ODLUKA

O OSNIVANJU PREDŠKOLSKE USTANOVE "NAŠA RADOST" SUBOTICA - NAŠA RADOST ISKOLÁSKOR ELŐTTI INTÉZMÉNY SZABADKA - PREDŠKOLSKE USTANOVE "NAŠA RADOST" SUBOTICA

("Sl. list grada Subotice", br. 21/2017)

Član 1

Utvrđuje se da je Rešenjem Narodnog odbora Stari grad - sreza subotičkog broj 06-13/5152/2-1958 od 22. jula 1958. godine osnovan Dečji vrtić kao budžetska ustanova za predškolsku decu, te da je rešenjem Skupštine opštine Subotica broj 04/4-9673/1-70 od 25. novembra 1970. godine data saglasnost na spajanje u Dečju ustanovu "Naša radost".

Član 2

Predškolska ustanova "Naša radost" Subotica (u daljem tekstu: Ustanova) osnovana je radi obavljanja delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja na teritoriji Grada Subotice.

Osnivač Ustanove je Grad Subotica (u daljem tekstu: Grad) u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Subotice (u daljem tekstu: Skupština).

Ustanova je organizovana sa više od sto vaspitnih grupa, uz saglasnost nadležnog organa, u skladu sa zakonom.

Član 3

Naziv Ustanove je:

Предшколска установа "Наша радост" Суботица

Naša Radost Iskoláskor Előtti Intézmény Szabadka

Predškolska ustanova "Naša radost" Subotica

Sedište Ustanove je u Subotici u ulici Antona Aškerca broj 3.

Član 4

Ustanova obavlja sledeće delatnosti:

85.10 - Predškolsko obrazovanje, kao pretežnu delatnost,

a ostale delatnosti su:

88.91 - Delatnost dnevne brige o deci,

85.51 - Sportsko i rekreativno obrazovanje,

85.59 - Ostalo obrazovanje,

32.40 - Proizvodnja igara i igračaka,

58.14 - Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja,

56.29 - Usluge pripremanja i posluživanja hrane,

56.30 - Usluge pripremanja i posluživanja pića,

10.71 - Proizvodnja hleba, svežeg peciva i kolača.

U vršenju delatnosti iz stava 1. ovog člana Ustanova obavlja stručne poslove u skladu sa zakonom.

Član 5

Ustanova je pravno lice sa pravima, obavezama i odgovornostima koja ima na osnovu zakona i ove Odluke.

Za svoje obaveze u pravnom prometu Ustanova odgovara celokupnom svojom imovinom.

Ustanova ima račun kod Uprave za trezor, a pravo raspolaganja sredstvima preko računa Ustanove utvrđuje se statutom Ustanove.

Član 6

Sredstva za ostvarivanje svoje delatnosti Ustanova stiče iz budžeta Grada, od korisnika i drugih izvora, u skladu sa zakonom.

U budžetu Grada Subotica obezbeđuju se sredstva za deo ekonomske cene obrazovanja i vaspitanja dece koja obuhvata ostale tekuće rashode, a na osnovu utvrđene ekonomske cene.

U budžetu Grada Subotica obezbeđuju se sredstva i za:

1) ostvarivanje delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja (poludnevni i celodnevni boravak, ishrana, nega i preventivna zaštita dece predškolskog uzrasta) u visini 80 odsto od ekonomske cene po detetu, uključujući u celosti sredstva za plate, naknade i druga primanja, socijalne doprinose na teret poslodavca, otpremnine, kao i pomoći zaposlenih u predškolskoj ustanovi i ostale tekuće rashode;

2) stručno usavršavanje zaposlenih;

3) jubilarne nagrade i pomoć zaposlenima;

4) prevoz: dece i njihovih pratilaca radi pohađanja pripremnog predškolskog programa na udaljenosti većoj od dva kilometra; prevoz, smeštaj i ishranu dece sa smetnjama u razvoju, bez obzira na udaljenost mesta stanovanja od ustanove;

5) prevoz zaposlenih;

6) kapitalne izdatke;

7) zaštitu i bezbednost dece, u skladu sa propisanim merama iz člana 42. Zakona.

8) druge tekuće rashode, osim onih za koje se sredstva obezbeđuju u budžetu Republike Srbije.

U budžetu Republike Srbije obezbeđuju se sredstva za:

1) ostvarivanje pripremnog predškolskog programa u godini pred polazak u školu;

2) ostvarivanje predškolskog programa za rad sa decom sa smetnjama u razvoju;

3) ostvarivanje predškolskog programa za rad sa decom na bolničkom lečenju.

Član 7

Skupština ima pravo da traži podnošenje godišnjih izveštaja o radu i ostvarivanju delatnosti, a po potrebi i druge izveštaje.

Član 8

Ustanova je dužna da:

- traži saglasnost Skupštine na Statut Ustanove;

- u ostvarivanju svoje delatnosti postupa po nalozima Osnivača;

- traži saglasnost Skupštine na odluku o statusnoj promeni;

- traži saglasnost Skupštine i organa APV nadležnog za poslove obrazovanja na odluku o promeni naziva ili sedišta Ustanove;

- traži saglasnost organa APV nadležnog za poslove obrazovanja za proširenje delatnosti Ustanove;

- traži saglasnost od Gradonačelnika na Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Ustanove;

- traži saglasnost Gradskog veća na utvrđeni početak i završetak radnog vremena u Ustanovi;

- podnese predlog Gradskom veću za donošenje Rešenja o utvrđivanju broja dece u vaspitnim grupama obuhvaćene predškolskim obrazovanjem,

- podnese predlog nadležnom organu osnivača za donošenje odluke o mreži dečjih vrtića u ustanovama na teritoriji grada za svoj delokrug rada.

Član 9

Odluku o utvrđivanju ekonomske cene programa vaspitanja i obrazovanja u predškolskoj ustanovi donosi Gradsko veće.

Član 10

Organi Ustanove su:

1. Organ upravljanja - Upravni odbor,

2. Organ rukovođenja - direktor Ustanove,

3. Stručni i savetodavni organi u skladu sa Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i opštim aktom Ustanove.

Član 11

Upravni odbor ima devet (9) članova uključujući i predsednika.

Članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština, a predsednika biraju članovi većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.

Upravni odbor čine po tri predstavnika zaposlenih, roditelja i jedinice lokalne samouprave.

Predstavnici zaposlenih, roditelja i jedinice lokalne samouprave predlažu se i imenuju na način utvrđen zakonom.

Predstavnici jedinice lokalne samouprave imenuju se i razrešavaju uz pribavljeno mišljenje odgovarajućeg nacionalnog saveta nacionalne manjine na čijem jeziku se izvodi obrazovno-vaspitni rad u Ustanovi.

Upravni odbor Ustanove:

1. donosi Statut, pravila ponašanja u Ustanovi i druge opšte akte i daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;

2. donosi predškolski, odnosno vaspitni program, razvojni plan, godišnji plan rada, usvaja izveštaje o njihovom ostvarivanju, vrednovanju i samovrednovanju;

3. utvrđuje predlog finansijskog plana za pripremu budžeta Grada;

4. donosi finansijski plan Ustanove, u skladu sa zakonom;

5. usvaja izveštaj o poslovanju, godišnji obračun i izveštaj o izvođenju ekskurzija, odnosno nastave u prirodi;

6. raspisuje konkurs i bira direktora;

7. razmatra poštovanje opštih principa, ostvarivanje ciljeva obrazovanja i vaspitanja i standarda postignuća i preduzima mere za poboljšanje uslova rada i ostvarivanje obrazovno-vaspitnog rada;

8. donosi plan stručnog usavršavanja zaposlenih i usvaja izveštaj o njegovom ostvarivanju;

9. odlučuje po žalbi, odnosno prigovoru na rešenje direktora;

10. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktom o osnivanju i Statutom.

Član 12

Mandat predsednika i članova Upravnog odbora traje 4 godine.

Skupština jedinice lokalne samouprave razrešiće, pre isteka mandata, pojedine članove, uključujući i predsednika ili organ upravljanja ustanove, na lični zahtev člana, kao i ako:

1. organ upravljanja donosi nezakonite odluke ili ne donosi odluke koje je na osnovu zakona i statuta dužan da donosi;

2. član organa upravljanja neopravdanim odsustvovanjima ili nesavesnim radom onemogućava rad organa upravljanja;

3. u postupku preispitivanja akta o imenovanju utvrdi nepravilnosti;

4. ovlašćeni predlagač pokrene inicijativu za razrešenje člana organa upravljanja zbog prestanka osnova po kojem je imenovan u organ upravljanja;

5. nastupi uslov iz člana 54. stav 11. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja.

Izborni period novoimenovanog pojedinog člana organa upravljanja traje do isteka mandata organa upravljanja.

Član 13

Direktor rukovodi radom Ustanove.

Direktor Ustanove bira se na period od četiri godine.

Direktora Ustanove bira Upravni odbor na osnovu konkursa, na način i po postupku propisanim zakonom i Statutom Ustanove.

U postupku izbora direktora Upravni odbor pribavlja mišljenje odgovarajućih nacionalnih saveta nacionalnih manjina na čijem jeziku se izvodi obrazovno-vaspitni rad u Ustanovi.

Odluka sa dokumentacijom o izabranom kandidatu dostavlja se nadležnom pokrajinskom organu na saglasnost.

Smatra se da je odluka Upravnog odbora o izboru direktora doneta, odnosno da je nadležni pokrajinski organ dao na nju saglasnost ako u roku od 30 dana od dana dostavljanja odluke ne donese akt kojim odbija saglasnost.

Član 14

Direktor je odgovoran za zakonitost rada i za uspešno obavljanje delatnosti Ustanove.

Direktor za svoj rad odgovara Upravnom odboru i Pokrajinskom sekretaru za obrazovanje.

Nadležnosti direktora:

1. planira i organizuje ostvarivanje programa obrazovanja i vaspitanja i svih aktivnosti ustanove;

2. stara se o osiguranju kvaliteta, samovrednovanju, ostvarivanju standarda postignuća i unapređivanju obrazovno-vaspitnog rada;

3. stara se o ostvarivanju razvojnog plana ustanove;

4. odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za odobravanje i namensko korišćenje tih sredstava, u skladu sa zakonom;

5. sarađuje sa organima jedinice lokalne samouprave, organizacijama i udruženjima;

6. organizuje i vrši pedagoško-instruktivni uvid i prati kvalitet obrazovno-vaspitnog rada i pedagoške prakse i preduzima mere za unapređivanje i usavršavanje rada nastavnika, vaspitača i stručnog saradnika;

7. planira i prati stručno usavršavanje i sprovodi postupak za sticanje zvanja nastavnika, vaspitača i stručnog saradnika;

8. preduzima mere u slučajevima povreda zabrana iz čl. 44. do 46. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i nedoličnog ponašanja zaposlenog i njegovog negativnog uticaja na decu i učenike;

9. preduzima mere radi izvršavanja naloga prosvetnog inspektora i prosvetnog savetnika, kao i drugih inspekcijskih organa;

10. stara se o blagovremenom i tačnom unosu i održavanju ažurnosti baze podataka o ustanovi u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete;

11. stara se o blagovremenom objavljivanju i obaveštavanju zaposlenih, učenika i roditelja odnosno staratelja, stručnih organa i organa upravljanja o svim pitanjima od interesa za rad ustanove i ovih organa;

12. saziva i rukovodi sednicama vaspitno-obrazovnog, nastavničkog, odnosno pedagoškog veća, bez prava odlučivanja;

13. obrazuje stručna tela i timove, usmerava i usklađuje rad stručnih organa u ustanovi;

14. sarađuje sa roditeljima, odnosno starateljima dece i učenika;

15. podnosi izveštaje o svom radu i radu ustanove organu upravljanja, najmanje dva puta godišnje;

16. donosi opšti akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;

17. odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima učenika i zaposlenih, u skladu sa ovim i posebnim zakonom,

18. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Ustanove.

U slučaju privremene odsutnosti ili sprečenosti direktora da obavlja dužnost, zamenjuje ga vaspitač i stručni saradnik u Ustanovi na osnovu ovlašćenja direktora, odnosno Upravnog odbora, u skladu sa zakonom.

Član 15

Dužnost direktora Ustanove prestaje pod uslovima i na način propisan zakonom.

U postupku razrešenja direktora pribavlja se mišljenje nacionalnih saveta nacionalnih manjina na čijem jeziku se izvodi obrazovno-vaspitni rad u Ustanovi.

Član 16

Stručni organi Ustanove su:

• vaspitno-obrazovno veće,

• stručni aktivi vaspitača i medicinskih sestara,

• aktiv za razvojno planiranje i

• drugi stručni aktivi i timovi, u skladu sa Statutom Ustanove.

Nadležnost, način rada i odgovornost stručnih organa, timova i pedagoškog kolegijuma uređuje se Statutom Ustanove.

Član 17

Za vreme štrajka Ustanove, Ustanova je dužna da obezbedi minimum procesa rada radi obavljanja delatnosti Ustanove, u skladu sa Zakonom.

Minimum procesa rada u skladu sa stavom 1. ovog člana, pre stupanja u štrajk zajednički će utvrditi predstavnici osnivača, reprezentativnog sindikata i direktor Ustanove.

Član 18

Inspekcijski i stručno-pedagoški nadzor nad radom Ustanove vrši nadležno Ministarstvo, a inspekcijski nadzor nad radom Ustanove kao povereni posao obavlja Gradska uprava.

Član 19

Predškolska ustanova "Naša radost" Subotica dužna je da odredbe Statuta i drugih opštih akata uskladi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu iste.

Član 20

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".

Član 21

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju "Predškolske ustanove "Naša radost" Subotica - Naša Radost" Iskoláskor Előtti Intézmény Szabadka - Predškolske ustanove "Naša radost" Subotica ("Službeni list Grada Subotice" br. 56/12-prečišćeni tekst i 24/14).