PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA NABAVKE MAŠINA ILI OPREME ILI SOFTVERA ILI IZDATAKA ZA STICANJE NEMATERIJALNE IMOVINE U 2017. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 21/2017 i 22/2017 - ispr.)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera ili izdataka za sticanje nematerijalne imovine u 2017. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena sredstava, visina dodele bespovratnih sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera ili izdataka za sticanje nematerijalne imovine u 2017. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva u iznosu od 89.000.000,00 dinara (slovima: osamdesetdevetmilionadinara), obezbeđena su Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Budžetu AP Vojvodine za 2017. godinu ("Sl. list APV", broj 69/2016) u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, malih i srednjih preduzeća, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Prihodi iz Budžeta.

CILJ

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je jačanje konkurentnosti privrednih subjekata i povećanje ukupnog privrednog rasta i razvoja preduzetništva u AP Vojvodini putem investiranja u sredstva za rad i proizvodnju, a u cilju osavremenjivanja i širenja proizvodnog procesa.

NAMENA SREDSTAVA

Član 3

Sredstva se odobravaju po principu refundacije, a namenjena su za subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera ili izdataka za sticanje nematerijalne imovine koja je kupljena, isporučena i isplaćena u celosti, nakon 15. novembra 2016. godine do raspisivanja Javnog konkursa.

Izuzetno, na predlog komisije za pregled prijava, sredstva se mogu dodeliti i korisniku kome će kupljena mašina ili oprema, koju je u potpunosti isplatio, biti isporučena u roku od najduže 90 dana od dana objavljivanja konkursa. U tom slučaju refundacija sredstava se vrši tek nakon što korisnik sredstava Sekretarijatu podnese dokaz da je nabavljena mašina ili oprema preneta u njegov posed (konačan račun, otpremnica).

Mašine, oprema, softver i nematerijalna imovina treba da budu u skladu sa delatnošću privrednog subjekta.

Pod nabavkom mašina podrazumeva se i proizvodna linija koju čine više funkcionalno nedeljivih mašina ili skup više samostalnih mašina koje zajednički čine jedinstven proizvodni proces (najviše pet mašina).

Pod nabavkom softvera podrazumeva se nabavka profesionalnog (aplikativnog) softverskog paketa/alata u funkciji razvoja informatičkih rešenja i proizvoda za tržište.

Pod sticanjem nematerijalne imovine podrazumeva se pribavljanje nematerijalnih sredstava na eksternom tržištu (zasebno sticanje) i prenos prava njenog korišćenja putem pismenog ugovora.

Mašine, oprema i softver moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu upotrebu.

Izuzetno, na predlog komisije može se odobriti subvencionisanje troškova nabavke polovne mašine ili opreme, ne starije od 5 godina, uz uslov da podnosilac prijave dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju troškova nabavke:

- ugradne opreme (klima uređaji, ventilatori, solarni paneli, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.) i instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.);

- nameštaja (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);

- rasvete, svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji, panoi i sl.);

- prezentacione, elektronske, birotehničke, audio-vizuelne i slične opreme (projektori, oprema za prevođenje, fiskalne kase, telefonski i faks aparati, TV, muzički uređaji, zvučnici i dr.);

- alata, dodatne opreme, rezervnih delovi, inventara, opreme za zaštitu, potrošnog materijala, kalupa, repromaterijala i dr;

- poljoprivrednih i priključnih mašina i druge opreme za poljoprivrednu proizvodnju;

- putničkih vozila, dostavnih vozila, drumskih teretnih vozila, prikolica i sl;

- opreme za sport i

- kompjutera i računarske opreme.

VISINA SREDSTAVA

Član 4

Visina odobrenih sredstava utvrđuje se na osnovu dostavljenog računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice i izvoda računa iz banke o plaćanju dobra:

A) Mašine ili oprema - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 300.000,00 dinara do najviše 2.000.000,00 dinara, odnosno do 50% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV i bez zavisnih troškova nabavke;

B) Softver - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 100.000,00 dinara do najviše 500.000,00 dinara, odnosno do 50% od fakturne (kupovne) vrednosti, bez PDV i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije i obuke za korišćenje;

C) Nematerijalna imovina - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 50.000,00 dinara do najviše 300.000,00 dinara, odnosno do 50% ugovorene cene za sticanje nematerijalne imovine bez PDV.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

U izuzetnim slučajevima, na predlog komisije za pregled prijava, refundiraće se troškovi nabavke mašina ili opreme ili softvera ili izdaci za sticanje nematerijalne imovine, do 70% vrednosti. Navedeni izuzetak se odnosi na privredne subjekte čije se sedište nalazi na teritoriji opština koje su prema Uredbi o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave, razvrstane u grupu čiji je stepen razvijenosti ispod 60% republičkog proseka.

KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA

Član 5

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Član 6

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

- naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu;

- namena sredstava;

- pravo učešća;

- uslovi za učešće;

- način podnošenja prijave;

- rok do kada je otvoren;

- obavezna dokumentacija koja se podnosi i

- drugi podaci od značaja.

PRAVO UČEŠĆA NA KONKURSU

Član 7

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju privredna društva, zadruge i preduzetnici koji su upisani u odgovarajući registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) najkasnije do 31. decembra 2015. godine i to:

1. privredna društva, registrovana u APR-u kao privredna društva ili zadruge, koja su, prema finansijskim izveštajima za 2015. i 2016. godinu, razvrstana na mikro ili mala privredna društva u skladu sa Zakonom o računovodstvu ("Sl. gl. RS", br. 62/2013), kao i

2. preduzetnici koji vode dvojno ili prosto knjigovodstvo (bez preduzetnika paušalnih obveznika poreza od samostalne delatnosti).

Razvrstavanje pravnih lica, vrši se u skladu sa članom 6. Zakona o računovodstvu:

Pravna lica, u smislu ovog zakona, razvrstavaju se na mikro, mala, srednja i velika, u zavisnosti od prosečnog broja zaposlenih, poslovnog prihoda i prosečne vrednosti poslovne imovine utvrđenih na dan sastavljanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja u poslovnoj godini.

U mikro pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1) prosečan broj zaposlenih 10;

2) poslovni prihod 700.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3) prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 350.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

U mala pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja prelaze dva kriterijuma iz stava 2. ovog člana, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1) prosečan broj zaposlenih 50;

2) poslovni prihod 8.800.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3) prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 4.400.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

Preduzetnici se, u smislu Zakona o računovodstvu, smatraju mikro pravnim licima.

Na Konkurs raspisan prema ovom Pravilniku, nemaju pravo da podnesu prijavu privredni subjekti u teškoćama.

Privredni subjekt u teškoćama je privredni subjekt koji nije sposoban da sopstvenim sredstvima, sredstvima svojih vlasnika/akcionara ili poverilaca ili sredstvima iz drugih izvora na tržištu spreči gubitke i koji bi, bez intervencije države, kratkoročno ili srednjeročno, ugrozili njegov opstanak;

Privredni subjekt je u teškoćama:

- ako je odgovornost za njegove dugove ograničena a izgubio je više od polovine osnovnog kapitala, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubio više od četvrtine osnovnog kapitala;

- ako najmanje jedno lice neograničeno odgovara za njegove dugove, a u finansijskim izveštajima prikazano je da je njegov kapital smanjen za više od polovine, od čega je u poslednjih 12 meseci izgubljeno više od četvrtine kapitala;

- ako ispunjava uslove za otvaranje stečajnog postupka.

Privredni subjekt je u teškoćama i ako nije ispunjen nijedan od napred navedenih uslova i ako postoje očigledni pokazatelji koji ukazuju na to da je u teškoćama, kao što su: rast gubitaka, smanjenje ukupnog prihoda, rast zaliha, višak kapaciteta, smanjenje novčanih tokova, rast duga, porast troškova kamata i pad ili je nulta neto vrednost imovine. U najvećim teškoćama je privredni subjekt koji je nesposoban za plaćanje (insolventan) ili nad kojim je otvoren stečajni postupak.

USLOVI ZA UČEŠĆE NA KONKURSU

Član 8

Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1) da je upisan u registar APR najkasnije do 31. decembra 2015. godine i ima sedište odnosno registrovan ogranak na teritoriji AP Vojvodine;

2) da je pozitivno poslovao u 2015. i 2016. godini (iskazao neto dobitak);

3) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

4) da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;

5) da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

6) da podnosilac prijave i dobavljač/prodavac mašine ili opreme ili softvera ili nematerijalne imovine koja se nabavlja, nisu povezana lica u smislu Zakona o privrednim društvima;

7) da podnosilac prijave prema finansijskom izveštaju za 2016. godinu, ima najmanje jedno zaposleno lice;

8) da nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;

9) da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine (period 2015-2017. godina) nije primio državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

10) da nije primio bespovratna sredstva iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći za iste namene, u prethodnoj ili tekućoj godini;

11) da nije primio bespovratna sredstva na konkursima Sekretarijata za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme i softvera u 2015. i 2016. godini.

Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za jednu namenu (nabavka mašina ili nabavka opreme ili nabavka softvera ili sticanje nematerijalne imovine).

Prijava se može podneti za refundiranje:

- troškova nabavke za maksimalno 5 (pet) komada mašina ili opreme (istih ili različitih) i to od najviše 2 (dva) različita dobavljača/prodavaca, kada je u pitanju jedinstveni proizvodni proces;

- troškova nabavke za 1 (jedan) softver od jednog dobavljača/prodavca;

- izdataka za sticanje nematerijalne imovine od najviše jednog dobavljača/prodavca.

Mašina ili oprema ili softver ili nematerijalna imovina ne može biti kupljena od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik.

Prijava se ne može podneti ukoliko je mašina ili oprema ili softver ili nematerijalna imovina kupljena/nabaljena od povezanih lica ili društava.

Članom 62. Zakona o privrednim društvima određeno je značenje povezanih lica.

Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se:

1) njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;

2) njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;

3) njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;

4) druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.

Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:

1) pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

2) pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);

3) pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;

4) lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

5) lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;

6) lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.

Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.

Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.

Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.

Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.

Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.

DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI KONKURS

Član 9

Učesnik na Javnom konkursu podnosi:

1) Popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac prijave na Javni konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od datuma objavljivanja Javnog konkursa (original ili overena fotokopija);

3) Uverenje Poreske uprave da je izmirio dospele poreze i doprinose i uverenja nadležne lokalne Poreske uprave da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne starije od 31. marta 2017. godine (originali ili overene fotokopije);

4) (a) - Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe (SI) sa stanjem na dan 31. decembar 2016. godine koji je predat APR (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);

(b) - Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopije: (1) bilansa uspeha za 2015. i 2016. godinu (obrazac BU) sa overom Poreske uprave i (2) poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti za 2015. i 2016. godinu (obrazac PB2);

5) (a) - Za mašine ili opremu: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljenu mašinu ili opremu (original ili overena fotokopija) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 15. novembra 2016. godine do dana raspisivanja konkursa);

(b) - Za softver: račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljeni softver (original ili overena fotokopija) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 15. novembra 2016. godine do dana raspisivanja konkursa);

(v) - Za nematerijalnu imovinu: ugovor o sticanju nematerijalne imovine (overena fotokopija) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (ne starije od 15. novembra 2016. godine do dana raspisivanja konkursa);

6) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):

(1) o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;

(2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

(3) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

(4) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

(5) o nepostojanju neizmirenih obaveza;

(6) o povezanim licima;

(7) da se ne vode sudski postupci;

(8) o broju zaposlenih osoba sa invaliditetom.

U slučaju da se podnosi prijava za refundiranje troškova nabavke polovne mašine ili opreme (ne starije od 5 godina) dostaviti procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Ukoliko je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2017. godina priložiti overene kopije dokumenata kojima se to dokazuje;

Ako nabavljena mašina ili oprema ili softver ili nematerijalna imovina koristi za inovaciju proizvoda ili procesa priložiti odgovarajući dokaz.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs ne vraća se.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Učesnik Javnog konkursa kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:

- o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva;

- da mašine ili opremu ili softver ili nematerijalnu imovinu neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 36 meseci od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava.

Korisnik sredstava je dužan da pre zaključenja ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava, otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

POSTUPANJE SA PRIJAVAMA

Član 10

Prijava se podnosi isključivo na konkursnom obrascu koji se može preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom dostavlja u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI" - "Prijava na Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera ili izdataka za sticanje nematerijalne imovine u 2017. godini", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na gornju adresu).

Rok za podnošenje prijava je 15 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa u dnevnom glasilu.

Član 11

Neće se razmatrati prijave koje su:

- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u konkursu);

- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

- nepotpune i nerazumljive (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez obavezno popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično);

- prijave u kojima vrednost za mašine ili opremu iznosi do 600.000,00 dinara bez PDV, odnosno za softver iznosi do 200.000,00 dinara bez PDV, odnosno za nematerijalnu imovinu iznosi do 100.000,00 dinara bez PDV.

POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 12

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu Komisiju za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod korisnika sredstava, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava korisnicima. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

KRITERIJUMI ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA

Član 13

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

R. br.

KRITERIJUMI

BODOVI

1

Stepen razvijenosti JLS

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2

Vrsta delatnosti

Proizvodnja i prerada (industrija, građevinarstvo i proizvodno zanatstvo i dr.)

9

Vršenje usluga (uslužno zanatstvo, saobraćaj, trgovina, ugostiteljstvo, turizam i dr.)

6

Ostale delatnosti

3

3

Visina sopstvenog učešća

84 - 99%

12

67 - 83%

9

50 - 66%

6

4

Učešće žena u vlasništvu

100% vlasnica(e) privrednog društva / osnivačica preduzetničke radnje

9

67 - 99% u vlasništvu žene(a)

6

50 - 66% u vlasništvu žene(a)

3

5

Broj zaposlenih

Preko 20

9

11 - 20

6

2 - 10

3

6

Broj zaposlenih OSI

Nije obveznik zapošljavanja OSI, ali ima zaposlenih OSI u radnom odnosu /
Preduzeća za zapošljavanje OSI

6

Obveznik je zapošljavanja OSI i ima odgovarajući ili veći broj OSI u radnom odnosu

3

Obveznik je zapošljavanja OSI i ima nedovoljan broj OSI u radnom odnosu

0

7

Procenjena konkurentnost

Visoka

18

Srednja

12

Dobra

6

8

Procenjeno povećanje obima proizvodnje

Značajno

12

Zadovoljavajuće (primereno)

9

Neznatno

6

9

Procenjena dobrobit za društvo / lokalnu sredinu

Visoka

12

Srednja

6

Dobra

3

10

Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2015-2017. godina

Nije koristio sredstva Sekretarijata

3

Koristio je sredstva Sekretarijata

0

11

Inovativnost - proizvod ili proces

Da

3

Ne

0

12

Nosilac priznanja i nagrada za ostvarene poslovne rezultate (2015-2017. god)

Da

3

Ne

0

Član 14

Komisija će odbaciti prijave učesnika na Javnom konkursu:

- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

- kojima su poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na konkurs do dana donošenja odluke o dodeli sredstava.

UGOVOR O DODELI SREDSTAVA

Član 15

Na osnovu Odluke o dodeli sredstava, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik kome se odobre sredstva za refundiranje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera ili izdataka za sticanje nematerijalne imovine, zaključenjem ugovora će se obavezati da mašine ili opremu ili softver ili nematerijalnu imovinu neće otuđiti, niti dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 36 meseci od dana zaključenja ugovora.

OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA

Član 16

Korisnik bespovratnih sredstava po konkursu dužan je da:

1. kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundiranju) troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera ili izdataka za sticanje nematerijalne imovine učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

2. mašinu ili opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;

3. omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 36 meseci od potpisivanja ugovora;

4. omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija AP Vojvodine.

PRAĆENJE IZVRŠAVANJA UGOVORA

Član 17

Korisnik sredstava je obavezan da nakon potpisivanja ugovora Sekretarijatu dostavi dopis sa dokumentacijom za refundiranje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera ili izdataka za sticanje nematerijalne imovine (finansijska, knjigovodstvena, fotografije i dr.) najkasnije u roku od 30 dana od potpisivanja ugovora.

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 36 meseci od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

ZAVRŠNE ODREDBE

Član 18

Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a njegove odredbe primenjivaće se nakon raspisivanja Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera ili izdataka za sticanje nematerijalne imovine u 2017. godini.

Danom donošenja ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih podsticajnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme ili softvera u 2016. godini broj 144-401-4457-1/2016-02 od 3.11.2016. godine.