PRAVILNIK

O DODELI SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE INVESTICIJA ZA PRERADU VOĆA, POVRĆA (UKLJUČUJUĆI I PEČURKE), GROŽĐA, PROIZVODNJU VINA I JAKIH ALKOHOLNIH PIĆA NA TERITORIJI AP VOJVODINE U 2017. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 23/2017)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli sredstava za sufinansiranje investicija za preradu voća, grožđa i povrća (uključujući pečurke) na teritoriji AP Vojvodine u 2017. godini (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se namena bespovratnih sredstava, korisnici, obavezna dokumentacija, postupak dodeljivanja bespovratnih sredstva, postupanje s nepotpunim prijavama, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora s korisnicima bespovratnih sredstava, obaveze korisnika sredstava i druga pitanja značajna za realizaciju dela tačke 2.2. Programa mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike za razvoj sela na teritoriji AP Vojvodine u 2017. godini: Investicije za preradu i marketing poljoprivrednih proizvoda - Sektor voće, grožđe i povrće (uključujući pečurke) (u daljem tekstu: Program) koji je sastavni deo Pokrajinske skupštinske odluke o programu mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike za razvoj sela na teritoriji AP Vojvodine u 2017. godini ("Službeni list APV", br. 69/16).

Program iz stava 1. ovog člana usvojila je Skupština AP Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.

Visina i način dodele bespovratnih sredstava

Član 2

Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje po Pravilniku i po ovom konkursu iznosi do 50.000.000,00 dinara.

Sredstva iz stava 1. ovog člana dodeljivaće se putem konkursa koji se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine" i u jednom od glasila koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine, kao i na internet stranici Sekretarijata (u daljem tekstu: Konkurs).

Konkurs je otvoren do utroška sredstava, zaključno sa 10.09.2017. godine.

Dokumentacija podneta na Konkurs ne vraća se.

Sredstva za podršku investicija - prema Pravilniku i po Konkursu - dodeljuju se bespovratno.

Bespovratna sredstva za podršku investicija po ovom konkursu utvrđuju se u iznosu do 50% od ukupne vrednosti investicije, odnosno vrednosti opreme.

Za podnosioce prijava: fizička lica i preduzetnike, čija je investicija na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, lica mlađa od 40 godina i žene bespovratna sredstva za podršku investicija po ovom konkursu utvrđuju se u iznosu do 60% od ukupne vrednosti investicije.

Prilikom obračuna uzima se vrednost investicije bez poreza na dodatu vrednost (PDV).

Prilikom razmatranja podnetih prijava za ostvarivanje bespovratnih sredstava, neće se priznavati investicije i kupljena oprema pre 01.01.2017. godine.

Maksimalan iznos bespovratnih sredstava - do 2.000.000,00 dinara, a ukoliko je podnosilac prijave žena ili lice mlađe od 40 godina, odnosno ukoliko se investicija realizuje na području sa otežanim uslovima rada u poljoprivredi, maksimalni iznos bespovratnih sredstava jeste do 2.200.000,00 dinara.

Minimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi iznosi 100.000,00 dinara, a razmatraće se samo prijave čija je vrednost investicije 200.000,00 dinara ili veća od tog iznosa.

Namene za koje se mogu koristiti bespovratna sredstva

Član 3

Bespovratna sredstva koja se dodeljuju po ovom konkursu namenjena su za:

1. nabavku nove opreme i uređaja za sušenje voća, povrća (uključujući i pečurke) i grožđa kao i njihovih proizvoda: sušare (na primer: tunelske, trakaste, komorne), oprema i uređaji za sušenje u vakumu, oprema i uređaji za mikrotalasno sušenje, oprema i uređaji za osmotsko sušenje, oprema i uređaji za sušenje zamrzavanjem - liofilizator, druga i slična oprema i uređaji namenjeni za ovu vrstu investicije;

2. nabavku nove opreme i uređaja za zamrzavanje voća i povrća, kao i njihovih proizvoda: kontinualni tunel za zamrzavanje, uređaji za zamrzavanje u blokovima, klasičan tunel, druga i slična oprema i uređaji namenjeni za ovu vrstu investicije;

3. nabavku nove opreme i uređaja za blanširanje, pasterizaciju i sterilizaciju proizvoda od voća, povrća (uključujući i pečurke) i grožđa: blanšeri razni sa pripadajućom opremom, pasterizatori (na primer: pločasti, cevni, tunelski), sterilizatori (horizontalni, vertikalni, kontinualni i diskontinualni, odnosno autoklavi), paster kada druga i slična oprema i uređaji namenjeni za ovu vrstu investicije;

4. nabavku opreme za proizvodnju vina i jakih alkoholnih pića: inoks sudovi za vino i rakiju, vinifikatori, univerzalne posude za vino i jaka alkoholna pića, uređaji za kontrolisanu fermentaciju i hladnu stabilizaciju vina, parni generatori za sterilizaciju opreme i sudova i uređaji za pranje, drveni sudovi i burići za barikiranje, filteri, muljače, pumpe, centrifugalni separatori, sistemi za ubacivanje azota, pneumatske prese, mlinovi i pasirke za voće, kazani za destilaciju.

5. nabavku nove opreme za prijem, preradu, punjenje i pakovanje proizvoda od voća, povrća (uključujući i pečurke) i grožđa: oprema za pranje, vage (kolske, podne), transporteri (horizontalni, kosi ili vertikalni), mehanički filteri, pumpe, odvajači vazduha, suvi i vazdušni prečistač, oprema i uređaji za vađenje semene lože, odvajanje, sečenje, ljuštenje, mlevenje i pasiranje, oprema za odvajanje koštica, uređaji za koncentrisanje, uređaji za punjenje i doziranje naliva sa pripadajućom opremom, uređaji za odmeravanje i doziranje komponenti sa pripadajućom opremom, uređaji za pakovanje sa pripadajućom opremom, uređaji za zatvaranje ambalaže, ručni i automatski sa pripadajućom opremom, linije za punjenje i etiketiranje uz odgovarajuću opremu, punilice, etiketirke i čepilice, postolja za drvenu barik burad i oprema za transport u sklopu vinarije/destilerije.

Korisnik sredstava može podneti samo jednu prijavu po Konkursu, za više namena u okviru jedne tačke.

Bespovratna sredstva, koja se dodeljuju iz Programa, ne mogu se koristiti za:

• investicije realizovane pre 01.01.2017. godine, kao ni za opremu kupljenu pre tog datuma;

• poreze, uključujući i porez na dodatu vrednost;

• troškove uvoza, carine, špedicije;

• plaćanje putem kompenzacije i cesije;

• promet između povezanih lica;

• novčane, finansijske kazne i troškove parničnog postupka;

• troškove bankarske provizije;

• kupovinu zemljišta;

• troškove premera i geodetskih snimanja;

• troškove prevoza;

• troškove montaže;

• troškove za kupovinu polovne i reparirane opreme i materijala;

• doprinose u naturi.

Pravo učešća na Konkursu

Član 4

Pravo na podsticaje ostvaruju lica koja su upisana u Registar poljoprivrednih gazdinstava i nalaze se u aktivnom statusu, i to:

1. fizičko lice:

- nosilac registrovanog komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva,

- preduzetnik nosilac registrovanog komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva.

2. pravno lice:

- privredno društvo,

- zemljoradnička zadruga.

Privredno društvo može ostvariti pravo na podsticaje ako je razvrstano u mikro i malo pravno lice, a zemljoradnička zadruga ukoliko je razvrstana u mikro, malo, srednje i veliko pravno lice u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo.

Uslovi za učešće na konkursu

Član 5

Uslovi za učešće na Konkursu jesu:

1. registrovano poljoprivredno gazdinstvo mora biti upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstva i da se nalazi u aktivnom statusu;

2. podnosilac prijave mora imati prebivalište na teritoriji jedinice lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine, odnosno podnosioci prijave pravna lica moraju imati sedište na teritoriji jedinice lokalne samouprave s teritorije AP Vojvodine, s tim što i mesto realizacije investicije mora biti na teritoriji jedinice lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine;

3. podnosilac prijave mora imati urađen poslovni plan - ekonomsku održivost projekta za investicije ukupne vrednosti veće od 500.000,00 dinara;

4. podnosilac prijave i vlasnik objekta u kojem se realizuje investicija koja je predmet ovog konkursa moraju regulisati obaveze po rešenjima o naknadama za odvodnjavanje/ navodnjavanje, zaključno sa 31.12.2016. godine;

5. podnosilac prijave i vlasnik objekta u kojem se realizuje investicija koja je predmet ovog konkursa moraju izmiriti obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, zaključno sa 31.12.2016. godine;

6. podnosilac prijave mora izmiriti dospele obaveze po ugovorima o zakupu poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini za 2016. godinu;

7. podnosilac prijave za investiciju za koju podnosi prijavu ne sme koristiti podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji) za istu namenu, odnosno ista investicija ne sme biti predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja, osim podsticaja u skladu s posebnim propisom kojim se uređuje kreditna podrška registrovanim poljoprivrednim gazdinstvima;

8. podnosilac prijave ne sme imati neispunjenih ugovornih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za poljoprivredu vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat), kao ni prema Ministarstvu poljoprivrede i zaštite životne sredine, na osnovu ranije potpisanih ugovora;

9. podnosilac prijave i dobavljač opreme ne mogu da predstavljaju povezana lica - u smislu član 62. Zakona o privrednim društvima ("Službeni glasnik", br. 36/11 i 99/11 i 83/14 i 5/15);

10. da se plaćanje vrši na tekući račun dobavljača ili gotovinski,(samo za fizička lica) a plaćanja putem kompenzacije i cesije neće biti priznata.

Dodatni uslovi za preduzetnike:

11. preduzetnik mora biti registrovan u Agenciji za privredne registre za namenu za koju konkuriše;

12. preduzetnik koji podnosi prijavu za investicije vezane za vino mora biti upisan u Vinogradarski i Vinarski registar;

13. preduzetnik koji podnosi prijavu za investicije vezane za jaka alkoholna pića mora biti upisan u Registar proizvođača jakih alkoholnih pića.

Dodatni uslovi za pravna lica:

14. pravno lice mora biti registrovano u Agenciji za privredne registre za namenu za koju konkuriše;

15. pravno lice koje podnosi prijavu za investicije vezane za vino mora biti upisan u Vinogradarski i Vinarski registar;

16. pravno lice koje podnosi prijavu za investicije vezane za jaka alkoholna pića mora biti upisan u Registar proizvođača jakih alkoholnih pića;

17. ne sme biti pokrenut postupak stečaja i/ili likvidacije.

Specifični uslovi za učešće na Konkursu

Član 6

1. Izgrađen objekat od čvrstog materijala (minimum 50 m2) u vlasništvu ili zakupu u periodu od minimalno pet godina od momenta podnošenja prijave za korišćenje bespovratnih sredstava, u kojem se može adaptirati prostorija za preradu voća, povrća (uključujući pečurke), grožđa, vina i jakih alkoholnih pića - rakija;

2. Zasnovana proizvodnja na minimum 0,5 ha voća ili povrća, odnosno 0,2 ha u zaštićenom prostoru (za korisnike u tačkama 1, 2, 3 i 5 iz člana 3);

3. Zasnovana proizvodnja na minimum 0,5 ha vinograda ili voća (za korisnike u tački 4 i 5 iz člana 3.).

Potrebna dokumentacija

Član 7

Dokumentacija koja se podnosi na Konkurs:

1. čitko popunjen obrazac prijave sa obaveznim potpisom, dok je za pravna lica obavezan pečat podnosioca (sa izjavom o pribavljanju dokumenata o kojoj se vodi službena evidencija);

2. fotokopija lične karte ili očitana čipovana lična karta nosioca registrovanog poljoprivrednog gazdinstva ili ovlašćenog lica u pravnom licu;

3. original izvoda iz Registra poljoprivrednih gazdinstava, koji izdaje Uprava za trezor (prva strana izvoda RPG sa osnovnim podacima i druga strana izvoda sa podacima o površinama, ne stariji od 30 dana);

4. original izvod iz katastra nepokretnosti s podacima o vlasništvu za objekat u kojem se realizuje investicija, čija je površina minimum 50 m 2 (ne stariji od 30 dana);

5. overena fotokopija ugovora o zakupu objekta u kojem se realizuje investicija koja je predmet ovog konkursa, s tim što je potrebno da je do isteka ugovora o zakupu preostalo najmanje pet godina;

6. poslovni plan - ekonomska održivost projekta za investicije ukupne vrednosti veće od 500.000,00 dinara;

7. za opremu koja je nabavljena (plaćena - račun):

• original račun sa specifikacijom opreme (ne stariji od 01.01.2017. godine) otpremnica i fiskalni račun, na kome je jasno naznačeno da je plaćanje izvršeno gotovinski ili karticom (samo u slučaju kad je korisnik sredstava fizičko lice);

• original račun sa specifikacijom opreme (ne stariji od 01.01.2017. godine) otpremnica, nalog za prenos, overen izvod banke o izvršenom plaćanju dobavljača i korisnika sredstava;

• original račun sa specifikacijom opreme (ne stariji od 01.01.2017. godine), otpremnicu, ugovor sa davaocem kredita i overen izvod banke dobavljača opreme o izvršenom plaćanju.

Specifikacija opreme treba da sadrži osnovne karakteristike opreme (podaci iskazani u obrascu prijave moraju biti isti kao u računu).

8. za investicije koje su preko 200.000,00 dinara, može se podneti predračun sa specifikacijom opreme, - konačan original račun mora biti identičan predračunu po iznosu, specifikaciji i dobavljaču opreme, odnosno izvođaču radova;

9. fotokopija garantnog lista za kupljenu opremu;

10. carinska deklaracija za opremu iz uvoza (ukoliko je podnosilac prijave direktni uvoznik) - ne starija od 01.01.2017. godine;

11. dokaz o regulisanoj naknadi za odvodnjavanje/navodnjavanje (potvrda nadležnog organa) zaključno sa 31.12.2016. godine, za podnosioca prijave i vlasnika objekta u kojem se realizuje investicija koja je predmet ovog konkursa, a koji se nalazi u zakupu;

12. dokaz o izmirenim obavezama po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, za podnosioca prijave i vlasnika objekta u kojem se realizuje investicija koja je predmet ovog konkursa, a koji se nalazi u zakupu;

13. dokaz o izmirenim dospelim obavezama za zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini (potvrda nadležnog organa, ili fotokopija ugovora sa Ministarstvom poljoprivrede i zaštite životne sredine i dokaz o izvršenom plaćanju).

Dodatna obavezna dokumentacija za preduzetnike:

14. izvod iz Agencije za privredne registre, sa poreskim identifikacionim brojem;

15. rešenje o upisu u Centralni registar objekata Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine;

16. potvrda o upisu u Vinogradarski i Vinarski registar preduzetnika koji podnosi prijavu za investicije vezane za vino;

17. potvrda o upisu u Registar proizvođača jakih alkoholnih pića preduzetnika koji podnosi prijavu za investicije vezane za jaka alkoholna pića.

Dodatna obavezna dokumentacija za pravna lica:

18. izvod iz Agencije za privredne registre, sa poreskim identifikacionim brojem;

19. rešenje o upisu u Centralni registar objekata Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine;

20. potvrda o upisu u Vinogradarski i Vinarski registar pravnog lica koje podnosi prijavu za investicije vezane za vino;

21. potvrda o upisu u Registar proizvođača jakih alkoholnih pića pravnog lica koje podnosi prijavu za investicije vezane za jaka alkoholna pića;

22. potvrda Agencije za privredne registre o tome da nad pravnim licem nije pokrenut postupak stečaja i/ili likvidacije.

Podnosilac prijave - na obrascu koji je sastavni deo prijave na konkurs - treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu pod tačkama 3, 4, 11, 12, 13, 14, 18, 19, pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat, po službenoj dužnosti.

Ukoliko se oprema nabavlja iz inostranstva, podnosilac prijave obavezan je da dostavi dokumenta prevedena na srpski jezik. Dokumentacija mora biti prevedena od strane ovlašćenog sudskog tumača.

Komisija zadržava pravo da pored navedenih zatraži i druga dokumenta.

Postupanje sa nepotpunim prijavama

Član 8

Podnosioci nepotpunih prijava biće pozvani da dopune dokumentaciju u roku od pet (5) dana od dana prijema poziva.

Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbijena kao nepotpuna.

Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.

Komisija neće razmatrati prijave:

• podnete od lica koja nemaju pravo da učestvuju na Konkursu,

• koje su podnete nakon isteka roka koji je propisan Konkursom.

Odlučivanje o dodeli bespovratnih sredstava

Član 9

Podnete prijave razmatra i predlog za konačnu odluku o dodeli sredstava daje Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija), koju je imenovao pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretar).

U skladu s kriterijumima, koji su definisani Pravilnikom, formira se bodovna lista na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva do utroška sredstava opredeljenih Konkursom. Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s Konkursom i Pravilnikom.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju, kao i da od poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine traži da izvrši kontrolu realizacije predmeta ugovora, posebno u slučaju računa i predračuna koje su izdali dobavljači opreme koji nisu u sistemu PDV-a i računa koji su znatno iznad tržišne vrednosti.

U skladu sa kriterijumima formira se bodovna lista na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva do utroška sredstava opredeljenih ovim konkursom.

Odlukom o dodeli sredstava utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), a podnosiocima prijave kojima sredstva nisu odobrena navešće se razlozi odbijanja.

Odluke o dodeli sredstava donosi Sekretar na osnovu predloga Komisije.

Rezultati Konkursa biće objavljeni na zvaničnom sajtu Sekretarijata:

Odluka je konačna i protiv nje se ne može izjaviti žalba, niti se može voditi upravni spor.

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 10

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije, kriterijuma i bodova propisanih ovim članom i to prema tabeli:

Kriterijum - Fizička lica

Način bodovanja

Bodovi

Maksimalan broj bodova 85

Veličina poljoprivrednog gazdinstva

Do 4,99 ha
Od 5-19,99 ha
>20 ha

15
10
5

Veličina objekta

Do 100 m 2
Od 100-200 m 2
>200 m 2

15
10
5

Broj članova komercijalnog registrovanog poljoprivrednog gazdinstva

Do 3 člana
>3 člana

5
10

Dosadašnje korišćenje sredstava Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo

Prvi put Drugi put Treći put

10
5
0

Ocena održivosti investicije

visok stepen održivosti srednji stepen održivosti nizak stepen održivosti

15
10
5

Podnosilac zahteva ima ugovor o prodaji svojih proizvoda/usluga

Da
Ne

10
0

Podnosilac zahteva ima ugovore sa kupcima iz inostranstva o prodaji svojih proizvoda/usluga

Da
Ne

10
0

 

Kriterijum - Pravna lica

Način bodovanja

Bodovi

Maksimalan broj bodova 85

Veličina poljoprivrednog gazdinstva

Do 9,99 ha
Od 10-29,99 ha
>30 ha

15
10
5

Veličina objekta

Do 200 m 2
Od 200-300 m 2
> 300 m 2

15
10
5

Za zemljoradničke zadruge(broj članova zemljoradničke zadruge)

Do 15 članova
>15 članova

5
10

Za ostala pravna lica: Broj zaposlenih

Do 5 zaposlenih
>5 zaposlenih

5
10

Dosadašnje korišćenje sredstava Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo

Prvi put
Drugi put
Treći put

10
5
0

Ocena održivosti investicije

visok stepen održivosti srednji stepen održivosti nizak stepen održivosti

15
10
5

Podnosilac zahteva ima ugovor o prodaji svojih proizvoda/usluga

Da
Ne

10
0

Podnosilac zahteva ima ugovore sa kupcima iz inostranstva o prodaji svojih proizvoda/usluga

Da
Ne

10
0

Ugovor o dodeli sredstava

Član 11

Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava Sekretar u ime Sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava s korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.

Vreme zaključenja ugovora jeste najkasnije 15 dana od dana donošenja odluke o dodeli sredstava.

Korisnik sredstava je u obavezi da - prilikom potpisivanja ugovora sa Sekretarijatom o korišćenju sredstava - dostavi menicu sa meničnom izjavom, a za pravno lice - registrovanu menicu sa meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja da oprema neće biti otuđena u roku od pet (5) godina, osim za opremu čiji je vek eksploatacije kraći od godinu dana.

Rok za realizaciju investicije na osnovu predračuna jeste 90 dana od dana potpisivanja ugovora.

Isplata bespovratnih sredstava

Član 12

Bespovratna sredstva isplaćuju se nakon realizacije investicije, odnosno nakon što korisnik bespovratnih sredstava uradi montažu opreme i dostavi Sekretarijatu sledeću dokumentaciju:

• original račun sa specifikacijom opreme (ne stariji od 01.01.2017. godine) otpremnica i fiskalni račun, na kome je jasno naznačeno da je plaćanje izvršeno gotovinski ili karticom (samo u slučaju kad je podnosilac fizičko lice);

• original račun sa specifikacijom opreme (ne stariji od 01.01.2017. godine) otpremnica, nalog za prenos i overen izvod banke o izvršenom plaćanju;

Sekretarijat putem nadležnog sektora nalaže Poljoprivrednoj stručnoj i savetodavnoj službi AP Vojvodine da utvrdi činjenično stanje na terenu, dostavljanjem izveštaja i zapisnika Sekretarijatu.

Bespovratna sredstva će se isplaćivati u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine

Obaveze korisnika sredstava

Član 13

Korisnik bespovratnih sredstava po konkursu dužan je da:

1. pokretnu stvar, odnosno nepokretnost koja je predmet investicije za koju je ostvario podsticaje, koristi u skladu s predviđenom namenom;

2. pokretnu stvar, odnosno nepokretnost koja je predmet investicije za koju je ostvario podsticaje, ne otuđi i/ ili ne daje drugom licu na upotrebu najmanje pet godina od dana isplate podsticaja;

3. svu dokumentaciju u vezi sa investicijom čuva najmanje pet godina od dana isplate podsticaja.

Korisnik sredstava po Konkursu za kog se utvrdi da nije postupao u skladu sa odredbama Konkursa i ugovora, korisnik koji je Sekretarijatu onemogućio da obavi kontrolu odnosno korisnik koji je dostavljao netačne podatke, dužan je da vrati primljeni iznos bespovratnih sredstava s pripadajućom zakonskom zateznom kamatom koja se obračunava od dana isplate bespovratnih sredstava do dana vraćanja sredstava.

Praćenje izvršavanja ugovora

Član 14

Administrativnu kontrolu, odnosno ispunjenost obaveza iz ugovora prati i kontroliše resorni sektor Sekretarijata.

Provera stanja na terenu obavlja se i u toku pet (5) godina nakon prenosa sredstava, osim za opremu čiji je vek eksploatacije kraći od godinu dana a prati je ovlašćeni sektor Sekretarijata, putem izveštaja i zapisnika Poljoprivredne stručne i savetodavne službi AP Vojvodine sa terena.

Završne odredbe

Član 15

Pravilnik stupa na snagu onog dana kada ga potpiše Sekretar.