PRAVILNIKO UTVRĐIVANJU OBAVEZNIH ELEMENATA PROGRAMA OPŠTEG I POSEBNOG STRUČNOG USAVRŠAVANJA SLUŽBENIKA U JEDINICAMA LOKALNE SAMOUPRAVE("Sl. glasnik RS", br. 49/2017) |
Ovim pravilnikom utvrđuju se obavezni elementi programa opšteg i posebnog stručnog usavršavanja službenika u jedinicama lokalne samouprave, organima gradskih opština, kao i u službama i organizacijama koje osniva nadležni organ jedinice lokalne samouprave i gradske opštine, prema posebnom zakonu (u daljem tekstu: službenici u jedinicama lokalne samouprave).
Obavezni elementi programa stručnog usavršavanja
Obavezni elementi opštih i posebnih programa stručnog usavršavanja službenika u jedinicama lokalne samouprave obezbeđuju metodološku celovitost programa, planirane efekte realizacije programa, aktuelnost programa u odnosu na propise, utvrđuju planirani broj, strukturu korisnika programa i neophodne kadrovske i tehničke uslove za realizaciju programa.
Metodološka celovitost programa
Metodološka celovitost programa obezbeđuje se:
1) navođenjem cilja sprovođenja programa koji sadrži osnovne razloge za donošenje programa, a zasnovan je na analizi potreba za stručnim usavršavanjem službenika u jedinicama lokalnih samouprava;
2) navođenjem oblasti stručnog usavršavanja na koju se program odnosi (nadležnost lokalne samouprave, povereni posao ili vrsta ličnih veština koja zahteva stručno usavršavanje);
3) prikazom sadržinske celovitosti programa, kojim se potvrđuje da su programom stručnog usavršavanja obrađena sva pitanja od značaja za postizanje planiranih rezultata i da je odabran adekvatan oblik sprovođenja stručnog usavršavanja (obuka, obuka na daljinu, seminar, studijska poseta, savetovanje, naučno-stručni skup, okrugli sto, mentorstvo, koučing i drugo) i da planirani broj korisnika odgovara cilju sprovođenja programa.
Planirani efekti realizacije programa
Planirani efekti realizacije programa dokazuju se:
1) uspostavljanjem pokazatelja uspešnosti sprovođenja programa (ocena stepena zadovoljstva polaznika kroz evaluacione upitnike, način procene stepena primenljivosti usvojenih znanja i veština);
2) opisom načina praćenja sprovođenja programa;
3) opisom načina registrovanja i obrade podataka o planiranom i sprovedenom programu interpretacije rezultata sprovođenja programa.
Aktuelnost programa u odnosu na propise
Aktuelnost programa u odnosu na propise obezbeđuje se:
1) navođenjem činjenica, koje dokazuju potrebu organizovanja programa a odnose se na planirane ili usvojene nove propise ili izmene postojećih propisa, koji zahtevaju da službenici u jedinicama lokalne samouprave steknu nova stručna znanja o načinu primene tih propisa;
2) navođenjem nezadovoljavajućih rezultata inspekcijskog nadzora, upravne ili sudske kontrole zakonitosti akata, koje donosi organ lokalne samouprave ili podatka o neizvršavanju odnosno kašnjenju organa lokalne samouprave sa izvršavanjem utvrđenih obaveza ili postupanjem u utvrđenim rokovima, koji zahtevaju da službenici u jedinicama lokalne samouprave unaprede postojeća stručna znanja i veštine.
Broj i struktura korisnika programa
U programu se obavezno navodi:
1) profesionalna struktura korisnika programa (zvanja, radna mesta, iskustvo, kvalifikacije ili vrsta poslova, koje budući polaznici obavljaju);
2) očekivani broj polaznika, za koji je planiran program i za koji su obezbeđena sredstva za sprovođenje;
3) najveći i najmanji broj prijavljenih polaznika za program;
4) obezbeđena sredstva koja se utvrđuju za svaki program.
Kadrovski i tehnički uslovi za realizaciju programa
Kadrovski i tehnički uslovi za realizaciju programa moraju da budu u vezi sa sadržinom i predmetom programa kao i sa predviđenim oblikom stručnog usavršavanja.
Kadrovski uslovi za realizaciju programa podrazumevaju određivanje neophodnog broja lica, koja će biti zadužena za stručno-tehničku pripremu i sprovođenje programa (mentora, trenera, predavača, kouča) kao i navođenje njihovih kompetencija i stručnog iskustva.
Tehnički uslovi u pogledu realizacije odnose se na:
1) veličinu i zahtevanu tehničku opremljenost prostora namenjenog programskim sadržajima;
2) tehničke i informaciono-komunikacione kriterijume za sprovođenje obuka na daljinu;
3) posebne tehničke uslove za programske sadržaje namenjene specifičnim vrstama korisnika.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".