ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 22/2017)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba za budžetsku inspekciju Autonomne pokrajine Vojvodine za inspekcijsku kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja, i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: služba) i uređuje se njena nadležnost, organizacija, prava i dužnosti budžetske inspekcije, kao i druga pitanja od značaja za rad službe.

Član 2

Služba se osniva kao stručna služba Pokrajinske vlade, radi obavljanja poslova propisanih zakonom i podzakonskim aktima u oblasti budžetske inspekcije.

Član 3

Služba ima pečat.

Pečat službe je okruglog oblika i sadrži grb Republike Srbije, tradicionalni grb i grb Autonomne pokrajine Vojvodine i sledeći tekst: "Republika Srbija, Autonomna pokrajina Vojvodina, Služba za budžetsku inspekciju Autonomne pokrajine Vojvodine, Novi Sad", ispisan na srpskom jeziku ćiriličnim pismom, kao i na mađarskom, slovačkom, hrvatskom, rumunskom i rusinskom jeziku i pismu.

Član 4

Rad službe je nezavisan i samostalan.

II NADLEŽNOST SLUŽBE

Član 5

Služba je nadležna za sprovođenje inspekcijske kontrole nad:

1) direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava Autonomne pokrajine Vojvodine;

2) javnim preduzećima osnovanim od strane Autonomne pokrajine Vojvodine, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima Autonomna pokrajina Vojvodina ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda;

3) jedinicama lokalne samouprave, javnim preduzećima osnovanim od strane jedinica lokalne samouprave, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima jedinica lokalne samouprave ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda, u delu sredstava prenetih iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine;

4) pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.

Član 6

Funkcija službe je inspekcijska kontrola primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava Autonomne pokrajine Vojvodine, organizacija, javnih preduzeća, privrednih društava, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 5. ove odluke.

Član 7

Služba vrši inspekcijsku kontrolu poslovnih knjiga, izveštaja, evidencija i druge dokumentacije, poslovnih prostorija i objekata kod korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 5. ove odluke, s ciljem da utvrdi da li su sredstva namenski i zakonito korišćena.

Služba ima pravo uvida u dokumentaciju o poslu koji je predmet kontrole i kod drugih pravnih lica, učesnika u tom poslu.

Član 8

Služba ima pristup svim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama potrebnim za obavljanje funkcija kod korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i subjekata iz člana 5. ove odluke, nad kojima se vrši inspekcijska kontrola.

U vršenju funkcije, služba je obavezna da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka.

Član 9

Služba preduzima zakonom propisane mere u svim slučajevima kada se inspekcijskom kontrolom utvrdi postojanje nezakonitosti.

Član 10

Služba podnosi Pokrajinskoj vladi godišnji izveštaj o izvršenoj inspekcijskoj kontroli s nalazima i merama, a i po zahtevu osnivača i u toku godine.

Služba dostavlja zapisnik korisnicima budžetskih sredstava, organizacijama, preduzećima, pravnim licima i drugim subjektima iz člana 5. ove odluke, kod kojih je vršena inspekcija.

III ORGANIZACIJA SLUŽBE

Član 11

Radom službe rukovodi direktor, koji za svoj rad i rad službe odgovara Pokrajinskoj vladi.

Direktora službe postavlja i razrešava Pokrajinska vlada, u skladu sa zakonom kojim se uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u organima autonomnih pokrajina.

Direktor službe postavlja se na period od četiri godine.

Član 12

Direktor službe predstavlja službu, organizuje i obezbeđuje obavljanje poslova na efikasan način, donosi akta za koja je ovlašćen, obrazuje komisije i radne grupe radi obavljanja složenijih poslova iz delokruga službe i odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih.

Član 13

Direktor službe može imati pomoćnika koji za svoj rad odgovara direktoru službe.

Pomoćnika direktora službe postavlja Pokrajinska vlada na četiri godine, u skladu sa zakonom kojim se uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u organima autonomnih pokrajina.

Direktor službe može pojedina ovlašćenja iz člana 12. ove odluke preneti posebnim aktom na pomoćnika direktora službe.

IV PRAVA I DUŽNOSTI SLUŽBE

Član 14

Program rada službe budžetske inspekcije utvrđuje Pokrajinska vlada.

Član 15

Na osnovu programa rada, planova rada i naloga za inspekcijsku kontrolu koji izdaje direktor službe, budžetski inspektori obavljaju poslove inspekcijske kontrole.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, poslovi inspekcijske kontrole mogu da se vrše i po zahtevu: Pokrajinske vlade, pokrajinskih organa i državnih organa kao vanredna inspekcijska kontrola.

Član 16

Prava i dužnosti službe budžetske inspekcije regulisane su Zakonom o budžetskom sistemu, Uredbom o radu, ovlašćenjima i obeležjima budžetske inspekcije i drugim podzakonskim aktima.

Član 17

Na direktora i zaposlene u službi u pogledu prava, obaveza i odgovornosti primenjuju se propisi koji važe za zaposlene u pokrajinskim organima.

V SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA SLUŽBE

Član 18

Sredstva za finansiranje rada službe obezbeđuju se u budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 19

Direktor službe će u roku od 30 dana od dana početka primene ove odluke doneti akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi.

Na akt iz stava 1. ovog člana, saglasnost daje Pokrajinska vlada.

Član 20

Do početka primene ove odluke, poslove iz člana 12. ove odluke obavljaće pokrajinski sekretar nadležan za poslove finansija.

Član 21

Služba preuzima zaposlene iz Sektora za budžetsku inspekciju Pokrajinskog sekretarijata za finansije, kao i sva prava i obaveze, predmete u radu, službenu dokumentaciju, arhivu, opremu i sredstva za rad Sektora za budžetsku inspekciju.

Službenici na položaju i zaposleni u službi nastavljaju s radom na dosadašnjim poslovima do raspoređivanja po novom aktu o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi

Služba nastavlja s radom po Programu rada za budžetsku inspekciju za 2017. godinu, koji je Pokrajinska vlada donela na sednici, održanoj 28. decembra 2016. godine, pod brojem: 021-134/2016.

Član 22

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine", a primenjuje se od dana stupanja na snagu akta kojim će se urediti delokrug rada, poslovi i organizacija pokrajinskih organa uprave, izuzev člana 20. koji se primenjuje od dana stupanja na snagu ove odluke.