REŠENJE
O OBRAZOVANJU KOMISIJE ZA KOORDINACIJU INSPEKCIJSKOG NADZORA NAD POSLOVIMA IZ IZVORNE NADLEŽNOSTI GRADA POŽAREVCA

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 7/2016 i 5/2017)

1. Ovim rešenjem obrazuje se Komisija za koordinaciju inspekcijskog nadzora nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Požarevca (u daljem tekstu: Komisija).

Obuhvatniji i delotvorniji nadzor i izbegavanje preklapanja i nepotrebnog ponavljanja nadzora, pored usklađivanja inspekcijskog nadzora između inspekcija koje vrše inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti Grada Požarevca, obezbeđuje i Komisija.

2. Utvrđuje se da inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti vrše:

1) Komunalna inspekcija u sastavu Odeljenja za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije Gradske uprave Grada Požarevca;

2) Saobraćajna inspekcija (za javne puteve i drumski saobraćaj) u sastavu Odeljenja za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije Gradske uprave Grada Požarevca; u delu inspekcijskog nadzora nad javnim linijskim prevozom putnika u gradskom i prigradskom prevozu, nad stanjem vertikalne i horizontalne signalizacije na opštinskim putevima i ulicama, nad održavanjem ulica i opštinskih puteva sa aspekta bezbednosti saobraćaja, primenu tehničkih propisa, normativa i standarda prilikom izvođenja radova na lokalnim putevima i ulicama.

3) Inspekcija za utvrđivanje, kontrolu i naplatu javnih prihoda u sastavu Odeljenja lokalne poreske administracije Gradske uprave Grada Požarevca;

4) Budžetska inspekcija, organizovana kao samostalni poslovi Gradske uprave Grada Požarevca;

3. Poslovi i zadaci komisije jesu:

1) da razmatra i daje mišljenje na predloge planova inspekcijskog nadzora, koje dostavljaju inspekcije;

2) da prati dostignuti nivo koordinacije inspekcija, inicira mere, utvrđuje smernice i daje uputstva u cilju unapređenja koordinacije inspekcija i delotvornosti inspekcijskog nadzora i prati njihovu realizaciju, a naročito:

(1) za usklađivanje planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija,

(2) za razmenu informacija u vršenju inspekcijskog nadzora,

(3) za unapređenje inspekcijskog nadzora na osnovu informacija iz godišnjeg izveštaja o radu inspekcija,

(4) za razvoj informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora;

3) da razmatra i daje mišljenje na nacrte odluka i predloge drugih propisa kojima se uređuju pitanja inspekcijskog nadzora;

4) da razmatra mišljenja, direktive, metodološke materijale i priručnike za rad inspekcije, analizira praksu inspekcijskog nadzora i zauzima stavove u cilju ujednačavanja postupanja inspekcije u istim ili sličnim situacijama prema svim nadziranim subjektima i objavljuje te stavove;

5) da učestvuje u analizi potreba za finansiranjem, tehničkom opremljenošću i stručnim usavršavanjem inspektora, kao i utvrđivanju programa stručnog usavršavanja inspektora i podnosi inicijative nadležnim organima koji se odnose na finansiranje, tehničku opremljenost i programe obuka i drugih oblika stručnog usavršavanja inspektora;

6) da daje stručno mišljenje o predlozima kontrolnih lista, kao i njihovih izmena i dopuna;

7) da se stara da se na službenoj internet stranici Grada Požarevca objavljuju propisi, akti i dokumenti koji se odnose na inspekcijski nadzor;

8) da, na upit zainteresovanih lica, pruža obaveštenja koja se odnose na delokrug inspekcija u nadležnosti Grada Požarevca, najkasnije u roku od sedam radnih dana;

9) da, u skladu sa potrebom, podnosi izveštaje Gradskom veću i Skupštini i daje predloge za preduzimanje mera iz njihove nadležnosti;

10) da se stara da se na službenoj internet stranici Grada Požarevca objavljuju informacije o svim nosiocima poslova inspekcijskog nadzora, a naročito podaci o njihovim nadležnostima, adresama, telefonima i adresama elektronske pošte, kao i o njihovim rukovodiocima;

11) da preduzima odgovarajuće aktivnosti u vezi sa obraćanjem podnosioca pritužbe na rad inspekcije koji je nezadovoljan odlukom o pritužbi;

12) da razmatra izveštaj o radu unutrašnje kontrole inspekcije;

13) da obavlja druge poslove utvrđene ovim rešenjem.

4. Komisiju čini predsednik, zamenik predsednika i 12 ostalih članova i zamenika članova iz reda rukovodilaca Gradske uprave, inspekcija i rukovodilaca zaduženih za poslove privrednog razvoja.

Predsednik komisije rukovodi njenim radom, usklađuje rad članova i saziva i vodi sednice komisije.

Predsednika komisije za vreme njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenjuje zamenik predsednika komisije.

5. U komisiju se imenuju:

- za predsednika:

Suzana Bulajić, načelnica Gradske uprave grada Požarevca,

- za zamenika predsednika:

Dalibor Miljković, član Gradskog veća grada Požarevca, resorno zadužen za komunalnu infrastrukturu i saobraćaj

- za članove:

1) Olivera Najdanović, rukovodilac Odeljenja za inspekcijske poslove;

2) Dušanka Begović, rukovodilac Odeljenja lokalne poreske administracije;

3) Slađana Vujičić, rukovodilac Odeljenja za komunalne, stambene poslove i poslove iz oblasti energetike i saobraćaja;

4) Milan Dabić, rukovodilac Odeljenja za budžet i finansije;

5) Leposava Vasić, šefica Odseka komunalne inspekcije;

6) Žaklina Jovović, saobraćajni inspektor za drumski saobraćaj.

- za zamenike:

1) Dragana Živanović, rukovodilac Odeljenja za imovinsko-pravne poslove;

2) Nebojša Lukić, načelnik Komunalne policije;

3) Boško Spasović, šef razreza Odeljenja lokalne poreske administracije;

4) Ivana Perišić, savetnik Odeljenju za komunalne, stambene poslove i poslove iz oblasti energetike i saobraćaja;

5) Ljiljana Jelisavac, građevinski inspektor, Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo i zaštitu životne sredine;

6) Ratko Mikić, budžetski inspektor.

6. Inspekcije su dužne da se pridržavaju smernica i uputstava iz tačke 3. stav 2) ovog rešenja.

Član Komisije koji nije saglasan sa ovim smernicama i uputstvima može da podnese predlog Gradskom veću, odnosno Skupštini da zauzmu stav povodom ovog pitanja, odnosno preduzmu mere i radnje iz svog delokruga.

Poslove iz tačke 3. stav 2) podstav (4) ovog rešenja Komisija obavlja u saradnji sa organom gradske uprave nadležnim za poslove informatike i elektronske uprave, koji obavlja stručne poslove i poslove gradske uprave koji se odnose na uspostavljanje i održavanje informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora.

7. Stručno-tehničke i administrativne poslove za komisiju obavlja administrativni sekretar načelnika Gradske uprave u saradnji sa nadležnim Odeljenjima u čijem sastavu su inspekcijski poslovi.

8. U okviru komisije obrazuju se radne grupe i stručni timovi za određenu oblast, odnosno određena pitanja inspekcijskog nadzora.

Radnom grupom, odnosno stručnim timom rukovodi član Komisije, a u radu radne grupe, odnosno stručnog tima mogu učestvovati predstavnici inspekcija koje nemaju članove u sastavu Komisije, komunalne policije, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad Požarevac, udruženja, komora i drugih asocijacija, naučnih i obrazovnih ustanova, kao i drugih organizacija čiji je rad povezan sa sistemom i poslovima inspekcijskog nadzora u Gradu Požarevcu.

9. Komisija je ovlašćena da zahteva podatke, obaveštenja, isprave i izveštaje koji su joj potrebni za obavljanje njenih poslova i zadataka od nadležnih organa i imalaca javnih ovlašćenja.

10. Komisija donosi Poslovnik o svom radu.

11. Komisija usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti grada Požarevca, obezbeđivanjem koordinacije i međusobne saradnje inspekcija Grada Požarevca u utvrđivanju planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija i saradnje u postupku vršenja samostalnog ili zajedničkog inspekcijskog nadzora.

Saradnja između inspekcija iz stava 1. ove tačke ostvaruje se u skladu sa oblicima saradnje u tvrđenim zakonom i drugim propisima kojima se uređuju državna uprava i lokalna samouprava, Zakonom o inspekcijskom nadzoru i posebnim zakonima, i naročito obuhvata međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje pomoći i zajedničke mere i radnje od značaja za inspekcijski nadzor, kao i druge načine unapređenja delotvornosti inspekcijskog nadzora u nadležnosti Grada Požarevca.

U okviru svog delokruga, u skladu sa odlukom kojom se uređuje Gradska uprava, Odeljenje za inspekcijske poslove i poslove komunalne policije usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti Grada Požarevca.

12. Komisija podnosi Gradskom veću redovne izveštaj o radu najmanje svakih 90 dana, kao i vanredne izveštaje po potrebi, i redovno ih objavljuje na svojoj internet stranici.

Komisija podnosi Skupštini Grada Požarevca i godišnji izveštaj najkasnije do 31. januara tekuće godine za prethodnu godinu.

13. Ovo rešenje stupa na snagu danom donošenja i objaviće se u "Službenom glasniku Grada Požarevca".