u Službi za poslove Gradskog veća može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 8

Načelnik službe i sekretar Skupštine, rukovode i usklađuju rad službe, predstavljaju i zastupaju službu, obavljaju najsloženije poslove, organizuju i obezbeđuju zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova, daju uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka, donose i potpisuju akte službe u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima, utvrđuju predlog pravilnika kojim su obuhvaćena radna mesta i njihovo razvrstavanje u službi, raspoređuju i razrešavaju rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, kao i druga lica, u skladu sa aktom kojim su obuhvaćena radna mesta i njihovo razvrstavanje, staraju se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad, odgovorni su za zakonitost rada službe i obavljaju druge poslove u rukovođenju službom.

Prava i dužnosti za službenike i nameštenike u službama Grada, koje se uređuju ovom odlukom, u ime Grada vrši načelnik službe, odnosno sekretar Skupštine.

Član 9*

Načelnik za svoj rad i rad Službe odgovara Gradskom veću Grada Niša.

Član 10

Načelnik službe može imati zamenika koji ga u slučaju sprečenosti i odsutnosti zamenjuje.

Zamenik načelnika službe, postavlja se i razrešava na isti način i pod istim uslovima kao i načelnik.

Sekretar Skupštine ima zamenika koji ga u slučaju sprečenosti i odsutnosti zamenjuje u rukovođenju službom.

2. Organizacija službi

Član 11

Radi objedinjavanja istih ili sličnih poslova koji su međusobno srodni, uspešnijeg izvršavanja poslova iz utvrđenog delokruga službi, pune zaposlenosti i odgovornosti zaposlenih u njima, obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice i to: sektori, odseci i grupe.

U službama Grada mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice sa drugim nazivima, ako to više odgovara prirodi poslova koji treba da se obavljaju u tim jedinicama.

Kao posebna organizaciona jedinica u okviru Službe za poslove Gradonačelnika obrazuje se Kabinet Gradonačelnika.

Član 12

Sektor se obrazuje da bi vršio međusobno povezane poslove koji predstavljaju zaokruženu oblast rada u Službi ili ako to nalažu priroda i obim poslova.

Odsek se obrazuje da bi vršio međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Grupa se obrazuje da bi vršila međusobno povezane poslove.

Pojedine poslove u okviru Službe mogu da vrše samostalni izvršioci izvan unutrašnje jedinice, ako to nalažu priroda ili obim poslova.

Član 13

Sektorom rukovodi rukovodilac sektora, odsekom šef odseka, a grupom koordinator grupe.

Rukovodioce sektora, šefove odseka i koordinatore grupa raspoređuje načelnik službe, odnosno sekretar Skupštine i oni za svoj rad odgovaraju načelniku službe, odnosno sekretaru Skupštine.

Član 14

U Kabinetu Gradonačelnika, kao posebnoj organizacionoj jedinici, obavljaju se stručni, operativni, savetodavni, protokolarni, organizacioni i administrativno-tehnički poslovi za potrebe Gradonačelnika i zamenika Gradonačelnika.

Kabinetom Gradonačelnika rukovodi šef Kabineta koga postavlja Gradonačelnik.

Šef kabineta za svoj rad i rad Kabineta Gradonačelnika odgovara Gradonačelniku.

Gradonačelnik postavlja pomoćnike Gradonačelnika u Kabinetu Gradonačelnika.

Zaposleni u Kabinetu Gradonačelnika zasnivaju radni odnos na određeno vreme do isteka dužnosti Gradonačelnika u skladu sa zakonom.

Član 15

Na rukovodioce sektora koji rukovode sektorima u službama u pogledu određivanja plata primenjuju se odredbe akata koje se odnose na sekretara sekretarijata u Gradskoj upravi.

Vrste poslove koji se obavljaju u unutrašnjim organizacionim jedinicama, prava i obaveze rukovodilaca unutrašnjih organizacionih jedinica, radna mesta i njihovo razvrstavanje po zvanjima, broj službenika i nameštenika koji čine sektor, odsek i grupu bliže se utvrđuju Pravilnikom kojim su obuhvaćena radna mesta i njihovo razvrstavanje.

IV MEĐUSOBNI ODNOSI SLUŽBI GRADA, ODNOS PREMA ORGANIMA GRADA I GRAĐANIMA

Član 16

Međusobni odnosi službi Grada i njihov odnos prema organima grada zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i drugim propisima.

Službe Grada dužne su da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda posla, kao i da razmenjuju potrebne podatke, informacije i obaveštenja neophodna za rad i realizaciju posla.

Službe Grada su u obavezi da o vršenju poslova iz svoje nadležnosti daju obaveštenja i podatke iz svoje nadležnosti koji su neophodni za rad organa Grada i da pružaju stručnu i svaku drugu pomoć organima Grada.

Član 17

Službe Grada su dužne da sarađuje sa građanima i da poštuju njihovu ličnost i dostojanstvo.

Službe Grada su dužne da na zahtev građana daju potrebne podatke i obaveštenja i da im pružaju pravnu pomoć.

V JAVNOST RADA

Član 18

Službe Grada obezbeđuju javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija i održavanjem konferencija za štampu.

Načelnik službe Grada, odnosno sekretar Skupštine daju informacije o radu službe Grada, a u pojedinim slučajevima mogu ovlastiti i drugo zaposleno lice da to učini u ime službe.

Služba Grada može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu u skladu sa zakonom.

O uskraćivanju informacije iz prethodnog stava odlučuje načelnik, odnosno sekretar Skupštine.

VI FINANSIRANJE GRADSKIH SLUŽBI

Član 19

Sredstva za finansiranje službi Grada obezbeđuju se u budžetu Grada.

Službe iz člana 2. ove odluke su direktni korisnici budžeta Grada Niša.

VII KANCELARIJSKO POSLOVANJE I PEČAT SLUŽBE

Član 20

Propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuju se i na poslovanje službi Grada.

Kancelarijsko poslovanje obuhvata: primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno-tehničko obrađivanje akata, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta i druge poslove u skladu sa propisima.

Službe Grada imaju pečat.

O izradi pečata stara se Gradska uprava koja vodi i evidenciju izrađenih pečata i službenika zaduženih za rukovanje pečatom.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Načelnici službi Grada, odnosno sekretar Skupštine i sekretar Gradskog veća, imaju obavezu da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, utvrde predlog Pravilnika kojim su obuhvaćena radna mesta i njihovo razvrstavanje u službi.

Gradsko veće Grada Niša će po stupanju na snagu ove odluke, postaviti vršioca dužnosti načelnika Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj i projekte, koji ima sva prava i dužnosti načelnika do postavljenja načelnika Kancelarije za lokalni ekonomski razvoj i projekte.

Član 22*

U pogledu pitanja koja nisu uređena ovom odlukom za službenike i nameštenike u službi, primenjuju se odredbe zakona kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u organima jedinica lokalne samouprave.

Na pitanja koja se odnose na proceduru pripreme, izrade, predlaganja i usvajanja pravilnika kojima su obuhvaćena radna mesta i njihovo razvrstavanje u službama, shodno će se primeniti odredbe odluke o Gradskoj upravi Grada Niša.

Član 23

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša", a primenjivaće se od 1. januara 2017. godine, osim člana 21. stav 2. i odredaba ove odluke koje su neophodne za nesmetani početak rada i funkcionisanje službi Grada, a koje će se primenjivati od dana stupanja na snagu ove odluke.

Napomene

* Odredbe člana 2. u delu koji glasi: "i Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj i projekte"; člana 6.; člana 7. stav 1. u delu koji glasi: "na pet godina na osnovu javnog konkursa,"; člana 7. stav 4.; člana 9. stav 2. i 3. i člana 22. stav 1. u delu koji glasi: "za službenike na položaju," Odluke o službama Grada Niša ("Sl. list grada Niša", br. 143/2016) prestale su da važe 6. maja 2017. godine, danom stupanja na snagu Odluke o kancelariji za lokalni ekonomski razvoj i projekte ("Sl. list grada Niša", br. 39/2017).