ODLUKA

O OGLAŠAVANJU NA TERITORIJI GRADA BEOGRADA

("Sl. list grada Beograda", br. 86/2016, 126/2016 i 36/2017)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet

Član 1

Ovom odlukom uređuju se uslovi i način postavljanja sredstava za oglašavanje i drugi vidovi oglašavanja na otvorenim površinama na teritoriji grada Beograda (u daljem tekstu: grad).

Oglašavanje u smislu ove odluke je predstavljanje u bilo kom obliku, u vezi sa poslovanjem odnosno profesionalnom ili poslovnom delatnošću, radi podsticanja prodaje robe i usluga, prodaje nepokretnosti, kao i prenosa prava i obaveza.

Oglašavanje na otvorenim površinama je vid oglašavanja putem sredstava podesnih za trajno upućivanje oglasne poruke javnosti, na tim površinama.

Primena

Član 2

Odredbe ove odluke, u skladu sa zakonom, primenjuju se i na aktivnosti koje nemaju svojstvo oglašavanja u smislu člana 1. stav 2. ove odluke, kao što su:

1) objavljivanje poruka lične prirode, odnosno drugi oglasi fizičkih lica koji nisu vezani za njihovu poslovnu niti profesionalnu delatnost;

2) javno obaveštavanje koje vrše državni organi, odnosno drugi nosioci javnih vlasti, u sklopu ostvarivanja poslova iz svog delokruga (npr. javni pozivi, javno oglašavanje za prodaju rashodovanog naoružanja i vojne opreme, obaveštenja, javne kampanje i sl.), u skladu sa zakonom koji uređuje oblast javnog obaveštavanja i drugih vidova aktivnosti koje, u cilju promovisanja i predstavljanja svojih programa, projekata, akcija, radova i sl. vrše Republika Srbija, Autonomna pokrajina, jedinice lokalne samouprave, kao i ustanove i druga pravna lica koja su u pretežnom delu u državnoj svojini ili koja se u celini ili pretežnim delom finansiraju iz javnih prihoda;

3) izborne kampanje i druge promotivne aktivnosti političkih organizacija, koje se vrše u skladu sa propisima koji uređuju izbore, kao i propisima koji uređuju elektronske medije;

4) javno obaveštavanje koje vrše udruženja, sindikati, i druga pravna lica, u sklopu delatnosti koja se ne odnosi na prodaju robe i usluga uključujući aktivnosti, prodaju nepokretnosti, kao i prenos prava i obaveza;

5) informisanje javnosti o aktivnostima društveno odgovornog ponašanja, osim ako se u toj aktivnosti stiču elementi sponzorstva u smislu zakona kojim se uređuje oglašavanje.

Oglašavanje na površinama poverenim na upravljanje javnim preduzećima JP "Beogradska tvrđava" i JP "Ada Ciganlija" vrši se u skladu sa aktima tih preduzeća, a u skladu sa zakonom i propisima kojima je regulisano upravljanje, korišćenje i održavanje tih površina. Na površinama poverenim na upravljanje Javnom preduzeću"Beogradska tvrđava", može se vršiti oglašavanje samo za sopstvene potrebe.

Turistička signalizacija postavlja se u skladu sa propisima koji uređuju oblast turizma, bezbednost saobraćaja na putevima i javne puteve.

Zaštita sigurnosti lica i drugog javnog interesa

Član 3

Oglašavanjem na otvorenim površinama ne sme se povrediti interes zaštite sigurnosti pešaka, motornih vozila i drugih učesnika u saobraćaju ili interes očuvanja i unapređenja izgleda grada, zaštite kulturno-istorijskih spomenika ili drugi javni interes, odnosno uslov sigurnosti lica i stvari.

U slučajevima kada sredstvo za oglašavanje oblikom, upotrebljenim bojama i simbolima podseća na saobraćajni znak ili svetlosnu saobraćajnu signalizaciju ili ukoliko je osvetljeno ili prosvetljeno svetlošću neujednačenog intenziteta, nadležni organ može da odbije zahtev za postavljanje sredstva za oglašavanje radi zaštite sigurnosti pešaka, motornih vozila i drugih učesnika u saobraćaju.

Pojmovi

Član 4

Pojedini izrazi u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

Otvorena površina je površina koja se nalazi izvan zatvorenog prostora, koja je dostupne javnosti, odnosno neodređenom broju primalaca sa koje se mogu upućivati vizuelne oglasne poruke dostupne javnosti, i to: javna površina, druga površina i površina objekta.

Javna površina je otvorena površina kojom državni organ ili Grad Beograd upravlja ili je ovlašćen da određuje način upravljanja u skladu sa posebnim propisima, kao što su: javne saobraćajne površine (put, ulica, pešačka zona i sl.), trg, javne zelene površine (park, skver, gradska šuma i sl.), javne površine bloka (parkovski uređene površine i saobraćajne površine) kao i neizgrađeno građevinsko zemljište u javnoj svojini, do privođenja nameni, u skladu sa planskim dokumentom.

Druga površina je slobodna površina građevinske parcele objekata javnih i drugih namena i neizgrađeno građevinsko zemljište, koji nisu u javnoj svojini.

Površina objekata jeste spoljašnja površina objekata, koji se nalaze na javnim i drugim površinama, na kojima se može vršiti postavljanje sredstava za oglašavanje i to površine: zgrade, podzida, ograde, građevinske skele, manjeg montažnog objekta privremenog karaktera, elementa opreme stajališta javnog linijskog prevoza, stuba javne rasvete, kontaktne mreže i dr.

Sredstvo za oglašavanje je objekat za oglašavanje i drugo sredstvo putem kojeg se prenosi oglasna poruka i može se postavljati direktno na javnu, drugu površinu i spoljašnje površine objekata na njima.

Objekat za oglašavanje je namenski izgrađen objekat za oglašavanje (posebni objekti za oglašavanje, objekti za slobodno oglašavanje, stubovi).

II VRSTE OGLAŠAVANJA

Oglašavanje kao delatnost

Član 5

Oglašavanje kao delatnost obavljaju pravna lica i preduzetnici registrovani za vršenje ove delatnosti za potrebe drugih lica.

Oglašavanje iz stava 1. ovog člana ne može se obavljati na objektima od javnog značaja (objekti koje koriste državni organi i organi lokalne samouprave, kao i javne službe čiji je osnivač republika ili jedinica lokalne samouprave) i na njima pripadajućim površinama, izuzev u slučajevima kada nisu privedeni nameni.

Oglašavanje za sopstvene potrebe

Član 6

Oglašavanje za sopstvene potrebe je isticanje poslovnog imena i oglašavanje - predstavljanje koje, u skladu sa ovom odlukom, vrši pravno lice, preduzetnik i fizičko lice, u vezi sa svojim poslovanjem odnosno profesionalnom ili poslovnom delatnošću, radi podsticanja prodaje sopstvene robe i usluga, prodaje svoje nepokretnosti, kao i prenosa prava i obaveza i drugih aktivnosti iz člana 2. ove odluke.

Isticanje poslovnog imena vrši se na jednostranom sredstvu za oglašavanje maksimalne površine 0,25 m², koje sadrži poslovno ime sa podacima o delatnosti, sedištu i drugim obaveznim elementima propisanim zakonom.

Isticanje poslovnog imena suprotno stavu 2. ovog člana (u pogledu površine i sadržine) smatra se oglašavanje-predstavljanje radi podsticanja prodaje sopstvene robe i usluga, prodaje svoje nepokretnosti, kao i prenosa prava i obaveza i drugih aktivnosti iz člana 2. ove odluke.

III SREDSTVO ZA OGLAŠAVANJE

1. Objekti za oglašavanje

1.1. Poseban objekat za oglašavanje

Član 7

Poseban objekat za oglašavanje je namenski izrađeni objekat postavljen na otvorenim površinama radi oglašavanja i to: pano, reklamni stub, reklamni medij i drugi sličan objekat, koji može biti osvetljen ili neosvetljen.

1.2. Objekat za slobodno oglašavanje

Član 8

Objekat za slobodno oglašavanje je poseban objekat koji koriste građani i druga zainteresovana lica za oglašavanje za sopstvene potrebe, koji grad, odnosno gradska opština postavlja u skladu sa potrebama građana.

O održavanju i čišćenju objekta za slobodno oglašavanje iz stava 1. ovog člana stara se grad, odnosno gradska opština na čijem području je objekat postavljen.

2. Druga sredstva za oglašavanje

Član 9

Za oglašavanje se mogu koristiti sredstva za oglašavanje koja se postavljaju na objekte iz čl. 7. i 8, kao i na površine objekata iz čl. 10, 11. i 12. ove odluke, i to:

- pano, plakat, nalepnica;

- elektronski displej, led meš panel, svetleća slova, svetlosni prikaz;

- transparent (platneni, pvc i sl.), reklamna zastava;

- oglasna (izložbeno-reklamna) vitrina;

- balon i

- druga sredstva koja sadrže oglasnu poruku.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, oglasna vitrina može se postaviti na drugoj površini i kao samostojeća.

Kao sredstvo za oglašavanje mogu se koristiti i prenosivi pano i letak.

IV POVRŠINE OBJEKATA NA KOJA SE POSTAVLJAJU SREDSTVA ZA OGLAŠAVANJE

Stub javne rasvete, niskonaponske i kontaktne mreže

Član 10

Površina stuba javne rasvete, niskonaponske i kontaktne mreže može se koristiti za postavljanje sredstva za oglašavanje pod uslovima i na način predviđen odredbama ove odluke.

Stajalište javnog linijskog prevoza

Član 11

Površina elemenata opreme stajališta javnog linijskog prevoza putnika može se koristiti za oglašavanje pod uslovima i na način utvrđen odlukom kojom je uređen javni linijski prevoz putnika.

Površina ostalih objekata

Član 12

Površine zgrada, privremenih montažnih objekata, elemenata stanica za iznajmljivanje bicikala, ograda i podzida i drugo mogu se koristiti za postavljanje sredstva za oglašavanje.

Površina ograde gradilišta i zaštitni prekrivač građevinske skele mogu se koristiti za oglašavanje.

Na površinama privremenih montažnih objekata oglašavanje se vrši na površinama za to određenim aktom o tipu i izgledu objekta.

Sredstva za oglašavanje ne mogu se isticati na elementima balkona, terasa i lođa, na staklenim fasadnim otvorima svih etaža, osim suterena, prizemlja i visokog prizemlja, izuzev na poslovnim objektima i na objektima iz člana 5. stav 2. ove odluke koji nisu privedeni nameni.

Oblikovni delovi fasada objekata ne mogu se prekrivati transparentima (platneni, led meš panel, pvc i sl.), izuzev na poslovnim objektima i na objektima iz člana 5. stava 2. ove odluke koji nisu privedeni nameni.

Pod poslovnim objektom u smislu ove odluke smatra se objekat u kojem se u celini obavlja poslovna delatnost.

Sredstvo za oglašavanje izuzetno se može postaviti na objektu koji predstavlja kulturno dobro ili na objektu koji uživa status dobra pod prethodnom zaštitom, odnosno u zaštićenoj prostorno kulturno-istorijskoj celini ili u celini koja uživa prethodnu zaštitu, samo uz saglasnost nadležne ustanove za zaštitu spomenika kulture.

V TIP, VELIČINA I DRUGE KARAKTERISTIKE SREDSTAVA ZA OGLAŠAVANJE

Član 13

Tip, veličina i druge karakteristike, kao i bliža sadržina tehničke dokumentacije i bliža pravila postavljanja sredstava za oglašavanje utvrđuju se pravilnikom koji donosi Gradonačelnik grada Beograda (u daljem tekstu: gradonačelnik).

Predlog akta iz stava 1. ovog člana priprema organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda nadležna za poslove upravljanja, održavanja i zaštite ulica i drugih opštinskih puteva (u daljem tekstu: nadležna organizaciona jedinica).

VI POSTUPAK I USLOVI ZA POSTAVLJANJE SREDSTVA ZA OGLAŠAVANJE

Način oglašavanja

Član 14

Sredstvo za oglašavanje može postavljati i oglašavanje vršiti, pravno i fizičko lice, u skladu sa zakonom i odredbama ove odluke(u daljem tekstu: korisnik mesta).

Sredstvo za oglašavanje na javnim površinama se postavlja i oglašavanje kao delatnost vrši na osnovu dozvole izdate u skladu sa odredbama ove odluke, nakon sprovedenog postupka javnog konkursa, odnosno kroz realizaciju projekta javnog privatnog partnerstva sa elementima koncesije.

Sredstvo za oglašavanje se postavlja i oglašavanje za sopstvene potrebe vrši na osnovu dozvole izdate po zahtevu zainteresovanog lica, pod uslovima i u postupku propisanom odredbama ove odluke.

A. OGLAŠAVANJE NA JAVNOJ POVRŠINI

Član 15

Oglašavanje na javnoj površini vrši se kao delatnost na objektima iz člana 7. ove odluke i kao slobodno oglašavanje na objektima iz člana 8. ove odluke.

Oglašavanje na javnoj površini vrši se u skladu sa Katalogom urbane opreme Grada Beograda.

Izuzetno od stava 1. ovog člana na javnoj površini se može vršiti i oglašavanje za sopstvene potrebe putem:

- panoa za isticanje cenovnika benzinskih stanica;

- sredstva za oglašavanje koje fizičko lice nosi i/ili deli iz ruke.

Plan mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje

Član 16

Mesta za postavljanje objekata za oglašavanje iz čl. 7. i 8. ove odluke (pojedinačno ili grupacija) određuje se planom mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje na javnoj površini (u daljem tekstu: plan).

Planom se određuju i objekti, odnosno grupacija objekata iz člana 10. ove odluke na čijim površinama se mogu postavljati sredstva za oglašavanje samo za manifestacije u organizaciji grada odnosno za manifestacije koje podržava Grad Beograd.

Planom se određuju i mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje za sopstvene potrebe iz člana 15. stav 3. alineja 1. ove odluke.

Planom se utvrđuje vrsta, tip sredstva za oglašavanje i bliža pravila za njihovo postavljanje.

Plan donosi gradonačelnik grada Beograda, a priprema ga nadležna organizaciona jedinica.

Mesta za postavljanje objekata za slobodno oglašavanje iz člana 8. ove odluke određuju se na predlog grada, odnosno gradske opštine.

U postupku pripreme plana iz ovog člana, nadležna organizaciona jedinica pribavlja saglasnost ustanove za zaštitu spomenika kulture i subjekta koji upravlja površinom, odnosno objektom obuhvaćenim planom.

Nadležna organizaciona jedinica izradu plana može poveriti stručnoj organizaciji.

Plan se donosi na period od 11 godina i objavljuje se u "Službenom listu Grada Beograda".

Plan se može donositi i u fazama, od kojih svaka doneta faza važi na period od 11 godina.

Izmena i dopuna plana za postavljanje objekata

Član 17

Izmena i dopuna plana vrši se po potrebi, po postupku predviđenom za njegovo donošenje.

Izmena i dopuna plana vrše se u slučaju kada realizacija namene definisane urbanističkim planom ili izmena režima saobraćaja utiče na broj i raspored mesta određenih za postavljanje objekata za oglašavanje.

Izmena i dopuna plana važi do isteka roka važenja plana koji se menja.

Javni konkurs

Član 18

Objekat za oglašavanje iz člana 7. ove odluke na mestu utvrđenom planom postavlja izabrani korisnik mesta koji se određuje na osnovu javnog konkursa (u daljem tekstu: konkurs).

Postupak dodele mesta za oglašavanje iz stava 1. ovog člana može se sprovesti kroz realizaciju projekta javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije.

Pod javnim konkursom za izbor korisnika mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje podrazumeva se dostavljanje pisanih prijava sa početnim ponudama, kao osnovom za sprovođenje javnog nadmetanje učesnika konkursa, primenu kriterijuma za utvrđivanje rang-liste i donošenje odluke o određivanju korisnika mesta.

Slobodna mesta, po pravilu, oglašavaju se u "paketu".

Pod "paketom" iz stava 4. ovog člana se podrazumeva skup pojedinačnih mesta ili grupacija mesta predviđenih planom, koja se objedinjeno oglašavaju i za koje se određuje jedan korisnik.

Naknada za postavljanje sredstava za oglašavanje

Član 19

Naknada za postavljanje sredstava za oglašavanje, utvrđuje se za svako pojedinačno mesto prema tipu sredstva za oglašavanje i zoni u kojoj se postavlja, i iznosi:

Tip sredstva za oglašavanje

zona

Pojedinačna naknada za postavljanje sredstava za oglašavanje (na godišnjem nivou)

Tip 1 - Reklamni medij malog formata "City light" - 2,59 m2 - (KUOB B.*4.3.1.a)

I Ekstra zona (poslovanja ili stanovanja i zona zaštite zelenila)

80.000,00 dinara bez pdv-a

II, III i IV zona

72.000,00 dinara bez pdv-a

V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene

65.000,00 dinara bez pdv-a

Tip 1a - Reklamni medij malog formata "City light" - 2,24 m2 - (KUOB B.4.3.1.b)

I Ekstra zona (poslovanja ili stanovanja i zona zaštite zelenila)

80.000,00 dinara bez pdv-a

II, III i IV zona

72.000,00 dinara bez pdv-a

V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene

65.000,00 dinara bez pdv-a

Tip 1b - Reklamni medij do 2,2 m2 - (KUOB B.4.3.2.)

I Ekstra zona (poslovanja ili stanovanja i zona zaštite zelenila)

80.000,00 dinara bez pdv-a

II, III i IV zona

72.000,00 dinara bez pdv-a

V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene

65.000,00 dinara bez pdv-a

Tip 1v - Reklamni medij "City light" -"scroll"- (KUOB B.4.3.3.)

I Ekstra zona (poslovanja ili stanovanja i zona zaštite zelenila)

80.000,00 dinara bez pdv-a

II, III i IV zona

72.000,00 dinara bez pdv-a

V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene

65.000,00 dinara bez pdv-a

Tip 2 - Reklamni medij 12 m2 - prosvetljeni ili "scroll" (KUOB B.4.2.1 i B.4.2.2)

I Ekstra zona (poslovanja ili stanovanja i zona zaštite zelenila)

160.000,00 dinara bez pdv-a

II, III i IV zona

150.000,00 dinara bez pdv-a

V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene

140.000,00 dinara bez pdv-a

Tip 3 - Reklamni medij 12 m² - osvetljen spolja (KUOB B.4.2.3)

I Ekstra zona (poslovanja ili stanovanja i zona zaštite zelenila)

160.000,00 dinara bez pdv-a

II, III i IV zona

150.000,00 dinara bez pdv-a

V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene

140.000,00 dinara bez pdv-a

Tip 4 - Reklamni stub, Reklamni stub - 8 m2 (KUOB B.4.1.1, B.4.1.2 i B.4.1.3)

I Ekstra zona (poslovanja ili stanovanja i zona zaštite zelenila)

80.000,00 dinara bez pdv-a

II, III i IV zona

72.000,00 dinara bez pdv-a

V, VI, VII, VIII zona i zona spec. Namene

65.000,00 dinara bez pdv-a

Tip 5 - Reklamni medij 12 m² - Elektronski LED pano - (KUOB B.4.2.2)

I Ekstra zona (poslovanja ili stanovanja i zona zaštite zelenila)

185.000,00 dinara bez pdv-a

II, III i IV zona

175.000,00 dinara bez pdv-a

V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene

165.000,00 dinara bez pdv-a

Tip 6 - Reklamni medij 4,5x3 m - (KUOB B.4.2.5)

I Ekstra zona (poslovanja ili stanovanja i zona zaštite zelenila)

185.000,00 dinara bez pdv-a

II, III i IV zona

175.000,00 dinara bez pdv-a

V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene

165.000,00 dinara bez pdv-a

Tip 7 - Reklamni medij 8x3 m (osvetljen i prosvetljen) 24 m² - (KUOB B.4.2.4)

I Ekstra zona (poslovanja ili stanovanja i zona zaštite zelenila)

170.000,00 dinara bez pdv-a

II, III i IV zona

160.000,00 dinara bez pdv-a

V, VI, VII, VIII zona i zona spec. namene

150.000,00 dinara bez pdv-a

* (KUOB - Katalog urbane opreme Grada Beograda)

Na osnovu pojedinačnih naknada za postavljanje sredstava za oglašavanje (na godišnjem nivou) i broja sredstava za oglašavanje određenih svakim pojedinačnim "paketom", utvrđuje se početni iznos za svaki "paket" pojedinačno.

Gradonačelnik na predlog nadležne organizacione jedinice formira komisiju za izbor korisnika mesta za oglašavanje koja raspisuje i sprovodi konkurs i daje saglasnost na iznos najniže početne cene po paketu, utvrđene u skladu sa stavom 2. ovog člana.

Učesnik konkursa

Član 20

Pravo učešća na konkursu imaju domaća i strana pravna i fizička lica odnosno preduzetnici.

Strana pravna lica ili preduzetnici dužni su da dostave pisanu ponudu na srpskom jeziku u roku određenom u konkursu.

Pravo učešća na konkursu ima domaće ili strano pravno lice, odnosno preduzetnik, pod uslovom da je:

- registrovan za obavljanje delatnosti pružanja usluge oglašavanja;

- izmirio dospele obaveze prema Gradskoj upravi Grada Beograda po osnovu vršenja delatnosti oglašavanja na teritoriji grada do dana objavljivanja konkursa;

- izmirio dospele poreze, doprinose i druge javne dažbine prema Gradu Beogradu po osnovu izvornih javnih prihoda do dana objavljivanja konkursa;

- dostavio bankarsku garanciju za učešće na javnom konkursu i ozbiljnost učešća na javnom konkursu u visini od 10% početne visine naknade po paketu, za koji je učesnik podneo ponudu;

- uplatio naknadu za učešće na konkursu;

- da raspolaže finansijskim, poslovnim, tehničkim i kadrovskim kapacitetom utvrđenim konkursom;

- ispunio druge uslove utvrđene konkursom.

Dokumenta na stranom jeziku dostavljaju se u overenom prevodu na srpski jezik.

Komisija za sprovođenje konkursa

Član 21

Postupak konkursa za izbor korisnika mesta za oglašavanje raspisuje i sprovodi Komisija za sprovođenje javnog konkursa (u daljem tekstu: komisija).

Komisiju čine predsednik i četiri člana.

Komisiju obrazuje gradonačelnik.

Komisija je ovlašćena da:

- organizuje i priprema sprovođenje javnog konkursa sa javnim nadmetanjem u skladu sa ovom odlukom;

- prikupi pisane prijave sa početnim ponudama;

- vodi računa o blagovremenosti pristiglih prijava;

- otvori blagovremene prijave;

- sprovede postupak javnog nadmetanja u skladu sa ovom odlukom;

- utvrdi rang listu;

- donese odluku o izboru korisnika mesta za oglašavanje i uputi istu gradonačelniku na saglasnost.

Komisija odluke donosi većinom glasova.

Komisija je obavezna da u postupku pripreme i raspisivanja konkursa sa javnim nadmetanjem odredi način dokazivanja, odnosno vrstu dokaza koje su učesnici dužni da dostave na okolnost ispunjenosti slova iz člana 20. ove odluke.

Član 22

O radu komisije vodi se zapisnik koji sadrži: datum sednice, imena prisutnih članova komisije, podatke o učesnicima u postupku, o sadržaju pisanih prijava sa početnim ponudama i ispunjenosti uslova od strane učesnika u postupku, podatke o visini naknade ponuđenoj tokom javnog nadmetanja, podatke o najpovoljnijem učesniku i druge podatke od značaja za sprovođenje postupka.

Komisija vrši sve tehničke i administrativne poslove za sprovođenje konkursa.

Sadržaj konkursa

Član 23

Konkurs se objavljuje najmanje u jednom dnevnom listu koji je dostupan na celoj teritoriji Republike Srbije i internet-stranici Grada Beograda.

Konkurs mora sadržati sve podatke od značaja za konkurs i za učešće zainteresovanih lica, a naročito:

- mesto, vreme i način dostavljanja prijave sa početnom ponudom i dokumentacije;

- rok za podnošenje prijave sa početnom ponudom;

- dokaze koji se uz prijavu podnose;

- iznos najniže početne ponude po paketu;

- iznos i vrstu bankarske garancije;

- vreme i mesto otvaranja ponuda;

- kriterijume po kojima se vrši izbor i njihovo vrednovanje;

- šta se smatra konačnom ponudom;

- način plaćanja za svaki "paket";

- period na koji se postavlja sredstvo za oglašavanje;

- rok u kome je komisija dužna da donese odluku o izboru korisnika mesta za oglašavanje i dostavi je gradonačelniku na saglasnost.

Pod početnom ponudom u smislu ove odluke smatra se ponuđeni iznos naknade za postavljanje sredstava za oglašavanje bez PDV-a, koji ne može biti niži od iznosa navedenog u stavu 3. člana 19. ove odluke.

Pod konačnom ponudom u smislu ove odluke smatra se iznos sa PDV-om (obračunatim po stopi od 20%) koji je učesnik na konkursu ponudio u postupku javnog nadmetanja, kao svoju poslednju i najvišu ponudu.

Pod najpovoljnijom ponudom u smislu ove odluke smatra se ponuda na osnovu koje je učesnik u konkursu rangiran kao prvi na rang-listi.

Način plaćanja za svaki paket pojedinačno korisnik mesta vrši tako da od ukupno postignutog iznosa sa PDV-om u postupku konkursa za svaki paket pojedinačno, deo od 80% se plaća jednokratno u roku od 60 dana od dana potpisivanja ugovora, dok se ostatak od 20% plaća u deset godišnjih rata.

Iznosi po paketima koji se plaćaju u deset godišnjih rata se revalorizuju u skladu sa planiranim kretanjem potrošačkih cena utvrđenih fiskalnom strategijom Vlade Republike Srbije.

Korisnici mesta za oglašavanje plaćaju i komunalnu taksu koja se utvrđuje rešenjem organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda nadležne za poslove javnih prihoda, na osnovu posebne odluke.

Prijava na konkurs

Član 24

Prijava sa početnom ponudom na konkurs sadrži:

- podatke o podnosiocu prijave;

- podatke o mestu, objektu i sredstvima oglašavanja za koje se prijava podnosi;

- broj ponude i naznaku paketa za koji se podnosi prijava;

- ponuđeni iznos početne naknade za korišćenje mesta za postavljanje objekata, odnosno sredstava za oglašavanje, koji ne može biti manji od početne visine naknade date u tekstu konkursa;

- ostale elemente određene konkursom.

Prijava na konkurs, sa potrebnim dokumentima, podnosi se neposredno, u zapečaćenoj koverti, u roku određenom u konkursu, komisiji preko nadležne organizacione jedinice.

U posebnom zapečaćenom kovertu u istom roku iz stava 1. ovog člana, dostavlja se početna ponuda.

Prijava se podnosi na jedinstvenom obrascu koji čini sastavni deo konkursa i preuzima se na službenoj internet-stranici Grada Beograda.

Uz prijavu se podnosi i dokaz o sredstvu finansijskog obezbeđenja - original bankarska garancija za ozbiljnost učešća na javnom konkursu u visini od najmanje 10% početne visine naknade po "paketu".

Blagovremenom će se smatrati prijave koje stignu do roka navedenog u javnom konkursu.

Datum predaje pošti prijave sa dokumentacijom smatra se datumom predaje nadležnoj organizacionoj jedinici.

Neblagovremene prijave neće se razmatrati i po okončanju postupka biće vraćene podnosiocu prijave.

Član 25

Zainteresovano lice u prijavi podnosi i početnu ponudu za svaki "paket" posebno. Isto lice ne može konkurisati za sve pakete iste vrste posebnog objekta za oglašavanje, izuzev u slučaju kada nakon okončanog postupka za izbor korisnika mesta ne bude prijavljenih za jedan ili više paketa, kada se ovi nedodeljeni paketi u ponovljenom postupku oglašavaju bez ograničenja.

Više povezanih pravnih lica u smislu Zakona o privrednim društvima, mogu učestvovati samo zajednički, podnose jednu ponudu i dostavljaju ugovor o zajedničkom učešću.

Više pravnih ili više fizičkih lica, koja žele da ostvare zajedničko učešće podnose jednu prijavu i dostavljaju ugovor o zajedničkom učešću.

Ugovorom iz st. 2. i 3. ovog člana regulišu se međusobni odnosi u zajedničkom učešću, procentualno učešće u izmirenju obaveza vezanih za podnošenje ponude, podatke o zajedničkom zastupniku i njegovim ovlašćenjima i dr.

Kriterijumi za utvrđivanje rang-liste

Član 26

Komisija iz stava 1. člana 21. ove odluke utvrđuje rang-listu na osnovu kriterijuma.

Kriterijumi, koje mora sadržavati tekst konkursa su:

1. visina ponuđene naknade za "paket" za postavljanje posebnih objekata, odnosno sredstava za oglašavanje, bez PDV-a (maksimalno 98 bodova);

2. dužina obavljanja delatnosti oglašavanja na teritoriji grada Beograda (maksimalno dva boda).

Član 27

Javno otvaranje pisanih ponuda obaviće se u roku određenom konkursom.

O postupku otvaranja ponuda vodi se zapisnik.

Po okončanju javnog otvaranja pisanih ponuda, komisija utvrđuje ispravnost ponuda, u roku utvrđenom javnim konkursom.

Javno nadmetanje

Član 28

Postupak davanja na korišćenje mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje posle utvrđene liste učesnika nastavlja se javnim nadmetanjem, koje se zakazuje u roku propisanom konkursom.

Svojstvo učesnika u postupku javnog nadmetanja stiču svi učesnici konkursa, čije su ponude blagovremene i ispravne.

Član 29

Uslov održavanja javnog nadmetanja za svaki paket je ispunjen ukoliko svojstvo učesnika steknu najmanje dva podnosioca prijave.

Smatraće se da je najpovoljniji, ako svojstvo učesnika u skladu sa ovom odlukom stekne i samo jedan učesnik.

Član 30

Kada je ispunjen uslov iz člana 28. ove odluke komisija saopštava da je početna visina naknade za postavljanje sredstva za oglašavanje u postupku javnog nadmetanja ponuđena naknada onog učesnika koji je ponudio najviši iznos naknade sa liste učesnika.

Član 31

Komisija poziva sve učesnike sa liste učesnika za određeni paket da pristupe nadmetanju isticanjem ponuda u skladu sa korakom uvećanja cene.

Korak uvećanja cene određuje komisija pre početka javnog nadmetanja.

Član 32

Po okončanju postupka javnog nadmetanja, komisija vrši rangiranje učesnika na konkursu, primenom vrednovanja propisanih kriterijuma, sačinjava predlog rang-liste i objavljuje predlog rang-liste na službenoj internet-stranici Grada Beograda i organizacione jedinice nadležne za poslove saobraćaja, a može se objaviti i u sredstvima javnog informisanja.

Svaki učesnik na konkursu može gradonačelniku preko komisije uložiti prigovor u roku od osam dana od dana objavljivanja predloga rang-liste.

Rok za odlučivanje po prigovorima ne može biti duži od osam dana od dana izjavljivanja prigovora.

Određivanje korisnika mesta za oglašavanje

Član 33

Komisija, nakon odluke gradonačelnika po prigovorima, utvrđuje konačnu rang-listu, na koju saglasnost daje gradonačelnik.

Učesnik koji je ponudio najviši iznos naknade sa PDV-om potpisuje izjavu o visini ponuđene naknade sa PDV-om.

Za korisnika mesta za oglašavanje određuje se učesnik postupka koji bude prvi na rang-listi po sprovedenom postupku konkursa sa javnim nadmetanjem.

Zaključenje ugovora

Član 34

Posle završenog postupka nadmetanja, komisija donosi odluku o određivanju korisnika mesta.

Odluka sadrži podatke o korisniku, mesta, odnosno paketu mesta za postavljanje sredstava za oglašavanje i ukupnom iznosu ponuđene naknade za "paket" bez PDV-a i ukupnom iznosu naknade sa PDV-om.

Odluku o izboru korisnika mesta komisija dostavlja gradonačelniku na saglasnost.

Po dobijanju saglasnosti od gradonačelnika komisija dostavlja odluku nadležnoj organizacionoj jedinici radi zaključenja ugovora i izdavanja dozvole, koja poziva najpovoljnijeg učesnika da u roku od sedam dana od dana prijema poziva zaključi ugovor o korišćenju mesta za oglašavanje.

Ugovor se zaključuje na period od 10 godina.

Najpovoljniji učesnik potpisivanjem ugovora o korišćenju stiče svojstvo korisnika mesta za oglašavanje i ima obavezu da uplati ponuđenu cenu na način i u roku utvrđenom u ugovoru.

Član 35

Kad najpovoljniji učesnik ne potpiše ponuđeni ugovor, smatra se da je odustao od ponude, te se stiču uslovi da se aktivira bankarska garancija za ozbiljnost učešća na konkursu.

Kad korisnik mesta ne izvrši plaćanje ponuđene cene u ugovorenom roku gubi svojstvo korisnika mesta za oglašavanje, a grad ima pravo da aktivira bankarsku garanciju za ozbiljnost učešća u konkursu sa javnim nadmetanjem.

Kada nastupi slučaj iz st. 1. i 2. ovog člana, komisija poziva učesnike sa liste učesnika prema redosledu njihovih najviših ponuda da sa njima zaključi ugovor.

Član 36

Svim učesnicima u postupku, osim korisniku mesta, dostavljena bankarska garancija vraća se u roku od devedeset dana od dana održavanja javnog nadmetanja.

Član 37

Na odluku komisije učesnik u postupku javnog konkursa može podneti prigovor gradonačelniku u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja o izboru korisnika.

Član 38

Po zaključenju ugovora i ispunjenju ugovorne obaveze plaćanja naknade iz člana 34. stav 6. korisniku mesta se izdaje dozvola za postavljanje sredstva u skladu sa odredbama ove odluke.

Dozvola

Član 39

Korisnik mesta postavlja sredstvo za oglašavanje iz člana 7. ove odluke na osnovu dozvole koju izdaje nadležna organizaciona jedinica.

Uz zahtev za izdavanje dozvole korisnik mesta dostavlja nadležnoj organizacionoj jedinici:

1) propisno kompletiranu i zapečaćenu jemstvenikom tehničku dokumentaciju, odnosno tipski projekat sredstva za oglašavanje u četiri primerka;

2) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.

Sadržina tehničke dokumentacije odnosno projekta iz stava 1. ovoga člana uređuje se aktom iz člana 13. ove odluke, a izrađuje ga ovlašćeno privredno društvo, odnosno drugo pravno lice, odnosno preduzetnik koji su upisani u registar privrednih subjekata.

Priključenje sredstva, odnosno objekta za oglašavanje, na linijski infrastrukturni objekat-elektro-energetski vod, ukoliko se sredstvo za oglašavanje napaja sa elektroenergetskog sistema, vrši se u skladu sa posebnim zakonom.

Dozvola iz stava 1. ovog člana izdaje se u formi rešenja za period važenja ugovora i sadrži: podatke o korisniku mesta, broju mesta, mestu (pojedinačno ili grupacija) i uslovima postavljanja i korišćenja sredstva za oglašavanje, vrsti i dimenzijama sredstva koje se postavlja, rok za postavljanje sredstva, vreme na koje se izdaje i tehničku dokumentaciju na osnovu koje se izdaje.

Član 40

Dozvolu za oglašavanje na površinama objekata iz člana 10. u skladu sa odredbama ove odluke izdaje na zahtev organizatora manifestacije nadležna organizaciona jedinica.

Uz zahtev za izdavanje dozvole iz stava 1. ovog člana podnosilac zahteva prilaže:

1) trasu i mesta postavljanja sredstva za oglašavanje, vrstu i dimenzije (u skladu u sa KUOB) i vreme u kome se vrši oglašavanje, koje može najduže trajati 30 dana pre početka manifestacije i za vreme trajanja manifestacije;

2) saglasnost organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda nadležne za oblast predmeta manifestacije;

3) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.

Dozvola za oglašavanje iz stava 1. ovog člana sadrži: trasu i mesta postavljanja sredstva za oglašavanje, vrstu, dimenzije i vreme u kome se vrši oglašavanje.

Član 41

Dozvolu za oglašavanje na način utvrđen u alineji 1. stava 3. člana 15. ove odluke izdaje i zaključuje ugovor sa podnosiocem zahteva za oglašavanje, nadležna organizaciona jedinica.

Podnosilac zahteva za oglašavanje za sopstvene potrebe, kome se izdaje dozvola iz stava 1. ovog člana može biti samo pravno lice odnosno preduzetnik u čijem vlasništvu ili korišćenju je stanica za snabdevanje vozila gorivom, koja je na predmetnoj lokaciji neposredno priključena na ulicu ili opštinski put.

Uz zahtev za izdavanje dozvole iz stava 1. ovog člana podnosilac zahteva prilaže:

1) propisno kompletiranu i zapečaćenu jemstvenikom tehničku dokumentaciju, odnosno projekat sredstva za oglašavanje u četiri primerka;

2) dokaz o pravu vlasništva ili korišćenja stanice za snabdevanje vozila gorivom;

3) dozvolu za priključenje na linijski infrastrukturni objekat - elektroenergetski vod, ukoliko se sredstvo za oglašavanje napaja sa elektroenergetskog sistema;

4) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.

Sadržina tehničke dokumentacije odnosno projekata iz stava 3. ovoga člana uređuje se aktom iz člana 13. ove odluke, a izrađuje ga ovlašćeno privredno društvo, odnosno drugo pravno lice, odnosno preduzetnik koji su upisani u registar privrednih subjekata.

Dozvola za oglašavanje iz stava 1. ovog člana sadrži: podatke o korisniku mesta, mestu i uslovima postavljanja i korišćenja sredstva za oglašavanje, vrsti i dimenzijama sredstva koje se postavlja, rok za postavljanje, vreme na koje se izdaje i tehničku dokumentaciju na osnovu koje se izdaje.

Dozvola za oglašavanje iz stava 1. ovog člana izdaje se na period važenja plana.

Član 42

Dozvolu za oglašavanje na način utvrđen u alineji 2. stava 3. člana 15. ove odluke izdaje, na zahtev, organizaciona jedinica uprave gradske opštine nadležna za komunalne poslove.

Uz zahtev za izdavanje dozvola iz stava 1. ovog člana podnosilac zahteva prilaže:

1) trasu kretanja, dimenzije panoa, mesta zadržavanja, odnosno stajanja i vreme u kome se vrši oglašavanje;

2) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.

Dozvola za oglašavanje iz stava 1. ovog člana sadrži: uslove i vreme na koje se izdaje (trasu kretanja, dimenzije panoa, mesta zadržavanja, odnosno stajanja i vreme u kome se vrši oglašavanje).

Član 43

Organizacione jedinice nadležne za izdavanje dozvola iz čl. 39, 40, 41. i 42. ove odluke primerak konačnog rešenja dostavljaju organizacionoj jedinici Gradske uprave Grada Beograda nadležnoj za poslove javnih prihoda radi utvrđivanja i naplate lokalne komunalne takse i nadležnoj komunalnoj inspekciji i Komunalnoj policiji.

Rok za postavljanje sredstva za oglašavanje

Član 44

Korisnik mesta je dužan da postavi sredstvo za oglašavanje u roku određenom dozvolom.

Ukoliko korisnik mesta ne postavi sredstvo za oglašavanje u roku određenom dozvolom, organizaciona jedinica koja je izdala dozvolu, može da donese rešenje o prestanku važenja dozvole, za sva mesta, odnosno grupaciju u celini.

Prestanak važenja dozvole po zahtevu korisnika

Član 45

Korisnik mesta koji namerava da prestane sa oglašavanjem pre isteka vremena za koje je dozvola izdata, dužan je da o tome obavesti organizacionu jedinicu koja je izdala dozvolu.

Nadležna organizaciona jedinica iz stava 1. ovog člana u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja donosi rešenje o prestanku važenja dozvole iz čl. 39, 40, 41. i 42. ove odluke i primerak konačnog rešenja dostavlja organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove javnih prihoda i nadležnoj komunalnoj inspekciji i Komunalnoj policiji.

Prestanak važenja dozvole zbog izmene plana

Član 46

U slučaju izmene plana iz člana 16. ove odluke, usled koje se ukida mesto (pojedinačno ili grupacija), organizaciona jedinica koja je izdala dozvolu dužna je da korisniku tog mesta ponudi odgovarajuće mesto u skladu sa planom, ukoliko takvo mesto postoji.

Odgovarajuće mesto u smislu stava 1. ovog člana je mesto namenjeno za postavljanje istog tipa i veličine objekta, odnosno sredstva i nalazi se u istoj zoni u smislu odluke kojom se uređuje plaćanje lokalne komunalne takse.

Ako korisnik mesta prihvati ponuđeno mesto, nadležna organizaciona jedinica donosi rešenje o tome i određuje rok u kome je korisnik dužan da objekat, odnosno sredstvo premesti.

Ako korisnik mesta ne prihvati ponuđeno mesto ili odgovarajuće mesto ne postoji, organizaciona jedinica koja je izdala dozvolu donosi rešenje o prestanku važenja dozvole za to mesto. Primerak rešenja se dostavlja organizacionoj jedinici Gradske uprave Grada Beograda nadležnoj za poslove javnih prihoda i nadležnoj komunalnoj inspekciji i Komunalnoj policiji.

U slučaju iz stava 4. ovog člana, preostali iznos naknade za postavljanje objekta, odnosno sredstva za oglašavanje, umanjuje se srazmerno broju ukinutih mesta.

Prestanak važenja dozvole zbog neplaćanja naknada

Član 47

Dozvola prestaje da važi pre isteka roka na koji je izdata u slučaju kada korisnik mesta ne plaća utvrđenu ratu naknade za postavljanje sredstva za oglašavanje, u ostavljenom roku.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, organizaciona jedinica koja je izdala dozvolu, utvrđuje da je dozvola prestala da važi i primerak rešenja dostavlja nadležnoj komunalnoj inspekciji i komunalnoj policiji i organizacionoj jedinici Gradske uprave Grada Beograda nadležnoj za poslove javnih prihoda.

B. OGLAŠAVANJE NA DRUGIM POVRŠINAMA I POVRŠINAMA OBJEKATA

Način oglašavanja

Član 48

Oglašavanje na drugim površinama i površinama objekata vrši se za sopstvene potrebe i kao delatnost.

Oglašavanje na površinama iz stava 1. ovog člana vrši se samo uz saglasnost vlasnika, odnosno korisnika te površine.

Dozvola

Član 49

Oglašavanje na drugim površinama i površinama objekata vrši se na osnovu dozvole koju na zahtev zainteresovanog lica izdaje nadležna organizaciona jedinica.

U slučaju kada se zahtev za oglašavanje odnosi na sredstvo za oglašavanje čija je površina manja od 2 m2 i koje se ne nalazi nad javnom površinom, dozvolu izdaje organizaciona jedinica uprave gradske opštine nadležna za komunalne poslove.

Dozvola se izdaje u formi rešenja i sadrži naročito: podatke o licu koje vrši oglašavanje, mestu i uslovima postavljanja, vrsti i dimenzijama sredstva za oglašavanje koje se postavlja, vreme na koje se izdaje i tehničku dokumentaciju na osnovu koje se izdaje.

Uz zahtev za izdavanje dozvole prilaže se:

1) propisno kompletirana i zapečaćena jemstvenikom tehnička dokumentacija, odnosno projekat sredstva za oglašavanje u tri primerka;

2) saglasnost vlasnika, odnosno korisnika površine na koju se postavlja sredstvo za oglašavanje;

3) saglasnost nadležne ustanove za zaštitu spomenika kulture u slučajevima iz stava 7. člana 12. ove odluke;

4) druge saglasnosti u skladu sa posebnim zakonima, zavisno od tipa i mesta postavljanja (u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita od požara za sredstva za oglašavanje koja se priključuju na visokonaponsku mrežu, saglasnost upravljača državnih puteva ukoliko se sredstvo za oglašavanje postavlja u zaštitnom pojasu puta, elektro-energetska saglasnost ukoliko se sredstvo za oglašavanje priključuje na linijski infrastrukturni objekat, saglasnost Društva arhitekata i dr.);

5) kopija EDB računa i saglasnost vlasnika, odnosno korisnika postojećeg mernog mesta, ukoliko se sredstvo za oglašavanje napaja električnom energijom sa istog;

6) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.

Sadržina tehničke dokumentacije odnosno projekata iz stava 3. ovoga člana uređuje se aktom iz člana 13. ove odluke, a izrađuje ga ovlašćeno privredno društvo, odnosno drugo pravno lice, odnosno preduzetnik koji su upisani u registar privrednih subjekata.

Tehnička dokumentacija iz stava 4. ovog člana čini sastavni deo rešenja.

U slučaju postavljanja sredstva za oglašavanje kao dela projekta objekta, uz zahtev za izdavanje odobrenja prilaže se:

1) saglasnost vlasnika, odnosno korisnika površine;

2) odobrenje za izgradnju građevinskog objekta;

3) upotrebna dozvola;

4) overeni projekat izdat u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;

5) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi.

Član 50

Rok važenja dozvole

Na zahtev podnosioca, dozvolu za postavljanje sredstva za oglašavanje iz člana 49. ove odluke nadležne organizacione jedinice izdaju za tekuću godinu.

Podnosiocu zahteva kome je izdato odobrenje za postavljanje sredstva za oglašavanje u skladu sa odredbama ove odluke, može se na njegov zahtev izdati odobrenje za ponovno postavljanje istovetnog sredstva za oglašavanje.

Uz zahtev za izdavanje odobrenja iz stava 2. ovog člana dostavlja se:

1) saglasnost vlasnika, odnosno korisnika površine na koju se postavlja sredstvo, za oglašavanje;

2) potvrda o daljem važenju saglasnost nadležne ustanove za zaštitu spomenika kulture u slučajevima iz stava 7. člana 12. ove odluke;

3) dokaz o plaćenoj administrativnoj taksi;

4) prethodno overeni projekat pečatom nadležne organizacione jedinice iz st. 1. i 2. člana 49. ove odluke na uvid, radi potvrde o daljem važenju.

Pod istovetnim sredstvom podrazumeva se sredstvo za oglašavanje na kojem nije došlo do promene u odnosu na tehničku dokumentaciju na osnovu koje je izdata dozvola.

Član 51

Organizaciona jedinica koja je izdala dozvolu, primerak konačnog rešenja dostavlja organizacionoj jedinici Gradske uprave Grada Beograda nadležnoj za poslove javnih prihoda radi utvrđivanja i naplate lokalne komunalne takse i nadležnoj komunalnoj inspekciji i komunalnoj policiji.

Prestanak važenja dozvole po zahtevu korisnika

Član 52

Korisnik na čiji zahtev je odobreno postavljanje sredstva za oglašavanje, koji namerava da prestane sa oglašavanjem pre isteka vremena za koje je dozvola izdata, dužan je da o tome obavesti organizacionu jedinicu koja je izdala dozvolu.

Nadležna organizaciona jedinica iz stava 1. ovog člana u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja donosi rešenje o prestanku važenja dozvole iz člana 49. ove odluke, i primerak konačnog rešenja dostavlja organizacionoj jedinici nadležnoj za poslove javnih prihoda i nadležnoj komunalnoj inspekciji i komunalnoj policiji.

VII OBAVEZE LICA KOJE VRŠI OGLAŠAVANJE

Član 53

U slučaju štete nastale kao posledica primene tehničke dokumentacije, na osnovu koje je izdato rešenje iz čl. 39, 41. i 49. ove odluke, za koju se naknadno utvrdi da nije u skladu sa propisima i pravilima struke, za štetu solidarno odgovaraju projektant koji je izradio i potpisao tehničku dokumentaciju i investitor.

Član 54

Korisnik mesta, dužan je da:

1) sredstvo za oglašavanje postavi i oglašavanje vrši u skladu sa dozvolom odnosno aktom iz člana 2. stav 2. ove odluke;

2) sredstvo za oglašavanje označi poslovnim, odnosno ličnim imenom;

3) redovno održava i stara se o urednom izgledu sredstva za oglašavanje;

4) sredstvo za oglašavanje po prestanku važenja dozvole o svom trošku ukloni, a korišćenu površinu lokacije vrati u prvobitno stanje u roku od sedam dana;

5) sredstvo privremeno ukloni kada je neophodno zbog izvođenja neodložnih radova na zaštiti i održavanju komunalnih objekata ili privremene izmene režima saobraćaja, dok te okolnosti traju.

Pored obaveza iz stava 1. ovog člana, korisnik mesta dužan je da:

1) u periodu postavljanja dekorativne rasvete u gradu, od 1. decembra do 15. februara, dozvoli pomeranje sredstva za oglašavanje postavljenog na objektu iz člana 10. ove odluke;

2) omogući gradu, odnosno gradskoj opštini da, uz naknadu, vrši oglašavanje manifestacija i aktivnosti koje organizuje ili su od značaja za grad, odnosno gradsku opštinu, a na osnovu zahteva koji se podnosi najmanje 30 dana pre početka oglašavanja.

Lice kome je izdata dozvola, prava utvrđena dozvolom na osnovu odredaba ove odluke ne može preneti drugom licu.

VIII LOKALNA KOMUNALNA TAKSA

Član 55

Za korišćenje sredstava za oglašavanje plaća se lokalna komunalna taksa u skladu sa posebnom odlukom.

IX ZABRANE

Član 56

Zabranjeno je:

1) lepiti ili na drugi način pričvršćivati plakat i drugu štampanu poruku, odnosno ispisivati oglasnu poruku na spoljašnim površinama fasade, izloga, ograde, drveća i sl.;

2) prljati i oštećivati objekat, odnosno sredstvo za oglašavanje;

3) vršiti zvučno oglašavanje na otvorenom prostoru;

4) izvorom svetlosti sredstva za oglašavanje ometati korisnike objekta na koji je sredstvo postavljeno ili korisnike susednog objekta.

X NADZOR

Član 57

Nadzor nad primenom odredaba ove odluke vrši organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za poslove saobraćaja.

Inspekcijski nadzor nad primenom ove odluke vrši komunalna inspekcija gradske opštine.

Kontrolu primene ove odluke u skladu sa Zakonom o komunalnoj policiji i komunalno-policijske poslove na održavanju reda u oblasti postavljanja sredstava za oglašavanje na javnim i drugim površinama, vrši komunalna policija.

Član 58

U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da izriče mere za otklanjanje nezakonitosti i posebne mere u skladu sa zakonom.

Komunalni inspektor je ovlašćen da naloži uklanjanje sredstva za oglašavanje:

1) kada se sredstvo za oglašavanje za čije postavljanje se mesto utvrđuje planom, postavi na mesto koje nije određeno planom;

2) kada se sredstvo za oglašavanje postavi ili koristi bez dozvole, odnosno bez akta iz člana 2. stav 2. ove odluke;

3) kada je sredstvo za oglašavanje postavljeno ili se koristi suprotno uslovima utvrđenim dozvolom, odnosno aktom iz člana 2. stav 2. ove odluke;

4) kada se promeni neki od uslova utvrđen dozvolom, a lice koje vrši oglašavanje se ne prilagodi u ostavljenom roku;

5) kada objekat, odnosno sredstvo koristi neovlašćeno lice,

6) kada korisnik mesta sredstvo za oglašavanje ne dovede u ispravno i uredno stanje u roku koji rešenjem odredi komunalni inspektor.

Uklanjanje sredstva za oglašavanje vrši se o trošku korisnika mesta, odnosno lica koje vrši oglašavanje.

Ako lice iz stava 3. ovog člana ne postupi po rešenju komunalnog inspektora i ne ukloni sredstvo za oglašavanje, komunalni inspektor će odrediti da se sredstvo ukloni, preko drugog lica, na mesto koje je određeno za te namene.

Ako je rešenjem inspektora naloženo uklanjanje plakata, a lice kome je mera naložena ne postupi po rešenju ili je lice koje je lepilo plakat nepoznato, rešenje se može izvršiti preko subjekta koji obavlja komunalnu delatnost održavanja čistoće.

O uklanjanju objekta za oglašavanje komunalni inspektor obaveštava organizacionu jedinicu koja je izdala dozvolu.

Po prijemu obaveštenja iz stava 6. ovog člana organizaciona jedinica koja je izdala dozvolu donosi rešenje o prestanku važenja dozvole.

XI KAZNENE ODREDBE

Član 59

Novčanom kaznom od 100.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice:

- ako sredstvo za oglašavanje postavi na mestu koje nije utvrđeno planom (član 16. st. 1-3);

- ako sredstvo za oglašavanje postavi ili koristi bez dozvole iz čl. 39, 40, 41. i 49, odnosno akta iz stava 2. člana 2. ove odluke;

- ako postupa suprotno odredbama stava 1. tač. 4. i 5, st. 2. i 3. i člana 54. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 60.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu i fizičko lice novčanom kaznom od 10.000 dinara.

Član 60

Novčanom kaznom od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice:

- ako sredstvo za oglašavanje postavi ili koristi suprotno dozvoli (čl. 39, 40, 41, 49. i stav 1. tačka 1. člana 54. ove odluke);

- ako postupi suprotno zabranama iz člana 56. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 30.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu i fizičko lice novčanom kaznom od 10.000 dinara.

Član 61

Novčanom kaznom od 20.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice:

- ako postupa suprotno odredbama stava 1. tač. 2. i 3. i člana 54. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 15.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu i fizičko lice novčanom kaznom od 5.000 dinara.

Član 62

Novčanom kaznom od 15.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice:

- ako oglašavanje iz stava 3. alineja 2. člana 15. ove odluke vrši bez dozvole ili suprotno dozvoli (član 42).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 10.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu i fizičko lice novčanom kaznom od 5.000 dinara.

Član 63

Za prekršaje propisane čl. 59-62. ove odluke, komunalni inspektor odnosno komunalni policajac izdaje prekršajni nalog u skladu sa zakonom.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 64

Gradonačelnik doneće akt iz člana 13. ove odluke u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 65

Planovi doneti na osnovu propisa koji su važili do dana stupanja na snagu ove odluke, važe do isteka roka važenja na koji su doneti.

Član 66

Ugovori zaključeni sa korisnikom mesta za oglašavanje, na osnovu propisa koji su važili do dana stupanja na snagu ove odluke, važe za period na koji su zaključeni.

Dozvole kojima je korisnicima mesta odobreno postavljanje sredstva za oglašavanje, izdate na osnovu propisa koji su važili do dana stupanja na snagu ove odluke, važe za period na koji su izdate.

Na postupke koji su započeti, a nisu okončani do stupanja na snagu ove odluke primenjivaće se odredbe Odluke o oglašavanju na teritoriji grada Beograda ("Službeni list Grada Beograda", br. 29/07, 34/09, 16/10 i 44/14).

Član 67

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o oglašavanju na teritoriji grada Beograda ("Službeni list Grada Beograda", br. 29/07, 34/09, 16/10 i 44/14) i Pravilnik o izboru korisnika mesta za oglašavanje ("Službeni list Grada Beograda", br. 20/10 i 28/10).

Član 68

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".