ODLUKAO ZAŠTITNIKU GRAĐANA GRADA ZRENJANINA("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 11/2014 i 14/2017) |
Ustanovljava se Zaštitnik građana za teritoriju grada Zrenjanina, kao nezavisan, samostalan organ, koji se stara o ostvarivanju, zaštiti i unapređenju ljudskih i manjinskih prava i sloboda svakog lica zajamčenih Ustavom, potvrđenim i objavljenim međunarodnim ugovorima, opšteprihvaćenim pravilima međunarodnog prava, zakonom i propisima grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Grada).
Zaštitnik građana posebno štiti prava građana od povreda učinjenih od strane gradske uprave, kao i ustanova, preduzeća, organa i organizacija kojima su poverena javna ovlašćenja, a čiji je osnivač Grad, kontroliše rad gradske uprave i štiti pravo građana na lokalnu samoupravu, ako je reč o povredi propisa i opštih akata Grada.
Zaštitnik građana postupa u skladu sa Ustavom, potvrđenim i objavljenim međunarodnim ugovorima, opšteprihvaćenim pravilima međunarodnog prava, zakonima, odlukama i drugim opštim aktima organa Grada.
Osnovni principi delovanja Zaštitnika građana su zakonitost, nepristrasnost, nezavisnost i pravičnost.
Niko nema pravo da utiče na rad i postupanje Zaštitnika građana.
Zaštitnik građana za svoj rad odgovara Skupštini grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Skupštini grada).
Zaštitnik građana ima pečat.
Oblik i upotrebu pečata uređuje Zaštitnik građana svojom odlukom.
Sedište Zaštitnika građana je u gradu Zrenjaninu.
Zaštitnik građana svoje poslove obavlja u sedištu Grada, a u posebnim slučajevima poslove može obavljati i van sedišta, ukoliko je to celishodno.
Zaštitnika građana bira i razrešava Skupština grada, većinom glasova prisutnih odbornika.
Kandidata za Zaštitnika građana može predložiti Predsednik Skupštine grada, Komisija za personalna pitanja ili najmanje jedna trećina odbornika Skupštine grada.
Mandat Zaštitnika građana traje pet godina i može biti biran najviše dva puta uzastopno.
Zaštitnik građana može imati dva zamenika.
Zamenik Zaštitnika građana bira se i razrešava, na način i po postupku izbora i razrešenja Zaštitnika građana.
Mandat zamenika Zaštitnika građana traje pet godina i može biti biran najviše dva puta uzastopno.
Za Zaštitnika građana i njegovog zamenika može biti izabrano lice:
- koje je državljanin Republike Srbije;
- koje je diplomirani pravnik;
- koje ima najmanje pet godina radnog iskustva;
- da nije osuđivan za krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora od najmanje šest meseci ili za kažnjivo delo koja ga čine nedostojnim za obavljanje funkcije;
- koje poseduje visoke moralne i stručne kvalitete i - koje je politički nepristrasno.
Sa funkcijom Zaštitnika građana, odnosno zamenika Zaštitnika građana, nespojivo je obavljanje druge javne funkcije ili profesionalne delatnosti, kao i obavljanje druge dužnosti ili posla koji bi mogao uticati na njihovu samostalnost i nezavisnost, a nesmetano se može baviti naučnoistraživačkom, obrazovnom ili umetničkom delatnošću.
Zaštitnik građana i zamenik Zaštitnika građana ne mogu biti članovi političkih stranaka i drugih političkih organizacija.
Zaštitnik građana i njegov zamenik imaju položaj funkcionera u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa u vršenju javnih funkcija i na njih se u celini primenjuju odredbe tog zakona.
Danom stupanja na dužnost Zaštitniku građana, odnosno zameniku Zaštitnika građana, prestaju sve javne funkcije ili profesionalne delatnosti, odnosno dužnosti ili poslovi koje je do tada obavljao, ako su suprotni odredbama zakona i ove odluke, kao i članstvo u političkim strankama i drugim političkim organizacijama.
Za Zaštitnika građana ne može biti izabrano lice koje je u periodu od 12 meseci pre izbora bilo Predsednik, ili zamenik Predsednika Skupštine grada, Gradonačelnik, ili zamenik Gradonačelnika.
Zaštitnik građana ne može biti pozvan na odgovornost ili kažnjen za izneto mišljenje ili radnje preduzete u obavljanju poslova iz nadležnosti utvrđenih ovom odlukom, odnosno uživa imunitet kao odbornici Skupštine grada.
Zaštitnik građana i zamenik Zaštitnika građana ne mogu davati izjave političke prirode.
Zaštitnik građana i zamenik Zaštitnika građana pre stupanja na dužnost polažu zakletvu koja glasi:
"Zaklinjem se da ću svoju dužnost obavljati odgovorno, nepristrasno i nezavisno u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom grada Zrenjanina i da ću savesno raditi na zaštiti i unapređenju ljudskih prava i sloboda."
Zakletvu iz stava 1. ovog člana, Zaštitnik građana i zamenik Zaštitnika građana polažu pred Skupštinom grada, po pravilu na istoj sednici na kojoj je izvršen njihov izbor.
Smatra se da je Zaštitnik građana, odnosno zamenik Zaštitnika građana stupio na dužnost momentom polaganja zakletve, osim ako Rešenjem o izboru kao dan stupanja na dužnost nije određen neki drugi datum.
Ako Zaštitnik građana, odnosno zamenik Zaštitnika građana bez opravdanog razloga ne stupi na dužnost u roku od 30 dana od polaganja zakletve, ili dana koji je bio određen kao dan stupanja na dužnost, smatra se da nije izabran, što Skupština grada konstatuje. U tom slučaju se pokreće postupak za izbor novog Zaštitnika građana, odnosno njegovog zamenika.
Mandat Zaštitnika građana prestaje u sledećim slučajevima:
- istekom vremena na koje je biran, ako ne bude ponovo izabran,
- smrću,
- ostavkom,
- gubitkom državljanstva, što se utvrđuje na osnovu akta nadležnog državnog organa,
- ispunjenjem uslova za penziju, u skladu sa zakonom,
- nastupanjem trajne fizičke ili mentalne nesposobnosti za obavljanje funkcije, što se utvrđuje na osnovu dokumentacije relevantne zdravstvene ustanove i
- razrešenjem.
Zaštitnik građana može biti razrešen u sledećim slučajevima:
- ako nestručno, pristrasno i nesavesno obavlja svoju funkciju,
- ako obavlja drugu javnu funkciju ili profesionalnu delatnost, odnosno drugu dužnost ili posao koji bi mogao da utiče na njegovu samostalnost i nezavisnost, ili ako postupa suprotno zakonu kojim se uređuje sprečavanje sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija i
- ako bude osuđen za krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora od najmanje šest meseci ili za kažnjivo delo koja ga čine nedostojnim za obavljanje funkcije.
Postupak za razrešenje Zaštitnika građana i zamenika Zaštitnika građana, pokreće se na obrazložen zahtev Predsednika Skupštine grada, Komisije za personalna pitanja ili najmanje jedne trećine odbornika, a za zamenika Zaštitnika građana i na obrazložen predlog Zaštitnika građana.
Zahtev iz stava 2. ovog člana obavezno sadrži razloge za razrešenje.
Skupština grada razrešava Zaštitnika građana ili zamenika Zaštitnika građana većinom glasova prisutnih odbornika.
Zaštitnik građana i zamenik Zaštitnika građana imaju pravo da se na sednici Skupštine grada na kojoj se odlučuje o razrešenju obrate odbornicima.
U slučaju odsutnosti ili sprečenosti, Zaštitnika građana zamenjuje zamenik Zaštitnika građana.
Zaštitnik građana, odnosno zamenik Zaštitnika građana je razrešen danom donošenja akta o razrešenju.
Zaštitnik građana je ovlašćen da kontroliše poštovanje prava građana, utvrđuje povrede učinjene aktima, radnjama ili nečinjenjem organa uprave ako se radi o povredi odluka i drugih opštih akata organa Grada.
Zaštitnik građana je ovlašćen da kontroliše zakonitost, pravilnost i efikasnost rada organa uprave.
Zaštitnik građana nije ovlašćen da kontroliše rad Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća Grada.
Zaštitnik građana nije ovlašćen da kontroliše rad sudova i javnih tužilaštva osnovanih za teritoriju Grada.
Zaštitnik građana je ovlašćen da obavlja sledeće poslove:
- prati primenu međunarodnih standarda o ljudskim pravima na teritoriji Grada;
- prikuplja informacije iz različitih izvora o primeni zakona i drugih propisa, kao i odluka i drugih opštih akata organa Grada iz oblasti ljudskih prava od strane organa uprave;
- priprema godišnji izveštaj o ostvarivanju i poštovanju ljudskih prava i primeni načela zabrane diskriminacije od strane organa uprave i dostavlja ga Skupštini grada;
- obaveštava nadležne organe i javnost kada gradska uprava i javne službe krše ljudska prava;
- prima i ispituje predstavke, koje se odnose na povredu ljudskih prava od strane organa uprave;
- postupa po sopstvenoj inicijativi kada postoji sumnja o postojanju kršenja ljudskih prava od strane organa uprave;
- posreduje u mirnom rešavanju sporova u slučaju ljudskih prava građana na teritoriji Grada;
- organizuje i priprema savetovanja o ostvarivanju i poštovanju ljudskih prava i zabrani diskriminacije;
- priprema i sprovodi kampanje za informisanje javnosti o pitanjima značajnim za ostvarivanje i poštovanje ljudskih prava i zabrane diskriminacije;
- inicira i podstiče obrazovanje o ljudskim pravima u svim oblastima života;
- sarađuje i razmenjuje iskustva sa drugim Zaštitnicima građana i drugim organima i organizacijama koji se bave zaštitom i unapređenjem individualnih i kolektivnih prava građana u zemlji i inostranstvu;
- podnosi nadležnom organu grada inicijativu za izmenu i dopunu propisa i opštih akata grada, ako smatra da do povrede prava građana dolazi zbog nedostataka u tim aktima i inicira donošenje novih propisa i opštih akata grada kada smatra da je to od značaja za zaštitu prava građana;
- daje mišljenje Gradskom veću i drugom ovlašćenom predlagaču na nacrt propisa ili opšteg akta Grada kada se njime uređuju pitanja od značaja za zaštitu i unapređenje prava građana;
- donosi akta kojima reguliše pitanja vezana za unutrašnju organizaciju, funkcionisanje i rad (radno vreme, pečat, službenu legitimaciju i drugo) i
- obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i propisima Grada.
Zaštitnik građana je ovlašćen da inicira pokretanje postupaka pred Ustavnim sudom za ocenu ustavnosti i zakonitosti odluka i drugih opštih akata organa grada kojima se uređuju prava i slobode građana.
Zaštitnik građana ima pravo da prisustvuje svim sednicama Skupštine grada.
Predsednik Skupštine grada, Gradonačelnik, članovi Gradskog veća i Načelnik Gradske uprave, dužni su da prime Zaštitnika građana na njegov zahtev najkasnije u roku od 15 dana od dana dostavljanja zahteva.
Zaštitniku građana se može obratiti svako ko smatra da mu/joj je aktom ili radnjom organa uprave povređeno neko ljudsko pravo.
Ako se radi o povredi prava deteta, pritužbu iz stava 1. ovog člana u ime maloletnog lica može podneti roditelj, odnosno zakonski zastupnik, a ako se radi o povredi prava pravnog lica, pritužbu može podneti lice ovlašćeno za zastupanje pravnog lica.
Zaštitniku građana se može u ime lica iz stava 1. ovog člana obratiti i njegov naslednik, staratelj ili punomoćnik.
Treće lice, nevladina organizacija, udruženje ili druga organizacija može se obratiti Zaštitniku građana uz pisano ovlašćenje lica iz stava 1. ovog člana, koje smatra da su mu/joj ljudska prava ugrožena.
Stručna služba Zaštitnika građana, dužna je da na zahtev lica iz stava 1. ovog člana pruži pomoć u sastavljanju zahteva kojim se navedeno lice obraća Zaštitniku građana.
Zaštitnik građana postupa po sopstvenoj inicijativi ili po zahtevu lica koje smatra da su mu aktom ili radnjom organa uprave povređena ljudska prava.
Zahtev iz člana 23. ove Odluke se može podneti u roku od jedne godine od izvršene povrede prava građana, odnosno od poslednjeg postupanja, odnosno nepostupanja organa uprave u vezi sa učinjenom povredom prava građana.
Zaštitnik građana je dužan da postupi po zahtevu odmah, a najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.
Sve troškove postupka pred Zaštitnikom građana snosi budžet Grada.
Postupak koji Zaštitnik građana vodi je besplatan za podnosioca zahteva.
Zahtev iz člana 23. ove Odluke se podnosi u pisanom obliku, uključujući sve načine elektronske komunikacije ili usmeno na zapisnik, bez posebno utvrđene forme i ne podleže plaćanju takse.
U zahtevu se navode lični podaci podnosioca zahteva (ime, prezime, adresa), naziv organa na čiji se rad odnosi, okolnosti konkretnog slučaja, činjenice i dokaze na kojima se zahtev temelji, kao i podatke o tome koja su pravna sredstva uložena ili iskorišćena. Zahtev mora da bude potpisan od strane podnosioca.
Zahtev se podnosi na srpskom jeziku ili na jezicima nacionalnih manjina koji su u službenoj upotrebi na teritoriji Grada.
Ukoliko podnosilac zahteva to traži, Zaštitnik građana je dužan da sačuva tajnost njegovih ličnih podataka.
Zaštitnik građana je dužan da i posle prestanka mandata čuva tajnost podataka do kojih je došao u svom radu.
Zaštitnik građana pokreće postupak kada je iskorišćeno redovno pravno sredstvo za otklanjanje povreda na koje podnosilac ukazuje, odnosno ako ne postoji pravno sredstvo za otklanjanje povreda na koju podnosilac ukazuje.
Izuzetno, Zaštitnik građana može pokrenuti postupak i pre nego što su iscrpljena sva pravna sredstva ako bi podnosiocu pritužbe bila naneta nenadoknadiva šteta ili ako se pritužba odnosi na nekorektan odnos organa uprave prema podnosiocu pritužbe, neblagovremen rad ili druga kršenja pravila etičkog ponašanja zaposlenih u organima uprave.
Posle upoznavanja sa sadržinom zahteva, Zaštitnik građana će zahtev odbaciti ako utvrdi:
- da ne sadrži lične podatke podnosioca (anonimni zahtev);
- da je podneta nakon isteka roka iz člana 25. ove Odluke;
- da ne sadrži sve propisane podatke, a podnosilac je ne dopuni u roku koji Zaštitnik građana odredi;
- da se zahtev ne odnosi na rad organa uprave;
- da se odnosi na rad republičkih i pokrajinskih organa;
- da se odnosi na rad Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
- da okolnosti slučaja i dokazi koji su podneti ne dovode do njegovog uverenja da postoji povreda ljudskih prava, odnosno druga nepravilnost u radu organa uprave;
- ako je već podnet zahtev u istom slučaju, a nisu podneti novi dokazi;
- ako nisu iscrpljeni svi redovni pravni lekovi za otklanjanje povreda, a nema mesta primeni pravila iz člana 29. stav 2. ove Odluke;
- da se radi o predmetu u kome je u toku upravni spor ili drugi sudski postupak osim u slučaju kada Zaštitnik građana oceni da se radi o preteranom odugovlačenju postupka ili zloupotrebi procesnih ovlašćenja;
- ukoliko je povodom iste stvari Zaštitnik građana ranije odlučivao.
Odluka Zaštitnika građana o odbacivanju zahteva je konačna.
Zaštitnik građana obavezno obaveštava podnosioca zahteva o razlozima za njegovo odbacivanje, osim kada se radi o anonimnoj predstavci.
Zaštitnik građana može podnosiocu zahteva dati savet o drugim mogućnostima za ostvarivanje zaštite prava.
Ako Zaštitnik građana primi pritužbu koja se odnosi na povredu republičkog zakona, drugog propisa ili opšteg akta, dostaviće takvu pritužbu, bez odlaganja Zaštitniku građana Republike Srbije, odnosno ako se radi o povredi propisa, ili opšteg akta Autonomne Pokrajine Vojvodine dostaviće takvu pritužbu bez odlaganja Pokrajinskom ombudsmanu.
Ako podnosilac u pritužbi ukazuje istovremeno na povredu Republičkog zakona i drugog propisa ili opšteg akta i na povredu propisa ili opšteg akta Autonomne Pokrajine, odnosno Grada, zaštitnik građana postupaće po njoj u delu svojih nadležnosti, a kopiju pritužbe će proslediti drugom nadležnom organu radi postupanja u delu njegovih nadležnosti.
Ako zahtev ispunjava uslove za postupanje, o odluci o pokretanju postupka po zahtevu Zaštitnik građana obaveštava podnosioca i organ uprave na čiji rad se zahtev odnosi.
Zaštitnik građana je u obavezi da u svakom predmetu za koji je odlučio da pokrene postupak, pribavi stav organa na čije postupanje se zahtev odnosi.
Organ uprave iz stava 2. ovog člana dužan je da se izjasni o zahtevu u roku koji mu odredi Zaštitnik građana, a koji ne može biti kraći od 8, niti duži od 15 dana od dana prijema obaveštenja Zaštitnika građana o pokretanju postupka.
U vezi postupka koji vodi, Zaštitnik građana ima pravo da traži od organa uprave sve podatke i obaveštenja, kao i neposredan uvid u spise, dokumentaciju i zbirke podataka kojima ovi organi raspolažu.
Zaštitnik građana može tražiti kopije odgovarajućih dokumenata koji su od važnosti za postupak.
Organi uprave od kojih je Zaštitnik građana tražio da mu omoguće uvid u određene spise, dokumentacije, zbirke podataka ili kopije, dužni su da mu omoguće uvid tokom svog radnog vremena i dostave kopije traženih dokumenata.
Zaštitnik građana ima obavezu da tokom i po prestanku mandata čuva tajnost podataka koje je dobio saglasno propisima.
Zaštitnik građana ima slobodan pristup svim prostorijama u kojima se obavljaju poslovi organa uprave.
Organi uprave dužni su da na zahtev Zaštitnika građana omoguće neposredan uvid u svoj rad i slobodan pristup svim prostorijama.
Ako organi uprave ne postupe u skladu sa obavezama iz člana 32. i 33. ove Odluke Zaštitnik građana će o tome obavestiti neposredno viši organ, odnosno organ koji vrši nadzor nad njegovim radom, odnosno Skupštinu grada, Gradonačelnika ili Gradsko veće.
U cilju potpunijeg utvrđivanja činjeničnog stanja, Zaštitnik građana može pozvati na razgovor i uzimati usmene ili pismene izjave i dodatna objašnjenja od izabranih, imenovanih i postavljenih lica, kao i od svih lica zaposlenih u organima uprave, podnosioca zahteva, svedoka, veštaka i drugih građana koji raspolažu informacijama o okolnostima slučaja kada je to potrebno za razjašnjenje slučaja i utvrđivanje činjeničnog stanja.
Lica iz stava 1. ovog člana koje je Zaštitnik građana pozvao na razgovor ili da bi dao pismenu izjavu, dužno su da se odazovu pozivu.
Zaštitnik građana može doneti odluku kojom će obustaviti postupak, ako utvrdi da je organ uprave, na čije se postupanje predstavka odnosila, već tokom istrage otklonio povredu ljudskih prava.
Ako Zaštitnik građana po završetku postupka utvrdi da nema povrede ljudskih prava, niti nepravilnog postupanja organa, obaveštava o tome podnosioca zahteva i organ uprave na čije se postupanje zahtev odnosio.
Odluka Zaštitnika građana o odbijanju zahteva je konačna.
Ako Zaštitnik građana nakon završetka postupka utvrdi da je povređeno neko ljudsko pravo ili učinjena nepravilnost u radu, obavestiće o tome podnosioca zahteva i organ uprave na čije se postupanje zahtev odnosio i neposredno viši organ, koji su dužni da u roku od 15 dana od dana prijema obaveštenja Zaštitnika građana dostave svoje primedbe.
Po isteku roka od 15 dana utvrđenog članom 38. ove Odluke, Zaštitnik građana može:
- obustaviti dalje postupanje, ako je organ uprave otklonio povredu ljudskih prava,
- sačiniti konačno mišljenje, predlog ili preporuku i obavestiti o tome podnosioca predstavke i organ uprave na čiji se rad odnosi mišljenje, predlog ili preporuka, kao i neposredno viši organ.
Organi uprave kojima je zaštitnik građana uputio svoje mišljenje, predlog ili preporuku, dužni su da u roku od 15 dana od dana prijema mišljenja, predloga ili preporuke obaveste Zaštitnika građana o merama koje su preduzeli.
Ako organ uprave iz stava 1. ovog člana ne obavesti Zaštitnika građana o preduzetim merama na otklanjanju povrede ili ako Zaštitnik građana smatra da preduzete mere nisu odgovarajuće, Zaštitnik građana o tome obaveštava organe koji vrše nadzor nad njegovim radom.
Ako ni nakon obaveštenja iz stava 2. ovog člana nadležni organi ne preduzmu mere, Zaštitnik građana obaveštava o tome neposredno viši organ, odnosno organ koji vrši nadzor nad njegovim radom, odnosno Skupštinu grada, Gradonačelnika i Gradsko veće, a može o tome obavestiti i javnost putem sredstava javnog informisanja.
Ukoliko utvrdi postojanje povrede ljudskih prava, Zaštitnik građana može:
- predložiti organima uprave ponovno sprovođenje postupka u skladu sa zakonom;
- predložiti pravila ponašanja za unapređenje rada i postupanja sa građanima;
- podneti predlog nadležnom organu uprave da nadoknadi štetu licu koju je ono pretrpelo zbog nezakonitog rada organa uprave;
- podneti zahtev za privremeno obustavljanje izvršenja konačnog akta;
- inicirati pokretanje disciplinskog postupka protiv službenog lica za koje je istragom utvrdio da je odgovorno za povredu u konkretnom slučaju ili protiv lica koje je ometalo istragu;
- predložiti nadležnom organu pokretanje postupka za razrešenje funkcionera organa uprave ako je u njegovom radu ustanovio nepravilnost koja je dovela do teških i sistematskih kršenja ljudskih prava i sloboda i
- inicirati kod nadležnog organa pokretanje prekršajnog postupka ili krivičnog postupka.
Zaštitnik građana jednom godišnje, najkasnije do kraja marta tekuće godine, podnosi Skupštini grada izveštaj o svojim aktivnostima, stanju ljudskih prava i o pravnoj sigurnosti na teritoriji Grada za prethodnu godinu.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži naročito broj i strukturu predstavki, opštu ocenu rada organa uprave sa stanovišta primene propisa, uočene propuste i preporuke za njihovo otklanjanje, kao i kritike i pohvale pojedinim organima uprave i funkcionerima.
Izveštaj može da sadrži i inicijativu za izmenu ili donošenje pojedinih propisa radi otklanjanja nedostataka i efikasnijeg rada organa uprave.
Izveštaj se objavljuje u "Službenom listu grada Zrenjanina".
Zaštitnik građana može da podnese poseban izveštaj Skupštini grada ako oceni da za to postoje opravdani razlozi ili ako Skupština grada zahteva takav izveštaj od Zaštitnika građana.
Poseban izveštaj objavljuje se u "Službenom listu grada Zrenjanina".
VI STRUČNA SLUŽBA I SREDSTVA ZA RAD ZAŠTITNIKA GRAĐANA
Zaštitnik građana obrazuje stručnu službu za obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova.
Stručnom službom rukovodi Zaštitnik građana.
Zaštitnik građana odlučuje o zasnivanju i prestanku radnog odnosa zaposlenih u službi.
Zaštitnik građana može odlučiti da pojedinim stručnim saradnicima poveri određena ovlašćenja koja će vršiti u njegovo ime.
Akt o organizaciji stručne službe i sistematizaciji radnih mesta usvaja Gradsko veće.
Zaštitnik građana donosi akta koja se odnose na način rada i postupanja Zaštitnika građana i stručne službe, kao i druga akta neophodna za rad i funkcionisanje Zaštitnika građana.
Sredstva za rad Zaštitnika građana obezbeđuju se u budžetu grada Zrenjanina.
Obim i strukturu sredstava iz stava 1. ovog člana predlaže Zaštitnik građana.
Godišnji iznos sredstava za rad Zaštitnika građana treba da omogući njegovo delotvorno i efikasno ostvarivanje funkcije.
Zaštitnik građana, zamenik Zaštitnika građana i zaposleni u stručnoj službi za svoj rad imaju pravo na platu.
Za obračun i isplatu plate Zaštitnika građana, zamenika Zaštitnika građana i zaposlenih u stručnoj službi primenjuje se propisi koji se odnose na plate izabranih, postavljenih i zaposlenih lica u organima lokalne samouprave.
Zaštitnik građana, zamenici Zaštitnika građana i zaposleni u stručnoj službi ostvaruju i druga prava po osnovu rada, u skladu sa propisima o radnim odnosima koji se odnose na izabrana i zaposlena lica u organima lokalne samouprave.
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o Zaštitniku građana ("Službeni list opštine Zrenjanina", br. 10/03 i "Službeni list grada Zrenjanina", br. 24/08 i 9/13).
Skupština grada Zrenjanina će u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke izabrati Zaštitnika građana i zamenika Zaštitnika građana, u skladu sa odredbama ove Odluke.
Poslove Zaštitnika građana i zamenika Zaštitnika građana do njihovog izbora obavljaće Zaštitnik građana i zamenici Zaštitnika građana koji su izabrani na osnovu Odluke o zaštitniku građana ("Službeni list opštine Zrenjanina", br. 10/03 i "Službeni list grada Zrenjanina", br. 24/08 i 9/13).
Zaštitnik građana je obavezan da akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta donese u roku od 30 dana od dana izbora u skladu sa odredbama ove Odluke.
Na sve što nije regulisano ovom Odlukom, a tiče se prava, obaveza i odgovornosti iz radnih odnosa primenjuju se odredbe Zakona o radnim odnosima u državnim organima.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".