ODLUKA

O USLOVIMA I NAČINU REALIZACIJE PROGRAMA LOKALNOG EKONOMSKOG RAZVOJA GRADA POŽAREVCA ZA 2017. GODINU

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 1/2017 i 3/2017)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom odlukom uređuje se uslovi, način i postupak realizacije Programa lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za 2017. godinu, kriterijumi za dodelu sredstava iz budžeta Grada Požarevca, praćenje realizacije programa i projekata za koje su sredstva dodeljena u skladu sa ovom odlukom, kao i druga pitanja od lokalnog značaja, a koja imaju povoljan uticaj na otvaranje novih radnih mesta, prenos novih znanja i tehnologija, privrednom i drugom razvoju grada.

Ovom odlukom se uređuje regionalna investiciona državna pomoć i de minimis državna pomoć.

Član 2

Ulaganja predstavljaju imovinska prava koja ima ili kontroliše, direktno ili indirektno, strani ili domaći ulagač na teritoriji Grada Požarevca, a za čije sticanje ulagač angažuje sredstva (ulaganje u zgrade, proizvodne pogone, mašine i opremu, nove proizvodne kapacitete, postojeće proizvodne kapacitete u skladu sa zakonom kojim se uređuju strana ulaganja i drugim propisima).

Ulagač jeste svako pravno ili fizičko lice koje ulaže na teritoriji Grada Požarevca u skladu sa zakonom.

Pojmovi čije je značenje određeno zakonom i drugim propisima kojima se uređuju ulaganja domaćih i stranih fizičkih lica imaju isto značenje u realizaciji Programa lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za 2017. godinu.

II MERE ZA REALIZACIJU PROGRAMA LOKALNOG EKONOMSKOG RAZVOJA GRADA POŽAREVCA ZA 2017. GODINU

Član 3

Mere realizacije programa lokalnog ekonomskog razvoja:

1. Podsticanje zapošljavanja

Ova mera se realizuje u saradnji sa Nacionalnom službom zapošljavanja, a kroz Lokalni akcioni plan zapošljavanja Grada Požarevca za 2017. godinu.

2. Privlačenje investitora realizuje se na sledeći način:

• Obezbeđenjem zemljišta koje je infrastrukturno opremljeno koje je u javnoj svojini grada,

• Obezbeđivanje zakupa na određeno vreme i infrastrukturno opremanje poslovnog prostora u svojini Grada za različite namene,

• Obezbeđenjem sredstava za nabavku opreme (mašine, alati, ostala oprema) neophodne za proširenje kapaciteta ili započinjanje proizvodnje.

3. Podsticanje konkurentnosti realizuje se kroz podršku:

• Proizvodnih inovacija koje imaju mogućnost direktne primene i definisane koristi u lancu vrednosti proizvoda,

• Podršku razvoja koperativa, klastera i drugih oblika udruživanja sa ciljem zajedničkog nastupa na trećim tržištima ili kod dominantnog kupca,

• Dobijanja međunarodnih sertifikata sa ciljem omogućavanja izlaska domaćih kompanija na inostrana tržišta.

III VISINA SREDSTAVA I PRAVO UČEŠĆA U POSTUPKU DODELE SREDSTAVA ZA REALIZACIJU PROGRAMA LOKALNOG EKONOMSKOG RAZVOJA ZA 2017. GODINU

Izvori i namena sredstava

Član 4

Sredstva za realizaciju Programa lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za 2017. godinu (u daljem tekstu: sredstva) obezbeđuju se u budžetu Grada Požarevca.

Sredstva se mogu koristiti za finansiranje investicionih projekata i projekata kojima se podstiče konkurentnost u proizvodnom sektoru i sektoru usluga koje mogu biti predmet međunarodne trgovine u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Pravo na učestvovanje u postupku dodele sredstava

Član 5

Pravo na učestvovanje u postupku dodele sredstava imaju investitori - domaći i strani, mala i srednja preduzeća i preduzetnici koji imaju investicione projekte i projekte kojima se podstiče konkurentnost u sektorima za koje se u skladu sa programom lokalnog ekonomskog razvoja obezbeđuju sredstva i koji se pre početka realizacije investicionog projekta prijave za dodelu sredstava, na način i pod uslovima predviđenim ovom odlukom.

Izuzimanje od prava na dodelu sredstava

Član 6

Od prava na dodelu sredstava izuzimaju se subjekti koji sredstva ne mogu dobiti iz budžeta Republike u skladu sa zakonom i drugim propisima, i to privrednim subjektima koji obavljaju delatnostima u sektorima čelika, sintetičkih vlakana i uglja, kao ni privrednim subjektima u teškoćama.

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena

Član 7

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena za realizaciju mere Privlačenje investitora određuje se na osnovu opravdanih troškova ulaganja i direktnih i indirektnih efekata ulaganja i u odnosu na visinu investicije.

Visina sredstava koja mogu biti dodeljena za realizaciju mere Podsticanje konkurentnosti jednom privrednom subjektu, u toku tri uzastopne fiskalne godine, u visini do ukupno 10.000.000,00 dinara.

Sredstva se mogu odobriti putem sledećih instrumenata:

- subvencija,

- davanjem građevinskog zemljišta sa umanjenjem ili bez naknade,

- infrastrukturnim opremanjem zemljišta sa umanjenjem ili bez naknade,

- kroz odricanje ostalih izvornih prihoda jedinica lokalne samouprave.

Grad Požarevac u skladu sa raspoloživim sredstvima u budžetu za svaku godinu određuje instrument dodele sredstava.

IV MERA PRIVLAČENJE INVESTITORA, ROKOVI ZA REALIZACIJU, USLOVI I KRITERIJUMI ZA DODELU SREDSTAVA

Član 8

Projekti za koje se mogu dodeliti sredstva Sredstva se mogu dodeliti za:

1) projekte u proizvodnom sektoru kod kojih opravdani troškovi ulaganja iznose najmanje 50.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 20 novih radnih mesta i to do 50% od opravdanih troškova ulaganja;

2) projekte u proizvodnom sektoru kod kojih su opravdani troškovi ulaganja najmanje 100.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 40 novih radnih mesta i to do 50% od opravdanih troškova ulaganja;

3) projekte u proizvodnom sektoru kod kojih su opravdani troškovi ulaganja najmanje 500.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojima se obezbeđuje otvaranje najmanje 70 novih radnih mesta i to do 50% od opravdanih troškova ulaganja,

4) projekte u sektoru usluga čija je minimalna vrednost 25.000 evra u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Republike Srbije na dan podnošenja prijave i kojim se obezbeđuje otvaranje najmanje 10 novih radnih mesta i to do 40% od opravdanih troškova ulaganja.

Ukupan iznos sredstava koja se mogu dodeliti u skladu sa Programom lokalnog ekonomskog razvoja za 2017. godinu i ovom odlukom određuje se u apsolutnom iznosu, uz obezbeđivanje poštovanja maksimalnog dozvoljenog intenziteta u skladu sa propisima koji uređuju dodelu državne pomoći.

Korisnik sredstava dužan je da obezbedi učešće od najmanje 25% opravdanih troškova iz sopstvenih sredstava ili iz drugih izvora koji ne sadrže državnu pomoć.

Uslovi za dodelu sredstava

Član 9

Sredstva mogu biti dodeljena pod sledećim uslovima:

1) da investicija i novootvorena radna mesta povezana sa ovom investicijom moraju opstati u istom području najmanje pet godina, a u slučaju malih i srednjih privrednih subjekata tri godine, nakon završetka projekta,

2) da se dostignuti broj zaposlenih kod korisnika sredstava nakon realizacije investicionog projekta ne smanjuje u periodu od najmanje pet godina, ako je u pitanju veliki privredni subjekt, odnosno u periodu od najmanje tri godine, ako je u pitanju mali i srednji privredni subjekt,

3) da ulaganje mora da rezultira neto povećanjem broja zaposlenih u privrednom subjektu u poređenju sa prosečnim brojem zaposlenih u proteklih 12 meseci, a u slučaju da se radno mesto zatvori u tom periodu, mora se oduzeti od broja novootvorenih radnih mesta,

4) da radno mesto bude neposredno povezano sa početnom investicijom, a otvoreno je u roku od tri godine, od završetka investicije.

Korisnik sredstava, nakon postizanja pune zaposlenosti, u skladu sa ugovorom o dodeli sredstva (u daljem tekstu: Ugovor), dužan je da svakom zaposlenom redovno isplaćuje zaradu u skladu sa propisima kojima se uređuju radni odnosi, u iznosu koji je najmanje za 20% veći od minimalne zarade u Republici Srbiji propisane za mesec za koji se isplaćuje zarada, za sve ugovoreno vreme u skladu sa ovom odlukom.

Rok za realizaciju projekta

Član 10

Rok za realizaciju projekta i otvaranje novih radnih mesta je najduže tri godine od dana zaključenja Ugovora, a koji se nakon zaključenja može produžiti najviše na pet godina, po obrazloženom zahtevu korisnika sredstava, ako Komisija za dodelu sredstava oceni da su okolnosti koje su dovele do potrebe za produženjem roka objektivne i da je produženje roka opravdano i svrsishodno, odnosno da se time na najefikasniji način postižu ciljevi utvrđeni programom lokalnog ekonomskog razvoja.

Ako Komisija za dodelu sredstava oceni da su potrebe za produženjem roka opravdane i svrsishodne, pristupa se izmenama i dopunama Ugovora u skladu sa obrazloženim zahtevom ili se podnosilac zahteva obaveštava o odbijanju zahteva uz obrazloženje o razlozima za odbijanje.

Kriterijumi za analizu kvaliteta projekata

Član 11

Kriterijumi za analizu kvaliteta investicionog projekta su:

1) reference investitora (prepoznatljivost na tržištu, reference klijenata, dosadašnja iskustva i uspešnost u realizaciji investicionih projekata i sl.);

2) procenat nezaposlenih lica čije kvalifikacije odgovaraju delatnosti investitora, odnosno korisnika sredstava u ukupnom broju lica na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje na teritoriji Grada; (ove podatke dostavlja Nacionalna služba za zapošljavanje Gradu Požarevcu na njegov zahtev);

3) broj, odnosno procenat visokokvalifikovanih radnika koji se zapošljavaju realizacijom investicionog projekta;

4) visina i vrsta investicije;

5) tehnološki nivo delatnosti koja je predmet ulaganja, u skladu sa klasifikacijom Evrostata;

6) prethodna saradnja sa dobavljačima i planirani udeo domaćih dobavljača;

7) efekti investicije na zaposlene (obuke radnika i prosečna visina zarada);

8) prethodni i planirani obim međunarodnog i ukupnog prometa (pre i nakon investicionog projekta);

9) finansijsko-tržišna ocena investicionog projekta (izvori finansiranja, likvidnost, profitabilnost, period povraćaja investicije i dr.);

Kriterijum za analizu kvaliteta investicionih projekata za ulaganja od posebnog značaja je smanjenje broja nezaposlenih za najmanje 1% na teritoriji Grada Požarevca, na kojoj se i realizuje investicioni projekat (ove podatke dostavlja Nacionalna služba za zapošljavanje Gradu Požarevcu na njegov zahtev).

Opravdani troškovi

Član 12

Za realizaciju mere Privlačenje investitora sredstva se mogu odobriti za sledeće opravdane troškove ulaganja u početna investiciona ulaganja (materijalna i nematerijalna imovina) i nova radna mesta povezana sa početnim ulaganjem.

Opravdani troškovi u malim i srednjim privrednim subjektima su i troškovi pripreme studija i konsultantskih usluga koji su povezani sa početnim ulaganjem ako visina državne pomoći iznosi 50% od stvarno nastalih troškova.

U slučaju kupovine privrednog subjekta, koji je zatvoren ili bi bio zatvoren ukoliko ne bi bio kupljen, opravdani troškovi su troškovi kupovine imovine tog privrednog subjekta od trećeg lica po tržišnim uslovima.

Imovina koja se stiče kupovinom mora biti nova, izuzev u slučaju kada se državna pomoć dodeljuje malim i srednjim privrednim subjektima. U slučaju preuzimanja iznos sredstava za čije je sticanje državna pomoć već bila odobrena pre kupovine, odbija se od ukupnog iznosa.

Troškovi vezani za sticanje imovine koja je pod zakupom, osim zemljišta i zgrada su opravdani samo ako zakup ima oblik finansijskog lizinga i sadrži obavezu kupovine imovine, na kraju perioda zakupa. U slučaju zakupa zemljišta i zgrada, zakup se mora nastaviti najmanje pet godina nakon predviđenog datuma završetka projekta ulaganja.

Troškovi koji se odnose na nabavku transportnih sredstava i opreme ne smatraju se opravdanim troškovima sa stanovišta regionalne investicione državne pomoći.

V MERA PODSTICANJE KONKURENTNOSTI

Član 13

Ova mera se realizuje u skladu sa pravilima za dodelu državne pomoći male vrednosti (de minimis državna pomoć).

Za realizaciju ove mere sredstva se mogu odobriti za sledeće opravdane troškove: troškove inovacija (troškovi instrumenata, ugovornih istraživanja, tehničkog znanja i patenata koji su kupljeni i licencirani, savetodavnih usluga, operativni i troškovi izrade tehničke studije izvodljivosti), troškove razvoja kooperativa, klastera, inkubatora (ulaganje u opremanje, zgrade, imovinu, kancelarija, usavršavanje, operativni i troškovi zaposlenih lica) i troškove nastale za dobijanje sertifikata.

Član 14

De minimis državna pomoć ne može da se dodeli za podsticanje izvoza, odnosno za delatnosti koje direktno utiču na obim izvoza, uspostavljanje i funkcionisanje distributivne mreže ili za pokriće drugih tekućih rashoda (operativnih troškova) privrednog subjekta povezanih sa izvoznim aktivnostima i za davanje predosti domaćim proizvodima u odnosu na uvozne proizvode.

Pomoć za pokriće troškova učestvovanja na sajmovima, odnosno za nadoknadu troškova izrade studija ili pružanja savetodavnih usluga potrebnih za uvođenje novog ili postojećeg proizvoda na novom tržištu u drugoj državi ne smatra se pomoći za podsticanje izvoza iz stava 1. ovog člana.

VI POSTUPAK ZA DODELU SREDSTAVA

Javni poziv

Član 15

Dodela sredstava sprovodi se u skladu sa javnim pozivom i ovom odlukom.

Javni poziv objavljuje se po odluci Gradskog veća, na predlog Sektora za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu.

Predlog teksta javnog poziva sačinjava Sektor za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu, a Gradsko već daje saglasnost na isti.

Tekst javnog oglasa objavljuje se i na zvaničnoj interne stranici Grada Požarevca i lokalnom Listu "Reč naroda".

Javni oglas naročito sadrži:

1) instrumente dodele koje obezbeđuje grad, opravdane troškove i uslove koje korisnik treba da ispuni;

2) internet stranicu na kojoj se može izvršiti uvid u odredbe ove odluke i pratećih akata, kojima se definišu način, uslovi i kriterijumi za dodelu sredstava;

3) adresu na kojoj se mogu dobiti obaveštenja u vezi sa učestvovanjem u postupku dodele sredstava i podatke o licu za kontakt;

4) adresu na koju se dostavljaju prijave;

5) trajanje javnog poziva - najduže dok se ne utroše sredstva;

6) druge informacije od značaja i interesa za investitore i korisnike sredstava.

Ukoliko javni poziv bude raspisan za meru podsticanje konkurentnosti u njemu mora biti naznačeno da se sredstva dobijaju u skladu sa de minimis državnom pomoći.

Izuzetno, odluka o dodeli sredstava za ulaganja od posebnog značaja, može biti doneta bez javnog poziva i mora se prijaviti Komisiji za kontrolu državne pomoći pre dodele sredstava.

Prijava za dodelu sredstava

Član 16

Obrazac prijave na javni poziv za dodelu sredstava u skladu sa ovom odlukom (u daljem tekstu: Obrazac prijave) predlaže Sektor za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu u skladu sa uslovima i kriterijuma za dodelu sredstava utvrđenih ovom odlukom, a saglasnost na tekst istog daje Gradskog veća.

Prijavu za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Prijava) čine Obrazac prijave i prateća dokumentacija koja se uz njega podnosi.

Obrazac prijave mora da sadrži podatke kojima se obezbeđuju uslovi za uporedivost podataka koji su u njoj sadržani sa potrebama postupka ocene svih projekata i postupka kontrole ugovornih obaveza koje je korisnik sredstava dužan da izvršava.

Obrazac prijave objavljuju se na zvaničnoj internet stranici grada Požarevca, a moće se preuzeti i u pisarnici Gradske uprave, u kancelariji broj 9.

Investitor Prijavu podnosi Gradonačelniku. Prijava se podnosi na srpskom jeziku.

Prateća dokumentacija koja se podnosi uz Obrazac prijave obavezno obuhvata:

1) projekat - poslovni/biznis plan sa detaljnim opisom elemenata direktne investicije za čiju realizaciju se konkuriše za dodelu sredstava po javnom oglasu, koji je sastavni deo Ugovora;

2) original ili overena fotokopija registrovanih finansijskih izveštaja investitora za prethodne tri godine poslovanja, sa nalazom ovlašćenog revizora (ako postoji zakonska obaveza pribavljanja nalaza ovlašćenog revizora), a strano pravno lice podnosi original ili overenu fotokopiju i overeni prevod na srpski jezik (uz nalaz ovlašćenog revizora, ako je to u skladu sa nacionalnim zakonodavstvom stranog predlagača investicionog projekta, ili izjavu investitora da nije obavezan da pribavlja izveštaj ovlašćenog revizora);

3) original ili overena fotokopija izvoda iz Registra privrednih subjekata, koji podnosi investitor sa sedištem u Republici Srbiji, odnosno izvod iz odgovarajućeg registra države u kojoj strani investitor ima sedište, ne stariji od tri meseca, overen od strane nadležnog organa, kao i overeni prevod izvoda na srpski jezik,

4) pisana izjava da za realizaciju istog investicionog projekta, odnosno za iste opravdane troškove nije dodeljena, a ako jeste, ili ukoliko je aplicirao za sredstva kojima se realizuje mera podsticanje konkurentnosti, obavezuje se da podnese izjavu po kom osnovu i u kom obliku i iznosu mu je dodeljena državna pomoć iz budžeta Republika Srbije, autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave,

5) dokaz o izmirenju obaveza po osnovu poreza i doprinosa u Republici Srbiji, a za strane investitore koji nisu poslovali u Republici Srbiji potpisana izjava da investitor nije poslovao u Republici Srbiji i da nema ni rezidentni ni nerezidentni poreski identifikacioni broj dodeljen u skladu sa propisima kojima se uređuje poreski postupak i poreska administracija;

6) izvod iz Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja kojim se utvrđuje broj zaposlenih i vrsta radnog angažovanja sa zaposlenima kod Korisnika sredstava u trenutku podnošenja prijave.

Danom podnošenja prijave smatra se dan prijema Prijave od strane pisarnice Gradske uprave Grada Požarevca.

Utvrđivanje ispunjenosti formalnih uslova za dodelu sredstava

Član 17

Sektor za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu utvrđuje ispunjenost formalnih uslova za dodelu sredstava u skladu sa ovom odlukom i dostavljenom Prijavom.

Sektor za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu odbacuje neblagovremene Prijave.

Ako Prijava ne ispunjava uslove iz člana 15. ove odluke, Sektor za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu odbacuje Prijavu kao nepotpunu i dostavlja je podnosiocu Prijave uz obrazloženje u roku od 30 dana, od dana okončanja javnog poziva.

Ako Prijava ne ispunjava uslove u skladu sa čl. 5. i 8. ove odluke Sektor za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu odbacuje Prijavu kao nedopuštenu i dostavlja je podnosiocu Prijave uz obrazloženje u roku od 30 dana.

Prigovor na odluku Sektora za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu iz st. 2, 3. i 4. ovog člana može se podneti Gradskom veću u roku od osam dana, od dana prijema obaveštenja gradske uprave.

Gradsko veće odlučuje o prigovoru iz stava 5. ovog člana, i dostavlja odgovor podnosiocu prijave u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.

Prijave koje su blagovremene, potpune i dopuštene gradska uprava dostavlja Komisiji za dodelu sredstava, u roku od 30 dana od dana okončanja javnog poziva.

Analiza podnetog projekta

Član 18

Sektor za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu vrši stručnu analizu projekata u skladu sa Programom lokalnog ekonomskog razvoja za 2017. godinu i ovom odlukom na osnovu dostavljenih Prijava, i dostavlja ih Komisiji za dodelu sredstava zajedno sa Prijavom.

Stručna analiza obavezno sadrži analizu mogućeg iznosa sredstava koja se mogu dodeliti.

Stručna analiza se može poveriti stručnom ekspertu ili konsultantu, fizičkom ili pravnom licu koje ima adekvatne međunarodne reference u slučaju kompleksnijeg i složenijeg projekta.

Sektor za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu može pribaviti i druge potrebne podatke od relevantnih institucija, i zahtevati dodatna objašnjenja od investitora čija je Prijava blagovremena i zadovoljava uslove u skladu sa ovom odlukom.

Komisija za dodelu sredstava

Član 19

Komisiju za dodelu sredstava obrazuje Skupština grada.

Komisija ima predsednika i osam članova.

Mandat Komisije traje četiri godine.

Članovi Komisije za dodelu sredstava po funkciji su Gradonačelnik, član Gradskog veća zadužen za poslove lokalnog ekonomskog razvoja (član Gradskog veća resorno zadužen za oblast preduzetništo, pomoćnik gradonačelnika za ekonomski razvoj) i šef Sektora za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu.

Članovi Komisije mogu imati zamenike.

Gradonačelnik je predsednik Komisije.

Gradsko veće donosi odluku o dodeli sredstava u skladu sa ovom odlukom i raspoloživim budžetskim sredstvima na predlog Komisije.

Komisija donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Odluka iz stava 7. ovog člana sadrži naročito podatke o projektu i njegovim elementima bitnim za postupak ugovaranja dodele sredstava, investitoru odnosno korisniku sredstava, o visini dodeljenih sredstava, sredstvima obezbeđenja za dodeljena sredstva i njihovog roka važenja, odnosno razloge zbog kojih sredstva nisu dodeljena.

Predlog mera iz stava 9. ovog člana priprema organizaciona jedinica gradske uprava nadležna za lokalni ekonomski razvoj, a na osnovu izveštaja o praćenju investicionih projekata.

Sektor za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu pruža administrativno-tehničku pomoć i predlaže predsedniku, ili ovlašćenom članu Komisije, sazivanje sednice Komisije, priprema materijale za odlučivanje i razmatranje na sednicama Komisije, daje potrebne informacije o statusu investicionih projekata, priprema zapisnike sa sednica, i postupa po odlukama Komisije i Gradskog veća.

Svim učesnicima u postupku dodele sredstava Sektor za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu dostavlja obrazloženu odluku Gradskog veća u roku od 45 dana od dana okončanja javnog poziva, odnosno u roku od 15 dana od predloga mera iz stava 10. ovog člana.

Komisija za dodelu sredstava može da predloži izmenu rokova, smanjenje iznosa dodeljenih sredstava srazmerno smanjenju ugovornih obaveza, priznavanje delimičnog ispunjenja ugovornih obaveza, a po obrazloženom predlogu korisnika sredstava, uključujući i predloge za izmene i dopune ili raskid Ugovora o dodeli sredstava i donosi zaključke i preporuke o daljim aktivnostima na otklanjanju eventualnih problema u sprovođenju projekata.

Komisija donosi poslovnik o svom radu.

Prigovor na odluku o dodeli sredstava

Član 20

Prigovor na odluku Gradskog veća dostavlja se Sektoru za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu u roku od osam dana od dana prijema odluke, o kome Gradsko veće odlučuje u roku od 15 dana, od dana prijema prigovora.

VII UGOVOR I NAČIN ISPLATE SREDSTAVA

Ugovor o dodeli sredstava

Član 21

Sredstva u skladu sa ovom odlukom dodeljuju se Ugovorom kojim se uređuju međusobna prava i obaveze u vezi sa konačnom odlukom o dodeli sredstava koji zaključuju Grad Požarevac i korisnik sredstava.

Investicioni projekat kojim se Investitor prijavljuje za dodelu sredstava po ovoj odluci, čini sastavni deo Ugovora.

Grad može da raskine Ugovor u svakoj fazi izvršenja ako utvrdi da korisnik sredstava ne ispunjava uslove utvrđene Ugovorom i ako je Komisija za nadzor donela odluku o raskidu.

Kada postoje opravdani razlozi da će negativne posledice neizvršenja ugovorenih obaveza od strane korisnika sredstava nastupiti pre sednice Gradsko veće, na predlog Sektora za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu i Komisije za nadzor može da raskine ugovor, a nadležna gradska uprava za finansije da naplati sredstava obezbeđenja o čemu se Gradsko veće obaveštava na prvoj narednoj sednici.

Ugovor o dodeli sredstava za ulaganja

Član 22

Tekst ugovora o dodeli sredstava utvrđuje Gradsko veće grada Požarevca.

Ugovor iz stava 1. ovog člana naročito sadrži: predmet, visinu i dinamiku ulaganja i broj novih radnih mesta sa dinamikom zapošljavanja, rok za realizaciju investicionog projekta, vrstu i iznos dodeljenih sredstava, dinamiku i način isplate dodeljenih sredstava, odnosno drugih podsticaja, sredstva obezbeđenja u korist grada Požarevac - bankarska garancija i druga pitanja od značaja za realizaciju tog ugovora.

Ugovorom se može ugovoriti, u skladu sa odlukom Gradskog veća, da se dodela sredstava vrši transferom sredstava za izmirenja obaveza ulagača domaćem fizičkom ili pravnom licu.

Isplata dodeljenih sredstava

Član 23

Isplata dodeljenih sredstava vrši se u skladu sa Ugovorom.

Uz zahtev za isplatu sredstava dostavlja se i dokumentacija kojom se dokazuje izvršenje obaveze za čije se ispunjenje se traži isplata sredstava ili čije je ispunjenje uslov za transfer sredstava.

Sredstva obezbeđenja

Član 24

Korisnik sredstava je dužan da priloži bankarsku garanciju izdatu od poslovne banke koja posluje na teritoriji Republike Srbije, bezuslovnu i plativu na prvi poziv u korist Grada Požarevca.

Isplaćena sredstva moraju biti obezbeđena bankarskom garancijom u skladu sa Ugovorom.

Pored bankarske garancije, korisnik sredstava dužan je da priloži dve registrovane i potpisane blanko solo menice sa potpisanim meničnim ovlašćenjem u cilju naplate zakonske zatezne kamate, u skladu sa zakonom koji utvrđuje visinu stope zakonske kamate, a u slučaju neispunjenja ugovornih obaveza.

Zakonska zatezna kamata obračunava se za period od dana isplate svake pojedinačne rate do dana povraćaja ukupnog iznosa isplaćenih sredstava.

U slučaju neispunjenja ugovornih obaveza, ili delimičnog ispunjenja ugovornih obaveza, Odeljenje za finansije i javne nabavke Gradske uprave Grada Požarevca, može po osnovu izdate bankarske garancije, i blanko solo menice, da naplati sredstva do visine iznosa isplaćenih sredstava i propisane zakonske zatezne kamate.

VIII IZVEŠTAVANJE O IZVRŠAVANJU UGOVORNIH OBAVEZA I REALIZACIJI PROJEKATA

Komisija za nadzor

Član 25

Komisiju za nadzor obrazuje Gradsko veće.

Komisija ima predsednika i osam člana.

Mandat Komisije traje četiri godine.

Članovi Komisije mogu imati zamenike.

Komisija donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Komisija za nadzor će vršiti kontrolu svih izveštaja dobijenih od Korisnika sredstava i periodično pratiti realizaciju odobrenih projekata i ispunjenje obaveze od strane korisnika sredstava, a na osnovu izveštaja dobijenih od korisnika sredstava, kao i drugih informacija i podataka koje prikupi u postupku kontrole izvršenja ugovornih obaveza i praćenja.

Predsednik ili član Komisije za nadzor ne može biti istovremeno i predsednik ili član Komisije za dodelu sredstava, čime se sprečava potencijalni sukob interesa.

Komisija donosi poslovnik o svom radu.

Izveštaji koje podnosi korisnik sredstava

Član 26

Korisnik sredstava dužan je da Komisiji za nadzor i Sektoru za lokalno ekonomski razvoj, privredu i poljoprivredu, dostavi:

1) izveštaj nezavisnog revizora o poslovanju na kraju svake godine, uključujući i period iz člana 11. ove odluke koji sadrži poseban nalaz o stepenu ispunjenja obaveza iz Ugovora i Prijave;

2) izveštaj nezavisnog revizora na kraju investicionog perioda o ispunjenosti svih obaveza korisnika sredstava utvrđenih Ugovorom i Prijavom, zajedno sa izveštajem ovlašćenog procenitelja o vrednosti unete polovne opreme;

3) izveštaj ovlašćenog procenitelja o vrednosti druge unete imovine, ako postoji;

4) izveštaj sa podacima o broju zaposlenih, visini isplaćenih zarada, poreza i doprinosa za sve zaposlene, za svaki mesec, u roku od mesec dana nakon isplate poslednje zarade u toku poslovne godine, uključujući i period iz člana 11. stav 1. tačka 2. i člana 11. stav 2. ove odluke, sa dokumentacijom, odnosno ispravama kojima se dokazuju navodi iz tog izveštaja.

Izveštaje iz stava 1. Komisija za nadzor dostavlja Gradskom veću.

Kontrola nad realizacijom projekata

Član 27

Komisija za nadzor prati dinamiku realizacije projekta i ispunjavanje ugovornih obaveza korisnika sredstava i o tome sačinjava izveštaj koji dostavlja Gradskom veću.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži podatke i informacije o svim elementima projekta, a obavezno sadrži:

1) rezime izveštaja nezavisnog revizora, odnosno procenitelja, sa posebnim osvrtom na podatke relevantne za praćenje izvršenja ugovornih obaveza korisnika;

2) informacije o visini ulaganja korisnika sredstava u odnosu na elemente ulaganja navedene u Prijavi na osnovu koje je doneta odluka o dodeli sredstava;

3) informacije o kretanju broja novih radnih mesta otvorenih kod korisnika sredstava i visine isplaćenih zarada;

4) pregled blokada po tekućim računima korisnika sredstava, ako ih je bilo;

5) upozorenje o odstupanjima u izvršenju ugovornih obaveza od strane korisnika sredstava i kritičnim rokovima za izvršenje aktivnosti dodatne kontrole;

6) informacije o problemima sa kojima se investitor, odnosno korisnik sredstava susreće pri realizaciji investicionog projekta, a na osnovu izveštaja koje dostavlja korisnik sredstava;

7) druge informacije od značaja za realizaciju predmetnog projekta i programa lokalnog ekonomskog razvoja koji mogu biti ugroženi postupanjem korisnika sredstava.

Član 28

Ovlašćuje se Gradsko veće Grada Požarevca da propiše bliže uslove realizacije Programa lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za 2017. godinu, uslove i način domaćih i stranih ulaganja u Grada Požarevca i kriterijume za dodelu sredstava iz budžeta Grada Požarevca.

Obavezuje se Odeljenje za budžet i finansije Gradske uprave Grada Požarevca da vodi evidenciju ulaganja od lokalnog značaja i potrošnju sredstava u skladu sa Zakonom o ulaganjima i Programom lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za 2017. godinu.

Stupanje na snagu

Član 29

Ova odluka stupa na snagu osmog dana, od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".

 

Samostalna odredba Odluke o izmenama
Odluke o uslovima i načinu realizacije Programa lokalnog ekonomskog razvoja Grada Požarevca za 2017. godinu

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 3/2017)

III

Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".