ODLUKA

O POSTUPKU I NAČINU REŠAVANJA ZAHTEVA GRAĐANA ZA NAKNADU ŠTETE

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 9/2017)

Član 1

Ovom Odlukom propisuje se postupak i način rešavanja zahteva građana za naknadu štete pretrpljene usled povrede nastale prilikom pada na ledu, pada u šaht ili rupu i sličnih povreda na javnoj površini čije je održavanje posebnim odlukama povereno JP "Standard" i JP "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina.

Član 2

Oštećeni u smislu odredaba ove odluke je lice koje je pretrpelo štetu usled povrede nastale prilikom pada na ledu, pada u šaht ili rupu i sličnih povreda na javnoj površini čije je održavanje posebnim odlukama povereno JP "Standard" i JP "Uređenje i javno osvetljenje" Jagodina.

Član 3

Oštećeni podnosi pisanu prijavu o nastalom štetnom događaju Gradskoj upravi za inspekcijske poslove - Komunalnoj inspekciji, bez odlaganja, odmah po nastanku štetnog događaja.

Član 4

Pisana prijava podnosi se na obrascu broj 1. koji je sastavni deo ove odluke.

Pisana prijava iz stava 1. ovog člana sadrži sledeće podatke: ime i prezime oštećenog, adresu stanovanja, mesto, datum i čas štetnog događaja kao i kratak opis kako je došlo do štetnog događaja, uz obavezno navođenje svedoka štetnog događaja ukoliko ih je bilo.

Radi utvrđivanja daljih činjenica vezanih za štetni događaj oštećeni zajedno sa komunalnim inspektorom, odmah po nastanku štetnog događaja, izlazi na mesto štetnog događaja, i fotografiše mesto događaja ukoliko je moguće.

Član 5

Komunalni inspektor je u obavezi da o štetnom događaju obavesti nadležne u Javnom preduzeću u cilju otklanjanja nedostataka koji su doveli do povrede oštećenog.

Član 6

Oštećeni koji je pretrpeo povredu je u obavezi da se odmah po nastanku štetnog događaja javi u zdravstvenu ustanovu primarne zdravstvene zaštite.

Član 7

Gradska uprava za inspekcijske poslove - Komunalna inspekcija dužna je da nakon prijave oštećenog sačini zapisnik o štetnom događaju i primerak istog dostavi odnosno uruči oštećenom.

Član 8

Oštećeni može da podnese zahtev za naknadu štete nastale usled štetnog događaja na obrascu broj 2 koji je sastavni deo ove odluke.

Član 9

Zahtev iz člana 8. ove odluke se podnosi Komisiji za procenu osnovanosti zahteva građana za naknadu štete (u daljem tekstu: Komisija) nakon štetnog događaja i isti mora da sadrži: veran opis samog događaja i njegovu lokaciju, a ukoliko je moguće i fotografiju, bliži opis pretrpljenih povreda, sve potrebne podatke o neposrednim svedocima događaja, kao i predlog visine iznosa naknade koja se potražuje, adresu i kontakt telefon i broj tekućeg računa oštećenog.

Član 10

Uz zahtev se podnosi sledeća dokumentacija:

1. očitana lična karta,

2. zapisnik sačinjen od strane Gradske uprave za inspekcijske poslove - Komunalne inspekcije,

3. kompletna medicinska dokumentacija koja se odnosi na povredu u originalu (izveštaj lekara primarne zdravstvene zaštite i specijaliste, u zavisnosti od vrste povrede),

4. fotokopija kartice tekućeg računa oštećenog,

5. imena i adrese svedoka štetnog događaja ukoliko ih je bilo,

6. drugi dokazi koji mogu biti od značaja za rešavanje zahteva (fotografije mesta događaja, ili oštećenja i sl.).

Ako uz zahtev nije priložena potpuna dokumentacija iz stava 1. ovog člana Komisija će pisanim putem obavestiti podnosioca da u roku od 15 dana od dana prijema obaveštenja otkloni nedostatke u podnetom zahtevu.

Član 11

Komisiju iz člana 9. ove odluke obrazuje Gradsko veće grada Jagodine koju čine:

- jedan predstavnik JP "Standard" Jagodina,

- jedan zdravstveni radnik - doktor medicine,

- jedan predstavnik JP "Uređenja i javnog osvetljenja" Jagodina,

- jedan predstavnik Gradskog pravobranilaštva,

- jedan predstavnik Gradske uprave za inspekcijske poslove - Komunalne inspekcije.

Komisija može angažovati veštaka odgovarajuće specijalnosti u cilju što potpunijeg sagledavanja zahteva oštećenog.

U toku svog rada, u cilju pribavljanja dodatnih informacija i utvrđivanja relevantnih činjenica, Komisija može pozvati oštećeno lice, uzimati izjave od svedoka događaja, konsultovati se sa nadležnim organima i ustanovama.

Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije obavlja Gradska uprava za inspekcijske poslove - Komunalna inspekcija.

Član 12

Prilikom procene osnovanosti zahteva za naknadu štete Komisija uzima u obzir sve okolnosti, a naročito:

1. vrstu i karakteristike povreda,

2. mesto, način nastajanja i broj povreda,

3. opšte zdravstveno stanje oštećenog lica,

4. uzrast oštećenog lica,

5. trajne posledice na psihičku ravnotežu oštećenog u vidu psihičkog poremećaja nastalog kao posledica pretrpljenog straha, a što se konstatuje isključivo iz priložene medicinske dokumentacije državne zdravstvene ustanove,

6. duševni bol usled ograničenja u odnosu na opštu životnu aktivnost oštećenog, uz odgovarajuću medicinsku dokumentaciju državne zdravstvene ustanove,

7. duševni bol usled trajnog narušavanja dotadašnjeg izgleda tela, uzimajući u obzir uzrast, pol, bračni status i zanimanje oštećenog lica, kao i mesto povrede i stepen naruženosti, uz odgovarajuću medicinsku dokumentaciju državne zdravstvene ustanove,

8. mogućnost umanjenja bola, straha, naruženosti i drugih posledica štetnog događaja primenom medikamenata i odgovarajućih terapijskih mera.

Ako povreda svojim karakteristikama izazove sumnju da je nastala pod drugim okolnostima, Komisija može takav zahtev odbiti kao neosnovan.

Član 13

Prilikom predlaganja visine naknade Komisija će imati u vidu vrstu i težinu povrede njenih posledica, zatim sudsku praksu u oblasti naknade štete, kao i visinu budžetskih sredstava koja su opredeljena za naknadu štete.

Član 14

Komisija po razmatranju primljenog zahteva sačinjava akt o predloženoj visini naknade štete i upućuje ga oštećenom koji je u obavezi da se na isti izjasni najkasnije u roku od sedam dana.

Nakon dobijene saglasnosti od oštećenog na predloženu visinu naknade štete, Komisija sačinjava predlog akta koji sadrži iznos naknade štete i nalog pravobranilaštvu za zaključenje vansudskog poravnanja.

Ukoliko je predlog Komisije za naknadu štete veći od 75.000,00 dinara Komisija je dužna da pribavi saglasnost Gradskog veća grada Jagodine.

Član 15

Pravobranilaštvo je u obavezi da u roku od sedam dana od dana prijema akta Komisije obavesti oštećenog o datumu potpisivanja vansudskog poravnanja.

Član 16

Gradska uprava za inspekcijske poslove - Komunalna inspekcija je u obavezi da vodi evidenciju o podnetim prijavama i da sačinjava mesečne izveštaje, a Komisija je u obavezi da sačinjava godišnje izveštaje i dostavlja ih Gradskom veću.

Član 17

Zahtevi podneti pre stupanja na snagu ove odluke rešavaće se po odredbama ove odluke.

Član 18

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".

Napomene

Obrazac 1 i 2 koji su sastavni deo ove odluke nisu objavljeni u "Sl. glasniku grada Jagodine", br. 9/2017.