PROGRAM

LOKALNOG EKONOMSKOG RAZVOJA GRADA POŽAREVCA ZA 2017. GODINU

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 1/2017 i 3/2017)

Programom lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za 2017. godinu (u daljem tekstu: Program), utvrđuju se opšti i specifični ciljevi programa, ciljne grupe, programske mere, uslovi i način dodele podsticaja, konkretne mere za realizaciju Programa, vrsta, visina i obim za dodelu podsticaja, instrumenti dodele podsticaja, kao i mehanizmi dodele i praćenja trošenja sredstava, u skladu sa Zakonom o ulaganjima, a sve u cilju privrednog i društvenog razvoja Grada Požarevca.

CILJEVI PROGRAMA

Opšti cilj ovog programa je doprinos ekonomskom razvoju Grada Požarevca i stvaranju povoljnijeg poslovnog okruženja.

Specifični ciljevi Programa su:

1) Stvaranje uslova za osnivanje novih preduzeća, proširenje uslova/kapaciteta za nova preduzeća, otvaranje novih radnih mesta i stvaranje novih proizvoda na teritoriji Grada Požarevca, kreiranjem lokalnog finansijskog i administrativnog okvira za dodelu podsticaja.

2) Pozicioniranje Grada Požarevca kao snažnog privrednog centra u regionu i šire i poželjne sredine za investiranje, poslovanje i život.

3) Podsticaj uvođenju novih tehnologija i inovacija u proizvodne procese u funkciji stvaranja novih vrednosti i povećanja izvoza sa teritorije Grada Požarevca.

Ciljevi su formulisani na takav način da budu jasni i proverljivi, odnosno da ih je moguće kvantifikovati kroz merljive indikatore, kao što su: broj novih zaposlenih, broj novih preduzeća, broj novih proizvoda i slično. Navedenim se postiže puna kontrola trošenja sredstava uz uvek dostupan pregled efekata programskog trošenja sredstava.

CILJNE GRUPE PROGRAMA

Ključne ciljne grupe i korisnici programskih mera su:

• Domaći investitori,

• Strani investitori,

• Mala i srednja preduzeća,

• Preduzetnici.

Ciljne grupe su sve one koje mogu biti korisnici podsticaja u skladu sa Programom. Domaći investitori su tako definisani u najširem smislu ovog pojma - dakle svi investitori iz Srbije, ukoliko otvaraju preduzeće na teritoriji Grada Požarevca. Posebno nam je želja i težnja da se ovim Programom podstaknu investicije lokalnih preduzeća u nove proizvode i nove delatnosti. Takođe, Program posebno uzima u obzir bilo kakvo uključivanje požarevačke privrede, bilo kao dobavljača ili podizvođača u nekoj fazi proizvodnog procesa.

PLANIRANE PROGRAMSKE MERE

Programske mere su koncepcijski podeljene na tri ključna tipa podrške privrednim aktivnostima na teritoriji Grada Požarevca - Podsticanje zapošljavanja, Privlačenje investitora i Podsticanje konkurentnosti.

Razradom pomenutih tipova podrške došli smo do sledećih devet pozitivnih programskih mera kojima izražavamo težnju lokalne samouprave, da se iniciraju, podstaknu ili stimulišu privredne aktivnosti:

1. Mera - Podsticanje zapošljavanja.

Ova mera se realizuje u saradnji sa Nacionalnom službom zapošljavanja, kroz Lokalni akcioni plan zapošljavanja Grada Požarevca za 2017. godinu,

2. Mera - Privlačenje investitora.

Ova mera se realizuje putem sledećih aktivnosti:

2.1. Obezbeđivanjem zemljišta koje je infrastrukturno opremljeno i poslovnog prostora koji je u javnoj svojini grada,

2.2. Obezbeđivanje zakupa na određeno vreme i infrastrukturno opremanje poslovnog prostora u svojini Grada za različite namene,

2.3. Obezbeđivanjem podsticajnih sredstava za nabavku opreme (mašine, alati, ostala oprema) neophodne za proširenje kapaciteta ili započinjanje proizvodnje.

3. Mera - Podsticanje konkurentnosti.

Ova mera se realizuje putem sledećih aktivnosti:

3.1. Proizvodnih inovacija koje imaju mogućnost direktne primene i definisane koristi u lancu vrednosti proizvoda,

3.2. Podršku razvoja zadrugarstva, klastera i drugih oblika udruživanja sa ciljem zajedničkog nastupa na trećim tržištima ili kod dominantnog kupca,

3.3. Dobijanja međunarodnih sertifikata sa ciljem omogućavanja izlaska domaćih kompanija na inostrana tržišta.

USLOVI I NAČIN DODELE PODSTICAJA

Svi podsticaji izuzev podsticaja koji se dodeljuju kroz saradnju lokalne samouprave i Nacionalne službe za zapošljavanje, se dodeljuju po unapred utvrđenim kriterijumima, na osnovu unapred izvršene analize (po sistemu troškova i koristi) za lokalnu samoupravu, a po principu "DOK SE NE UTROŠE SREDSTVA". Analizu sprovodi lokalna samouprava, u slučaju kompleksnijeg zahteva, analizu će vršiti konsultantska kuća ili institucija koja ima adekvatne međunarodne reference u ovoj oblasti. Komisija za dodelu sredstava na osnovu prethodno sačinjene analize donosi preporuku koju prosleđuje Gradskom veću Grada Požarevca na odlučivanje o dodeli podsticaja.

Poslovni subjekt mora imati registrovano sedište na teritoriji Grada Požarevca.

Zainteresovani poslovni subjekt Gradu Požarevcu uz prethodno određenu konkursnu dokumentaciju, obavezno dostavlja biznis plan i pismo o namerama u kome se moraju jasno analizirati kriterijumi kvaliteta investicionog projekta:

1) reference investitora (prepoznatljivost na tržištu, reference klijenata, dosadašnja iskustva i uspešnost u realizaciji investicionih projekata i sl.);

2) procenat nezaposlenih lica čije kvalifikacije odgovaraju delatnosti investitora, odnosno korisnika sredstava u ukupnom broju lica na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje na teritoriji jedinice lokalne samouprave u kojoj se ulaže (ove podatke dostavlja Nacionalna služba za zapošljavanje Gradu Požarevcu na njegov zahtev);

3) broj, odnosno procenat visokokvalifikovanih lica koji se zapošljavaju realizacijom investicionog projekta;

4) visina i vrsta investicije (greenfield ili brownfield investicije), odnosno stepen angažovanja građevinske industrije u realizaciji investicionog projekta;

5) tehnološki nivo delatnosti koja je predmet ulaganja, u skladu sa klasifikacijom Evrostata;

6) prethodna saradnja sa dobavljačima i planirani udeo domaćih dobavljača;

7) efekti investicije na zaposlene (obuke zaposlenih i prosečna visina zarada);

8) prethodni i planirani obim međunarodnog i ukupnog prometa (pre i nakon investicionog projekta);

9) finansijsko-tržišna ocena investicionog projekta (izvori finansiranja, likvidnost, profitabilnost, period povraćaja investicije i dr.);

Kriterijum za analizu kvaliteta investicionih projekata za ulaganja od posebnog značaja je smanjenje broja nezaposlenih za najmanje 1% na teritoriji Grada Požarevca, na kojoj se i realizuje investicioni projekat (ove podatke dostavlja Nacionalna služba za zapošljavanje Gradu Požarevcu na njegov zahtev).

Poslovni subjekt koji konkuriše za dodelu podsticaja iz neke od gore predloženih mera, može u jednoj kalendarskoj godini konkurisati za dodelu podsticaja iz samo jedne od predloženih mera. Dakle, isti poslovni subjekt ne može biti dva puta korisnik podsticaja u toku jedne kalendarske godine.

Sredstva za realizaciju Programa lokalnog ekonomskog razvoja (u daljem tekstu: sredstva) obezbeđuju se u budžetu Grada Požarevca.

Sredstva se mogu koristiti za finansiranje investicionih projekata i projekata kojima se podstiče konkurentnost u proizvodnom sektoru i sektoru usluga koje mogu biti predmet međunarodne trgovine u skladu sa zakonom i drugim pozitivnim propisima.

Pravo na učestvovanje u postupku dodele sredstava imaju investitori - domaći i strani, mala i srednja preduzeća i preduzetnici koji imaju investicione projekte i projekte kojima se podstiče konkurentnost u sektorima za koje se u skladu sa Programom lokalnog ekonomskog razvoja obezbeđuju sredstva i koji se pre početka realizacije investicionog projekta prijave za dodelu sredstava, na način i pod uslovima predviđenim Programom i Odlukom o uslovima i načinu realizacije Programa, koje donosi Skupština Grada Požarevca.

Od prava na dodelu sredstava izuzimaju se subjekti koji sredstva ne mogu dobiti iz budžeta Republike u skladu sa zakonom i drugim propisima, i to privrednim subjektima koji obavljaju delatnosti u sektorima: čelika, sintetičkih vlakana i uglja, kao i privrednim subjektima u teškoćama.

VISINA I INSTRUMENTI DODELE PODSTICAJA

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena za realizaciju mera - Privlačenje investitora određuje se u skladu sa opravdanim troškovima ulaganja i direktnim i indirektnim efektima ulaganja i u odnosu na visinu predviđene investicije.

Za realizaciju mera - Podsticanje konkurentnosti sredstva se mogu dodeliti jednom privrednom subjektu, u toku tri uzastopne fiskalne godine, u visini do ukupno 10.000.000,00 dinara.

Sredstva se mogu odobriti putem sledećih instrumenata:

a) subvencija,

b) davanjem građevinskog zemljišta/ javnih prostora sa umanjenjem ili bez naknade,

v) infrastrukturnim opremanjem zemljišta sa umanjenjem ili bez naknade i,

g) kroz odricanje ostalih izvornih prihoda jedinice lokalne samouprave.

Grad Požarevac u skladu sa raspoloživim sredstvima u budžetu za svaku godinu određuje instrument dodele sredstava.

KONKRETNE MERE ZA REALIZACIJU PROGRAMA

1. Mere za podsticanje zapošljavanja

Ova mere se sprovode u skladu sa usvojenim Lokalnim akcionim planom zapošljavanja za 2017. godinu.

2. Mere za privlačenje investitora

Sredstva se mogu dodeliti za:

1) Projekte u proizvodnom sektoru, kod kojih opravdani troškovi ulaganja iznose najmanje u dinarskoj protivvrednosti 50.000 EUR po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 20 novih radnih mesta; Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja.

2) Projekte u proizvodnom sektoru kod kojih su opravdani troškovi ulaganja najmanje u dinarskoj protivvrednosti 100.000 EUR po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 40 novih radnih mesta; Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja.

3) projekte u proizvodnom sektoru kod kojih su opravdani troškovi ulaganja najmanje u dinarskoj protivvrednosti 500.000 EUR po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 70 novih radnih mesta. Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 50% vrednosti opravdanih troškova ulaganja.

4) projekte u sektoru usluga čija je minimalna vrednost u dinarskoj protivvrednosti 25.000 evra po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojim se obezbeđuje otvaranje najmanje 10 novih radnih mesta. Za ovu vrstu projekata je moguća visina dodeljenih sredstava do 40% vrednosti opravdanih troškova ulaganja.

Ukupan iznos sredstava, koja se mogu dodeliti u skladu sa ovim Programom i Odlukom o uslovima i načinu realizacije Programa lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za 2017. godinu, određuje se u apsolutnom iznosu, uz obezbeđivanje poštovanja maksimalnog dozvoljenog intenziteta od 50%.

Korisnik sredstava dužan je da obezbedi učešće od najmanje 25% opravdanih troškova ulaganja iz sopstvenih sredstava ili iz drugih izvora koji ne sadrže državnu pomoć.

Sredstva mogu biti dodeljena pod sledećim uslovima:

1) da je investicija i novootvorena radna mesta povezana sa predmetnom investicijom moraju opstati u istom području najmanje pet godina nakon završetka projekta,

2) da se dostignuti broj zaposlenih kod korisnika sredstava nakon realizacije investicionog projekta ne smanjuje u periodu od pet godina subjekata

3) da radno mesto bude neposredno povezano sa početnom investicijom, a otvoreno je u roku od tri godine od završetka investicije.

Korisnik sredstava, nakon postizanja pune zaposlenosti, prema prethodno utvrđenom broju novozaposlenih, u skladu sa ugovorom o dodeli sredstva (u daljem tekstu: Ugovor), dužan je da svakom zaposlenom redovno isplaćuje zaradu u skladu sa propisima kojima se uređuju radni odnosi, u iznosu koji je najmanje za 20% veći od minimalne zarade u Republici Srbiji propisane za mesec za koji se isplaćuje zarada, za sve ugovoreno vreme u skladu sa ovom odlukom.

Mera privlačenje investitor se realizuje putem sledećih instrumenat:

Mera 2.1. Obezbeđivanje zemljišta koje je infrastrukturno opremljeno i poslovnog prostora koji je u javnoj svojini grada,

Mera 2.2. Obezbeđivanje zakupa na određeno vreme i infrastrukturno opremanje poslovnog prostora u svojini Grada za različite namene.

Mera 2.3. Obezbeđivanje sredstava za nabavku opreme (mašine, alati, ostala oprema) neophodne za proširenje kapaciteta ili započinjanje proizvodnje.

Pojašnjenje:

Grad Požarevac može dodeliti na korišćenje zainteresovanom pravnom licu prostor neophodan za proširenje ili započinjanje poslovnog procesa.

Dodeljeni prostor za proširenje ili započinjanje poslovnog procesa, što može biti halski prostor u svojini Grada Požarevca ili zemljište u svojini Grada Požarevca. Podsticaj koji se odnosi na obezbeđivanje zakupa na određeno vreme i infrastrukturno opremanje poslovnog prostora u svojini Grada za različite namene je prema iskazanim potrebama investitora (priključak na vodovodno-kanalizacionu mrežu, priključak na elektroenergetsku mrežu). Takođe, podsticaj može biti novčani i dodeljuje se pravnom licu za tekuću godinu, sa jasnom namenom da se zakupi prostor za proizvodnu ili drugu delatnost. Poslovni subjekt koji je korisnik novčanih sredstava za uspostavljanje poslovanja, može konkurisati za dodelu istih sredstava i u narednim godinama, odnosno najduže do pet fiskalne godine, a u skladu sa budućim Programima lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca i sa podnetom konkursnom dokumentacijom.

Grad Požarevac može dodeliti podsticaj poslovnom subjektu u vidu sufinansiranja nabavke opreme neophodne proširenje ili započinjanje proizvodnog procesa poslovnog subjekta. Proces proizvodnje privrednog subjekta koji je konkurisao mora biti u poslovnim prostorijama koje su u vlasništvu ili zakupu, što se dokazuje ugovorom o zakupu koji ne može biti kraći od perioda trajanja podsticaja. Uz ostalu prethodno definisanu konkursnu dokumentaciju poslovni subjekt posebno kroz biznis plan koji se odnosi na korišćenje opreme koju namerava da nabavi mora navesti podatke da li nabavka opreme utiče na zapošljavanje novih radnika, da li utiče na povećanje izvoza i podatke o poreklu opreme.

Za realizaciju Mera za privlačenje investitora sredstva se mogu odobriti za sledeće opravdane troškove ulaganja u:

1) početna investiciona ulaganja (materijalna i nematerijalna imovina),

2) nova radna mesta povezana sa početnim ulaganjem.

Opravdani troškovi u malim i srednjim privrednim subjektima su i troškovi pripreme studija i konsultantskih usluga koji su povezani sa početnim ulaganjem ako visina državne pomoći iznosi do 50% stvarno nastalih troškova.

U slučaju kupovine privrednog subjekta, koji je zatvoren ili bi bio zatvoren ukoliko ne bi bio kupljen, opravdani troškovi su troškovi kupovine imovine tog privrednog subjekta od trećeg lica po tržišnim uslovima.

Imovina koja se stiče kupovinom mora biti nova, izuzev u slučaju kada se državna pomoć dodeljuje malim i srednjim privrednim subjektima. U slučaju preuzimanja, iznos sredstava za čije je sticanje državna pomoć već bila odobrena pre kupovine, odbija se od ukupnog iznosa.

Troškovi vezani za sticanje imovine koja je pod zakupom, osim zemljišta i zgrada, su opravdani samo ako zakup ima oblik finansijskog lizinga i sadrži obavezu kupovine imovine, na kraju perioda zakupa. U slučaju zakupa zemljišta i zgrada, zakup se mora nastaviti najmanje pet godina nakon predviđenog datuma završetka projekta ulaganja.

Sa stanovišta regionalne investicione državne pomoći, troškovi koji se odnose na nabavku transportnih sredstava i opreme u sektoru transporta ne smatraju se opravdanim troškovima.

Investitor mora obezbediti bankarsku garanciju na iznos vrednosti podsticaja, kao meru obezbeđenja za Grad Požarevca u ukupnom trajanju od 3 godine.

Ukoliko se podsticaj odnosi na zakup prostora - Investitor pre dobijanja podsticaja od strane Grada Požarevca, dostavlja dokaz da su izmireni svi troškovi korišćenja prostora (električna energija, voda, kanalizacija, gas, telefon i drugi režijski troškovi koji će nužno nastati korišćenjem prostora), osim zakupnine.

Investitor mora zadržati delatnost najmanje 5 godina.

Sredstva za realizaciju Mere za privlačenje investitora Programa obezbeđuju se u Odluci o budžetu grada Požarevca, pojedinačno za svaku kalendarsku godinu.

3. Mere za podsticanje konkurentnosti

Ova mera se realizuje u skladu sa pravilima za dodelu državne pomoći male vrednosti (de minimis državna pomoć).

Za realizaciju Mera za podsticanje konkurentnosti sredstava se mogu odobriti za sledeće opravdane troškove:

1) Troškovi inovacija - troškovi instrumenata, troškovi ugovornih istraživanja, tehničkog znanja i patenata koji su kupljeni i licencirani, savetodavne usluge, operativni troškovi, izrade tehničke studije izvodljivost,

2) Troškovi razvoja zadruga, klastera, inkubatora - ulaganje u opremanje, u zgrade, imovinu, troškovi zaposlenih lica, kancelarija, operativni troškovi, usavršavanje i slično,

3) Troškovi povezani sa dobijenjem različitih sertifikata.

De minimis državna pomoć ne može da se dodeli:

• za podsticanje izvoza, odnosno za delatnosti koje direktno utiču na obim izvoza, uspostavljanje i funkcionisanje distributivne mreže ili za pokriće drugih tekućih rashoda (operativnih troškova) privrednog subjekta povezanih sa izvoznim aktivnostima i

• za davanje prednosti domaćim proizvodima u odnosu na uvozne proizvode.

Pomoć za pokriće troškova učestvovanja na sajmovima, odnosno za nadoknadu troškova izrade studija ili pružanja savetodavnih usluga potrebnih za uvođenje novog ili postojećeg proizvoda na novom tržištu u drugoj državi ne smatra se pomoći za podsticanje izvoza.

Mere:

Mera 3.1. Proizvodne inovacije koje imaju mogućnost direktne primene i definisane koristi u lancu vrednosti proizvoda,

Mera 3.2. Podrške razvoju zadruga, klastera i drugih oblika udruživanja sa ciljem zajedničkog nastupa na trećim tržištima ili kod dominantnog kupca,

Mera 3.3. Dobijanje međunarodnih sertifikata sa ciljem omogućavanja izlaska domaćih kompanija na inostrana tržišta.

Pojašnjenje:

Pod tržišnom ili proizvodnom inovacijom u smislu ove mere se podrazumeva inovativno proizvodno ili tržišno rešenje koje se prvi put primenjuje na područiju Republike Srbije ili najmanje prvi put na teritoriji Grada Požarevca. Grad Požarevac može dodeliti subvenciju poslovnom subjektu u vidu sufinansiranja delimičnog razvoja i primene proizvodne ili tržišne inovacije, ukoliko se kroz biznis plan može pokazati direktna isplativost inovativnog rešenja. Prilikom dodele ove vrste subvencije posebno će se voditi računa da u okviru analize isplativosti budu jasno dokazani (kroz odgovarajuću dokumentaciju ili dodatni elaborat) svi elementi koji ukazuju na originalnost rešenja. Poslovni subjekt mora obezbediti bankarsku garanciju na iznos vrednosti podsticaja, kao meru obezbeđenja za Grad Požarevac u ukupnom trajanju od 3 godine.

Grad Požarevac može dodeliti podsticaj poslovnom subjektu za podršku razvoja zadruga, klastera i drugih oblika udruživanja sa ciljem zajedničkog nastupa na trećim tržištima ili kod dominantnog kupca kroz sufinansiranje dela troškova koji nastaju kao rezultat rada različitih oblika udruživanja samo ukoliko je kroz biznis plan i analizu (troškova i koristi) nedvosmisleno dokazano da bez zajedničkog nastupa ne bi bilo moguće ostvariti plasman robe na trećim tržištima ili kod dominantnog kupca. Ova mera može trajati najduže godinu dana.

Grad Požarevac može dodeliti podsticaj poslovnom subjektu za sufinansiranje troškova sticanja međunarodnih sertifikata sa ciljem omogućavanja izlaska domaćih kompanija na inostrana tržišta, ukoliko se odgovarajućim biznis planom i analizom nedvosmisleno dokaže isplativost takvog ulaganja tj. nužnost sticanja ovakvog sertifikata za izlazak na inostrano tržište. Iznos ovog sufinansiranja je do 50% direktnih troškova sertifikacije.

MEHANIZMI DODELE I PRAĆENJA TROŠENJA SREDSTAVA

Posebno bitan segment realizacije Programa predstavljaju mehanizmi za dodelu sredstava i mehanizmi za praćenje trošenja sredstava, kao kvalitativna osnova za poštovanje zakona i važan radni okvir.

Postupak dodele sredstava će biti zasnovan na sledećim osnovama:

• Obrazovanje kompetentne Komisije za dodelu sredstava, koja će imati Predsednika i osam članova. Komisija će davati predlog za dodelu sredstava, a u skladu sa usvojenom Odlukom o budžetu Grada Požarevca i Programom. Komisija je dužna da izradi Pravilnik za ocenjivanje pristiglih zahteva.

• Raspisivanje Konkursa za dodelu podsticajnih sredstava, koji se jednom godišnje raspisuje, po usvajanju Programa, i važiće do konačnog trošenja sredstava. Komisija za dodelu sredstava bi se sastajala periodično, zavisno od broja pristiglih prijava. Komisija za dodelu sredstava daje konkursne uslove, koje mora odobriti Gradsko veće Grada Požarevca, pre raspisivanja Konkursa za dodelu podsticajnih sredstava. Konkurs mora biti objavljen u najmanje jednim dnevnim novinama koje imaju nacionalnu pokrivenost. Sastavni deo konkursne dokumentacije mora biti Izjava o istinitosti prijavljenih podataka, koju potpisuje i overava pravno lice koje konkuriše za dodelu sredstava po nekoj od predloženih Mera, a kao mera obezbeđenja za Grad Požarevac.

• Obavezni deo konkursne dokumentacije čine: Prijavni obrazac, Biznis plan Investitora, Model ugovora, Model izveštaja, Potvrda o registraciji pravnog lica. Komisija za dodelu sredstava može konkursom predvideti i drugu dodatnu dokumentaciju za koju proceni da je potrebna za Konkurs u celini ili za neku od predviđenih programskih mera, Izjava o tome da li je i za koje troškove korisnik već dobio državnu pomoć i Izjava da li je dobio de minimis državnu pomoć.

• Gradsko veće Grada Požarevca donosi Odluku o dodeli sredstava, na osnovu predloga dobijenog od strane Komisije za dodelu sredstava.

• Nakon Odluke o dodeli sredstava, pristupa se sklapanju ugovora sa izabranim pravnim licima. Ugovor koji Grad Požarevac sklapa sa Investitorom ne sme odstupiti, u formi i sadržini u odnosu na Model ugovora koji je sastavni deo konkursne dokumentacije, odnosno poslovni subjekt mora biti upoznat sa modelom ugovora pre nego što konkuriše za dodelu sredstava.

Mehanizam praćenja trošenja sredstava bi takođe bio zasnovan na komisijskom radu:

• Obrazovanje kompetentne Komisije za nadzor, koja će vršiti kontrolu i obilazak pravnih lica koja su dobila sredstva od Grada Požarevca. Ova komisija daje mišljenje i predlog mera ukoliko je načinjen prekršaj u trošenju odobrenih sredstava. Komisiju za nadzor čine Predsednik i osam člana.

• Pravno lice koje je koristilo podsticaj iz neke od predloženih mera je u obavezi da podnese narativni i finansijski izveštaj o utrošku dobijenih sredstava. Model izveštaja određuje Komisija za nadzor. Komisija za nadzor vrši pregled dobijenih izveštaja, po potrebi zahteva pojašnjenje ili dopunu izveštaja i vrši obilazak pravnih lica.

• Gradsko veće daje predlog za podnošenje prijave, na osnovu mišljenja i predloga mera Komisije za nadzor.

Prema odredbama Zakona o ulaganjima, koja kaže da je jedinica lokalne samouprave dužna da vodi evidenciju ulaganja od lokalnog značaja, Program predviđa da ovaj segment evidencije za Grad Požarevac obavlja Odeljenje za budžet i finansije Gradske uprave Grada Požarevca u saradnji sa Sektorom za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu, a u skladu sa pomenutim Zakonom o ulaganjima i podzakonskim aktima.

Komisiju za dodelu sredstava i Komisiju za nadzor čine različiti članovi, odnosno ne može isto lice biti član obe komisije istovremeno, čime se sprečava sukob interesa i transparentniji je proces odlučivanja. Komisiju za dodelu sredstava obrazuje Skupština Grada Požarevca, a Komisiju za nadzor obrazuje Gradsko veće Grada Požarevca.

Ovaj program stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".

 

Samostalna odredba Programa o izmenama
Programa lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za 2017. godinu

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 3/2017)

III

Ovaj program stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".