PRAVILNIK
O KRITERIJUMIMA ZA FINANSIRANJE RAZVOJNOISTRAŽIVAČKIH PROJEKATA VISOKIH STRUKOVNIH ŠKOLA S TERITORIJE AP VOJVODINE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 21/2017)

 

I OPŠTE ODREDBE PRAVILNIKA

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se kriterijumi, merila i postupak predlaganja i izbora projekata visokih strukovnih škola s teritorije AP Vojvodine, koje finansira ili sufinansira Pokrajinski sekretarijat za visoko obrazovanje i naučnoistraživačku delatnost (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Finansijska sredstva za ovu namenu predviđena su budžetom AP Vojvodine, a obim sredstava utvrđuje se finansijskim planom Sekretarijata.

Član 2

U okviru programa istraživanja, biće realizovani projekti čiji je cilj unapređivanje i razvoj stručne, istraživačke, umetničke ili obrazovne delatnosti.

Prioritetne oblasti istraživanja:

1. Zaštita životne sredine, obnovljivi izvori energije, energetska efikasnost;

2. Informaciono-komunikacione tehnologije;

3. Mašinstvo i elektrotehnika;

4. Unapređivanje kvaliteta i efikasnosti visokoškolske nastave;

5. Modeli razvijanja sposobnosti i veština dece u AP Vojvodini;

6. Istraživanja proizvodnih potencijala AP Vojvodine;

7. Razvoj privrede, tržišnog sistema i poslovanja preduzeća;

8. Održivi privredni razvoj.

Član 3

Prijavu s predlogom projekta podnose registrovane visoke škole strukovnih studija, registrovane na teritoriji AP Vojvodine, u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju, uz saglasnost nastavnog veća. Ukoliko realizacija projekta podrazumeva učešće više institucija, uz prijavu se dostavlja saglasnost nastavnog veća svih učesnica na projektu.

Rok za realizaciju projekta jeste najduže dvanaest meseci.

Član 4

Za ostvarivanje projektnog finansiranja, Sekretarijat za tekuću godinu raspisuje javni konkurs, u kome se visoke škole strukovnih studija obaveštavaju o uslovima za prijavljivanje projekata.

Član 5

Sekretarijat će odbaciti sledeće prijave:

- nepotpune prijave projekata;

- prijave koje imaju neispravne nosioce podataka (kada je u pitanju prijava koja se podnosi u elektronskoj formi) s podacima o prijavi projekta;

- prijave koje sadrže netačne podatke o članovima projektnog tima;

- ako prijave nisu predate u roku definisanim javnim konkursom.

Član 6

Ocenu predloga projekta daje stručni savet koji podnosiocu prijave može predložiti promenu sadržaja predloga projekta (npr. plan aktivnosti, obim i sadržaj rada, opis očekivanih rezultata).

Konačnu odluku o prihvatanju predloga projekata donosi pokrajinski sekretar, imajući u vidu značaj projekta za razvoj i unapređivanje stručne, istraživačke, umetničke ili obrazovne delatnosti u AP Vojvodini. Pokrajinski sekretar može doneti odluku o prihvatanju predloga projekta i bez mišljenja stručnog saveta.

Za prihvaćene predloge projekata Sekretarijat zaključuje ugovor o realizaciji projekta sa svim institucijama koje su prijavljene kao učesnice na projektu.

Član 7

Opšti kriterijumi za evaluaciju predloženih projekata jesu:

- opravdanost predloženih istraživanja;

- primenljivost rezultata projekta;

- kompetentnost istraživačkog tima;

- kompetentnost rukovodioca projekta;

- opremljenost realizatora projekta;

- značaj projekta za unapređivanje i razvoj stručne, naučnoistraživačke, umetničke ili obrazovne delatnosti AP Vojvodine.

II USLOVI ZA UČEŠĆE U FINANSIRANJU PROGRAMA

Član 8

Organizacije iz člana 3. stav 1. ovog pravilnika konkurišu za izvođenje projekata na način i u rokovima utvrđenim javnim konkursom.

Član 9

Prijava projekta sadrži:

- opšte, administrativne podatke;

- predmet, sadržaj i cilj istraživanja;

- stanje istraživanja u oblasti;

- planirane rezultate projekta i mogućnost primenljivosti rezultata projekta;

- predlog istraživačkog tima i predlog broja istraživačkih meseci;

- podatke o kompetentnosti istraživača;

- podatke o infrastrukturnoj podršci za realizaciju projekta;

- detaljan finansijski plan troškova za realizaciju projekta.

Javnim konkursom mogu se utvrditi i drugi podaci, odnosno prilozi koji se dostavljaju uz prijavu, a bitni su za odlučivanje prilikom izbora projekata.

Obrazac prijave propisuje Sekretarijat, a može se preuzeti na njegovoj zvaničnoj internet prezentaciji.

Član 10

U izvođenju projekata može učestvovati nastavno osoblje s visokih strukovnih škola s teritorije AP Vojvodine, u skladu sa Zakonom o visokom obrazovanju. Istraživači moraju imati karton naučnog radnika, kao deo jedinstvene baze podataka istraživača u AP Vojvodini.

Istraživački tim mora da ima najmanje tri realizatora, a najviše sedam realizatora.

Član 11

Projektom neposredno upravlja rukovodilac projekta.

Rukovodilac projekta mora imati titulu doktora nauka i afirmaciju u oblasti iz koje se projekat predlaže.

Rukovodilac projekta je odgovoran za tačnost navedenih podataka u prijavi, realizaciju projekta, kao i za tačnost informacija i izveštaja o realizaciji projekta.

Prijavu projekta potpisuje njegov rukovodilac i odgovorno lice organizacije koja prijavljuje projekat, kao i odgovorna lica svih institucija učesnika na projektu.

Član 12

Nastavna, naučna i istraživačka zvanja korespondiraju na sledeći način:

- redovni profesor = naučni savetnik;

- vanredni profesor = viši naučni saradnik;

- docent = naučni saradnik = profesor strukovnih studija;

- asistent = istraživač saradnik = predavač;

- saradnik u nastavi = istraživač pripravnik.

Član 13

Istraživač kom tokom realizacije projekta prestane radni odnos zbog odlaska u penziju može nastaviti da učestvuje ili rukovodi projektom za koji je odobreno finansiranje, uz saglasnost nastavnog veća visoke strukovne škole, pri čemu može biti angažovan na njemu, s nula istraživač meseci.

Član 14

Za istraživače učesnike u izvođenju projekta, koji koriste odsustvo više od tri meseca, obustavlja se finansiranje do njihovog povratka.

Rukovodilac projekta obavezuje se da promene navedene u stavu 1. ovog člana, kao i sve promene radnog angažovanja (kao što su odlazak u penziju, promena organizacije zaposlenja, odlazak u inostranstvo, odlazak na trudničko ili porodiljsko odsustvo) prijavi Sekretarijatu u roku od 15 dana od dana nastanka promene.

III FINANSIRANJE I PRAĆENJE REALIZACIJE PROJEKTA

Član 15

Sredstva Sekretarijata u okviru projektnog finansiranja mogu biti namenjena za:

- isplatu mesečnih primanja (ne više od tri istraživačka meseca);

- troškove nabavke repromaterijala i potrošnog materijala;

- troškove nabavke sitnije opreme;

troškove putovanja radi realizacije projektnih zadataka;

- troškove usluga drugih lica (visina sredstava za ovu namenu može da iznosi najviše 20% od ukupno opredeljenih sredstava za projekat);

- režijske troškove (internet, telefon, i drugo - visina sredstava za ovu namenu može da iznosi najviše 5% od ukupno opredeljenih sredstava za projekat).

Visina mesečne naknade utvrđuje se prema ceni istraživačkog meseca Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Vlade Republike Srbije, u skladu s nastavno-naučnom kompetencijom i zvanjem istraživača.

Kategorizaciju istraživača određuje Sekretarijat, kao ukupan broj poena produkcije u poslednjih pet godina, ne računajući tekuću godinu, a na osnovu podataka iz kartona naučnog radnika.

Član 16

Realizacija projekta prati se na osnovu periodičnih izveštaja i završnog izveštaja, koji se regulišu ugovorom između Sekretarijata i institucija koje realizuju projekat.

Izveštaji iz stava 1. ovog člana podnose se na obrascima čiju sadržinu propisuje Sekretarijat.

Za podatke navedene u izveštaju odgovara rukovodilac projekta i odgovorno lice organizacije koja prijavljuje projekat.

Odluku o prihvatanju periodičnih izveštaja donosi pokrajinski sekretar, a prema potrebi i na osnovu prethodno pribavljenog mišljenja stručnog saveta.

Član 17

Odobrena finansijska sredstva će se isplaćivati u ratama preciziranim ugovorom, nakon prihvatanja periodičnih izveštaja, u skladu s prilivom sredstava u Budžet AP Vojvodine.

Član 18

Istraživanje se ocenjuje na osnovu poređenja ostvarenih i planiranih rezultata u skladu s podnetom prijavom projekta.

U slučajevima davanja netačnih podataka o realizaciji projekata, prikrivanja stvarnog stanja rada na projektu, kao i u slučaju da se projekat ne realizuje, pokrajinski sekretar može - osim pokretanja zakonom definisanih mera - da traži povratak sredstava i da odgovorna lica liši prava učestvovanja ili rukovođenja projektima Sekretarijata.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 19

Pravilnik stupa na snagu danom potpisivanja.