ODLUKA
O GRADSKOJ UPRAVI GRADA POŽAREVCA

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 6/2017)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se organizacija i delokrug rada Gradske uprave Grada Požarevca (dalje u tekstu: "Gradska uprava"), načela rada, način rukovođenja i druga pitanja od značaja za obavljanje poslova iz njenog delokruga.

Obrazovanje i delokrug organizacionih jedinica

Član 2

Gradska uprava Grada Požarevca se obrazuje kao jedinstven organ koji vrši izvorne poslove Grada Požarevca (dalje u tekstu: "Grad") utvrđene Ustavom, zakonom i Statutom Grada Požarevca (dalje u tekstu: "Statut Grada"), kao i zakonom poverene poslove iz okvira prava i dužnosti Republike Srbije.

Član 3

Sedište Gradske uprave je u Požarevcu, Drinska 2.

Član 4

Gradska uprava ima svoj pečat.

Pečat Gradske uprave je okruglog oblika sa tekstom koji se ispisuje u koncentričnim krugovima na Srpskom jeziku ćiriličnim pismom: Republika Srbija - Grad Požarevac - Gradska uprava, sa grbom Republike Srbije u sredini.

II NAČELA DELOVANJA GRADSKE UPRAVE

1. Samostalnost i zakonitost

Član 5

Gradska uprava je samostalna u vršenju svojih poslova koje obavlja na osnovu i u okviru Ustava, Zakona, Statuta i drugih propisa i opštih akata.

2. Stručnost, nepristrasnost, delotvornost i politička neutralnost

Član 6

Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužna je da svakom omogući jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.

Gradska uprava dužna je da strankama omogući brzo i delotvorno i ekonomično ostvarivanje njihovih prava, obaveza i pravnih interesa.

Organizacija Gradske uprave mora biti takva, da omogući efikasno ostvarivanje prava i interesa građana i funkcionisanje organa Grada.

3. Poštovanje stranaka

Član 7

Kada rešava u upravnom postupku i preduzima upravne radnje poverene zakonom, Gradska uprava, odnosno njene organizacione jedinice su dužne da koriste ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija, ako se njima postiže svrha i cilj propisa.

Organizacione jedinice su dužne, da poštuju ličnost i dostojanstvo stranke.

4. Javnost rada

Član 8

Rad Gradske uprave je javan i podložan kontroli i kritici građana, u skladu sa zakonom i Statutom Grada.

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada, davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom i delokrugom rada, rasporedom radnog vremena i dr.

III POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Član 9

Gradska uprava:

1) učestvuje u planiranju i oblikovanju poslova Grada tako što priprema nacrte odluka, drugih propisa i opštih akata za Skupštinu Grada Požarevca (u daljem tekstu: "Skupština Grada"), gradonačelnika Grada Požarevca (u daljem tekstu: "gradonačelnik") i Gradskog veća, prati i utvrđuje stanje u oblastima iz svog delokruga, proučava posledice utvrđenog stanja i zavisno od nadležnosti, same preduzimaju ili predlažu donošenje propisa i preduzimanje odgovarajućih mera;

2) izvršava zakone i druge opšte akte, tako što donosi, odnosno predlaže donošenje propisa, rešava u upravnim stvarima i preduzima upravne radnje kada joj je to zakonom povereno, vodi evidencije, dostavlja podatke, izdaje javne isprave na osnovu evidencija koje vodi (izvršni poslovi) i pribavlja i obrađuje podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija;

3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

4) rešava u upravnim stvarima i donosi upravne akte u poslovima koje Republika zakonom poveri Gradu;

5) postupa u stvarima koja su predmet upravnog postupka definisanim Zakonom o opštem upravnom postupku;

6) rešava u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti primenjujući institut jedinstvenog upravnog mesta;

7) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine Grada;

8) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

9) stara se da se rad javnih službi čiji je osnivač Grad, odvija prema Ustavu, zakonu i drugim propisima i da prema njima vrši poslove i preduzima mere na koje je ovlašćena zakonom;

10) podstiče i usmerava razvoj u oblastima iz svog delokruga prema planovima organa Grada;

11) obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština Grada, gradonačelnik i Gradsko veće.

Član 10

Nadzor nad radom Gradske uprave vrši Gradsko veće Grada Požarevca (dalje u tekstu: "Gradsko veće").

Rad Gradske uprave, preko upravnog spora, podleže i nadzoru sudova.

Član 11

Za štetu koju svojim nezakonitim ili nepravilnim radom Gradska uprava učini fizičkim i pravnim licima i preduzetnicima odgovoran je Grad.

Član 12

Sredstva za rad Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada, odnosno u budžetu Republike Srbije za obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom povereni Gradu.

Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 2. ovog člana su prihodi budžeta Grada.

IV PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 13

Gradska uprava donosi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluke ili drugog propisa organa Grada.

Naredbom se naređuje ponašanje u situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se određuje način na koji uprava izvršava pojedine odredbe odluke ili drugog propisa.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima i o pitanjima procesnog karaktera u vezi sa vođenjem upravnog postupka, u skladu sa zakonom, odlukama i drugim propisima.

Zaključkom organ upravlja postupkom, koji se donosi se kada zakonom nije određeno da se donosi rešenje.

Član 14

Gradska uprava, odnosno njene organizacione jedinice mogu donositi propise samo ako su na to izričito ovlašćena zakonom ili propisom Skupštine Grada.

Gradska uprava ne može propisom određivati svoje i tuđe nadležnosti, niti ustanovljavati prava i obaveze fizičkim i pravnim licima, koje nisu već ustanovljene zakonom, odlukom, odnosno drugim opštim aktom.

Član 15

Gradska uprava, odnosno njene organizacione jedinice postupaju u upravnim stvarima preko ovlašćenih službenih lica tako što rešavaju i donose akte u upravnim stvarima u prvom stepenu iz nadležnosti grada i preduzimaju upravne radnje u postupku do donošenja rešenja.

Organizacione jedinice takođe rešavaju u upravnim stvarima i donose upravne akte u poslovima koje republika zakonom poveri Gradu.

Organizacione jedinice su dužne da upravno postupaju u stvarima koja su predmet upravnog postupka definisana Zakonom o opštem upravnom postupku, da prilikom postupanja primenjuju načela propisana Zakonom o opštem upravnom postupku.

Prilikom rešavanja u upravnim stvarima iz njene nadležnosti Gradska uprava primenjuje institut jedinstvenog upravnog mesta.

Inspekcijski nadzor

Član 16

Inspekcijskim nadzorom ispituje se sprovođenje zakona i drugih propisa neposrednim uvidom u poslovanje i postupanje pravnih i fizičkih lica i zavisno od rezultata nadzora, inspektori izriču mere na koje su ovlašćeni zakonom.

V RUKOVOĐENJE GRADSKOM UPRAVOM

Član 17

Gradskom upravom rukovodi načelnik Gradske uprave, kao službenik na položaju.

Član 18

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na 5 (pet) godina.

Član 19

Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Gradske uprave, odgovara Skupštini Grada, gradonačelniku i Gradskom veću u skladu sa Statutom Grada i ovom odlukom.

Član 20

Načelnik Gradske uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik Gradske uprave.

Član 21

Načelnik Gradske uprave i njegov zamenik ne mogu vršiti nikakvu javnu, profesionalnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovom funkcijom.

Član 22

Načelnik Gradske uprave:

1. predstavlja i zastupa Gradsku upravu;

2. organizuje, koordinira i usmerava rad Gradske uprave i obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga Gradske uprave;

3. priprema Predlog Akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi i dostavlja ga na usvajanje Gradskom veću;

4. raspoređuje službenike, osim službenika na položaju i nameštenike u Gradskoj upravi;

5. rešava o pravima i obavezama iz radno-pravnih odnosa zaposlenih u Gradskoj upravi u skladu sa zakonom;

6. vrši disciplinska i druga ovlašćenja prema zaposlenima u Gradskoj upravi;

7. podnosi gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini Grada izveštaj o radu Gradske uprave;

8. rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave;

9. vrši i druge poslove koji su mu zakonom, Statutom Grada i drugim aktima Grada stavljeni u nadležnost.

Član 23

Načelnik Gradske uprave može radi unapređenja organizacije i metoda rada i primene propisa o radnim odnosima zaposlenih u gradskoj upravi, donositi akte, ako za njihovo donošenje zakonom nije utvrđena nadležnost drugog organa grada.

Za izvršenje zadataka u unutrašnjim organizacionim jedinicama Gradske uprave, načelniku Gradske uprave odgovorni su rukovodioci tih organizacionih jedinica.

VI ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE

Član 24

U Gradskoj upravi obrazuju se Odeljenja i Stručne službe kao osnovne organizacione jedinice i posebne organizacione jedinice za obavljanje izvornih poslova Grada i poslova državne uprave koji su zakonom povereni Gradu.

1. OSNOVNE ORGANIZACIONE JEDINICE

Odeljenja

Odeljenje obavlja poslove u jednoj ili više međusobno povezanih oblasti.

Poslovi iz delokruga odeljenja mogu se organizovani tako da se obavljaju na području jedne ili više gradskih opština.

Član 25

Odeljenjem rukovodi rukovodilac Odeljenja, koji organizuje rad Odeljenja, stara se o pravilnom rasporedu poslova i izvršavanju radnih dužnosti zaposlenih, koji za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave.

Rukovodioca Odeljenja raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Rukovodilac Odeljenja predstavlja Odeljenje, priprema nacrte propisa, donosi rešenja u upravnim i drugim pojedinačnim stvarima i odlučuje o drugim pitanjima iz delokruga Odeljenja.

Rukovodilac Odeljenja odgovoran je za rad i zakonito i blagovremeno obavljanje poslova Odeljenja.

Član 26

Radi objedinjavanja istih ili sličnih poslova koji su međusobno srodni, uspešnijeg izvršavanja poslova iz utvrđenog delokruga organizacione jedinice, pune zaposlenosti i odgovornosti zaposlenih u njima, obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice i to: odseci i grupe.

Odsek se obrazuje da bi vršio međusobno srodne poslove koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Grupa se obrazuje radi obavljanja manje grupe srodnih poslova koji predstavljaju posebno područje rada.

Član 27

Odsekom rukovodi šef odseka, a grupom koordinator grupe.

Šefove odseka i koordinatore grupa, raspoređuje načelnik Gradske uprave i oni za svoj rad odgovaraju rukovodiocu Odeljenja i načelniku Gradske uprave.

Član 28

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, realizacije politike za mlade, Odeljenje može da ima jednu ili više jedinica u sastavu (u daljem tekstu: "jedinica u sastavu").

Jedinica u sastavu se obrazuje za obavljanje poslova, koji po svojoj prirodi ili obimu zahtevaju veću samostalnost.

Poslove iz svog delokruga jedinica u sastavu vrši samostalno, a za svoj rad odgovaraju rukovodiocu Odeljenja u čijem je sastavu.

Rukovodilac Odeljenja usmerava rad jedinice u sastavu.

Jedinica u sastavu posluje pod nazivom: centar ili kancelarija.

Stručne službe

Član 29

U Gradskoj upravi obrazuju se Stručne Službe kao osnovne organizacione jedinice za obavljanje stručnih i sa njima povezanih drugih poslova od značaja za rad organa Grada, a koji po svojoj prirodi i obimu zahtevaju veću samostalnost (u daljem tekstu: "Služba").

Član 30

Službom rukovodi rukovodilac Službe, koji za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave.

U pogledu rukovođenja i odgovornosti, rukovodilac Službe ima sva prava i dužnosti rukovodioca Odeljenja Gradske uprave.

Unutar Službe može se obrazovati sektor da bi vršio međusobno povezane poslove koji predstavljaju zaokruženu oblast rada u Službi ili ako to nalažu priroda i obim poslova.

Sektorom rukovodi šef sektora, koji za svoj rad odgovara rukovodiocu Službe i načelniku Gradske uprave.

Rukovodioce Službe i šefove sektora raspoređuje načelnik Gradske uprave.

2. POSEBNE ORGANIZACIONE JEDINICE

1. Obrazovanje posebne organizacione jedinice

Član 31

Posebna organizaciona jedinica obrazuje se za poslove koji traže primenu posebnih metoda i znanja i sa njima povezane izvršne poslove, a istovremeno po svojoj prirodi ili obimu zahtevaju veću samostalnost od one koju imaju osnovne organizacione jedinice.

2. Vrste posebnih organizacionih jedinica

Član 32

U okviru Gradske uprave, kao posebne organizacione jedinice obrazuju se: Kabinet gradonačelnika i Komunalna policija.

Kabinet gradonačelnika

Član 33

Kabinet gradonačelnika obavlja stručne, operativne, organizacione i administrativno tehnike poslove za potrebe gradonačelnika.

Kabinetom gradonačelnika rukovodi šef Kabineta koga postavlja gradonačelnik.

Šef kabineta za svoj rad i rad Kabineta gradonačelnika odgovara gradonačelniku.

Gradonačelnik postavlja pomoćnike gradonačelnika u Kabinetu gradonačelnika.

Zaposleni u Kabinetu gradonačelnika zasnivaju radni odnos na određeno vreme do isteka dužnosti gradonačelnika.

Komunalna policija

Član 34

Komunalnom policijom rukovodi načelnik Komunalne policije, koji za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave i gradonačelniku.

Član 35

Načelnik Komunalne policije može imati zamenika, koji za svoj rad odgovara načelniku Komunalne policije i načelniku Gradske uprave.

Zamenik načelnika Komunalne policije pomaže načelniku Komunalne policije u okviru ovlašćenja koja mu on odredi i zamenjuje ga dok je odsutan ili sprečen.

Član 36

Aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Komunalnoj policiji mogu se obrazovati područne organizacione jedinice za gradsku opštinu ili više njih ili za područje Grada određeno aktom o komunalnoj policiji.

Samostalni izvršioci

Član 37

Pojedine poslove u okviru Gradske uprave mogu da vrše samostalni izvršioci izvan unutrašnje jedinice, ako to nalažu priroda ili obim poslova.

VII ORGANIZACIONE JEDINICE GRADSKE UPRAVE I NJIHOV DELOKRUG RADA

1. Osnovne organizacione jedinice

Odeljenja

Član 38

U Gradskoj upravi se obrazuju sledeća odeljenja:

1. Odeljenje za budžet i finansije;

2. Odeljenje lokalne poreske administracije;

3. Odeljenje za imovinsko-pravne poslove;

4. Odeljenje za komunalne, stambene poslove i poslove iz oblasti energetike i saobraćaja;

5. Odeljenje za društvene delatnosti;

6. Odeljenje za opštu upravu;

7. Odeljenje za poslove organa Grada i informacione tehnologije i komunikacije;

8 Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo;

9. Odeljenje za LER, poljoprivredu i zaštitu životne sredine i

10. Odeljenje za inspekcijske poslove.

Odeljenje za budžet i finansije

Član 39

Odeljenje za budžet i finansije vrši poslove koji se odnose na: pripremu budžeta, izvršenje budžeta, finansijsko planiranje, upravljanje gotovinskim sredstvima, kontrolu rashoda, budžetsko računovodstvo, vođenje poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora i sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja, izveštavanje, poslove pripreme i izrade predloga finansijskog plana, raspodele sredstava indirektnim budžetskim korisnicima u okviru odobrenih aproprijacija, pripreme i kompletiranja dokumentacije za izvršenje finansijskog plana, izradu nacrta budžeta grada, sve jedinstvene budžetske klasifikacije uključujući i programsku; pripremu i dostavljanje korisnicima budžeta uputstvo za pripremu budžeta sa osnovnim ekonomskim smernicama, kao osnovom za izradu predloga finansijskih planova budžetskih korisnika, opisom planirane politike, procenom prihoda i primanja i rashoda i izdataka, obimom sredstava koji može da sadrži predlog finansijskog plana budžetskog korisnika, postupkom i dinamikom pripreme budžeta; staranje o poštovanju kalendara budžeta lokalne vlasti; analizu predloga finansijskih planova budžetskih korisnika i usaglašenosti sa uputstvom, pripremu dopunskog budžeta (rebalansa), izradu predloga rešenja o privremenom finansiranju, obaveštavanje budžetskih korisnika o odobrenim raspoloživim aproprijacijama, pripremu i utvrđivanje mesečne, tromesečne i šestomesečne kvote, razmatranju zahteva za izmenu kvote, predlaganje privremene obustave izvršenja budžeta budžetskim korisnicima, prijem i razmatranje predloga Odluke izvršenja budžeta, izmenu Odluke izvršenja budžeta, razmatranje zahteva za preuzimanje obaveza, odobrenje (rešenja) o preusmeravanju aproprijacija, pripremu nacrta rešenja o odobrenju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve, otvaranju konsolidovanih računa trezora (za dinarska i devizna sredstva), podračuna dinarskih i deviznih sredstava korisnika javnih sredstava i posebnih namenskih dinarskih računa korisnicima javnih sredstava i ostalim pravnim licima i drugim subjektima koji ne pripadaju javnom sektoru i koji nisu uključeni u konsolidovani račun trezora, bliže uređivanje načina korišćenja sredstava sa podračuna KRT-a, izveštavanje o korišćenju sredstava, staranje o plasiranju slobodnih novčanih sredstava i obaveštavanje Uprave za trezor; pripremu zahteva Ministarstvu finansija za odobrenje fiskalnog deficita iznad 10% prihoda grada u tekućoj godini sa detaljnim obrazloženjem opravdanosti investicija zbog kojih nastaje prekoračenje, analizu dugoročne održivosti duga: vođenje glavne knjige trezora i ostalih poslovnih knjiga sa posebnom evidencijom za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava i pomoćnih knjiga; pripremu projekcije i praćenja priliva prihoda i izvršenje rashoda na konsolidovanom računu budžeta i upravljanje gotovinom, kontrolisanje zahteva za plaćanje i transfer sredstava i zahteva za plate, izradu periodičnih izveštaja i završnog računa konsolidovanog računa trezora, usaglašavanje poslovnih knjiga sa korisnicima budžeta, Upravom za trezor i dobavljačima, pripremu i izvršavanje plaćanja, monitoring i evaluaciju finansijskih planova po programskoj metodologiji, vođenje evidencija o osnovnim sredstvima i poslovnom prostoru, interne kontrolne postupke, davanje mišljenja na nacrte odluka i drugih akata koji imaju uticaja na budžetske prihode i izdatke i praćenje sprovođenja tih odluka; učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje lokalne poreske administracije

Član 40

Odeljenje lokalne poreske administracije vrši poslove koji se odnose na: poslove lokalne poreske administracije, poslove vođenja prvostepenog postupka, utvrđivanja izvornih prihoda Grada, poslove kancelarijske i terenske kontrole i naplate izvornih prihoda Grada, poslove pokretanja i vođenja prvostepenog prekršajnog postupka za učinjene poreske prekršaje iz oblasti izvornih prihoda, poslove vođenja knjigovodstva izvornih prihoda Grada, prijem, obradu, kontrolu i unos podataka iz poreskih prijava, donošenje rešenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje, evidentiranje utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije, u skladu sa propisima, knjiženje izvršenih uplata po osnovu lokalnih javnih prihoda; kancelarijske i terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze koje se utvrđuju rešenjem lokalne poreske administracije, obezbeđenje naplate poreske obaveze, poslove redovne i prinudne naplate, odlaganja plaćanja poreskog duga, pokretanje postupka stečaja, podnošenje zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka, dostavljanje izveštaja sa dokazima Poreskoj policiji, kada postoje osnovi sumnje da je izvršeno poresko krivično delo, poslove prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika, vođenje ponovnog postupka po poništenim upravnim aktima, pružanje pravne pomoći nadležnim organizacionim jedinicama Poreske uprave i drugim organizacionim jedinicama lokalne poreske administracije, vođenje jedinstvenog poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode, primenu jedinstvenih standarda, definicija, klasifikacija i nomenklatura kodiranja podataka i tehniku obrade u skladu sa jedinstvenim informacionim sistemom za lokalne javne prihode; pripremu metodoloških uputstava za jednoobraznu primenu propisa iz oblasti lokalnih javnih prihoda, davanje informacija o poreskim propisima iz kojih proizilazi poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda, izdavanje uverenja i potvrda i izveštavanje lokalne samouprave i Poreske uprave u vezi sa lokalnim javnim prihodima, pripremu nacrta akata kojim se utvrđuju stope izvornih prihoda, kao i način i merila za određivanje visine lokalnih taksi i naknada i drugih izvornih lokalnih prihoda, pripremu simulacije i modela po pojedinim grupama obveznika na osnovu predloženog nacrta, vrši pripremanje i izradu nacrta propisa iz oblasti ostvarivanja izvornih javnih prihoda budžeta Grada, organizovanje javne rasprave i druge oblike učešća javnosti u postupku pripreme nacrta akata lokalnih izvornih prihoda; učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Sedište Odeljenja lokalne poreske administracije je u ul. Porečka br. 4 u Požarevcu.

Odeljenje za imovinsko-pravne poslove

Član 41

Odeljenje za imovinsko-pravne poslove vrši poslove koji se odnose na upravljanje stvarima u javnoj svojini Grada Požarevca: oblast građevinskog zemljišta: utvrđivanje prava na pretvaranje prava korišćenja građevinskog zemljišta u pravo svojine uz naknadu, određivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekata, evidentiranje građevinskog zemljišta, utvrđivanje i prestanak prava korišćenja građevinskog zemljišta, utvrđivanje i prestanak prava korišćenja gradskog građevinskog zemljišta, poslovi prestanka prava svojine, pribavljanje neizgrađenog zemljišta u javnu svojinu, uspostavljanje režima svojine, davanje u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini, utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta, eksproprijaciju, administrativni prenos nepokretnosti, zaključenje sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost, uvođenja u posed u postupcima eksproprijacije i administrativnog prenosa, deeksproprijaciju, poslove iz oblasti komasacije, poslovi iz oblasti vraćanja oduzetog zemljišta; poslove evidencije i popisa objekata u javnoj svojini Grada, odnosno na kojima Grad ima posebna svojinska ovlašćenja, poslovi koji se odnose na upis prava korišćenja, odnosno upis prava javne svojine na objektima i to prikupljanje odgovarajuće dokumentacije i podnošenje zahteva za njihov upis u javne knjige, formiranje jedinstvene GIS baze, elektronska evidencija nepokretnosti u javnoj svojini Grada Požarevca i nepokretnosti koje koriste javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad Požarevac, pribavljanje dokumentacije podobne za upis prava svojine Grada, odnosno upis prava korišćenja na objektima, pribavljanje dokumentacije za ozakonjenje objekata na kojima će se Grad Požarevac upisati kao nosilac prava javne svojine, praćenje rešenja i ostalih odluka vezanih za pravni status nepokretnosti kao i preduzimanje mera radi eventualnog ulaganja pravnih lekova na iste, raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini (davanje stvari na korišćenje, davanje stvari u zakup, prenos prava javne svojine na drugog nosioca javne svojine, sa naknadom ili bez naknade), pribavljanje, razmena, oduzimanje prava korišćenja, kontrola korišćenja i upravljanja, otuđenje nepokretnosti javnim oglašavanjem i neposrednom pogodbom, zasnivanje hipoteke na nepokretnostima, ulaganje u kapital, pokretanje postupka rušenja objekata u javnoj svojini Grada, sprovođenje mera za zaštitu stvari u javnoj svojini Grada u saradnji sa Gradskim pravobranilaštvom, otuđenje i zalaganje pokretne stvari, poslove iz oblasti stambenog i poslovnog prostora: pripremu nacrta rešenja, ugovora i aneksa ugovora o otkupu i zakupu stanova u javnoj svojini, pokretanje postupaka za otkaz ugovora o zakupu i raskid ugovora o otkupu stana u javnoj svojini, prenos prava zakupa i zamene stanova, praćenje izvršavanja ugovornih obaveza po osnovu zakupa i otkupa na rate i proveru zakonitog utvrđivanja otkupne cene stana i revalorizacije podnošenje zahteva za upis hipoteke u postupku otkupa stana na rate do njegove isplate u celini, vođenje evidencije o stanovima datim u zakup, o otkupljenim stanovima i stanovima u postupku otkupa na rate i evidenciju o zaključenim ugovorima i aneksima ugovora, kontrolu korišćenja stambenog prostora kojim raspolaže Grad i građevinsko stanje stanova i stambenih zgrada, poslove upisa javne svojine, pokretanje postupka iseljenja bespravnih korisnika stanova useljenih lica, vodi registar stambenih zajednica na teritoriji Grada Požarevca i izdaje rešenja o registraciji stambenih zajednica i druga akta u vezi promene podataka u registru i izboru upravnika, određivanje prinudnog upravnika u skladu sa zakonom, evidentiranje potreba hitnih intervencija na stambenim zgradama, upravljanje poslovnim prostorom čiji je nosilac prava javne svojine Grad, vođenje evidencije poslovnog prostora u javnoj svojini, davanje u zakup, odnosno korišćenje poslovnog prostora, izdavanje rešenja za postavljanje manjih montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene, postavljanje (kiosci, bašte ugostiteljskih objekata, tezge, mobilijar i drugi manji montažni objekti), davanje u zakup garaža i garažnih mesta na kojima je nosilac prava svojine Grad, stranje o zaključivanje ugovora o zakupu, dostavljanje podataka o zakupcima poslovnog prostora odeljenju nadležnom za finansije u vezi naplate naknade za korišćenje građevinskog zemljišta, kontrola korišćenja poslovnog prostora, davanje saglasnosti zakupcu za izvođenje radova koji imaju karakter tekućeg i investicionog održavanja na zakupljenoj nepokretnosti i priznanje troškova investicionog održavanja poslovnog prostora, preduzimanje pravnih radnji za potrebe sudskih i drugih postupaka, saradnja sa nadležnim inspekcijskim službama, preduzimanje pravnih radnji za potrebe sudskih i drugih postupaka koje u ime Grada obavlja Gradsko pravobranilaštvo; učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za komunalne, stambene poslove i poslove iz oblasti energetike i saobraćaja

Član 42

Odeljenje za komunalne, stambene poslove i poslove iz oblasti energetike i saobraćaja, vrši poslove vezane za oblast komunalnih delatnosti, stambene poslove, energetike i poslove planiranja, uređenja i regulacije saobraćaja i to: poslovi u vezi sa uređivanjem i obezbeđivanjem materijalnih i drugih uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti i njihov razvoj i duge delatnosti na određenom području za koje je Grad osnovao preduzeća, poslovi u vezi sa poveravanjem i obavljanjem komunalnih delatnosti i upravni nadzor nad njihovim izvršavanjem, vršenje nadzora i kontrola osnivačkih prava nad radom preduzeća koja obavljaju poslove iz oblasti komunalnih delatnosti, vršenje pravnog i ekonomsko finansijskog nadzora nad radom tih preduzeća kao i praćenje dinamike i kvaliteta pružanja komunalnih usluga; učestvovanje u izradi programa rada javnih preduzeća i javno komunalnih preduzeća i praćenje njihove realizacije; izrađuje program uređenja Grada, obrađivanje materijala u vezi sa utvrđivanjem cena komunalnih proizvoda i usluga, pripremanje planova izvršenja budžeta za korisnike koje prati, priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti odeljenja i praćenje sprovođenja tih propisa, izrada nacrta ugovora za obavljanje poverenih komunalnih delatnosti, poslovi u vezi sa izradom programa poslovanja javnih i javno-komunalnih preduzeća i praćenje njihove realizacije, praćenje i unapređivanje funkcionisanja komunalnih delatnosti i javnih komunalnih preduzeća, praćenje realizacije projekata i inicijativa sa ciljem modernizacije rada javnih i javno komunalnih preduzeća, poslovi u vezi sa uređivanjem opštih uslova održavanja komunalnog reda u Gradu, izrada i praćenje realizacije Programa održavanja komunalne infrastrukture javnog zemljišta gradskog i seoskog područja, praćenje realizacije poslova u oblasti održavanja komunalne infrastrukture, izrada nacrta akata u vezi sa utvrđivanjem cena komunalnih proizvoda i usluga, pripremu nacrta ugovora za obavljanje poverenih komunalnih delatnosti, stara se o održavanju stambenih zgrada i prati delatnost održavanja stambenih zgrada, obavlja poslove koji se odnose na restauraciju fasada Grada koje su utvrđene za kulturna dobra u skladu sa zakonom, kao i poslove u vezi sa hitnim intervencijama na stambenim zgradama, poslovi koji se odnose na sprovođenje osnovnih načela energetske politike, poslovi koji se odnose na definisanje strategije i planova razvoja energetike na lokalnom nivou u vezi sa planiranjem i razvojem energetike na teritoriji Grada, sprovođenje mera energetske efikasnosti, saradnju sa nadležnim ministarstvom radi sprovođenja Akcionog plana za energetsku efikasnost u Republici Srbiji, poslovi koji se odnose na propisivanje uslova i načina snabdevanja toplotnom energijom i tarifni sistemi za određivanje cene toplotne energije, poslovi u vezi sa realizacijom i unapređenjem sistema energetskog menadžmenta, praćenje kompletne realizacije poslova u oblasti komunalne infrastrukture; tehničko regulisanje saobraćaja na lokalnim putevima i ulicama u naseljima, utvrđivanjem režima saobraćaja kojim se omogućava bezbedniji i protočniji saobraćaj u redovnim uslovima kao i u uslovima privremenog zauzeća, saobraćajno tehničke uslove za urbanističke planove i saobraćajna rešenja za izradu urbanističko tehničkih i tehničkih dokumenata, poslovi iz oblasti javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika, poslovi iz oblasti bezbednosti saobraćaja, planiranje kapaciteta mreža linija, upravljanje kvalitetom u sistemu javnog prevoza putnika, bezbednost saobraćaja, izdaju dozvole za vršenje istovara i utovara robe iz motornih vozila, stručni i administrativni poslovi za potrebe Saveta za bezbednost saobraćaja, organizaciju i način obavljanja auto-taksi prevoza putnika na teritoriji Grada, poslovi u vezi sa tehničkim regulisanjem i upravljanjem saobraćajem, poslovi u vezi sa označavanjem naziva naseljenih mesta, ulica i trgova; poslovi u vezi sa upravljanjem otpadom, učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada, učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti odeljenja, stručne i tehničko-tehnološke poslove u vezi sa upravljanjem komunalnim otpadom; poslove vezane za uređenje zelenila, saradnju sa nadležnim komunalnim i javnim preduzećima, inspekcijskim službama i drugim nadležnim institucijama, prvostepeni upravni postupak u oblasti komunalnih delatnosti, energetike i saobraćaja, učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada; obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za društvene delatnosti

Član 43

Odeljenje za društvene delatnosti vrši poslove koji se odnose na: praćenje rada ustanova u društvenim delatnostima u kojima je osnivač Grad i obezbeđivanje uslova za funkcionisanje i razvoj u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, kulture, omladine i sporta, dečije i socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite, javnog zdravlja i primarne zdravstvene zaštite, zaštitu prava pacijenata, zaštitu i pomoć interno raseljenim i izbeglim licima, poslove na ostvarivanju prava na promeni mesta boravka i prestanku statusa izbeglih i raseljenih lica i poslove vezane za migrante i lica u readmisiji, zaštitu i pomoć starima i romskoj populaciji; upravne, planske, analitičke i druge stručne poslove iz ovih oblasti, praćenje stanja i ostvarivanje programa rada i razvoja ustanova, predlaganje mera u cilju sprovođenja utvrđene politike u ovim oblastima, praćenje sprovođenja propisa, predlaganje odluke o mreži ustanova dečije i socijalne zaštite, osnovnog i srednjeg obrazovanja, donošenje programa mera i aktivnosti na unapređenju kvaliteta i razvoj oblika i usluga socijalne zaštite, u oblasti učeničkog i studentskog standarda, utvrđivanje prava na studentske stipendije i regresiranje školarine i drugih troškova talentovane dece, pripremu predloga opštih i drugih akata, izveštaja i analiza za potrebe organa Grada, finansijsku podršku porodici sa decom u skladu sa zakonom i proširena prava u ovoj oblasti u skladu sa potrebama građana i mogućnostima Grada; vođenje upravnog postupka o pravu na dodatak na decu, roditeljski dodatak, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta, odsustva sa rada posebne nege deteta, naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja, decu ometenu u razvoju, priznanje troškova prevoza i smeštaja učenika u domove (internate) specijalnih škola, priprema dokumentacije za isplatu priznatih prava, stvaranje uslova za obezbeđenje ličnog pratioca deci sa smetnjama, odlučivanje u prvom stepenu o priznavanju zakonom određenih prava borcima, vojnim invalidima i porodicama palih boraca, utvrđivanje kategorije korisnika koji plaćaju subvencionisanu cenu komunalnih usluga, poslove vezane za odlučivanje o sticanju statusa energetski ugroženog kupca električne energije u skladu sa zakonom, sprovođenje aktivnosti koje se odnose na sportske organizacije, udruženja, klubove i saveze iz oblasti sporta, sprovođenje konkursa za finansiranje ili sufinansiranje programa/projekata udruženja koja su od javnog interesa za Grad Požarevac iz oblasti dečije, socijalne zaštite, osoba sa invaliditetom, kulture, informisanja, crkava i verskih zajednica, studentskih stipendija, konkursa za realizaciju lokalnog akcionog plana za unapređenje položaja starih lica i za realizaciju lokalnog akcionog plana za unapređenje položaja Roma; planiranje budžetskih sredstva za sprovođenje stambene strategije, predlaganje načina, obezbeđivanje razvoja socijalnog stanovanja, raspolaganje i davanje u zakup stanova namenjenih za socijalno stanovanje; učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za opštu upravu

Član 44

Odeljenje za opštu upravu vrši poslove koji se odnose na: unapređenje organizacije rada i modernizacije Gradske uprave, utvrđuje strategiju razvoja, uređenja i unapređenja Gradske uprave, analizu i racionalizaciju njene strukture i pojednostavljenje administrativnih procedura korišćenjem savremenih metoda i tehnologija; pripremu nacrta Odluke o Gradskoj upravi, uređenje poslova prijemne kancelarije, pisarnice, arhive, kontrolu nad primenom propisa o kancelarijskom poslovanju u Gradskoj upravi, praćenje izvornih poslova lokalne samouprave i poverenih poslove, poslove Gradskog uslužnog centra, vođenje matičnih knjiga i izdavanje izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana, vođenje upravnog postupka u oblasti matičnih knjiga, ličnog imena i porodičnih odnosa, vođenje i ažuriranje biračkog spiska (upis, promene, ispravke, brisanje), izdaje potvrde o biračkom pravu, službene upotrebe jezika i pisma nacionalnih manjina, izradu pečata i štambilja, kao i njihovu evidenciju, neposredni prijem podnesaka građana, preuzimanje i otvaranje pošte, zavođenje predmeta u osnovne evidencije i njihovu predaju u rad organizacionim jedinicama, otpremanje i ekspediciju pošte, prijem i čuvanje arhiviranih predmeta, vođenje arhivske knjige i druge evidencije, izdaje arhivirane predmete ili pojedine njihove delove i vrši izlučivanje bezvrednog arhivskog materijala, izrađuje nacrte svih odluka i drugih akata iz svoje nadležnosti, izdaje uverenja i druge isprave vezane za ostvarivanje prava građana na privremenom radu u inostranstvu; vodi postupak i odlučuje o upravnim stvarima iz oblasti ličnog statusa građana i promene ličnog imena, vrši ispravke, naknadne upise i obnovu upisa u matičnim knjigama i knjigama državljana, obavlja poslove mesnih kancelarija, vodi matične knjige za određeno matično područje i izdaje izvode i uverenja iz tih knjiga, obavlja administrativno-tehničke poslove za potrebe mesnih zajednica, pruža pravnu i drugu pomoć građanima u ostvarivanju njihovih prava, pruža pomoć organima Grada i drugim organima i organizacijama na teritoriji Grada u obavljanju poslova iz njihove nadležnosti, praćenje stanja, izvršenje izvršnih ili konačnih rešenja iz delokruga Gradske uprave, uvođenje i primena standarda i principa rodne ravnopravnosti, pripremne radnje za sprovođenje popisa i druge poslove u skladu sa propisima kojima se uređuje ova oblast, obavlja sve pripremne i organizacione poslove za sprovođenje referenduma i ličnog izjašnjavanja građana za područje Grada ili pojedinih naseljenih mesta i naselja na teritoriji Grada, predlaže raspored i utvrđivanje biračkih mesta za lokalne i parlamentarne izbore i obavlja stručne i administrativne poslove vezane za sprovođenje izbora u skladu sa zakonom, stručne i administrativne poslove vezane za sprovođenje izbora za organe mesnih zajednica, stručne i administrativne poslove za potrebe mesnih zajednica i njenih organa; učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Član 45

U okviru Odeljenja za opštu upravu, određeni poslovi iz izvornog delokruga Grada obavljaju se u sledećim mesnim kancelarijama:

1. Mesna kancelarija Bare sa sedištem u Barama;

2. Mesna kancelarija Batovac sa sedištem u Batovcu;

3. Mesna kancelarija Beranje sa sedištem u Beranju;

4. Mesna kancelarija Bradarac sa sedištem u Bradarcu;

5. Mesna kancelarija Bratinac sa sedištem u Bratincu;

6. Mesna kancelarija Brežane sa sedištem u Brežanu;

7. Mesna kancelarija Bubušinac sa sedištem u Bubušincu;

8. Mesna kancelarija Dragovac sa sedištem u Dragovcu;

9. Mesna kancelarija Drmno sa sedištem u Drmnu;

10. Mesna kancelarija Dubravica sa sedištem u Dubravici;

11. Mesna kancelarija Živica sa sedištem u Živici;

12. Mesna kancelarija Kasidol sa sedištem u Kasidolu;

13. Mesna kancelarija Klenovnik sa sedištem u Klenovniku;

14. Mesna kancelarija Kličevac sa sedištem u Kličevcu;

15. Mesna kancelarija Kostolac sa sedištem u Kostolcu;

16. Mesna kancelarija Lučica sa sedištem u Lučici;

17. Mesna kancelarija Maljurevac sa sedištem u Maljurevcu;

18. Mesna kancelarija Nabrđe sa sedištem u Nabrđu;

19. Mesna kancelarija Ostrovo sa sedištem u Ostrovu;

20. Mesna kancelarija Petka sa sedištem u Petki;

21. Mesna kancelarija Poljana sa sedištem u Poljani;

22. Mesna kancelarija Prugovo sa sedištem u Prugovu;

23. Mesna kancelarija Rečica sa sedištem u Rečici;

24. Mesna kancelarija Selo Kostolac sa sedištem u Selu Kostolac;

25. Mesna kancelarija Trnjane sa sedištem u Trnjanu i

26. Mesna kancelarija Ćirikovac sa sedištem u Ćirikovcu.

Mesne kancelarije, a u skladu sa rasporedom matičnih područja vrše poslove koji se odnose na lična stanja građana (vođenje matičnih knjiga i izdavanje izvoda i uverenja), izdavanje uverenja o činjenicama u skladu sa zakonom, poslovi prijemne kancelarije za Gradsku upravu, administrativno-tehničke i druge poslove za potrebe zborova građana, pružanje stručne pomoći u postupku izjašnjavanja građana za mesni samodoprinos, stručne pomoći mesnim zajednicama, drugi poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 46

Gradski uslužni centar je jedinica sa posebnim položajem u kojoj se obavljaju poslovi u neposrednom kontaktu zaposlenih i građana i omogućuje neposredno i efikasno izvršavanje poslova uprave i ostvarivanje prava građana, poslova prijemne kancelarije, izdavanje izvoda iz matičnih knjiga i knjiga državljana i ostalih uverenja koja se izdaju na osnovu tih knjiga, naplata republičkih administrativnih taksi, izdavanje uverenja iz oblasti privatnog preduzetništva, pravna pomoć, građanska stanja i drugi poslovi pružanja usluga građanima.

Sedište Gradskog uslužnog centra se nalazi u Ulici Moše Pijade br. 1 u Požarevcu.

Odeljenje za poslove organa grada i informacione tehnologije i komunikacije

Član 47

Odeljenje za poslove organa grada i informacione tehnologije i komunikacije, vrši poslove koji se odnose na obavljanje poslova za organe Grada i to: pripreme, održavanja i obrade sednica Skupštine Grada i radnih tela Skupštine Grada, stručne, administrativne, organizacione poslove za odbornike i odborničke grupe u Skupštini Grada, obavlja normativno-pravne poslove, poslove praćenja i preventivne kontrole zakonitosti i međusobne usklađenosti gradskih propisa, poslove odnosa sa javnošću i poslove prijema građana, poslove u vezi sa izradom finansijskog plana i predloga za izvršenje budžeta, poslove protokola za potrebe Skupštine Grada i predsednika Skupštine Grada, poslove prevođenja, poslove saradnje lokalnih samouprava i međunarodne saradnje, obavlja poslove komunikacije sa medijima kao i poslove redakcije službenog glasnika Grada Požarevca; upravlja programom važećih propisa Grada Požarevca u elektronskom obliku, stručne poslove koji se odnose na predstavke i predloge građana, postupanja po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja, ostvarivanja prava i obaveza iz radnog odnosa izabranih i postavljenih lica, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga; obavlja poslove pripreme, održavanja i obrade sednica i kolegijuma Gradskog veća, stručne, analitičke, administrativne i organizacione i druge poslove za potrebe gradonačelnika, zamenika gradonačelnika, pomoćnika gradonačelnika, Gradskog veća, članova Gradskog veća, stalnih i povremenih radnih tela Gradskog veća i radnih grupa koje obrazuje Gradsko veće, normativno-pravne poslove za organe Grada, poslove formalno-pravne kontrole nacrta akata i utvrđivanja predloga akata, upravno-pravne poslove za potrebe Gradskog veća kada rešava u drugom stepenu o pravima i obavezama građana i pravnih lica u skladu sa zakonom, upravno-nadzorne poslove; poslove u postupku kontrole nad radom i aktima organa Gradske opštine u vršenju poslova Grada koji su preneti Gradskoj opštini, pravne poslove u vezi sa praćenjem rada direktora javnih i javno-komunalnih preduzeća iz delokruga nadležnosti Gradskog veća, prati realizaciju odluka i propisa Grada i obaveza organizacionih oblika lokalne samouprave u sprovođenju zakona i akata organa Grada; poslove podrške radu Stalne konferencije gradova i opština, poslove u vezi sa učešćem lokalne samouprave, saradnje i udruživanja u cilju stvaranja uslova za integraciju i zajedničko delovanje, prati rad civilnog sektora i učešća udruženja građana, građana i drugih subjekata u projektima koji se finansiraju ili sufinansiraju iz sredstava budžeta Grada, druge poslove u oblasti građanskih inicijativa, obavlja i druge poslove za potrebe Gradskog veća u skladu sa zakonom, Statutom Grada i drugim propisima, unapređenje primene informacionih tehnologija, održavanje i razvoj računarske i komunikacione mreže, administriranje baze podataka, održavanje i razvoj aplikativnog softvera, organizaciju i obuku zaposlenih u Gradskoj upravi i javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač Grad, saradnju sa Republičkim geodetskim zavodom i drugim republičkim organima i organizacijama, kao i javnim preduzećima, sa teritorije Grada, čiji je osnivač Grad, odnosno Republika u uspostavljanju uslova za razvoj i održavanje geografskog informacionog sistema (GIS-a) koji sadrži prostorne podatke i informacije od značaja za razvoj Grada i privrede na teritoriji Grada, kao i pristup tim podacima; koordinaciju aktivnosti na razvoju i uspostavljanju Teritorijalnog informacionog sistema (TIS-a), koordinaciju, pripremu i dnevno ažuriranje informacija za potrebe internet prezentacije Grada, pripremu i prikupljanje informacija i zvaničnih saopštenja u vezi sa radom i donetim odlukama organa Grada, unapređenje primene informacionih tehnologija, održavanje i razvoj računarske i komunikacione mreže, administriranje baze podataka, održavanje i razvoj aplikativnog softvera; učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo

Član 48

Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo vrši poslove koji se odnose na: pripremu, donošenje, evidentiranje, objavljivanje i čuvanje planskih dokumenata, odnosno prostornih i urbanističkih planova, razmatra inicijative za izradu planskih dokumenata, pripremanje odluke o izradi planskih dokumenata, učestvovanje u pripremanju nacrta i predloga, pripremanje programa implementacije regionalnog prostornog plana, pribavlja uslove i saglasnosti za potrebe izrade planova, pregleda i proverava materijal za rani javni uvid u nacrte planova, organizuje i sprovodi javne prezentacije i javne uvide planskih dokumenata, koordinira rad sa nadležnim ministarstvom i drugim organima; priprema odluke o izradi i donošenju planskih dokumenata, donosi rešenja o strateškoj proceni uticaja na životnu sredinu, unosi planove u Centralni registar planskih dokumenata i u lokalni informacioni sistem; učestvuje u radu Komisije za planove Grada Požarevca, objavljuje doneta planska dokumenta i potvrđene urbanističke projekte na internet stranici, potvrđivanje urbanističko-tehničkih dokumenata, potvrđivanje projekta parcelacije i preparcelacije i ispravke granice susednih parcela, sprovođenje postupka potvrđivanja urbanističkih projekata, izdaje informacije o lokaciji, sprovodi objedinjenu proceduru u postupcima za izdavanje akata u ostvarivanju prava na izgradnju i korišćenje objekata, koja obuhvata izdavanje i izmenu lokacijskih uslova, izdavanje i izmena građevinske dozvole, izdavanje rešenja iz člana 145. Zakona o planiranju i izgradnji, prijavu radova, izdavanje upotrebne dozvole i dostava upotrebne dozvole organu nadležnom za poslove državnog premera i katastra, pribavljanju uslova za izgradnju objekata, obezbeđenje uslova za priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu, obavlja poslove izdavanja rešenja o odobrenju za izvođenje radova, izdavanje privremene građevinske dozvole, potvrđivanje prijave radova, potvrđivanje prijema izjave o završetku izrade temelja, obaveštavanje građevinske inspekcije o prijemu izjave o završetku objekta u konstruktivnom smislu; podnošenje zahteva za davanje saglasnosti na tehničku dokumentaciju u pogledu mera zaštite od požara, podnošenje zahteva za priključenje objekta na komunalnu infrastrukturu, rušenje objekata, vodi registar objedinjene procedure na nivou Grada, omogućava dostupnost podataka i saradnje sa Centralnim registrom objedinjenih procedura; podnošenje prijave za privredni prestup i prekršajne prijave protiv imaoca javnih ovlašćenja i odgovornog lica imaoca javnih ovlašćenja, obavlja poslove ozakonjenja objekata, izdaje rešenja o ozakonjenju objekata, dostavlja pravnosnažno rešenje o ozakonjenju objekta i elaborat geodetskih radova organu nadležnom za poslove državnog premera i katastra, vodi službenu evidenciju o izdatim rešenjima o ozakonjenju i dostavu rešenja organu nadležnom za poslove državnog premera i katastra i spisak izdatih rešenja objavljuje u elektronskom obliku putem interneta, obavlja i druge poslove vezane za sprovođenje planskih dokumenata i poslove izgradnje i uređenja; učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za LER, poljoprivredu i zaštitu životne sredine

Član 49

Odeljenje za LER, poljoprivredu i zaštitu životne sredine vrši poslove lokalnog ekonomskog razvoja, privrede, poljoprivrede i zaštite životne sredine i to: lokalnog ekonomskog razvoja i privrede koji se odnose, na izradu programa i sprovođenje projekata lokalnog ekonomskog razvoja, staranja o unapređenju opšteg okvira za privređivanje Grada, stručnih i administrativno tehničkih poslova u vezi sa izradom projekata od značaja za Grad, davanje mišljenja za usvajanje i sprovođenje lokalnih investicionih programa, praćenje stanja u oblasti privrednog razvoja i ostvarivanje saradnje sa nadležnim ustanovama i institucijama na gradskom i republičkom nivou radi usaglašavanja mera kojima bi se obezbedio brži privredni razvoj Grada. Obavlja promotivne aktivnosti vezane za korišćenje i razvoj privrednih potencijala Grada. Učestvuje u izradi opštih i pojedinačnih akata koji su od uticaja na privredni razvoj, daje mišljenje na elaborat o umanjenju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta kod izgradnje novih poslovnih objekata. U saradnji sa organizacionim jedinicama obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe radnih tela organa Grada obrazovanih za oblasti koje su od značaja za razvoj privrede Grada; stara se o razvoju i unapređivanju ugostiteljstva, zanatstva i trgovine, stapa se o razvoju turizma na svojoj teritoriji i utvrđuje visinu boravišne takse, obavlja kategorizaciju kuća, stanova za odmor, apartmana i soba za iznajmljivanje, obavlja poslove u oblasti robnih rezervi uz saglasnost nadležnog Ministarstva, radi zadovoljavanja potreba lokalnog stanovništva; rešava u prvom stepenu u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti, izrađuje nacrte akata iz svoje nadležnosti koje donosi Skupština, gradonačelnik i Gradsko veće, obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i drugim propisima i aktima organa Grada; u oblasti poljoprivrede obavlja poslove koji se odnose na izradu programa za podsticanje razvoja poljoprivrede Grada i ruralnog razvoja na teritoriji Grada i na usaglašavanje mera kojima bi se obezbedio brži razvoj poljoprivrede i ruralni razvoj na teritoriji Grada kroz učešće u ostvarivanju saradnje sa nadležnim republičkim i gradskim institucijama, učestvuje u izradi projekata iz oblasti poljoprivrede i ruralnog razvoja od značaja za Grad, učestvuje u izradi osnova zaštite, korišćenja i unapređenja poljoprivrednog zemljišta i stara se o njihovom sprovođenju, stara se o korišćenju pašnjaka i odlučuje o privođenju pašnjaka drugoj kulturi, obavlja poslove u vezi sa određivanjem erozivnih područja i poslove u vezi sa godišnjim programom zaštite, uređivanje i korišćenja poljoprivrednog zemljišta, utvrđuje obavezu plaćanja za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta, utvrđuje mere zaštite od poljske štete i mere zaštite od spaljivanja organskih ostataka na poljoprivrednom zemljištu i zaštitu poljoprivrednog zemljišta od mraza, grada, požara i drugih elementarnih nepogoda, obavlja poslove u vezi sa grupisanjem poljoprivrednog zemljišta i zakupom poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini; obavlja poslove u vezi sa izdavanjem vodnih uslova, vodnih saglasnosti, vodnih dozvola i vodnih naloga na teritoriji grada, predlaže i izrađuje operativni plan za odbranu od poplava za vode II reda u skladu sa opštim i operativnim planom za odbranu od poplava za vode 1 reda, uz pribavljeno mišljenje javnog vodoprivrednog preduzeća, u saradnji sa nadležnim vodoprivrednim preduzećem učestvuje u rešavanju vodosnabdevanja naselja i izgradnje fekalne kanalizacije, sarađuje sa mesnim zajednicama u naseljenim mestima i realizuje mere podrške radi omogućavanja bržeg razvoja sela, učestvuje u procesu investiranja i razvoja, opremanja i promovisanja radnih zona u naseljenim mestima, u saradnji sa drugim organizacionim jedinicama, učestvuje u pripremi godišnjih finansijskih programa i prati njihovo izvršenje i prikuplja i analizira zahteve za finansiranje mesnih zajednica u naseljenim mestima u saradnji sa dugim organizacionim jedinicama, učestvuje u pripremi i realizaciji infrastrukturnih projekata mesnih zajednica u naseljenim mestima i drugih projekata vezanih za razvojne prioritete naseljenih mesta, učestvuje u izradi strateških dokumenata iz oblasti ruralnog razvoja, podstiče razvoj ruralnog turizma, prati i analizira poljoprivredno turističke manifestacije, učestvuje u aktivnostima vezanim za promovisanje naseljenih mesta i u aktivnostima vezanim za razvoj sela; sarađuje sa javnim preduzećima koji komunalnu delatnost obavljaju u naseljenim mestima, podstiče i pomaže razvoj zadrugarstva; izrađuje nacrte akata iz svoje nadležnosti koje donose Skupština, gradonačelnik i Gradsko veće; rešava u prvom stepenu u upravnim stvarima iz oblasti poljoprivrede i vodoprivrede i obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, drugim propisima i aktima organa Grada; u oblasti zaštite životne sredine obavlja izvorne i poverene poslove zaštite i unapređenja životne sredine koji se odnose na: zaštitu i očuvanje prirodnih resursa, javnih i zaštićenih prirodnih dobara, korišćenje obnovljivih i alternativnih izvora energije; zaštitu vazduha, zaštitu od buke i od nejonizujućih zračenja, procenu uticaja planova, programa i projekata na životnu sredinu, integrisano sprečavanje i kontrolu zagađivanja životne sredine, postupanje sa hemikalijama, upravljanje otpadom, upravljanje vodama, na sledeći način: u oblasti monitoringa i zaštite životne sredine obavlja stručne poslove koji se odnose na: praćenje kvaliteta životne sredine i uticaja zagađujućih materija i energije na životnu sredinu, vođenje i ažuriranje lokalnog registra izvora zagađivanja, suzbijanje štetnih organizama, prevenciju i zaštitu od udesa, izveštavanje, pripremu i objavljivanje podataka, izveštaja i informacija o stanju životne sredine i sprovedenim aktivnostima, uspostavljanje i održavanje informacionog sistema životne sredine Grada Požarevca; u oblasti strateškog planiranja i upravljanja resursima obavlja stručne poslove koji se odnose na: izradu planova, programa i projekata u oblasti zaštite, očuvanja i racionalnog korišćenja prirodnih resursa (petrogeotermalnih, podzemnih voda) i dobara, upotrebe obnovljivih i alternativnih izvora energije, izradu, koordinaciju sprovođenja, praćenje i izveštavanje oko realizacije programa zaštite životne sredine i akcionog plana, izradu ili učešće u izradi akcionih i sanacionih planova i projekata, planova poboljšanja kvaliteta životne sredine, zaštitu prirodnih vrednosti, javnih i zaštićenih prirodnih dobara, u oblasti upravljanja zaštitom životne sredine obavlja upravne, studijsko-analitičke i druge stručne poslove koji se odnose na: praćenje i primenu zakona i drugih propisa u oblasti zaštite prirodne i životne sredine; poverene poslove sprovođenja postupaka utvrđivanja uslova i mera zaštite životne sredine za potrebe planiranja i uređenja prostora i izgradnju objekata, procenu uticaja planova, programa i projekata na životnu sredinu, izdavanje integrisanih dozvola za rad postrojenja i obavljanja aktivnosti, izdavanja dozvola za upravljanje otpadom, dozvola za obavljanje delatnosti prometa naročito opasnih hemikalija, dozvola za rad stacionarnih izvora zagađivanja vazduha, kao i u drugim oblastima koje Republika poveri Gradu kao što je izdavanje vodnih akata, vođenje katastra i evidencije prijava o izvršenim inženjersko geološkim-geotehničkim istraživanjima za potrebe prostornog i urbanističkog planiranja, projektovanja i izgradnje objekata, geološkim istraživanjima geotermalnih resursa; obavlja pravne i ekonomske poslove koji se odnose na: praćenje i primenu zakona i drugih propisa u oblasti zaštite prirode, prirodnih resursa i životne sredine, budžetskog sistema i finansiranja lokalne samouprave; izradu propisa, upravnih i drugih akata, planiranje, pripremu i učestvovanje u sprovođenju javnih nabavki dobara, usluga i izvođenja radova; učestvovanje u izradi budžeta Grada Požarevca, odnosno godišnjeg finansijskog plana u okviru budžetskih aproprijacija i budžetskog Fonda za zaštitu životne sredine, planiranje, pripremu i izradu programa korišćenja sredstava budžetskog Fonda za zaštitu životne sredine, praćenje utroška sredstava od naknade za korišćenje mineralnih sirovina, informiše javnost o kvalitetu životne sredine, obavlja poslove energetske efikasnosti u skladu sa važećim propisima; učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada odeljenja, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

Odeljenje za inspekcijske poslove

Član 50

Odeljenje za inspekcijske poslove vrši poslove inspekcijskog nadzora nad izvršenjem zakona i propisa Grada koji se odnose na: inspekcijski nadzor u građevinskoj i komunalnoj oblasti, u oblasti saobraćaja i puteva, u oblasti zaštite životne sredine, turizma, oblasti obrazovanja i vaspitanja.

U građevinskoj oblasti građevinska inspekcija vrši nadzor nad primenom propisa u okviru poslova poverenih zakonom, kao i nadzor nad primenom gradskih odluka donetih na osnovu zakona i drugih propisa u građevinskoj oblasti;

U komunalnoj oblasti komunalna inspekcija u obavljanju nadzora kontroliše da li se komunalne delatnosti obavljaju na način utvrđen zakonom, odnosno propisom donetim na osnovu zakona i to: praćenje stanja, predlaganja mera i inspekcijskog nadzora nad zakonitošću rada pravnih lica koje obavljaju komunalnu delatnost i postupanje preduzetnika, pravnih lica i građana, u pogledu pridržavanja zakona, drugih propisa i opštih akata, nadzor u oblasti uređivanja i održavanja objekata i javnih površina, javnu higijenu, uređenje Grada, javnih zelenih površina, javne rasvete, snabdevanje naselja vodom i odvođenja otpadnih voda, snabdevanje toplotnom energijom, iznošenje i deponovanje smeća, sahranjivanje, groblja, kafilerije, dimničarske usluge, delatnosti pijaca, čistoću javnih površina, raskopavanje zelenih i drugih javnih površina i druge poslove komunalne higijene; predlaganje mera i nadzor nad primenom zakona i podzakonskih akata iz oblasti trgovine kao povereni posao van prodajnog objekta, osim daljinske trgovine; vođenje upravnog postupka, podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i izdavanje prekršajnih naloga, pripremanje izveštaja i informacija vezanih za inspekcijski nadzor, druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom Grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

U oblasti saobraćaja i puteva, saobraćajna inspekcija vrši nadzor nad primenom propisa u okviru poslova poverenih zakonom, kao i nadzor nad primenom gradskih odluka donetih na osnovu zakona i drugih propisa u komunalnoj oblasti i oblasti saobraćaja i puteva, nadzor nad obavljanjem javnog prevoza putnika i stvari u drumskom saobraćaju i to: taksi prevoz putnika, vanlinijski i prevoz stvari za sopstvene potrebe i lokalni linijski, vanlinijski, poseban linijski i prevoz za sopstvene potrebe, postupanje po zahtevima za utvrđivanje uslova za vozila za obavljanje taksi prevoza, kontrola javnog puta u eksploataciji sa aspekta bezbednosti saobraćaja na putu, kontrola postavljanja vertikalne i horizontalne saobraćajne signalizacije, kontrola radova na izgradnji, rekonstrukciji i održavanju gradskih puteva i ulica, njegovog dela i putnog objekta, kontrola stanja gradskih puteva i ulica, njihovih delova i putnih objekata, kontrola zauzeća javnih saobraćajnih površina, kontrola uslova odvijanja saobraćaja na gradskim putevima i ulicama, kontrola raskopavanja javnih saobraćajnih površina; vođenje upravnog postupka, podnošenje zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i prijava zbog privrednog prestupa i izdavanje prekršajnih naloga, pripremanje izveštaja i informacija vezanih za inspekcijski nadzor, druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom Grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

Inspekcija za zaštitu životne sredine vrši poslove: praćenje stanja, predlaganje mera i nadzor nad primenom zakona i podzakonskih akata iz oblasti zaštite životne sredine; postupanja sa otpadnim materijama, zaštite od nejonizujućih zračenja, zaštite prirode, zaštite od buke u životnoj sredini, postupanju sa hemikalijama, upravljanja otpadom, o proceni uticaja na životnu sredinu, donošenja rešenja i nalaganje mera i praćenje njihovog sprovođenja, vođenja upravnog postupka, podnošenja zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i prijava zbog privrednog prestupa i izdavanje prekršajnih naloga, pripremanja izveštaja i informacija vezanih za inspekcijski nadzor, druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom Grada, odlukama i drugim propisima donetim na osnovu Zakona.

U oblasti obrazovanja i vaspitanja prosvetna inspekcija vrši praćenje stanja, predlaganje mera i inspekcijskog nadzora nad radom ustanova u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, praćenje stanja, predlaganje mera i inspekcijski nadzor nad radom ustanova u oblasti obrazovanja i vaspitanja.

Odeljenje vrši tehničke i administrativne poslove za telo koje vrši koordinaciju inspekcijskog nadzora iz izvorne nadležnosti Grada.

Stručne službe

Član 51

Stručne službe u Gradskoj upravi su:

1. Služba za upravljanje ljudskim resursima;

2. Služba za javne nabavke;

3. Služba za investicije;

4. Služba za zajedničke poslove;

5. Služba za vanredne situacije.

Služba za upravljanje ljudskim resursima

Član 52

Služba za upravljanje ljudskim resursima vrši stručne, operativne i administrativno tehničke poslove u ostvarivanju nadležnosti i ovlašćenja načelnika Gradske uprave i organa Grada Požarevca, a koji se odnose na poslove upravljanja ljudskim resursima i to: koordinaciju poslova koji se odnose na izradu akata o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi i drugih opštih i pojedinačnih akata koje donosi načelnik Gradske uprave, poslove koji su vezani za kadrovska pitanja, socijalnu i zdravstvenu zaštitu zaposlenih i saradnju s drugim organima; oglašava konkurs za popunu radnih mesta u skladu sa zakonom i drugim propisom, obavlja stručne poslove u postupku zapošljavanja i izbora kandidata, priprema predlog Kadrovskog plana i stara se o pravilnom sprovođenju donešenog Kadrovskog plana, organizuje stručno usavršavanje službenika, procenu efekata sprovedenih obuka, analizu potreba za obukom i dodatnim obrazovanjem svakog službenika, priprema predlog godišnjeg programa stručnog usavršavanja službenika i predlog finansijskog plana za izvršavanje godišnjeg Programa stručnog usavršavanja, sačinjava analizu rezultata i vrši praćenje efekata ocenjivanja službenika, vodi kadrovske evidencije i personalna dosijea zaposlenih, kao i ostale poslove od značaja za karijerni razvoj službenika, obavlja stručno-tehničke i administrativne poslove za Žalbenu komisiju Grada Požarevca, obavlja poslove prijave, promene i odjave zaposlenih na obavezno socijalno osiguranje.

Služba za javne nabavke

Član 53

Služba za javne nabavke vrši poslove koji se odnose na: istraživanje tržišta i efikasno planiranje nabavki, pripremu plana nabavki za korisnike budžetskih sredstava za koje sprovodi postupke javnih nabavki u saradnji sa drugim službama, obezbeđivanje uslova za ekonomičnu, efikasnu i transparentnu upotrebu javnih sredstava i podsticanja konkurentnosti i ravnopravnosti ponuđača u postupcima javnih nabavki, sprovođenje postupaka javnih nabavki za direktne korisnike budžetskih sredstava po proceduri propisanoj zakonom, sprovođenje postupaka javnih nabavki po ovlašćenju drugih naručilaca u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, sprovođenje objedinjenih nabavki za više naručilaca u skladu sa zakonom, objavljivanje oglasa o javnim nabavkama, konkursne dokumentacije i Plana javnih nabavki na Portalu javnih nabavki i internet stranici naručioca, pružanje stručne pomoći direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava i ponuđačima u postupcima javnih nabavki; prikupljanje i evidentiranje određenih podataka o postupcima javnih nabavki i zaključenim ugovorima o javnim nabavkama, vođenje posebne evidencije o javnim nabavkama male vrednosti, sastavljanje izveštaja o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama i sprovedenim postupcima, pripremu i dostavljanje navedenih izveštaja Upravi za javne nabavke; ostvarivanje saradnje sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki, obavlja poslove u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i podzakonskih propisa kojima se uređuje oblast javnih nabavki, preduzimače radnji u skladu sa zakonom u postupku zaštite prava i obavlja druge poslove u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i drugim propisima kojima se uređuje oblast javnih nabavki.

Služba za investicije

Član 54

Služba za investicije obavlja upravne, stručne i administrativno tehničke poslove u neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa u vezi realizacije investicija i to: planiranje investicija, obavlja poslove koji se odnose na realizaciju razvojnih projekata od interesa za Grad, upravljanje projektima, predlaže prioritete investicija, praćenje realizacije budžeta za investicije, vrši poslove u vezi realizacije investicija koje se finansiraju iz budžeta Grada Požarevca i primanja na osnovu zaduživanja i donacija, obavlja poslove u vezi sa pripremom konkursne dokumentacije za realizaciju javnih nabavki, izradu tehničke dokumentacije, vršenje kontrole tehničke dokumentacije, prijema izvedenih radova, konsultantske i druge usluge, koordinira poslove imovinsko pravne pripreme planske dokumentacije i projektne dokumentacije sa nadležnim organizacionim jedinicama i preduzećima; vrši poslove u vezi sa stručnim nadzorom, obezbeđuje uslove i obavlja poslove u vezi opremanja javnog građevinskog zemljišta, odnosno vrši poslove koji se odnose na obezbeđivanje uslova za izgradnju objekata komunalne infrastrukture i uređenje javnih površina čiji je investitor Grad; učestvuje u izradi predloga projekta javno privatnog partnerstva, podnosi zahteve za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske i upotrebne dozvole za sve objekte u kojima se kao investitor ili suinvestitor pojavljuje Grad, odnosno za sve objekte koji se grade na zemljištu koje je u javnoj svojini, osim zahteva koji su u ovoj oblasti u nadležnosti javnih i javno komunalnih preduzeća; poslove koji se odnose na uređenje, otuđenje i zakup građevinskog zemljišta, izrađuje i prati program uređenja građevinskog zemljišta, inicira pribavljanje građevinskog zemljišta u javnu svojinu Grada; priprema nacrte odluka, rešenja i zaključaka koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće, učestvuje u izradi i daje mišljenje na nacrte i predloge odluka i drugih normativnih akata iz ove oblasti i obavlja i druge poslove u vezi sa zakonom i Statutom.

Služba za zajedničke poslove

Član 55

Služba za zajedničke poslove obavlja poslove koji se odnose na: korišćenje birotehničkih i drugih sredstava opreme; korišćenje, održavanje i obezbeđenje zgrade i službenih prostorija, praćenje i kontrolu primene mera za bezbednost i zdravlje zaposlenih i stvara uslove za bezbedan i zdrav rad zaposlenih, obezbeđivanje prevoza motornim vozilima sa i bez vozača i staranja o njihovom održavanju, održavanje čistoće poslovnih prostorija, operativne poslove umnožavanja materijala, organizaciju rada dostavne službe, administrativno-tehničke poslove nabavke materijala, sitnog inventara i potrošnog materijala, prati izvršenje i kontrolu ispravnosti i evidenciju ulaznih računa, stara se o osiguranju imovine; kao i druge servisne poslove za potrebe organa Grada.

Služba za vanredne situacije

Član 56

Služba za vanredne situacije vrši poslove pružanja stručne pomoći, pripremu dokumentacije, izradu i ažuriranje procene ugroženosti i planova zaštite i spasavanja koji obuhvataju preventivne mere zaštite kojima se sprečavaju elementarne nepogode ili ublažava njihovo dejstvo: mere zaštite i spasavanja u slučaju neposredne opasnosti od elementarnih nepogoda, mere ublažavanja i otklanjanja neposrednih posledica, organizaciju civilne zaštite, uspostavljanje integrisanog sistema zaštite i spasavanja koji bi objedinili sve preventivne i operativne mere zaštite života i imovine građana, preduzimanje mera i praćenje realizacije mera iz planova odbrane i planova za vanredne situacije, posebno u delu preduzimanja preventivnih mera i procene rizika, sagledavanje posledica šteta nastalih elementarnom nepogodom i drugim vanrednim događajima, obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe Gradskog štaba za vanredne situacije i jedinica civilne zaštite, priprema planova za odbranu i ostvarivanje odbrambenih interesa u uslovima ratnog i vanrednog stanja na teritoriji Grada, učestvuje u pripremi propisa i drugih akata koje donose organi Grada, obavlja stručne i administrativne poslove za komisije i radna tela Gradskog veća i Skupštine Grada iz delokruga rada službe, sve poverene kao i druge poslove iz svog delokruga.

2. Posebne organizacione jedinice

Član 57

Posebne organizacione jedinice u Gradskoj upravi jesu:

1. Komunalna policija,

2. Kabinet gradonačelnika.

Komunalna policija

Član 58

Komunalna policija vrši poslove koji se odnose na: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda na teritoriji Grada od značaja za komunalnu delatnost u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada, lokalnih puteva i ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, auto-taksi prevoza, postavljanja privremenih poslovnih objekata, protivpožarne zaštite, zaštite od buke u životnoj sredini, kontrole radnog vremena subjekata nadzora, održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata; kontrolu nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; pružanje podrške sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu; pružanje pomoći - asistencije nadležnim organima Grada, odnosno Gradske opštine, preduzećima, organizacijama i ustanovama u sprovođenju njihovih izvršnih odluka; preduzimanje hitnih mera zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti Grada, učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda; pripremu i izradu nacrta propisa i akata iz okvira svog delokruga, izricanje mera za otklanjanje nepravilnosti u skladu sa zakonom propisanim ovlašćenjima, izdaje prekršajne naloge, podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka, prijave za učinjeno krivično delo i druge prijave; obaveštava druge organe o utvrđenim nepravilnostima iz njihove nadležnosti, održavanje javnog reda i mira u skladu sa zakonom utvrđenim delokrugom, kao i druge poslove iz svog delokruga.

Sedište Komunalne policije je u ul. dr Voje Dulića br. 28 u Požarevcu.

Kabinet gradonačelnika

Član 59

Kabinet gradonačelnika obavlja poslove iz nadležnosti gradonačelnika koji se odnose na poslove praćenja aktivnosti gradonačelnika, predstavljanje i zastupanje Grada u odnosu na pravna i fizička lica u zemlji i inostranstvu, udruživanje, saradnju i koordinaciju rada Grada sa drugim opštinama, gradovima, državnim organima, organizacijama i drugim subjektima u zemlji i inostranstvu.

Kabinet gradonačelnika vrši protokolarne poslove povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija, dodeljivanja javnih priznanja Grada, manifestacija od značaja za Grad, poslove odnosa sa javnošću i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa Grada, korespodenciju i prevođenje sa stranih jezika i na strane jezike za potrebe organa Grada.

U Kabinetu gradonačelnika obavljaju se poslovi pripreme radnih i drugih sastanaka, poslovi praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza, poslovi izrade akata u vezi dodele nagrada i priznanja, poslovi prijema stranaka koje se neposredno obraćaju gradonačelniku i rešavanje po njihovim predstavkama, pritužbama, zahtevima i molbama, poslovi tehničkog sekretara gradonačelnika, obrada i sređivanje akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti gradonačelnika, kao i drugi poslovi vezani za ostvarivanje nadležnosti gradonačelnika. U Kabinetu gradonačelnika obavljaju se poslovi ostvarivanja saradnje sa sredstvima javnog informisanja, organizacija konferencija za štampu, kao i ostali poslovi vezani za odnose s javnošću.

Oblasti za koje se postavljaju pomoćnici gradonačelnika

Član 60

Za obavljanje poslova pomoćnika gradonačelnika u oblasti ekonomskog razvoja u Kabinetu gradonačelnika postavlja se Gradski menadžer.

U Kabinetu gradonačelnika postavljaju se pomoćnici gradonačelnika i za druge oblasti, utvrđene aktom o postavljenju.

U Kabinetu gradonačelnika može biti postavljeno najviše pet pomoćnika gradonačelnika, uključujući Gradskog menadžera.

Poslovi pomoćnika gradonačelnika

Član 61

Pomoćnici gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i daju mišljenje gradonačelniku u vezi sa pitanjima koja su od značaja za ostvarivanje odgovornosti gradonačelnika u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove po nalogu gradonačelnika.

U obavljanju poslova pomoćnici gradonačelnika koriste podatke kojima raspolažu organizacione jedinice Gradske uprave nadležne za odgovarajuću oblast čiji je osnivač Grad.

VIII GRUPE KOJE SE OSNIVAJU POSEBNIM AKTIMA

Koordinaciona grupa

Član 62

Načelnik Gradske uprave može obrazovati Koordinacionu grupu, radi nesmetanog i što usklađenijeg vršenja poslova koji zahtevaju koordiniranu aktivnost organizacionih jedinica.

Aktom načelnika Gradske uprave određuje se sastav koordinacione grupe, rukovodilac, poslovi i rok za njihovo izvršenje, način rasterećenja članova koordinacione grupe od redovnih poslova ili način plaćanja njihovog dodatnog angažovanja.

Član koordinacione grupe je za svoj rad u grupi odgovoran načelniku Gradske uprave.

Radna grupa

Član 63

Načelnik Gradske uprave može obrazovati Radnu grupu kada je to potrebno, radi pripreme nacrta propisa ili rešavanja, drugog pitanja iz delokruga više Odeljenja, Službi ili posebnih organizacionih jedinica, da bi se izvršio zadatak kaji nalaže saradnju više odeljenja, a ne može biti izvršen u okviru redovnih poslova odeljenja.

Službenik je dužan da postupi po pismenom nalogu kojim ga neposredni rukovodilac određuje za rad u radnoj grupi.

Član radne grupe za svoj rad u grupi odgovoran, je rukovodiocu posebne organizacione jedinice i načelniku Gradske uprave.

Rešenjem kojim se osniva radna grupa, pored ostalog određuje se njen sastav, rukovodilac, rok za izvršenje zadatka, način na koji će zaposlen biti rasterećen od redovnih poslova i druga pitanja vezana za njen rad.

Član 64

Načelnik Gradske uprave može da osnuje posebnu radnu grupu.

U posebnu radnu grupu mogu se imenovati stručnjaci u odgovarajućim oblastima da bi pružili stručnu pomoć u najsloženijim projektnim zadacima.

Rešenjem kojim se osniva posebna radna grupa određuju joj se zadaci, sastav, rok za izvršenje i druga pitanja koja su vezana za njen rad.

Na rešenje iz stava 3. ovog člana saglasnost daje gradonačelnik.

IX SUKOB NADLEŽNOSTI

Nadležnost za rešavanje sukoba nadležnosti

Član 65

Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica.

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih imalaca javnih ovlašćenja kada na osnovu odluke Skupštine Grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica, ili drugih stranaka.

X ODLUČIVANJE PO PRAVNIM SREDSTVIMA

Nadležnost za rešavanje

Član 66

Načelnik Gradske uprave odlučuje po prigovoru izjavljenom protiv upravnog postupanja (upravne radnje, upravnog ugovora ili pružanju javnih usluga) koji ne predstavljaju upravni akt.

Po žalbi protiv prvostepenog upravnog akta Gradske uprave iz okvira prava i dužnosti Grada rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drukčije određeno.

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja preduzeća i ustanova, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pojedinačnim pravima i obavezama iz okvira prava i dužnosti Grada, rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drukčije određeno.

Žalbena komisija

Član 67

O žalbama službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnosti, kao i žalbama učesnika internog i javnog konkursa odlučuje Žalbena komisija.

Žalbenu komisiju obrazuje Gradsko veće.

Žalbena komisija može imati najviše tri člana, od čega najmanje dva člana Žalbene komisije moraju da imaju stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Predsednik i članovi Žalbene komisije, imenuju se na pet godina i mogu da budu ponovo imenovani.

XI IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 68

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.

XII RADNI ODNOS ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI

Kadrovski plan i Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta

Član 69

Kadrovski plan je akt koji prikazuje broj zaposlenih u Gradskoj upravi prema radnim mestima i zvanjima, broj zaposlenih sa radnim odnosom na neodređeno vreme koji su potrebni u godini za koju se donosi Kadrovski plan, broj pripravnika čiji se prijem planira i broj zaposlenih čiji se prijem u radni odnos na određeno vreme planira zbog povećanja obima posla.

Nacrt kadrovskog plana priprema načelnik Gradske uprave, u skladu sa budžetskim kalendarom, tako da bude usaglašen sa sredstvima obezbeđenim budžetom.

Kadrovski plan usvaja Skupština Grada, istovremeno sa Odlukom o budžetu Grada Požarevca.

Član 70

Organizacija i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi zasniva se na Kadrovskom planu.

Organizacija i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi uređuje se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta (u daljem tekstu: Pravilnik).

Pravilnikom se uređuju organizacione jedinice i njihov delokrug, rukovođenje organizacionim jedinicama, nazivi i opisi radnih mesta, zvanja u kojima su radna mesta razvrstana, potreban broj zaposlenih za svako radno mesto, vrsta i stepen obrazovanja, radno iskustvo i drugi uslovi za rad na svakom radnom mestu u Gradskoj upravi Grada Požarevca.

U postupku pripreme Pravilnika, poslodavac pribavlja mišljenje reprezentativnog sindikata.

Pravilnik, na predlog načelnika Gradske uprave, usvaja Gradsko veće.

Član 71

O pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

O pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.

Prijem u radni odnos

Član 72

U radni odnos u Gradskoj upravi može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih u zakonu, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne osposobljenosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

U Gradskoj upravi izvršilačka radna mesta popunjavaju se: trajnim premeštajem, sprovođenjem internog konkursa, preuzimanjem službenika ili zasnivanjem radnog odnosa nakon sprovedenog javnog konkursa.

Položaj se popunjava postavljanjem.

Prijem u radni odnos u Gradskoj upravi obavlja načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.

Član 73

Načelnik Gradske uprave vrši raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi.

Pripravnici

Član 74

U Gradskoj upravi mogu se, u skladu sa zakonom, primati u radni odnos na određeno vreme pripravnici, radi osposobljavanja za samostalan rad u struci, odnosno samostalno obavljanje poslova.

Stručno osposobljavanje

Član 75

Gradska uprava može, sa nezaposlenim licem zaključiti ugovor o stručnom osposobljavanju bez naknade, radi stručnog osposobljavanja, odnosno sticanja radnog iskustva i uslova za polaganje državnog stručnog ispita.

Ugovor iz stava 1. ovog člana sa licima sa visokim obrazovanjem zaključuje se najduže na godinu dana, a sa licima sa srednjim obrazovanjem najduže na šest meseci.

Raspoređivanje zaposlenih lica

Član 76

Zaposleni u Gradskoj upravi mogu se u toku rada rasporediti na poslove u istom organu, odnosno Gradskoj upravi, ili privremeno rasporediti van sedišta organa, u skladu sa zakonom.

Rešenje o raspoređivanju zaposlenih iz prethodnog stava, donosi načelnik Gradske uprave, na predlog rukovodioca odeljenja.

Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih

Član 77

Radna mesta, odnosno zvanja, platne grupe i platni razredi u koja su razvrstana radna mesta zaposlenih u Gradskoj upravi, utvrđuju se u skladu sa zakonom kojim se uređuju plate u jedinici lokalne samouprave i drugim propisima.

U skladu sa propisima iz stava 1. ovog člana i Pravilnikom, načelnik Gradske uprave pojedinačno utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u Gradskoj upravi.

Stručno usavršavanje

Član 78

Stručno usavršavanje je pravo i obaveza službenika da stiče znanja i veštine, odnosno sposobnosti za izvršavanje poslova radnog mesta u skladu sa potrebama poslodavca.

Dodatno obrazovanje

Član 79

Službeniku može da se omogući dodatno obrazovanje značajno za rad kod poslodavca u skladu sa zakonskim propisima kojima su regulisani radni odnosi zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Ocenjivanje zaposlenih

Član 80

Zaposlene ocenjuje načelnik uprave, na osnovu predloga neposrednog rukovodioca.

Načelnika uprave i zamenika načelnika uprave, ocenjuje gradonačelnik.

Odgovornost zaposlenih

Član 81

Zaposleni u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno, u skladu sa zakonom.

Disciplinska odgovornost je odgovornost zaposlenih za povrede radnih obaveza, za koje se od disciplinskih organa izriču propisane disciplinske sankcije.

Materijalna odgovornost je odgovornost zaposlenih za štetu koju na radu ili u vezi sa radom namerno ili iz krajnje nepažnje prouzrokuje Gradu ili trećem licu.

Prestanak radnog odnosa

Član 82

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđenim zakonom i aktima donetim na osnovu zakona.

Radna i zaštitna odeća i obuća

Član 83

Zaposleni u Gradskoj upravi u vršenju određenih poslova imaju pravo na službenu, radnu i zaštitnu odeću i obuću, u skladu sa propisima o zdravlju i bezbednosti na radu.

Radno vreme

Član 84

Puno radno vreme u Gradskoj upravi iznosi 40 časova nedeljno.

Radna nedelja traje pet radnih dana.

Raspored radnog vremena u Gradskoj upravi posebnim aktom utvrđuje načelnik Gradske uprave.

XIII ODNOSI ORGANA GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA

Odnos prema Skupštini Grada

Član 85

Gradska uprava priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština Grada i izvršava odluke i druge akte Skupštine Grada.

Gradska uprava najmanje jednom godišnje dostavlja Skupštini Grada izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz izvorne nadležnosti Grada i poverenih poslova.

Odnos prema gradonačelniku

Član 86

Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi gradonačelnik i izvršava akte koje donosi gradonačelnik.

Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine Grada može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.

Gradska uprava najmanje dva puta godišnje, dostavlja gradonačelniku izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova.

Odnos prema Gradskom veću

Član 87

Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi Gradsko veće i izvršava akte koje donosi Gradsko veće.

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave.

U vršenju nadzora nad radom Gradske uprave, Gradsko veće rešenjem poništava ili ukida akt Gradske uprave, koji nije u saglasnosti sa zakonom, Statutom Grada ili drugim opštim aktom koji donosi Skupština Grada, Gradsko veće ili gradonačelnik.

Rešenje iz stava 3. ovog člana stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasnik Grada Požarevca".

Ako Gradska uprava ne donese opšti akt za čije donošenje je ovlašćena odlukom ili drugim propisom Skupštine Grada, Gradskog veća ili gradonačelnika u roku određenom tom odlukom, odnosno propisom, Gradsko veće upozoriće na to Gradsku upravu i istovremeno odrediće rok za donošenje opšteg akta.

Ako Gradska uprava ne donese opšti akt u roku koji je odredilo Gradsko veće, a nedonošenje tog akta onemogućava primenu odluke, odnosno propisa, čije izvršenje se donosi, taj opšti akt donosi Gradsko veće. Predlog opšteg akta priprema radna grupa koju Gradsko veće obrazuje posebnim rešenjem.

Opšti akt Gradskog veća donet u skladu sa stavom 6. ovog člana prestaje da važi stupanjem na snagu opšteg akta koji donese Gradska uprava.

Gradska uprava najmanje jednom godišnje dostavlja Gradskom veću izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova.

Međusobni odnosi organizacionih jedinica Gradske uprave

Član 88

Međusobni odnosi organizacionih jedinica zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom Grada i ovom odlukom.

Organizacione jedinice su dužne da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda poslova i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.

Odnos prema građanima

Član 89

Organizacione jedinice dužne su da, razmatraju predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, da postupaju po njima i o tome obaveštavaju građane.

Na podnetu pritužbu organizaciona jedinica dužna je da odgovori u roku od 30 dana od prijema pritužbe, osim ako posebnim propisima nije drugačije određeno.

Odnos prema javnim službama

Član 90

Odredbe ove odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se na odnose prema javnim službama čiji je osnivač Grad i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa Grada.

Odnos prema upravama Gradskih opština

Član 91

Gradska uprava i Uprava Gradske opštine sarađuju na ostvarivanju poslova Grada i Gradske opštine utvrđene Statutom Grada i aktima Gradske opštine.

Član 92

Gradska uprava pruža stručnu pomoć Upravi Gradske opštine i razmatra inicijative, mišljenja i predloge Uprave Gradske opštine.

Ako Gradska uprava ne prihvati inicijativu, mišljenje i predlog Uprave Gradske opštine dužna je da obrazloži razloge zbog kojih to nije prihvaćeno.

XIV JAVNOST RADA

Član 93

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija i održavanjem konferencija za štampu, organizovanjem dežurnih službi za predstavke i sugestije građana.

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a u tu svrhu, može ovlastiti i drugo lice iz delokruga odgovarajuće organizacione jedinice Gradske uprave.

XV KANCELARIJSKO POSLOVANJE I PEČAT GRADSKE UPRAVE

Kancelarijsko poslovanje

Član 94

Kancelarijsko poslovanje obuhvata: primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno-tehničko obrađivanje akata, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta koji su primljeni u rad organizacione jedinice ili koji nastanu u radu organizacione jedinice.

Na kancelarijsko poslovanje organizacionih jedinica primenjuju se propisi kojima se uređuje kancelarijsko poslovanje.

Pečat

Član 95

Gradska uprava, organizacione jedinice i jedinice u sastavu imaju pečat.

O izradi pečata stara se Odeljenje za opštu upravu koje vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.

XVI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 96

Zaposleni nastavljaju sa radom na poslovima koji su obavljali do raspoređivanja po novom Pravilniku o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Član 97

Do izrade pečata Odeljenje za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo, koristiće pečat Odeljenja za prostorno planiranje, urbanizam i građevinarstvo i zaštitu životne sredine.

Do izrade pečata Odeljenje za poslove organa grada i informacione tehnologije i komunikacije, koristiće pečat Odeljenja za poslove organa grada, upravljanje ljudskim resursima, informacione tehnologije i komunikacije.

Do izrade pečata Odeljenje za LER, poljoprivredu i zaštitu životne sredine, koristiće pečat Službe za lokalno-ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu, investicije i stanovanje.

Do izrade pečata Služba za investicije, koristiće pečat Službe za lokalno-ekonomski razvoj, privredu, poljoprivredu, investicije i stanovanje.

Do izrade pečata Služba za zajedničke poslove, koristiće pečat Odeljenja za zajedničke poslove.

Do izrade pečata Služba za upravljanje ljudskim resursima, koristiće pečat Odeljenja za poslove organa grada, upravljanje ljudskim resursima, informacione tehnologije i komunikacije.

Do izrade pečata Služba za vanredne situacije, koristiće pečat Odeljenja za inspekcijske poslove.

Član 98

Predlog Akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi biće dostavljen na usvajanje Gradskom veću Grada Požarevca u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Zaposleni u Gradskoj upravi, koji ostanu neraspoređeni, ostvaruju prava po osnovu rada u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 99

Načelnik Gradske uprave će u roku od 15 dana od dana donošenja akta o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta doneti rešenja kojima se vrši raspoređivanje zaposlenih na radna mesta.

Član 100

Na pitanja koja nisu regulisana ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa kojima se uređuje organizacija i rad Gradske uprave.

Član 101

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi Grada Požarevca ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 14/16).

Član 102

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".